שקע חשמל - למה הוא משפיע על הצליל?


falou

אוהב את התחום
הודעות
412
מעורבות
18
נקודות
18
ערן, חבל שאתה לא עונה למה שאני כותב.
בוא נחזור להתחלה.

שאל מי ששאל בפתיחת השרשור למה שקע עושה הבדל, והתשובה "המדעית" שאנו פה איננה מדעית.
עכשיו אפשר לבוא ולאמר: "אין הסבר מדעי, אבל עובדה, אני שומע הבדל ויש עוד ששומעים".
בסדר.
תשובה עניינית.
לשאר הדברים שכתבת, למחבר איכותי יש יתרונות ברורים (הוא לא מתחמצן, הוא לא מתנתק). חיווט "יקר" בתוך הרמקול?
מה,B&W קונה את החיווט מאחת מיצרניות הכבלים שמוכרות גם לאודיופילים ביתיים במחיר מופקע?
ואולפנים משלמים על כבל אודיו, כי הוא נשמע יותר טוב במבחני שמיעה שהם עורכים או שהם רק צריכים כבלים עמידים, גמישים ומסוככים?

אתה טוען שכל מי שלא שעובד באולפן ולא שומע הבדלים בין כבלים, זה כי הציוד שלו לא טוב. אולי.
אבל אז מה שווה ההקלטה שמוציא אותו אחד לא מקצועי תחת ידיו?
מה היתרון בלהוציא יותר פרטים (לדוגמא) ממשהו כזה?

אני לא שומע הבדלים בין כבלי חשמל. אף פעם לא שמעתי.
אז אולי המערכת שלי היא רק מיד-פיי לא משהו, ואולי השמיעה שלי לא משהו.
בינתיים אני חושב שאם בכל שלבי ההקלטה לא היו שקעים מזהב, אז בטח שגם שם הציוד לא תפס את הפרטים שהמערכת שלי לא מצליחה להוציא...

נ.ב. אני לא צברתי כלום בשנים האחרונות. אפילו לא החלפתי פיפס במערכת.
אולי אני אחבר לה את המחשב. אח"כ אני אחבר לו דיסק חיצוני עם ספק כוח. מי יודע, אולי תוספת הזכרון תשמח את האלקטרונים המקפצים כ"כ שהצליל יישתפר... (סתם, סתם... שעשעתי את עצמי).

__________

נמר...
יש עוד שתי נקודות פתוחות.
הראשונה, עדיין לא הבנתי איזה הבדל עשה התקע החדש ו(השנייה) מה עוצמתו היחסית בהשוואה, לדוגמא, להחלפת מגבר.


לגבי המאמר, אני מסכים שם לטענה המרכזית, מה שמשנה זה האם המערכת יוצרת אצל המאזין חוויה מוסיקלית מהנה. אני מסכים שבחינת ציוד אודיו מבחינת מדידות ו/או ביצועי סאונד פר-סה לא רלוונטית, אם לא יוצרים קורולציה בינה לבין הנאת המאזין ממוסיקה. ולבסוף, שקשה ליצור את הקורלציה כי בחינת ציוד אודיו מתרכזת לרב בפרטים הפחות חשובים (לדעתי).
בעניין הזה אני לא רק אנטי אודיופילי, אני אנטי טכנוקראט גם.

בפרטים, אני מסכים שבמה זה לא חשוב.התעסקתי בהאזנה ויזואלית יותר מדי זמן מבוזבז, מזיז חפצים בחדר כדי להחזיר את הכינור למקום שלו. אחד התחביבים של אשתי היה לבוא כשאני מאזין, לעבור מאחורי הרמקולים ולההעמד ביניהם, כדי לחרב את הבמה...
אני מסכים שגוון טונאלי הוא לא רלוונטי, כשמנסים לשחזר הופעה חיה, אבל אני מבין שיש אולי הנאה בלשמוע את הכינור כאילו אתה יושב מטר ממנו (בקיזוז העוצמה...) אבל במציאות אתה לא יושב מטר מכל כלי, כך שאתה שומע כל פיפס של כל אחד.

אני מסכים שהחיפוש אחר פרטים הוא גם מייגע וגם מיותר. פרטים זה לא מוסיקה. מוסיקה, איך שאני תופס אותה, זו אינטראקציה. איך אומר חבר שלי "הם יושבים מצויין ביחד". מה שמוגדר במאמר כ-nuance.

בשורה התחתונה, כשאני בוחן רכיב אודיו אני גם מנתח את הסאונד (קשה לי להמנע מזה), אבל עיקר הניסיון שלי הוא דווקא להפסיק לנתח, ופשוט להנות מהמוסיקה ולאורך זמן. אם יש משהו בסאונד שמפריע לי, ומכניס את ההכרה לעניין, הרכיב לא טוב (בשבילי). אם הוא גורם לי לרצות להאזין עוד ועוד ועוד, הוא טוב (בשבילי).

יש הרבה טענות במאמר שאני לא יודע אם הן נכונות. זה פחות משנה לי מהרעיון המרכזי.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,088
מעורבות
4,236
נקודות
113
ידידי.

הרי תמיד תוכל לשנות יותר בהחלפת מגבר. אבל למה להחליף מגבר? לא עדיף רמקול?
תבין. אני לא מחפש שינוי, אני מחפש שיפור למערכת שהיא בעלת חוליות חלשות. בשיטה של להחליף את הגורם המשפיע ביותר של המערכת יביא את המערכת למצב בו החוליה החלשה נותרת כפי שהיא תמיד. ושנינו יודעים כי מערכת נשמעת כמו החוליה החלשה שלה.

בוא נניח שהייתי מחליף מגבר, מעבר לכך שהייתי צריך לשלם המון כסף בשביל לעקוף אותו או לחלופין באותו מחיר הייתי יכול לשנות את הצליל. לעומת זאת, תמיד תהיה לי חוליה חלשה בשאר הפרמטרים אותם לא שיפרתי.

השינוי שנתן המפצל הוא מורכב.

לאחר המון משחקים ובחירת המוצר לו נשדך סוג שונה של שקע, הגעתי לסוג של איזון בניהם.

המקור הדיגיטלי שלי, שהוא קריר באופיו, מעט רזה ואולי אפילו אנליטי בכלי נגינה מסויימים שידכתי לשקע הזהב אשר עידן את התחום הגבוה מבלי לפגוע בפרטים כמובן. יחד עם זאת קיבלתי עוד מתיחה בבס מה שבהחלט משפיע על העומק של הצליל. תחום המיד כמעט לא השתנה מלבד האיזון הטונאלי השונה שקירב את הגבוהים למיד ומשך את הבס יותר למטה עם יותר אקסטנשיין. זה אומר שהשינויים הטונאלים הללו שינו את התוצאה לחלוטין. כרגע אני יותר נהנה להאזין ל-cd.

הקדמגבר שלי הוא קדמגבר חם באופיו אך סובל מעט מחמימות יתר. על מנת לאזן את התופעה הזו שידכתי לו את הבריליום. הוא בהחלט אוורירי יותר, ההפרדה בין הכלים (אוויר בין הכלים) טובה יותר משמעותית. הצליל דינמי ומפורט יותר, האיזון הטונאלי הפחות שמנמן ורך קיבל מעט יותר מיקוד במיד, יותר הפרדה בגבוהים, בס מדויק ומהיר יותר ובכלל צליל מוגדר יותר.

המגבר שלי, שהוא נטרלי אך מעט חמים, שודך לפלדיום שהוא מעין שילוב של הכסף והזהב. התוצאה דרכו הביאה את המגבר פשוט להעלם מהסטאפ. הכוונה היא שמנטלי נוטה לחמימות הפך להיות מאוד נטרלי, לא משפיע ברמה שלא מרגישים שהוא קיים. שמתי לב שהמגבר גם יציב יותר בטונאליות שלו. מצליח לייצר בס אימתני ומהודק גם בעוצמות נמוכות, הגבוהים נותרו כפי שהם והמיד הנמוך נשמע מוגדר יותר.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,225
מעורבות
2,744
נקודות
113
כנראה שימהרו להסביר לי שמה שאני כותב כאן הוא פסיכולוגייה בגרוש, אבל אני לא מוכן להוציא כאלה סכומים על זה.

נראה לי שהוויכוח כאן הוא לא כל כך על הגלוי-לעיין, אחרת הייה אפשר בקלות יחסית להסכים לא להסכים, מתוך קבלת זה שייש איזשהו סיכוי שייש אולי משהו בדברי האחר.

העניין הוא שכנראה יש כאן אג'נדות תת-קרקעיות.

מצד אחד, זה מעליב ומשפיל אם אומרים למישהו משהו בסיגנון "תראה, מה שאתה שומע, או לייתר דיוק מה שנדמה לך שאתה שומע, זה רק אצלך בראש. אז או שאתה פראייר שהצליחו לשטוף לך את המוח לקנות בהון כסף כל מיני עיסקי אוויר, או שאתה סתם מנסה להשוויץ שאתה שומע יותר מהאחרים, וכל העניין הוא כמו בגדי-המלך-החדשים".

מצד שני, למי שנראה לו כאמת מוצקה שזה לא ייתכן שייש הבדל, חווה עלבון לאינטיליגנצייה שלו כשמדברים ברצינות על דברים בלתי אפשריים, מבחינתו, כאילו הם האמת. העלבון הזה חזק במיוחד, כנראה, אצל כאלה שלא באמת בטוחים באינטליגנצייה שלהם, ודבר כזה מאיים עליה, אז דרך מצויינת להוכיח לעצמם ולעולם שהכל בסדר היא להוכיח שהדבר המאיים לא קיים ולא יכול להיות קיים.

כמוכן זו הזדמנות להוכיח עליונות על הטוענים לעליונות: לאלה יש את כל ה"מדע" וההיגיון לצידם, ולאחרים יש רק אוזניים, שזה מדרך הטבע לא אמין ואובייקטיבי במאת האחוזים.

דרך אגב -- זה שאנשים כאלה מצליחים במסלול המדעי לא מוכיחה שהם באמת בטוחים באינטלגנצייה שלהם -- לא חסרים כאלה שהולכים להיות דוקטורים ופרופסורים רק כדי להוכיח לעולם ולעצמם שהם לא כל כך טיפשים כמו שהם חושבים על עצמם בפנים וחרדים שמא מישהו מבחוץ גם יחשוב כך.

אז יוצא שכל העסק מאוד טעון ריגשית, ואף אחד לא יכול לקבל ולו אף קמצוץ מגישת האחר, כי זה כמו הודאה בדברים איומים מבחינה אישית.

אז נלחמים, ומתעצבנים, כשזילזול מהווה מסכת הגנה המעצבנת עוד יותר את הצד האחר.

ובעצם, בשורה התחתונה, מה זה משנה אם יש הבדל "אמיתי" או לא?

מי שנהנה מההבדל, אמיתי או לא, מוכן לשלם תמורת ההנאה, וזה הגיוני ונכון,

ומי שלא שומע הבדל, ו/או לא מאמין שקיים כזה, אפריורית או לא, יכול לעזוב את הנהנים לנפשם בלי לנסות להוכיח להם שאין הבדל, והכל בסדר, בדיוק כפי שאפשר להניח לבנאדם שמן לזלול גלידה בלי לגשת אליו ולומר לו שהוא פוגע בבריאותו (וכאן אין אפילו פגיעה כזו).

אז אולי נפסיק להתווכח של זה? זה לא באמת משנה, ורק מגביר זילזולים והעלבות והתנשאויות והיעלבויות וכאלה.

אף אחד לא באמת חייב להוכיח לאחר את עמדתו, במיוחד כשאין סיכוי אמיתי שהוא ישתכנע, וגם אם הוא ישתכנע, לא יישתנה כלום בעולם.

אבל תמיד יש כאלה שכן מרגישים חייבים. אין צנזורה, ואפשר להמשיך -- חופשי, על חשבון הביית!

עמיר
 

matanoosh

חבר משקיען
הודעות
4,068
מעורבות
1,564
נקודות
113
עמיר,
ברור שזה משנה! אם אין הבדל ואני אדיוט שהוזה, אני רוצה לדעת את זה!
ואם יש הבדל, וכל אלה שחושבים שיש להם מספיק ידע מדעי כדי לפסול על הסף חוויות האזנתיות של אחרים - טועים, אז גם את זה אני רוצה לדעת.

בסופו של דבר, זה לא ענין של אמונה בבורא עולם, שלא ניתן להוכיח את העדרה או הימצאותה. זה ענין של חוויה האזנתית. ומה שלא הבחנת בו בפעם הראשונה, תבחין בו אולי בפעם השלישית או העשירית - ענין של חשיפה והתנסות.

ואם אחרי כל אלה, יבוא נודניק כמו האלה שמככבים בשירשור, ויצליח להוכיח לי (במבחן עיוור על המערכת *שלי* עם המוסיקה שלי) שאני חי בסרט - אזי אוריד בפניו את הכובע ואמכור לאלתר את כל הכבלים באודיוגון.

שורה תחתונה - יש כאן עובדות. זה לא אמונה, תקווה, או כל חוויה אחרת שלא ניתנת להוכחה. לכן, צריך להיות מחנה אחד. ואין כזה. ולדעתי עד שלא יהיה, מישהו תמיד יהיה *טועה*.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,225
מעורבות
2,744
נקודות
113
עמיר,
ברור שזה משנה! אם אין הבדל ואני אדיוט שהוזה, אני רוצה לדעת את זה!
ואם יש הבדל, וכל אלה שחושבים שיש להם מספיק ידע מדעי כדי לפסול על הסף חוויות האזנתיות של אחרים - טועים, אז גם את זה אני רוצה לדעת.

בסופו של דבר, זה לא ענין של אמונה בבורא עולם, שלא ניתן להוכיח את העדרה או הימצאותה. זה ענין של חוויה האזנתית. ומה שלא הבחנת בו בפעם הראשונה, תבחין בו אולי בפעם השלישית או העשירית - ענין של חשיפה והתנסות.

ואם אחרי כל אלה, יבוא נודניק כמו האלה שמככבים בשירשור, ויצליח להוכיח לי (במבחן עיוור על המערכת *שלי* עם המוסיקה שלי) שאני חי בסרט - אזי אוריד בפניו את הכובע ואמכור לאלתר את כל הכבלים באודיוגון.

שורה תחתונה - יש כאן עובדות. זה לא אמונה, תקווה, או כל חוויה אחרת שלא ניתנת להוכחה. לכן, צריך להיות מחנה אחד. ואין כזה. ולדעתי עד שלא יהיה, מישהו תמיד יהיה *טועה*.
ראשית, אם יוכיחו לך שאתה אדיוט, רק תסבול מזה ריגשית וכלכלית, ללא שום רווח., שזה ניראה לי הרבה יותר אידיוטי מאשר ליהנות מהסאונד מתוך אשלייה שכן יש הבדל.

שנית, כדי להוכיח בצורה משכנעת לאן או לכאן, יש לבצע ניסויים מבוקרים, כדוגמת זה שתיארתי בפוססטים קודמים. ללא זה, הכל בעצם סתם דיבורים חסרי ביסוס מוצק.

ולמה בעצם צריך להיות מחנה אחד?
גם ככלל, ובוודאי כשאין שום ראיות באמת מבוססות לאף כיוון?

לשמחתי/מזלי, אני אדיש לאפשרויות. אני יכול להבין את שני הצדדים, ואין לי בעייה אם מישהו יבצע ניסויים ראויים לשמם ויוכיח מה שצריך.

עמיר
 

Audiofreak

עוסק בתחום
הודעות
2,001
מעורבות
1,059
נקודות
113
ערן, חבל שאתה לא עונה למה שאני כותב.
בוא נחזור להתחלה.

לשאר הדברים שכתבת, למחבר איכותי יש יתרונות ברורים (הוא לא מתחמצן, הוא לא מתנתק). חיווט "יקר" בתוך הרמקול?
מה,B&W קונה את החיווט מאחת מיצרניות הכבלים שמוכרות גם לאודיופילים ביתיים במחיר מופקע?

כן, אבל לא במחירים מופקעים... גם קבלים מאוד פלצניים דרך אגב...

ואולפנים משלמים על כבל אודיו, כי הוא נשמע יותר טוב במבחני שמיעה שהם עורכים או שהם רק צריכים כבלים עמידים, גמישים ומסוככים?

כבלים מסוככים וגמישים יש גם ב10 ש"ח למטר, וכן, יש רמקולים לא מוגברים בחדרי מאסטרינג שעובדים עם כבלים של 50$ למטר, ולא בגלל הנוחות אלא בגלל השיפור בצליל.

אתה טוען שכל מי שלא שעובד באולפן ולא שומע הבדלים בין כבלים, זה כי הציוד שלו לא טוב. אולי.
אבל אז מה שווה ההקלטה שמוציא אותו אחד לא מקצועי תחת ידיו?
מה היתרון בלהוציא יותר פרטים (לדוגמא) ממשהו כזה.
טכנאי שיש לו אוזן טובה והרבה ניסיון, יכול להוציא תוצאה גם בלי מחברי זהב וכבלים יקרים על המוניטור שלו, אבל אם הוא עובד עם רמקול "ממוסך" יהיה גבול מסוים שאותו יהיה לו קשה לעבור
לכן כל עבודת מאסטר באולפן רציני, נבדקת עם מערכות היי אנד בתוצאה הסופית!
יש הרבה B&W , ATC, Wilson באולפנים מכובדים בעולם רק בשביל הבחינה הסופית- שם ה"פלצנות"
יכולה לבוא לידי ביטוי באופן שמיע יותר.


אני לא שומע הבדלים בין כבלי חשמל. אף פעם לא שמעתי.
מוכן להשמיע, באמת שאפשר לשמוע בקלות את ההבדל
אז אולי המערכת שלי היא רק מיד-פיי לא משהו, ואולי השמיעה שלי לא משהו.
בינתיים אני חושב שאם בכל שלבי ההקלטה לא היו שקעים מזהב, אז בטח שגם שם הציוד לא תפס את הפרטים שהמערכת שלי לא מצליחה להוציא...

נ.ב. אני לא צברתי כלום בשנים האחרונות. אפילו לא החלפתי פיפס במערכת.
אולי אני אחבר לה את המחשב. אח"כ אני אחבר לו דיסק חיצוני עם ספק כוח. מי יודע, אולי תוספת הזכרון תשמח את האלקטרונים המקפצים כ"כ שהצליל יישתפר... (סתם, סתם... שעשעתי את עצמי).

שיהיה בהצלחה:בעד:
__________
 
נערך לאחרונה ב:

רועי51

חבר משקיען
הודעות
880
מעורבות
204
נקודות
43
כנראה שימהרו להסביר לי שמה שאני כותב כאן הוא פסיכולוגייה בגרוש, אבל אני לא מוכן להוציא כאלה סכומים על זה.

נראה לי שהוויכוח כאן הוא לא כל כך על הגלוי-לעיין, אחרת הייה אפשר בקלות יחסית להסכים לא להסכים, מתוך קבלת זה שייש איזשהו סיכוי שייש אולי משהו בדברי האחר.

העניין הוא שכנראה יש כאן אג'נדות תת-קרקעיות.

מצד אחד, זה מעליב ומשפיל אם אומרים למישהו משהו בסיגנון "תראה, מה שאתה שומע, או לייתר דיוק מה שנדמה לך שאתה שומע, זה רק אצלך בראש. אז או שאתה פראייר שהצליחו לשטוף לך את המוח לקנות בהון כסף כל מיני עיסקי אוויר, או שאתה סתם מנסה להשוויץ שאתה שומע יותר מהאחרים, וכל העניין הוא כמו בגדי-המלך-החדשים".

מצד שני, למי שנראה לו כאמת מוצקה שזה לא ייתכן שייש הבדל, חווה עלבון לאינטיליגנצייה שלו כשמדברים ברצינות על דברים בלתי אפשריים, מבחינתו, כאילו הם האמת. העלבון הזה חזק במיוחד, כנראה, אצל כאלה שלא באמת בטוחים באינטליגנצייה שלהם, ודבר כזה מאיים עליה, אז דרך מצויינת להוכיח לעצמם ולעולם שהכל בסדר היא להוכיח שהדבר המאיים לא קיים ולא יכול להיות קיים.

כמוכן זו הזדמנות להוכיח עליונות על הטוענים לעליונות: לאלה יש את כל ה"מדע" וההיגיון לצידם, ולאחרים יש רק אוזניים, שזה מדרך הטבע לא אמין ואובייקטיבי במאת האחוזים.

דרך אגב -- זה שאנשים כאלה מצליחים במסלול המדעי לא מוכיחה שהם באמת בטוחים באינטלגנצייה שלהם -- לא חסרים כאלה שהולכים להיות דוקטורים ופרופסורים רק כדי להוכיח לעולם ולעצמם שהם לא כל כך טיפשים כמו שהם חושבים על עצמם בפנים וחרדים שמא מישהו מבחוץ גם יחשוב כך.

אז יוצא שכל העסק מאוד טעון ריגשית, ואף אחד לא יכול לקבל ולו אף קמצוץ מגישת האחר, כי זה כמו הודאה בדברים איומים מבחינה אישית.

אז נלחמים, ומתעצבנים, כשזילזול מהווה מסכת הגנה המעצבנת עוד יותר את הצד האחר.

ובעצם, בשורה התחתונה, מה זה משנה אם יש הבדל "אמיתי" או לא?

מי שנהנה מההבדל, אמיתי או לא, מוכן לשלם תמורת ההנאה, וזה הגיוני ונכון,

ומי שלא שומע הבדל, ו/או לא מאמין שקיים כזה, אפריורית או לא, יכול לעזוב את הנהנים לנפשם בלי לנסות להוכיח להם שאין הבדל, והכל בסדר, בדיוק כפי שאפשר להניח לבנאדם שמן לזלול גלידה בלי לגשת אליו ולומר לו שהוא פוגע בבריאותו (וכאן אין אפילו פגיעה כזו).

אז אולי נפסיק להתווכח של זה? זה לא באמת משנה, ורק מגביר זילזולים והעלבות והתנשאויות והיעלבויות וכאלה.

אף אחד לא באמת חייב להוכיח לאחר את עמדתו, במיוחד כשאין סיכוי אמיתי שהוא ישתכנע, וגם אם הוא ישתכנע, לא יישתנה כלום בעולם.

אבל תמיד יש כאלה שכן מרגישים חייבים. אין צנזורה, ואפשר להמשיך -- חופשי, על חשבון הביית!

עמיר
נאה דרשת.
 
נערך לאחרונה ב:

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,225
מעורבות
2,744
נקודות
113
...ועל פי התוצאה אצלו בבית הוא גם יודע דבר או שניים (יותר ממני לפחות) על אודיו.
בפעם הראשונה שקראתי את הפוסט של נמר, שמחתי על המחמאה והפירגון, כמו בהזדמנות אחרת שבה הוא כתב שהמערכת שלי טובה משלו. עם זאת, הרגשתי שייש כאן משהו מעבר לזה.

התוכן לא באמת משנה לכאן או לכאן -- אפילו אם הייתי מסכים איתו -- ואני מסתייג -- המערכת ו/או הידע לא עושים אותי יותר/פחות ממנו או מאף אחד אחר כאן. זו לא באמת הנקודה החשובה והמשמעותית כאן.

פתאום קלטתי -- הבנאדם בעצם מראה גדלות נפש יוצאת דופן!

זה לא מקרה של מישהו שקנה בום-בוקס בשוק כדי לשמוע רדיו ומשבח מערכת של מישהו אחר שקנה מערכת משולבת בסופר. מדובר במערכת וביידע של אדם שהשקיע ומשקיע את מיטב מרצו וכספו בעניין, והגיע למעמד מכובד בתחום, והנה הוא מפרגן למישהו אחר וממקם את עצמו אחריו.

אני לא יודע כמה מכם הייו מסוגלים לפרגן בצורה וברמה כזו, ועוד בפורום פתוח, שבו הוא כתב בכיר.

וסימן היכר לגדולה של אדם היא כשהוא לא נצרך להקטין את האחרים סביבו כדי להיראות גדול.

מה שהתחלתי להבין לגבי נמר, למרות שפע ההשמצות ששמעתי עליו לפני כן, שמה שייש בו כאדם הוא מעבר לכל מערכת ומכל ידע ומכל הבנה, והרבה יותר חשוב ומשמעותי מכל אלה.

אני שונא כובעים, אבל הייתי מוכן ללכת עם כובע רק כדי להוריד אותו בפני נמר.

כל הכבוד, בנאדם!!! :בעד::אוהב-מאוד:

בהערכה ובידידות,
עמיר
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,088
מעורבות
4,236
נקודות
113
וואו עמיר.
לא ציפיתי לתגובה כזו.

האמת היא שכתבתי לא פעם ולא פעמיים שאני לומד תמיד מאלה שמלמדים אותי. אתה והמערכת שלך בהחלט השארתם בי חותם. אני זוכר שכשיצאתי ממך התקשרתי לליאור. אמרתי לו שהוא מוכרח לשמוע את המערכת שלך. היא בהחלט אחת הטובות ששמעתי אם לא הטובה ביותר ביחד עם המערכת של אלדר.

אני לא נוטה להחמיא למערכת שלי אך תמיד מזכיר שהיא טובה מאוד כששואלים אותי איך היא לדעתי. כלומר, אני לא מזלזל בה חלילה. להיפך, חושב שהיא מערכת מדהימה בלי קשר למחירה.

יחד עם זאת, יש טובות משלי, יש אנשים עם ידע רב משלי (לא מדבר על רפרנס אלה על ידע. ואלה שני דברים שונים).

כתב אודיו לא חייב לדעת הכל על אודיו. כתב אודיו צריך רפרנס האזנתי רחב, אוזן טובה, אמינות בכתבות ונסיון בכתיבת כתבות שבעצם נירכש עם הוותק.
את הידע עצמו רכשתי ועדיין רוכש מחובבים מנוסים ממני ובעזרתו מחזק את איכות ורמת המסקנות שלי מהאזנות למוצרים.

מעולם לא חששתי מלשים אנשים לפני. הסיבה היא פשוטה. חשש מכך זו התכחשות למציאות.

עמיר.
אין ספק שאתה אודיופיל מנוסה. ההוכחה לכך היא העובדה שהתוצאה אצלך בבית אינה משאירה לי מקום לספק. אני טוען טענה פשוטה. לדבר ברשת זה קל, להשמיע את מה שדיברת עליו זה כבר המבחן האולטימטיבי. מבחינתי, ולא שבאתי לבחון חלילה, המערכת שלך משקפת היטב את הידיעות שלך בתחום האודיו.

אגב.
השמצות כלפי תמיד היו ותמיד יהיו. מזמן הפסקתי להתרגש מהן. מי שמכיר אותי, פגש אותי וישב איתי יודע מי אני. כמה מהמשמיצים הבכירים ביותר נגדי הפכו לחברים טובים שלי אחרי שניפגשנו. (-:

בכל מקרה, חיממת את ליבי וגרמת לי להסמיק.
תודה על המחמאה המקסימה. (-:
 
נערך לאחרונה ב:

ארז_וחני

חבר משקיען
הודעות
3,764
מעורבות
932
נקודות
113
איך נראה תימני מסמיק?...(lol) בחייך, תשים תמונה...

אנשים רעי לב וצרי עין לא חסר, וכיף לראות על הבוקר פרגון כזה והערכה כזאת.:בעד:
גם אני נחשפתי לנמר ופגשתי אדם בעל ידע רב (הלוואי שאני אדע את מה שאתה כבר שכחת...) אלא גם אדם עם לב כל כך רחב וכל כך חם שמוכן לעזור בכל עת. :כל-הכבוד:
הזדמנות לאחל שוב שנה טובה, שנת האזנה כיפית עם הרבה הנאה.
ארז
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור