שציוד לא "אולטרא" שמנגן כמוהו


נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
גם אם נשים את נושא הוויסינג בצד נראה שבגרפי המדידות הרמקולים האמורים אינם "מתנהגים" זהה.

ברור. כי הוויסינג שלהם שונה. אז אם הוא שונה, ועל זה בדיוק אני מדבר, הגרפים יהיו שונים. איך אתה שם בצד את הדבר היחיד שמבדיל בין שני רמקולים מאוד מאוד טובים?

עכשיו, אם הטארגט ידוע לכלל המהנדסים הוא אמור להית זהה בכל הרמקולים (לפחות באלה ש money is no object), אם כך איך זה שהם נמדדים שונה והגרף של M9 לא יהיה זהה לזה של XVX, לזה של זלטון, קארמה, מרטן וכו... ?

לא. כי כל אחד מתכנן רמקול אחרת. אבל כולם שואפים לאותה רמה גבוהה של ביצועים.
זה יעשה אותו מאלומניום כי ככה הוא החליט שזה הנכון ויתכנן רמקול סופר איכותי. אחר יעשה את הרמקול הסופר איכותי שלו מעץ ויחתוך את הקרוס ב-50 דציבל לאוקטבה. השלישי בכלל יעשה אותם מקרבון ועץ ויחתוך את הקרוס ב-12 דציבל לאוקטבה וישתמש ביחידות קרמיות. יבוא הרביעי ויתכנן את הרמקול הסופר איכותי שלו מיחידות שופריות וטויטר פלזמה.

גיא. אתה באמת לא מצליח להבין את זה או שאתה פשוט מוכרח שלא להסכים?
 

אד ליב

חבר משקיען
הודעות
531
מעורבות
323
נקודות
63
שים לב שאתה לא רק חולק עלי, אתה חולק על כל מתכנן, אפילו כזה של ציוד בסיסי כמו ״מוניטור אודיו״. שהרי ראיינתי אותם, גם את המתכנן של רוקסן בזמנו שגם הוא לא נחשב להיי אנד. מלבדם יצא לי לשוחח עם עוד כמה מתכננים. כולם מדברים על אותם פרמטרים מדוברים. פרמטרים המאפשרים ביצועים גבוהים. מדוע? כי זה קודם כל מה שצריך בשביל להתחיל. אם אין אותם, אין סיבה אפילו להקשיב.

עכשיו בוא נדבר על הטעם (לא משתמש במילה הזו) ונשנה אותו למונח ״וויסינג״ - הופההההה! ראית מה קרה פה? מילה אחת שמשנה הכל. הוויסינג הוא בעצם ה״טעם״. אבל הביצועים? אין טעם להכניס בהם טעם. וזה בדיוק הסיפור פה. איכות היא לא טעם, טעם לא שייך לאיכות. יש כאלה שאוהבים נשים טיפשות שמתלבשות חשוף. מגניב הא? זה הטעם שלו. עכשיו נדבר על איכות. האם אישה טיפשה שמתלבשת חשוף היא בקטגוריית האיכות? לא ממש. האם אישה חכמה שמתלבשת חשוף היא בקטגוריה הזו? כן!!!! ועכשיו לקאצ׳. הלבוש הוא הטעם, עכשיו אפשר להתווכח. אני יכול להגיד שהיא לובשת בגדי איכות חשופים. אבל אני לא יכול להגיד שהיא אישה איכותית וטיפשה - לא הולך יחד, לא מתחבר, לא מתקיים ביקום הזה.

ואחדד את עניין הבחורות. אם לא מפרידים בין טעם לבין איכות מקבלים מישהי טיפשה וחושבים שזה החן שבה. זה מה שאיכותי בה, שהיא אהבלה טילים שלא יודעת מי היה טרומפלדור וכשישאלו אותה, היא תגיד שזו סוג של דלת. ואז אתה תצחק ותגיד לה ״לא, טיפשונת - זה פנדור. טרומפלדור הזה אחד שעפה לו היד בשביל שאהבלה כמוך תחייה במדינה הזו״. ואז תלך לחברייך ותגיד להם שמעו, היא מהממת ביופיה, גוף ליגה, סקסית בטירוף - הטעם שלי בול!!! רק מה, איכות נמוכה.

וזה בדיוק הסיפור כאן. הלבוש והמראה הוא הוויסינג והחכמה היא האיכות, ועל איכות לא מתפשרים. תחכה, תחפש, תמצא גם וגם. אתה עצלן? או שתמצא את שניהם בפוקס, או שתמצא אחד מהם בפוקס - לא שכיח במיוחד.

עכשיו נחזור לאודיו.

מערכת צריכה לשקף שינויים. בהקלטה, במה שמחברים אליה - שקופה זכוכית. בנוף שלה תשים מה שאתה רוצה. רוצה פרחים? שים, רוצה נוף מדבר - קדימה. זה כבר הטעם שלך. אבל היא חייבת לשקף את מה שמאחוריה.

ואם אנסה להעביר את המסר שלי באופן יותר מגובש (משהו שצץ לי עכשיו בקלבסה).

למערכת אין טעם, לרכיבים אין טעם. לך כאחד שבונה אותה יש. והוא, הוא שמשתקף ממנה. אם המערכת אינה סופר איכותית, סופר שקופה ומדויקת, הטעם שלך לא יצא ממנה אם כי היא כבר תכניס הרבה מעצמה. ומשם הדרך למערכת שהכל נשמע אותו הדבר קצרה מאוד. ותאמין לי, אין דבר יותר משעמם ולא מרגש ממערכת שלא מצליחה להפתיע אותך.
מצטער אבל לא הוספת כאן טיעון חדש, רק שטחת את אותם טיעונים בניסוח אחר.
הסברתי כבר מדוע אני חולק עליך.
אני מתנגד לרעיון שלפיו מערכת או רכיב אודיו יכולים להיות צינור נייטרלי, אין כזה דבר, כל רכיב מכיל פרשנות של היצרן שמתבטאת בהרבה מאוד החלטות, פשרות והעדפות של היצרן.
מתנגד גם לטענה שניתן להתייחס למערכת או לרכיב כצינור חלול ולהפריד את הוויסינג באופן תיאורטי.
זו סתירה פנימית.
הוויסינג הוא בדיוק חלק מאותה פרשנות והוא בלתי נפרד מאיך נשמע אותו רכיב.
 

Slim1900

אוהב את התחום
הודעות
234
מעורבות
97
נקודות
28
הוויסינג היחיד הוא הפרשנות הפנימית של אודיופילים שאולטרה היי אנד או המחיר יש לו קשר ישיר לאיכות הסאונד שיקבלו. המחיר הוא זה שעושה להם את הוויסינג לאיך זה אמור להשמע
בנושא המגברים שצויין כאן המחיר של אולטרה היי אנד ,100K ,רוב אילו שרכשו עשו את זה על הנייר כי קראו כתבות (שרובם מוזמנות בכדי ליצור קניות ) . הם לא יכולו להקשיב למגבר, במערכת שלהם,לפני ואף להשוות למגברים אחרים.
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
4,892
מעורבות
3,005
נקודות
113
ברור. כי הוויסינג שלהם שונה. אז אם הוא שונה, ועל זה בדיוק אני מדבר, הגרפים יהיו שונים. איך אתה שם בצד את הדבר היחיד שמבדיל בין שני רמקולים מאוד מאוד טובים?



לא. כי כל אחד מתכנן רמקול אחרת. אבל כולם שואפים לאותה רמה גבוהה של ביצועים.
זה יעשה אותו מאלומניום כי ככה הוא החליט שזה הנכון ויתכנן רמקול סופר איכותי. אחר יעשה את הרמקול הסופר איכותי שלו מעץ ויחתוך את הקרוס ב-50 דציבל לאוקטבה. השלישי בכלל יעשה אותם מקרבון ועץ ויחתוך את הקרוס ב-12 דציבל לאוקטבה וישתמש ביחידות קרמיות. יבוא הרביעי ויתכנן את הרמקול הסופר איכותי שלו מיחידות שופריות וטויטר פלזמה.

גיא. אתה באמת לא מצליח להבין את זה או שאתה פשוט מוכרח שלא להסכים?


עכשיו אנחנו מדברים, מה שרשמת הוא שאין דבר כזה ״שקוף״ משום שלכול חומר ולכול מתכנן יש השפעה על המוצר שתרכוש, ולכן לא רק שרמקולים ישמעו שונה (וויסינג) הם גם יתנהגו שונה (בשל תכנון, חומר וכו…), גם אם בתיאוריה כולם היו נמדדים זהה, ולכן המונח ״שקוף״ הוא לא יותר מעורבא פרח.

שיהיה יום טוב.
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
4,892
מעורבות
3,005
נקודות
113
שים לב שאתה לא רק חולק עלי, אתה חולק על כל מתכנן, אפילו כזה של ציוד בסיסי כמו ״מוניטור אודיו״. שהרי ראיינתי אותם, גם את המתכנן של רוקסן בזמנו שגם הוא לא נחשב להיי אנד. מלבדם יצא לי לשוחח עם עוד כמה מתכננים. כולם מדברים על אותם פרמטרים מדוברים. פרמטרים המאפשרים ביצועים גבוהים. מדוע? כי זה קודם כל מה שצריך בשביל להתחיל. אם אין אותם, אין סיבה אפילו להקשיב.

עכשיו בוא נדבר על הטעם (לא משתמש במילה הזו) ונשנה אותו למונח ״וויסינג״ - הופההההה! ראית מה קרה פה? מילה אחת שמשנה הכל. הוויסינג הוא בעצם ה״טעם״. אבל הביצועים? אין טעם להכניס בהם טעם. וזה בדיוק הסיפור פה. איכות היא לא טעם, טעם לא שייך לאיכות. יש כאלה שאוהבים נשים טיפשות שמתלבשות חשוף. מגניב הא? זה הטעם שלו. עכשיו נדבר על איכות. האם אישה טיפשה שמתלבשת חשוף היא בקטגוריית האיכות? לא ממש. האם אישה חכמה שמתלבשת חשוף היא בקטגוריה הזו? כן!!!! ועכשיו לקאצ׳. הלבוש הוא הטעם, עכשיו אפשר להתווכח. אני יכול להגיד שהיא לובשת בגדי איכות חשופים. אבל אני לא יכול להגיד שהיא אישה איכותית וטיפשה - לא הולך יחד, לא מתחבר, לא מתקיים ביקום הזה.

ואחדד את עניין הבחורות. אם לא מפרידים בין טעם לבין איכות מקבלים מישהי טיפשה וחושבים שזה החן שבה. זה מה שאיכותי בה, שהיא אהבלה טילים שלא יודעת מי היה טרומפלדור וכשישאלו אותה, היא תגיד שזו סוג של דלת. ואז אתה תצחק ותגיד לה ״לא, טיפשונת - זה פנדור. טרומפלדור הזה אחד שעפה לו היד בשביל שאהבלה כמוך תחייה במדינה הזו״. ואז תלך לחברייך ותגיד להם שמעו, היא מהממת ביופיה, גוף ליגה, סקסית בטירוף - הטעם שלי בול!!! רק מה, איכות נמוכה.

וזה בדיוק הסיפור כאן. הלבוש והמראה הוא הוויסינג והחכמה היא האיכות, ועל איכות לא מתפשרים. תחכה, תחפש, תמצא גם וגם. אתה עצלן? או שתמצא את שניהם בפוקס, או שתמצא אחד מהם בפוקס - לא שכיח במיוחד.

עכשיו נחזור לאודיו.

מערכת צריכה לשקף שינויים. בהקלטה, במה שמחברים אליה - שקופה זכוכית. בנוף שלה תשים מה שאתה רוצה. רוצה פרחים? שים, רוצה נוף מדבר - קדימה. זה כבר הטעם שלך. אבל היא חייבת לשקף את מה שמאחוריה.

ואם אנסה להעביר את המסר שלי באופן יותר מגובש (משהו שצץ לי עכשיו בקלבסה).

למערכת אין טעם, לרכיבים אין טעם. לך כאחד שבונה אותה יש. והוא, הוא שמשתקף ממנה. אם המערכת אינה סופר איכותית, סופר שקופה ומדויקת, הטעם שלך לא יצא ממנה אם כי היא כבר תכניס הרבה מעצמה. ומשם הדרך למערכת שהכל נשמע אותו הדבר קצרה מאוד. ותאמין לי, אין דבר יותר משעמם ולא מרגש ממערכת שלא מצליחה להפתיע אותך.


אתה מבין שבתרבויות וחברות שונות בחורה מושלמת מקבלת פרשנות שונה, די בדומה לציוד אודיו.
לדוגמה; באפריקה לבחורה מושלמת נתונים ויכולות השונים מאלו שיקבעו אם היא מושלמת באירופה.
 

shushu

חבר משקיען
הודעות
1,237
מעורבות
787
נקודות
113
נמר,

אף אחד לא דיבר פה על רמקולים עם ביצועים נמוכים. אנחנו האודיופילים לא כחד האדם, מיומנים בניואנסים של סאונד. אבל בשבילינו הניואנסים הם עולם ומלואו.

הקצוות שמדברים עליהם מבחינתינו הם לא בקטנה, אלא הדבר עצמו, מפני שמדברים פה על ציוד שכבר עבר בהרבה את סף המינימום של האיכות.

מבחינתי זה ברור שאם תהיה פריצת דרך טכנולוגית שתעלה את הסאונד דרגה, מעיף הכל ומשדרג. אבל כל עוד זה לא קורה, המשחקים/שינויים הם בדיוק על הניואנסים.

רמקול בעל עקומת תדר שונה יתן וויסינג שונה להגדרתך, זה סבבה, תקבל סאונד עם ניואנסים קצת אחרים. זה מה שכתבתי קודם ללא הצלחה רבה כי לא ממש הובנתי.

הטעם האישי הוא בניואנסים, אבל הניואנסים הם עולם ומלואו, הם האודיופיליה.

בקיצור, כולם פה נראה לי מתכוונים לאותו הדבר ומתווכחים ;)

לטעמי, אין ציוד בשקל תשעים שמנגן כמו אולטרא, אבל כן יכול להיות מצב שלא אוהב את הוויסינג של ציוד סופר יקר כזה או אחר ולכן לא אשדרג מהיי אנד לאולטרא, או שאחפש דגם אחר בעולם האולטרא שיהיה יותר לטעמי.

אבל קודם הולך למלא טופס לוטו
 
נערך לאחרונה ב:

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
עכשיו אנחנו מדברים, מה שרשמת הוא שאין דבר כזה ״שקוף״ משום שלכול חומר ולכול מתכנן יש השפעה על המוצר שתרכוש, ולכן לא רק שרמקולים ישמעו שונה (וויסינג) הם גם יתנהגו שונה (בשל תכנון, חומר וכו…), גם אם בתיאוריה כולם היו נמדדים זהה, ולכן המונח ״שקוף״ הוא לא יותר מעורבא פרח.

שיהיה יום טוב.

טוב. נראה שהמטרה שלך היא לא להסכים. יש שקוף ויש שקוף יותר, יש דינמי ויש יותר דינמי וכן הלאה. ביצועים היא שאיפה אודיופילית. אבל למה ללכת סחור סחור? בוא אלי, יש לי כאן שני מגברים מאוד איכותיים עם ביצועים אדירים ששונים אחד מהשני. ויש אחד אחר עם ביצועים פחות טובים (משמעותית). בוא תתנסה, הכי טוב.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
אתה מבין שבתרבויות וחברות שונות בחורה מושלמת מקבלת פרשנות שונה, די בדומה לציוד אודיו.
לדוגמה; באפריקה לבחורה מושלמת נתונים ויכולות השונים מאלו שיקבעו אם היא מושלמת באירופה.

נכון. יש שבטים ניאנדרטלים. יש גם מערכות סטריאו בהום סנטר. באפריקה הן יחשבו ל-וואו!
זה הרפרנס שלך?
 

itay123

חבר משקיען
הודעות
3,727
מעורבות
2,475
נקודות
113
בעמוד הראשון
תגובה שלי (#19)
כבר רשמתי והתייחסתי ל השוואה ראש בראש עם 4 יצרני על שאירחתי אצלי בסלון.
כל אחד כבודו במקומו
אצל כולם ביצועים על הנייר ובפועל משובחים.
כ"א מציג אחרת את התוצאה, יש פה מקום לטעם אך בעיקר ביצועים, קשה היה יחסית להחליט.
מה שגרם לבחירה והאחזות שהובילה להחלטה
הם בדיוק הניואנסים שמדברים ודקויות של אותם ביצועים, פחות טעם אישי.
אלא נטו מה הרמקול יודע לעשות ובא לידי ביטוי יותר או פחות או שונה.
כאשר קיימים בהחלט הבדלים בינהם.
 
נערך לאחרונה ב:

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,428
מעורבות
1,028
נקודות
113
Cost no object - בהחלט לא מבטיח ביצועים.
ברוב המקרים כן .אבל בהחלט לא תמיד .
יש מוצרים גם שהם לא cost no object שמנגנים מופלא .זה גם חייב להגיד
 

itay123

חבר משקיען
הודעות
3,727
מעורבות
2,475
נקודות
113
Cost no object - בהחלט לא מבטיח ביצועים.
ברוב המקרים כן .אבל בהחלט לא תמיד .
יש מוצרים גם שהם לא cost no object שמנגנים מופלא .זה גם חייב להגיד

עם החלק השני של דבריך
בהחלט מסכים, ואף נרשמו מספר מותגים משובחים של חברות מעולות והמהשורה

עם החלק הראשון פחות
כאשר cost no object יהיה קשה "ליפול" בביצועים וסטנדרטים גבוהים (מאוד)

*אגב overpriced/ overrated יש לא מעט מוצרים/מותגים שפגשתי בדרכי...שהם בהחלט הוגדרו כך.
 
נערך לאחרונה ב:

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,428
מעורבות
1,028
נקודות
113
עם החלק השני של דבריך
בהחלט מסכים, ואף נרשמו מספר מותגים משובחים של חברות מעולות והמהשורה

עם החלק השני פחות
כאשר cost no object יהיה קשה "ליפול" בביצועים וסטנדרטים גבוהים (מאוד)
אני מכבד את דעתך איתי אבל נאלץ להגיד לך שאתה טועה - זו לא דעתי האישית-אתה פשוט טועה.
לעולם לא אזכיר מותג כזה או אחר - לא במקום -אני כיבואן לא יכול לכתוב את כל מה שאני יודע -זה המצב .
מה שכן אני יכול להגיד לך - זה שנתקלתי בלא מעט רמקולים בסביבות מחיר של 40,000 אלף דולר שהם כשל הנדסי.
ומכוון שאני קצת "מחובר" בתעשייה הזו בחול -גם למבקרים ,גם למהנדסים וכו - אני גם יודע שביקורת שלהם לא קיבלו אישור הוצאה לאור .

אז כן - אתה מעלה סיכויים אין ספק,ככל שעולה המחיר .אבל אם אתה חושב שהמחיר "יבטח" אותך - זה ממש לא עובד ככה.
מחיר גם נקבע כפקטור של מראה,עיצוב,חומרים חיצוניים,איכות צביעה והרצון להיות ממותג ככזה - יש מספר מסוים שממנו ההפרשים כבל לא קשורים לאיכות צליל.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,252
מעורבות
2,748
נקודות
113
tאאוץ', נמר -- נראה לי שזה מקרה (נדיר) שבן יש לנו אי-הסכמה מהותית...

מגבר צריך להיות מפורט מאוד, דינמי, רזולטיבי ומאוזן
לא. אצל רוב האנשים -- כולל אודיופילים -- מה שהם משלמים עבורו, המטרה של המערכת בכלל והמגבר בפרט -- אינו דווקא עמידה בקריטריונים אובייקטיביים כלשהם, אלא הסבת ההנאה המירבית לבעליה. זה כולל, כמקרה פרטי, את אלה שעמידה בקריטריונים אובייקטיביים כלשהם היא זו שמסבה להם את ההנאה המירבית, אבל זה רק מקרה פרטי.

לפני שבוע וחצי הלכתי לשמוע מערכת. מישהו מהסביבה שלי שהשקיע 15,000 ש״ח ממיטב כספו בשביל לנשום צליל טוב. הוא נשאב לספה, נעלם בתוך המוסיקה ודמעות זולגות מעניו. ״כמה איכות, כמה טוב זה נשמע!״ אמר אותו דיכפין ״אין! אני מאוהב בתוצאה הזו!!!״ הוסיף הדיכפין. ואני, יושב במרכז והדבר הראשון שעולה לי לראש זה כמה שזה נשמע נורא. 90 אחוז מהמוסיקה בכלל לא נמצאת שם - צליל ריק!

אמרתי לו שיבוא אלי, נשמע את אותו שיר אצלי. אבל קודם לכן, שאלתי אותו כמה כלי נגינה שונים הוא יכול לסמן לי מהיצירה המקסימה ששמענו. הוא אמר לי בעל פה, ביקשתי ממנו לכתוב. לקח לו משהו כמו 20 דקות ועם הדף נסענו שלושה קילומטר אלי הביתה.

הנחתי את התקליט, הורדתי את המחט וביקשתי ממנו לכתוב שוב. הוא מצא עוד כמה כלים, ועוד כמה דברים שהתרחשו במוסיקה ברקע. משולש למשל או עוד איזה צליל שהמערכת שלו פשוט לא הצליחה לחשוף (מן הסתם). אבל הוא אמר שזה ״טו מאצ׳ פרטים״ (מסוג המשפטים שגורמים לי להעיף למישהו פטיש לרכה). שאלתי אותו אם לדעתו המערכת שלי מוסיפה משהו שלא קיים. כי הרי אם זה כך, המערכת שלי בעצם לא משחזרת צליל, היא גם יוצרת ומלחינה אותו. אמר לי שלא, פשוט הטעם שלו הוא אחר. הוא לא רוצה לשמוע הכל, מספיק לו מה שהוא שומע בבית.
מצויין -- הבאת דוגמה מפורטת בדיוק לזה שהאיש רוצה את מה שמרגש אותו, לא את מה שנותן יותר פרטים או כל דבר אחר שעבורך הוא חשוב, ושאתה מנסה להכליל אותו ולתאר אותו כמשהו אובייקטיבי מעבר להעדפות האישיות שלך.

אני מכיר מישהו שהוא אודיופיל לכל דבר ועניין, למרות שהוא מתכחש לתואר הזה וטוען שהוא רק אוהב מוזיקה, ובמקרה גם חשוב לו לשמוע אותה באיכות טובה. הוא השקיע סכומים מאוד ניכרים, החל במקור, בפרה ובפאוור ממש רציניים, רמקולים מיוחדים וגם בכבילה, בחשמל, בשיכוך, ובדברים מאלומיניום ששמים על פרטי הציוד שגורמים להם להישמע לו טוב יותר. הוא ממקם את הרמקולים לפי האוזן בדיוק של מילימטרים, ושם כריות בכל מיני מקומות אסטרטגיים. הוא מכיר המון מוזיקה וממש מבין עניין, לעומק, מכל הבחינות, והוא אומר שהוא לא אוהב מה שהוא קורא לו "עודף פרטים", והוא לא אוהב שיש באס מורגש ובעל אימפקט, גם במוזיקה שכביכול "דורשת את זה".

אתה לא יכול להגיד שזה מקרה של "בינוניות אודיופילית". זה ב-100% בחירות מושכלות מתוך הבנה מעמיקה.

אז כן. טעם אישי זה משפט של כאלה שלא מבינים כמה טעם לא קשור לשיחזור צליל. כמו שזה לא קשור לביצועים של רכב ספורט. שהרי עם כל הכבוד לפיג׳ו 306 עם מנוע גיבור mi16 ובולמים מתכווננים וגלגלים סופר דביקים, כל ב.מ.וו m2 עם צמיגים דומים תעשה ממנו קרקס במסלול. אז כן, ה-306 יכולה להיות מאוד לטעמכם, אבל לעומת ה-m2, אוביאקטיבית, לטעם שלכם אין משקל, היא תהיה טובה מה-306 האהובה בקנה מידה.
כמעט כל עולם ההשוואות למכוניות אינו תקף לעולם האודיו. במכוניות, אפשר לראות איזו מכונית משיגה את האחרת, או עוברת במסלולים קשים יותר, וכו', והכל מדיד וניתן להוכחה, למעט אולי דברים כמו "הנאה מנהיגה". אבל עדיין ייתכן שמישהו אולי יעריך את האיכויות של איזושהי מכונית יוקרה ספורטיבית, אבל יעדיף איזשהו רכב שטח פושטי שעובר במקומות שלמכונית הספורט אין דרך לחלום להגיע אליהם.

למעשה, כל דבר שקשור להנאה ו/או לאסתטיקה מכל סוג הוא סובייקטיבי, תמיד, ללא יוצאים מן הכלל.
ותמיד יהיו כאלה שינסחו כללים לפי העדפותיהם, ויגידו שזה אובייקטיבי. זה לא.

אני מדבר על יתרונות ברמת הביצועים ואתם גולשים לעניין הטעם האישי. בביצועים אין טעם אישי.
אכן בביצועים אולי אין טעם אישי (אם כי אנשים עשויים לחשוב שביצועים ספציפיים חשובים יותר, ואנשים אחרים יתנו יותר חשיבות לביצועים אחרים).

אבל בהנאה מהמערכת -- שזה העיקר -- הכל טעם אישי, כולל המקרה של אלה שביצועים, ולא הצליל עצמו, הם מה שעושה להם את זה.
 

itay123

חבר משקיען
הודעות
3,727
מעורבות
2,475
נקודות
113
אני מכבד את דעתך איתי אבל נאלץ להגיד לך שאתה טועה - זו לא דעתי האישית-אתה פשוט טועה.
לעולם לא אזכיר מותג כזה או אחר - לא במקום -אני כיבואן לא יכול לכתוב את כל מה שאני יודע -זה המצב .
מה שכן אני יכול להגיד לך - זה שנתקלתי בלא מעט רמקולים בסביבות מחיר של 40,000 אלף דולר שהם כשל הנדסי.
ומכוון שאני קצת "מחובר" בתעשייה הזו בחול -גם למבקרים ,גם למהנדסים וכו - אני גם יודע שביקורת שלהם לא קיבלו אישור הוצאה לאור .

אז כן - אתה מעלה סיכויים אין ספק,ככל שעולה המחיר .אבל אם אתה חושב שהמחיר "יבטח" אותך - זה ממש לא עובד ככה.
מחיר גם נקבע כפקטור של מראה,עיצוב,חומרים חיצוניים,איכות צביעה והרצון להיות ממותג ככזה - יש מספר מסוים שממנו ההפרשים כבל לא קשורים לאיכות צליל.

דן אני פחות מדבר על מחירים, אולי לא הובנתי,
אלא מדגיש שכאשר המוצר הוא cost no object, (מיטב החומרים/הנדסה) הסיכויים ליפול בביצועים שלו (לא טעם), הם דיי אפסיים.
אבל כן יכול לומר שהוא בהחלט יכול להקרא OVERPRICED, משמע מחירו תלוש מהמציאות.
ופגשתי לא מעט כאילו.
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,428
מעורבות
1,028
נקודות
113
אבל אני אומר ש COST NO OBJECT לא אומר AUDIO NO OBJECT .
או שלא הבנתי אותך נכון
 

itay123

חבר משקיען
הודעות
3,727
מעורבות
2,475
נקודות
113
ביצועים לחוד.
טעם לחוד.

המטרה בסופו של יום היא "איחוד משפחות".

ביצועים פר אקסלנס (מבחינים זאת ישר בביצועי הרמקולים, וכמה הוא "משתחרר" וטבעי)
וטעם (שלחלוטין חשוב, אך מתעתע ו-לעיתים עולה על ביצועים וקל ליפול על כך)
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,428
מעורבות
1,028
נקודות
113
ביצועים לחוד.
טעם לחוד.

המטרה בסופו של יום היא "איחוד משפחות".

ביצועים פר אקסלנס (מבחינים זאת ישר בביצועי הרמקולים, וכמה הוא "משתחרר" וטבעי)
וטעם (שלחלוטין חשוב, אך מתעתע ו-לעיתים עולה על ביצועים וקל ליפול על כך)
מעולם לא דיברתי על טעם.
אני מדבר על ביצועים כושלים -אוביקטיבית כושלים
 

itay123

חבר משקיען
הודעות
3,727
מעורבות
2,475
נקודות
113
אם כך זה מקרה נדיר, ואולי בודד.
 

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,156
מעורבות
1,101
נקודות
113
נמר יקירי.

הטיעון שלך חד וברור.

ואפשר לקחת את הטיעון הזו מאוד רחוק, אפרופו שחיטת פרות בשירשור אחר, אבל עוד מעט נגיע לזה.

אני כרגע לא מתיחס למטרת המערכת, כי כל אחד ומטרותיו, אני לדוגמא נמצא כאן בשביל הרגש, אבל זה לא חלק מהדברים שעניינו אותי באבחנה שלך.

נשאלת השאלה, אם אנחנו כמאזינים, מנוסים יותר, או מנוסים פחות, מסוגלים בכלל לבצע את האבחנה החד חד ערכית הזאת בין וויסינג לבין ביצועים, תוך שאנחנו מסוגלים להפריד בין הצמד חמד הזה, בבואנו לשפוט/להעריך/להתחבר לרמקולים מסוימים, או שמא הוויסינג מקשה עלינו להתחבר/להעריך רמקול מסוים, למרות היכולות הפנטסטיות שלו וכל זה בגלל איזה BBC Dip, עליו החליטה איזו יצרנית מסוימת, הגורם לנו לחשוב שהרמקול הוא בעצם כזה או אחר.

הייתי שמח להמשיך בדיון המעניין הזה, אבל חסרות לי 2 תשובות/הבהרות ממך:

1. כתבת באחת מתשובותיך לגבי וויסינג (מילה שקל לי להתחבר אליה) ...."...איך אתה שם בצד את הדבר היחיד שמבדיל (הדגשה לא במקור) בין שני רמקולים מאוד מאוד טובים?

האם אפשר להסיק מכך, שלדעתך, קיימים לא מעט רמקולים, של חברות שונות, שהם בעצם זהים לגמרי ביכולת שלהם, מלבד הוויסינג שלהם?

2. בנוסף, כדיי ליישר קוו ולהמשיך בדיון, האם אתה מוכן להבהיר, מה זה בעיניך המושג הלכאורה ברור הזה שנקרא וויסינג ?

האם זה בסך הכל משחקים ב Frequency Response, באמצעים שונים ומשונים?

רן
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור