DAC TeddyPardo - מפגש עם האדם והממיר, ראשומון


dtown

מנהל
צוות האתר
הודעות
2,382
מעורבות
732
נקודות
113
שרשור תגובות עבור המאמר: DAC TeddyPardo - מפגש עם האדם והממיר, ראשומון
 

dansany

אוהב את התחום
הודעות
218
מעורבות
0
נקודות
0
גאווה ישראלית(ורד)
 

יואלפלרמן

חבר משקיען
הודעות
2,427
מעורבות
106
נקודות
63
א. בתיאור הפגישה יש תיאור מפורט של הקבוע והמשרת את המוזיקה: מערכת האודיו.

אין אפילו זנב אזכור למוזיקה שהושמעה - וחשוב יותר: התייחסות של כל אחד מהמאזינים לאיך היא נשמעת בכל אחד מהקטעים בכלל, ובאותם מקומות בהם נרשמה חריגה (לטוב ולרע) בפרט.

כל הכותבים דיברו על בס מהיר, תמונת במה וכיו"ב מושגים אודיופיליים שמטרתם לסכם יכולת/תכונה של מכשיר. אלא שכאן, נראה לי, כאשר שומעים קטעים כאלה ואחרים וממוקדים במכשיר אחד או שניים יהיה נחמד לדעת מהו אותו בס "מהיר" וכו'.

***
ב. בנוסף, המאזינים השוו, ולכן יודעים, מה ההבדלים בין הטרנספורט הייעודי לבין המחשב.

הם לא יודעים, איך הממיר הזה ביחס לממירים אחרים - כי לא נעשתה השוואה.

המשמעות היא, בהינתן מערכת שלמה, שלא באמת יודעים את יתרונותיו הייחודיים (או חסרונותיו) של הממיר הזה.

בעצם, אין להם מושג איך הוא, לבדו, "נשמע".

מה שכן יודעים זה איך המערכת כולה מנגנת עם טרנספורט או עם מחשב - כולה, כולל הכל, ממיר, מגבר, רמקולים וכו'.

הצליל ירד עד 30 הרץ (תומר צין). מי אחראי למחדל? הממיר שלשמו התכנסה החבורה או אולי אלו הרמקולים? או החדר? לא נדע.
***

ג. המסקנה מהמפגש הזה, לפחות במה שנשמע, שהטרנספורט כאן טוב בהרבה יותר מאשר המחשב הזה כמקור דגיטלי.

והממיר של טדי פארדו?

אנא עארף?

הוא יחכה מן הסתם להזדמנות אחרת.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,090
מעורבות
4,240
נקודות
113
על הממיר של תדי פרדו נרחיב בסקירה רשמית באתר.
לגבי השאר מדובר בהתרשמות עמוקה של החברים מהמפגש ומהאדם {תדי}, והתרשמות בסיסית יותר מהמערכת ומההשוואה AB בין מחשב כטרנספורט ל-CD כטרנספורט ושם ההתיחסות היתה עמוקה במפגש ומתומצתת בכתבה.
 

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,688
מעורבות
1,420
נקודות
113
יואל

א. צריך להכיר את החדר, חלל האזנה
ב. צריך להכיר את המערכת.
ג. צריך להביא, כמו שאתה אומר DAC נוסף להשוואה.

מה שבאמת אפשר היה לבצע זאת השוואה בין טרנספורט מחשב (USB/hiFace) ונגד CEC
בלתי אפשרי להתייחס לממיר ללא ייחוס. אם כי בוא נגיד שהתוצאה הסופית הייתה טובה..
 

יואלפלרמן

חבר משקיען
הודעות
2,427
מעורבות
106
נקודות
63
לנמר ומיכאל

הכל יפה וטוב פרט לשני עניינים.

1. חתן השמחה היה הממיר של טדי פארדו; בסיום הערב אין למתכנסים שם - ולקוראים כאן - מושג על יכולתו.
אפשר היה לפתור זאת באמצעות שני ממירים: אחד במחיר דומה (6000-7000 שקל) והשני במחיר, נגיד כפול.

2. מה הושמע שם, ובעיקר למה - באופן קונקרטי - התייחסו הכותבים בדברם על במה, בס, שקיפות וכו'?
אפשר היה לפתור זאת בקלות בציון מפורט של קטעי המוזיקה בכלל ואותן נקודות חוזקה/חולשה של מה שנשמע בפרט.
***
- חמישה אודיופילים מאוד מנוסים התכנסו בחלל האזנה ייעודי אצל משווק אוהב-מוזיקה עם מערכת נכבדה - ואירחו מפתח ישראלי של ממיר מקורי משלו.

יופי של פתיחה והזדמנות.

הסיכום: 1. טרנספורט מעולה טוב יותר ממחשב נישא כמקור דיגיטלי; 2. אנחנו לא שומעים מוזיקה ומספרים איך זה נעשה, אלא משתמשים במילות קוד - שהן גם חסרות התייחסות קונקרטית - לתיאור יכולת מערכת שלמה (וגם זה מוגבל, פרט לטרנספורט/מחשב).
 

Joshua_G

חבר משקיען
הודעות
3,721
מעורבות
4
נקודות
0
יואל,
כפי שכתבתי בהתרשמות, אופי הצליל של כלל המערכת עליה נעשתה ההדגמה של הממיר לא מוכר לי והוא שונה מאד מהמערכת שלי. לכן, בהדגמה זאת לא יכולתי להתרשם באופן ברור מהממיר הזה. בזמן ההדגמה דגש תשומת הלב שלי היה על אופי הצליל של המערכת.

עם זה, שמעתי את הממיר הזה מספר פעמים על מערכת שאני מכיר היטב ואוהב מאד את אופי הצליל שלה – המערכת של שמעון ב., אשר עליה שמעתי גם מקור אנלוגי מספר פעמים.

אמנם אין לי השוואה של הממיר הזה לממירים אחרים, אבל, הממיר הזה, על מערכת שאני מכיר, נשמע לי קרוב יותר לאנלוגי – יותר מכל מקור דיגיטאלי אחר ששמעתי על מערכת כלשהי. לטעמי האישי, זאת המחמאה הגדולה ביותר שאני יכול לתת למקור דיגיטאלי כלשהו.

דבר אחר הוא שיש להבחין ולהבדיל בין ביקורת רשמית, בה מצוינים קטעי המוסיקה השונים – לבין התרשמות אישית קצרה של מספר אנשים.

דבר נוסף.
תדי פירט את שיקולי התכנון שלו והעקרונות הטכניים של הממיר. השיקולים שלו והעקרונות הטכניים מקובלים עלי ונראים לי נכונים. בעיקרון, החתירה שלו היא לטוב ביותר האפשרי. האפשרי עבורו, כמובן, במסגרת הידע וההתמחויות שלו.
הערה:
גם אני נמצא בתהליך של ניסיונות עם ממירי DAC שונים. תדי עובד עם מעגלי FET , בעוד הניסיונות שלי הם עם מעגלי שפופרות. מאחר אני מוצא את עצמי ניצב בפני התלבטויות דומות, יש לי הערכה רבה מאד לשיקולי התכנון של תדי.
 

nitayn

חבר משקיען
הודעות
1,281
מעורבות
8
נקודות
38
מסכים עם כל מילה של יואל

לשם שינוי

:D:D:D

לא קיבלתי מהמאמר שמץ של מושג לגבי הממיר הנבדק

אופיו

יתרונותיו

חסרונותיו

איך הוא בהשוואה לממירים אחרים בטווח המחיר שלו?

המסקנה היחידה שאפשר להסיק מקריאת המאמר היא שדעת הרוב הייתה
שהטרנספורט של cec נשמע טוב יותר ממחשב כמקור

איזה קטעים נוגנו?

ואולי בעצם זה היה מפגש חברתי??????????

:cool::cool::cool:

ואז השאלה הנשאלת היא-

למה לפרסם את זה כביקורת באתר שאותו אני מאוד מכבד


יום קריר
 

Joshua_G

חבר משקיען
הודעות
3,721
מעורבות
4
נקודות
0
ואז השאלה הנשאלת היא-
למה לפרסם את זה כביקורת באתר שאותו אני מאוד מכבד

זאת לא הייתה ביקורת – זאת הייתה התרשמות אישית קצרה.
כפי שכתב נמר, סקירה רשמית תתפרסם בהמשך.
 

nitayn

חבר משקיען
הודעות
1,281
מעורבות
8
נקודות
38
זאת לא הייתה ביקורת – זאת הייתה התרשמות אישית קצרה.
כפי שכתב נמר, סקירה רשמית תתפרסם בהמשך.


אם זו התרשמות אישית קצרה

אז

אני לא חושב שהמקום הראוי לה הוא בדף הראשי בכותרת ראשית

באתר הזה

(shocked)(shocked)(shocked)
 

tzachi

חבר משקיען
הודעות
2,412
מעורבות
386
נקודות
83
היי לא לזלזל ב- CEC !!! לא דובר בטרנספורט פשוט בכלל !!!
למרות שמחירו כטרנספורט הוא פחות מ- 5000 שח הוא מיתהדר בטרנספורט עם הנעת רצועה - דבר שמנטרל את הקשר הישיר ביין הספינדייל עליו יושב הדיסק למנוע (שמיצר ויברציות כל פעם שהעוגן קופץ משדה מגנטי אחד לשני בזמן הסיבוב )
בנוסף יושבת על הדיסק דיסקה כבדה שמשמשת כגלגל תנופה ומוסיפה ללינריות של הסיבוב של הדיסק .
מנגנון זה כניראה עוזר לליזר לקרוא את הדיסק בצורה יותר טוב ומינימום טעויות !
ולכן הטרנספורט הזה נשמע יותר טוב מכל מנגנון סידי סטנדרטי !
שאלה :
העם טדי מוכר שנאים לתחום ה-DIY ? לשיפור נגנים או ממירים קימים !
 

יואלפלרמן

חבר משקיען
הודעות
2,427
מעורבות
106
נקודות
63
אם הפגישה הייתה כדי להכיר את פארדו האיש ופארדו המתכנן והמבצע - מצוין.

אבל אז לא ברור כל עניין הבמה, הבס, השקיפות והעפיצות.

אם הכוונה הייתה להשוות בין מחשב לטרנספורט - יופי, אבל מה לפארדו באופן ייחודי ולזה, ולמה להטריחו בכגון דא.

ואם הכוונה הייתה להכיר את הייחוד במוצר הזה, כל מה שאני יודע כעת הוא כי הושם דגש על ספק הכוח והכוונה הייתה ליצור צליל בעל אופי אנלוגי (לפי תומר צין).
***
איך? מה היו נקודות המוצא שלו? כמה זמן עבד על הפרויקט? מה פסל ולמה? למה השווה את זה? מה היה חשוב באוזניו בצליל וביכולת? עם איזה מערכת עבד? מה היה החומר המוזיקלי? איזה נתונים היו חשובים לו? מה כללו השינויים? האם שם דגש רב יותר על תכנון או על איכות חלקים? האם התכנון מקורי מהבסיס? האם הממדים הם אילוץ, החלטה טכנית או שיקול שיווקי?

כל שבוע נפגשים נכבדי הפורום עם מפתח הי-אנד מקורי ומקומי?
 

Joshua_G

חבר משקיען
הודעות
3,721
מעורבות
4
נקודות
0
צחי, ככל הידוע לי תדי לא מוכר שנאים. הוא מוכר ספקי מתח וממירים.

יואל,
תכנון הממיר הוא מקורי מהבסיס.
השיקול העיקרי הוא התכנון והשיקול המשני הוא איכות הרכיבים. בהקשר זה, מידת הדיוק של השעון, שהיא קריטית בממירים – זה שיקול שהוא גם שיקול תכנוני וגם שייך לאיכות הרכיבים.
המטרה היא קבלת שמע ברמה הגבוהה ביותר האפשרית, קרובה ככל הניתן למקור אנלוגי.
הממדים של הקופסה הם אילוץ, זאת קופסה שהיא מוצר מדף – ייצור קופסה ייעודית היה מייקר את המוצר במידה רבה.

על יתר השאלות אני מקווה שתדי עצמו ישיב.
 

liorms

חבר משקיען
הודעות
988
מעורבות
50
נקודות
28
יואל - אולי דווקא בגלל ש"לא נפגשים כל שבוע" עם מפתח מקומי, חסר הנסיון של איך עושים את זה בצורה אפקטיבית. אבל גם מסע של 1000 מילין מתחיל בצעד אחד...
כל הכבוד על היוזמה ויזמות, ונקווה להשתפרות.

ליאור.
 

teddy_pardo

עוסק בתחום
הודעות
78
מעורבות
33
נקודות
18
יואל,
פרסמתי באתר שלי מסמך white paper שמתאר את התיכנון והשיקולים, ממלץ לקרוא: www.teddypardo.com

בתהליך הפיתוח השוותי את הממיר לנגנים וממירים יקרים מאוד ששמשו להשוואה, אבל הReference שלי היה הפטיפון שלי, Linn LP12 עם זרוע איכותית וכל התוספות (תוספת אחרונה ראש Clearaudio Stradivari) ופונוסטייג מבוסס Naim שעבר מטמורפוזה. לדעתי שום ממיר דיגיטאלי לא מגיע לתוצאה הזאת, אבל אני מאמין שהגעתי די קרוב...

לצורך ההאזנות אני משתמש הרבה במוזיקה סמפונית מורכבת ועשירה, דבר שמאפשר לבחון עומק, תלת מימדיות, והפרדה בין כלים. כמו כן בהקלטות של קולות אנושיים, שאת זה האוזן שלנו הכי מורגלת לשמוע ולזהות שוני בין הקלטה למקור.

זה על קצה המזלג, תשובות לשאר השאלות אני חושב שתמצא במסמך שלי, ובנוסף, במידה ויש עניין נשמח לארגן מפגש נוסף לפורום רחב יותר בעתיד.
 
נערך לאחרונה ב:

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,090
מעורבות
4,240
נקודות
113
יואל - אולי דווקא בגלל ש"לא נפגשים כל שבוע" עם מפתח מקומי, חסר הנסיון של איך עושים את זה בצורה אפקטיבית. אבל גם מסע של 1000 מילין מתחיל בצעד אחד...
כל הכבוד על היוזמה ויזמות, ונקווה להשתפרות.

ליאור.

לא חסר לנו נסיון. בעבר העלנו מספר בקורות עם מפתחים לא מקומיים ומקומיים.

דוגמא ניתן למצוא בלינק הבא.

http://www.dtown.co.il/articles/886.html

ראיון מסודר ועמוק לא ניתן לעשות במפגש מהסוג הזה אלא אחד על אחד. ולעשות את זה אנו יודעים בהחלט. אבל כאן המטרה היתה שונה לגמרי והיא איננה ראיון עם תדי אלא הסבר תמציתי למי הוא, מה הוא ועוד כמה חוויות אישיות מהמפגש.
הסיבה שהחלטנו להעלות את המפגשון או כפי שמוצהר רשאמון {יעני התרשמות פיצפונית, בסיסית ביותר} היא על מנת לשתף את כולם בצורה מסודרת ובנוסף זוהי פעילות ששייכת לאחר עצמו.

אי לכך, על פי ה"טענות" {לא בשלילה} של יואל אני משער שהוא לא הבין מהי מטרת המפגש. מקווה שכעת הנושא ברור יותר.
 

יואלפלרמן

חבר משקיען
הודעות
2,427
מעורבות
106
נקודות
63
לתדי
תודה על התגובה
ההתייחסות שלי היא לתוצר של מפגש.
***
לנמר
1. אין למושג "ראשומון" ולגודל ההתרשמות ולא כלום. מומלץ לבדוק טרם תגובה.

2. לגבי ההבנה או אי ההבנה לגבי מהות המפגש - ציינתי כי קיים פער בין ההכרזות, הביצוע והמידע שהגיע לכאן.

3. כל המידע על ביצועי המערכת בכלל וההשוואה בין הטרנספורט למחשב - שזה העיקר המוחלט של הטקסט ועיקר התיחסויות המאזינים - אינו נוגע למה שתדי ייצר ועשה.

אם לאחר השאלות והעניינים שהעליתי התגובה היא "ראיון מסודר ועמוק לא ניתן לעשות במפגש מהסוג הזה אלא אחד על אחד" - אפשר לעצור כאן.

פשוט, כי מעבר לדברים שהעליתי כאן, כן ניתן לעשות את זה במפגש כזה.
***
ובכלל, כדאי להכיר את קורסאווה
 

איתי_הגיתי

חבר משקיען
הודעות
1,594
מעורבות
48
נקודות
48
יואל
יש תחושה שאתה לא מרוצה ממשהו.
לא כל כך ברור ממה, כי לא נמר ולא ליאור עובדים למענך.
האתר הזה בנוי על הזמן החופשי שלהם.
קצת מוזר לקרוא את הבקורת שלך כל הזמן, כאילו חייבים לך משהו.
אולי במקום להתלונן, תתרום מהידע שלך לאתר, ע"י כתיבה, ביקורת, כיסוי ארוע כלשהו.
אני חושב שכדאי לתעל את האנרגייה והנסיון שלך בתחביב הזה לאפיקים שיתרמו לקוראי הפורום הזה.
כי די ברור שאכפת לך.
איתי
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור