שקע חשמל - למה הוא משפיע על הצליל?


AK1

חבר משקיען
הודעות
11,331
מעורבות
2,771
נקודות
113
צחוק, צחוק, אני עוד זוכר את הטוש שמציירים איתו על ה-CD ומשפר את הסאונד...
לזה בדיוק התכוונתי! :)

אפילו קיבלתי דיסק כזה מ-Amazon Seller :(
 

DigiSUN

מושעה
הודעות
443
מעורבות
2
נקודות
18
falou
אתה צודק בדבריך, אבל בפורום הזה אין ממש טעם להתווכח.

אשרי המאמין, מי שרוצה להאמין בוודו, שיבושם לו.
מה שעצוב זה שמפיצים כאן טענות דוֹגמתיות ודיסאינפורמציה כאילו מקומם של "אביזרי אודיו אקזוטיים" הוא בקונצנזוס הטכנולוגי.

אז לא, אולפנים ואולפניסטים אינם משתמשים בוודו הזה.

תכנסו לפורומים מקצועיים של הקלטות ו/או ציוד אולפן ותראו שם מה חושבים על אודיופיליה. זהו טיעון נפוץ לנסות לגייס נישה מקצועית לצד הטוען בתקווה שאנשים לא יטרחו לבדוק באמת (כמו לשים תוית עמומה "נבדק והוכח מדעית באמריקה!" על תרופות פלא).
שלחו לימאהה שאלה - באיזה שקעים או פיוזים או כבלי קומקום הם ממליצים להשתמש בקונסולות האולפניות או בדיסקלוויר שלהם?

ובניגוד למה שאומרים לך, אין שום הסבר חשמלי, מה גם שהנסיון למצוא הסבר כזה אינו רלבנטי כלל כי לא הוכח שבכלל קיים הבדל (ראה תערו של אוקאם); יואילו בטובם הטוענים להבדלי וודו להוכיח טענתם במתודולוגיה ראויה (קרי - מבחני האזנה עם תוצאות מובהקות סטטיסטית) ואז נחפש מה הסיבה החשמלית לכך שבסלון היקר של האודיופיל נמצא איזשהו חֶסֶר מסתורי בתורה האלקטרומגנטית (זו שבצורתה ה"חסרה" הנוכחית הקמנו רשתות תקשורת, צבא, רפואה, הדמיה וגם שיגרנו חללית לטיטאן).

אני יכול להודיע לך שיש הסבר חשמלי לכך. הבעיה היא שלא אני ולא אתה יודעים לענות על זה ברמה הזו משום ששנינו לא מבינים מספיק.
איפה ההסבר הזה? אולי תציג אותו כאן סופסוף אחרי 4 שנים של טענות חסרות שחר??
אין שום הסבר כזה. רק חומר פרסומי ו/או פסאודו-מדעי.
אם אני טועה, אז תביא לפה את ההסבר בבקשה. יש לי גישה כמעט לכל מאגר אקדמי בעולם, אז אתה יכול גם להביא קישור או הפניה. או תפנה אותנו לאותם "מומחים" שיסבירו (לא, מוכרים בחנות אודיו ואנשים ראוותניים עם יותר כסף מחשיבה ביקורתית - אינם נקראים "מומחים").
וכאמור - כל נסיון למצוא הסבר הוא מיותר אם ממילא לא הוכח שהתופעה בכלל קיימת (תופעה = הבדל מחוץ לראשו של המאזין)...
 
נערך לאחרונה ב:

DigiSUN

מושעה
הודעות
443
מעורבות
2
נקודות
18
מעניין למה כל כך הרבה אנשים נופלים בפח של לא מוסבר" ==>"אינו קיים".

עמיר

עמיר היקר,

אין כאן שום תופעה שאינה מוסברת.
זה בגלל שבכלל לא הוכח שיש כאן "תופעה" - של הבדל שמיע מחוץ לראשו של המאזין.
אילו מבחני האזנה בלתי מוטים היו מציגים תוצאה חד משמעית להבדל, זאת למרות שמבחינה חשמלית אין לכך שום הסבר - אז היה כאן משהו גדול. והיינו אומרים: לא מוסבר, אולם קיים.

אולם זה לא המצב. במקרים המדוברים של שחקני האודיופיליה - אף מבחן ראוי לא מוכיח קיום הבדלים, רק מפריך אותם. לכן ה"תופעה" היחידה היא הטענות המוטות להבדלים. וזה מוסבר היטב - הטייה קוגנטיבית, סוגסטיה, פלסבו, תופעת "בגדי המלך החדשים".

אין מנסים שחקני האודיופיליה להצדיק את טענותיהם? הם מציגים תוצאות מבחן האזנה "עיוור" בין כבלים כאלה שמלכתחילה היו מספיק שונים בתמסורת התדר שלהם - וכך הם מתפארים באוזני זהב ומרחיבים אינדוקטיבית את תוצאותיהם לכל התחום.

וכך הם גם אוחזים במקל בשני קצותיו - מצדדים בתוצאות מבחנים עיוורים (תמיד לקויים) והסברים (פסאודו-)מדעיים רק כאשר אלה מחזקים את טענותיהם. וכמובן פוסלים את תקפותם כאשר טענותיהם בסכנת הפרכה.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,331
מעורבות
2,771
נקודות
113
עמיר היקר,

זה בגלל שבכלל לא הוכח שיש כאן "תופעה" - של הבדל שמיע מחוץ לראשו של המאזין.

אילו מבחני האזנה בלתי מוטים היו מציגים תוצאה חד משמעית להבדל, זאת למרות שמבחינה חשמלית אין לכך שום הסבר - אז היה כאן משהו גדול. והיינו אומרים: לא מוסבר, אולם קיים
ראשית, ברוך החוזר!

שנית, אתה אומר בדיוק מה שכתבתי.

שליש-שיט :), ההבדל הייחיד שאני מוצא בין תוכן דבריך לתוכן דברי הוא שאתה טוען שהמבחנים הדרושים כבר בוצעו (ולא הראו הבדל), בעוד שאני בספק כלשהו האם בודדו ונוטרלו כל המשתנים וכל הדברים העלולים להפריע , למשל חוסר יעילותם/מובהקותם של מבחני ABX ו/או double-blind רגילים לגבי הבדלים שמורגשים רק לאורך זמן.

אפשר הייה למשל לעשות את הניסוי הבא:
  • בביתו של מאזין שטוען שהוא שומע במערכת שלו הבדלים ניכרים בין כבלים מתקינים שני שקעים זה לייד זה:
  • שקע אחד "פושטי", שממנו יוצא חוט חשמל לא "אודיופילי"
  • ושקע שני עם כבל סופר-דופר ששניהם לפי בחירת/העדפת המאזין, כאלה שבהשוואה רגילה (לא עיוורת) המאזין אומר עליהם שההבדל גדול וניכר לעומת ה"פושטים"
  • השקע+כבל הפעילים מוסתרים מעיני המאזין, ונמצאים במעקב מצלמה 24 שעות ביממה, כדי לוודא שהמאזין לא מתגנב בלילה לבדוק מה המצב.
  • נותנים למאזין לשמוע את הצירוף האחד כמה זמן שהוא רוצה, מדקות ועד שבוע שלם
  • המאזין יוצא מהחדר ואדם אחר, שכלל אינו מוכר למאזין ומעולם לא ראה אותו קודם, מחליף לצירוף השני ויוצא מהחדר -- במשך כל הניסוי המאזין לא רואה את המחליפן ולא יודע אפילו מי הוא
  • נותנים למאזין לשמוע את הצירוף השני כמה זמן שהוא רוצה, מדקות ועד שבוע שלם
  • ואז מחליפים (או משאירים) את החיבור בתהליך האמור
  • המאזין ממלא טבלה שבה הוא כותב אם העדיף את החיבור החדש, היישן, או לא מצא הבדל
  • חוזרים על זה מספר פעמים מספיק לקבל מובהקות סטאטיסטית
אני לא בטוח שבוצעו ניסויים כאלה -- יכול לקחת שבועות לכל מאזין (אם כי יכולים לנהל הרבה ניסויים במקביל).

ייתכנו כל מיני תוצאות לגבי כל מאזין, כולל שאין הבדל ניכר, או שייש הבדל ניכר בכל המצבים, או שייש הבדל ניכר כשהזמן קצר, או כשהזמן ארוך.
אם אין אף מאזין שהשיג מובהקות באף מצב, והמדגם מורכב כולו מבעלי "אוזני זהב" והוא גדול מספיק, אפשר להניח שאכן אין הבדל.

די באדם אחד שמבחין בצורה מובהקת, כולל גם בחזרות על הניסוי שוב ושוב, להראות שייש מקום להניח שייש הבדל.

עד שלא אשמע שבוצע ניסוי מבוקר ברמה כזו, לא ממש אשתכנע לכאן או לכאן (אם כי נטייתי האפריורית לגבי שקעים וחוטי חשמל היא שאין הבדל מובהק).

בברכה,
עמיר

נ.ב., כל פעם שעולה הנושא הזה אתה צץ מהאוב in non-time :)
אבל כששאלתי אותך האם ואיזה הסבר יש להשפעתו של שנאי מבדל, נעלמת...:(
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,331
מעורבות
2,771
נקודות
113
נ.ב., במקום שהמאזין יצא מהחדר, הוא יהייה חייב לשים על עיניו משהו שלא מאפשר לו לראות מי בא, מה ההחלפה ומי הולך,אבל לא מכסה את אוניו, ומצלמה שנייה תוודא שהוא לא מרמה בעניין זה. המוזיקה יכולה להמשיך לנגן גם אחרי שהמאזין לחץ על הכפתור שמזמין את המחליפן ושם את המסיכה על עיניו, ולהמשיך מיידית לאחר ההחלפה.

זאת כדי לנטרל ככל האפשר את הבעייתיות במקרים של הבדלים המובחנים תוך זמן קצר בלבד.
 

zs

חבר משקיען
הודעות
4,910
מעורבות
1,593
נקודות
113
ועדיין, רב העיסוק באודיו איננו סביב איזה סאונד גורם לנו הרגשה טובה ולרצות להאזין, אלא מחפש כל מיני פרמטרים שעוסקים בסאונד פר-סה (בהיר, במה כזו, טבעי, מפורט וכו').
אולי במקום שקעים בחשמל, שלאף אחד אין מושג למה הם אמורים בכלל לשנות משהו, עדיף לקחת כוסית קוניאק או לעשן משהו...
אם זה falou מימי תפוז העליזים אז ברוך בואך לפורום זה.
למרות שהינך משתייך לקבוצת ה"טכנוקרטים "(תקן אותי אם אני טועה)
ככל שירבו חברה עם ידע רחב זה רק יכול להוסיף.
ולעיניננו,אני חושב שכוסית קוניאק ותוסף עישון כולל שקע איכותי וכבל חשמל.....
יעשה רק טוב,מה יכול להיות?:מאזין:
אבל לך תדע עם נמר,לאחר מיבחן עיור שבו היכה כמה חברה ,
אפשר להגיד לו שהוא לא שומע?
(למרות שמבחינה טכנית תאורטית אתה צודק :()
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
falou.

אני הסברתי בצורה מאוד ברורה מהם ההבדלים בין שקע בריליום לזהב ולפלדיום. הסברתי גם מה זה עשה למערכת.
מדוע אתה טוען שאני לא יודע להסביר כיצד זה השפיע על המערכת שלי?
מדוע הזילזול הזה שלך בתוצאות שאני חשתי?
מהם רכיבי המערכת שלך שעליה ביצעת את הניסוי?
 

נערך לאחרונה ב:

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,067
מעורבות
1,519
נקודות
113
לא רציתי להכנס לאש בשרשור אחר, אז אני שואל פה.

ברור לי שחשמל משפיע על הצליל. גם מקור החשמל, העוצמה, הבידוד... הבנתי שחומרים שונים מהם משפיע השקע החשמלי (וגם החוטים, אני מניח) משפיעים.

למה בעצם השקע משפיע? (לא "האם" או "איך", אלא "למה" :))
האם הוא משפיע על היציבות של הזרם, ואז יש פחות קפיצות, נפילות במיקרו ובמאקרו? אז למה זה עד כדי כך משנה לרוחב הבה, למשל?
האם צורת הגל שונה קצת (יותר חלק) וזה משנה משהו? איך שקע יכול להשפיע כאן?
האם החשמל לא מיושר ממילא בכניסה לרכיב ואז אין משמעות ל"קטנות"? (אני מבין שהתשובה היא חד-משמעית "לא", אבל למה, בעצם?)

תודה מראש ושנה טובה,
אדר.
ההבדל בין קונקטור פשוט -שהוא בנוי מפליז ואילו קונקטור משובח בנוי מנחושת , הבדל המוליכות ביניהם עצום , קונקטור משובח מלוטש מאוד ,וכך שאתה מחדיר לתוכו שקע משובח שגם הוא מלוטש המגע ביניהם הרבה יותר טוב , שטח המגע גדול הרבה יותר ," והאלקטרונים הקטנים והשלילים כמו חלק מן הכותבים כאן לא צריכים לקפוץ מרחקים גדולים כדי לעבור מן השקע לתקע , לציפויים השונים יש אפקט על ההולכה , א- בגלל המיבנה הכימי שלהם , לזהב למשל יש נטיה למרות שאיננו מוליך מצוין לותר בקלות על האלקטרון באורביטה החיצונית שלו ולכן יוצר שטף אלקטרונים משופר , בנוסף בגלל שהוא רך ונכניס לתוך מין שקע שכזה תקע מצופה זהב רך , יש לזהב תכונה של "הלחמה קרה" היוצרת מגע נהדר בין השקע לתקע , ויש עוד הסברים למכביר , ובאו כאן כמה אנשים שטוענים מדוע לא ניבנה השקע והתקע הברזל מחוספס , הרי הברזל גם הוא מוליך , האמת היא שלא ברור כמה פעמים יחזור אותו דיון ,שניתן להוכיח אותו בבית בחמש דקות , גם אם ההסבר אינו משכנע , וכתוב בפשטנות יתרה למען המדענים ,אבל קשה להוכיח זאת לבעלי ראש אטום ואזני בטון , פעם התאמצתי להוכיח זאת לרומן שהיה מנהל אתר אודיו כל שהוא , במקרה נכח שם gtr , אבל הבדלים ברורים כשמש נחסמו עיי אוזניים ערלות שביניהם מוח אטום ובחזיתם עיני עגל, בקיצור חבל על הזמן לנסות אפילו להוכיח , כי המוזיקה באזני השומע , או ליתר דיוק בחסימה העצבית אשר אינה מאפשרת לשמוע הבדלים ,
ואין הזדמנות חגיגית יותר מאשר להודיע לכל הצדיקים שקוראים כאן , שרכשתי 3 דופלקסים של סינרגיסטיק ריסרצ ,שעברו תהליך של "טונליזציה " שאם אפשר לכנותו בעברית "תעלתיות" , והוא מאפשר למערכת לעבור לאן שתרצה בזמן , האמת צחקתי אבל קניתי בגלל הצליל , והנה אני דוקא שומע הבדל , תרצו או לא.
 

רונן

חבר משקיען
הודעות
715
מעורבות
114
נקודות
43
ראשית, ברוך החוזר!

שנית, אתה אומר בדיוק מה שכתבתי.

שליש-שיט :), ההבדל הייחיד שאני מוצא בין תוכן דבריך לתוכן דברי הוא שאתה טוען שהמבחנים הדרושים כבר בוצעו (ולא הראו הבדל), בעוד שאני בספק כלשהו האם בודדו ונוטרלו כל המשתנים וכל הדברים העלולים להפריע , למשל חוסר יעילותם/מובהקותם של מבחני ABX ו/או double-blind רגילים לגבי הבדלים שמורגשים רק לאורך זמן.

אפשר הייה למשל לעשות את הניסוי הבא:
  • בביתו של מאזין שטוען שהוא שומע במערכת שלו הבדלים ניכרים בין כבלים מתקינים שני שקעים זה לייד זה:
  • שקע אחד "פושטי", שממנו יוצא חוט חשמל לא "אודיופילי"
  • ושקע שני עם כבל סופר-דופר ששניהם לפי בחירת/העדפת המאזין, כאלה שבהשוואה רגילה (לא עיוורת) המאזין אומר עליהם שההבדל גדול וניכר לעומת ה"פושטים"
  • השקע+כבל הפעילים מוסתרים מעיני המאזין, ונמצאים במעקב מצלמה 24 שעות ביממה, כדי לוודא שהמאזין לא מתגנב בלילה לבדוק מה המצב.
  • נותנים למאזין לשמוע את הצירוף האחד כמה זמן שהוא רוצה, מדקות ועד שבוע שלם
  • המאזין יוצא מהחדר ואדם אחר, שכלל אינו מוכר למאזין ומעולם לא ראה אותו קודם, מחליף לצירוף השני ויוצא מהחדר -- במשך כל הניסוי המאזין לא רואה את המחליפן ולא יודע אפילו מי הוא
  • נותנים למאזין לשמוע את הצירוף השני כמה זמן שהוא רוצה, מדקות ועד שבוע שלם
  • ואז מחליפים (או משאירים) את החיבור בתהליך האמור
  • המאזין ממלא טבלה שבה הוא כותב אם העדיף את החיבור החדש, היישן, או לא מצא הבדל
  • חוזרים על זה מספר פעמים מספיק לקבל מובהקות סטאטיסטית
אני לא בטוח שבוצעו ניסויים כאלה -- יכול לקחת שבועות לכל מאזין (אם כי יכולים לנהל הרבה ניסויים במקביל).

ייתכנו כל מיני תוצאות לגבי כל מאזין, כולל שאין הבדל ניכר, או שייש הבדל ניכר בכל המצבים, או שייש הבדל ניכר כשהזמן קצר, או כשהזמן ארוך.
אם אין אף מאזין שהשיג מובהקות באף מצב, והמדגם מורכב כולו מבעלי "אוזני זהב" והוא גדול מספיק, אפשר להניח שאכן אין הבדל.

די באדם אחד שמבחין בצורה מובהקת, כולל גם בחזרות על הניסוי שוב ושוב, להראות שייש מקום להניח שייש הבדל.

עד שלא אשמע שבוצע ניסוי מבוקר ברמה כזו, לא ממש אשתכנע לכאן או לכאן (אם כי נטייתי האפריורית לגבי שקעים וחוטי חשמל היא שאין הבדל מובהק).

בברכה,
עמיר
.

מוצאים חן בעיני הפרמטרים , אם כי בחידוד מה :
מוציאים את המאזין מהחדר ומישהו אחר נכנס ולא בהכרח מחליף / משנה את המצב הקיים ( כך המאזין / נבחן עדיין חושב על שינוי שנעשה ( ובפועל אולי לא )

מבצעים זאת על לפחות 10 נבחנים .

במידה והנבחנים "קולעים למטרה" כי אכן שמעו הבדל וזאת בתוצאה של מעל 90% , - רק אז אשתכנע !
 
נערך לאחרונה ב:

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,346
מעורבות
882
נקודות
113
בעבר הוספתי מוצר של PS AUDIO בשם Ultimate Outlet - ראו להלן ,

ולאחר כעשר דקות החזרתי אותו תוך אכזבה מרה על כי ייבש לי את הצליל .

מאז , אני סקפטי לעניין התוספות שבד"כ קיימות בוויכוחים בין אודיופילים , מה שבטוח , שהיצרנים מרוויחים ובגדול !

דוגמא:להלן צילום מאתר של חברת Transparent cables שנחשבת חברה אמריקאית מכובדת ביותר , מדובר על חדר המבחן של החברה ! בצילום ניתן להבחין כי הרמקולים עומדים על גלגלים ולא ספייקים !




גם מקינטוש האגדית מפרסמת בתמונה הבאה מגברים ללא ספייקים כלל :

כרגע הוכחת ששקעים וחשמל עושים הבדל.
זה שלא אהבת סוג מסוים במערכת שלך - ממש לא חשוב.
כי במערכת אחרת, כנראה קצת יותר כהה / עשירה, יכול להיות שבעליה היו אוהבים את האפקט.

מה כ"כ קשה לכם שיצרנים ואנשים אחרים מרוויחים...
אתה לא קם בבוקר והולך לעבודה בשביל כסף:בהלם: ?
בנוגע לספייקים, אני לא מאמין שמישהו רציני יציג מערכת רצינית עם גלגלים. בד"כ הם רק לשינוע.
כדאי שתבדוק בעצמך מה ספייקים ומה תושבות טובות לספייקים עושות לסאונד....
 

נערך לאחרונה ב:

רונן

חבר משקיען
הודעות
715
מעורבות
114
נקודות
43
אין לי בעיה שאחרים מרוויחים, ההיפך הוא הנכון , אני סה"כ אומר שהצגת תוספות למיניהם ע"י היצרנים מוגזמות ,
ואני מתייחס לתוספות כמוצרים מיותרים בעיקרן ומעדיף להשקיע יותר במוצרי הבסיס של המערכת ( רמקולים מגברים וכו' )
מאשר במסביב .
לעניין הספייקים , אכן בדקתי אצלי בבית , עם או בלי , ולא שמעתי הבדל !

(והאמן לי , יש לי בבית : ספייקים , שקעים איכותיים Hospital Grade , טיפול והגנה בחשמל באופן חולני , וכו' )

אבל אני לא מאמין בזה , הנ"ל קיים רק למען השקט הנפשי שעשיתי משהו כמו שמומלץ על ידי סוחרים .

נ.ב.אני מייחס לספייקים אמצעי הגבהה נגד מים שעלולים לפגוע ברמקול בעת שטיפת הסלון ....(lol)
 
נערך לאחרונה ב:

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,346
מעורבות
882
נקודות
113
אין לי בעיה שאחרים מרוויחים, ההיפך הוא הנכון , אני סה"כ אומר שהצגת תוספות למיניהם ע"י היצרנים מוגזמות ,
ואני מתייחס לתוספות כמוצרים מיותרים בעיקרן ומעדיף להשקיע יותר במוצרי הבסיס של המערכת ( רמקולים מגברים וכו' )
מאשר במסביב .
לעניין הספייקים , אכן בדקתי אצלי בבית , עם או בלי , ולא שמעתי הבדל !

(והאמן לי , יש לי בבית : ספייקים , שקעים איכותיים Hospital Grade , טיפול והגנה בחשמל באופן חולני , וכו' )

אבל אני לא מאמין בזה , הנ"ל קיים רק למען השקט הנפשי שעשיתי משהו כמו שמומלץ על ידי סוחרים .

נ.ב.אני מייחס לספייקים אמצעי הגבהה נגד מים שעלולים לפגוע ברמקול בעת שטיפת הסלון ....(lol)
מאוד מעניין מה שאתה טוען.
לי יש ציוד די יקר וגם די נחשב:O
ודווקא הגעתי למסקנה הפוכה לגמרי משלך.
הציוד (רמקולים, מגברים ומקורות) פחות חשוב ומהותי מ: אקוסטיקה, חשמל ושיכוך.
ציוד שנחשב בינוני ולא יקר, לדעתי יישמע נפלא עם כל המערכת תטופל כמו שצריך בשילוש הנ"ל.
אני מבין שהרבה (כולל כמה בעלי נסיון רב ממני) חושבים שזרקתי שטויות, אבל מה לעשות שככה אני חושב (כרגע).
 

רונן

חבר משקיען
הודעות
715
מעורבות
114
נקודות
43
מאוד מעניין מה שאתה טוען.
לי יש ציוד די יקר וגם די נחשב:O
ודווקא הגעתי למסקנה הפוכה לגמרי משלך.
הציוד (רמקולים, מגברים ומקורות) פחות חשוב ומהותי מ: אקוסטיקה, חשמל ושיכוך.
ציוד שנחשב בינוני ולא יקר, לדעתי יישמע נפלא עם כל המערכת תטופל כמו שצריך בשילוש הנ"ל.
אני מבין שהרבה (כולל כמה בעלי נסיון רב ממני) חושבים שזרקתי שטויות, אבל מה לעשות שככה אני חושב (כרגע).

לעניין האקוסטיקה אני מייחס חשיבות רבה , שלא כמו שאר התוספות שציינתי .
 

רועי51

חבר משקיען
הודעות
882
מעורבות
204
נקודות
43
למה זה מענין מהי הסיבה להבדלים, האם היא תוצאה של שינויים מתועדים בדוקים ומוכחים, או שהיא בסך הכל סוג של אוטוסוגסטיה. הרי חווית השמיעה היא סובייקטיבית בלבד ואין לה שום השלכה על גורמים חיצוניים, כך שזה אפילו לא ממש חשוב.
 

רונן

חבר משקיען
הודעות
715
מעורבות
114
נקודות
43
אני רוצה להדגיש את דעתי :

יש לי מספר רכיבי הגברה מחברה מסויימת , לחברה מספר רמות של מוצרים,
לשמחתי , שידרגתי לאורך זמן והגעתי עד לרמה הגבוהה של מוצרי החברה .

בכל פעם שחיברתי את ההגברה ברמה הגבוהה מהקודמת ,
שמעתי מיד הבדל משמעותי לטובה וזאת מבלי לבצע מבחן האזנה כלל.

פשוט היה שינוי וזהו !

לעומת זאת , תוספות ושינויים של ספייקים , פלטות ייצוב ובידוד, פיוזים למיניהם וכו' - לא הוסיפו לי דבר !
 

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,346
מעורבות
882
נקודות
113
אני לא יודע על איזה רכיבים ופירמות אתה מדבר, ואני לא יודע מה נקודה היחוס שלך.
אבל, גם אני החלפתי רכיבים ושידרגתי רכיבים של אותו יצרן.
אני לא אומר שאייכות הרכיבים אינה חשובה, בהחלט כן, אבל, ללא הטיפול המשולש הנ"ל, מבחינתי שדרוג הגברה/מקור/ רמקול זה לשמוע את אותו דרעק יותר טוב....
הקושי הוא למצוא את השילוב והיחס הנכון בטיפול והשקעה בשילוש הנ"ל.
אפשר לפתור בעיות של הדהוד בחדר ע"י טיפול אקוסטי מאסיבי,אבל אז הרגת פרמטרים אחרים במוסיקה.
אותו דבר אפשר לעשות עם טיפול מקיף בחשמל, לשים כמה אויאדות, כמה כבלי חשמל רזים ואז נפתרו בעיות האקוסטיקה וגם הלכה המוסיקה.

כל הקטע של בניית מערכת טובה, הוא המון ניסוי וטעייה.
כמו שאומר אדון קאשי, מערכת טובה לא בונים בשבוע וגם לא בחודש......
 

falou

אוהב את התחום
הודעות
412
מעורבות
18
נקודות
18
falou
אתה צודק בדבריך, אבל בפורום הזה אין ממש טעם להתווכח.

אני מתדיין. בשביל זה יש פורום.


אם זה falou מימי תפוז העליזים אז ברוך בואך לפורום זה.
למרות שהינך משתייך לקבוצת ה"טכנוקרטים "(תקן אותי אם אני טועה

לא, אני לא טכנוקראט (אין לי יידע). אני Flat Earther יותר מהכל, אם כבר להכנס להגדרות...

אבל לך תדע עם נמר,לאחר מיבחן עיור שבו היכה כמה חברה ,
אפשר להגיד לו שהוא לא שומע? )

גם אני הצלחתי להבדיל בין שני אינטרקונקטים במבחן עיוור (לא מדעי בעליל), בו אשתי החליפה ביניהם (או לא) ופגעתי בחמש מחמש, לפי אורך Decay של צליל ספציפי.
אז מה זה הוכיח?!
קודם כל, יכול להיות שאפשר היה גם למדוד הבדלים ביניהם.
דבר שני, המבחן לא לימד אותי דבר באיזה מהם המוסיקה נשמעה יותר טוב.
דבר שלישי, לפתוח סנטימטר את החלון בסלון היה עושה הבדל גדול בהרבה, אז לא חבל על ההתעסקות בזוטות?

דרך אגב, אני הרבה יותר מאותגר אנאלית מהנמר.
הוא יכול היה להיות מאושר עם הפיור אקוסטיקס שלו (הלוואי עלי), אני, מאז שהתחלתי להאזין למוסיקה שלא כרקע, סבלתי מהקלטות גרועות, אוזניות מחורבנות, קלטות באיכות ייצור נמוכה, תקליטים מחורבנים תוצרת הארץ, רמקולים זולים ועוד, וזה בלי שהיו צריכים להסביר לי באינטרנט מה טוב בשבילי (כי לא היה אינטרנט).

falou. מדוע אתה טוען שאני לא יודע להסביר כיצד זה השפיע על המערכת שלי??

כי לא הסברת מה ההבדל. זו לא שורה שמתארת הבדל:

"ראשית אספר לכם כי מדובר בשיפור אדיר!!! המערכת קיבלה זריקת אנרגיה, הצליל מפורט יותר, פתוח יותר אך לא בהיר יותר אם כי מאוזן בטירוף."

1. הבדל זה דבר מוגדר. באס יותר עמוק, הדגשה במיד באס, במה יותר רחבה... יש לזה תיאור (אתה יכול לקרא את המבחנים של עצמך, הם לפעמים עוסקים בזה). "מאוזן בטירוף" זה לא תיאור הבדל, זה תיאור רגשי.
2. אם ההבדל שעשו השקעים הוא "מטורף", איזה הבדל יעשה CDP?! אקסטראווגנזי?! ומגבר, בכלל אין מילים בעברית לתאר הבדל שעושה מגבר...


ההבדל בין קונקטור פשוט -שהוא בנוי מפליז ואילו קונקטור משובח בנוי מנחושת , הבדל המוליכות ביניהם עצום.

ההבדל הוא זעיר, ובלתי משמעותי.

זו תיאוריה פיסיקלית מעניינת, רק ששום דבר מזה איננו נכון. הזרם החשמלי איננו מושפע מטיב המגעים, כל זמן שהם מספקים, ובטח שזה לא משפיע על המגבר. אם זה היה משפיע, יצרני המגברים הרציניים היו דואגים לטפל בזה.
הסיבה היחידה לבחור בזהב היא שהוא לא מתחמצן לאורך זמן. אם ציוד מדידה מדוייק וציוד רפואי לא צריכים הלחמה על מנת לקבל את ערכי החשמל שהם זקוקים להם, בטח שציוד האודיו לא צריך.

ויש עוד הסברים למכביר.

נשמח לשמוע גם אותם.

אני מבין שיש מי שמתהדר בשמיעה מעולה. אני כבר מתקרב לארבעים, כך שלא יכול להיות שהשמיעה שלי עדיין מי יודע כמה.

אני יושב עם המערכת שלי בסלון, שהוא כמו כל סלון, אסון אקוסטי.
אני שומע עם מגבר ורמקולים שעם כל הכבוד להם, לא מסוגלים לשחזר באמת צליל של כלי חי. אין להם מספיק גודל, כוח וזה בין כה וכה לא אפשרי, כי לרב ההקלטות לא מאפשרות (ואם כן, הקלטה ממוצעת היתה נשמעת זוועה).

אני יכול להתעסק כל הזמן בצליל של המערכת שלי, בלי להוציא אלפי שקלים. במקום להחליף שקעים אני יכול פשוט להזיז את הרמקולים 5 סנט' ימינה. אוהההו איזה הבדל זה יעשה.
אני יכול לבקש מהשכנים לריב יותר בשקט.
אני יכול להזיז את הפלזמה מטר ימינה, ולשנות את הבמה.
אני יכול לשים כרית מאחורי הרמקול.

יש אלף דברים בחדר שלי שמשפיעים על הסאונד באופן מובחן שאני יכול להתעסק איתם, חינם אין כסף, וכל אחד מהם יותר מהותי מכל ארונית שאני אקנה.

כל ההתעסקות הזאת – מ י ו ת ר ת.

אם לא הגעת בסוף למערכת שאתה יכול פשוט לשים דיסק ולהנות ממנה, התחביב שלך הוא שופינג, לא מוסיקה (שזה בסדר גמור).

ובזה עוסקים כל מיני אינדיווידואלים שמקימים כל מיני סדנאות שמייצרות כל מיני אביזרים מצופי כרום... בשופינג. זה בדיוק כמו תרופות הומיאופתיות לשפעת, שאמא שלי מנסה לדחוף לי. אם זה היה עובד, היו יודעים להסביר למה זה עובד ומוכיחים זאת.
 
נערך לאחרונה ב:

אדר

אוהב את התחום
הודעות
383
מעורבות
7
נקודות
18
ההבדל בין קונקטור פשוט -שהוא בנוי מפליז ואילו קונקטור משובח בנוי מנחושת , הבדל המוליכות ביניהם עצום , קונקטור משובח מלוטש מאוד ,וכך שאתה מחדיר לתוכו שקע משובח שגם הוא מלוטש המגע ביניהם הרבה יותר טוב , שטח המגע גדול הרבה יותר ," והאלקטרונים הקטנים והשלילים כמו חלק מן הכותבים כאן לא צריכים לקפוץ מרחקים גדולים כדי לעבור מן השקע לתקע , לציפויים השונים יש אפקט על ההולכה , א- בגלל המיבנה הכימי שלהם , לזהב למשל יש נטיה למרות שאיננו מוליך מצוין לותר בקלות על האלקטרון באורביטה החיצונית שלו ולכן יוצר שטף אלקטרונים משופר , בנוסף בגלל שהוא רך ונכניס לתוך מין שקע שכזה תקע מצופה זהב רך , יש לזהב תכונה של "הלחמה קרה" היוצרת מגע נהדר בין השקע לתקע , ויש עוד הסברים למכביר , ובאו כאן כמה אנשים שטוענים מדוע לא ניבנה השקע והתקע הברזל מחוספס , הרי הברזל גם הוא מוליך , האמת היא שלא ברור כמה פעמים יחזור אותו דיון ,שניתן להוכיח אותו בבית בחמש דקות , גם אם ההסבר אינו משכנע , וכתוב בפשטנות יתרה למען המדענים ,אבל קשה להוכיח זאת לבעלי ראש אטום ואזני בטון , פעם התאמצתי להוכיח זאת לרומן שהיה מנהל אתר אודיו כל שהוא , במקרה נכח שם gtr , אבל הבדלים ברורים כשמש נחסמו עיי אוזניים ערלות שביניהם מוח אטום ובחזיתם עיני עגל, בקיצור חבל על הזמן לנסות אפילו להוכיח , כי המוזיקה באזני השומע , או ליתר דיוק בחסימה העצבית אשר אינה מאפשרת לשמוע הבדלים ,

תודה! יחד עם התשובה של מנחם קיבלתי עכשיו תשובה מלאה (הגיונית ומעניינת).
אם זה באמת משפיע (ולדעת מי), ואם ההסבר הזה מקובל על כל המתכתבים - זה כבר נושא אחר ולא רלוונטי, לפחות מבחינתי :) פשוט רציתי לדעת מה המשמעות ולמה זה משנה. אם וכאשר ארצה לשדרג שקע חשמל, אדע לפחות במה מדובר, וכמו כולם - אקשיב ואחליט אם טוב לי או לא.
 

רונן

חבר משקיען
הודעות
715
מעורבות
114
נקודות
43
אני לא יודע על איזה רכיבים ופירמות אתה מדבר, ואני לא יודע מה נקודה היחוס שלך.
אבל, גם אני החלפתי רכיבים ושידרגתי רכיבים של אותו יצרן.
אני לא אומר שאייכות הרכיבים אינה חשובה, בהחלט כן, אבל, ללא הטיפול המשולש הנ"ל, מבחינתי שדרוג הגברה/מקור/ רמקול זה לשמוע את אותו דרעק יותר טוב....
הקושי הוא למצוא את השילוב והיחס הנכון בטיפול והשקעה בשילוש הנ"ל.
אפשר לפתור בעיות של הדהוד בחדר ע"י טיפול אקוסטי מאסיבי,אבל אז הרגת פרמטרים אחרים במוסיקה.
אותו דבר אפשר לעשות עם טיפול מקיף בחשמל, לשים כמה אויאדות, כמה כבלי חשמל רזים ואז נפתרו בעיות האקוסטיקה וגם הלכה המוסיקה.

כל הקטע של בניית מערכת טובה, הוא המון ניסוי וטעייה.
כמו שאומר אדון קאשי, מערכת טובה לא בונים בשבוע וגם לא בחודש......

אכן !

ולכן , טרם רכישת המערכת הבסיסית , מצא חן בעיני אופי צליל של חברה מסויימת ומאז אני איתה .

רוצה לומר , ובניגוד לאחרים שחושבים אחרת ( ופה אולי אני טועה ) , רכשתי את כל הרכיבים מאותה חברה
( מגבר , פרה , טיונר, CD , כבלים ) למען שמירת הצליל האופייני של החברה שמצא חן בעיני , ונמנעתי משידוך מוצרים אחרים שאולי יועילו אך עלולים גם לגרוע את הרצף הקיים באופי הצליל האהוב עלי , כאמור .
 

GROOPER

אוהב את התחום
הודעות
460
מעורבות
175
נקודות
43
אני רוצה להדגיש את דעתי :

יש לי מספר רכיבי הגברה מחברה מסויימת , לחברה מספר רמות של מוצרים,
לשמחתי , שידרגתי לאורך זמן והגעתי עד לרמה הגבוהה של מוצרי החברה .

בכל פעם שחיברתי את ההגברה ברמה הגבוהה מהקודמת ,
שמעתי מיד הבדל משמעותי לטובה וזאת מבלי לבצע מבחן האזנה כלל.

פשוט היה שינוי וזהו !

לעומת זאת , תוספות ושינויים של ספייקים , פלטות ייצוב ובידוד, פיוזים למיניהם וכו' - לא הוסיפו לי דבר !


ספייקים מתחת לרמקול ריצפתי שהיה חסר אותם קודם לכן. יעשה הבדל ללא שום ספק. עצם העלעת הרמקול באוויר משנה את כל תחום התדרים, אבל אם מדובר בספייק מנחושת או טיטניום . השני גרוש שלי אומרים שהשינוי פסיכולוגי , כלומר יהיה שינוי כי אתה מצפה לו. אותו הדבר עם שיכוך לפטיפון שמווברץ בתנועתו וספייק למפצל חשמל שלא מבודד שום תנועה (וגם ברמת המיקרון אם הינה קיימת הרי שהמגע בין תקע לשקע הדוק למדי ולא יושפע). להפציץ את המערכת בשיפורים מכל הסוגים יהיה בזבוז כסף.אם לי היו 10000 שקלים אין ספק שהייתי משדרג את המגבר- נגן- רמקול, ולא בחשמל או בארונית. לגבי אקוסטיקה המצב שונה וחבל שנושא זה מוזנח.אם היה לי חדר האזנה יעודי הייתי מתחיל שם.
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור