פדיחה בעולם ה- HI END ???

  • פותח הנושא hbs
  • פורסם בתאריך

oferT

חבר משקיען
הודעות
5,204
מעורבות
46
נקודות
48
אם לא הבנת עד כה? על זה אין בכלל וויכוח. {ראה את הכותרת של ההודעת שלי למעלה}
 

diz1

חבר משקיען
הודעות
1,656
מעורבות
1
נקודות
0
ארז התייחס לדברי של גידי.
לגבי טרנספורט של פיליפס, היא היתה יצרנית עיקרית של טרנספורטים וחלקים שלה שימשו באינספור דגמים שונים של CD.
לקחת חלק יחיד ממכלול שלם זה מקרה קצת שונה.

אתה טועה

לב הטרנספורט היה מוצר של פיליפס. אין בזה שום רע. זה מה שקורה ב 99% מהמוצרים. לוקחים מוצרים זולים על המדף מתכננים משהו ומכניסים לקופסא , שמים מעטפת יפה מדביקים את הלוגו, פונים לכתב מפורסם, הוא מפלפל משהו וקדימה למכור.(נחזור לזה בהמשך)

בדוגמא של מרק לוינסון ופיליפס- אין שום בעיה שהם השתמשו בקורא של פיליפס ב 45$
הבעיה אחרת. כאשר רוצים להחליף את הקורא הזה לקורא חדש- לא משלמים 45$ אלה 1200$ שזה כסף יחסית "קטן" כאשר המכשיר עולה 6000$

אממאמממאממא- אם הטכנאי המקומי זיהה את הפיליפס הזה והיכן קונים אותו- לא ניתן להכניסו למרק לוינסון -לא בגלל שהם שיפרו אותו והפכו אותו למשהו מדהים- אלא שהם בכוונה הרכיבו אותו בצורה כזו שצריך את התוספת בכדי להרכיב. התוספת איננה משהו תיכנוני שמטרתו לתת יותר איכות אלא פשוט למנוע מאחרים לקנות את חלק החילוף הזה יישירות מפיליפס.

נחזור ללקסיקון- לא מבין מה הצעקות ומה הבכי- כל אחד שמכיר מסחר יודע שיש מה שקרוי פרייבט לייבל. מישהו אחד מייצר למישהו אחר ששם שם רק מדבקה ומוכר במחיר אחר.
לבוא ולהאשים את לקסיקון כאילו היא גנבה משהו -זה מגוחך.
אולי הם קנו מאותו ספק שאופו קונה?
כל הבכיינים כאן- האם המוצר שיש לכם בבית שווה את המחיר ששלימתם? פתחתם? בדקתם מה שמו שם? כמה כל החלקים עולים ומה אתם שילמתם?
כל עוד לא עשיתם את זה - אל תבואו בטענות
יכול להיות שקנייתם מכשיר זבלה שיש בתוכו זבלה - אבל מישהו עשה לכם הוקוס פוקוס בעיניים ופתאום התחלתם לשמוע זמרת מלאכים והסכמתם לשלם מה ששילמתם. אז עבדו עליכם? ממש לא.
זה עולם חופשי וכל אחד שישלם על מה שהוא רוצה.
ושאלה אחרונה - אם האוופו עולה 500$ אז למה יש נגנים של 5000$- מה שמו בהם? שם הסיני כן רחץ ידיים?
 

Musiclover

חבר אתר
הודעות
15
מעורבות
0
נקודות
0
הדבר ה"מבהיל" הוא הזלזול המופגן של לקסיקון באינטליגנציה של קהל הרוכשים: הם למעשה סמכו על כך שלא ימצא אף לא אחד מתוכו שישים לב לתבנית החיבורים הזהה למוצר אחר וינסה לבצע השוואת קרביים ביניהם. (shocked)
 

liorkoren

מנהל
צוות האתר
הודעות
19,855
מעורבות
666
נקודות
113
diz, הסיפור שהבאת מהווה גם הוא דוגמא למשהו שלא ממש היינו תומכים בו, אבל מעבר למקרה הזה, ברור שיש שימוש בחלקים מחברות אחרות בתכנון מכשירים שונים.
השאלה היא מה משקל החלק, וכמה מחשבה מקורית הנדסית הוכללה במכשיר הכולל.
זה שיש הרבה "חרטא" במקרים רבים, זה ברור.
 

KOOKE

חבר משקיען
הודעות
1,062
מעורבות
0
נקודות
0
הנקודה שאני מנסה להבהיר שהתשלום עבור המיתוג/ מיצוב של המוצר גורם למוצר להיות יותר טוב מבחינה סובייקטיבית של הצרכן.

אז כן בהחלט ייתכן ומכשיר אופו בעטיפה של לקסיקון "נשמע" יותר טוב מ"סתם" מכשיר אופו ממש כשם שבדיוק אותו יין שהוצג כיין יקר היה יותר טעים לנבדקים מאשר אותו היין שהוצג כיין זול (הוכח מדעית בניסוי בו חוברו לנבדקים אלקטרודות שמדדו את גלי המוח המייצגים הנאה...)

שלמה
 

yo-ss

אוהב את התחום
הודעות
280
מעורבות
0
נקודות
0
שלמה, אתה צודק, אבל עד גבול מסויים.
מגבר של 2000 ש"ח לא ישמע כמו מוצר על, גם אם ישימו אותו באריזה הכי נוצצת.
אנחנו לא עד כדי כך אהבלים...
 

yo-ss

אוהב את התחום
הודעות
280
מעורבות
0
נקודות
0
דיז, הכוונה שלך ברורה, רק ערבבת קצת מושגים;
ספק שמייצר עבור חברת הפצה (הלוגו שלה) - זה נקרא מוצר מדבקה.

מותג פרטי - זאת טקטיקה של רשת שיווק ליצור נאמנות לרשת. נגיד שופרסל רוצה שתקנה זיתים ממנה. הזיתים הכי טובים, נגיד, "בית השיטה" והבעיה שהם נמצאים גם בריבוע כחול.
מה שקורה זה ששופרסל מוצאת ספק (בדר"כ קטן, ולפעמים אין לו אף דרך אחרת להגיע למדפי רשת השיווק) שייצר זיתים תחת השם "זיתי שופרסל". המותג הפרטי יושב צמוד למותג פרימיום, רק במחיר נמוך יותר.
המקרה הקיצוני זה כאשר יצרן הפרימיום נאלץ לייצר את המותג הפרטי (אפשר לזהות לפי מספר יצרן זהה) וזה כבר מביך.
 

ארז_וחני

חבר משקיען
הודעות
3,765
מעורבות
932
נקודות
113
לא ממש מובנת לי הנטיה לתרץ את המעשה כלגיטימי באצטלה של "פרייבט לייבל".
האמת הפשוטה היא שחברה ידועה ובעלת מוניטין מנצלת אותו לרעה על מנת למכור מוצר במחיר לא ראוי בסדר גודל (לא בפרמיה של עשרות אחוזים).

אף צרכן לא אמור להסכים ולתת יד להונאה כזאת (אלא אם יש לו אינטרס נסתר....) מהסיבה הפשוטה שאף אחד לא יכול להיות מומחה בכל תחום.
אז אם לא ניתן להיות מומחה בכל תחום זו לגיטימציה לעבוד על הצרכן?

הטיעון של "פתחתם את המוצר ובדקתם מה שמו שם" בעיני לא רלוונטי ולא קביל.
אני לא יכול להיות גם אלקטרונאי/מוסכניק/נגר/מסגר/חשמלאי/טכנאי מחשבים על מנת שכל מוצר או שירות שאקבל אצטרך לפתוח ולבדוק מה שמו שם.
לפרק את המחשב (אולי מתחת ל DELL מסתתר NO NAME )?
לפרק את המכונת כביסה (אולי מתחת למכונה "בלומברג" או "מילה" מסתתר פיילוט סיני)?
לפרק את המקרר (אולי מתחת ל "אמנה" מסתתר דרעק סיני)?
לפרק את הספה (אולי מתחת לנטוצי יש קרשים מבידיה)?
לפרק את הרכב (אולי מתחת למרצדס מסתתר יונדאי)?
אולי גם נפרק את הכתרים בשיניים? מי יודע איזה חומר שמו שם?
ואיך נדע שבמשקפיים שמו עדשות של "קרל צייס" ולא משהו אחר?

הרושם שלי הוא שיש אנשים שהשנאה שלהם כלפי אלו שרוכשים מותג איכותי במיטב כספם (מאיזה שיקול שלא יהיה - מיתוג, בטחון שרכשו מוצר איכותי עם מוניטין וכו') מעבירה אותם על דעתם והם מחפשים תירוצים על מנת להאשים את הצרכן בקנייה לא אינטליגנטית.

לא הכל צריך להיות מותר במסחר, גם אם הוא עומד במבחן החוק הפלילי היבש.

ארז
 
נערך לאחרונה ב:

אורי_ו

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
12,760
מעורבות
315
נקודות
83
דיז, הכוונה שלך ברורה, רק ערבבת קצת מושגים;
ספק שמייצר עבור חברת הפצה (הלוגו שלה) - זה נקרא מוצר מדבקה.

מותג פרטי - זאת טקטיקה של רשת שיווק ליצור נאמנות לרשת. נגיד שופרסל רוצה שתקנה זיתים ממנה. הזיתים הכי טובים, נגיד, "בית השיטה" והבעיה שהם נמצאים גם בריבוע כחול.
מה שקורה זה ששופרסל מוצאת ספק (בדר"כ קטן, ולפעמים אין לו אף דרך אחרת להגיע למדפי רשת השיווק) שייצר זיתים תחת השם "זיתי שופרסל". המותג הפרטי יושב צמוד למותג פרימיום, רק במחיר נמוך יותר.
המקרה הקיצוני זה כאשר יצרן הפרימיום נאלץ לייצר את המותג הפרטי (אפשר לזהות לפי מספר יצרן זהה) וזה כבר מביך.

לא מביך, ואתה יכול לחפש טוב ולראות שכולם עושים את זה.
זו סה"כ עוד דרך מעולה לחברה להרוויח יותר.
הפרייארים - יקנו את השם המקורי המפורסם ב X ש"ח.
מי שבודק- יקנה את המוצר ה"ביתי" ב X-Y ש"ח.
either way everybody wins
 

KOOKE

חבר משקיען
הודעות
1,062
מעורבות
0
נקודות
0
yo-ss

אני מציע ניסוי - קח מגבר של 2,000 ש"ח לצורך הדוגמא של חברת "אנטרי לוול" סתם שם שעולה לי לראש - NAD
קח את אותו מגבר תכניס אותו לתוך אריזה של מקינטוש. תציג את זאת כך שהמגבר של NAD עולה 2,000 ש"ח והמגבר של מקינטוש (כאילו..) עולה 20,000 ש"ח. תשמיע את שני המגברים הזהים לקבוצת אודיופילים . אני מוכן לנחש שרוב השומעים יביעו עמדה ש"המקינטוש" - "נשמע" יותר טוב.

שלמה
 

Joshua_G

חבר משקיען
הודעות
3,721
מעורבות
4
נקודות
0
האמת הפשוטה היא שחברה ידועה ובעלת מוניטין מנצלת אותו לרעה על מנת למכור מוצר במחיר לא ראוי בסדר גודל (לא בפרמיה של עשרות אחוזים).
...
הרושם שלי הוא שיש אנשים שהשנאה שלהם כלפי אלו שרוכשים מותג איכותי במיטב כספם (מאיזה שיקול שלא יהיה - מיתוג, בטחון שרכשו מוצר איכותי עם מוניטין וכו') מעבירה אותם על דעתם והם מחפשים תירוצים על מנת להאשים את הצרכן בקנייה לא אינטליגנטית.

לא הכל צריך להיות מותר במסחר, גם אם הוא עומד במבחן החוק הפלילי היבש.

מצטרף.

קניתי לאחרונה קדם מגבר יקר מאד ממותג ידוע. קניתי אותו לאחר ששמעתי אותו והוא נשמע לי טוב (על המערכת שהייתה לי באותו זמן). מחיר חו"ל של הקדם מגבר הזה הוא בסביבות $4,500 . לתומי חשבתי שבמחיר כזה הוא יתוכנן באופן אמין ושישתמשו לבנייתו ברכיבים איכותיים ואמינים. כאשר פתחתי אותו מסקרנות, לאחר הקנייה, נדהמתי לראות שהתכנון שלו גרוע ומשתמשים בו בחלקים פשוטים וזולים. אין לי ספק שהוא לא יפעל באופן תקין שנים רבות.

חורה לי מאד שחברה מנצלת את המוניטין שלה על מנת למכור מגבר שעלות הייצור שלו, חלקים ועבודה, היא בסביבות $300 בסכום של $4,500 , בפרט כאשר גם מבחינת התכנון וגם מבחינת איכות החלקים המוצר לא יתפקד תקין לאורך זמן. בעיני זה אכן ניצול לרעה של המוניטין.

ארחיב בעניין התכנון הגרוע, אם מישהו ירצה לדעת.

יתכן שיש אנשים המוכנים לשלם הרבה כסף עבור מותג, גם כאשר האמינות והעמידות שלו נמוכים. אני לא נמנה עם אנשים אלה.
 

liorkoren

מנהל
צוות האתר
הודעות
19,855
מעורבות
666
נקודות
113
השאלה היא, במקרה שלך, איך הצליחו להגיע בעזרת תכנון גרוע לאיכות צליל טובה?
 

Joshua_G

חבר משקיען
הודעות
3,721
מעורבות
4
נקודות
0
השאלה היא, במקרה שלך, איך הצליחו להגיע בעזרת תכנון גרוע לאיכות צליל טובה?

התכנון הגרוע במקרה זה מתייחס לעמידות של המכשיר, לא לאיכות הצליל שלו.
אסביר.

המיתוג האמין ביותר הוא בורר מכאני. מיתוג באמצעות ממסרים הוא פחות אמין, משום שבממסרים המגעים מאבדים מגע טוב הרבה יותר מהר מאשר מתגים מכאניים. אוכל לפרט מדוע זה כך, אם מישהו יהיה מעוניין.

בקדם מגבר זה, המיתוג בין הכניסות נעשה באמצעות בורר מכאני, אשר מצדו ממתג ממסרים, שכל אחד מהם ממתג את אחת הכניסות. זה שהוסיפו ממסרים, במקום להסתפק רק בבורר מכאני, מורידה מעמידות המכשיר.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
שלמה.

רק מי שמתרגש משמות ומותגים יפול בפח.

אני מוכן להבטיח לך שרוב האודיופילים הם כאלה.
 

liorkoren

מנהל
צוות האתר
הודעות
19,855
מעורבות
666
נקודות
113
יהושוע, נשמע כמו התחכמות יתר בתכנון?
 

KOOKE

חבר משקיען
הודעות
1,062
מעורבות
0
נקודות
0
נמר

רוב רובם של הצרכנים בעולם בכל התחומים "מתרגשים" משמות ומותגים בכל תחומי הצרכנות וכך זה גם אצל צרכני מיכשור אודיו.

כאשר מדובר בתחום בו לטעם האישי והתפיסה הסובייקטיבית יש משקל כה רב (כמו איכות האודיו) על אחת כמה וכמה שלשם/ מותג יש השפעה.

שלמה
 

עמית

חבר משקיען
הודעות
1,688
מעורבות
211
נקודות
63
אמינות של מכשיר היא בעיניי מדד לאיכות
ויש לא מעט ציוד היי הנד יקר שבאמינות שלו
לא מתקרב לרסיבר פשוט של ימהה או דנון.
 

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,678
מעורבות
1,415
נקודות
113
א. תן דוגמה
ב. יש לא מעט ציוד היי אנד שלא רק שאמין אלא אתה מקבל אחריות הרבה מעבר למקובל בעולם הרסיברים, כמו 10 שנים - Parasound, או 20 שנה - Bryston
ויש עוד. לא תקבל רסיבר עם אחריות כזאת..
 

yo-ss

אוהב את התחום
הודעות
280
מעורבות
0
נקודות
0
yo-ss

אני מציע ניסוי - קח מגבר של 2,000 ש"ח לצורך הדוגמא של חברת "אנטרי לוול" סתם שם שעולה לי לראש - NAD
קח את אותו מגבר תכניס אותו לתוך אריזה של מקינטוש. תציג את זאת כך שהמגבר של NAD עולה 2,000 ש"ח והמגבר של מקינטוש (כאילו..) עולה 20,000 ש"ח. תשמיע את שני המגברים הזהים לקבוצת אודיופילים . אני מוכן לנחש שרוב השומעים יביעו עמדה ש"המקינטוש" - "נשמע" יותר טוב.

שלמה

שלמה, לאיזו קבוצת אודיופילים? כאלו שלא שמעו מעולם את המקינטוש האמיתי? או מכשיר ברמתו.
דווקא בתחום הזה, שהוא מאוד בזבזני (מבחינתי לפחות), אתה נאלץ להרגיע את ההתלהבות ממותגים ולבחון בצורה בוגרת ואובייקטיבית את הציוד.
אני מקווה שבמבחן שאתה מציע לא יהיו פדיחות ברמקולים ומגברים, מקור- זה כבר דורש יותר מהמאזין ושלא נזכיר בכלל כבלים ;)
 

panter

חבר משקיען
הודעות
1,317
מעורבות
38
נקודות
48
שלמה.

רק מי שמתרגש משמות ומותגים יפול בפח.

אני מוכן להבטיח לך שרוב האודיופילים הם כאלה.

נמר מי שמתרגש וקונה מוצר שהוא "מותג" הוא אינו אודיופיל וחבל לערבב בין אודיופיל לציודיופיל.
איכות בנייה טובה היא לא תמיד =איכות צליל. המקרה של לקסיקון די מצחיק אותי מפני שהחברה הזו בארה"ב כבר מזמן לא "מותג" להפך ממה שכמה פה חושבים. חבר טוב שלי הוא בעל חברה להתקנת מערכות בית חכם וקולנוע ביתי בלוס אנג'לס ולדבריו הרבה מאד חברות בשוק הפסיקו לעבוד עם לקסיקון בגלל בעיות אמינות וחוסר שביעות רצון מצד הלקוחות. אז שאני שומע מה הם עושים זה בכלל לא מפליא אותי.
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור