שקע חשמל - למה הוא משפיע על הצליל?


רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,346
מעורבות
882
נקודות
113
הכי כיף:עצוב: זה לקרוא את כל התאוריות של אילו שבחיים לא ניסו.

אני בהחלט מבין / יודע/ התנסיתי שלהרבה מערכות ואוזניים, הדברים האילו לא יעשו שינוי.
 

רונן

חבר משקיען
הודעות
715
מעורבות
114
נקודות
43
אני מתדיין. בשביל זה יש פורום.




לא, אני לא טכנוקראט (אין לי יידע). אני Flat Earther יותר מהכל, אם כבר להכנס להגדרות...



גם אני הצלחתי להבדיל בין שני אינטרקונקטים במבחן עיוור (לא מדעי בעליל), בו אשתי החליפה ביניהם (או לא) ופגעתי בחמש מחמש, לפי אורך Decay של צליל ספציפי.
אז מה זה הוכיח?!
קודם כל, יכול להיות שאפשר היה גם למדוד הבדלים ביניהם.
דבר שני, המבחן לא לימד אותי דבר באיזה מהם המוסיקה נשמעה יותר טוב.
דבר שלישי, לפתוח סנטימטר את החלון בסלון היה עושה הבדל גדול בהרבה, אז לא חבל על ההתעסקות בזוטות?

דרך אגב, אני הרבה יותר מאותגר אנאלית מהנמר.
הוא יכול היה להיות מאושר עם הפיור אקוסטיקס שלו (הלוואי עלי), אני, מאז שהתחלתי להאזין למוסיקה שלא כרקע, סבלתי מהקלטות גרועות, אוזניות מחורבנות, קלטות באיכות ייצור נמוכה, תקליטים מחורבנים תוצרת הארץ, רמקולים זולים ועוד, וזה בלי שהיו צריכים להסביר לי באינטרנט מה טוב בשבילי (כי לא היה אינטרנט).



כי לא הסברת מה ההבדל. זו לא שורה שמתארת הבדל:

"ראשית אספר לכם כי מדובר בשיפור אדיר!!! המערכת קיבלה זריקת אנרגיה, הצליל מפורט יותר, פתוח יותר אך לא בהיר יותר אם כי מאוזן בטירוף."

1. הבדל זה דבר מוגדר. באס יותר עמוק, הדגשה במיד באס, במה יותר רחבה... יש לזה תיאור (אתה יכול לקרא את המבחנים של עצמך, הם לפעמים עוסקים בזה). "מאוזן בטירוף" זה לא תיאור הבדל, זה תיאור רגשי.
2. אם ההבדל שעשו השקעים הוא "מטורף", איזה הבדל יעשה CDP?! אקסטראווגנזי?! ומגבר, בכלל אין מילים בעברית לתאר הבדל שעושה מגבר...




ההבדל הוא זעיר, ובלתי משמעותי.

זו תיאוריה פיסיקלית מעניינת, רק ששום דבר מזה איננו נכון. הזרם החשמלי איננו מושפע מטיב המגעים, כל זמן שהם מספקים, ובטח שזה לא משפיע על המגבר. אם זה היה משפיע, יצרני המגברים הרציניים היו דואגים לטפל בזה.
הסיבה היחידה לבחור בזהב היא שהוא לא מתחמצן לאורך זמן. אם ציוד מדידה מדוייק וציוד רפואי לא צריכים הלחמה על מנת לקבל את ערכי החשמל שהם זקוקים להם, בטח שציוד האודיו לא צריך.



נשמח לשמוע גם אותם.

אני מבין שיש מי שמתהדר בשמיעה מעולה. אני כבר מתקרב לארבעים, כך שלא יכול להיות שהשמיעה שלי עדיין מי יודע כמה.

אני יושב עם המערכת שלי בסלון, שהוא כמו כל סלון, אסון אקוסטי.
אני שומע עם מגבר ורמקולים שעם כל הכבוד להם, לא מסוגלים לשחזר באמת צליל של כלי חי. אין להם מספיק גודל, כוח וזה בין כה וכה לא אפשרי, כי לרב ההקלטות לא מאפשרות (ואם כן, הקלטה ממוצעת היתה נשמעת זוועה).

אני יכול להתעסק כל הזמן בצליל של המערכת שלי, בלי להוציא אלפי שקלים. במקום להחליף שקעים אני יכול פשוט להזיז את הרמקולים 5 סנט' ימינה. אוהההו איזה הבדל זה יעשה.
אני יכול לבקש מהשכנים לריב יותר בשקט.
אני יכול להזיז את הפלזמה מטר ימינה, ולשנות את הבמה.
אני יכול לשים כרית מאחורי הרמקול.

יש אלף דברים בחדר שלי שמשפיעים על הסאונד באופן מובחן שאני יכול להתעסק איתם, חינם אין כסף, וכל אחד מהם יותר מהותי מכל ארונית שאני אקנה.

כל ההתעסקות הזאת – מ י ו ת ר ת.

אם לא הגעת בסוף למערכת שאתה יכול פשוט לשים דיסק ולהנות ממנה, התחביב שלך הוא שופינג, לא מוסיקה (שזה בסדר גמור).

ובזה עוסקים כל מיני אינדיווידואלים שמקימים כל מיני סדנאות שמייצרות כל מיני אביזרים מצופי כרום... בשופינג. זה בדיוק כמו תרופות הומיאופתיות לשפעת, שאמא שלי מנסה לדחוף לי. אם זה היה עובד, היו יודעים להסביר למה זה עובד ומוכיחים זאת.

כל מילה בסלע !
 

falou

אוהב את התחום
הודעות
412
מעורבות
18
נקודות
18
ציוד שנחשב בינוני ולא יקר, לדעתי יישמע נפלא עם כל המערכת תטופל כמו שצריך בשילוש הנ"ל.

בכלל לא בטוח.

לפני כמה ימים נכנסתי לדיסק סנטר, ופתאום שמעתי משהו גוטה גוטה באגף הקלאסי. כינור שנשמע ממש טוב (ובטוב אני מתכוון לסאונד שגורם לך לרצות להאזין עוד ועוד). חיפשתי ומצאתי רמקולים קטנים, ישנים, תקועים על מדף סמוך לתקרה.

אז כן, התקרה כפולה וכנראה משובחת אקוסטית (אם לשפוט לפי הסרווין ווגה שטוחנים באסים בחדר הסמוך).
אבל גם הרמקולים, שהתבררו כזוג מוניטורים של Rega בשם Kyte. דווקא דגם מוכר מאוד, שנמכר בגרושים ב-eBay.
אם החנות היתה מוכרת, הייתי קונה את שתי קופסאות הדיקט הללו במקום (אני עוד אתפוס אותן ב-eBay, אחבר אותם ל-Tamp ואצור מערכת מיני שופרא).

להזכירכם, הם נשמעו טוב על מדף סמוך לתקרה, מוזנים ממקור ורסיבר ממיטב הזבל של שנות ה-80'.

נו, אז מה אפשר ללמוד מזה... (חוצמיזה שיש לי אוזנים מפח???).
 

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,346
מעורבות
882
נקודות
113
בכלל לא בטוח.

לפני כמה ימים נכנסתי לדיסק סנטר, ופתאום שמעתי משהו גוטה גוטה באגף הקלאסי. כינור שנשמע ממש טוב (ובטוב אני מתכוון לסאונד שגורם לך לרצות להאזין עוד ועוד). חיפשתי ומצאתי רמקולים קטנים, ישנים, תקועים על מדף סמוך לתקרה.

אז כן, התקרה כפולה וכנראה משובחת אקוסטית (אם לשפוט לפי הסרווין ווגה שטוחנים באסים בחדר הסמוך).
אבל גם הרמקולים, שהתבררו כזוג מוניטורים של Rega בשם Kyte. דווקא דגם מוכר מאוד, שנמכר בגרושים ב-eBay.
אם החנות היתה מוכרת, הייתי קונה את שתי קופסאות הדיקט הללו במקום (אני עוד אתפוס אותן ב-eBay, אחבר אותם ל-Tamp ואצור מערכת מיני שופרא).

להזכירכם, הם נשמעו טוב על מדף סמוך לתקרה, מוזנים ממקור ורסיבר ממיטב הזבל של שנות ה-80'.

נו, אז מה אפשר ללמוד מזה... (חוצמיזה שיש לי אוזנים מפח???).
שהכל יחסי.
 

falou

אוהב את התחום
הודעות
412
מעורבות
18
נקודות
18
עזוב "יחסי".
פעם בחנתי זו Mission 780, רמקול מאוד נחשב לזמנו.
בעיני הם היו פגומים מבחינת הסאונד, בגלל עיבוי יתר בבאס העליון (ניסה אולי ליצור אשליה של רמקול "גדול"). סוג של קורלציה מעצבנת (אותי ואת מי שהאזין איתי, למרות שלשנינו היה טעם די שונה בבסיס). תוך עשר דקות הם היו בצד. כשניסיתי שוב (אלקטרוניקה שונה, מיקום וכו'), הם שוב לא החזיקו מעמד.

אם שני רמקולי דיקט עם וופר נייר, תחובים ליד התקרה, עם אלקטרוניקה דמיקולו, נשמעים מיידית כמו משהו שאני רוצה להאזין לו עוד, בניגוד משני רמקולים עם תיבה מתוחכמת ודרייברים קרמיים, על סטנדים, במרכז החדר, שנשמעים כאילו אני רוצה לכבות את המערכת - מה זה יכול ללמד אותנו על קורלציה בין מחיר לבין סאונד שנאהב?
 

נערך לאחרונה ב:

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,346
מעורבות
882
נקודות
113
עזוב "יחסי".
פעם בחנתי זו Mission 780, רמקול מאוד נחשב לזמנו.
בעיני הם היו פגומים מבחינת הסאונד, בגלל עיבוי יתר בבאס העליון (ניסה אולי ליצור אשליה של רמקול "גדול"). סוג של קורלציה מעצבנת (אותי ואת מי שהאזין איתי, למרות שלשנינו היה טעם די שונה בבסיס). תוך עשר דקות הם היו בצד. כשניסיתי שוב (אלקטרוניקה שונה, מיקום וכו'), הם שוב לא החזיקו מעמד.

אם שני רמקולי דיקט עם וופר נייר, תחובים ליד התקרה, עם אלקטרוניקה דמיקולו, נשמעים מיידית כמו משהו שאני רוצה להאזין לו עוד, בניגוד משני רמקולים עם תיבה מתוחכמת ודרייברים קרמיים, על סטנדים, במרכז החדר, שנשמעים כאילו אני רוצה לכבות את המערכת - מה זה יכול ללמד אותנו על קורלציה בין מחיר לבין סאונד שנאהב?
עדיין מישן 780 הם לא סוג של רפרנס.
תלוי גם איך והיכן היה מחובר.
הסאונד שאהבת בחנות גם קשור למצב רוח.
כשאנחנו שומעים סאונד שונה ממה שאנחנו רגילים, כמו ששמעת מוסיקה שבאה מהתיקרה, זה גורם למוח שלנו התעניינות ומרתק אותנו, ולכן אנו מפרשים את זה מיידית בד"כ כטוב.

אבל מערכת בוחנים לאורך זמן, ולא בעמידה רגעית בחנות דיסקים
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,252
מעורבות
2,748
נקודות
113
מוצאים חן בעיני הפרמטרים , אם כי בחידוד מה :
מוציאים את המאזין מהחדר ומישהו אחר נכנס ולא בהכרח מחליף / משנה את המצב הקיים ( כך המאזין / נבחן עדיין חושב על שינוי שנעשה ( ובפועל אולי לא )

מבצעים זאת על לפחות 10 נבחנים .

במידה והנבחנים "קולעים למטרה" כי אכן שמעו הבדל וזאת בתוצאה של מעל 90% , - רק אז אשתכנע !
נראה לי שחידדת את המושחז -- הרי כתבתי:
  • ואז מחליפים (או משאירים) את החיבור בתהליך האמור

:)

עמיר
 

רונן

חבר משקיען
הודעות
715
מעורבות
114
נקודות
43
נראה לי שחידדת את המושחז -- הרי כתבתי:


:)

עמיר

אכן , צודק !
 

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,346
מעורבות
882
נקודות
113
אכן !

ולכן , טרם רכישת המערכת הבסיסית , מצא חן בעיני אופי צליל של חברה מסויימת ומאז אני איתה .

רוצה לומר , ובניגוד לאחרים שחושבים אחרת ( ופה אולי אני טועה ) , רכשתי את כל הרכיבים מאותה חברה
( מגבר , פרה , טיונר, CD , כבלים ) למען שמירת הצליל האופייני של החברה שמצא חן בעיני , ונמנעתי משידוך מוצרים אחרים שאולי יועילו אך עלולים גם לגרוע את הרצף הקיים באופי הצליל האהוב עלי , כאמור .
מה הקשר ל "אכן":משתומם:
אני כותב ומתכוון להא ואתה עונה על דא.
כנראה שיש לי בעיה .....
 

falou

אוהב את התחום
הודעות
412
מעורבות
18
נקודות
18
מישן 780 היו בזמנו סוג של רפרנס לרמת המחיר שלהם, וזכו בביקורות חיוביות בכל המגזינים (איזה רכיב לא...).

הסאונד של הריגה לא היה מושך בגלל שהוא בא מהתקרה, הוא היה מושך בגלל שהמיד שלו היה מאוד נעים 0מה שקרוי לעיתים "טבעי") והם הזמינו ממש להאזין להם עוד.

כפי שלא צריך יותר מטעימה ממנת אוכל, כדי לדעת שהיא... טעימה, לא צריך יותר מסאונד מושך ברגע כדי לדעת שהוא מוצא חן בעיניך. יכול להיות שבמיקום אחר, במינון אחר, עם חומר מוסיקלי אחר (וכו') הדברים יישמעו קצת אחרת, אבל את הבסיס שומע מי שמכיר את עצמו ואת הטעם שלו מהר מאוד.
 

רונן

חבר משקיען
הודעות
715
מעורבות
114
נקודות
43
לדעתי סטינו מנושא השירשור .
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
אני באדום.


אני מתדיין. בשביל זה יש פורום.

אכן, ואני שמח על הדיון הזה ומקווה שישאר ברמת הדיון.


לא, אני לא טכנוקראט (אין לי יידע). אני Flat Earther יותר מהכל, אם כבר להכנס להגדרות...

זה גם חשוב לדעת. ברוב המקרים, הטכנוקרטים פועלים על פי מה שהם רואים/שומעים ובלי הוכחה מדעית הם אינם מאמינים בקיום התופעה. זה אומר שמבחינתם העולם טרם נוצר מפני שאין הוכחה מדעית מנומקת לאיך נוצר העולם. לכן, ניתן להתדיין איתך.

גם אני הצלחתי להבדיל בין שני אינטרקונקטים במבחן עיוור (לא מדעי בעליל), בו אשתי החליפה ביניהם (או לא) ופגעתי בחמש מחמש, לפי אורך Decay של צליל ספציפי.
אז מה זה הוכיח?!
קודם כל, יכול להיות שאפשר היה גם למדוד הבדלים ביניהם.
דבר שני, המבחן לא לימד אותי דבר באיזה מהם המוסיקה נשמעה יותר טוב.
דבר שלישי, לפתוח סנטימטר את החלון בסלון היה עושה הבדל גדול בהרבה, אז לא חבל על ההתעסקות בזוטות?

אם הבחנת בהבדלים בין אינטרקטנקטורים סימן שההבדלים קיימים כי הבחנת. יחד עם זאת, אם לא היית מבחין היית שולל את התופעה ומתנגד גם להשקעה בזה. כלומר, יכול להיות שמפני שלא הבחנת (אם בדקת כמובן) בהבדלים בין שקעי חשמל וכבלי חשמל אתה שולל זאת? הרי גם אני יכול לשלול שיש הבדלים בין אינטרקונקטים שונים ולהגיד שההבחנה שלך היא מחוץ לראשך. האם זה יהפוך את מה שאני טוען לעובדה? כמובן שלא.:)
כל דבר קטן הוא זוטה. הרבה זוטות זה כבר דבר אחד גדול או בינוני. אנחנו משפרים הכל ומתייחסים לכל הזוטות הללו כמשהו שמוביל לדבר אחד טוב.

דרך אגב, אני הרבה יותר מאותגר אנאלית מהנמר.
הוא יכול היה להיות מאושר עם הפיור אקוסטיקס שלו (הלוואי עלי), אני, מאז שהתחלתי להאזין למוסיקה שלא כרקע, סבלתי מהקלטות גרועות, אוזניות מחורבנות, קלטות באיכות ייצור נמוכה, תקליטים מחורבנים תוצרת הארץ, רמקולים זולים ועוד, וזה בלי שהיו צריכים להסביר לי באינטרנט מה טוב בשבילי (כי לא היה אינטרנט).

העקיצה של הפיור אקוסטיק לא לעניין. הרי אנחנו מדברים על ההווה ולא על 6 שנים אחורה. לכן, נראה כי אתה לא ממש מתדיין אם כי מתדיין ועוקץ בו זמנית. התגובה שלי היא פשוטה. אז, בעבר, לא הבנתי כמו היום. היום אני במקום אחר, עם מערכת אחרת ורפרנס האזנה עשיר מאוד. לכן, בוא נתמקד בהווה.

נכון, אני קיבלתי הרבה מידע ברשת ועזרה מחברים. גם שמעתי כמה מוצרים בחיי. יחד עם זאת, גם בימים הללו, אני לומד תמיד. לפעמים אנשים זקוקים ליד מכוונת על מנת להבין. בדיוק כפי שאתה זקוק לכך בכל הנוגע להבדלים בחשמל. אשמח לסייע ואף להביא לך את המפצל שלי (שיש בו כמה סוגים) להתנסות. נראה לי שזה יהיה נחמד מצידי ויעיל עבורך. יכול להיות שגם תגיד שלא היו הבדלים ואז צריך לחשוב מדוע לא הבחנת בהם. גם זה כמובן בסדר גמור.



כי לא הסברת מה ההבדל. זו לא שורה שמתארת הבדל:

"ראשית אספר לכם כי מדובר בשיפור אדיר!!! המערכת קיבלה זריקת אנרגיה, הצליל מפורט יותר, פתוח יותר אך לא בהיר יותר אם כי מאוזן בטירוף."

1. הבדל זה דבר מוגדר. באס יותר עמוק, הדגשה במיד באס, במה יותר רחבה... יש לזה תיאור (אתה יכול לקרא את המבחנים של עצמך, הם לפעמים עוסקים בזה). "מאוזן בטירוף" זה לא תיאור הבדל, זה תיאור רגשי.
2. אם ההבדל שעשו השקעים הוא "מטורף", איזה הבדל יעשה CDP?! אקסטראווגנזי?! ומגבר, בכלל אין מילים בעברית לתאר הבדל שעושה מגבר...

להסביר איך סאונד נשמע אני יודע היטב. גם את המושגים אני מכיר היטב. לכן, אין לי בעיה להסביר לך את ההבדלים בין השקעים השונים לפרטי פרטים. רק תבקש ואעשה זאת.

ההבדל הוא זעיר, ובלתי משמעותי.

זה שההבדל זעיר זה לא אומר שהוא בלתי משמעותי. אני אדם ששואף לשלמות. כל דבר זעיר הוא משמעותי עבורי. כלומר, מה שזעיר עבורך אדיר עבורי.

זו תיאוריה פיסיקלית מעניינת, רק ששום דבר מזה איננו נכון. הזרם החשמלי איננו מושפע מטיב המגעים, כל זמן שהם מספקים, ובטח שזה לא משפיע על המגבר. אם זה היה משפיע, יצרני המגברים הרציניים היו דואגים לטפל בזה.
הסיבה היחידה לבחור בזהב היא שהוא לא מתחמצן לאורך זמן. אם ציוד מדידה מדוייק וציוד רפואי לא צריכים הלחמה על מנת לקבל את ערכי החשמל שהם זקוקים להם, בטח שציוד האודיו לא צריך.

מאיפה לך שזה לא נכון. אתה מדען? אתה פיסיקאי? יש לך ידע בהנדסת חומרים והתנהגותם בהעברת חשמל למערכות אודיו איכותיות? כנראה שלא. אולי כן. אם כן תוכיח! עד אז, אין משמעות לטענה הזו שלך משום שגם היא רק תיאוריה. יחד עם זאת, יכול להיות שעבור אודיו יש השפעה ועבור ציוד רפואי אין. או שיש, אבל אף אחד לא מייחס לה חשיבות כי היא לא משפרת את ההגעה למטרה לצרכי רפואה.



נשמח לשמוע גם אותם.

מקווה שזה יהיה יעיל.

אני מבין שיש מי שמתהדר בשמיעה מעולה. אני כבר מתקרב לארבעים, כך שלא יכול להיות שהשמיעה שלי עדיין מי יודע כמה.

השמיעה בגיל 40 היא בסדר גמור. אנחנו לא מחפשים תדרים אם כי הרבה מעבר לכך. לכן, זה לא משנה עד איזה תדר אתה שומע אם כי יותר חשוב איך אתה שומע בוך התדרים שאתה שומע. יחד עם זאת, כלים אקוסטים, בהירים ככל שיהיו, לא מטפסים מעל ה-14 קילוהרץ. לכן, השמיעה שלך מספיקה בהחלט ותספיק לעוד הרבה הרבה שנים.

אני יושב עם המערכת שלי בסלון, שהוא כמו כל סלון, אסון אקוסטי.
אני שומע עם מגבר ורמקולים שעם כל הכבוד להם, לא מסוגלים לשחזר באמת צליל של כלי חי. אין להם מספיק גודל, כוח וזה בין כה וכה לא אפשרי, כי לרב ההקלטות לא מאפשרות (ואם כן, הקלטה ממוצעת היתה נשמעת זוועה).

אני יושב בסלון מטופל אקוסטית והמערכת שלי כן מסוגלת לשחזר כלי חי. יכול להיות שזו הבעיה שאינך מבחין בהבדלים. המערכת שלך, על פי הטענות שלך, אינה שקופה מספיק ולכן את ההבדלים הזניחים הללו (לשיטתך) אינם בוקעים ממנה.

אני יכול להתעסק כל הזמן בצליל של המערכת שלי, בלי להוציא אלפי שקלים. במקום להחליף שקעים אני יכול פשוט להזיז את הרמקולים 5 סנט' ימינה. אוהההו איזה הבדל זה יעשה.
אני יכול לבקש מהשכנים לריב יותר בשקט.
אני יכול להזיז את הפלזמה מטר ימינה, ולשנות את הבמה.
אני יכול לשים כרית מאחורי הרמקול.

צריך גם את זה וגם את זה. פשרות זה לפשרנים. אני גם מייחס חשיבות למיקום וההעמדה וגם לשיפורים הקטנים שנותנים עוד קצת למערכת.

יש אלף דברים בחדר שלי שמשפיעים על הסאונד באופן מובחן שאני יכול להתעסק איתם, חינם אין כסף, וכל אחד מהם יותר מהותי מכל ארונית שאני אקנה.

על ארונית אנחנו יכולים להתווכח שעות. אבל כנראה אינך מבין את המשמעות שלה וכמה היא חשובה לצליל. ארונית איכותית זה כלי אקוסטי לכל דבר ויש להתייחס אליה בהתאם. באותה מידה שאתה דואג שהרמקולים שלך לא ירעדו צריך לדאוג שהמנורות לא ירעדו גם כן (או הזרוע של הפטיפון). לכן, במידה ויש לך מנורות או פטיפון במערכת, והם אינם משוככים כמו שצריך, התוצאה אצלך תהיה תמיד לוקה בחסר.

כל ההתעסקות הזאת – מ י ו ת ר ת.

לך. לי ולרבים אחרים לא.

אם לא הגעת בסוף למערכת שאתה יכול פשוט לשים דיסק ולהנות ממנה, התחביב שלך הוא שופינג, לא מוסיקה (שזה בסדר גמור).

וזה לא קשור. יש ששומעים מוסיקה יותר ממך ומשפרים את המערכת באופן מתמיד. גם דיסקים הם קונים, לא מעט, כמה מהם, בלי לבדוק, אולי גם אני, מחזיקים יותר מוסיקה ממך.

ובזה עוסקים כל מיני אינדיווידואלים שמקימים כל מיני סדנאות שמייצרות כל מיני אביזרים מצופי כרום... בשופינג. זה בדיוק כמו תרופות הומיאופתיות לשפעת, שאמא שלי מנסה לדחוף לי. אם זה היה עובד, היו יודעים להסביר למה זה עובד ומוכיחים זאת.

סתם משפט חסר משמעות שהוא נובע מהמסקנה השגויה שלך שכלום לא משפיע מלבד מה ששמעת באוזניך. לכן, גם לזה אין שום סיבה ממש להתייחס ברצינות. לא כל דבר ניתן להסביר וזו העובדה היחידה הנכונה העומדת כנגד המשפט הזה שלך.

שוב, שנה טובה ומתוקה וחתימה טובה. מקווה שלא יהפוך לויכוח כל הדיון הזה.:בעד:
 

falou

אוהב את התחום
הודעות
412
מעורבות
18
נקודות
18
תודה! יחד עם התשובה של מנחם קיבלתי עכשיו תשובה מלאה (הגיונית ומעניינת).

התשובה לא יכולה להיות "הגיונית". אם שימוש במוליכים עדיפים אכן היתה חשובה, למה לעצור בשקע?
מה עם הצד השני, כבל החשמל?
מה עם שקע החיבור של הכבל למגבר, למה הוא לא מוזהב?
מה עם המגעים בתוך המגבר עצמו?
למה פיוזים בלוח החשמל לא מזהב?

אם זה כל כך כל כך חשוב ומשמעותי, למה יצרנים שמייצרים רמקולים סופר איכותיים (חלקם מוגברים) לשוק הביתי ולשוק המקצועי (ATC, Dynaudio, JBL), לא חושבים שזה נחוץ/חשוב/משמעותי?
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,252
מעורבות
2,748
נקודות
113
התשובה לא יכולה להיות "הגיונית". אם שימוש במוליכים עדיפים אכן היתה חשובה, למה לעצור בשקע?
מה עם הצד השני, כבל החשמל?
מה עם שקע החיבור של הכבל למגבר, למה הוא לא מוזהב?
מה עם המגעים בתוך המגבר עצמו?
למה פיוזים בלוח החשמל לא מזהב?

אם זה כל כך כל כך חשוב ומשמעותי, למה יצרנים שמייצרים רמקולים סופר איכותיים (חלקם מוגברים) לשוק הביתי ולשוק המקצועי (ATC, Dynaudio, JBL), לא חושבים שזה נחוץ/חשוב/משמעותי?
ראשית, אחוז מסויים מהאודיופילים לא נעצר בשקע, ומחליף את כל מה שבשליטתם, כולל לוח החשמל והחיווט בקיר.
אם הם הייו יכולים, הם היו מוסיפים כבלים אודיופיליים בהלחמה אודיופילית מהטורבינה של תחנת הכוח ועד ללמערכת בלי לעבור דרך עוד חיבורים בארון החשמל.

שנית, נראה לי שאתה חוזר על אותה טעות לוגית שוב ושוב:

  • אם X הייה חשוב, אז (בעל סמכות/מומחה) Y הייה מטפל ב-X
  • Y לא עושה משהו בקשר ל-X
המסקנה שלך:
  • X לא חשוב.
ולדעתי, מבחינה לוגית, כל זמן שאין לך נתונים לגבי למה Y לא עושה משהו בקשר ל-X, המסקנה אינה נובעת מהנתונים.

למשל:
  • אם הייה חשוב לעשות בדיקות רפואיות תקופתיות, לפחות מעל גיל 50, אדם D, שהוא רופא בן 60, הייה עושה בדיקות כאלה
  • D אינו עושה בדיקות כאלה
מסקנה:
  • לא חשוב לעשות בדיקות רפואיות תקופתיות, אפילו מעל גיל 50
האמנם?

כל זמן שאינך יודע למה D אינו עושה בדיקות כאלה (למשל פוחד מהתוצאות, עושה "דווקא" לאשתו שמנדנדת לו, גר בעיירה רחוקה שאין בה אפשרות לעשות בדיקות ואין עוד רופאים, וכו'), לא נכון להסיק את המסקנה הזו.

עמיר
 

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,346
מעורבות
882
נקודות
113
Falou

יש חברות טכנוקרטיות מאוד (כמו ACCUPHASE), המייצרות גם כבלים וגם מסנני חשמל (למעשה הבעל בית ממליץ לרכוש את המסנן חשמל כתמורה טובה יותר לסאונד מאשר לשדרג את ההגברה שלו לזאת שמעליה בליין שלהם).
(כמובן שהמסנן שלהם לא בא בזול....)
האמירה שלך על פיור אקוסטיק - מזכירה לי את האימרה:
יש כאילו עם 20 שנות ותק ששוות שנת ניסיון אחת, ויש כאילו עם שנת ותק אחת השווה 20 שנות ניסיון.....
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,045
מעורבות
1,485
נקודות
113
ראשית, אחוז מסויים מהאודיופילים לא נעצר בשקע, ומחליף את כל מה שבשליטתם, כולל לוח החשמל והחיווט בקיר.
אם הם הייו יכולים, הם היו מוסיפים כבלים אודיופיליים בהלחמה אודיופילית מהטורבינה של תחנת הכוח ועד ללמערכת בלי לעבור דרך עוד חיבורים בארון החשמל.

שנית, נראה לי שאתה חוזר על אותה טעות לוגית שוב ושוב:

  • אם X הייה חשוב, אז (בעל סמכות/מומחה) Y הייה מטפל ב-X
  • Y לא עושה משהו בקשר ל-X
המסקנה שלך:
  • X לא חשוב.
ולדעתי, מבחינה לוגית, כל זמן שאין לך נתונים לגבי למה Y לא עושה משהו בקשר ל-X, המסקנה אינה נובעת מהנתונים.

למשל:
  • אם הייה חשוב לעשות בדיקות רפואיות תקופתיות, לפחות מעל גיל 50, אדם D, שהוא רופא בן 60, הייה עושה בדיקות כאלה
  • D אינו עושה בדיקות כאלה
מסקנה:
  • לא חשוב לעשות בדיקות רפואיות תקופתיות, אפילו מעל גיל 50
האמנם?

כל זמן שאינך יודע למה D אינו עושה בדיקות כאלה (למשל פוחד מהתוצאות, עושה "דווקא" לאשתו שמנדנדת לו, גר בעיירה רחוקה שאין בה אפשרות לעשות בדיקות ואין עוד רופאים, וכו'), לא נכון להסיק את המסקנה הזו.

עמיר
כל הכבוד לאישתך!
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,252
מעורבות
2,748
נקודות
113
כל הכבוד לאישתך!
א. נכון!!!
ב. מה הקשר???
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,045
מעורבות
1,485
נקודות
113
התשובה לא יכולה להיות "הגיונית". אם שימוש במוליכים עדיפים אכן היתה חשובה, למה לעצור בשקע?
מה עם הצד השני, כבל החשמל?
מה עם שקע החיבור של הכבל למגבר, למה הוא לא מוזהב?
מה עם המגעים בתוך המגבר עצמו?
למה פיוזים בלוח החשמל לא מזהב?

אם זה כל כך כל כך חשוב ומשמעותי, למה יצרנים שמייצרים רמקולים סופר איכותיים (חלקם מוגברים) לשוק הביתי ולשוק המקצועי (ATC, Dynaudio, JBL), לא חושבים שזה נחוץ/חשוב/משמעותי?
הם כן חושבים שנחוץ , חוץ מזה לא עושה לי רושם שאתה מתכוון למה שאתה אומר , כל מה שמנית כאן למעלה צריך לעשות , עם זהב או עם חומרים אחרים, בקשר לשוק המקצועי , לך תשמע סמפוניה במערכת כריזה של איצטדיון , או תקבל מיד טוב בחתונה של זוזו וזורזט ,
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,252
מעורבות
2,748
נקודות
113
האם גם היא מדלגת ע"יי גילגול מהיר בגלגל של העכבר?
אני מניח שזה אמור להצחיק, אבל חוש החומור כאן נשגב מבינתי :(
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור