התאמת העוצמות בין הנגן למגבר


משה לוי

עוסק בתחום
הודעות
450
מעורבות
1
נקודות
18
שלום משה
מדידת התנגדות אינה אפשרית כאשר המגבר פועל. בכלל התנגדות נמדדת ע"י שימוש בסוללה פנימית במודד.
אתה מבין שהעצמת מתח שיוצאת מהמגבר תשנה את המתח במעל המדידה ולכן לתוצאה אין משמעות.
אבל יש דרכים אחרות לעשות זאת:
1. ע"י מד מתח, תראה שהמתח (AC) ב-2 ההדקים של ה + וה - זהים. אפשר גם עם סקופ. בסקופ אפשר לשים 2 ערוצים,
לבצע A-B והתוצאה על המסך תתקבל כקו אופקי ישר = זהות בין ערוץ A וערוץ B.

ואם נחבר 2 ערוצים של סקופ (לא מכיר סקופ עם ערוץ אחד), גם אחרי הורדת הגשרים נראה אותו הדבר.
זאת מישוום שסקופ דוגם מתח ולא זרם. לכן המתח ע"פ ההדקים יהיה זהה.
אפשר לראות את זה בתרשים הסכמטי וגם מעשית.

לשם הפשטה, מוליך משורטט כקו. קו רציף (בין 2 נקודות) תמיד יהיה בעל אותו פוטנציאל (מתח).

הערכתי שכך תענה אך עם זה לא מדיד זה לא קיים זוכר ?
אנחנו מדברים על תדרים ולא רק על מתחים וזרמים שנושאים אותם.
אני מניח שתסכים איתי שכאשר אין סגירת מעגל אין מעבר לאותות חשמליים מכל סוג כך שעם קרוס מונע לחלוטין מעבר של תדר גבוה נניח 10KHZ לא יוכל המגבר להעביר אותו אליו למרות שהתדר מופיע בכניסה למגבר כי פשוט אין סגירת מעגל.
לא יוצא ולכן גם לא ניכנס כי אי אפשר אחרת.
דרך אגב זה גם המצב של BI AMPING לפני הרמקול (אחרי הפרה) כאשר הפרה מזין בו זמנית ע"י Y קונקטור שני מגברים באות מלא אך כל מגבר יכול להגביר רק את האות שיכול לעבור בו עקב החיתוך של הקרוס המחובר אליו (שפורקו בו הגשרים) וגם את זה בדקתי וביצעתי עשרות פעמים וגם לפני כחדשיים ללקוח בר"ג שעבד עם פאוור AMC על רמקולים דאלי והוספתי לו את האנטם 225 על הנמוכים ב- BIAMPING והחיוך לא יורד לו מהפנים.
על החיוך אני מניח שנסכים
 

נערך לאחרונה ב:

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,088
מעורבות
4,236
נקודות
113
שלום נמר
התכוונתי להגיד שאני יכול להסביר לו את הנאמר על הנייר.
לגבי מה נשמע יותר טוב, זה דיון אחר.
כן, בסמינר ה-4 גם אני הצבעתי בעד המגבר מנורות.
האם רכשתי אחד (אפילו שיש לי רמקולי HORN מאוד נצילים)?
לא
זה דיון אחר שאשמח לדון בו.
כל מה שאתה אומר נכון...
רק שיש לנו (לכל אחד) לבחור מה תהיה ההגברה העדיפה ב-SET UP שלו.

האם לדעתך ניתן להסביר הכל על הנייר?
הצבעת בעד מגבר מנורות בעוד שאני יכול להוכיח לך שבמדידה הוא אמור להיות פחות טוב (משמעותית אגב).
גם אני לא בחרתי במנורות (בלי קשר לרמקול).
 

GROOPER

אוהב את התחום
הודעות
460
מעורבות
175
נקודות
43
שלום נמר
התכוונתי להגיד שאני יכול להסביר לו את הנאמר על הנייר.
לגבי מה נשמע יותר טוב, זה דיון אחר.
כן, בסמינר ה-4 גם אני הצבעתי בעד המגבר מנורות.
האם רכשתי אחד (אפילו שיש לי רמקולי HORN מאוד נצילים)?
לא
זה דיון אחר שאשמח לדון בו.
כל מה שאתה אומר נכון...
רק שיש לנו (לכל אחד) לבחור מה תהיה ההגברה העדיפה ב-SET UP שלו.

בטוח שיהיה מעניין
יאללה מיכאל shoot , הרבה זמן אני מחכה לדיון כזה.
 

מיכאל לנג

מושעה
הודעות
681
מעורבות
4
נקודות
18
האם לדעתך ניתן להסביר הכל על הנייר?
הצבעת בעד מגבר מנורות בעוד שאני יכול להוכיח לך שבמדידה הוא אמור להיות פחות טוב (משמעותית אגב).
גם אני לא בחרתי במנורות (בלי קשר לרמקול).

שלום נמר :כל-הכבוד:
אני מרגיש שיש משהו משותף בין השיקול שלך ושלי.
ואני גם חושב שאתה מרגיש כך.
לגבי הנייר, אני חוזר ואומר שהביטוי (שלי) נועד לכך שיהיה לי יותר קל להסביר עם נייר ועט מאשר במילים בלבד.
לגבי מה שומעים ומה יש במציאות - זו שאלה מעולה.
זה אגב נכון גם באוכל.
יש דברים מה זה טעימים, אבל כשנכנסים למה יש בפנים, עדיף להימנע...
 

matanoosh

חבר משקיען
הודעות
4,068
מעורבות
1,564
נקודות
113
שלום נמר :כל-הכבוד:
אני מרגיש שיש משהו משותף בין השיקול שלך ושלי.
ואני גם חושב שאתה מרגיש כך.
לגבי הנייר, אני חוזר ואומר שהביטוי (שלי) נועד לכך שיהיה לי יותר קל להסביר עם נייר ועט מאשר במילים בלבד.
לגבי מה שומעים ומה יש במציאות - זו שאלה מעולה.
זה אגב נכון גם באוכל.
יש דברים מה זה טעימים, אבל כשנכנסים למה יש בפנים, עדיף להימנע...


אני חושב שבלי הרגשנו, קרה כאן שינוי השקול בחשיבותו להכרת העם הישראלי בצורך לשתי מדינות לשני העמים- ברמת הקונצנזוס, לא רק נחלתם של שמאלנים יפי נפש:

אדון לנג סוף סוף מגיע להבנה שלהאזנה יש משקל מכריע במדידת איכותו של ציוד. ההבדל היחיד בינו לבין שכמותי הוא חוסר היכולת של מיכאל לקבל האזנה בלבד כמדד איכותי. הוא חייב לשלב ממצאי האזנה עם נתונים טכניים. ועם כך - נראה לי שאני (ושכמותי?) יכולים לחיות.
 

מיכאל לנג

מושעה
הודעות
681
מעורבות
4
נקודות
18
הערכתי שכך תענה אך עם זה לא מדיד זה לא קיים זוכר ?
אנחנו מדברים על תדרים ולא רק על מתחים וזרמים שנושאים אותם.
אני מניח שתסכים איתי שכאשר אין סגירת מעגל אין מעבר לאותות חשמליים מכל סוג כך שעם קרוס מונע לחלוטין מעבר של תדר גבוה נניח 10KHZ לא יוכל המגבר להעביר אותו אליו למרות שהתדר מופיע בכניסה למגבר כי פשוט אין סגירת מעגל.
לא יוצא ולכן גם לא ניכנס כי אי אפשר אחרת.
דרך אגב זה גם המצב של BI AMPING לפני הרמקול (אחרי הפרה) כאשר הפרה מזין בו זמנית ע"י Y קונקטור שני מגברים באות מלא אך כל מגבר יכול להגביר רק את האות שיכול לעבור בו עקב החיתוך של הקרוס המחובר אליו (שפורקו בו הגשרים) וגם את זה בדקתי וביצעתי עשרות פעמים וגם לפני כחדשיים ללקוח בר"ג שעבד עם פאוור AMC על רמקולים דאלי והוספתי לו את האנטם 225 על הנמוכים ב- BIAMPING והחיוך לא יורד לו מהפנים.
על החיוך אני מניח שנסכים

שלום משה
משפט הפתיחה של - לא מדיד = לא קיים, אינו מתקיים לפי הגישה שלך.
אקח ממך דגימת דם. האם תוכל להגיד לי לפי הדגימה מה הלחץ דם שלך?
אז בגלל שלא ניתן למדוד לחץ דם מדם, סימן שלחץ דם לא קיים?
נו ברצינות...
לגבי הקטע של ה-CROSS, תאמין או לא על 2 ההדקים של הרמקול H ו- L יהיה אותו מתח. ה-CROSS יסנן את מה שכל
אחד צריך, גבוהים לוופר, ויסנן נמוכים לטוויטר. הזרם יהיה שונה.
אני מבקש לא לערבב BI AMP עם BI WIRE. כי זה כבר סיפור אחר.
האם האנטם לבד, לא סיפק את הסחורה (החיוך :)) עם הדאלי?
אל תשכח שבמקרה שאתה מתאר, הורדת את הזרם (הספק) לכל מגבר, ע"י החלוקה הזו.
ב-BI WIRE מגבר אחד נדרש לספק עדין את כל האלמנטים.
וכן, גם מהנסיון שלי (ושל רבים אחרים) מגברים מתפקדים יותר טוב כאשר נדרש מהם פחות מאמץ.
לכן יש לי רמקולי HORN עם נצילות של 99dB/W/m SPL והגברה (SS) של 250W RMS.
המגבר הבא שלי יהיה ככל הנראה מגבר של 500W ל-8 אוהם ו-1,000W ל-4 אוהם, עם אותם הרמקולים!
 
נערך לאחרונה ב:

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,088
מעורבות
4,236
נקודות
113
שלום נמר :כל-הכבוד:
אני מרגיש שיש משהו משותף בין השיקול שלך ושלי.
ואני גם חושב שאתה מרגיש כך.
לגבי הנייר, אני חוזר ואומר שהביטוי (שלי) נועד לכך שיהיה לי יותר קל להסביר עם נייר ועט מאשר במילים בלבד.
לגבי מה שומעים ומה יש במציאות - זו שאלה מעולה.
זה אגב נכון גם באוכל.
יש דברים מה זה טעימים, אבל כשנכנסים למה יש בפנים, עדיף להימנע...

הסיבה שבחרתי בטרנזיסטור היא שאני מאמין באמינות של השיטה, הזו יותר ויחד עם זאת יש לטרנזיסטור יתרון כאשר אני מקבל רמקולים לביקורות מסוגים שונים עם נתונים שונים. יחד עם זאת, אני חושב שבשביל לקבל בטרנזיסטור איכות גבוהה וטבעיות ומיידיות של מנורות צריך לשים לא מעט כסף.

הבנתי את ההקשר של הביטוי שלך. שאלתי מה מעבר.
נכון, שאלה מעולה. השאלה היא אם יש לך תשובה עליה.

אוכל זה סיפור אחר לגמרי. איכות וטעם האוכל זה עניין מאוד אינדבידאלי. יש אנשים שרגל קרושה זה מעדן עבורם בעוד אני רואה את זה כמאכל שהייתי נותן לפעיל חמאס על מנת לסחוט ממנו מידע.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,088
מעורבות
4,236
נקודות
113
אני חושב שבלי הרגשנו, קרה כאן שינוי השקול בחשיבותו להכרת העם הישראלי בצורך לשתי מדינות לשני העמים- ברמת הקונצנזוס, לא רק נחלתם של שמאלנים יפי נפש:

אדון לנג סוף סוף מגיע להבנה שלהאזנה יש משקל מכריע במדידת איכותו של ציוד. ההבדל היחיד בינו לבין שכמותי הוא חוסר היכולת של מיכאל לקבל האזנה בלבד כמדד איכותי. הוא חייב לשלב ממצאי האזנה עם נתונים טכניים. ועם כך - נראה לי שאני (ושכמותי?) יכולים לחיות.

לא נראה לי שמישהו כאן טוען אחרת. מדידות הן דבר הכרחי בדברים מסויימים (טיפול אקוסטי, מיקום רמקולים ועוד) יחד עם זאת ברוב המקרים המדידות משמשות כברירת מחדל לפני שמתחילים לסדר קצת עם האוזן.
 

משה לוי

עוסק בתחום
הודעות
450
מעורבות
1
נקודות
18
שלום משה
משפט הפתיחה של - לא מדיד = לא קיים, אינו מתקיים לפי הגישה שלך.
אקח ממך דגימת דם. האם תוכל להגיד לי לפי הדגימה מה הלחץ דם שלך?
אז בגלל שלא ניתן למדוד לחץ דם מדם, סימן שלחץ דם לא קיים?
נו ברצינות...
לגבי הקטע של ה-CROSS, תאמין או לא על 2 ההדקים של הרמקול H ו- L יהיה אותו מתח. ה-CROSS יסנן את מה שכל
אחד צריך, גבוהים לוופר, ויסנן נמוכים לטוויטר. הזרם יהיה שונה.
אני מבקש לא לערבב BI AMP עם BI WIRE. כי זה כבר סיפור אחר.
האם האנטם לבד, לא סיפק את הסחורה (החיוך :)) עם הדאלי?
אל תשכח שבמקרה שאתה מתאר, הורדת את הזרם (הספק) לכל מגבר, ע"י החלוקה הזו.
ב-BI WIRE מגבר אחד נדרש לספק עדין את כל האלמנטים.
וכן, גם מהנסיון שלי (ושל רבים אחרים) מגברים מתפקדים יותר טוב כאשר נדרש מהם פחות מאמץ.
לכן יש לי רמקולי HORN עם נצילות של 99dB/W/m SPL והגברה (SS) של 250W RMS.
המגבר הבא שלי יהיה ככל הנראה מגבר של 500W ל-8 אוהם ו-1,000W ל-4 אוהם, עם אותם הרמקולים!

מיכאל, נדמה לי שבמרכז הטיעונים שלך לאורך כל הדרך אתה רוצה להבין מה ואיך קורה וזאת ע"י בדיקות, מדידות וכו וכאשר אי אפשר למדוד יש ספק לגבי קיום הדבר.
אתה שוב נתפס למתח וזרם ואני טוען תדר.
טענתי לגבי מעגלים חשמליים שמה שלא יוצא גם לא יכול להכנס (תדרים) למרות שיש גם מתח וגם זרם על מגעי הרמקול.
לזה לא התיחסת.
גם במקרה של מגבר אחד וגם במקרה של שני מגברים (BIAMPING) התופעה של מה שלא יוצא (תדר!!!) לא יכול להכנס קיימת.
איך תסביר שבמקרה של שני מגברים שמקבלים אות מלא וזהה בכניסה עושים לטענתך רק חלק מהעבודה ואני אומר מגבירים רק חלק מהתדרים, אותו חלק שהקרוס ברמקול (נמוכים או גבוהים) מרשה להם להעביר ובמקרה של מגבר אחד ב-BIWIRING קורה משהוא אחר ?
דרך אגב, הרבה זמן לא נהנתי משיחה כל כך נעימה איתך ואני מקווה שגם האחרים העוקבים אחרינו יקבלו דוגמא מנועם השיחה.

לגבי ה-AMC, ללקוח כבר היה רסיבר ימהה שהגברת הרמקולים הקידמיים נשענה על ה-AMC, יצרתי לו שתי מערכות, אחת לסטריאו שהתבססה על המקור שמוגבר ע"י האנטם כמגבר ראשי (פרה+פאוור) ובמקום שימכור בכמה גרושים את ה-AMC הפכתי לו את ההגברה לקדמיים לכפולה דרך הפרה אאוט של האנטם.
הפרה אאוט פרונט של הרסיבר (L+R) נכנס ל-AUX1 של האנטם וכך הוא שומע את הקידמיים במצב קולנוע.
ובא לציון גואל.
 
נערך לאחרונה ב:

מיכאל לנג

מושעה
הודעות
681
מעורבות
4
נקודות
18
מיכאל, נדמה לי שבמרכז הטיעונים שלך לאורך כל הדרך אתה רוצה להבין מה ואיך קורה וזאת ע"י בדיקות, מדידות וכו וכאשר אי אפשר למדוד יש ספק לגבי קיום הדבר.
אתה שוב נתפס למתח וזרם ואני טוען תדר.
טענתי לגבי מעגלים חשמליים שמה שלא יוצא גם לא יכול להכנס (תדרים) למרות שיש גם מתח וגם זרם על מגעי הרמקול.
לזה לא התיחסת.
גם במקרה של מגבר אחד וגם במקרה של שני מגברים (BIAMPING) התופעה של מה שלא יוצא (תדר!!!) לא יכול להכנס קיימת.
איך תסביר שבמקרה של שני מגברים שמקבלים אות מלא וזהה בכניסה עושים לטענתך רק חלק מהעבודה ואני אומר מגבירים רק חלק מהתדרים, אותו חלק שהקרוס ברמקול (נמוכים או גבוהים) מרשה להם להעביר ובמקרה של מגבר אחד ב-BIWIRING קורה משהוא אחר ?
דרך אגב, הרבה זמן לא נהנתי משיחה כל כך נעימה איתך ואני מקווה שגם האחרים העוקבים אחרינו יקבלו דוגמא מנועם השיחה.

לגבי ה-AMC, ללקוח כבר היה רסיבר ימהה שהגברת הרמקולים הקידמיים נשענה על ה-AMC, יצרתי לו שתי מערכות, אחת לסטריאו שהתבססה על המקור שמוגבר ע"י האנטם כמגבר ראשי (פרה+פאוור) ובמקום שימכור בכמה גרושים את ה-AMC הפכתי לו את ההגברה לקדמיים לכפולה דרך הפרה אאוט של האנטם.
הפרה אאוט פרונט של הרסיבר (L+R) נכנס ל-AUX1 של האנטם וכך הוא שומע את הקידמיים במצב קולנוע.
ובא לציון גואל.

שלום משה
הטיעון שלי שאני רוצה להבין מניין נובע הבדל נשמע. ואני יעשה את המאמץ או אלך את הק"מ הנוסף לגלות את זה.
באשר לתשובתך אי אפשר למדוד, עניתי לך בנימוס רב.
העניין פשוט. אפשר למדוד, אבל לא כמו שאתה מדדת! מקווה לטובתך ובטחונך שלא תלך לבדוק באותה דרך את ההתנגדות
של חוטי החשמל בביתך, עם מד התנגדות! זה יגמר רע...
אז אמירתך אי אפשר למדוד אינה במקומה וכך גם ההמשך. למרבה השמחה, כל הציוד שיש בתחביב שלנו, נובע מחישובים הנדסיים, ובאימות שלהם מודדים את התוצאות. נכון גם מקשיבים.
לטובת החלק הטכני, של איך מתנהג המגבר, הזרם, המתח והתדר ב-BI WIRE, אשמח לעזור במפגש. לא בפורום עם מגבלה של(ך) ל-10 שורות. תמיד תחשוב שאתה חייב לעבור ביציאה דרך קופה מהירה!
 

מיכאל לנג

מושעה
הודעות
681
מעורבות
4
נקודות
18
הסיבה שבחרתי בטרנזיסטור היא שאני מאמין באמינות של השיטה, הזו יותר ויחד עם זאת יש לטרנזיסטור יתרון כאשר אני מקבל רמקולים לביקורות מסוגים שונים עם נתונים שונים. יחד עם זאת, אני חושב שבשביל לקבל בטרנזיסטור איכות גבוהה וטבעיות ומיידיות של מנורות צריך לשים לא מעט כסף.

הבנתי את ההקשר של הביטוי שלך. שאלתי מה מעבר.
נכון, שאלה מעולה. השאלה היא אם יש לך תשובה עליה.

אוכל זה סיפור אחר לגמרי. איכות וטעם האוכל זה עניין מאוד אינדבידאלי. יש אנשים שרגל קרושה זה מעדן עבורם בעוד אני רואה את זה כמאכל שהייתי נותן לפעיל חמאס על מנת לסחוט ממנו מידע.

שלום
אני מסכים עם התאור של מה מגבר שפופרות טוב עושה למיד. אבל אני לא יכול לחיות עם דברים אחרים שהוא עושה.
דוגמא: בתערוכה בחדר של מר מנדי סבו בקשתי להשמיע את ה-NOLA עם צמד מונובלוקים שפופרתי.
בקשתי שישמיע את הדיסק שלי (אגב יש למר משה לוי ולתומר צין עותק ממנו, אתה מוזמן לגבות). רצועה 8: זמרת אופרה. שם הקול שלה היה אמור להיות במיטבו (מיד). ברם כאשר עלתה באוקטבה מה שהיה עדיף הפך לעדיף שלא!
היו עיגולי פינות בגבוהים ובנמוכים. וחסרה דינאמיות. מאוד אהבתי את הפסנתר.
אז גם לנורות יש חסרונות. והן לדעתי רבות מהחסרונות של SS. כן, אמינות גם. לא חזרתי על הפעלול אצל מר לסרי, גם מפני שהיו עוד בחדר, וגם מפני שהיה תור להשמעות.
קשה לי לראות אנשים מדברים על מגברי שפופרות כעל הדבר המושלם. גם על אנלוגי ועוד. אז זה לא. יש בו חן ויש בו דברים טובים, ברם האם זה הדבר האמיתי? לי זה לא.
כאשר מגיעים לפן התיאורטי, הבעיות שאובחנו בשמיעה מקבלות חיזוק אחד לאחד. ויותר מסובך לייצר מגבר שפופרתי טוב מאשר מגבר SS טוב (בטח בטכנולוגיות שיש כיום). אני נהנה להקשיב למנורות בתערוכות או חנויות, ואפילו אנשים. אבל אני
לא רוצה לחיות עם אחוז קטן יחסית של יתרונות, ע"ח ייתר ה-% של החסרונות. יש כאילו שכן רוצים. לא זכיתי לשמוע הרבה
שנהנו מ-2 העולמות, ואילו שנהנו מהם (מגברים או מע') היו די יקרים עבורי. אולי בגלגול הבא...
 

משה לוי

עוסק בתחום
הודעות
450
מעורבות
1
נקודות
18
שלום משה
הטיעון שלי שאני רוצה להבין מניין נובע הבדל נשמע. ואני יעשה את המאמץ או אלך את הק"מ הנוסף לגלות את זה.
באשר לתשובתך אי אפשר למדוד, עניתי לך בנימוס רב.
העניין פשוט. אפשר למדוד, אבל לא כמו שאתה מדדת! מקווה לטובתך ובטחונך שלא תלך לבדוק באותה דרך את ההתנגדות
של חוטי החשמל בביתך, עם מד התנגדות! זה יגמר רע...
אז אמירתך אי אפשר למדוד אינה במקומה וכך גם ההמשך. למרבה השמחה, כל הציוד שיש בתחביב שלנו, נובע מחישובים הנדסיים, ובאימות שלהם מודדים את התוצאות. נכון גם מקשיבים.
לטובת החלק הטכני, של איך מתנהג המגבר, הזרם, המתח והתדר ב-BI WIRE, אשמח לעזור במפגש. לא בפורום עם מגבלה של(ך) ל-10 שורות. תמיד תחשוב שאתה חייב לעבור ביציאה דרך קופה מהירה!

דחילק מיכאל, קח 12 שורות כי אין לי סבלנות לחכות למפגש מי יודע מתי יהיה.
בבקשה תתיחס לטענתי לגבי מה לא יוצא לא ניכנס וכו וכו, אין טעם לחזור על כך פעם נוספת.
באמת חשוב לי להשכיל !!!
 

מיכאל לנג

מושעה
הודעות
681
מעורבות
4
נקודות
18
דחילק מיכאל, קח 12 שורות כי אין לי סבלנות לחכות למפגש מי יודע מתי יהיה.
בבקשה תתיחס לטענתי לגבי מה לא יוצא לא ניכנס וכו וכו, אין טעם לחזור על כך פעם נוספת.
באמת חשוב לי להשכיל !!!

שלום משה. הנה לך ההסבר על קצה המזלג...

מגבר מוציא ביציאה מה שיש לו בכניסה (מוגבר) ללא תלות באיזה עומס יש עליו. לכן בחיבור Y מעצם החיבור, 2 המגברים הוציאו ביציאה שלהם את כל רוחב הסרט. לא בהכרח באותה עצמה (כי ה-GAIN שלהם בטח היה שונה!) וזה כבר עיווט
בעייתי מבחינת האיזון של הצליל.
אז לשם ההבנה (והבדיקה) נספק למגברים (חיבור Y) אות של רעש לבן: אות שיש בו אותה עצמה בכל תחום התדרים (20-20K) בו זמנית. אז זה מה שנראה גם ביציאות שלהם.
עכשיו נחבר על ה-1 עומס עם הבאס - כלומר LPF. העומס מתנהג כמו רמקול עד התדר חיתוך של הפילטר, ושם (הדרגתית,
ככל שהתדר עולה) הוא הופך לנתק!
בחיבור המגבר השני לעומס עם גבוהים - כלומר HPF העומס מתנהג כנתק עד תדר העבודה (הגבוהים) ושם הוא הופך לרמקול רגיל עד קצה תחום השמע.
ההספק במקרה הזה = לשטח שיש תחת הגרף, כלומר הקו של הרעש הלבן. שים לב שהשטח מחולק ל-2
המגבר הראשון מטפל בנמוכים (בלבד) ודוחף אותם, ואין לו כלל זרם בתדרים הגבוהים (או מעט מאוד, ממש זניח) ואילו
המגבר השני, בייתר. נכון, ב-CROSS יש מעט חפיפה, אבל זה מתקזז (שניהם אמורים לחתוך 3dB- בתדר נתון (F0).
מוצא המגבר מבחינת ההבנה כמו סוללה. הוא מספק במוצא אות בגודל נתון (תלוי בהגבר וכמה נכנס) ובכל תחום התדרים.
עד שלא מחברים עומס, אין זרם ואין הספק (מגבר ב-ON ללא רמקולים). כאשר העומס מחובר, הוא קובע את הזרם ואת
ההספק, בהינתן שיש במוצא המגבר אות בעל גודל ותדר.
אז כמו שרמקול של 4 אוהם יקח פי 2 זרם מרמקול 8 אוהם, כך עומס מחולק ל-BI AMP, יקח רק את ההספק בתחום התדר
שהמסנן ב-CROSS מעביר.
אני מקווה שההסבר יהיה מובן, אם לא, אנא כוון אותי.
 

נערך לאחרונה ב:

משה לוי

עוסק בתחום
הודעות
450
מעורבות
1
נקודות
18
שלום משה. הנה לך ההסבר על קצה המזלג...

מגבר מוציא ביציאה מה שיש לו בכניסה (מוגבר) ללא תלות באיזה עומס יש עליו. לכן בחיבור Y מעצם החיבור, 2 המגברים הוציאו ביציאה שלהם את כל רוחב הסרט. לא בהכרח באותה עצמה (כי ה-GAIN שלהם בטח היה שונה!) וזה כבר עיווט
בעייתי מבחינת האיזון של הצליל.
אז לשם ההבנה (והבדיקה) נספק למגברים (חיבור Y) אות של רעש לבן: אות שיש בו אותה עצמה בכל תחום התדרים (20-20K) בו זמנית. אז זה מה שנראה גם ביציאות שלהם.
עכשיו נחבר על ה-1 עומס עם הבאס - כלומר LPF. העומס מתנהג כמו רמקול עד התדר חיתוך של הפילטר, ושם (הדרגתית,
ככל שהתדר עולה) הוא הופך לנתק!
בחיבור המגבר השני לעומס עם גבוהים - כלומר HPF העומס מתנהג כנתק עד תדר העבודה (הגבוהים) ושם הוא הופך לרמקול רגיל עד קצה תחום השמע.
ההספק במקרה הזה = לשטח שיש תחת הגרף, כלומר הקו של הרעש הלבן. שים לב שהשטח מחולק ל-2
המגבר הראשון מטפל בנמוכים (בלבד) ודוחף אותם, ואין לו כלל זרם בתדרים הגבוהים (או מעט מאוד, ממש זניח) ואילו
המגבר השני, בייתר. נכון, ב-CROSS יש מעט חפיפה, אבל זה מתקזז (שניהם אמורים לחתוך 3dB- בתדר נתון (F0).
מוצא המגבר מבחינת ההבנה כמו סוללה. הוא מספק במוצא אות בגודל נתון (תלוי בהגבר וכמה נכנס) ובכל תחום התדרים.
עד שלא מחברים עומס, אין זרם ואין הספק (מגבר ב-ON ללא רמקולים). כאשר העומס מחובר, הוא קובע את הזרם ואת
ההספק, בהינתן שיש במוצא המגבר אות בעל גודל ותדר.
אז כמו שרמקול של 4 אוהם יקח פי 2 זרם מרמקול 8 אוהם, כך עומס מחולק ל-BI AMP, יקח רק את ההספק בתחום התדר
שהמסנן ב-CROSS מעביר.
אני מקווה שההסבר יהיה מובן, אם לא, אנא כוון אותי.

בוקר טוב יקירי
ראשית תודה גדולה על תשובתך המנומקת ועתירת הנתונים.
מה שאני מבין מתשובתך בנושא ה-BIAMPING הוא שטענתי נכונה כלומר מה שהקרוס לא מרשה להעביר (תחום תדרים) המגבר הרלוונטי לא יגביר, לא יהיה הספק באותו התחום שהמגבר לא מגביר וברור שגם בכבל לא יעברו התדרים שהמגבר לא יגביר בקיצור מה שלא יוצא (לא עובר במעגל עקב הסינון של הקרוס) גם לא מוגבר ולא נכנס לרמקול.
עכשיו מה ההבדל במצב של -BIWIRE כאשר יש מגבר אחד ולא שניים רק שני זוגות כבלים שמחוברים יחדיו ליציאות המגבר ולרמקול שהגשרים פורקו ממנו ?
הקרוס עדיין משמש כפילטר כמו במקרה הקודם (BIAMPING) והתכונה של מה שלא יוצא (לא עובר במעגל) גם לא נכנס אמורה להתקיים גם כאן הלא כן?
מחכה בסקרנות למוצא המקלדת שלך
להשתמע
משה
 
נערך לאחרונה ב:

מיכאל לנג

מושעה
הודעות
681
מעורבות
4
נקודות
18
בוקר טוב יקירי
ראשית תודה גדולה על תשובתך המנומקת ועתירת הנתונים.
מה שאני מבין מתשובתך בנושא ה-BIAMPING הוא שטענתי נכונה כלומר מה שהקרוס לא מרשה להעביר (תחום תדרים) המגבר הרלוונטי לא יגביר, לא יהיה הספק באותו התחום שהמגבר לא מגביר וברור שגם בכבל לא יעברו התדרים שהמגבר לא יגביר בקיצור מה שלא יוצא (לא עובר במעגל עקב הסינון של הקרוס) גם לא מוגבר ולא נכנס לרמקול.
עכשיו מה ההבדל במצב של -BIWIRE כאשר יש מגבר אחד ולא שניים רק שני זוגות כבלים שמחוברים יחדיו ליציאות המגבר ולרמקול שהגשרים פורקו ממנו ?
הקרוס עדיין משמש כפילטר כמו במקרה הקודם (BIAMPING) והתכונה של מה שלא יוצא (לא עובר במעגל) גם לא נכנס אמורה להתקיים גם כאן הלא כן?
מחכה בסקרנות למוצא המקלדת שלך
להשתמע
משה

שלום משה
תיקון קל. המגבר מגביר ומספק במוצא שלו את כל התדרים. רק שכל חלק (גבוהים ונמוכים) לוקח את מה שהוא צריך.
המוצא של 2 המגברים ב-BI AMP זה כמו הסוללה בסופר. היא 1.5V תמיד, עד שהיא נגמרת, והיא מספקת זרם רק כאשר
מחברים אותה לעומס ונסגר מעגל. לכן מתח (U) זו היכולת לבצע עבודה או פוטנציאל. זה כמו המים במגדל מים. עד שלא
פותחים את הברז, אין מים. אבל מבחינתך, בכל רגע שתפתח - יש. כך גם מוצא 2 המגברים.

לגבי BI WIRE, אין שום הבדל מבחינת המגבר, אם החיווט הוא BI WIRE או SINGLE. אותו ההספק או הזרם נדרש ממנו.
לגבי הרמקול (אם מתקיים הכלל שהכבלים ב-BI WIRE באותו אורך כמו הבודד, וחצי משטח החתך שלו), הוא מקבל את שלו, במקום דרך חוט אחד עבה, דרך 2 יותר דקים. מבחינת המעגל זה רק שאלה אם אתה מפצל את הזרם בכניסה לרמקול
(אחרי הכבילה) או במוצא המגבר (לפני הכבילה).
ברם, מאחר וכל חלק (גבוהים / נמוכים) לוקח את הזרם שלו, ב-BI WIRE יש הפרדת זרמים גם בכבל, לא רק ברמקול.
האם זה טוב או רע?
אז זה תלוי בזרם:
אם הזרם שזורם בכל כבל קטן מהזרם המירבי שיכול לזרום דרכו (ניתן לחישוב), אין הבדל.
אם הזרם שזורם גדול מהזרם המירבי, תהיה בעיה. ידוע לנו שככל שהתדר יורד, יש שם יותר זרם. הזרמים בתדרים הגבוהים ממש (מעל נגיד 10KHZ) זה בעיקר הרמוניות הן קטנות בעצמה מהאות המקורי ולכן יש שם מעט מאוד הספק.
אז מה שעשינו, זה הורדנו בעצם את שטח החתך של הכבל לנמוכים בחצי (לקחנו כבל עבה, וחילקנו ל-2 דקים יותר).
ואם הכבל דק מכפי צרכו, ב-BI WIRE עשינו נזק לעומת SINGLE.
במקרה הטוב, זה אותו הדבר (אין בעיית זרם ביחס לעובי).

למראה יש הבדל. לכיס יש הבדל, לסיפור יש הבדל (הסיפור שבמקורו הוביל לכל הטרנד של BI WIRE היה שונה, רק שזה
לא ממש משנה).

אני לא יודע כמה פעמים יצא לך לחבר כבל לדק מכפי צרכו לרמקול , ואח"כ להחליפו בכבל עבה יותר (משמעותית)? לי יצא,
והשיפור ניכר בבאס. הבאס השתפר עם הכבל העבה יותר...

לכן לכל החברים שעדין מוצאים עניין בדו שיח שלנו:
BI WIRE יכול להשפיע על הסאונד. האם הסאונד משתפר מ-BI WIRE ? תלוי בארוך הכבל ועוביו...
לכן לחבר זוג חוטים עבה, או עבה יותר מקודמו הבודד, ולהגיד שהצליל השתפר בגלל שזה BI WIRE היה משגה.
(אפשר להגיד, אבל אין קשר בין הנאמר לסיבה האמיתית לשיפור).
ומי שאוהב צליל פחות הדוק ויותר מרוח, אז עבורו החלפת הכבל העבה ב-2 דקים יותר או דקים מדי, יהיה לקדם את מה שהוא מעדיף. רק שיהיה ברור שמדובר בהעדפה אישית שלו, ובעיקרון מבחינה טכנית מדובר בהרעה ולא בשיפור.
 

יואלפלרמן

חבר משקיען
הודעות
2,427
מעורבות
106
נקודות
63
למיכאל
מאיפה הקטע הזה שמדובר בשניים דקים בשהשוואה לאחד עבה? בעיקרון מדובר באותו כבל אבל כפול, או אפילו שני כבלים נפרדים לגמרי.
בנוסף, העניין של "הרעה מבחינה טכנית" הוא רלוונטי רק אם יש מתאם חד/חד-ערכי בין זה לבין איכות השחזור. אם איכות השחזור השתפרה בפרמטרים ידועים מראש ולא נפגעה באחרים, ממש לא מעניין את המאזין אם זה עומד בתקן שלא ברור כמה זה קשור לעיקר.
 

נערך לאחרונה ב:

מיכאל לנג

מושעה
הודעות
681
מעורבות
4
נקודות
18
למיכאל
מאיפה הקטע הזה שמדובר בשניים דקים בשהשוואה לאחד עבה? בעיקרון מדובר באותו כבל אבל כפול, או אפילו שני כבלים נפרדים לגמרי.
בנוסף, העניין של "הרעה מבחינה טכנית" הוא רלוונטי רק אם יש מתאם חד/חד-ערכי בין זה לבין איכות השחזור. אם איכות השחזור השתפרה בפרמטרים ידועים מראש ולא נפגעה באחרים, ממש לא מעניין את המאזין אם זה עומד בתקן שלא ברור כמה זה קשור לעיקר.

שלום
כתבתי ואחזור שוב. כבל בודד מוחלף בכבל BI WIRE. כל עוד הכבלים באותו אורך, ושטח החתך של הבודד זהה לשטח החתך של השתיים, אין הבדל.
אז אם תקח כבל בודד בעל שטח חתך A, ותמיר לכבל BI WIRE ע"פ העיקרון הזה, הם יהיו 1/2 בשטח החתך (כ"א) מהכבל
הבודד. זה למה.
בד"כ מה שקורה, זה שהכבלי BI WIRE (ביחד) עבים מהבודד, כך שיש שיפור באיכות ההולכה, והחובב המאושר זוקף את
הקרדיט ל-BI WIRE, ולא מתחשב בשינוי האחר: העובי
באשר לחויות הסוניות שלך מהכבל - עניין אישי. לגבי איכות האות זה לא מטעם אישי, זה מטעם הנדסי. יש מקרים בהם המטעם ההנדסי והסוני (החוויה האישית שלך) מנוגדים במגמה שלהם!
בעברית לעם, אתה חושב שזה עדיף לך וזה נשמע יותר טוב, אבל במציאות הצליל (האות) הורע מבחינה הנדסית (בפרמטר
אחד או יותר). "איכות השחזור" מבחינתי היא מידה הנדסית של "נאמנות למקור" ולא שיפוט אינדיווידואלי של חובב, שבחר
ע"פ טעמו האישי מה היא איכות השיחזור העדיפה לאוזניו. שהרי במקרה האישי, כמספר המגיבים כמספר איכויות השחזור!
ובמע' אחת נתונה, יש רק איכות שחזור אחת.
 
נערך לאחרונה ב:

יואלפלרמן

חבר משקיען
הודעות
2,427
מעורבות
106
נקודות
63
אם הבנתי מה שכתבת, אתה מדבר על חציית כבל נתון. זה ממש לא מה שקורה בז'אנר הזה. מה שקורה זה העניין השני, הכפלה.
אם האות המועבר בכבל נדפק, אמור להיות לכך ביטוי במה ששומעים. איכות השחזור, לא רק ההעדפה, יכולה להישפט גם על ידי שמיעה. אם פרטים נעלמים, הבס נמרח והגברת בסוף לא שרה אלא צורחת ובכלל אלמנטים כאלה ואחרים נדפקים בשחזור, אז זה דפוק. אם אלמנטים כאלה משתפרים, מה טוב.
מספר המגיבים לא חשוב, ניסיונם הכולל ויכולתם לנתח מרכיבים הוא שחשוב.
 

מיכאל לנג

מושעה
הודעות
681
מעורבות
4
נקודות
18
אם הבנתי מה שכתבת, אתה מדבר על חציית כבל נתון. זה ממש לא מה שקורה בז'אנר הזה. מה שקורה זה העניין השני, הכפלה.
אם האות המועבר בכבל נדפק, אמור להיות לכך ביטוי במה ששומעים. איכות השחזור, לא רק ההעדפה, יכולה להישפט גם על ידי שמיעה. אם פרטים נעלמים, הבס נמרח והגברת בסוף לא שרה אלא צורחת ובכלל אלמנטים כאלה ואחרים נדפקים בשחזור, אז זה דפוק. אם אלמנטים כאלה משתפרים, מה טוב.
מספר המגיבים לא חשוב, ניסיונם הכולל ויכולתם לנתח מרכיבים הוא שחשוב.

שלום יואל
אני מתרשם מתגובתך שאינך מבין.
אם היה כבל בודד, ואתה הלכת וקנית עוד אחד זהה, וחיברת עכשיו ב-BI WIRE, אתה מכפיל את עובי הכבל (שטח הפנים שלו). לכן האמירה שהשיפור חל מה-BI WIRE אינה נכונה פשוט. אם תשאיר במקה הזה את הגשרונים, או תסיר אותם,
לא אמור להיות הבדל בצליל.
כל מעשה בכבלי רמקולים, שמעבה את השטח חתך של המוליך, או מקצר אותו = שיפור במוליכות.

אם אתה מתעקש לבחון את הציוד שלך בשמיעה בלבד, לשם מה אתה ממשיך להתווכח איתי. אני לא מפריע לך...
זו זכותך המלאה. כל שאמרתי שלפני שאתה חוזר בשבח BI WIRE או פתרון אחר, שים לב לעובדות.
 

יואלפלרמן

חבר משקיען
הודעות
2,427
מעורבות
106
נקודות
63
למיכאל
אני לא מתווכח, אני מנסה לברר.

אבל, כמה חבל, אתה לא ממש מבין מה שאני כותב. מכיוון שהכישלון שלי ואני ממש לא מצליח לכתוב באופן שיהיה לך ברור, אפרוש כעת.

אם הבנת שאני חוזר על שבח ה-BIWIIRE, למרות שכתבתי שאין לי דעה כי לא בדקתי, אתה בוודאי יודע יותר ממני על עצמי. או שלא מבין מה שכתוב. תבחר.

אם אמור להיות הפרש בצליל או לא, זה דבר הנבדק בשמיעה. אתה יודע בוודאי, צליל זה דבר שמגיע לאוזן.

אם הייתי רוצה, הייתי קונה אנלייזר ומזרים לו אותות חשמליים. משום מה, ואני צריך כנראה לברר למה, אני בעסק הזה מסיבות האזנה למוזיקה.

אני גם יודע מתי האוכל טעים לי ואם הוא עשוי טוב, גם בלי אנליזה כימית ובדיקה פיזית של רקמות הבשר. אתה בוודאי מחווה דעה בעניין רק לאחר שאתה שולח דוגמאות למעבדה.

בינתיים רק טוב וחקסמח
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור