AK1
חבר משקיען
- הודעות
- 11,331
- מעורבות
- 2,771
- נקודות
- 113
לזה בדיוק התכוונתי!צחוק, צחוק, אני עוד זוכר את הטוש שמציירים איתו על ה-CD ומשפר את הסאונד...
אפילו קיבלתי דיסק כזה מ-Amazon Seller
לזה בדיוק התכוונתי!צחוק, צחוק, אני עוד זוכר את הטוש שמציירים איתו על ה-CD ומשפר את הסאונד...
איפה ההסבר הזה? אולי תציג אותו כאן סופסוף אחרי 4 שנים של טענות חסרות שחר??אני יכול להודיע לך שיש הסבר חשמלי לכך. הבעיה היא שלא אני ולא אתה יודעים לענות על זה ברמה הזו משום ששנינו לא מבינים מספיק.
מעניין למה כל כך הרבה אנשים נופלים בפח של לא מוסבר" ==>"אינו קיים".
עמיר
ראשית, ברוך החוזר!עמיר היקר,
זה בגלל שבכלל לא הוכח שיש כאן "תופעה" - של הבדל שמיע מחוץ לראשו של המאזין.
אילו מבחני האזנה בלתי מוטים היו מציגים תוצאה חד משמעית להבדל, זאת למרות שמבחינה חשמלית אין לכך שום הסבר - אז היה כאן משהו גדול. והיינו אומרים: לא מוסבר, אולם קיים
אם זה falou מימי תפוז העליזים אז ברוך בואך לפורום זה.ועדיין, רב העיסוק באודיו איננו סביב איזה סאונד גורם לנו הרגשה טובה ולרצות להאזין, אלא מחפש כל מיני פרמטרים שעוסקים בסאונד פר-סה (בהיר, במה כזו, טבעי, מפורט וכו').
אולי במקום שקעים בחשמל, שלאף אחד אין מושג למה הם אמורים בכלל לשנות משהו, עדיף לקחת כוסית קוניאק או לעשן משהו...
ההבדל בין קונקטור פשוט -שהוא בנוי מפליז ואילו קונקטור משובח בנוי מנחושת , הבדל המוליכות ביניהם עצום , קונקטור משובח מלוטש מאוד ,וכך שאתה מחדיר לתוכו שקע משובח שגם הוא מלוטש המגע ביניהם הרבה יותר טוב , שטח המגע גדול הרבה יותר ," והאלקטרונים הקטנים והשלילים כמו חלק מן הכותבים כאן לא צריכים לקפוץ מרחקים גדולים כדי לעבור מן השקע לתקע , לציפויים השונים יש אפקט על ההולכה , א- בגלל המיבנה הכימי שלהם , לזהב למשל יש נטיה למרות שאיננו מוליך מצוין לותר בקלות על האלקטרון באורביטה החיצונית שלו ולכן יוצר שטף אלקטרונים משופר , בנוסף בגלל שהוא רך ונכניס לתוך מין שקע שכזה תקע מצופה זהב רך , יש לזהב תכונה של "הלחמה קרה" היוצרת מגע נהדר בין השקע לתקע , ויש עוד הסברים למכביר , ובאו כאן כמה אנשים שטוענים מדוע לא ניבנה השקע והתקע הברזל מחוספס , הרי הברזל גם הוא מוליך , האמת היא שלא ברור כמה פעמים יחזור אותו דיון ,שניתן להוכיח אותו בבית בחמש דקות , גם אם ההסבר אינו משכנע , וכתוב בפשטנות יתרה למען המדענים ,אבל קשה להוכיח זאת לבעלי ראש אטום ואזני בטון , פעם התאמצתי להוכיח זאת לרומן שהיה מנהל אתר אודיו כל שהוא , במקרה נכח שם gtr , אבל הבדלים ברורים כשמש נחסמו עיי אוזניים ערלות שביניהם מוח אטום ובחזיתם עיני עגל, בקיצור חבל על הזמן לנסות אפילו להוכיח , כי המוזיקה באזני השומע , או ליתר דיוק בחסימה העצבית אשר אינה מאפשרת לשמוע הבדלים ,לא רציתי להכנס לאש בשרשור אחר, אז אני שואל פה.
ברור לי שחשמל משפיע על הצליל. גם מקור החשמל, העוצמה, הבידוד... הבנתי שחומרים שונים מהם משפיע השקע החשמלי (וגם החוטים, אני מניח) משפיעים.
למה בעצם השקע משפיע? (לא "האם" או "איך", אלא "למה" )
האם הוא משפיע על היציבות של הזרם, ואז יש פחות קפיצות, נפילות במיקרו ובמאקרו? אז למה זה עד כדי כך משנה לרוחב הבה, למשל?
האם צורת הגל שונה קצת (יותר חלק) וזה משנה משהו? איך שקע יכול להשפיע כאן?
האם החשמל לא מיושר ממילא בכניסה לרכיב ואז אין משמעות ל"קטנות"? (אני מבין שהתשובה היא חד-משמעית "לא", אבל למה, בעצם?)
תודה מראש ושנה טובה,
אדר.
ראשית, ברוך החוזר!
שנית, אתה אומר בדיוק מה שכתבתי.
שליש-שיט , ההבדל הייחיד שאני מוצא בין תוכן דבריך לתוכן דברי הוא שאתה טוען שהמבחנים הדרושים כבר בוצעו (ולא הראו הבדל), בעוד שאני בספק כלשהו האם בודדו ונוטרלו כל המשתנים וכל הדברים העלולים להפריע , למשל חוסר יעילותם/מובהקותם של מבחני ABX ו/או double-blind רגילים לגבי הבדלים שמורגשים רק לאורך זמן.
אפשר הייה למשל לעשות את הניסוי הבא:
אני לא בטוח שבוצעו ניסויים כאלה -- יכול לקחת שבועות לכל מאזין (אם כי יכולים לנהל הרבה ניסויים במקביל).
- בביתו של מאזין שטוען שהוא שומע במערכת שלו הבדלים ניכרים בין כבלים מתקינים שני שקעים זה לייד זה:
- שקע אחד "פושטי", שממנו יוצא חוט חשמל לא "אודיופילי"
- ושקע שני עם כבל סופר-דופר ששניהם לפי בחירת/העדפת המאזין, כאלה שבהשוואה רגילה (לא עיוורת) המאזין אומר עליהם שההבדל גדול וניכר לעומת ה"פושטים"
- השקע+כבל הפעילים מוסתרים מעיני המאזין, ונמצאים במעקב מצלמה 24 שעות ביממה, כדי לוודא שהמאזין לא מתגנב בלילה לבדוק מה המצב.
- נותנים למאזין לשמוע את הצירוף האחד כמה זמן שהוא רוצה, מדקות ועד שבוע שלם
- המאזין יוצא מהחדר ואדם אחר, שכלל אינו מוכר למאזין ומעולם לא ראה אותו קודם, מחליף לצירוף השני ויוצא מהחדר -- במשך כל הניסוי המאזין לא רואה את המחליפן ולא יודע אפילו מי הוא
- נותנים למאזין לשמוע את הצירוף השני כמה זמן שהוא רוצה, מדקות ועד שבוע שלם
- ואז מחליפים (או משאירים) את החיבור בתהליך האמור
- המאזין ממלא טבלה שבה הוא כותב אם העדיף את החיבור החדש, היישן, או לא מצא הבדל
- חוזרים על זה מספר פעמים מספיק לקבל מובהקות סטאטיסטית
ייתכנו כל מיני תוצאות לגבי כל מאזין, כולל שאין הבדל ניכר, או שייש הבדל ניכר בכל המצבים, או שייש הבדל ניכר כשהזמן קצר, או כשהזמן ארוך.
אם אין אף מאזין שהשיג מובהקות באף מצב, והמדגם מורכב כולו מבעלי "אוזני זהב" והוא גדול מספיק, אפשר להניח שאכן אין הבדל.
די באדם אחד שמבחין בצורה מובהקת, כולל גם בחזרות על הניסוי שוב ושוב, להראות שייש מקום להניח שייש הבדל.
עד שלא אשמע שבוצע ניסוי מבוקר ברמה כזו, לא ממש אשתכנע לכאן או לכאן (אם כי נטייתי האפריורית לגבי שקעים וחוטי חשמל היא שאין הבדל מובהק).
בברכה,
עמיר
.
בעבר הוספתי מוצר של PS AUDIO בשם Ultimate Outlet - ראו להלן ,
ולאחר כעשר דקות החזרתי אותו תוך אכזבה מרה על כי ייבש לי את הצליל .
מאז , אני סקפטי לעניין התוספות שבד"כ קיימות בוויכוחים בין אודיופילים , מה שבטוח , שהיצרנים מרוויחים ובגדול !
דוגמא:להלן צילום מאתר של חברת Transparent cables שנחשבת חברה אמריקאית מכובדת ביותר , מדובר על חדר המבחן של החברה ! בצילום ניתן להבחין כי הרמקולים עומדים על גלגלים ולא ספייקים !
גם מקינטוש האגדית מפרסמת בתמונה הבאה מגברים ללא ספייקים כלל :
מאוד מעניין מה שאתה טוען.אין לי בעיה שאחרים מרוויחים, ההיפך הוא הנכון , אני סה"כ אומר שהצגת תוספות למיניהם ע"י היצרנים מוגזמות ,
ואני מתייחס לתוספות כמוצרים מיותרים בעיקרן ומעדיף להשקיע יותר במוצרי הבסיס של המערכת ( רמקולים מגברים וכו' )
מאשר במסביב .
לעניין הספייקים , אכן בדקתי אצלי בבית , עם או בלי , ולא שמעתי הבדל !
(והאמן לי , יש לי בבית : ספייקים , שקעים איכותיים Hospital Grade , טיפול והגנה בחשמל באופן חולני , וכו' )
אבל אני לא מאמין בזה , הנ"ל קיים רק למען השקט הנפשי שעשיתי משהו כמו שמומלץ על ידי סוחרים .
נ.ב.אני מייחס לספייקים אמצעי הגבהה נגד מים שעלולים לפגוע ברמקול בעת שטיפת הסלון ....(lol)
מאוד מעניין מה שאתה טוען.
לי יש ציוד די יקר וגם די נחשב:O
ודווקא הגעתי למסקנה הפוכה לגמרי משלך.
הציוד (רמקולים, מגברים ומקורות) פחות חשוב ומהותי מ: אקוסטיקה, חשמל ושיכוך.
ציוד שנחשב בינוני ולא יקר, לדעתי יישמע נפלא עם כל המערכת תטופל כמו שצריך בשילוש הנ"ל.
אני מבין שהרבה (כולל כמה בעלי נסיון רב ממני) חושבים שזרקתי שטויות, אבל מה לעשות שככה אני חושב (כרגע).
falou
אתה צודק בדבריך, אבל בפורום הזה אין ממש טעם להתווכח.
אם זה falou מימי תפוז העליזים אז ברוך בואך לפורום זה.
למרות שהינך משתייך לקבוצת ה"טכנוקרטים "(תקן אותי אם אני טועה
אבל לך תדע עם נמר,לאחר מיבחן עיור שבו היכה כמה חברה ,
אפשר להגיד לו שהוא לא שומע? )
falou. מדוע אתה טוען שאני לא יודע להסביר כיצד זה השפיע על המערכת שלי??
ההבדל בין קונקטור פשוט -שהוא בנוי מפליז ואילו קונקטור משובח בנוי מנחושת , הבדל המוליכות ביניהם עצום.
ויש עוד הסברים למכביר.
ההבדל בין קונקטור פשוט -שהוא בנוי מפליז ואילו קונקטור משובח בנוי מנחושת , הבדל המוליכות ביניהם עצום , קונקטור משובח מלוטש מאוד ,וכך שאתה מחדיר לתוכו שקע משובח שגם הוא מלוטש המגע ביניהם הרבה יותר טוב , שטח המגע גדול הרבה יותר ," והאלקטרונים הקטנים והשלילים כמו חלק מן הכותבים כאן לא צריכים לקפוץ מרחקים גדולים כדי לעבור מן השקע לתקע , לציפויים השונים יש אפקט על ההולכה , א- בגלל המיבנה הכימי שלהם , לזהב למשל יש נטיה למרות שאיננו מוליך מצוין לותר בקלות על האלקטרון באורביטה החיצונית שלו ולכן יוצר שטף אלקטרונים משופר , בנוסף בגלל שהוא רך ונכניס לתוך מין שקע שכזה תקע מצופה זהב רך , יש לזהב תכונה של "הלחמה קרה" היוצרת מגע נהדר בין השקע לתקע , ויש עוד הסברים למכביר , ובאו כאן כמה אנשים שטוענים מדוע לא ניבנה השקע והתקע הברזל מחוספס , הרי הברזל גם הוא מוליך , האמת היא שלא ברור כמה פעמים יחזור אותו דיון ,שניתן להוכיח אותו בבית בחמש דקות , גם אם ההסבר אינו משכנע , וכתוב בפשטנות יתרה למען המדענים ,אבל קשה להוכיח זאת לבעלי ראש אטום ואזני בטון , פעם התאמצתי להוכיח זאת לרומן שהיה מנהל אתר אודיו כל שהוא , במקרה נכח שם gtr , אבל הבדלים ברורים כשמש נחסמו עיי אוזניים ערלות שביניהם מוח אטום ובחזיתם עיני עגל, בקיצור חבל על הזמן לנסות אפילו להוכיח , כי המוזיקה באזני השומע , או ליתר דיוק בחסימה העצבית אשר אינה מאפשרת לשמוע הבדלים ,
אני לא יודע על איזה רכיבים ופירמות אתה מדבר, ואני לא יודע מה נקודה היחוס שלך.
אבל, גם אני החלפתי רכיבים ושידרגתי רכיבים של אותו יצרן.
אני לא אומר שאייכות הרכיבים אינה חשובה, בהחלט כן, אבל, ללא הטיפול המשולש הנ"ל, מבחינתי שדרוג הגברה/מקור/ רמקול זה לשמוע את אותו דרעק יותר טוב....
הקושי הוא למצוא את השילוב והיחס הנכון בטיפול והשקעה בשילוש הנ"ל.
אפשר לפתור בעיות של הדהוד בחדר ע"י טיפול אקוסטי מאסיבי,אבל אז הרגת פרמטרים אחרים במוסיקה.
אותו דבר אפשר לעשות עם טיפול מקיף בחשמל, לשים כמה אויאדות, כמה כבלי חשמל רזים ואז נפתרו בעיות האקוסטיקה וגם הלכה המוסיקה.
כל הקטע של בניית מערכת טובה, הוא המון ניסוי וטעייה.
כמו שאומר אדון קאשי, מערכת טובה לא בונים בשבוע וגם לא בחודש......
אני רוצה להדגיש את דעתי :
יש לי מספר רכיבי הגברה מחברה מסויימת , לחברה מספר רמות של מוצרים,
לשמחתי , שידרגתי לאורך זמן והגעתי עד לרמה הגבוהה של מוצרי החברה .
בכל פעם שחיברתי את ההגברה ברמה הגבוהה מהקודמת ,
שמעתי מיד הבדל משמעותי לטובה וזאת מבלי לבצע מבחן האזנה כלל.
פשוט היה שינוי וזהו !
לעומת זאת , תוספות ושינויים של ספייקים , פלטות ייצוב ובידוד, פיוזים למיניהם וכו' - לא הוסיפו לי דבר !