בעיה נפוצה בחנויות


מצב
הנושא נעול.

איל פור

עוסק בתחום
הודעות
2,590
מעורבות
2
נקודות
38
כשמדובר באוזניות יקרות, יש הגיון שהחנות תאפשר לשמוע אותן.

אני לא מדבר כמובן על אוזניות של 200 ש"ח, אלא על דגמים יקרים פי כמה - אז הרווח של החנות מספיק כדי לממן החלפת כריות וזמן הדגמה.

יחד עם זאת, אוזניות IN EAR יקרות כמעט לא נמכרות, כך שרוב החנויות לא יהיו מוכנות להשקיע בתצוגה על מוצר אקזוטי יחסית, ולשלם מכיסן סכום שבמקרה הטוב יחזור אליהן רק אחרי שנה או שנתיים.

אי לכך אפשר להתייחס לכך בשתי צורות: או להגיד "אני לא קונה אם אני לא שומע", לחפש חנות שכן יכולה להדגים, ואם אין כזו, לא לקנות.
או להתייחס למוצר כמו לכל מוצר צריכה אחר, שאותו אנחנו קונים מכל מיני שיקולים - החל מעיצוב וכלה ב - REPUTATION של היצרן.
 

אורי_ו

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
12,760
מעורבות
315
נקודות
83
אנחנו לא מפספסים דבר, וגם תחזור על זה פעמיים או 28 פעמים זה לא ישנה את העובדה. לגבי הטענות שלך בעניין זכותנו כצרכנים, חובת החנויות וכו', אתה יכול לפעול במספר דרכים, למשל לפנות לכלבוטק, למועצה לצרכנות, לאמון הציבור, לחברי הכנסת, או פשוט להגיש תלונה במשטרה או תביעה משפטית נגד חנות שלדעתך מתעלמת מחובתה הבסיסית ומזכותך הצרכנית. מי יודע, ייתכן שתצליח וזה יביא לשינוי.

תגיד לי , אתה בסדר?
לפנות לבית משפט כי לא רצו להדגים לך אוזניות?
באמת?
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
הוא ציני אורי...
 

אורי_ו

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
12,760
מעורבות
315
נקודות
83
לא נשמע ככה.
 

kyroz

חבר משקיען
הודעות
861
מעורבות
51
נקודות
28
בתאכלס, למה שהחנויות לא ימכרו אטמים חד פעמיים או משהו דומה ב-10-15 שקלים (שגם על זה יעשו רווח של כמה שקלים, גם במידה ולא ירכוש כלום), ואז אותו בן אדם יכניס את האטם שלו לכל אזניה שהוא רוצה ויבחן.... פתרון היגייני וגם רווחי לחנות..
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,252
מעורבות
2,748
נקודות
113
שמתי לב שכמעט בכל החנויות לא ניתן לשמוע אוזניות In ear ונאלצים לקנות לפי חוו"ד מיקצועית או חוו"ד של המוכר.
לא כל כך ברור לי מדוע לא ניתן לשמוע אוזניות לפני שקונים !!!
התירוץ בחנויות הוא שהיבואנים לא מרשים לפתוח אוזניות להשמעה.
איך יתכן הדבר שקונים אוזניות ללא שמיעה מוקדמת. הרי ידוע לכל כי לא היינו קונים רמקולים ללא שמיעה מוקדמת ובטח לא ע"י המלצות חברים או מומחים. הרי לכולנו יש טעם שונה.
להערכתי כדאי לעלות את הנושא בפני חנויות מרכזיות באיזורים שונים בארץ ויבואנים שלא יספקו אוזניות לשמיעה, לא ימכרו בחנויות אלה.
אני מדבר בעיקר על אוזניות יקרות.
אשמח לשמוע את דעתכם בנושא כולל של מנהלי האתר.

רן
התפיסה של "זכויות" עברה טראנספורמאצייה אל מעבר לגבולות ההיגיון הסביר.

מאיפה לקחת את ה"זכות" שמישהו יפתח עבורך אריזה, יאפשר לך לטנף את המוצר שבתוכה בצורה שהבא אחריה לא ירצה לגעת בה, ואז אם יתחשק לך תקנה, ואם לא אז לא?

גם אם נראה לך שזה חובתו של סוחר, שקנה ציוד כדי שיוכל למכור לך אותו ולהרוויח בדרך, להמר על רצון הקנייה שלך, ולממן מכיסו ללא תמורה החלפה של אטמים או מה שייש שם, זה לא אומר שלקוח שפוי אמור להסכים לתקוע את האוזנייה המנוקה ו/או שהוחלף בה אטם או מה שזה -- לך תדע איזה חידקים, וירוסים, פטריות, אמבות, תולעים או כל מה שזז ונרקב אצלך באוזן, מעבר לסתם שעווה מסריחה, נשאר שם כשאריות?

איחס!!! :בורח:

אז אתה מדבר על אזניות יקרות?!

אני מדבר על טינופת שאתה רואה כזכותך להשאיר עליהן בחינם, כ"מתנה" לזה שישלם הרבה כסף על הזכות לקבל אותה אל תוך אזניו!!

לא, זו ממש לא "זכותך" להשאיר לנו "מתנות" כאלה.

זו חובתם של הסוחרים להגן עלינו משכמותך, וגם זכותם -- המלאה והלגיטימית -- להגן על האינטרס הכלכלי המוצדק שלהם.

אני מקווה שעכשיו זה מספיק ברור לך.

עמיר

נ.ב. 1, אף אחד לא מאפשר לך לתקוע לאוזן רמקולים שבהדגמה,כך שההשוואה לחלוטין לא רלוואנטית.

נ.ב. 2, למרות ש"ידוע לכל כי לא היינו קונים רמקולים ללא שמיעה מוקדמת", כבר מהמגיבים בשירשור הזה יש לפחות שניים שכן עשו זאת, גם נמר וגם אני. אתה יכול להיות בטוח שייש לא מעטים נוספים, כאלה שלא הגיבו לשרשור, או הגיבו ולא ציינו זאת, או שלא קראו בו, או לא קוראים בפורום הזה, או באתר הזה, או באינטרנט בכלל. תמונת העולם שלך רחוקה מלהיות שלמה.
 
נערך לאחרונה ב:

רועי51

חבר משקיען
הודעות
880
מעורבות
204
נקודות
43
רק הערה ברשותך, בשל צרימה, ״זכות למזון ומגורים״, היא זכות שכל חברה מתקדמת הרואה עצמה כמחויבת לערכים של חברה סולידרית, מתגאה לראות כחלק מזכויות היסוד של אזרחיה, כמו הזכות לחינוך ובריאות, ממילא הן אותן זכויות שהחברה גם תדאג באופן כזה או אחר למימונן. הזכות לשמוע אוזניות או לבדוק ביצועים של מכונת כביסה בעת סחיטה היא ענין של מוסכמות שנהוגות במסחר קמעונאי רגיל והעובדה שבשני המקרים משתמשים באותה מילה, אינה צריכה לבלבל. ואני מצטרף לגמרי לתחושת התיעוב הקלה שעולה מעצם הרעיון להכניס אוזניות לתוך האוזן אחרי ששהו בהמוני אוזניים אחרות, גם אם הדבר נעשה לאחר חיטוי או החלפת ה״טיפים״.
ואגב ״טיפים״, אני מחזיק אוזניות inear משובחות וגם מאוד יקרות ביחס של ״ווסטון״ ולפחות לניסיוני איתן ל״טיפים״ השונים גם צליל שונה, סיליקון שונה מגומי או מספוג, קצר מארוך, עבה מדק וכך הלאה, מענין.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,252
מעורבות
2,748
נקודות
113
רועי,

תודה על הפידבק. העפתי את ההתייחסות לנושא שצרם לך.

בברכה! (ורד)
עמיר
 

Ilyan

אוהב את התחום
הודעות
178
מעורבות
4
נקודות
18
AK1, אני בדר"כ נהנה לקרוא פוסטים שלך, אתה כותב בצורה עניינית והסגנון כתיבה שלך עוקצני לעתים אבל לא משפיל (למיטב זכרוני). פה אני חושב שעברת את הגבול הזה די ברור. אני מוצא את הפוסט הנ"ל שלך היסטרי ודורסני, מתלהם אפילו.

אתה בחרת לרדת לפסים אישיים, קודם כל ע"י סילוף של דברי הOP למה שמשתמע להגיון שלך כ"זכות" לנסות לפני קנייה בשעה שהוא לא השתמש כלל במילה הזו. אבל אולי זה יכול להשתמע מסגנון הכתיבה הנחרץ משהו, סבבה. גם התיאורים של מגוון האורגניזמים הביולגים המופרכים יותר או פחות שיכול להיות שמצאו בית חם בתעלות אוזניו זה לגמרי לא לעניין.

לגופם של דברים, הדיון הוא ranting על מצב לא אידיאלי בעליל היום עם אוזניות IE פרימיום (שאגב, זה הסגמנט עם הצמיחה הכי מהירה בתחום האוזניות), שכמובן בעלות פוטנציאל מאוד סובייקטיבי, שלא ניתן לשקול אם לרכוש בצורה בלתי אמצעית אלא ע"י ביקורות ו/או מיתוג ו/או מראה. כמו שאמרתי מקודם, אני מסכים לגמרי ברמה העקרונית שאפשר וראוי לאפשר בדיקה של אוזניות IE עם סייגים מסויימים-
קודם כל, כמובן שלגיטימי לאפשר למוכר להפעיל שיקול דעת כאשר מדובר באוזניות יקרות למי הוא מאפשר לבדוק ע"מ למנוע התנפלות של כל זב-חוטם סקרן. דבר שני, לגבי האטמים כמו שציין רועי51, לאטמים יש השפעה קריטית על הצליל, שלא לדבר על התאמה פיזית לnozzle. לכן אטמים מהקופסא חיוניים לבדיקה, רוב רובן של הIE באות עם אטמים מסיליקון/גומי שאותם לא בעייה כלל לחטא עם מטלית הגיינית. עם אוזניות שמסתמכות על אטמים מספוג הרבה יותר קשה להתמודד מהבחינה הזו.

אבל רגע, לחטא? שעווה? "איחס!"
אוקיי גם אני לא חושב ששעווה זה משהו סימפטי במיוחד. מצד שני, בניגוד אלייך, אני לא רואה שימוש באטמים לאחר חיטוי (מסיליקון/גומי כאמור) כמשהו דוחה יותר מכניסה לבריכה או אימון בחדר-כושר ממוצע. מה כ"כ בעייתי בזה? שעווה≠ח*א ד"א, יש הבדל די מהותי בין שני הדברים... :משתומם:

אישית אני חושב שהרתיעה הזו מעידה על סטייה לא הגיוני לנקיון והיגיינה מוגזמת, כמו המכורות לנקיון למיניהם שאם חלילה נתקלות בגרגיר אבק טועה ישר נכנסות לכוננות אב"כ. (lol)

סתם תמונה להמחשה:
900x900px-LL-99f0edcb_2013SpringFujiyaAvicHeadphoneFestival_DSC_9870.jpeg
 

תמונות מצורפות

  • 900x900px-LL-99f0edcb_2013SpringFujiyaAvicHeadphoneFestival_DSC_9870.jpeg
    900x900px-LL-99f0edcb_2013SpringFujiyaAvicHeadphoneFestival_DSC_9870.jpeg
    KB 127.1 · צפיות: 226
נערך לאחרונה ב:

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,252
מעורבות
2,748
נקודות
113
AK1, אני בדר"כ נהנה לקרוא פוסטים שלך, אתה כותב בצורה עניינית והסגנון כתיבה שלך עוקצני לעתים אבל לא משפיל (למיטב זכרוני). פה אני חושב שעברת את הגבול הזה די ברור. אני מוצא את הפוסט הנ"ל שלך היסטרי ודורסני, מתלהם אפילו.

אתה בחרת לרדת לפסים אישיים, קודם כל ע"י סילוף של דברי הOP למה שמשתמע להגיון שלך כ"זכות" לנסות לפני קנייה בשעה שהוא לא השתמש כלל במילה הזו. אבל אולי זה יכול להשתמע מסגנון הכתיבה הנחרץ משהו, סבבה. גם התיאורים של מגוון האורגניזמים הביולגים המופרכים יותר או פחות שיכול להיות שמצאו בית חם בתעלות אוזניו זה לגמרי לא לעניין.
היסטרי ודורסני? אולי, -- פשוט בתגובה ישירה להסבר המפורט עד כמה כולם לא מבינים את הבעייה "האמיתית" -- מצאתי צורך להביא את הדברים לקיצוניות פשוט כדי להעיר את הבנאדם מתנומתו האינטלקטואלית לגבי צורות הסתכלות אחרות על אותה מציאות.

ראשית, לגבי ה"סילוף" ואי השימוש במילה "זכות", הדגשתי בשבילך את השימוש המפורש במילה, יותר מפעם אחת, וגם את ההתייחסות המבטלת להיגיינה:
כולכם מפספסים את העיקר ונאחזים חזק בטפל.
כנראה אף 1 מכם לא הבין את הבעיה האמיתית.
להחילף את הגומיות שדוחפים לאוזן עולה חצי שקל בערך ואנחנו כצרכנים זכאים לקבל זאת כחלק מהשירות לבוא ולשמוע אוזניות מזוג זה.
נכון שלא כל אוזניה ב- 50 ש"ח צריך לשמוע , אבל שאני מגיע לחנות ומחפש אוזניה ב- 1500-2000 שקל אני חושב שזאת זכותי המלאה וחובתה של החנות להשמיע לי אותה וכל הברברת המטופשת שלכם לגבי היגיינה אינה נכונה בעליל.
אני רוצה לראות כל אחד מכם שהולך לקנות אוזניה יקרה או רמקול, קונה רק מהמלצות.
הרי אתם חושבים את עצמכם למומחים גדולים בתחום ולכן אני מתפלא עוד יותר על התגובה המטופשת.
חובתינו כצרכנים לדאוג לקבלת שירות מקסימאלי מהחנויות ולא לעזור להם למצוא תירוצים טיפשיים.

ואשר "לפסים אישיים", חשבתי שקל לראות שאין המדובר בו אישית, למרות הפנייה בלשון "אתה", בכהקשר הספציפי של "אתה, כדורש הזכויות", אלא בכל מי שקודם לזה שקונה את האוזניות, גם אם לא התעקש קודם על "זכותו" לנסות לתקוע אותן באוזניו קודם לכן.

אני רואה שטעיתי במחשבה זו, ואני מתנצל שנקודה זו לא הייתה ברורה די הצורך, הייתי צריך לנסח זאת בגוף שלישי.

כוונתי הייתה להמחיש צורת ראות הפוכה לזו של הכותב, לא להביא את רגישותי האישית לנושא, ולפיכך לקשר אלי "כוננות אב"כ" הוא מצב דומה להאשמתי בירידה "לפסים אישיים", אבל מצידך -- אלא שכאן אני לוקח את האחריות לכך על עצמי, עקב חוסר הבהירות שבהתנסחות שלי עצמי.

בברכה!
עמיר
 

אורי_ו

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
12,760
מעורבות
315
נקודות
83
אני חושב שהפוסט של עמיר היה בסדר גמור ולעניין.
 

נערך לאחרונה ב:

רן ק.

אוהב את התחום
הודעות
81
מעורבות
0
נקודות
0
אורי,
ברור שכל חנות מציעה את מרכולתה כראות עיניה.
אני טוען שחנויות עושות זאת בצורה לא נאותה שלא מאפשרות לשמוע אוזניות בטרם הקניה, ולא מבין מדוע חלקכם תוקפים אותי (אולי החלטתם ללקק לבעלי החנויות שאתם בקשרים כל כך טובים איתם).
אחרת אני לא רואה כל סיבה הגיונית "לאפשר" לחנויות "התנהגות כזאת.
דבר נוסף לא ראיתי שמנהל כלשהו ממנהלי האתר הביע את דעתו (מענין יהיה לשמוע).
ד"א אורי, לפי הלוגיקה שלך לא ניתן לקנות אוזניות In ear במדינת ישראל....
 

רן ק.

אוהב את התחום
הודעות
81
מעורבות
0
נקודות
0
נמר,
כבר שמעתי המלצות בעבר לגבי רמקול זה או אחר ושהגעתי לחנות ושמעתי אותו לא התלהבתי.כ
אז כנראה אני לא כמוך ולא קונה אוזניות / רמקולים בלי לשמוע...

בבקשה. הטובות ביותר, לא צריך לשמוע אותן, קנה על עיוור ולא תתאכזב.
JH Audio JH16 Pro

ולגבי השאלה שלך אם הייתי קונה רמקול מבלי לשמוע?
התשובה היא כן. את הרמקול הקודם שלי, שמחירו מעל 100,000 ש״ח, רכשתי בלי לשמוע.
 

רן ק.

אוהב את התחום
הודעות
81
מעורבות
0
נקודות
0
אייל,
איזה חיים קלים אתם עושים לעצמכם.
במקום לבוא לקראת הצרכן אתם שולפים תירוצים ללא גבול....
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
אורי,
ברור שכל חנות מציעה את מרכולתה כראות עיניה.
אני טוען שחנויות עושות זאת בצורה לא נאותה שלא מאפשרות לשמוע אוזניות בטרם הקניה, ולא מבין מדוע חלקכם תוקפים אותי (אולי החלטתם ללקק לבעלי החנויות שאתם בקשרים כל כך טובים איתם).
אחרת אני לא רואה כל סיבה הגיונית "לאפשר" לחנויות "התנהגות כזאת.
דבר נוסף לא ראיתי שמנהל כלשהו ממנהלי האתר הביע את דעתו (מענין יהיה לשמוע).
ד"א אורי, לפי הלוגיקה שלך לא ניתן לקנות אוזניות In ear במדינת ישראל....

את המדיניות של חנות רק בעליה קובע.
ולגבי תגובה ממנהלי האתר. קיבלת משניים מהם. גם אני וגם אורי.
אין קשר בין להסכים איתך לבין ללקק ליבואן. אני למשל ממש מתעב אוזניות כפתור.
 

רן ק.

אוהב את התחום
הודעות
81
מעורבות
0
נקודות
0
עמיר,
1. כבר הגיבו לדברי ההבל הללו אחרים, שכך לא אחזור ואגיב שוב.
2. זה שיש אנשים שקונים רמקולים ללא שמיה מוקדמת לא אומר שהם צודקים. אני סמוך ובטוח שהסטטיסטיקה לצידי ואם נעשה הצבעה 99% ממשתתפי הפורום יאמרו שללא שמיעה לא היו קונים רמקולים.
אתם (אייל, נמר, אורי וכל יתר המתנגדים לדברי) אלה ששולחים את כולם לשמוע ולא לשים לב להמלצה זו או אחרת. אתם אלה שטוענים כל הזמן שחייבים לשמוע לפני הקניה ויש אינסוף ציטטות בפורום לתגובתכם.
 

kyroz

חבר משקיען
הודעות
861
מעורבות
51
נקודות
28
איזה מוזר,

אותי נהגו להשמיץ בשל העובדה שאני רוכש מחו"ל מוצרים "על עיוור", ועכשיו כולם ממליצים לבחור כאן לעשות זאת...

אם הטיפים של האזניות באמת משנים כל כך את הצליל - שהחנות תחזיק כמה סוגים ותמכור בכמה שקלים להתנסות.

שורה תחתונה - אין אפשרות לשמוע בחנות? תחסוך כסף וקנה בחו"ל ע"פ ביקורות, ועדיף ביד שניה.
 

רן ק.

אוהב את התחום
הודעות
81
מעורבות
0
נקודות
0
נמר,
צר לי מאוד לשמוע שזאת אכן תגובתכם וכנראה הצדק עימי בנוגע לליקוקים, כי אחרת אין כל היגון בדבריך.
ד"א, מה הקשר לעובדה שאתה מתעב אוזניות כפתור ????

את המדיניות של חנות רק בעליה קובע.
ולגבי תגובה ממנהלי האתר. קיבלת משניים מהם. גם אני וגם אורי.
אין קשר בין להסכים איתך לבין ללקק ליבואן. אני למשל ממש מתעב אוזניות כפתור.
 

אורי_ו

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
12,760
מעורבות
315
נקודות
83
א. אני איסטניס. אני אוזניות ON EAR שלי פרטיות לא נותן לאף אחד אז בוודאי שלא IN EAR.
ב. אני לא בקשר עם אף חנות שמוכרת ונראה גם שלא רוב הכותבים.
ג. מנהלי האתר זה ליאור. השאר הם כתבי האתר, אני ונמר בינהם. הבענו את דעתנו .
ד. מה שהעלנו כקונטרה מולך בעיקר וגם עמיר עשה זאת, זה על הניסוח של "זכותי".

אם לא שמת לב ולא הבנת לעומק, אין לך "זכות" . מבחינת החוק יכולה החנות לשים פתקים עם תמונה (כמו באינטרנט למשל) , תיאור מלא, מספר דגם, ומחיר רשמי. קח פתק, לך לקופה. שלם.

אתה דורש משהו שאתה טוען שהוא זכות.
אנו מנסים להסביר לך שאין פה עניין של זכויות כי אם "שירות שבחורים לתת".

אני מוכן להתערב שאם יוכלו להעלות ב 10-15% את מחירי האוזניות בארץ יהיה קל יותר להדגים אותן , וזה לפי מה שאייל אמר.

אתה מעוניין בכך?
 

מצב
הנושא נעול.

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור