דבר נוסף שלא צויין פה: בחנת את asr לפני 8 שנים. השישי למאי 2011. מאז המערכת שלך עברה מיליון ואחד תהפוכות. עם הקונסטליישן אתה חי מעל שנה,יומיום,שעות על גבי שעות.
ראשית זה לא מדויק. בזמן שחיכיתי לקונסטליישן היה אצלי asr ועוד כמה מדופלמים. יחד עם זאת, אני מכיר את המוצרים הללו גם מהמערכת אצל זיו שממוקמת 3 דקות נסיעה מביתי. לזה נוסיף שחייתי במשך 4 שנים עם מגבר הפונו מהסדרה העליונה שלהם. דהיינו, את asr אני מכיר מ-4 מערכות היטב בניהן אחת שלי בשתי הזדמנויות עם רמקולים שונים. מוצרי על, כתוב בכתבה עצמה.
לא מתייחס בעדיפות עליונה למשקל אך זה מבחינתי נקרא לעשות צחוק מקהל הלקוחות. קונסטליישן חבר'ה פגז ושקלתי לרכוש אותם לא פעם אחת. כשאני רואה מכשיר שעולה מעל 100 אלף ושוקל 18,דבר ראשון מעניין אותי מה קורה שם בפנים. שנאי טורידאלי יחיד. 6 או 8 קבלים, כמה כרטיסים וכל השאר ריק. אז אני אישית לא מוכן לשלם סכום כזה עבור ארבעה מופלאים שמנצלים את מעמדם לכתוב מחיר פי 3. זה רק מחזק את הטענה שלי שאם על asr היה כתוב קונסטליישן, כנראה המחיר היה פי 5.אז אם כל הכבוד למייקל פארמר ולכל הכתבים, הץחום הזה מוכיח שהכל מתחיל ונגמר באינטרסים וחבל שהעדר הזה מתפתח. שמעתי גם וגם והאזנתי לשניהם מאות של שעות. הקונסטליישן מחולל יותר דרמה בחלל והוא יותר פרקטי-המראה פשוט וקר, ה-asr הרבה יותר קסום, מעודן ושקט-לא סתם שקט(השקט בעולם)
. שכל אחד ילך על הכיוון שהוא מתחבר אליו
לדבר על כמות הרכיבים זה לא רציני. בקונסטליישן יושבים רכיבים שלמרות שמספרם מועט מאשר אלה הנמצאים ב-asr הם יקרים בכמה עשרות אחוזים ביחס ל-asr. זה מתחיל במהדורות של הקבלים, השנאי המיוחד שפותח במיוחד עבור המגבר הזה ביחס oem שממוקם ב-asr, ולזה נוסיף סוללות, שעלותן גם (במקור) אינה גבוהה כל כך. קונסטליישן, סולושיין, דרטזיל, בולדר ועוד שלל מגברי על אינם עושים תחרות משקל ומספר רכיבים, התחרות היא באיכות הצליל ובתכנון ההנדסי שהוא מעבר ליחידת ההגברה. למשל בקונסטליישן הקופסא מהווה חלק משמעותי בכל הנוגע להזנחת חום ושמירה על טמפרטורה אחידה במגבר. בוא נגיד את זה אחרת, בניית קופסא אחת בקונסטליישן עולה בערך כמו פס 14 קופסאות של asr. ואיך אני יודע את זה? הייתי מעורב באופן אקטיבי בחברה שניסתה לייצר מגבר ישראל, לבסוף הפכה לחברה שיצרה את הפטיפון הישראלי (טקטייל - אושיק). אני זוכר שהראתי להם את הקופסא של הקונסטליישן. אמרו שגם אם נכין 1000 יחידות זה יהיה מעל ל-700 דולר לקופסא. השיכוך של הקונסטליישן היא של אחת מהחברות הידועות בתחום (hrs - יגאל לסרי) ושאר הרכיבים, מספיק לראות מה כתוב עליהם בשביל להבין את פערי הסטנדרט.
נכון. לשם יש משמעות אבל הוא לא נולד סתם. אחרי הכל מיטב החברות משתמשות באקטרוניקה שלהם על מנת להציג את הרמקולים שהם מייצרים. מג׳יקו, טידל, הטופ של מרטין לוגן ועוד. בכל חדר יש את השילוב הזה הביקורות משבחות ומהללות. זה לא סתם קופסא עם שם וחדל. מדובר במוצרים עם הנדסה מהמעלה הראשונה ואיכות הרכבה וחומרים בליגה אחרת לחלוטין. האם זה הופך אותם לטובים אבסולוטית מ-asr? לא. האם המוצר מושקע יותר מהם (אפילו ברמת הגימור) - חד משמעית כן. האם בכל מערכת הקונסטליישן יהיה עדיף מה-asr? חד משמעית לא. למשל הפונו של asr נחשב לאחד מהטובים שיוצרו. המגברים שלהם לעומת זאת, לא קיבלו את אותו מעמד. זה לא אומר שהם לא טובים, שוב, זה אומר שהם פשוט לא באותה ליגה ואני אגלה לך סוד? הם גם לא מתיימרים.
אבל זה לא פרמר. זה עוד כמה כתבים שמחזיקים בציוד של קונסטליישן ועוד כמה חברות מהקליבר הזה כרפרנס. נגיד את זה אחרת. ישנן מעט חברות שיש כלפיהן אקסיומה שהן מהטובות שבטובות. קונסטליישן היא אחת מהן ויחד איתה עומדות ch, בולדר, סולושיין, דרטזיל, טנור ועוד כמה בודדות ששמן אינו עולה בראשי כרגע.
מה שאני בא להגיד, ואני לא מבין איך הדיון נסוב סביב asr מול קונסטליישן, הוא שהקצה העליון בתחום ההגברה לא נמצא במשולבים, טובים ומושקעים ככל שיהיו, בשביל לטפס למקסימום, היחידות המופרדות (קדמגבר ומגבר הספק) הן הפתרון המוחלט.