התאמת העוצמות בין הנגן למגבר


מיכאל לנג

מושעה
הודעות
681
מעורבות
4
נקודות
18
מיכאל
1. אתה באמת לא קולט שלא בדקתי את זה עד היום? לא כתבתי כך? לא כתבתי כך פעמיים?לנקד?
2. מה זה צריך להיות הדבר הזה: "האם ביצעת סימולציה ב-SPICE לבדוק מה ההשפעה של חיבור כזה לעומת חיבור רגיל?"
מה זה SPICE? למה אני צריך לעשות סימולציה?
אם הסימולציה תעלה שיש הבדל ואני לא אשמע - אז מה לעשות, לקנות בכל זאת? אם הסימולציה תעלה שאין הבדל, ואצלי כרמינה בורנה בקטע הפתיחה תישמע מפורטת באופן שלא נשמע, יחד עם הקשה כמו בחיים של התוף בפתיחה וכל המלים נהגות בלטינית של ימי הביניים כיאה וכראוי לאחר שקודם היו מטושטשות - אז להתעלם?
אני צרכן מוזיקה אותה אני שומע במו אוזני, ולכן אני מתעניין בתחום שאמור להביא לי הביתה יותר מוזיקה. אם יש משהו שאני לא יודע ומישהו כן - והוא מסביר, יופי. אם אני שומע ומישהו לא יודע להסביר, מילא. אם מישהו טוען שמה שאני שומע לא קיים, זה חסר ערך בעיני.
אני מקווה שזה ברור.
בעיני יש דרך אחת לבדוק: לקחת שני כבלים זהים של 3 מטר (נגיד) וג'מפר זהה (או ג'מפר מקורי) - ואז לשמוע פעם אחת כך ופעם שנייה אחרת, הכל במערכת ראויה.
לא שמעת? לא צריך. שמעת? כדאי לשקול קנייה.
ההסבר ללמה כן ולמה לא אינו שייך לעניין המסקנה עצמה. לגבי היצרנים: יש שכן, יש שלא, ממש כמו שיש שנשבעים במבנה מאוזן וכבלי XLR ויש כאלה שממש נגד. מי צודק? לא יודע, אצלי XLR עובד טוב יותר.

בכלל: מי אמר לך שסימולציה משקפת יכולת שחזור רלוונטית למוזיקה?

שלום
הבנת הנקרא: כתבתי שלום נמר. ואתה יואל...
אני עניתי לו. לא לך. SORRY.
לא מתכוון לשנות עכשיו נושא מ-BI WIRE ל-XLR סליחה.
באשר לסימולציה, זה קצת יותר רציני משמעתי. מציע לך בחום להתעניין מעט בנושא ולגלות עולם שלם...
אנחנו ב-2011. אולי יש גופים במדינה שלא מיצגים זאת, אבל בסה"כ ללא סימולציה לא היה לך סמארטפון או מחשב.
וכנ"ל להרבה מוצרים כמו הממיר ל-TV, מכשירי ה-TV וכלה בציוד שמע שלך, בהינתן שהגיע מיצרן מכובד.

צריך להתחיל להפנים שיצרני הציוד הם מהנדסים. הם עושים שימוש בידע וכלים הנדסיים לפתח וליצר את המוצרים.
 

משה לוי

עוסק בתחום
הודעות
450
מעורבות
1
נקודות
18
שלום נמר
כמו שכתבתי בעבר, אני מחפש להבין, לא רק לשמוע...נכון שבסוף, לשמוע הכי חשוב, אבל בלי להבין עבורי זה כמו ללכת למופע של קוסם. אני נהנה, אבל אני גם יודע שזו הייתה אחיזת עיניים (במקרה הכבלים אחיזת אוזניים, ולא כזו שבה אני מבטיח שהגב' מחזיקה ב-2 ידיה את 2 אוזני, כדי שלא תפשפש בארנק שלי....(lol)).

בעוד אתה בוחן את הכבל מנקודת מבט של יצרן ודגם, אני בוחן אותם מנקודת מבט של אורך ושטח חתך.
מבחינה חשמלית, זה מה שחשוב. המראה, המחיר, הסיפור, או עובי הבידוד - לא משנים מבחינתי את הצליל.
אז מה היה לנו שם:
מאחר והיו מקרים בהם היו יתרונות לאחד על השני, ולהיפך, ולמרות שהרעיון של BI WIRE היה אמור לתת לו יתרון מובהק,
הרי שחיפשתי קצת מה הסיבות ל-"קסם".
ומה שהבנתי מהר מאוד, שקיים קשר בין עובי המוליכים ואורכם (זה פשוט) לאיך הם נשמעים. וגם רציתי לראות האם מבחינה תיאורטית (סימוציה) יש הצדקה לאחד ע"פ השני. אגב, הגעתי כסנגורו של ה-BI WIRE! כך שאתה יכול בהזדמנות נדירה זו להאמין לי שאתה ואני ישבנו על אותו ספסל, אמרנו אותו הדבר, והינו די משוכנעים ש-BI WIRE עדיף!
אלה מה, כאשר שיחקנו מעט עם הערכים (כבל = נגד (R)), בעצם שתיים...התגלה הקסם. ומאחר ומדובר במוליך (לא רכיב
אלק' מורכב, כגון מסננת או מגבר), העניין היה די פשוט.
התוצאות גם הסבירו לי בקלות את ההבדלים שתארתי קודם, בעדיפות פעם לזה ופעם לזה, וכן כמה תופעות נוספות.
כמו למשל שמפני שמדובר ב-AC ומדובר בתחומי תדרים שונים, כולם יכולים לזרום בו זמנית באותו מוליך, ללא בעיות.
כל עוד המוליך מספיק עבה, זה בסדר. אפילו אם הם זורמים בכיוונים מנוגדים (OUT PHASE).
כך שבמקרה זה (כמו בעוד כמה) הייתי בצד שחשב שה-BI WIRE הביא בשורה לעולם (אחרי שחוויתי BI AMP שזה משהו אחר לגמרי), וגיליתי שלא.
לאחרונה מצאתי שיש עוד ועוד יצרנים שלא מצדדים ב-BI WIRE ואינם מספקים אפשרות לחיבור כזה. חלק מהם הוצגו בתערוכה האחרונה.
אני מקווה שהתשובה שלי מפורטת מספיק, וגם כנה מספיק, להראותך שלמרות שהחזקתי בדעה (די נחרצת) ב-BI WIRE,
מצאתי בדרך הקשה (נסיון, סימותציה, וגם שיח סיעור מוחות עם כמה מהמהנדסים היותר מוכשרים בתחום), שאני טועה!

סליחה מכל מי שביקש 10 שורות ודי.

היי מיכאל יקירי
חיבור BIWIRE הוא לא רק תוספת של זוג כבלים הוא לטעמי בעיקר חלוקת מפצל התדרים של הרמקול לשניים וכתוצאה מכך אין זליגה של תדרים נמוכים לגבוהים דרך רכיבי מעגל המפצל וההפך מה שמוסיף לצלילות ושקיפות של הצליל.
בנוסף, לא רק האורך ושטח החתך של הכבל משפיעים. איכות הנחושת או המוליך משפיעים גם הם.
נחושת בת 99% טוהר נשמעת שונה מנחושת בת 99.99999999 % טוהר (כמו בטרהלבס).
מי שיש לו רמקול שמאפשר BIWIRE בדרל כלל מוסיף כבלים דומים לאלו שכבר עבדו אצלו כך שהוא מגדיל את שטח החתך מול אורך שנשאר שווה.
סה"כ חיתוך המפצל והגדלת שטח החתך משנים את הצליל לטובה (מניסיון שמיעה אישי לא ממדידה).
שיפור הכבל כשלעצמו משנה גם הוא וכבל פשוט נשמע שונה מכבל איכותי ואני אומר שונה ולא יותר טוב.
בנוסף וזה נמדד בבדיקות מעבדה של יצרני כבלים יש הבדל בזמן התגובה / ההולכה של תדרים מסוימים מול אחרים דרך חמרים שונים כך שבמוצא המגבר כל התדרים מופיעים באותו הזמן ובמוצא הכבל נמדדים הבדלים בזמן וגם זה ישפיע על התוצאה הסופית של הצליל יותר בתחום הפוקוס/במה/עומק וכו'.
לא חולק או מתווכח עם איש, רק מעיר את הערותי "המלומדות" עלק....
 
נערך לאחרונה ב:

יואלפלרמן

חבר משקיען
הודעות
2,427
מעורבות
106
נקודות
63
שלום
הבנת הנקרא: כתבתי שלום נמר. ואתה יואל...
אני עניתי לו. לא לך. SORRY.

טעות, טעיתי, טועים. מכיוון שכבר ענית כך פעם אחת...
"לא מתכוון לשנות עכשיו נושא מ-BI WIRE ל-XLR סליחה".

לא התכוונתי לדבר על XLR כנושא, הבאתי זאת כדוגמא לגישות שונות. כך גם בתחום המדובר, וראה גישתו של פון שוויקרט, יצרן רמקולים נחשב למדי (והוא לא היחיד)

"באשר לסימולציה, זה קצת יותר רציני משמעתי. מציע לך בחום להתעניין מעט בנושא ולגלות עולם שלם...
אנחנו ב-2011. אולי יש גופים במדינה שלא מיצגים זאת, אבל בסה"כ ללא סימולציה לא היה לך סמארטפון או מחשב.
וכנ"ל להרבה מוצרים כמו הממיר ל-TV, מכשירי ה-TV וכלה בציוד שמע שלך, בהינתן שהגיע מיצרן מכובד. צריך להתחיל להפנים שיצרני הציוד הם מהנדסים. הם עושים שימוש בידע וכלים הנדסיים לפתח וליצר את המוצרים".


לא אמרתי שזה לא חשוב. טענתי טענה כפולה: מדוע אם אני שומע משהו באופן מובחן וברור אני צריך אישור איזשהו?
מי אמר שסימולציה X מייצגת בהכרח תכונות רלוונטיות בעניין כזה או אחר?

כוח המחשוב, הידע המצטבר והניסיון של יצרני הרכב הוא לא משהו זניח. והנה, הם תמיד בודקים בפועל, מקבלים דעות של נהגי מבחן ומשחקים בניסוי וטעייה בלא מעט כסף. יש תכונות מסוימות שאפילו לא ניתן לסדר להן סימולציה (כמו משוב חוזר בהגה).
כל מה שקובע הוא מידת ההלימה בין המדידה ובין הנושא הנדון. באודיו זה עניין רחוק מאוד מאוד מפתרון גמור.
 

מיכאל לנג

מושעה
הודעות
681
מעורבות
4
נקודות
18
היי מיכאל יקירי
חיבור BIWIRE הוא לא רק תוספת של זוג כבלים הוא לטעמי בעיקר חלוקת מפצל התדרים של הרמקול לשניים וכתוצאה מכך אין זליגה של תדרים נמוכים לגבוהים דרך רכיבי מעגל המפצל וההפך מה שמוסיף לצלילות ושקיפות של הצליל.
בנוסף, לא רק האורך ושטח החתך של הכבל משפיעים. איכות הנחושת או המוליך משפיעים גם הם.
נחושת בת 99% טוהר נשמעת שונה מנחושת בת 99.99999999 % טוהר (כמו בטרהלבס).
מי שיש לו רמקול שמאפשר BIWIRE בדרל כלל מוסיף כבלים דומים לאלו שכבר עבדו אצלו כך שהוא מגדיל את שטח החתך מול אורך שנשאר שווה.
סה"כ חיתוך המפצל והגדלת שטח החתך משנים את הצליל לטובה (מניסיון שמיעה אישי לא ממדידה).
שיפור הכבל כשלעצמו משנה גם הוא וכבל פשוט נשמע שונה מכבל איכותי ואני אומר שונה ולא יותר טוב.
בנוסף וזה נמדד בבדיקות מעבדה של יצרני כבלים יש הבדל בזמן התגובה / ההולכה של תדרים מסוימים מול אחרים דרך חמרים שונים כך שבמוצא המגבר כל התדרים מופיעים באותו הזמן ובמוצא הכבל נמדדים הבדלים בזמן וגם זה ישפיע על התוצאה הסופית של הצליל יותר בתחום הפוקוס/במה/עומק וכו'.
לא חולק או מתווכח עם איש, רק מעיר את הערותי "המלומדות" עלק....

שלום משה
אמירתך לגבי הוספת זוג מוליכים ל-BI WIRE מחזקת את דברי על הכפלת שטח החתך, באותו אורך = שיפור.
גם אם לא תנתק את זוג הגישרונים בגב הרמקול.
% הנקיון של הנחושת יכול לקבל פיצוי בעוביו. אז ההבדל בין מוליך ששטח החתך שלו A והנקיון שלן 99.99%
לבין מוליך שהנקיון שלו 100% (ואין כזה בשוק!) הוא רק 0.01%. לכן הוספת 0.01% לשטח החתך תשווה בין 2 המוליכים.
בכלל, אני בעד שחוט לרמקול יהיה עבה ב-50% אם לא 100% מהדרוש, ואז כולנו ON THE SAFE SIDE. ברם, מעטים
שחיפשו אי פעם את היחס בין העכבת של הרמקול, ה-DF של המגבר, וההספק. כך שאם תשאל בכל מקרה כמה % הכבל
היה עבה או דק מהרצוי, לא תקבל תשובה. בטח יחזרו לתאור איך כל כבל נשמע...וזה לא יקדם אותנו במישור ההבנה.

ניסוי בחומרים שונים: למיטב ידיעתי יש רק מוליכי נחושת וכסף. בקווי מתח עלון (300KV) משתמשים באלומיניום. גם שם ניתן לפצות בנחושת בשטח החתך, כיחס מקדם המוליכות (רו). מבחינה חשמלית מוליך = נגד (קטן). מה החומר משנה חוץ מההתנגדות שלו?
התפשטות גלי החשמל במוליך = כמעט למהירות האור. זה לא בטווח השמיעה בשינוי מופע בתדרי שמע!
אשמח אם תוכל לקשר אותי לכתבות או מאמרים שמתעדים ניסוי כזה ומדברים על מה השוני בתכונות וכיצד זה משפיע.
תודה.
לצערי, בכל הדיוני כבלים, בפורומים אחרים לא סופק מעולם מידע כזה. ותמיד ביקשתי...
 

משה לוי

עוסק בתחום
הודעות
450
מעורבות
1
נקודות
18
שלום משה
אמירתך לגבי הוספת זוג מוליכים ל-BI WIRE מחזקת את דברי על הכפלת שטח החתך, באותו אורך = שיפור.
גם אם לא תנתק את זוג הגישרונים בגב הרמקול.
% הנקיון של הנחושת יכול לקבל פיצוי בעוביו. אז ההבדל בין מוליך ששטח החתך שלו A והנקיון שלן 99.99%
לבין מוליך שהנקיון שלו 100% (ואין כזה בשוק!) הוא רק 0.01%. לכן הוספת 0.01% לשטח החתך תשווה בין 2 המוליכים.
בכלל, אני בעד שחוט לרמקול יהיה עבה ב-50% אם לא 100% מהדרוש, ואז כולנו ON THE SAFE SIDE. ברם, מעטים
שחיפשו אי פעם את היחס בין העכבת של הרמקול, ה-DF של המגבר, וההספק. כך שאם תשאל בכל מקרה כמה % הכבל
היה עבה או דק מהרצוי, לא תקבל תשובה. בטח יחזרו לתאור איך כל כבל נשמע...וזה לא יקדם אותנו במישור ההבנה.

ניסוי בחומרים שונים: למיטב ידיעתי יש רק מוליכי נחושת וכסף. בקווי מתח עלון (300KV) משתמשים באלומיניום. גם שם ניתן לפצות בנחושת בשטח החתך, כיחס מקדם המוליכות (רו). מבחינה חשמלית מוליך = נגד (קטן). מה החומר משנה חוץ מההתנגדות שלו?
התפשטות גלי החשמל במוליך = כמעט למהירות האור. זה לא בטווח השמיעה בשינוי מופע בתדרי שמע!
אשמח אם תוכל לקשר אותי לכתבות או מאמרים שמתעדים ניסוי כזה ומדברים על מה השוני בתכונות וכיצד זה משפיע.
תודה.
לצערי, בכל הדיוני כבלים, בפורומים אחרים לא סופק מעולם מידע כזה. ותמיד ביקשתי...


בבקשה מיכאל
אינני יודע איך לצרף קישור להודעה כי בור ועם הארץ הנני אז כנס ל-www.taralabs.com בחר לשונית -white papers וקבל סדרה של 4 מאמרים מגובים בנוסחאות ומדידות שנעשו ע"י מעבדות TARA בעשור האחרון.
ובנוסף חומר מדעי לגבי נושאים נוספים.
אפרופו, מה אתה חושב לגבי ההשפעה של חיתוך מעגל מפצל התדרים לשניים במהלך חיבור ה-BIWIRE?
בברכה
משה
 
נערך לאחרונה ב:

מיכאל לנג

מושעה
הודעות
681
מעורבות
4
נקודות
18
שלום
הבנת הנקרא: כתבתי שלום נמר. ואתה יואל...
אני עניתי לו. לא לך. SORRY.

טעות, טעיתי, טועים. מכיוון שכבר ענית כך פעם אחת...
"לא מתכוון לשנות עכשיו נושא מ-BI WIRE ל-XLR סליחה".

לא התכוונתי לדבר על XLR כנושא, הבאתי זאת כדוגמא לגישות שונות. כך גם בתחום המדובר, וראה גישתו של פון שוויקרט, יצרן רמקולים נחשב למדי (והוא לא היחיד)

"באשר לסימולציה, זה קצת יותר רציני משמעתי. מציע לך בחום להתעניין מעט בנושא ולגלות עולם שלם...
אנחנו ב-2011. אולי יש גופים במדינה שלא מיצגים זאת, אבל בסה"כ ללא סימולציה לא היה לך סמארטפון או מחשב.
וכנ"ל להרבה מוצרים כמו הממיר ל-TV, מכשירי ה-TV וכלה בציוד שמע שלך, בהינתן שהגיע מיצרן מכובד. צריך להתחיל להפנים שיצרני הציוד הם מהנדסים. הם עושים שימוש בידע וכלים הנדסיים לפתח וליצר את המוצרים".


לא אמרתי שזה לא חשוב. טענתי טענה כפולה: מדוע אם אני שומע משהו באופן מובחן וברור אני צריך אישור איזשהו?
מי אמר שסימולציה X מייצגת בהכרח תכונות רלוונטיות בעניין כזה או אחר?

כוח המחשוב, הידע המצטבר והניסיון של יצרני הרכב הוא לא משהו זניח. והנה, הם תמיד בודקים בפועל, מקבלים דעות של נהגי מבחן ומשחקים בניסוי וטעייה בלא מעט כסף. יש תכונות מסוימות שאפילו לא ניתן לסדר להן סימולציה (כמו משוב חוזר בהגה).
כל מה שקובע הוא מידת ההלימה בין המדידה ובין הנושא הנדון. באודיו זה עניין רחוק מאוד מאוד מפתרון גמור.

שלום יואל
ננסה להתכנס. ברשותך...
אני ואתה שונים. אתה מסתפק בלשמוע. אני לא. אני מבקש גם להבין.
אין לי בעיה עם הגישה שלך, אבל אני מבקש להתמיד ולהמשיך בשלי. מקווה שגם אתה בסדר עם זה.
כאשר אתה מגיע לנקודה ששמעת 2 מוצרים (כבלים למשל, אחד BI WIRE ואחד רגיל), אתה יודע להצביע בבירור איזה לטעמך נשמע עדיף. אבל כאשר תתבקש לנמק למה הכבל עדיף , או לבצע בחירה מושכלת להתכנסות מהירה ולא לבדיקת
כבלים עד שתמצא את האחד - אתה בבעיה.
אתה בבעיה יותר גדולה כאשר אתה נכנס לדיון שכל שבכיסך זה שזה מה ששמעת. זו התנסות וחוויה אישית, לא חומר לדיון.
לכן אני בכלל לא מבין מה אתה מנסה לשכנע אותי: שכח מהשכל לך רק עם האוזניים?
 

מיכאל לנג

מושעה
הודעות
681
מעורבות
4
נקודות
18
בבקשה מיכאל
אינני יודע איך לצרף קישור להודעה כי בור ועם הארץ הנני אז כנס ל-www.taralabs.com בחר לשונית -white papers וקבל סדרה של 4 מאמרים מגובים בנוסחאות ומדידות שנעשו ע"י מעבדות TARA בעשור האחרון.
ובנוסף חומר מדעי לגבי נושאים נוספים.
אפרופו, מה אתה חושב לגבי ההשפעה של חיתוך מעגל מפצל התדרים לשניים במהלך חיבור ה-BIWIRE?
בברכה
משה

שלום משה ותודה רבה
לשאלתך - אין חיתוך.
בתוך הרמקול יש מעג CROSS. לטובת העניין זה CROSS TWO WAY גם אם הרמקול THREE WAY או יותר!
לטובת הפשט, נבחר ברמקול TWO WAY עם ובלי חיתול (ו-BI WIRE):
ה-CROSS הוא מסננת. במקרה הזה 2 מסננות: אחת LPF שמעבירה נמוכים לבאס, ואחת HPFת מעבירה גבוהים למיד/טוויטר.
2 המסננות מקבלות את האות ישירות מהמגבר, ולכן אתה יכול למקם אותם בכל מקום סה"כ הם מקוצרים במקביל למוצא המגבר. במקרה של BI WIRE, במקום נגד קטן (חוט בודד עבה), אתה מחבר כ"א להדקי היציאה של המגבר עם 2 נגדים שהם X2 מהנגד הקטן של חוט בודד בעובי כפול.
אז במקרה הראשון אין הבדל. אם 1/2 מהזרם זורם לגבוהים וחצי לנמוכים, הזרם וההתנגדות שכל אחד רואה זהה למקרה של חוט עבה נגד קטן ופי 2 זרם. ברם, אם הבאס צורך יותר זרם, והוא במציאות צורך יותר זרם, על החוט של הגבוהים יש
עודף נחושת שלא מנוצל, ובנמוכים יש חוסר! מקרה מובהק של-BI WIRE יש חיסרון. זה רואים יפה בסימולציה...ואז מבינים
ויכולים להסביר.

אלך לאתר ואתבונן מאוחר יותר...שוב תודה (ורד)
 

משה לוי

עוסק בתחום
הודעות
450
מעורבות
1
נקודות
18
שלום משה ותודה רבה
לשאלתך - אין חיתוך.
בתוך הרמקול יש מעג CROSS. לטובת העניין זה CROSS TWO WAY גם אם הרמקול THREE WAY או יותר!
לטובת הפשט, נבחר ברמקול TWO WAY עם ובלי חיתול (ו-BI WIRE):
ה-CROSS הוא מסננת. במקרה הזה 2 מסננות: אחת LPF שמעבירה נמוכים לבאס, ואחת HPFת מעבירה גבוהים למיד/טוויטר.
2 המסננות מקבלות את האות ישירות מהמגבר, ולכן אתה יכול למקם אותם בכל מקום סה"כ הם מקוצרים במקביל למוצא המגבר. במקרה של BI WIRE, במקום נגד קטן (חוט בודד עבה), אתה מחבר כ"א להדקי היציאה של המגבר עם 2 נגדים שהם X2 מהנגד הקטן של חוט בודד בעובי כפול.
אז במקרה הראשון אין הבדל. אם 1/2 מהזרם זורם לגבוהים וחצי לנמוכים, הזרם וההתנגדות שכל אחד רואה זהה למקרה של חוט עבה נגד קטן ופי 2 זרם. ברם, אם הבאס צורך יותר זרם, והוא במציאות צורך יותר זרם, על החוט של הגבוהים יש
עודף נחושת שלא מנוצל, ובנמוכים יש חוסר! מקרה מובהק של-BI WIRE יש חיסרון. זה רואים יפה בסימולציה...ואז מבינים
ויכולים להסביר.

אלך לאתר ואתבונן מאוחר יותר...שוב תודה (ורד)

עם כך (שאין חיתוך) כלומר ששני הפלוסים עדיין מחוברים שלא לדבר על המינוסים,מה קורה כאשר נחבר שני מגברים ב-BIAMPING הם לא יקרעו אחד לשני את התחת ?
רק אחרי ניתוק הגשרים ניתן לחבר שני מגברים לאותו הרמקול.
יש לי במחסן החלפים שלי קרוסאוברים, בהזדמנות אצלם לך (ולכולם) אותם מכל הזויות האפשריות ואוכיח לך שיש חיתוך.
במחשבה שנייה, אתה כבר יודע איך להגיע אלי אז עם תרצה בירידה הבאה שלך למרכז תאם איתי ואתן לך אחד לבדיקה.
אצלם לכם בכל מקרה.
אכן במגבר התדרים יוצאים יחד מאותה יציאה אך כל יחידה ברמקול (וופר / טויטר (צייצן) בעברית או מידרנג') אמורה לקבל תחום תדרים מסוים.
הרי לא תכחיש שטויטר שיקבל תחום של וופר יחרבן קוביות עם לא ישרף מיד.
אני חוזר ואומר כי זליגה של תדרים נמוכים לצייצן מעכירה את הצליל והורדת הגשרים בקרוס מונעת זאת במידה רבה וכדי לקבל את כל המוסיקה חייבים לחבר ב-BIWIRE.
בברכה
משה
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
שלום יואל
ננסה להתכנס. ברשותך...
אני ואתה שונים. אתה מסתפק בלשמוע. אני לא. אני מבקש גם להבין.
אין לי בעיה עם הגישה שלך, אבל אני מבקש להתמיד ולהמשיך בשלי. מקווה שגם אתה בסדר עם זה.
כאשר אתה מגיע לנקודה ששמעת 2 מוצרים (כבלים למשל, אחד BI WIRE ואחד רגיל), אתה יודע להצביע בבירור איזה לטעמך נשמע עדיף. אבל כאשר תתבקש לנמק למה הכבל עדיף , או לבצע בחירה מושכלת להתכנסות מהירה ולא לבדיקת
כבלים עד שתמצא את האחד - אתה בבעיה.
אתה בבעיה יותר גדולה כאשר אתה נכנס לדיון שכל שבכיסך זה שזה מה ששמעת. זו התנסות וחוויה אישית, לא חומר לדיון.
לכן אני בכלל לא מבין מה אתה מנסה לשכנע אותי: שכח מהשכל לך רק עם האוזניים?

לנג.

אתה רוצה להבין? סבבה. אם אתה רוצה להבין זה סימן שאתה עוד לא מבין. דהיינו אתה בתהליך של להבין.

עכשיו לעשות לך קצת סדר בבתוכו של הקלבסה שלך.
אנחנו משפרים את המערכות שלנו על פי חוויה אישית. רובינו לא מהנדסים שהתמחותם היא באודיו (גם לא אתה). על זה נסוב הדיון שלנו. על התנסות פרופר.

אם יואל ייקח שני כבלים ואחד מהם יהיה עדיף הדבר הכי קל הוא להסביר למה הוא עדיף (במה, פרטים, מהירות, תמונת סטריאו וכ"ו) לא חסרים הסברים במילים מלבד גרפים ומספרים. אחרי הכל בסופו של דבר כשאתה מתאר גוון צליל אתה משתמש במילים.

לא יואל ולא מאזין מיומן יכול להיות בבעיה כאשר הוא נכנס לדיון עם טכנוקרט מהזן הלא מבחין. הדיון יהיה אפילו קצר יותר ממה שאתה יכול לדמיין. אני שמעתי ואלה המסקנות. עכשיו ספר לי אתה (המומחה) מה התרחש שם.
 

ארז_וחני

חבר משקיען
הודעות
3,765
מעורבות
932
נקודות
113
מכאל,

מישהו שאתה מכיר היטב (יוסי) כתב על BI-WIRE ו BI-AMP מאמר בפורום אחר.
לטובת הדיון אולי תשאל אותו אם הוא מסכים שהמאמר יוצג פה.
אני לא יודע אם הוא בכלל חבר בפורום כאן...

ארז
 

מיכאל לנג

מושעה
הודעות
681
מעורבות
4
נקודות
18
עם כך (שאין חיתוך) כלומר ששני הפלוסים עדיין מחוברים שלא לדבר על המינוסים,מה קורה כאשר נחבר שני מגברים ב-BIAMPING הם לא יקרעו אחד לשני את התחת ?
רק אחרי ניתוק הגשרים ניתן לחבר שני מגברים לאותו הרמקול.
יש לי במחסן החלפים שלי קרוסאוברים, בהזדמנות אצלם לך (ולכולם) אותם מכל הזויות האפשריות ואוכיח לך שיש חיתוך.
במחשבה שנייה, אתה כבר יודע איך להגיע אלי אז עם תרצה בירידה הבאה שלך למרכז תאם איתי ואתן לך אחד לבדיקה.
אצלם לכם בכל מקרה.
אכן במגבר התדרים יוצאים יחד מאותה יציאה אך כל יחידה ברמקול (וופר / טויטר (צייצן) בעברית או מידרנג') אמורה לקבל תחום תדרים מסוים.
הרי לא תכחיש שטויטר שיקבל תחום של וופר יחרבן קוביות עם לא ישרף מיד.
אני חוזר ואומר כי זליגה של תדרים נמוכים לצייצן מעכירה את הצליל והורדת הגשרים בקרוס מונעת זאת במידה רבה וכדי לקבל את כל המוסיקה חייבים לחבר ב-BIWIRE.
בברכה
משה

שלום משה.
אתה שאלת BI WIRE ואני עניתי BI WIRE.
BI AMP זה משהו אחר.
במקור, BI AMP נועד לבצע את החיתוך בתדרים לפני ההגברה, ולא אחרי (ברמקול). הסיבות לכך בהקטנת עיוותי ה-CROSS, המהווים את אחת מהבעיות ברמקולים שהם MULTI WAY.
השימוש ברמקול רגיל, שלא ניתן להוציא ממנו את ה-CROSS, ועדין להשתמש ב-BI AMP ו-BI AMP אפשרי.
אז כמובן חובה להסיר את הגשרונים.
ברם, שימוש ב-BI AMP ללא שימוש גם ב-CROSS אלקטרוני, אינה מצדיקה את העלות של עוד זוג מגברים! והמימוש אינו
טוב (רחוק מזה) לעומת המימוש האמיתי של BI AMP, עם מסננת לפני ההגברה וללא מסננת אחרי.

באשר לתאור שלך מה יקרה לטוויטר בהספק מלא ללא סינון - אתה צודק, רק שלפני הקוביות הסליל ישחים וישרף.
זה תלוי בעצמת הזרם...בין נתק (שקט אחרי...) למצב של התחממות, התנפחות הלכה שמצפה את הסליל שיגרום לחכוך בין
הסליל למגנט וישמע כחירחור בעצמה נמוכה, אולי סביר בעצמה גבוהה...

לגבי הזליגה, BI WIRE אינה משנה אותה אם יש (ואין!) מפני שהמעגל נראה אותו הדבר אם אתה מתחשב בחוטי הרמקול
כאל מוליכים (נגדים בעלי ערך = 0 אוהם). כאשר ניפגש, אשמח להראות לך על דף נייר. זה די פשוט.
 

משה לוי

עוסק בתחום
הודעות
450
מעורבות
1
נקודות
18
אתה בודאי תאמר שהיות ושני חצאי הקרוסים (אחרי פרוק הגשרים) עדיין מחוברים חשמלית יחדיו דרך מגעי המגבר, אני אומר לך שזה נכון במצב שהמגבר כבוי אך כאשר הוא פועל ודוחף הספק לרמקול אין מצב של קצר בין שני הפלוסים ברמקול ואני מדדתי !!!

ובנוסף עם נחבר שני סקופים בטור לפלוס לשני המגעים ברמקול אחרי שפורקו הגשרים נראה רק את התדרים שחלק הקרוס המחובר מרשה להם לעבור למרות שבקצה השני של הכבל שאליו מחובר המגבר מופיעים כולם.
 

נערך לאחרונה ב:

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
על דף נייר אני יכול להראות לך שמגבר מנורות אמור להישמע זוועה.
באוזן אני יכול להוכיח לך שמגבר מנורות נשמע יותר טוב מטרנזיסטור.

מה זה אומר על ניירות?
 

ארז_וחני

חבר משקיען
הודעות
3,765
מעורבות
932
נקודות
113
על דף נייר אני יכול להראות לך שמגבר מנורות אמור להישמע זוועה.
באוזן אני יכול להוכיח לך שמגבר מנורות נשמע יותר טוב מטרנזיסטור.

מה זה אומר על ניירות?

אולי זה מוכיח שלניירות אין אזניים...(lol)

ארז
 

DigiSUN

מושעה
הודעות
443
מעורבות
2
נקודות
18
אני אומר לך שזה נכון במצב שהמגבר כבוי אך כאשר הוא פועל ודוחף הספק לרמקול אין מצב של קצר בין שני הפלוסים ברמקול ואני מדדתי !!!
איך מודדים קצר/אי-קצר בזמן שהמגבר דוחף הספק...?
 

joshiophil12

אוהב את התחום
הודעות
411
מעורבות
0
נקודות
16
נמר חשבתי שאתה בקטע של טרנזיסטורים
איך אתה אומר דבר כזה????
 

משה לוי

עוסק בתחום
הודעות
450
מעורבות
1
נקודות
18
איך מודדים קצר/אי-קצר בזמן שהמגבר דוחף הספק...?

קצר אוהמי מודדים עם רב מודד (אבומיטר) כמו אצל כל טכנאי או מעבדה ואין קצר במצב שהמגבר עובד. מדידות שעשיתי לפני שנים רבות עוד כשחקרתי ובדקתי למה וכו......
 

מיכאל לנג

מושעה
הודעות
681
מעורבות
4
נקודות
18
על דף נייר אני יכול להראות לך שמגבר מנורות אמור להישמע זוועה.
באוזן אני יכול להוכיח לך שמגבר מנורות נשמע יותר טוב מטרנזיסטור.

מה זה אומר על ניירות?

שלום נמר
התכוונתי להגיד שאני יכול להסביר לו את הנאמר על הנייר.
לגבי מה נשמע יותר טוב, זה דיון אחר.
כן, בסמינר ה-4 גם אני הצבעתי בעד המגבר מנורות.
האם רכשתי אחד (אפילו שיש לי רמקולי HORN מאוד נצילים)?
לא
זה דיון אחר שאשמח לדון בו.
כל מה שאתה אומר נכון...
רק שיש לנו (לכל אחד) לבחור מה תהיה ההגברה העדיפה ב-SET UP שלו.
 

מיכאל לנג

מושעה
הודעות
681
מעורבות
4
נקודות
18
אתה בודאי תאמר שהיות ושני חצאי הקרוסים (אחרי פרוק הגשרים) עדיין מחוברים חשמלית יחדיו דרך מגעי המגבר, אני אומר לך שזה נכון במצב שהמגבר כבוי אך כאשר הוא פועל ודוחף הספק לרמקול אין מצב של קצר בין שני הפלוסים ברמקול ואני מדדתי !!!

ובנוסף עם נחבר שני סקופים בטור לפלוס לשני המגעים ברמקול אחרי שפורקו הגשרים נראה רק את התדרים שחלק הקרוס המחובר מרשה להם לעבור למרות שבקצה השני של הכבל שאליו מחובר המגבר מופיעים כולם.

שלום משה
מדידת התנגדות אינה אפשרית כאשר המגבר פועל. בכלל התנגדות נמדדת ע"י שימוש בסוללה פנימית במודד.
אתה מבין שהעצמת מתח שיוצאת מהמגבר תשנה את המתח במעל המדידה ולכן לתוצאה אין משמעות.
אבל יש דרכים אחרות לעשות זאת:
1. ע"י מד מתח, תראה שהמתח (AC) ב-2 ההדקים של ה + וה - זהים. אפשר גם עם סקופ. בסקופ אפשר לשים 2 ערוצים,
לבצע A-B והתוצאה על המסך תתקבל כקו אופקי ישר = זהות בין ערוץ A וערוץ B.

ואם נחבר 2 ערוצים של סקופ (לא מכיר סקופ עם ערוץ אחד), גם אחרי הורדת הגשרים נראה אותו הדבר.
זאת מישוום שסקופ דוגם מתח ולא זרם. לכן המתח ע"פ ההדקים יהיה זהה.
אפשר לראות את זה בתרשים הסכמטי וגם מעשית.

לשם הפשטה, מוליך משורטט כקו. קו רציף (בין 2 נקודות) תמיד יהיה בעל אותו פוטנציאל (מתח).
 

DigiSUN

מושעה
הודעות
443
מעורבות
2
נקודות
18
אני אומר לך שזה נכון במצב שהמגבר כבוי אך כאשר הוא פועל ודוחף הספק לרמקול אין מצב של קצר בין שני הפלוסים ברמקול ואני מדדתי !!!
איך מודדים קצר/אי-קצר בזמן שהמגבר דוחף הספק...?
קצר אוהמי מודדים עם רב מודד (אבומיטר) כמו אצל כל טכנאי או מעבדה ואין קצר במצב שהמגבר עובד. מדידות שעשיתי לפני שנים רבות עוד כשחקרתי ובדקתי למה וכו......
אי אפשר, זו תוצאה שגויה! אין לתוצאות מדידה כזו שום משמעות כאשר המגבר דוחף הספק (=יש זרם).
זה אפילו יכול להסב נזק למכשיר המדידה / לציוד הנבדק.
 
נערך לאחרונה ב:

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור