מדוע חלק מהאודיופילים פוחדים ממדידות?


AK1

חבר משקיען
הודעות
11,249
מעורבות
2,746
נקודות
113
עמיר
איבדתי אותך
לא פלא, אני קצת אבוד היום... :(

#1. ככל הידוע לי -- ותקן אותי אם אני טועה, מה שאפשרי בהחלט -- כשכלי נגינה משמיע צליל בתדר יסודי X, מושמעים יחד אתו צלילים בתדירויות שהן כפולות שלמות של X (כמו 2X, 3X וכו') אבל לא תדירויות נמוכות מ-X. נכון או לא?

#2. אם כך, אזי כשכלי מנגן בתדר האמור X, ספקטרום התדירויות שלו אמור להכיל רק תדירויות מעל X, נכון או לא?


#3. הצליל הנמוך של חליל אמור להיות כ -262 הרץ (דו אמצעי), כלומר הספקטרום של חליל אמור להכיל רק צלילים מ-262 הרץ ומעלה, עם peaks בכפולות של תדר זה. נכון או לא?

#4. לעומת זאת, ב-http://www.hifimusic.co.il/עד-כמה-ה...-הוספת-SUB-t4662.html?st=0&sk=t&sd=a&start=68 הצגת גרף של ספקטרום של צלילי חליל סולו שמכיל כמות משמעותית מאוד של תדרים שמתחת ל-262 הרץ, ללא peaks בכפולות של תדר זה. נכון או לא? #5. אם כך, #4 סותר את #3 וקודמיו, ובלתי אפשרי מבחינה פיסיקאלית, נכון או לא?

#6. לגבי הגראפים, כתבת "הפקתי עם iZotope RX (תוכנה מכובדת לכל דבר)".

#7. לפי #5, או שמשהו מאוד בעייתי בתוכנה המכובדת או שאתה מפעיל אותה בצורה לא נכונה. נכון או לא?

אז מה קורה כאן???:מבולבל:

עמיר

 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
וואי.

ראיתי את השירשור הזה רק עכשיו.

השאלות בהחלט במקום.

ההתבוננות והאמון הכמעט לא הגיוני של אנשים בגרפים גורמות לאוזן שלהם להפסיק לתפקד. במקרה הזה, החליל הזה הוא חתיכת חליל. יש לו יותר בס מטובה!!!

יש מצב לראות תמונה של החליל הזה, רצוי שיהיה על ידו אדם בוגר {שנראה את היחס}.
 

oferT

חבר משקיען
הודעות
5,204
מעורבות
46
נקודות
48
מה חדש?

וואחד חפירה נתתם פה


אבל אני נוטה להבין/להאמין שגם אתה נמנה על אילו שלא טורחים להתעמק
בחפירות אלו. בעיה, לך תסביר את זה לחופר.


שלא יובן שיש לי משהו נגד סכמות/גרפים כאלו או אחרים שיש כאלו שזה חשוב להם
הרי בסופו של יום הם כן טורחים להאזין/לשמוע את המוצר מעבר לנתונים -וזה מה שחשוב.
 

zs

חבר משקיען
הודעות
4,908
מעורבות
1,590
נקודות
113
אף אחד בעולם לא יכריח אותך להתעניין בזה.
חוץ מדחפני-אף ומטיפי מוסר למיניהם איש לא טוען שאתה "אמור" להתעניין בזה.

זה פשוט נמצא שם. אתה יכול להיעזר בזה, אם ורק אם אתה רוצה/מעוניין.

אחד השימושים האפשריים הוא כאינדיקאציות, כפי שתיארתי בפוסט קודם, אבל אפשר להשתמש בזה בצורות אחרות, או, כאמור וכמודגש -- לא להשתמש כלל.

גם אם אתה מפסיד מזה (מספיק מודגש, ה"אם"?:)) שאתה לא משתמש במדידות, ואתה לא יודע שאתה מפסיד מזה, אז בטוח שלפחות מבחינתך אתה לא מפסיד מזה, ונגמר הסיפור.

יש עוד מה ללעוס בנושא הלעוס הזה, או שזה נטחן כבר עד דק-דק, יותר ממיים? :)

עמיר

(Y)

נישאר עוד קצת,
גרפים עוזרים ועוד איך עוזרים להבין איך המוצר עובד,
היכן הבעיות שלו באם קימות ,ולמה הוא נישמע
כמו ששמענו.
מה לעשות ,ליפעמים זה לא מספיק רק לשמוע,ישנם אודיופילים שרוצים
להבין למה הם שמעו כך.
ברור מעל לכל צל של ספק שאם לא אשמע מוצר מסוים,לא אדע איך
הוא נישמע ,גם אם יהיה מוקף בשיבעים קילו גרפים.
הענין הוא שקודם כל צריך להבין ולדעת איך ליקרא גרף ואז הסיפור
הופך לקל יותר.
נניח שששמענו רמקול מסוים והרמקול נישמע פצצה,רק מה ...המגבר
שהיה מחובר אילו יודע להיתמודד עם רמקול שנע בין 2 ל 8 אוהם,
והמגבר שיש לנו ,(למרות שהוא 100 ואט לכל צד )לא יודע להיתמודד עם
תנודתיות כזו.נניח מגבר מנורתי שהוא מגבר מצוין ונישמע ומחזיק רמקול
שהתנודה שלו מישתנה מ 6.8 ל 8 אוהם,והשילוב גם נישמע פיצוץ.
הדברים האילו כן מתוארים בגרפים .(ולא רק אילה)לכן מי שיסתכל על גרף
התנודה בנוסף לזה שהוא שמע .לא ירכש רמקול כזה למגבר כזה .
ומי שירכש על סמך שמיעה רק .איך מה לעשות .."אכל אותה".
מחר הוא קונה מגבר אחר או שמוכר את הרמקול.
הדבר היחידי שיכול ל"הציל" מנפילה ..רק אם אתה שומע על הציוד שלך.
כל ה"נל ניכתב מניסיון ברכישת הרמקול שלי.
לאחר ששמעתי אותו במקום מסוים עם הגברה אחרת משלי
ולאחר שראיתי את ההיתנהגות המדידית שלו ע"י גרפים ,הבנתי שהרמקול
"יתלבש" לי על המגבר.
(ורד)(ורד)(ורד)
 
נערך לאחרונה ב:

Joshua_G

חבר משקיען
הודעות
3,721
מעורבות
4
נקודות
0
(Y)

נישאר עוד קצת,
גרפים עוזרים ועוד איך עוזרים להבין איך המוצר עובד,
היכן הבעיות שלו באם קימות ,ולמה הוא נישמע
כמו ששמענו.
מה לעשות ,ליפעמים זה לא מספיק רק לשמוע,ישנם אודיופילים שרוצים
להבין למה הם שמעו כך.
ברור מעל לכל צל של ספק שאם לא אשמע מוצר מסוים,לא אדע איך
הוא נישמע ,גם אם יהיה מוקף בשיבעים קילו גרפים.
הענין הוא שקודם כל צריך להבין ולדעת איך ליקרא גרף ואז הסיפור
הופך לקל יותר.
נניח שששמענו רמקול מסוים והרמקול נישמע פצצה,רק מה ...המגבר
שהיה מחובר אילו יודע להיתמודד עם רמקול שנע בין 2 ל 8 אוהם,
והמגבר שיש לנו ,(למרות שהוא 100 ואט לכל צד )לא יודע להיתמודד עם
תנודתיות כזו.נניח מגבר מנורתי שהוא מגבר מצוין ונישמע ומחזיק רמקול
שהתנודה שלו מישתנה מ 6.8 ל 8 אוהם,והשילוב גם נישמע פיצוץ.
הדברים האילו כן מתוארים בגרפים .(ולא רק אילה)לכן מי שיסתכל על גרף
התנודה בנוסף לזה שהוא שמע .לא ירכש רמקול כזה למגבר כזה .
ומי שירכש על סמך שמיעה רק איך מה לעשות .."אכל אותה".
מחר הוא קונה מגבר אחר או שמוכר את הרמקול.
הדבר היחידי שיכול ל"הציל" מנפילה ..רק אם אתה שומע על הציוד שלך.
כל ה"נל ניכתב מניסיון ברכישת הרמקול שלי.
לאחר ששמעתי אותו במקום מסוים עם הגברה אחרת משלי
ולאחר שראיתי את ההיתנהגות המדידית שלו ע"י גרפים ,הבנתי שהרמקול
"יתלבש" לי על המגבר.
(ורד)(ורד)(ורד)

העניין הוא שגרפים לא ממש מלמדים איך נשמע רמקול זה או אחר, או איך נשמע מכשיר זה או אחר.
אכן, יש נתונים בסיסיים שבאפשרותם להצביע על חוסר התאמה. אבל, גם כאשר אין בעיה של חוסר התאמה מתוך הנתונים והגרפים – עדיין הנתונים והגרפים לא מראים איך הציוד נשמע לאוזן.

אכן, כאשר מדובר במבחני האזנה, חשוב לשמוע שילוב של רמקול עם הגברה.
 

zs

חבר משקיען
הודעות
4,908
מעורבות
1,590
נקודות
113
העניין הוא שגרפים לא ממש מלמדים איך נשמע רמקול זה או אחר, או איך נשמע מכשיר זה או אחר.
אכן, יש נתונים בסיסיים שבאפשרותם להצביע על חוסר התאמה. אבל, גם כאשר אין בעיה של חוסר התאמה מתוך הנתונים והגרפים – עדיין הנתונים והגרפים לא מראים איך הציוד נשמע לאוזן.

אכן, כאשר מדובר במבחני האזנה, חשוב לשמוע שילוב של רמקול עם הגברה.

הנתונים הגרפים יכולים לעזור לנו הרבה לאחר ששמענו.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,249
מעורבות
2,746
נקודות
113
(Y)

נישאר עוד קצת,
גרפים עוזרים ועוד איך עוזרים להבין איך המוצר עובד,
היכן הבעיות שלו באם קימות ,ולמה הוא נישמע
כמו ששמענו.
מה לעשות ,ליפעמים זה לא מספיק רק לשמוע,ישנם אודיופילים שרוצים
להבין למה הם שמעו כך.
...
מרתק מה שקורה כאן: :)

כן צריך / לא צריך מדידות
כן מועיל / לא מועיל
כן שומעים / לא שומעים
רוצים/צריכים להבין / לא צריך
כן מעניין / לא מעניין

כאילו זה באמת תלוי רק בנושא שבו מדובר (כאן מדידות, אבל זה דומה גם בדיונים/ויכוחים אחרים), ושוכחים/מתעלמים מזה שכל אמירה כזו ממש אינה תלוייה רק בנושא הדיון אלא (בעיקר?) בדובר ובאינטראקצייה שלו עם הנושא.

יש כאלה שצריכים, מבחינתם, ויש כאלה שלא צריכים, מבחינתם.
יש כאלה שיזה מועיל להם, מבחינתם, ויש כאלה שלא
וכו' וכו'
וכל אחד מנסה לשכנע את האחר/ים שצורת ההתייחסות שלו היא ה"נכונה"/"יעילה"/"רלוואנטית" וכיו"ב כאילו זה אבסולוטי, ושייש מו מישהו שצודק בטיעון שלו והאחרים ממש לא מבינים, או שהאחרים צוחקים על זה שמישהו נזקק בכלל לדברים כאלה, וכו' וכו'.

אבל הרוב המוחלט של הדיון אינו ענייני, אלא כל אחד מנסה לגרום לאחרים לראות שהצד שבו הוא אישית מצטיין הוא החשוב, ואפשר להפחית בחשיבות הדברים/הדוברים האחרים.

אפשר כך ללמוד הרבה יותר על האנשים מאשר על הנושאים...

נראה שכל האודיופילים והאודיפיליפילים והאודיופילופובים יכולים להוות כר מחקר להתנהגות אנושית חברתית....

ולנושא -- אולי מספיק מהשיכנועים כן / לא צריך? כן / לא מועיל?
לשם מה להתעקש על זה?
אם מישהו מתעקש שזה לא מועיל, זה אכן לא יועיל לו,
ואם מישהו מתעקש שזה כן מועיל, הוא יידע איך להדגים את זה אפילו אם במקרה הספציפי לאו דווקא הייה / יש הבדל ואולי כל העזרה פסיכולוגית.

אם טחינה אז בואו נוסיף חומוס ופיתות, שלפחות יהייה טעים (ומישהו יגיד שזה לא מועיל, כי זה משמין, ואחר יגיד שהוא אוכל כל הזמן כמויות וזה לא משמין אז מה שהראשון אמר זה לא רלוואנטי, ואחר יגיד שבלי שייש טעים אז זה לא חיים, ואחר יגיד...)

אבל האם לא עברנו את הנקודה שבה לא באמת מוסיפים ידע / הבנה לנושא, ואנשים סתם מתבצרים בעמדותיהם בלי ללמוד מהאחרים?

או שנפתח דיון האם הדיון מועיל או לא וכן/לא צריך אותו וכו' :)

ולא שמפריע לי שזה נמשך -- אני לא לוקח על עצמי את תפקיד הצנזור :)

הופה חרופה לילה טוב :)(ורד)
עמיר
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,249
מעורבות
2,746
נקודות
113
הנתונים הגרפים יכולים לעזור לנו הרבה לאחר ששמענו.
גם לפני, אבל אם מישהו מתעקש שזה לא עוזר, זה לא יעזור לו.

אז שאלוהים יעזור לו, או הוא לעצמו :)

Let it be!!!
:)
A
 

ariekarp

אוהב את התחום
הודעות
387
מעורבות
119
נקודות
43
#1. ככל הידוע לי -- ותקן אותי אם אני טועה, מה שאפשרי בהחלט -- כשכלי נגינה משמיע צליל בתדר יסודי X, מושמעים יחד אתו צלילים בתדירויות שהן כפולות שלמות של X (כמו 2X, 3X וכו') אבל לא תדירויות נמוכות מ-X. נכון או לא?

#2. אם כך, אזי כשכלי מנגן בתדר האמור X, ספקטרום התדירויות שלו אמור להכיל רק תדירויות מעל X, נכון או לא?

#3. הצליל הנמוך של חליל אמור להיות כ -262 הרץ (דו אמצעי), כלומר הספקטרום של חליל אמור להכיל רק צלילים מ-262 הרץ ומעלה, עם peaks בכפולות של תדר זה. נכון או לא?

סליחה שוב שאני מתערבב לכם.
לא מדויק. תאורטית נכון, לא צריך להיות שום דבר מתחת להרמוניה הבסיסית.
אבל בפועל בכלים אקוסטיים ואף קול אדם מסתבר שיש. אומנם חלש משמעותית מההרמוניה הבסיסית, אבל קיים.
ראה בלינק שלהלן מדידות של קטעים שונים. שים לב במיוחד הספקטרום של הכינור וצ'לו כל אחד בסולו. לא הגיוני, אבל הנה עובדה.
http://www1.kcn.ne.jp/~uenot/theatertopics4_e.html
 

Joshua_G

חבר משקיען
הודעות
3,721
מעורבות
4
נקודות
0
גם לפני, אבל אם מישהו מתעקש שזה לא עוזר, זה לא יעזור לו.

זה מה שאתה כותב כאן, בעוד שם כתבת:

עם זה, אף גרף אינו מעיד על איך רמקול זה או אחר, או על איך מכשיר זה או אחר נשמע לאוזן.
בוקר טוב!

הרי לנו חידוש מפתיע -- משהו שמעולם לא ידענו ועכשיו מספרים לנו! :D

דהיינו, אתה מתווכח רק לשם הוויכוח, אתה מתווכח גם לגבי דברים שאתה מסכים להם.

האם אתה קולט עד כמה זה מגוחך?
 

Joshua_G

חבר משקיען
הודעות
3,721
מעורבות
4
נקודות
0
סליחה שוב שאני מתערבב לכם.
לא מדויק. תאורטית נכון, לא צריך להיות שום דבר מתחת להרמוניה הבסיסית.
אבל בפועל בכלים אקוסטיים ואף קול אדם מסתבר שיש. אומנם חלש משמעותית מההרמוניה הבסיסית, אבל קיים.
ראה בלינק שלהלן מדידות של קטעים שונים. שים לב במיוחד הספקטרום של הכינור וצ'לו כל אחד בסולו. לא הגיוני, אבל הנה עובדה.
http://www1.kcn.ne.jp/~uenot/theatertopics4_e.html

הקטעים של התת-הרמוניות (מתחת לתדר היסוד) יכולים לנבוע בתהליך ההקלטה מעיוותי-אפנון-הדדי, שלא ניתן להימנע מהם לחלוטין באף תהליך הקלטה קיים, נכון להיום. אין מידע לכך שתדרים אלה מופקים על ידי כלי הנגינה עצמם.
 

Joshua_G

חבר משקיען
הודעות
3,721
מעורבות
4
נקודות
0

1. שאלתי אותך אם יש לך דוגמאות קונקרטיות לכך שגרפים של תוצאות מדידות מראות לך כיצד רמקול נשמע והבאת לי קישור.

2. הקישור שהבאת לא טוען ולא מראה שניתן לדעת כיצד רמקול נשמע מתוך התבוננות בגרפים מלמדת איך רמקול נשמע, אם הוא מהיר, או איטי, מה גודל תמונת הבמה שהוא מייצר ועוד.

3. יש לי אליך שאלה אישית: האם תקנה רמקול יקר רק מתוך התבוננות בגרפים שלו, מבלי לשמוע אותו?
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,249
מעורבות
2,746
נקודות
113
זה מה שאתה כותב כאן, בעוד שם כתבת:




דהיינו, אתה מתווכח רק לשם הוויכוח, אתה מתווכח גם לגבי דברים שאתה מסכים להם.

האם אתה קולט עד כמה זה מגוחך?
הפוסל -- במומו פוסל :D

מתי (אם בכלל) תפסיק לעשות מעצמך צחוק עם אי-ההבנות הבסיסיות שלך? ועוד להתווכח עליהן לשם הוויכוח? (N)

אם אתה ס**ם מכדי להבין את ההבדל הקטן בין "לעזור" לבין "מעיד על איך רמקול זה או אחר, או על איך מכשיר זה או אחר נשמע לאוזן", ועוד לאחר שהסברתי במדוייק למה כוונתי ב"לעזור" בחפירה הארוכה והמפורטת ב-http://www.dtown.co.il/forum/18707-מדוע-חלק-מהאודיופילים-פוחדים-ממדידות-2.html#post137819, אין לי מה להוסיף.

כנראה שאף אחד כאן לא יכול/מתכוון למנוע ממך לפרסם בפומבי את-אי ההבנות שלך ולהתעקש על המאנטרות שלך שוב ושוב, אבל לי נמאס.

די כבר!!!

עמיר
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,249
מעורבות
2,746
נקודות
113
סליחה שוב שאני מתערבב לכם.
לא מדויק. תאורטית נכון, לא צריך להיות שום דבר מתחת להרמוניה הבסיסית.
אבל בפועל בכלים אקוסטיים ואף קול אדם מסתבר שיש. אומנם חלש משמעותית מההרמוניה הבסיסית, אבל קיים.
ראה בלינק שלהלן מדידות של קטעים שונים. שים לב במיוחד הספקטרום של הכינור וצ'לו כל אחד בסולו. לא הגיוני, אבל הנה עובדה.
http://www1.kcn.ne.jp/~uenot/theatertopics4_e.html
אין צורך להתנצל.

ה"עובדה" היחידה שייש כאן היא שעוד מישהו חזר על תהליך דומה, ואולי על טעויות דומות, וקיבל תוצאות דומות.

אני לא אומר שזה בלתי אפשרי -- אני רק אומר שבהסתמך על היידע המוגבל שלי, אני לא מבין מה קורה כאן.

עמיר
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,249
מעורבות
2,746
נקודות
113
1. שאלתי אותך אם יש לך דוגמאות קונקרטיות לכך שגרפים של תוצאות מדידות מראות לך כיצד רמקול נשמע והבאת לי קישור.

2. הקישור שהבאת לא טוען ולא מראה שניתן לדעת כיצד רמקול נשמע מתוך התבוננות בגרפים מלמדת איך רמקול נשמע, אם הוא מהיר, או איטי, מה גודל תמונת הבמה שהוא מייצר ועוד.

3. יש לי אליך שאלה אישית: האם תקנה רמקול יקר רק מתוך התבוננות בגרפים שלו, מבלי לשמוע אותו?
הבנת הנקרא והנכתב
שיעור 1:

#1. אם אתה לא רוצה תשובות לא לעניין מבחינתך, אל תשאל שאלות לא לעניין מבחינת הנשאל.

z.s הייה נחמד וענה לך -- התייחס אליך -- בקישור במקום לצחוק/להתעצבן: הרי הוא לא טען ש"שגרפים של תוצאות מדידות מראות לך כיצד רמקול נשמע", אלא שהמדידות עשויות לעזור להיזהר בענייני התאמת רמקולים להגברה, אפילו לאחר שהתלהבת מאיך הם נשמעים.

#2. "לא רק הקישור, אלא אף אחד "לא טוען ולא מראה שניתן לדעת כיצד רמקול נשמע מתוך התבוננות בגרפים מלמדת איך רמקול נשמע, אם הוא מהיר, או איטי, מה גודל תמונת הבמה שהוא מייצר ועוד". אנה מתווכח עם טענה שאף אחד, אפילו לא מכורי המדידות ה"קיצוניים" ביותר, לא העלה וכנראה לא יעלה.

אולי זה עניין של הבנת אי-הנכתב -- זה לא נכתב/נטען -- אין צורך להוכיח שזה לא נכון, אין צורך להתייחס לטיעון הזה, אין טעם לחזור עליו כמנטרה, אין טעם לתקוע אותו בכל חור ובכל גבעה, כלום. אף אחד לא חולם, אפילו בסיוטי לילה, ש-0.07% עיוות זה במה צרה ו-0.03 זה במה רחבה מדי.

#3. האם אתה מעריך את z.s כטיפש מוחלט, שרק מסתכל על גרף ורץ לקנות רמקול יקר? "אפילו" הקונים העיוורים" למיניהם לא חולמים להסתפק בזה, ו/או בשאר המדידות, אלא קוראים לפחות כתבות, חוות דעת, ביקורות, חברים, משהו.

כל כך נחמד בכיתה א'! ילדים חמודים, אולי המורה חתיכה -- יכול להתאים לא רע.

כאן זה לא כיתה א', ולא לכולם יש בעיות כל כך קשות בהבנת הנקרא, הנכתב ומה שלא נכתב.

עמיר
 

zs

חבר משקיען
הודעות
4,908
מעורבות
1,590
נקודות
113
1. שאלתי אותך אם יש לך דוגמאות קונקרטיות לכך שגרפים של תוצאות מדידות מראות לך כיצד רמקול נשמע והבאת לי קישור.

2. הקישור שהבאת לא טוען ולא מראה שניתן לדעת כיצד רמקול נשמע מתוך התבוננות בגרפים מלמדת איך רמקול נשמע, אם הוא מהיר, או איטי, מה גודל תמונת הבמה שהוא מייצר ועוד.

3. יש לי אליך שאלה אישית: האם תקנה רמקול יקר רק מתוך התבוננות בגרפים שלו, מבלי לשמוע אותו?


אני באמת מקווה בשבילך שאתה לא שומע
כמו שאתה מבין את מה שכתבתי בהודעה
הראשונה שלי.
ויותר באמת שאין לי מה להוסיף .
 

mokes

חבר משקיען
הודעות
1,132
מעורבות
1
נקודות
0
מה נשמע ומה נראה

1. שאלתי אותך אם יש לך דוגמאות קונקרטיות לכך שגרפים של תוצאות מדידות מראות לך כיצד רמקול נשמע והבאת לי קישור.

2. הקישור שהבאת לא טוען ולא מראה שניתן לדעת כיצד רמקול נשמע מתוך התבוננות בגרפים מלמדת איך רמקול נשמע, אם הוא מהיר, או איטי, מה גודל תמונת הבמה שהוא מייצר ועוד.

3. יש לי אליך שאלה אישית: האם תקנה רמקול יקר רק מתוך התבוננות בגרפים שלו, מבלי לשמוע אותו?
קודם כל, רמקול לא "נשמע" - מה שנשמע זה השילוב של מקור, הגברה, רמקול, וחדר, ובהרבה מקרים דגש על החדר בתור ההשפעה העיקרית על איכות הסאונד. ככל שמדידות יותר טובות ומעמיקות, וככל שהמתבונן במדידות מבין יותר, אזי יש למדידות יותר ערך. יש לא מעט "אודיופילים" שמאמינים שיש להם הבנה עמוקה במוסיקה ושחזור מוסיקה, אבל בהעדר ידע "מדעי" (שקשור באופן הדוק עם שני התחומים דלעיל) לא מתקרבים לניתוח מדעי בכלל, או יותר גרוע - מטילים דופי בו ובאנשים שכן מרגישים נוח עם ניתוחים כאלה. ניתן ללמוד הרבה על ציוד ממדידות, וזה בהחלט עוזר. למשל, בהתבוננות על גראפים של PSB Synchrony One, אפשר ללמוד הרבה:
http://www.stereophile.com/content/psb-synchrony-one-loudspeaker-measurements
למשל אני רואה שההתנגדות שלו מתחת ל 4 אוהם בתחום מאוד רחב - בין 20Hz ל 2Khz - זה רמקול יחסית קשה. אז ברור שהגברה עוצמתית תיטיב איתו, ואין הרבה מגברי מנורות שיתאימו לו.
אפשר גם לראות שהפיזור שלו נהדר, הוא יחסית מאוד יציב בתחום זוויות מאוד רחב, כנראה שיתן במה נהדרת בsweet spot די רחב. עם זאת, צריך לדעת שרמקול עם פיזור טוב כזה עדיף בחדר "כהה" ולא בהיר, מכיוון שהחזרות בחדר בהיר יהיו קצת יותר מדי (יחסית לרמקול עם sweet spot יותר קטן). ככל שמתעמקים בנתונים וגרפים, וככל שמבינים יותר את המשמעויות, ויודעים להשוות עם ציוד אחר, ומה ההשפעה של/על ציוד משלים - אזי יש למדידות יותר ערך. ברור שבסופו של דבר צריך לשמוע, וברור שעדיף לשמוע בבית ע"מ לשמוע את המערכת בשלמותה, אבל מכאן להגיד שאין לנתונים וגרפים הרבה ערך...... לכל הפחות, נתונים וגרפים יכולים לצמצם באופן ניכר ציוד שנביא אותו לבדיקה, וכך לחסוך הרבה זמן, כסף, וכעסים מצד בני משפחה....
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור