מגבר משנה משחק !!!


motorica

אוהב את התחום
הודעות
319
מעורבות
67
נקודות
28
צחי, כל מה שאתה כותב זה נכון. אבל בקצה השרשרת מגיע בסופו של דבר האנלוג לכוון הרמקולים... ושם כדי לקבל איכות, צריך את הרכיבים הטובים ביותר ולכן יחסית יקר... מסכים אבל שאני לא מבין את המחירים ההזויים של מגברים בתחום. יקר בסדר, אבל מגבר ב 20k $ נשגב מבינתי. כמה כבר עולים טרנזיסטורים ספקים וקבלים? אפילו הטובים ביותר לא מתקרבים לסכומים האלה. מבחינה כלכלית מחיר המגבר אמור להתכנס למחיר יצורו (פלוס שולי רווח הגיוניים). בכל תחום אחר תחרות מורידה מחירים... משום מה באודיו תחרות מעלה מחירים... יוצא דגם משופר שמשפר איזה שקר כלשהו והמחיר קופץ חופשי...קהל האודיופילים הכבדים נוטה לפרדיגמה שסאונד טוב חייב לעלות הרבה כסף. יצרני האלקטרוניקה מנצלים זאת, ואף מקדמים את האגנדה על ידי תערוכות ומגזיני אודיו למיניהם, ובמקום ירידת מחירים ותחרות, אנחנו מקבלים עליית מחירים תמידית. התקדמות טכנולוגית אמיתית אמורה להשאיר מחירים פחות או יותר באותה רמה ולהקפיץ את האיכות, או להוריד מחיר ולשמור על איכות קבועה. לא ממש חוכמה להקפיץ את האיכות וגם את המחיר...

התמיהה שלך למחיר הגבוה של מגברי Hi-End יכולה להשתנות ברגע שתנסה לבנות בעצמך מגבר כזה ברמות האלו.
נניח שימוש בטרמינלים של WBT, חיווט פנימי יקר, קבלים מהשורה הראשונה, מארז מושקע בחריטת CNC ועוד.
אחרי שתתמחר את עלות הבניה הסופית תבין את המחירים הנקובים , אם כי אני חייב לציין שיש לא מעט מגברים וציוד "High-End" והשימוש במרכאות מכוון, שהמחיר הנקוב הוא לא פחות משערוריה ואת זה אי אפשר להסתיר.
ועל זה כמובן תוסיף אחריות , שיווק, לוגיסטיקה ו R&D.
 

shushu

חבר משקיען
הודעות
1,335
מעורבות
849
נקודות
113
עזוב שטויות. קח מחשב פי סי פשוט. הוא מכיל טכנולוגיה מתקדמת בעשרות מונים ממגברי אודיו. תהליך תכנון ויצור של מעבד מורכב ויקר לאין ערוך מכל מגבר אודיו שקיים. אבל מה, הוא נמכר בכמויות אסטרונומיות וקימת תחרות שמורידה מחירים. אם מחירי מגברי האודיו היו יורדים לרמתם הראלית, הם היו מוכרים הרבה יותר והצרכן היה מרוויח.
 

YB-7

חבר משקיען
הודעות
1,837
מעורבות
397
נקודות
83
התמיהה שלך למחיר הגבוה של מגברי Hi-End יכולה להשתנות ברגע שתנסה לבנות בעצמך מגבר כזה ברמות האלו.
נניח שימוש בטרמינלים של WBT, חיווט פנימי יקר, קבלים מהשורה הראשונה, מארז מושקע בחריטת CNC ועוד.
אחרי שתתמחר את עלות הבניה הסופית תבין את המחירים הנקובים , אם כי אני חייב לציין שיש לא מעט מגברים וציוד "High-End" והשימוש במרכאות מכוון, שהמחיר הנקוב הוא לא פחות משערוריה ואת זה אי אפשר להסתיר.
ועל זה כמובן תוסיף אחריות , שיווק, לוגיסטיקה ו R&D.

יש המון פרטים במכשירי היי-אנד שניתן לוותר עליהם לטובת שיפור המחיר ועדיין איכות הצליל לא תפגע בסנטימטר, לדוגמא, מארז חרוט CNC , קונקטורים WBT... אבל פרטים האילו הם בבחינת הבגדים התכשיטים והאיפור של המוצר,בלעדייהם הוא פחות אטרקטיבי, יותר זול ונגיש, וזה לא מה שאוליגרכים מחפשים.
 
נערך לאחרונה ב:

tzachi

חבר משקיען
הודעות
2,412
מעורבות
386
נקודות
83
התמיהה שלך למחיר הגבוה של מגברי Hi-End יכולה להשתנות ברגע שתנסה לבנות בעצמך מגבר כזה ברמות האלו.
נניח שימוש בטרמינלים של WBT, חיווט פנימי יקר, קבלים מהשורה הראשונה, מארז מושקע בחריטת CNC ועוד.
אחרי שתתמחר את עלות הבניה הסופית תבין את המחירים הנקובים , אם כי אני חייב לציין שיש לא מעט מגברים וציוד "High-End" והשימוש במרכאות מכוון, שהמחיר הנקוב הוא לא פחות משערוריה ואת זה אי אפשר להסתיר.
ועל זה כמובן תוסיף אחריות , שיווק, לוגיסטיקה ו R&D.
בוא נתחיל מזה שרק לפני פחות מעשור הדברים עלו חצי (אני מדבר על מוצרים סופניים ) ומשם התחיל תיפוס של מחירים לא שפוי לדוגמה הרמקול שלי עלה לפני עשור כחדש 7000 $ הרמקול שהחליף אותו הוא חצי בגודל , חלקו מיוצר בסין ( כל היציקות אלומניום ) והוא עולה כפול .
יש יצרנים שמיצרים דברים לא שפויים מרכיבים טובים במחיר שפוי כך לדוגמה את הממיר הזה :
http://www.audio-gd.com/Master/Master-7/M7EN.htm

עולה 2140 $ ! תדביק עליו שם כמו וודיאה או פאס מערז אלומנים נוצץ ותוסיף למחיר 500% .
הממיר הזה שבפוסט ביקר אצל יאיר תמם וקיבל תשבוחות . קניג'יווה המתחנן נחשב במעגלים מסוימים בחו"ל ללא פחות מגאון ומושיעה. בארץ הוא פחות ידוע וחבל .
חזרה למגבר הדיגיטלי : היות ויעילות ניצול אנרגייה של מגבר טרנזיסטורי היא נמוכה מאוד יש צורך בכל הספקת המתח הגרנדיוזית הזאת . מגבר דיגיטלי נציל פי 4 מטרנזיסטורי קלאס AB ולכן לא צריך תחנת כוח . כמות הזרם שהוא מוצי מומה למגברי קלאס A והדמפינג פקטור נמצא ברמות שמאת מאוד טרנזיסטורים מגיעים לשם ובסכום הזוי .
ולכן ניתן ליצר חייה קטנה יעילה וזולה . זה לא אומר שלא השקיעו ברכיבים . הקבלים במכשיר הזה ברמה גבוהה כמו כן כל הרכיבים על המודול והשנאי .
מי שבנה את המגבר הזה כקיט דיווח על שיפור מביטול היציאות המיותרות ושום שיפור מהחלפת הכניסות בכניסות סופר יקרות . (למרות שמי שרוצה להחליף מוזמן ).
קשה קשה מאוד לאנשים להשתחרר מעניין הגודל והמשקל ולהתיחס למוצר הצנוע הזה ברצינות . (ולרגע לא אמרתי שטרנזיסטור לא טוב !!! (אבל לא לכל אחד יש 50000 שח לקרל או פאס חדש )
 

shushu

חבר משקיען
הודעות
1,335
מעורבות
849
נקודות
113
צחי, סתם שאלה, למה הלכת על רמקול לא נציל ובעייתי לדחיפה כמו ה cs6? לא עדיף רמקול נציל וטוב עם איזה מגבר 30 ואט וזהו? שמעת אותו עם ההגברה שהיתה לך? אם אהבת, למה החלפת? אולי בהינתן שהרמקול כבר אצלך, ולא כדאי להחליף שוב, שווה לך לארגן השתדלות ולבדוק את היד 2 x350. נראה לי ב25 ימכר לזוכה המאושר ( לא מכיר את הסוחר, אין לי שום אינטרס )... שווה בדיקה אם יש אפשרות, כי על קניות והחלפות חוזרת יש הפסד כספי שנמנע כאשר קונים פעם אחת וזהו... הייתי שוקל...
 

YB-7

חבר משקיען
הודעות
1,837
מעורבות
397
נקודות
83
חזרה למגבר הדיגיטלי : היות ויעילות ניצול אנרגייה של מגבר טרנזיסטורי היא נמוכה מאוד יש צורך בכל הספקת המתח הגרנדיוזית הזאת . מגבר דיגיטלי נציל פי 4 מטרנזיסטורי קלאס AB ולכן לא צריך תחנת כוח . כמות הזרם שהוא מוצי מומה למגברי קלאס A והדמפינג פקטור נמצא ברמות שמאת מאוד טרנזיסטורים מגיעים לשם ובסכום הזוי .

עניין הנצילות במגברים דיגיטליים הוא טיעון מטעה בחלקו, מהסיבה שהנצילות במגברים אלו גבוהה רק באחוזי ההספק הגבוהים של המגבר ז"א מ- 40% מההספק המקסימלי ומעלה, אבל כשמנגנים באיזור הנמוך ,מתחת ל-40% מהמקסימום, המגבר הדיגיטאלי אינו יותר נציל ממגבר קלאס AB .
יתרה מכך ,בהתחשב שרמקול ממוצע הוא בעל נצילות של 88~90 דציבלים לוואט מספיקים 10 ~20 וואט כדי ליצור עוצמה נאותה להאזנה רגילה ביחס לסלון ישראלי ממוצע.
אני כמובן לא מדבר על מוסיקה למסיבות , או על התקנות PA להופעות חיות או לחתונות ששם המגברים פועלים באיזור המקסימום שלהם.
 
נערך לאחרונה ב:

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,097
מעורבות
4,248
נקודות
113
בהזדמנות הראשונה נגיע לנמר ! הלוגיסטיקה קצת מסובחת כי לבעל המגבר יש רק דו גלגלי ואני צריך להביא ולהחזיר אותו .
אני בטוח שהוא יעמוד בגבורה מול כל מגבר . למרות שהמקור להשוואה אצל נמר כיום הגיע לרף חדש מאוד גבוהה אני בטוח שמפאת נסיונו הוא ידע לבודד את הסטיגמה ולבדוק את המכשיר עינינית . ( במה דברים אמורים : המגבר החדש של נמר מתרומם לגבהים שאני עוד לא שמעתי באודיו לידו הפאס לב נשמע מקולקל ! זה לא אומר אומר שהפאס לא מגבר טוב ואני בטוח שבמקומות אחרים הוא גם מתרומם לגבהים . )

סתם הערת אגב.
ישנן מערכות שהנלסון פאס הזה ישמע טוב יותר מה-avm. זה עניין של התאמה. על הטידל הוא פחות מוצלח למשל.
 

motorica

אוהב את התחום
הודעות
319
מעורבות
67
נקודות
28
יש אפילו Review אוהד במיוחד של בחור בשם Raanan

Breathtaking
Review by RaananOver the 23 years that I have had my ML CLSII speakers,I have thrown many many amps at it.No amp has given so much for so little expenditure as the SDS-470C.The only amp that has offered any competition was an ARC VS-110 with highly upgraded tubes.A remarkable achievement!Thanks from Raanan
 

tzachi

חבר משקיען
הודעות
2,412
מעורבות
386
נקודות
83
צחי, סתם שאלה, למה הלכת על רמקול לא נציל ובעייתי לדחיפה כמו ה cs6? לא עדיף רמקול נציל וטוב עם איזה מגבר 30 ואט וזהו? שמעת אותו עם ההגברה שהיתה לך? אם אהבת, למה החלפת? אולי בהינתן שהרמקול כבר אצלך, ולא כדאי להחליף שוב, שווה לך לארגן השתדלות ולבדוק את היד 2 x350. נראה לי ב25 ימכר לזוכה המאושר ( לא מכיר את הסוחר, אין לי שום אינטרס )... שווה בדיקה אם יש אפשרות, כי על קניות והחלפות חוזרת יש הפסד כספי שנמנע כאשר קונים פעם אחת וזהו... הייתי שוקל...
את הרמקול שמעתי במערכת מושקעת מאוד ויקרה . אממה הרמקול יצר באויר קסם כזה שמעולם לא שמעתי ! ופה נפל הפור .
אכשיו אני צריך למצוא את המגבר הטוב ביותר בשבילי בתקציב שאן לי . מגבר משומש ב-25000 לא בא בחשבון .
כשגים טיל תכנן את הרמקול (כל הרמקולים בחברה חולקים את אותו DNA ) הוא אמר אני רוצא תוצא טובה ביותר ועם המחיר הוא רמקול לא נציל אז שיקנו מגבר חזק .
כרגע יש לי מגבר טוב שעושה את העבודה . המגבר הדיגיטלי הקפיץ את הסאונד 2 קומות למעלה . זו הקניה הבאה שלי .
 

tzachi

חבר משקיען
הודעות
2,412
מעורבות
386
נקודות
83
יש אפילו Review אוהד במיוחד של בחור בשם Raanan

Breathtaking
Review by RaananOver the 23 years that I have had my ML CLSII speakers,I have thrown many many amps at it.No amp has given so much for so little expenditure as the SDS-470C.The only amp that has offered any competition was an ARC VS-110 with highly upgraded tubes.A remarkable achievement!Thanks from Raanan
הינו בקשר עם רענן . הוא פרסם את המגבר ולאחר מכן התחרט בהסבר שבמחיר שהמגבר עולה והתוצעה שהוא מספק שישאר בבית .
 

shushu

חבר משקיען
הודעות
1,335
מעורבות
849
נקודות
113
את הרמקול שמעתי במערכת מושקעת מאוד ויקרה . אממה הרמקול יצר באויר קסם כזה שמעולם לא שמעתי ! ופה נפל הפור .
אכשיו אני צריך למצוא את המגבר הטוב ביותר בשבילי בתקציב שאן לי . מגבר משומש ב-25000 לא בא בחשבון .
כשגים טיל תכנן את הרמקול (כל הרמקולים בחברה חולקים את אותו DNA ) הוא אמר אני רוצא תוצא טובה ביותר ועם המחיר הוא רמקול לא נציל אז שיקנו מגבר חזק .
כרגע יש לי מגבר טוב שעושה את העבודה . המגבר הדיגיטלי הקפיץ את הסאונד 2 קומות למעלה . זו הקניה הבאה שלי .

בכל מקרה, יש לך עוד הרבה להתפתח עם הרמקול בעתיד, כך שזה טוב. אם שמעת ואהבת את ההגברה הדיגיטלית, פשוט לך על זה, לא חשוב מה החברה אומרים פה. היתי מציע אולי להשאיל מהחבר לאיזה שבוע שבועים את המגבר ולבדוק שאתה לא מגלה הפתעות לא נעימות בהאזנה לאורך זמן מספיק ארוך.

בהצלחה!

נ.ב. ניסית לשמוע את הקאיין 80 ואט קלאס A? נראה מפלצת.
 

tzachi

חבר משקיען
הודעות
2,412
מעורבות
386
נקודות
83
בכל מקרה, יש לך עוד הרבה להתפתח עם הרמקול בעתיד, כך שזה טוב. אם שמעת ואהבת את ההגברה הדיגיטלית, פשוט לך על זה, לא חשוב מה החברה אומרים פה. היתי מציע אולי להשאיל מהחבר לאיזה שבוע שבועים את המגבר ולבדוק שאתה לא מגלה הפתעות לא נעימות בהאזנה לאורך זמן מספיק ארוך.

בהצלחה!

נ.ב. ניסית לשמוע את הקאיין 80 ואט קלאס A? נראה מפלצת.
אני צריך מגבר שיודעה לעבוד ב-2 אום
 

Almogc

אוהב את התחום
הודעות
67
מעורבות
5
נקודות
8
פיני,

מניסיון שיש לי עם Class D, אני מאוד מסכים שדווקא מה שבולט בהגברות הללו הינו "שליטה" בתחום התחתון.
אפשר לקרוא לצליל יבש יותר, אנמי או כל הגדרה אחרת, אך שליטה בתחום התחתון? דווקא שם אני חושב שהם מצטיינים.
עניין של טעם? אולי.

דווקא מאוד מסקרן אותי לקחת את המונו בלוקים של בל קאנטו 500M ולשלב להם פרה מנורות - אולי התוצאה תהיה פחות "כירוגית"

מניסיון העבר שלי עם Zingali Zero OTTO, השילוב של Bel Canto C5I היה השילוב הכי נכון לאוזניי לאחר שבדקתי עם מספר הגברות כגון: Manley, Audio research ועוד...
הבל קאנטו היחידי שהצליח להשתלט על התחום התחתון ולמרבה הפלא, גם על התחום העליון שהיה מאוד בעייתי בחלל שלי (מרתף).

לעניות דעתי, אין ספק שזה עניין של זמן עד שהגברות מסוג Class D יתפסו מקום מאוד מכובד אצל "האודיופילים".​
 

Sol

חבר משקיען
הודעות
2,444
מעורבות
621
נקודות
113
פיני,

מניסיון שיש לי עם Class D, אני מאוד מסכים שדווקא מה שבולט בהגברות הללו הינו "שליטה" בתחום התחתון.
אפשר לקרוא לצליל יבש יותר, אנמי או כל הגדרה אחרת, אך שליטה בתחום התחתון? דווקא שם אני חושב שהם מצטיינים.
עניין של טעם? אולי.

דווקא מאוד מסקרן אותי לקחת את המונו בלוקים של בל קאנטו 500M ולשלב להם פרה מנורות - אולי התוצאה תהיה פחות "כירוגית"

מניסיון העבר שלי עם Zingali Zero OTTO, השילוב של Bel Canto C5I היה השילוב הכי נכון לאוזניי לאחר שבדקתי עם מספר הגברות כגון: Manley, Audio research ועוד...
הבל קאנטו היחידי שהצליח להשתלט על התחום התחתון ולמרבה הפלא, גם על התחום העליון שהיה מאוד בעייתי בחלל שלי (מרתף).

לעניות דעתי, אין ספק שזה עניין של זמן עד שהגברות מסוג Class D יתפסו מקום מאוד מכובד אצל "האודיופילים".​
אלמוג.
לא שללתי את המגברים הללו.
אני טענתי שאחיזה בחלק התחתון קשה להם.
יכול להיות שחוסר בפרה יעודי גרם למה שחשתי אז אצלי.
וכפי שציינתי ה-Jeff Rowland שהיו לי לקחו בסיבוב שלושה מגברים שנסיתי,(גיבורים)מחברות ידועות מאוד.
ברור שה 500 של Bel Canto עם פרה נכון יתנו תוצאה נהדרת.
חשבתי בזמנו לרכוש אותם עם הפרה של MC,ולבסוף הלכתי על המשולב.
 

Almogc

אוהב את התחום
הודעות
67
מעורבות
5
נקודות
8
אני יודע שאתה לא שולל, נהפוך הוא, אני יודע שאתה דווקא מאוד בעד.
כנראה השילוב...
 

motorica

אוהב את התחום
הודעות
319
מעורבות
67
נקודות
28
כדי שלא נאבד עניין בשירשור המעניין הזה אני מקפיץ הפעם עם מודול של מגבר שלפי כל מה שקראתי משמעותית טוב יותר מה SDS470 ..

המודול הוא NC400 של חברה הולנדית ועורר הרבה הייפ ברשת, זה מודול לערוץ צריך 2 לסטריאו.
https://www.hypexshop.com/shop/productimage.jsp?productID=4466

וזה הספק הממותג , אפשר להסתפק בספק אחד ל-2 ערוצים אבל הרוב משתמשים בספק לערוץ
https://www.hypexshop.com/shop/productimage.jsp?productID=4664


דוגמה לבניה מקובלת של זוג מונובולקים:
http://www.jenkin.net/images/Ncore.jpg
 

Sol

חבר משקיען
הודעות
2,444
מעורבות
621
נקודות
113
כדי שלא נאבד עניין בשירשור המעניין הזה אני מקפיץ הפעם עם מודול של מגבר שלפי כל מה שקראתי משמעותית טוב יותר מה SDS470 ..

המודול הוא NC400 של חברה הולנדית ועורר הרבה הייפ ברשת, זה מודול לערוץ צריך 2 לסטריאו.
https://www.hypexshop.com/shop/productimage.jsp?productID=4466

וזה הספק הממותג , אפשר להסתפק בספק אחד ל-2 ערוצים אבל הרוב משתמשים בספק לערוץ
https://www.hypexshop.com/shop/productimage.jsp?productID=4664


דוגמה לבניה מקובלת של זוג מונובולקים:
http://www.jenkin.net/images/Ncore.jpg
נראים יפה מאוד.
מעניין איך הם נשמעים.
 

stereophile

חבר משקיען
הודעות
997
מעורבות
63
נקודות
28
ה Hypex ממה שקראתי לפחות, ממש לא בטופ, לפחות לא אצל בעלי הרמקולים הנצילים.

מגברי class T מעודנים יותר ונקיים יותר, אבל לא כל רמקול מאפשר לעבוד איתם.

מעל ה class T, יש מגברים מבוססים TDA7297 ומגברים מבוססי TPA3116 ו 3110 שטוענים שהם הדיגיטליים הטובים ביותר היום.

(ברשותי מגבר מבוסס Class T ואני מעדיף את ה Exposure 2010S שלי - אמנם בנקודות, אבל הצליל שלו חי יותר, אין מה לעשות).
רכשתי TDA7297 ואני צריך לחבר אותו לקונקטורים נורמלים וbinding posts על מנת שאוכל להתרשם ממנו כמו שצריך...
 
נערך לאחרונה ב:

tzachi

חבר משקיען
הודעות
2,412
מעורבות
386
נקודות
83
החברה הנ"ל ממתגת את עצמה כחברה ל-DIY וכבסיס לחברות מסחריות .
הם לא מוכרים מגברים מוגמרים ואת המודולים שלהם ניתן למצוא תחת המון מותגים מרוטל ועד בריסטון וצפונה
ברגע שעותפים מוצר במותג המחיר קופץ .
אני מניח שבקרוב השוק יוצף במגברים כאילו .
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור