type1 or type 2


shushu

חבר משקיען
הודעות
1,241
מעורבות
787
נקודות
113
מסכים לגבי היכן נעשה הפיענוח.
לגבי מעביר ביטים.... הכבל מעביר מתח/פולסים חשמליים, לא ביטים (צירפתי צילום מסך של אוסילוסקופ).

אצלי הדאק יכול לקבל אות מ USB או USB שמועבר לאופטי. תיאורטית אם "רק ביטים" עוברים שם כפי שרשמת, אז הסאונד לא היה צריך להשתנות בין האופציות, העניין הוא שכן יש שינוי, איך אתה מסביר את זה, הרי מדובר בסה"כ בביטים.


בידוד גלוואני יכול להיות מייושם ברמות איכות שונות, אותו הדבר גם עם כבלים

חברות כמו Taiko, MSB, DCS, Aurander, WADEX ועוד רבות אחרות יודעות את העבודה, לא נראה לי שהבעיה אצלן.
מבין את חשיבת המהנדס (גם אני מגיע מרקע של מיחשוב), ועדיין אני ורבים אחרים (כולל חברים בקבוצת ה WhatsApp בה אנו חברים) שומעים הבדלים בין כבלי דיגיטל ( AES, USB, Ethernet ) מיצרנים שונים.

אני לא סגור איך הדאק שלך עובד אז קשה לי לענות. ההבדל הבולט הנדסית בין חיבור יואסבי לאופטי הוא השעון. ביואסבי ״דאק סטנדרטי״ משתמש בשעון הפנימי שלו לעומת חיבור אופטי שממיר עם השעון של הטרנספורט.

לגבי הגל האנלוגי לדאק זה לא מזיז. כל מה שמעל מתח מסויים הוא מפרש כ 1 אחרת 0.
 

shushu

חבר משקיען
הודעות
1,241
מעורבות
787
נקודות
113
תגובה פולנית אחרונה בנושא, לא מתכוון להתייחס יותר, ניסיתי לתת את ההגיון של איך דברים עובדים.

כל אחד שיעשה מה שמתחשק לו, על פי האוזניים שלו והתקציב שלו. זה רק תחביב, מבחינתי העיקר המוזיקה, הכל טוב ;)
 

YOSSI24

חבר משקיען
הודעות
1,921
מעורבות
473
נקודות
83
תגובה פולנית אחרונה בנושא, לא מתכוון להתייחס יותר, ניסיתי לתת את ההגיון של איך דברים עובדים.

כל אחד שיעשה מה שמתחשק לו, על פי האוזניים שלו והתקציב שלו. זה רק תחביב, מבחינתי העיקר המוזיקה, הכל טוב ;)
אם כל אחד יעשה מה שמתאים לו,
למה לו להיות כאן, לא שואלים שאלות
כאילו שיש להם מה להפסיד, או פן יאמרו לו מה אתה לא יודע, התגובות בדרך כלל הן
הנחות לא בדוקות או טשטוש התוכן לשחרור והקלה שאמר את דברו, כותבים מגילות במקום תמציתית
לעניין, הפורום הפך למסדר לתרפיה.
 
נערך לאחרונה ב:

shushu

חבר משקיען
הודעות
1,241
מעורבות
787
נקודות
113
אני פשוט עייפתי מלהתווכח, אבל עומד מאחורי מה שכתבתי!
(בסופו של דבר כל אחד עושה מה שהוא מבין)
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
4,901
מעורבות
3,008
נקודות
113
אני לא סגור איך הדאק שלך עובד אז קשה לי לענות. ההבדל הבולט הנדסית בין חיבור יואסבי לאופטי הוא השעון. ביואסבי ״דאק סטנדרטי״ משתמש בשעון הפנימי שלו לעומת חיבור אופטי שממיר עם השעון של הטרנספורט.

לגבי הגל האנלוגי לדאק זה לא מזיז. כל מה שמעל מתח מסויים הוא מפרש כ 1 אחרת 0.

במקרה של MSB , אות שנכנס עובר reclock דרך שעון Femto (בהתאם לדגם 140, 77, 33) להמרת D \ A.
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,046
מעורבות
1,488
נקודות
113
אני לא סגור איך הדאק שלך עובד אז קשה לי לענות. ההבדל הבולט הנדסית בין חיבור יואסבי לאופטי הוא השעון. ביואסבי ״דאק סטנדרטי״ משתמש בשעון הפנימי שלו לעומת חיבור אופטי שממיר עם השעון של הטרנספורט.

לגבי הגל האנלוגי לדאק זה לא מזיז. כל מה שמעל מתח מסויים הוא מפרש כ 1 אחרת 0.
לי יש את כל החיבורים האפשריים , אופטי , USB ,AES , לא ממש הבדל משמעותי .בכל מקרה הממיר עושה אפסמפלינג לסופר אודיו
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,258
מעורבות
2,750
נקודות
113
שקוף מבחינתי הוא מצב שבו כל פריט שיוחלף(פרט לרמקול ,כן?) אזי יהיה הבדל שמיע. יתכן שאפילו קטן אבל שעדיין ניתן להבחין בו
נניח שבמערכת נתונה המגבר ממש גרוע ומערפל הכל.
מחליפים אותו במגבר טוב, ופתאום מופיעים מיליון פריטים שקודם עורפלו.
לפי ההגדרה שלעיל, המערכת המקורית הייתה שקופה.
 

ronenperetz

חבר משקיען
הודעות
1,550
מעורבות
225
נקודות
63
נניח שבמערכת נתונה המגבר ממש גרוע ומערפל הכל.
מחליפים אותו במגבר טוב, ופתאום מופיעים מיליון פריטים שקודם עורפלו.
לפי ההגדרה שלעיל, המערכת המקורית הייתה שקופה.
בוקר טוב עמיר.
לא לזה התכוונתי ואתה יודע את זה.
למה ככה עמיר;)
 
  • Like
Reactions: arb

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,258
מעורבות
2,750
נקודות
113
בוקר טוב עמיר.
לא לזה התכוונתי ואתה יודע את זה.
למה ככה עמיר;)
בוקר טוב!

באמת שאני לא יודע את זה, לא כתבתי את מה שכתבתי כדי להתחכם או להתבדח, אלא כי כך הבנתי את הגדרה.
אני מבין שטעיתי, ומתנצל על אי ההבנה. לרוב אני פשוט מבין דברים, ובעיקר הגדרות, בצורה מאוד מילולית.

אשמח אם תוכל להסביר למה התכוונת.
 

ronenperetz

חבר משקיען
הודעות
1,550
מעורבות
225
נקודות
63
הכוונה הייתה למערכת איכותית ומאוזנת. במערכת טובה כל שינוי של רכיב/כבילה/מעמד/רפידות/ספייקים תוכל לשמוע/ להרגיש בהבדל במקרה של החלפה.
לפני כמה שנים החלפתי בסטנד מזנון שלי את הרפידות החלקה במיסבים, שיפור אדיר בהפרדה ורזולוציה בתחום התחתון אבל על חשבון הרבה צבע במיד נמוך /באס גבוה.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,258
מעורבות
2,750
נקודות
113
הכוונה הייתה למערכת איכותית ומאוזנת. במערכת טובה כל שינוי של רכיב/כבילה/מעמד/רפידות/ספייקים תוכל לשמוע/ להרגיש בהבדל במקרה של החלפה.
לפני כמה שנים החלפתי בסטנד מזנון שלי את הרפידות החלקה במיסבים, שיפור אדיר בהפרדה ורזולוציה בתחום התחתון אבל על חשבון הרבה צבע במיד נמוך /באס גבוה.
אוקיי, אבל זה עדיין בעייתי על תקן הגדרה, כי גם אם החלפת רכיב ושמעת הבדל, זה לא בהכרח כי המערכת המקורית היא שקופה, אלא זה יכול להיות כי השינוי מספיק משמעותי כדי להיות מורגש גם במערכת שאינה שקופה.

וגם האילוץ שהמערכת המקורית תהיה "איכותית" הוא מראש קרוב מאוד ל"שקופה", כי מערכת לא שקופה לרוב לא תישמע איכותית, כך שלהגדיר דבר באמצעות עצמו או דומה לו זו לא הגדרה מועילה בדרך כלל.

נראה לי שמערכת היא "שקופה" אם היא נותנת לך את ההרגשה שאתה שומע את הקולות והכלים באופן ישיר, בלי שיש משהו בינך לבינם, בניגוד למצב שבו יש הרגשה שיש איזשהו "וילון" בינך לבינם.

מערכת "מפורטת" היא מערכת שבה אתה שומע פרטים שבדרך כלל נבלעים.

לרוב מערכת "שקופה" תהיה גם "מפורטת", ולהיפך, אבל, לפחות תיאורטית, זה לא בהכרח כך.
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
4,901
מעורבות
3,008
נקודות
113
לי יש את כל החיבורים האפשריים , אופטי , USB ,AES , לא ממש הבדל משמעותי .בכל מקרה הממיר עושה אפסמפלינג לסופר אודיו

גש לתומר, ישמיע לך איזה הבדל קיים בין כבלי רשת AES ו USB
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,046
מעורבות
1,488
נקודות
113
אז איזה נשמע אצל תןמר יותר טוב?
 

shushu

חבר משקיען
הודעות
1,241
מעורבות
787
נקודות
113
מציע לך לשלוח מייל ל msb להגיד שאתה שומע הבדלים בין כבלי usb ולשאול לדעתם. יש מצב שייגידו לך להפעיל אחריות יצרן, או שיתנו סיבה שיהיה אפשר להתיחס אליה באופן כלשהו
 

matanoosh

חבר משקיען
הודעות
4,068
מעורבות
1,564
נקודות
113
ב
יש שופרים מדהימים .
מרגשים למות שנוגעים בך עמוק בפנים.
למעשה -אחת המערכות הכי טובות וגם מרגשות ששמעתי בישראל מבוססות שופרים .
ראוי לציין ששמעתי את אותם רמקולים במקומות אחרים - והם היו נשמעים "תקולים" - אבל זה תקף לכל רמקול.
החוויה שלך מאוד מצומצמת .
ספר לנו על זה במטותא.
 

RB68

חבר משקיען
הודעות
563
מעורבות
478
נקודות
63
מערכת "מפורטת" היא מערכת שבה אתה שומע פרטים שבדרך כלל נבלעים.
אני חייב לומר שלנושא ה"פירוט" פיתחתי במשך השנים שאני מבלה בתחביב הזה, את החשדנות הגדולה ביותר..
זה לא שאני לא אוהב או מכוון לשקיפות/פירוט. החשדנות מופנת אל הבעייתיות העצומה שבשימוש בפירוט כקריטריון להערכת ציוד:

מכל ההיבטים של חווית האודיו, היכולת להבחין בפרטים היא זו שחשופה ביותר להטיות. לא בשל מוגבלות של חוש השמיעה, אלא דווקא בגלל המורכבות המופלאה שלו.

מכירים את התופעה המכונה "אפקט מסיבת הקוקטייל"? יושב לו ברנש במסיבה רבת משתתפים ולוגם בנחת את המרטיני שלו (סינגל מאלט בשבילי, תודה). במסיבה מתנהלות שיחות רבות במקביל, אולי גם משהו מתנגן ברקע. הברנש שומע פתאום שבשעה 7 שלו, מישהו קרא בשמו ("יחזקאל"!). חזי שלנו מסתובב אל הקורא (נודניק שלא בא לו בכלל לדבר אתו) ואומר "אהלן" בחיוך רחב. חוויתית - חזי שמע את הגירוי הקולי של אמירת שמו בבירור, בווליום תפישתי גבוה יותר, תוך "החלשה" (שוב, תפישתית) של הגירויים האחרים (מוסיקה, שיחות אחרות ברקע).

מה בעצם קרה פה? המסקנות המיידיות (שנחקרו ותועדו היטב ומזמן) מצביעות על היכולת שלנו להתפקס על גירויים ספציפים שבהם יש לנו עניין מכל הסוגים - הישרדותי, חברתי, רגשי, אמנותי ועוד - על חשבון גירויים אחרים, פחות חשובים לנו. כמובן שהיכולת הזו מעוגנת (גם מחקרית וגם מזמן) בחקר ההתפתחות האבולוציונית שלנו וביתרונות ההישרדותיים שהיא מקנה (גם חברתית אגב - זה הישרדותי). "נתקענו" עם היכולת הזו וטוב שכך - קשה לדמיין איך היינו בלעדיה (אולי לא היינו יוצרים/נהנים ממוסיקה). עוד למדנו, שההפעלה של הפוקוס הזה מאוד אינטואיטיבית ואינה בהכרח רצונית או מודעת*.

אפשר להגיע לעוד כמה מסקנות מענינות כשמתבוננים בציר הזמן של הסיפור - חזי חווה את שמו נאמר בווליום גבוה משאר הגירויים בזמן אמת! למרות שהסיבה לאקטיבציה של פוקוס היתר (זיהוי שמו) פגשה את מוחו של חזי מאוחר יחסית, רק לאחר שהגירוי נקלט בשלמותו ופוענחה המשמעות ה"עילית" שלו (קראו בשמי ומישהו רוצה לדבר איתי) - זה המון זמן במונחים של אודיו!
אז כן, אנחנו שומעים מתוך "באפר" (לא קטן), העיבוד במוח הוא אסינכרוני ביג-טיים ויש לו היזון חוזר שמשפיע על הרמה החוויתית.

נקשור את זה חזרה לעניין השימוש ב"פרטים" כקריטריון - אנחנו שומעים דרך "משקפת" עם פוקוס משתנה (דרמטית), לא תמיד באורח רצוני, בלי אינדיקציה פנימית עיקבית כמה פוקוס אנחנו מיישמים בכל רגע נתון. זה נהדר כשם שזה בעייתי :).
כמובן שזה מתכתב עם מה שהבאת עמיר מדברי פלויד טול לגבי ההבדלים הגדולים בדיווחים של נבדקים בין מצבי "sighted" ל-"blinded".

* לעניין התמקדות רצונית בפרטים - אין ספק שהיא קיימת ויש מספיק בסיס להניח שאודיופילים אכן מאומנים יותר בציד פרטים או זיהוי תופעות אחרות בהשוואה לאוכלוסיה הכללית...
אולי הרגישות הזו של אודיופילים היא חרב פיפיות החושפת להטיה אפילו יותר. אולי לא. דבר אחד בטוח: אם אנחנו אנושיים - אנחנו מוטים.
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,428
מעורבות
1,028
נקודות
113
לעניין התמקדות רצונית בפרטים - אין ספק שהיא קיימת ויש מספיק בסיס להניח שאודיופילים אכן מאומנים יותר בציד פרטים או זיהוי תופעות אחרות בהשוואה לאוכלוסיה הכללית...
פוסט יפה מאוד .

אמנם יש להם את היכולת להבין ולפרש מה זה "פרטים" - אבל היא בטלה ב 60 כי אודיופילים מוטים פי 100 ,אולי פי 1000 בהשוואה לאוכלוסיה הכללית -מאלף דברים שלא קשורים לסאונד.

ולכן קורה מה שקורה במבחנים עיוורים.
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,428
מעורבות
1,028
נקודות
113
ב

ספר לנו על זה במטותא.
אני לא בטוח שהוא מעוניין :).

מערכת זו מבוססות גם סאבים ו EQ פרמטרי לסאבים לאחר מדידות.
באמת משהו מיוחד .
אבל זה לא רק הרכיבים - זה גם החלל הגדול (שזה הכי חשוב) - הנגיעות הקטנות של האקוסטיקה ובעיקר ההשקעה של הבעלים בכל הפרטים כולל החדר.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,258
מעורבות
2,750
נקודות
113
אני חייב לומר שלנושא ה"פירוט" פיתחתי במשך השנים שאני מבלה בתחביב הזה, את החשדנות הגדולה ביותר..
זה לא שאני לא אוהב או מכוון לשקיפות/פירוט. החשדנות מופנת אל הבעייתיות העצומה שבשימוש בפירוט כקריטריון להערכת ציוד:
אני לא יודע במה אני חושד יותר מבין ערימה של פרמטרים אודיופילים, אבל הפרמטר הזה חשוד בעיני מסיבה הרבה יותר ישירה מאשר היכולת להתאפס על פרטים מיוחדים מתוך ברדק שלם.

אלה שמשתמשים בזה כפרמטר היא צורת החשיבה שכמה שיותר פרטים זה יותר טוב, ללא הגבלה, וזה לא נכון כי יש אפשרות לפירוט יתר, עקב הדגשת תחום הצלילים שבהם במקרה נמצא הפרט המאובחן (או החלשת מה שמסביבו).

חוצמזה, גם בקטע מוזיקלי ששמענו אינספור פעמים, אם משהו בטונליות שונה, זה נשמע לנו חדש, ואז ההאזנה שונה ומופיעים פרטים שלא שמענו קודם, למרות שהם תמיד היו שם. אם אנחנו לא חוזרים למצב הקודם לבדוק אם הפרט החדש היה גם בו, נשארים עם הרושם שהמערכת/הקונפיגורציה האחרונה מפורטת יותר.
 

RB68

חבר משקיען
הודעות
563
מעורבות
478
נקודות
63
אני לא יודע במה אני חושד יותר מבין ערימה של פרמטרים אודיופילים, אבל הפרמטר הזה חשוד בעיני מסיבה הרבה יותר ישירה מאשר היכולת להתאפס על פרטים מיוחדים מתוך ברדק שלם.

אלה שמשתמשים בזה כפרמטר היא צורת החשיבה שכמה שיותר פרטים זה יותר טוב, ללא הגבלה, וזה לא נכון כי יש אפשרות לפירוט יתר, עקב הדגשת תחום הצלילים שבהם במקרה נמצא הפרט המאובחן (או החלשת מה שמסביבו).

חוצמזה, גם בקטע מוזיקלי ששמענו אינספור פעמים, אם משהו בטונליות שונה, זה נשמע לנו חדש, ואז ההאזנה שונה ומופיעים פרטים שלא שמענו קודם, למרות שהם תמיד היו שם. אם אנחנו לא חוזרים למצב הקודם לבדוק אם הפרט החדש היה גם בו, נשארים עם הרושם שהמערכת/הקונפיגורציה האחרונה מפורטת יותר.
גם זה נכון. העניין הוא שאנשים מוצאים הבדלי "פירוט" עצומים (לשיטתם) בין מצבים שבהם לא השתנה כלום בהיענות לתדר.
באשר למשחקי רמת הפירוט כפונקציה של הדגשת תדרים - רע, איכס, לא בשבילי...
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור