stereophile
חבר משקיען
- הודעות
- 997
- מעורבות
- 63
- נקודות
- 28
וואחד חפירה נתתם פה
לא פלא, אני קצת אבוד היום...עמיר
איבדתי אותך
וואחד חפירה נתתם פה
אף אחד בעולם לא יכריח אותך להתעניין בזה.
חוץ מדחפני-אף ומטיפי מוסר למיניהם איש לא טוען שאתה "אמור" להתעניין בזה.
זה פשוט נמצא שם. אתה יכול להיעזר בזה, אם ורק אם אתה רוצה/מעוניין.
אחד השימושים האפשריים הוא כאינדיקאציות, כפי שתיארתי בפוסט קודם, אבל אפשר להשתמש בזה בצורות אחרות, או, כאמור וכמודגש -- לא להשתמש כלל.
גם אם אתה מפסיד מזה (מספיק מודגש, ה"אם"?) שאתה לא משתמש במדידות, ואתה לא יודע שאתה מפסיד מזה, אז בטוח שלפחות מבחינתך אתה לא מפסיד מזה, ונגמר הסיפור.
יש עוד מה ללעוס בנושא הלעוס הזה, או שזה נטחן כבר עד דק-דק, יותר ממיים?
עמיר
(Y)
נישאר עוד קצת,
גרפים עוזרים ועוד איך עוזרים להבין איך המוצר עובד,
היכן הבעיות שלו באם קימות ,ולמה הוא נישמע
כמו ששמענו.
מה לעשות ,ליפעמים זה לא מספיק רק לשמוע,ישנם אודיופילים שרוצים
להבין למה הם שמעו כך.
ברור מעל לכל צל של ספק שאם לא אשמע מוצר מסוים,לא אדע איך
הוא נישמע ,גם אם יהיה מוקף בשיבעים קילו גרפים.
הענין הוא שקודם כל צריך להבין ולדעת איך ליקרא גרף ואז הסיפור
הופך לקל יותר.
נניח שששמענו רמקול מסוים והרמקול נישמע פצצה,רק מה ...המגבר
שהיה מחובר אילו יודע להיתמודד עם רמקול שנע בין 2 ל 8 אוהם,
והמגבר שיש לנו ,(למרות שהוא 100 ואט לכל צד )לא יודע להיתמודד עם
תנודתיות כזו.נניח מגבר מנורתי שהוא מגבר מצוין ונישמע ומחזיק רמקול
שהתנודה שלו מישתנה מ 6.8 ל 8 אוהם,והשילוב גם נישמע פיצוץ.
הדברים האילו כן מתוארים בגרפים .(ולא רק אילה)לכן מי שיסתכל על גרף
התנודה בנוסף לזה שהוא שמע .לא ירכש רמקול כזה למגבר כזה .
ומי שירכש על סמך שמיעה רק איך מה לעשות .."אכל אותה".
מחר הוא קונה מגבר אחר או שמוכר את הרמקול.
הדבר היחידי שיכול ל"הציל" מנפילה ..רק אם אתה שומע על הציוד שלך.
כל ה"נל ניכתב מניסיון ברכישת הרמקול שלי.
לאחר ששמעתי אותו במקום מסוים עם הגברה אחרת משלי
ולאחר שראיתי את ההיתנהגות המדידית שלו ע"י גרפים ,הבנתי שהרמקול
"יתלבש" לי על המגבר.
העניין הוא שגרפים לא ממש מלמדים איך נשמע רמקול זה או אחר, או איך נשמע מכשיר זה או אחר.
אכן, יש נתונים בסיסיים שבאפשרותם להצביע על חוסר התאמה. אבל, גם כאשר אין בעיה של חוסר התאמה מתוך הנתונים והגרפים – עדיין הנתונים והגרפים לא מראים איך הציוד נשמע לאוזן.
אכן, כאשר מדובר במבחני האזנה, חשוב לשמוע שילוב של רמקול עם הגברה.
מרתק מה שקורה כאן:(Y)
נישאר עוד קצת,
גרפים עוזרים ועוד איך עוזרים להבין איך המוצר עובד,
היכן הבעיות שלו באם קימות ,ולמה הוא נישמע
כמו ששמענו.
מה לעשות ,ליפעמים זה לא מספיק רק לשמוע,ישנם אודיופילים שרוצים
להבין למה הם שמעו כך.
...
גם לפני, אבל אם מישהו מתעקש שזה לא עוזר, זה לא יעזור לו.הנתונים הגרפים יכולים לעזור לנו הרבה לאחר ששמענו.
הנתונים הגרפים יכולים לעזור לנו הרבה לאחר ששמענו.
#1. ככל הידוע לי -- ותקן אותי אם אני טועה, מה שאפשרי בהחלט -- כשכלי נגינה משמיע צליל בתדר יסודי X, מושמעים יחד אתו צלילים בתדירויות שהן כפולות שלמות של X (כמו 2X, 3X וכו') אבל לא תדירויות נמוכות מ-X. נכון או לא?
#2. אם כך, אזי כשכלי מנגן בתדר האמור X, ספקטרום התדירויות שלו אמור להכיל רק תדירויות מעל X, נכון או לא?
#3. הצליל הנמוך של חליל אמור להיות כ -262 הרץ (דו אמצעי), כלומר הספקטרום של חליל אמור להכיל רק צלילים מ-262 הרץ ומעלה, עם peaks בכפולות של תדר זה. נכון או לא?
גם לפני, אבל אם מישהו מתעקש שזה לא עוזר, זה לא יעזור לו.
עם זה, אף גרף אינו מעיד על איך רמקול זה או אחר, או על איך מכשיר זה או אחר נשמע לאוזן.
בוקר טוב!
הרי לנו חידוש מפתיע -- משהו שמעולם לא ידענו ועכשיו מספרים לנו!
סליחה שוב שאני מתערבב לכם.
לא מדויק. תאורטית נכון, לא צריך להיות שום דבר מתחת להרמוניה הבסיסית.
אבל בפועל בכלים אקוסטיים ואף קול אדם מסתבר שיש. אומנם חלש משמעותית מההרמוניה הבסיסית, אבל קיים.
ראה בלינק שלהלן מדידות של קטעים שונים. שים לב במיוחד הספקטרום של הכינור וצ'לו כל אחד בסולו. לא הגיוני, אבל הנה עובדה.
http://www1.kcn.ne.jp/~uenot/theatertopics4_e.html
יש לך דגומאות קונקרטיות, או שזה בתיאוריה?
הפוסל -- במומו פוסלזה מה שאתה כותב כאן, בעוד שם כתבת:
דהיינו, אתה מתווכח רק לשם הוויכוח, אתה מתווכח גם לגבי דברים שאתה מסכים להם.
האם אתה קולט עד כמה זה מגוחך?
אין צורך להתנצל.סליחה שוב שאני מתערבב לכם.
לא מדויק. תאורטית נכון, לא צריך להיות שום דבר מתחת להרמוניה הבסיסית.
אבל בפועל בכלים אקוסטיים ואף קול אדם מסתבר שיש. אומנם חלש משמעותית מההרמוניה הבסיסית, אבל קיים.
ראה בלינק שלהלן מדידות של קטעים שונים. שים לב במיוחד הספקטרום של הכינור וצ'לו כל אחד בסולו. לא הגיוני, אבל הנה עובדה.
http://www1.kcn.ne.jp/~uenot/theatertopics4_e.html
1. שאלתי אותך אם יש לך דוגמאות קונקרטיות לכך שגרפים של תוצאות מדידות מראות לך כיצד רמקול נשמע והבאת לי קישור.
2. הקישור שהבאת לא טוען ולא מראה שניתן לדעת כיצד רמקול נשמע מתוך התבוננות בגרפים מלמדת איך רמקול נשמע, אם הוא מהיר, או איטי, מה גודל תמונת הבמה שהוא מייצר ועוד.
3. יש לי אליך שאלה אישית: האם תקנה רמקול יקר רק מתוך התבוננות בגרפים שלו, מבלי לשמוע אותו?
1. שאלתי אותך אם יש לך דוגמאות קונקרטיות לכך שגרפים של תוצאות מדידות מראות לך כיצד רמקול נשמע והבאת לי קישור.
2. הקישור שהבאת לא טוען ולא מראה שניתן לדעת כיצד רמקול נשמע מתוך התבוננות בגרפים מלמדת איך רמקול נשמע, אם הוא מהיר, או איטי, מה גודל תמונת הבמה שהוא מייצר ועוד.
3. יש לי אליך שאלה אישית: האם תקנה רמקול יקר רק מתוך התבוננות בגרפים שלו, מבלי לשמוע אותו?
קודם כל, רמקול לא "נשמע" - מה שנשמע זה השילוב של מקור, הגברה, רמקול, וחדר, ובהרבה מקרים דגש על החדר בתור ההשפעה העיקרית על איכות הסאונד. ככל שמדידות יותר טובות ומעמיקות, וככל שהמתבונן במדידות מבין יותר, אזי יש למדידות יותר ערך. יש לא מעט "אודיופילים" שמאמינים שיש להם הבנה עמוקה במוסיקה ושחזור מוסיקה, אבל בהעדר ידע "מדעי" (שקשור באופן הדוק עם שני התחומים דלעיל) לא מתקרבים לניתוח מדעי בכלל, או יותר גרוע - מטילים דופי בו ובאנשים שכן מרגישים נוח עם ניתוחים כאלה. ניתן ללמוד הרבה על ציוד ממדידות, וזה בהחלט עוזר. למשל, בהתבוננות על גראפים של PSB Synchrony One, אפשר ללמוד הרבה:1. שאלתי אותך אם יש לך דוגמאות קונקרטיות לכך שגרפים של תוצאות מדידות מראות לך כיצד רמקול נשמע והבאת לי קישור.
2. הקישור שהבאת לא טוען ולא מראה שניתן לדעת כיצד רמקול נשמע מתוך התבוננות בגרפים מלמדת איך רמקול נשמע, אם הוא מהיר, או איטי, מה גודל תמונת הבמה שהוא מייצר ועוד.
3. יש לי אליך שאלה אישית: האם תקנה רמקול יקר רק מתוך התבוננות בגרפים שלו, מבלי לשמוע אותו?