שציוד לא "אולטרא" שמנגן כמוהו


exupgh12

חבר משקיען
הודעות
4,890
מעורבות
3,005
נקודות
113
זאת אומרת שאני מבין מימך שאין שום סטנדרטים ברורים במסגרת טולרנס מסוים לרמקול מוצלח .הבנתי אותך נכון ?

יש כללים, האם הכללים הללו מבטיחים שהתוצר יהיה מוצלח - לא.
 

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,154
מעורבות
1,099
נקודות
113
גם מדידת ביצועים היא לא טריביאלית. פירוט הוא לא אינדיקציה קובעת. יש אמצעים מלאכותיים להגדיל את הפירוט הנשמע. לדוגמה, מערכת שעושה קומפרסיה קטנה, מגבירה את הקלרינט שמנגן חלש מאחורי החצוצרות, ופתאום אנחנו שומעים אותו, נולד פרט חדש שלא שמענו קודם. יש עוד מניפולציות כאלו.

אז איך לשפוט מערכת. לשפוט רק לפי רגש זו טעות, ריגוש ראשוני הוא בעייתי, כי יתכן שארטיפקט מלאכותי, נגיד צבע מוגזם, או משחק מסוים בתדרים הגבוהים, יצר אותו, ואחרי כמה זמן כשהכל יישמע דומה, נבין את הטעות (הפרואק הרצפתי ההוא שקניתי לפני 25 שנה מאמנון).

עוד טעות גדולה היא לחפש בסאונד את מה שחסר לנו במערכת הנוכחית (שלום naim audio CDI ואילן טמיר יקר). אבל זה בכלל כלל בחיים.

השיפוט הוא לפי מכלול, שילוב בין ריגוש לבין אני פנימי ששמקשיב ומבקר, האם זה נשמע כמו בחיים? ההפרדה, הטון, הדינמיקה והפרטים, וממה הריגוש נובע? מתוצר לוואי או מהמוזיקה? ואין דרך לשפוט בלי לשמוע את המערכת יום ולילה, למשך זמן שיתקצר עם הניסיון, ועדיין.

עומר.

מתחבר לכל הדברים שכתבת, עם זאת, אני קצת מתקשה לקבל, כי האבחנות הללו הן אכן אפשריות ביום יום שלנו.

כמובן שמייד יקפצו כאלה ויגידו שהם מבחינים בקלילות בכל דבר, לרבות ארטיפיקטים כלשהם והראיה: היה להם קל להבחין במינכן ביכולות של איזה דאק שעבד באחד החדרים, בתוך מערכת עם מליון רכיבים, או ביכולות של המגבר החדש, אצל יבואן כלשהו, בדיוק לפני שבוע........

רק איכשהו, המציאות היא טיפונת שונה.

זה בראש ובראשונה נובע מהעובדה שאין לנו שום מקור ברור וחד שיכול לעזור לנו לאבחן את אותם דברים, ברמת דיוק גבוהה.
אנחנו יודעים איך נשמע כלי מסוים, אבל מה לעשות, גם בין הכלים ישנם הבדלים וניואנסים ואין לנו שום מושג איך הדבר היה אמור להשמע. במדויק. בוודאות.

אין לנו גם שום מקור לאבחן הדגשה מסוימת בתדר מסוים ושוב, בגלל שאין לנו רפרנס לבאלאנס הנכון והמדויק באותה יצירה/שיר.
אין לנו בעיה להגיד שיש כאן הדגשה של הגבוהים, אבל האם זה אמור להיות כך במקור...? מי יודע.
אם אנחנו אוהבים את זה, נפאר את הפירוט המטורף, אם אנחנו פחות אוהבים את זה, נגיד שחפרו לנו בראש...

וגם אז, בהנחה שניחנו בידע ויכולות כאלה, כי נכחנו באולפן ההקלטות, או אנחנו יודעים איך זה אמור להשמע, כי הקשבנו לאותו שיר ב-100 מערכות שונות, אנחנו מאוד נתקשה להגיד אם זה בכלל קשור עם הוויסינג של הרמקולים, או שמא בכלל בעיה של החדר, או בכל רכיב אחר.
אנחנו יכולים כמובן לנחש ולהעריך, אבל זה ישאר שם.

בוידאו, בניגוד לאודיו, החיים שלנו קלים יותר ויש גם סטנדרט מסוים, עולמי, לפיו מכיילים ציוד. חד וברור.
בנוסף, יש לנו את חיי היום יום, המאפשרים לנו לזהות ביתר קלות א-נורמליות שכאלה.

כן, אנחנו מזהים את הבננה, היא נראית כמו בננה, אבל לא ראיתי מעולם בננה בצבע זהוב זרחני שכזה .

באודיו, המצב הוא שונה, יש חיבור רגשי, אשר ברוב המקרים מכתיב לנו דברים, לחלקנו יותר, לחלקנו הרבה פחות, אנחנו לא אוהבים להודות בזה, לפעמים לא נוח לנו עם זה, אבל זה המצב.


רן
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,236
מעורבות
2,746
נקודות
113
כתבתי שאלקטרוניה קובעת
יותר מרמקול הוא רק משקף מה שמקבל,
קיבלתי תגובה שזה בולשיט
זה אכן בולשיט -- זה בדיוק מקביל לאמירה שלא משנה מה המקור וההגברה עשו, אם הרמקול לא ישקף את זה כראוי, הכל ילך לאיבוד, ולכן הרמקול הכי חשוב, או שהמקור הוא החשוב ביותר כי כל מה שהוא לא מוציא, אי אפשר להשלים אחר כך, וכד'.

אם יש יותר מטענה אחת עם תוקף דומה שנותנות מסקנות סותרות, סימן שאף אחת מהן אינה בעלת תוקף לכשעצמה.

כל הטיעונים מסוג זה אינם מוכיחים דבר, ורק מזכירים את הבדיחה בעלת הזקן...

בפועל, השרשרת אינה חזקה יותר מהחוליה החלשה ביותר, וכל רכיב יכול לקלקל.
 

YOSSI24

חבר משקיען
הודעות
1,918
מעורבות
472
נקודות
83
נמר,
תעשה טובה תחסום עבורי את תגובות
שלי, בפניו של Ak1 שלא יראה את תגובות
שלי הוא הרב המחבלים בפורום, וחדל מודעות עצמית מוחלט.
 

moshe625

חבר משקיען
הודעות
1,053
מעורבות
313
נקודות
83
חחחחחחח
תמשיכו שני מצחיקים
 

omi

חבר משקיען
הודעות
860
מעורבות
408
נקודות
63
עומר.

מתחבר לכל הדברים שכתבת, עם זאת, אני קצת מתקשה לקבל, כי האבחנות הללו הן אכן אפשריות ביום יום שלנו.

כמובן שמייד יקפצו כאלה ויגידו שהם מבחינים בקלילות בכל דבר, לרבות ארטיפיקטים כלשהם והראיה: היה להם קל להבחין במינכן ביכולות של איזה דאק שעבד באחד החדרים, בתוך מערכת עם מליון רכיבים, או ביכולות של המגבר החדש, אצל יבואן כלשהו, בדיוק לפני שבוע........

רק איכשהו, המציאות היא טיפונת שונה.

זה בראש ובראשונה נובע מהעובדה שאין לנו שום מקור ברור וחד שיכול לעזור לנו לאבחן את אותם דברים, ברמת דיוק גבוהה.
אנחנו יודעים איך נשמע כלי מסוים, אבל מה לעשות, גם בין הכלים ישנם הבדלים וניואנסים ואין לנו שום מושג איך הדבר היה אמור להשמע. במדויק. בוודאות.

אין לנו גם שום מקור לאבחן הדגשה מסוימת בתדר מסוים ושוב, בגלל שאין לנו רפרנס לבאלאנס הנכון והמדויק באותה יצירה/שיר.
אין לנו בעיה להגיד שיש כאן הדגשה של הגבוהים, אבל האם זה אמור להיות כך במקור...? מי יודע.
אם אנחנו אוהבים את זה, נפאר את הפירוט המטורף, אם אנחנו פחות אוהבים את זה, נגיד שחפרו לנו בראש...

וגם אז, בהנחה שניחנו בידע ויכולות כאלה, כי נכחנו באולפן ההקלטות, או אנחנו יודעים איך זה אמור להשמע, כי הקשבנו לאותו שיר ב-100 מערכות שונות, אנחנו מאוד נתקשה להגיד אם זה בכלל קשור עם הוויסינג של הרמקולים, או שמא בכלל בעיה של החדר, או בכל רכיב אחר.
אנחנו יכולים כמובן לנחש ולהעריך, אבל זה ישאר שם.

בוידאו, בניגוד לאודיו, החיים שלנו קלים יותר ויש גם סטנדרט מסוים, עולמי, לפיו מכיילים ציוד. חד וברור.
בנוסף, יש לנו את חיי היום יום, המאפשרים לנו לזהות ביתר קלות א-נורמליות שכאלה.

כן, אנחנו מזהים את הבננה, היא נראית כמו בננה, אבל לא ראיתי מעולם בננה בצבע זהוב זרחני שכזה .

באודיו, המצב הוא שונה, יש חיבור רגשי, אשר ברוב המקרים מכתיב לנו דברים, לחלקנו יותר, לחלקנו הרבה פחות, אנחנו לא אוהבים להודות בזה, לפעמים לא נוח לנו עם זה, אבל זה המצב.


רן

הי רן

כנ"ל, מסכים למה שכתבת אבל נקודת יציאה אחרת.

אני האחרון שיטען שהוא מבחין בקלות.

צודק לגבי החיבור הרגשי, יש ציוד שקשה לי להגיד עליו משהו רע, אבל לא מתחבר אליו. עדיין מהצד השני, מעל החיבור הרגשי נחוצה ביקורת, הרי אם אני מתחבר לקול של לו ריד כשהוא מוגזם ברזוננטיות, זה לא יעבוד ברוב המקומות האחרים.

מתקשה עם היחסיות הזו של ההקלטה. כן, הטיעון הלוגי של היחסיות מנצח, ברור שאין לי גישה לסאונד המקורי. גם במערכות של מוסר אפשר להגיד יחסי וכו', אבל עדיין, רצח הוא רצח, אונס הוא אונס. צריך להתנהל בעולם עם ידיעה כלשהי של מה נכון אחרת אחרי כמה זמן עולה תחושת קבס מהגמישות הזו ש"הכל הולך".

לכן יש ~10 הקלטות של פסנתר שמשמשות אותי לרפרנס לפסנתר. כרגע זה שיף בפרטיטות, ארגריך מנגנת שומאן, רובן גונזאלז בבואנה ויסטה, אולי אפילו פסנתר פטישים תקופתי וכו', בלי איזו מתודה, סתם מתוך התמונה הכללית מתקבל פסנתר, אמיתי במערכת, אמיתי מבחינתי. זה ניחוש, אז מה, גם כל ערב אני הולך לישון ומנחש שמחר אקום בבוקר :)

עומר.
 

למה

חבר משקיען
הודעות
1,294
מעורבות
782
נקודות
113
זה נירא לך מצחיק?:מבולבל: לי זה נירא עצוב.:בכי: אתם בני אנוש,אבל מתנהגים כמו חיות.:שטן: מי שלא מסוגל לשלוט על יצריוו, עדיף שימשיך להתנגח בפרטי ויחסוך את כל הגועל נפש הזה מאיתנו.;)
 

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,154
מעורבות
1,099
נקודות
113
הי רן

כנ"ל, מסכים למה שכתבת אבל נקודת יציאה אחרת.

אני האחרון שיטען שהוא מבחין בקלות.

צודק לגבי החיבור הרגשי, יש ציוד שקשה לי להגיד עליו משהו רע, אבל לא מתחבר אליו. עדיין מהצד השני, מעל החיבור הרגשי נחוצה ביקורת, הרי אם אני מתחבר לקול של לו ריד כשהוא מוגזם ברזוננטיות, זה לא יעבוד ברוב המקומות האחרים.

מתקשה עם היחסיות הזו של ההקלטה. כן, הטיעון הלוגי של היחסיות מנצח, ברור שאין לי גישה לסאונד המקורי. גם במערכות של מוסר אפשר להגיד יחסי וכו', אבל עדיין, רצח הוא רצח, אונס הוא אונס. צריך להתנהל בעולם עם ידיעה כלשהי של מה נכון אחרת אחרי כמה זמן עולה תחושת קבס מהגמישות הזו ש"הכל הולך".

לכן יש ~10 הקלטות של פסנתר שמשמשות אותי לרפרנס לפסנתר. כרגע זה שיף בפרטיטות, ארגריך מנגנת שומאן, רובן גונזאלז בבואנה ויסטה, אולי אפילו פסנתר פטישים תקופתי וכו', בלי איזו מתודה, סתם מתוך התמונה הכללית מתקבל פסנתר, אמיתי במערכת, אמיתי מבחינתי. זה ניחוש, אז מה, גם כל ערב אני הולך לישון ומנחש שמחר אקום בבוקר :)

עומר.

ועל הסייפא נותר להגיד- אמן!

כן, מכיר את הטיעון של נסיון הנלמד מהקשבה לאותה יצירה על פני מספר רב של מערכות, גם כשאני מקשיב למערכת, שאני לא מכיר, אני מבקש בשלב מסוים להקשיב למספר שירים אותם אני מכיר היטב, על מנת לקבל סוג של רפרנס לאיכויות שאני מקשיב להן.

עם זאת, הדברים טיפונת מורכבים יותר, כי יש הרבה מערכות שונות ומשונות המסוגלות לשחזר, מבחינתי ומבחינתך לפחות (כך אני מניח) , את אותן הקלטות נאמנה, מבלי שיקפוץ לך שום דבר חריג לאוזניים.

אני מניח שווילסון, מג'יקו, טידל ומליון חברות אחרות , מסוגלות לשכנע אותך באמיתות התוצאה המתקבלת.
אוי ואבוי אם רמקולים של ווילסון ב $40,000 לא יכולים לשכנע אותך באמיתות הפסנר, או טבעיות הקול של לו ריד.

מה אז?

איך אתה מתקדם מהשלב הזה, לאחר שעברת את "שלב האימות", לשלב הרכישה?

רן
 

YOSSI24

חבר משקיען
הודעות
1,918
מעורבות
472
נקודות
83
זה נירא לך מצחיק?:מבולבל: לי זה נירא עצוב.:בכי: אתם בני אנוש,אבל מתנהגים כמו חיות.:שטן: מי שלא מסוגל לשלוט על יצריוו, עדיף שימשיך להתנגח בפרטי ויחסוך את כל הגועל נפש הזה מאיתנו.;)

תתאפק ואל תזרוק בוץ שמזדמן לך באחרים, אתה רחוק להיות מאמא טרזה!
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,236
מעורבות
2,746
נקודות
113
אחרי כמה זמן עולה תחושת קבס מהגמישות הזו ש"הכל הולך".
אני לא חושב שמישהו טוען ש"הכל הולך" עבור כל אחד, אבל יכול להיות שמה שמישהו אחר נהנה ממנו גרוע בעיניך, כמו בדוגמה של נמר עם מישהו שלא רוצה הרבה פירוט.

שאלה אם תנסה להוכיח לו שהוא טועה, או שתיתן לו ליהנות בשקט.

שים לב שאם אתה גורם לו להעדיף את מה שמוערך על ידך, אתה לא בהכרח מועיל לו. קודם כל, אתה הופך את המערכת שלו לזבל בעיניו, ואז הוא צריך לקנות אחרת בהפסד, ואז גם יתכן שהוא יכנס לשדרגת, שאליה יודעים רק מתי נכנסים, לא מתי יוצאים, וגם אחרי כל הכסף והמאמץ, לא בטוח שהוא ייהנה יותר ממה שהוא כבר נהנה בהתחלה, לפני שקילקלת לו.
 

נערך לאחרונה ב:

omi

חבר משקיען
הודעות
860
מעורבות
408
נקודות
63
אני לא חושב שמישהו טוען ש"הכל הולך" עבור כל אחד, אבל יכול להיות שמה שמישהו אחר נהנה ממנו גרוע בעיניך, כמו בדוגמה של נמר עם מישהו שלא רוצה הרבה פירוט.

שאלה אם תנסה להוכיח לו שהוא טועה, כי לך יש את האמת האבסולוטית מבחינת איך מערכת צריכה להיות, או שתיתן לו ליהנות בשקט.

שים לב שאם אתה גורם לו להעדיף את מה שמוערך על ידך, אתה לא בהכרח מועיל לו. קודם כל, אתה הופך את המערכת שלו לזבל בעיניו, ואז הוא צריך לקנות אחרת בהפסד, ואז גם יתכן שהוא יכנס לשדרגת, שאליה יודעים רק מתי נכנסים, לא מתי יוצאים, וגם אחרי כל הכסף והמאמץ, לא בטוח שהוא ייהנה יותר ממה שהוא כבר נהנה בהתחלה, לפני שקילקלת לו.

צודק חייב להיות חיבור רגשי אחרת היא ליופי בלבד. לא חושב שיש סטנדרט אחד לכולם, אלא זה מין נסיון סובייקטיבי לשילוב בין יחסיות לבין הרגשה לפחות של משהו אמיתי שקיים.
 

omi

חבר משקיען
הודעות
860
מעורבות
408
נקודות
63
רק חכה שהוא יתקרצץ עליך ויוציא
אותך מדעתך, ואל תדון את האחר עד
שתגיע למקומו.
יוסי יקר אין לי לא עליו ולא עליך, סתם זה הזכיר לי ברמת הכותרת
 

omi

חבר משקיען
הודעות
860
מעורבות
408
נקודות
63
ועל הסייפא נותר להגיד- אמן!

כן, מכיר את הטיעון של נסיון הנלמד מהקשבה לאותה יצירה על פני מספר רב של מערכות, גם כשאני מקשיב למערכת, שאני לא מכיר, אני מבקש בשלב מסוים להקשיב למספר שירים אותם אני מכיר היטב, על מנת לקבל סוג של רפרנס לאיכויות שאני מקשיב להן.

עם זאת, הדברים טיפונת מורכבים יותר, כי יש הרבה מערכות שונות ומשונות המסוגלות לשחזר, מבחינתי ומבחינתך לפחות (כך אני מניח) , את אותן הקלטות נאמנה, מבלי שיקפוץ לך שום דבר חריג לאוזניים.

אני מניח שווילסון, מג'יקו, טידל ומליון חברות אחרות , מסוגלות לשכנע אותך באמיתות התוצאה המתקבלת.
אוי ואבוי אם רמקולים של ווילסון ב $40,000 לא יכולים לשכנע אותך באמיתות הפסנר, או טבעיות הקול של לו ריד.

מה אז?

איך אתה מתקדם מהשלב הזה, לאחר שעברת את "שלב האימות", לשלב הרכישה?

רן

ברור שחייב להיות חיבור רגשי. זה א"ב של ג"ד. ברגע שיש חיבור רגשי, אני מנסה ככל האפשר לוודא שהחיבור הזה הוא משהו ארוך טווח שתלוי במוזיקה ולא בארטיפקט.
 

Slim1900

אוהב את התחום
הודעות
234
מעורבות
97
נקודות
28
Cost no object - בהחלט לא מבטיח ביצועים.
ברוב המקרים כן .אבל בהחלט לא תמיד .
יש מוצרים גם שהם לא cost no object שמנגנים מופלא .זה גם חייב להגיד
עד לפני הקורנה יצא לי להקשיב למאות חדרים בתערוכות בחול. אני מניח שלא יצא לי להכנס לחדרים עם ציוד פחות מ 100,000$ עלות.
החדרים שממש עיניינו אותי במבחינת הסאונד סדר גודל של 10% מהחדרים אולי 15%
מניח שכל מי שהיה בתערוכה ,מבין על מה מדובר.
מאיזה מחיר ציוד בחדר נחשב עבורך שהכל בסדר מבחינת אודיו? 200K?

ברוב המקרים cost no object לא ערובה לכלום עבורי. כנראה השמיעה שלי פגועה או שעדיין לא הגעתי להבנה ולבגרות השמעתית .
 
נערך לאחרונה ב:

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,422
מעורבות
1,025
נקודות
113
עד לפני הקורנה יצא לי להקשיב למאות חדרים בתערוכות בחול. אני מניח שלא יצא לי להכנס לחדרים עם ציוד פחות מ 100,000$ עלות.
החדרים שממש עיניינו אותי במבחינת הסאונד סדר גודל של 10% מהחדרים אולי 15%
מניח שכל מי שהיה בתערוכה ,מבין על מה מדובר.
מאיזה מחיר ציוד בחדר נחשב עבורך שהכל בסדר מבחינת אודיו? 200K?

ברוב המקרים cost no object לא ערובה לכלום עבורי. כנראה השמיעה שלי פגועה או שעדיין לא הגעתי להבנה ולבגרות השמעתית .

מחיר ?
לא הבנתי
 

Slim1900

אוהב את התחום
הודעות
234
מעורבות
97
נקודות
28
כן
אתה טענת שסף כספי מסויים מבטיח ביצועים
מהו המספר בדולרים?
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור