בעיה נפוצה בחנויות


מצב
הנושא נעול.

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
רן.
אני אומנם התחייבתי לתגובה אחרונה אבל יאללה, נשבור את המילה.

להגיד לאדם או לקבוצה של אנשים ״לקקנים״ זה מבחינתי גידוף. אין שום סיבה לגדף. ולהגיד שסותמים לך את הפה זה בכלל הזוי. לא כל הערה היא סתימת פיות ובכלל, השימוש במילה ״סתימת פיות״ מרתיחה אותי. יש מעט מאוד פורומים במדינת ישראל הנוגעים בתחום שנותן לאנשים פיתחון פה כמו כאן. אפילו אם זה נגד ההנהלה. אבל יש לזכור שתמיד יש פעם ראשונה. כבד את הבית שלי, אתה מתארח אצלי כרגע, אל תירק לי על השטיח.

לגופו של עניין.
לא יודע מי אמר לך שהיבואן לא מסכים שידגימו אבל לדעתי או ששיקרו לך או שאתה לא הבנת נכון את מה שאמרו לך. ליבואן לא ממש אכפת אם יפתחו או לא. הם רוכשים את האוזניות מהיבואן, הם יכולים להזמין מהיבואן כמה גומיות שהם רוצים. הם פשוט צריכים לעשות שיקול כלכלי ולבדוק אם משתלם להם לפתוח אוזניה (הרי זה לא אחת, יש עשרות דגמים) ולצרף לכל אחת מהן ארגז עם גומיות להחלפה וככה להדגים. נראה שאף אחד לא עשה זאת, כנראה יש סיבה לכך.

כמה אנשים אתה חושב רוכשים אוזניית כפתור ב-1500 ש״ח בישראל? כמה אוזניות כפתור במחיר הזה יש בכלל? האם בשביל דגם אחד או שניים עבור 4 לקוחות מתוך עשרות אלפים שרוכשים אוזניות כפתור כדאי לפתוח הדגמה? ממש לא.

הסיבה שאני לא נלחם בתופעה ״הנוראית הזו״ היא משום שאני לא מצפה מבעל עסק לעשות צעד שאני בתור בעל עסק לא הייתי עושה. כלומר, אני מבין מדוע למה הם לא פותחים אוזניות כפתור ולמה הם לא מדגימים כאלה. זה משום שגם אם לי היתה חנות גם אני לא הייתי מדגים.

לזה אוסיף.
יש גם רמקולים שלא משמיעים. אתה יכול לשמוע סדרה אחת מתחת בשביל להתרשם. הרי אף אחד לא יפתח לך גראנד אוטופיה חדש ב-600,000 ש״ח בשביל שתגיד להם אחרי שפתחו אותו ש״אתה לא אוהב את הטויטר״. יתנו לך לשמוע דגמים נמוכים יותר, פתוחים, מאותה סדרה ואתה תחליט איזה אתה לוקח הביתה. ככה זה, לא כל דבר באודיו אפשר לשמוע ולהתרשם. יש מוצרים מסוימים, בניהן אוזניות כפתור, שלא ניתן לשמוע. וכפי שאתה מבין, זה בכל החנויות...

נראה לי שמיצינו את התלונה שלך, אם לא הבנת עד עכשיו אז כנראה לא תבין גם בעמוד 100.
 

איל פור

עוסק בתחום
הודעות
2,590
מעורבות
2
נקודות
38
לטענתם היבואנים לא מאפשרים להם לפתוח אוזניות לשם הדגמה ולזכות אותם בהתאם.
הבנתי מצויין אייל, נראה לי שאתה מיתמם.

אם כך מה שאתה אומר זה שאני צריך להתחיל לספק עשרות זוגות אוזניות ומאות ספוגים חינם לחנויות על חשבוני?

אעשה זאת בשמחה, אבל אז מחיר האוזניות יעלה באחוז משמעותי. זו התוצאה שאתה רוצה לראות?

ואז מי שלא יעשה את זה יוכל למכור בזול וכולם יקנו דווקא את המוצרים שלו.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,252
מעורבות
2,748
נקודות
113
לטענתם היבואנים לא מאפשרים להם לפתוח אוזניות לשם הדגמה ולזכות אותם בהתאם.
הבנתי מצויין אייל, נראה לי שאתה מיתמם.
במסגרת הסופר-צדקנות שלך, אתה כל הזמן מתעקש שאתה הבנת ושאחרים לא הבינו אותך, וממשיך להשמיץ וללכלך אחרים.

מאוד קל להבין את מה שאמרת -- כל אחד יכול, באופן הטבעי ביותר, בלי להתאמץ בגרוש, להתחבר לאגואיזם ולאגוצנטריות של עצמו, לראות את האינטרס שלו בפיתרון ה"בעייה", לשכוח את ענייני האתיקה וההגינות וההיגיון (שהם שלב מאוחר יותר בהתפתחות האישית), ולהבין אותך, לעומק. הכי עמוק שייש.

אתה זה שתעקש להיתקע שם, במרכז, ולא לקלוט את מה שאומרים לך כאן, ולנסות לסובב את מה שאחרים אומרים לך מבחוץ.

בזה שבעלי חנויות מטילים את ה"אשמה"/אחריות על היבואנים, לה לא סיפור חדש -- זו דרך התמודדות קלאסית.
אבל גם אם מגיעים ליבואנים, הסיבה של היבואנים בהחלט כוללת גם היגיינה, וכל מה שמשפיע על הסיכוי למכור ועל ירידת-הערך של מוצר שנפתחה אריזתו.

כך שזה שבעלי החנויות אומרים מה שהם אומרים, לא משנה את הסיבות שבבסיס הדברים.

לא בעלי החנויות ולא היבואנים חייבים לממן פתיחת קופסאות במקרה כזה (או בכלל, אבל בוודאי כאן).

ואף אחד לא "שולח אותך" לקנות על פי המלצות ולא על פי שמיעה. פשוט אומרים לך מה המציאות, ושהיא גם הגיונית, הייגיינית והוגנת במקרה הזה, ושאפילו רצוי, לטובת כלל הקונים והמוכרים, שהיא לא תשתנה.

אתה יכול לנסות לטנף את כל העולם, לא רק את האוזניות ולא רק את היבואנים ובעלי החנויות ואת מי שמנסה להאיר/להעיר אותך למציאות, אבל אל תתפלא אם לא רצים לשתף אתך פעולה. זה לא מתוך אי-הבנה, אלא לכל היותר מתוך יותר הבנה ממה שאתה מוכן/מסוגל לגלות.

עמיר
 

רן ק.

אוהב את התחום
הודעות
81
מעורבות
0
נקודות
0
צר לי מאוד שזאת תגובתך ועוד בתור מנהל פורום.
חשבתי למנהל הפורום ינהג בצורה שונה קצת וינסה לעזור, אך מסתבר שטעיתי.
כנראה אתה מחפש את הדרכים הקלות יותר.
אני לא התכוונתי להתנגח איתך או עם גורם אחר, פשוט להעלות בעיה אמיתית ולחפש פיתרון יחד, אך כנראה האוזן היא ערלה.
לידיעתך,בעלי העסקים מגלגלים את זה על היבואנים שאינם מאפשרים להם להיזדכות על אוזניות להדגמה וזאת הבעיה הגדולה ומי שניפגע זה הלקוח הסופי.
כנראה לא נגיע בדיעותינו לעמק השווה כי אתה חושב שללקוח לא "מגיע" לשמוע לפני הקניה ואני חושב אחרת.
אני רק מציע שפעם הבאה ששואלים אותך או את חבריך לפורום שהתנפלו עלי, לא לשלוח לשמוע כי הרי אין צורך בשמיעה וכי אפשר לקנות ע"פ דיעות של אחרים ובכך לעזור לכל אותם יבואנים/חנויות מסכנים...
צר לי שזו גישתך אך נראה לי שלרבים וטובים היא אינה מובנת.
 

איל פור

עוסק בתחום
הודעות
2,590
מעורבות
2
נקודות
38
ומה עם זכותו של לקוח למדוד תחתונים בחנות? לדעתי זו זכות בסיסית ביותר של הלקוח.

הרי אפשר לסדר איזה תחתוני נייר זמניים, ושכל לקוח ילבש אותם ועליהם יימדוד תחתונים.

לדעתי זה ממש אותו דבר.
 

daz

חבר משקיען
הודעות
931
מעורבות
121
נקודות
43
רן בתור אחד שעבד שנים במכירות של אלקטרוניקה (שיש לי מספיק ניסיון עם ז. שכל של לקוחות ישראלי)
מה אתה רוצה גאד דמט
מה אתה חושב שחנוית הם בבעלות המדינה ?
אף אחד לא חייב לך כלום.
במיוחד לצרכן הישראלי שבדרך כלל מנצל כול פירצה קטנה שנותנים לו כדי לנצל
חנויות הם בבעלות פרטית.. כן בעלות פרטית
לא מתאים לך אל תקנה הכי פשוט
לא מתאים פשוט תעבור לאיזה מדינה בחול שיש בא מספיק לקוחות פוטנציאלים כדי לבוא בדרישה כזאת
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,252
מעורבות
2,748
נקודות
113
לעזור לכל אותם יבואנים/חנויות מסכנים...
הם לא "מסכנים", רק שלא "מגיע לך" שהם יממנו את רצונותיך/צרכיך.

שים לב לכך שדברים אחרים מדגימים רק כי יש אינטרס עיסקי בזה, לא כי "מגיע" למישהו,
וכאן האינטרס העיסקי (והציבורי) הוא הפוך.

אם העניין חשוב לך, הצע להם הצעה עסקית, שכרוכה בהוצאת כסף מכיסך, על פיצויים, למקרה שאתה לא קונה, על ירידת-הערך והקטנת הסיכוי למכור אוזניית in-ear שאריזתה פתוחה(!) -- שזה לא חצי שקל!!! -- לא הרבה אנשים ירצו לקנות כזו בכלל, בטח לא במחיר של חדשה, מה שנכון יותר דווקא ככל שהאזנייה יקרה יותר!!

ואנא, דאג לרחוץ ולנקות את אזניך היטב-היטב-היטב לפני הבדיקה -- זה גם אינטרס שלך -- כך גם שומעים יותר טוב!

עמיר

נ.ב., אישית, אני לא בטוח שאני יכול לסמוך על המוכר שיישמח לעסוק בהסרת/החלפת אטמים ובחיטוי מוקפד אחרי בדיקה שכזו :(
 

רן ק.

אוהב את התחום
הודעות
81
מעורבות
0
נקודות
0
רן בתור אחד שעבד שנים במכירות של אלקטרוניקה (שיש לי מספיק ניסיון עם ז. שכל של לקוחות ישראלי)
מה אתה רוצה גאד דמט
מה אתה חושב שחנוית הם בבעלות המדינה ?
אף אחד לא חייב לך כלום.
במיוחד לצרכן הישראלי שבדרך כלל מנצל כול פירצה קטנה שנותנים לו כדי לנצל
חנויות הם בבעלות פרטית.. כן בעלות פרטית
לא מתאים לך אל תקנה הכי פשוט
לא מתאים פשוט תעבור לאיזה מדינה בחול שיש בא מספיק לקוחות פוטנציאלים כדי לבוא בדרישה כזאת

כמה אופיני .
עכשיו אני גם מבין למה שינית עבודה....
צריך ללמוד לתת פה שירות וזה שאנחנו כצרכנים פראירים (או נודניקים כמו שאייל פור כתב), זה לא אומר זה צריך להמשיך ולהיות ככה..
אני נותן שירות לחברות ענק העוסקות במיליוני דולרים כל אחת בשנה.
אוי ואבוי אם הייתי מתנהג ו/או נותן שירות כמו כעצת מנהלי הפורום ועוזריהם.
 

daz

חבר משקיען
הודעות
931
מעורבות
121
נקודות
43
זה כנראה הסיבה שבכל מקום בעולם לא סובלים את הצרכנים הישראלים
תרבות גניבת המגבות בביתי מלון וכו וכו :גאה:
 

רן ק.

אוהב את התחום
הודעות
81
מעורבות
0
נקודות
0
ומה עם זכותו של לקוח למדוד תחתונים בחנות? לדעתי זו זכות בסיסית ביותר של הלקוח.

הרי אפשר לסדר איזה תחתוני נייר זמניים, ושכל לקוח ילבש אותם ועליהם יימדוד תחתונים.

לדעתי זה ממש אותו דבר.

אייל,
אם אתה באמת ובתמים מאמין במה שאתה אומר, נראה לי שיש בעיה.
יכול להיות שבאמת אתה מייצג את כלל החנויות ואז הכל מובן...
בוא אתן לך עיצה / שאלה קטנה בחינם: מה היה קורה אם היית מחליט שאוזניות In ear ממחיר של 1,000 ש"ח ומעלה ניתן לשמוע בתוספת קטנה כלשהי, האם לדעתך צרכן שהולך להוציא 1,000 ש"ח היה מתנגד לרעיון...???
אולי כדאי לנסות ולבדוק.
 

רן ק.

אוהב את התחום
הודעות
81
מעורבות
0
נקודות
0
זה כנראה הסיבה שבכל מקום בעולם לא סובלים את הצרכנים הישראלים
תרבות גניבת המגבות בביתי מלון וכו וכו :גאה:

ואל תשכח את נושא שתיית דם של ילדים נוצרים קטנים....חשוב מאוד !!!!
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,252
מעורבות
2,748
נקודות
113
אייל,
אם אתה באמת ובתמים מאמין במה שאתה אומר, נראה לי שיש בעיה.
יכול להיות שבאמת אתה מייצג את כלל החנויות ואז הכל מובן...
בוא אתן לך עיצה / שאלה קטנה בחינם: מה היה קורה אם היית מחליט שאוזניות In ear ממחיר של 1,000 ש"ח ומעלה ניתן לשמוע בתוספת קטנה כלשהי, האם לדעתך צרכן שהולך להוציא 1,000 ש"ח היה מתנגד לרעיון...???
אולי כדאי לנסות ולבדוק.
אין לו סיבה שלא להאמין... ועד עכשיו, הבעייה היחידה היא שלך.

ועכשיו אתה סוף סוף מתחיל לעלות על כיוון יותר רלוואנטי -- הצעה עסקית -- לא בגלל ש"מגיע לך" ומי שלא עושה את מה ש"מגיע לך" הוא לא בסדר, בעייתי וכיו"ב.

רק משעשע שאתה מציג את זה כמו "עצה בחינם", כאילו שאתה המצאת את זה וייש לך זכות מכירה לרעיון, רק שבמקרה זה אתה נדיב ומוותר על הכסף...

אז גם לי יש שאלה בחינם: באיזה תחום שירות אתה עוסק, שכרוך בחברות של מיליונים?
אני נותן שירות לחברות ענק העוסקות במיליוני דולרים כל אחת בשנה.

בברכה!
עמיר
 

רן ק.

אוהב את התחום
הודעות
81
מעורבות
0
נקודות
0
א. העיצה היא באמת בחינם (לא אגבה על זה כסף...).
ב. אני לא יודע אם המצאתי את זה אבל עובדתית הדבר לא קורה בפועל וחבל שאף חנות/יבואן אפילו לא חשבה על הרעיון .
ג. אני מאחל לעצמי שאילו סוגי הבעיות שיהיו לי בחיים.
לגבי מקום עבודתי- אני לא נוהג לערב מין שאינו במינו אך יכול לומר שבגדול מדובר ביעוץ בתחום הרכש (חלקו ביטחוני וחלקו אינו ביטחוני).
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,252
מעורבות
2,748
נקודות
113
א. העיצה היא באמת בחינם (לא אגבה על זה כסף...).
ב. אני לא יודע אם המצאתי את זה אבל עובדתית הדבר לא קורה בפועל וחבל שאף חנות/יבואן אפילו לא חשבה על הרעיון .
ג. אני מאחל לעצמי שאילו סוגי הבעיות שיהיו לי בחיים.
לגבי מקום עבודתי- אני לא נוהג לערב מין שאינו במינו אך יכול לומר שבגדול מדובר ביעוץ בתחום הרכש (חלקו ביטחוני וחלקו אינו ביטחוני).
א. קולה כבוד!! :) :בעד:

ב. אם ללקוחות, לך למשל, יש הרגשה שזה שווה חצי שקל, ולמוכר/יבואן יש תחשיב שזה שווה 50 או 100 שקל, תהייה בעייה בכלל להציע את זה! נראה לי שהיוזמה במצב כזה צריכה לבוא מהלקוח, וגם אז זה בעייתי, כמו כל פער ציפיות.

תחשוב רגע על המצב: נגיד שייש לך חנות אודיו, וקנית מהיבואן אזניות ב-X שקלים, שיורדים לך מהחשבון, כולל המע"מ, ואתה מבקש תמורתן Y שקלים, שמשקללים את הסיכון שבישיבה ארוכה על המדף, שייגיעו מודלים חדשים יותר וזולים יותר, את עלות הכסף, את השכירות+מיזוג+קפה וכל מה שסביב, ועוד רווח עבורך.

בא לקוח ומבקש לפתוח.

אם אתה לא מסכים, יש סיכוי לא זניח שהוא לא יקנה בכלל, או ילך למתחרים, או יקנה באינטרנט, וייש סיכוי שכן יקנה בכל זאת.

אם אתה כן מסכים, יש את האפשרויות הבאות:
  • שהלקוח יתלהב וייקנה מיידית
  • שהלקוח לא יקנה מידית, אבל כן יקנה אחר כך
  • שהלקוח לא יקנה ממך, אלר או לא יקנה בכלל, או יקנה ממתחרה, או בכלל באינטרנט
אם הוא קונה מיידית, אין בעייה, ואם הוא קונה אחר כך יש רק עוגמת נפש.

אם הוא לא קונה ממך, אתה עם סחורה בעייתית בייד, כי הלקוח הבא עלול שלא לרצות לקנות בכלל, או שיישתמש בהזדמנות כדי להאזין, ואחר כך יקנה במקום אחר או באינטרנט, וגם צריך להתעסק בהחלפות אטמים ובניקויים.

כלומר:
  • עצם פתיחת הקופסה מורידה את שווי המוצר בעיני הלקוח הבא -- מטעמי היגיינה/גועל או סתם חששות אחרים, כמו למשל שאולי זה בכלל משומש, או הבנה שהייה לקוח קודם שהאזין ולא אהב את זה -- וירידת הערך יכולה להגיע לאחוז ניכר מהמחיר ברוטו (שזה אחוז גבוה בהרבה מהרווח שנשאר לך בייד!), בכל מקרה ללא השוואה בכלל למחיר אטם חליפי
  • עצם ההסכמה לעשות זאת פותחת פתח תקדימי למנגנון ניצול לא הוגן של המצב: תשלום סכום קטן עבור בדיקה -- בפועל תוך ביטול המחוייבות לקנות! -- ואז הלקוח יכול לקנות, לפעמים יותר בזול, חדש באינטרנט!!

האם אתה -- רן -- היית מסכים לזה אם אתה היית במקומו של המוכר/יבואן??
אם כן, אתה כנראה יותר פראייר ממה שאתה מנסה לעשות רושם.
ואם לא, כמה שווה אבדן הערך ו/או הסיכון שתלך לקנות באינטרנט? חצי שקל? 10% מהמחיר? 50%???

ג. מצטרף לאיחול! (ורד)

ד. תודה על האינפורמאצייה + בהצלחה! (ורד)

עמיר
 

רן ק.

אוהב את התחום
הודעות
81
מעורבות
0
נקודות
0
עמיר,
כחלק מהשירות, אני מציע שהיבואנים יקחו את זה על עצמם ולא החנויות.
מחיר האוזניות הללו יועמס על סה"כ קניה של החנות מאותו יבואן (ואז תראה שזה זניח לחלוטין).
ממרום שנותיי למדתי שאם יש רצון ניתן להגיע לפתרונות שמראש נראו אבודים, אבל כנראה לא רוצים מספיק.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,252
מעורבות
2,748
נקודות
113
עמיר,
כחלק מהשירות, אני מציע שהיבואנים יקחו את זה על עצמם ולא החנויות.
מחיר האוזניות הללו יועמס על סה"כ קניה של החנות מאותו יבואן (ואז תראה שזה זניח לחלוטין).
ממרום שנותיי למדתי שאם יש רצון ניתן להגיע לפתרונות שמראש נראו אבודים, אבל כנראה לא רוצים מספיק.
כסף זה כסף, לא משנה על איזה תקציב אתה מעמיס אותו -- אם אתה משלם ולא מקבל תמורה, זה חסר.

אני מציע שתעמיס את מחיר האזניות על ההוצאות השנתיות שלך, ואז תראה שזה זניח לחלוטין

כסף, זמן, טירחה, סיכון --אלה תמיד דברים זניחים כשהם אצל אחרים -- במיוחד עבור מי שלא רוצים לראות / להבין, ומתעקשים שהאחרים צריכים להשקיע אותם עבורם / בעניינם, ורק לא -- חס-מלהישמע -- הם עצמם.

אבל כנראה לא רוצים מספיק... :(
 

נערך לאחרונה ב:

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
הגישה הריאלית.

אני מציע שתבדוק ברחבי הרשת (בארץ ובחו״ל) כמה אנשים לא רכשו אוזניות כפתור בגלל שלא פתחו להם את הקופסא. תבדוק בכלל מי מלין על כך. אני מבטיח לך שתמצא את עצמך מזה בודד. ומצטער, אף אחד לא ממש יעשה שינויים בשביל חובב אחד שהחליט שלא מתאים לו ככה.

הגישה הדמיונית.
כל הפורום יקום על הרגליים ויתלונן על התופעה הנוראית הזו. יבואנים ישנו את המדיניות שלהם ויתחילו לפתוח קופסאות של אוזניות כפתור.
 

רן ק.

אוהב את התחום
הודעות
81
מעורבות
0
נקודות
0
נראה לי שלהרים ידיים עוד לפני שנציגי הפורום ניסו זה תבוסתני למדיי.
מילא לומר -ניסיתי, רצתי עשיתי ולא הצלחתי אבל מראש לומר שהכל אבוד ???!!!
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
זה פשוט לא מספיק חשוב. זה נוגע ל-0.001 מהקהילה האודיופילית בארץ.
לי אין בעיה שתעלה את העניין. בדוק עם עצמך אם אתה רוצה "להקים מחאה" והפורום לרשותך כמובן.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,252
מעורבות
2,748
נקודות
113
זה פשוט לא מספיק חשוב. זה נוגע ל-0.001 מהקהילה האודיופילית בארץ.
לי אין בעיה שתעלה את העניין. בדוק עם עצמך אם אתה רוצה "להקים מחאה" והפורום לרשותך כמובן.
ואני לתומי חשבתי שהשירשור הזה הוא בדיוק העלאת העניין.... :)

עמיר
 
מצב
הנושא נעול.

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור