DAC TeddyPardo - מפגש עם האדם והממיר, ראשומון

dtown
28-06-2010 07:00

המפגש עם תדי פרדו: קיבצנו חמש זויות ודעות שונות של חברים שהתכנסו במטרה להתנסות בהשוואה בין מחשב כמקור אודיו, טרנספורט CD והתרשמות מ- DAC ישראלי חדש, ראשומון על ממיר והשוואת מקורות.


הדברים פורסמו בשם אומרם, עם עריכה מינימלית, זאת במטרה להעביר את החוויה האישית באופן קרוב למקור ככל האפשר.

תומר צין
נתכנסו למפגש קסום אצל היבואן עופר שחורי, תדי פרדו, נמר, אבנר 126, אורי ו., מיכאל 123, יהושוע גומא, שגם צילם את המאורע ואנוכי.
תדי פרדו, שזו היתה לנו הפגישה השלישית, התחיל בדברי פתיחה. לדבריו, חברתו מייצרת ספקי כוח למכשירי Naim השונים, כבלים מקשרים בין מכשיר למכשיר, מכשירי TeddyDAC באיכות High End, להמרה מדיגיטל לאנלוג, למכשירים כגון CD/DVD ומדיה סנטר. המטרה בתכנון ה-  TeddyDAC היא, לייצר שחזור מדויק ומציאותי, חופשי מצליל מלאכותי, צליל "אנלוגי", שיערב לאוזניהם של חובבי הפטפון והשפופרות.  

בכדי להשיג מטרה זו, נדרשת גישה ייחודית ב"ספק הכוח" למערכת, אם לא הקריטית ביותר, כמרכיב של העיצוב.
לצורך ההדגמה, חיבר עופר רמקולים מדגם Gryphon Atlantis, מגבר משולב Diablo, כבלי רמקולים Gryphon PSC Reference, D/A של TeddyDAC וטרנספורט של CEC TL51XR. הסט נשמע מצוין. הצליל והאיזון הטונאלי בחדר היו טובים מאוד, הבס היה מדויק ומהיר, אולם לא ירד נמוך מ- 30 הרץ. הצלילים הגבוהים היו נקיים מאוד, חופשיים ממתכתיות ומצרידות, בעלי אויר וברק. התמונה בחדר היתה בדיוק באמצע, לטעמי האישי, היתה מספיק דינאמית ומוגדרת.

ההבדלים בין המחשב לטרנספורט היו משמעותיים. המחשב נשמע מעט מרוח, שטוח, סינטטי ולא מפורט. כאשר הוספנו את הרכיב של ה-,"Hiface"  הורגש מעט שיפור, אך זה לא היה מספיק טוב. כאשר הכנסנו את ה- TL51XR התחלנו לשמוע מוזיקה.

Teddy Pardo DAC
Teddy Pardo DAC

נמר לוי

כשראיתי את תדי פרדו מתעסק עם המחשב בהתחלה חשבתי בליבי שאולי סוף סוף נשמע צליל איכותי ממחשב. נכון, חשבתי. כן, בראש ובראשונה החלטתי להתייחס להשוואה שביצענו. מחשב VS נגן תקליטורים "של פעם" עם ממיר של תדי פרדו.

כנראה שעל מנת "לשמוע טוב" עם מחשב צריך קצת יותר מאשר להניח אותו, להעלות תוכנת ניגון, לחבר לממיר איכותי ולשבת להאזין. בעצם אפשר להאזין, אבל האיכות תהיה נחותה מנגן CD כטרנספורט. לפחות במקרה הזה, בהשוואה הזו, בחלל ההוא, עם המערכת ההיא היתרון היה לטובת העגול, הדיגיטלי "המיושן" שקוראים לו תקליטור. השילוב עם המחשב היה נשמע סינטטי, לקונטרבס היה חסר "גוף", התחום הנמוך נשמע מאוד מקומפרס וסנטטי, בתחום המיד הגבוה והגבוהים נטולי אוויר ונטולי חיים. הצליל דרך המחשב היה משעמם ורחוק מלהיות משביע רצון. ההבדלים בניהם היו דרמטיים.

הערה על חווית האזנה למקור דיגיטלי
השילוב של ה-CEC הפשוט כטרנספורט יחד עם הממיר של תדי פרדו הוא הפעם הראשונה בה אני שומע מקור דיגיטלי שנשמע ממש ממש טוב במחיר זול כל כך. איכות הצליל שבקעה הייתה אנלוגית, טבעית ומאוד "נכונה". היו פעמים שחשתי ממש כאילו תקליט מסתובב שם.

תדי פרדו
מדובר באדם משכיל, מקצוען שחש את הלקוח ואת רצונותיו. הממיר הזה, שאני מתאר לעצמי שבלעדיו הייתי קם מהכסא ויוצא מהחדר בעת ניגן דרך המחשב, הצליח להציל את הצליל. בסך הכל אני חושב שמדובר במוצר מאוד מאוד איכותי, שבנוי נהדר ונשמע (עם ה-CEC) כמו שאף מוצר במחיר הזה לא נשמע.

תדי פרדו, נמר לוי, עופר שחורי
מימין לשמאל: תדי פרדו, נמר לוי, עופר שחורי

יהושע גומא
התרשמותי מההדגמה של הממיר:
את הממיר TeddyDac אני מכיר מהאזנות קודמות על מערכת אחרת. ללא כל ספק, זהו ממיר בעל איכות מפתיעה לטובה. בגדול, ממיר זה ניגן (על המערכת ששמעתי קודם) תקליטורי CD באיכות הגבוהה ביותר ששמעתי עד היום. מבחינתי, איכותו של ממיר מתבטאת בראש ובראשונה במידת קרבתו למקור אנלוגי.

ההדגמה נעשתה על מערכת אשר לה צליל בעל אופי שונה לחלוטין ממה שאני מכיר. לכן, מרב תשומת לבי הופנה לאופי הצליל של המערכת, שבמשך ההדגמה עדיין לא התרגלתי אליו. עם זה, היו הבדלים ניכרים בין השמעה מהטנרנספורט כמקור לבין השמעה מהמחשב כמקור. עם הטרנספורט כמקור הצליל היה הרבה יותר מפורט ופתוח. עם המחשב כמקור הצליל היה הרבה יותר רך. מה משניהם "נכון" יותר, או מה משניהם אני מעדיף – איני יכול להגיד בשלב זה. אוכל להגיד כאשר השוואה כזאת תתבצע על מערכת שאופי הצליל שלה מוכר לי יותר.

מפגש אודיו - תדי פרדו

מיכאל 123
המפגש התחיל משיחת מבוא של תדי פדרו.
שמענו קורות חיים מעניינים של בנאדם שהתחיל לבנות מגברים וצעצועי אלקטרוניקה אחרים בגיל צעיר, אבל הלך ללמוד בהמשך ובנה קריירה בהיי-טק, עד שבתחילת שנות ה-2000 חזר לתחביב והפך אותו למקצוע.
שמענו על הפילוסופיה של תדי הלא מתפשרת על איכות הרכיבים ודיזיין (על פי השקפתו כמובן), הסטאפ היה מורכב משני מקורות (CEC אני חושב), ומחשב נטבוק עם או בלי hiFace של M2Tech.

ממיר DAC כאמור היה פרי פיתוחו של תדי.
הצליל באופן כללי הצטיין כ-רך (פחות מפוקס לטעמי), laid back (במה אחורית), עם אימג'ינג טוב.
שמענו אותו קטע ב-CEC, דרך המחשב ב- USB ולאחר מכן דרך hiFace.

דרך CEC הרגשתי באסים מודגשים בצורה יתרה (לטעמי) וחששתי כי הבעיה הינה באקוסטיקה של החדר או/וגם מסיבה שרמקולים אולי חדשים ולא עברו break-in.

עם USB המצב "תוקן" וצליל נהיה יותר מאוזן ובאס נעים יותר (יש לציין כי אני מאוד אוהב באס, אבל באס מפורט ולא כזה שדופק לי לראש..)
כאשר חיברו את hiFace (שניגן בעזרת foobar עם kernel streaming - קונפיגורציה מומלצת ע"י M2Tech) - הבאס המודגש חזר.
אז כנראה שזה המצב הנכון מבחינת ה-playback וישנה בעיה באקוסטיקה (אולי) ו-USB (של ממיר של תדי) כנראה לא מוציא/לא מפענח סיגנל נכון.
בהמשך, כל אחד שמע את מה שהוא רצה, אני שמתי כמה קטעים של היי-רז (של LINN ו-AIX) שלטעמי נשמעו רך מדי, אבל נעים.

תדי פרדו - Teddy Pardo
תדי פרדו

אבנר126
אכן היה מפגש נחמד מאד, ראשית אני רוצה לציין כי מאד נהנתי, מתדי פרדו כבנאדם - הוא לאורך המפגש הפגין ידע טכני שהיה מאד חשוב לטעמי לכל מי שהשתתף, הבנאדם דיבר אל כולם בגובה העיניים והיה סבלני מאד כאשר סטה מנושא לנושא מפאת השאלות שנשאלו תוך כדי המפגש, לטעמי מדובר באדם אשר יודע ועושה את מלאכתו לשבח.
בנושא ההשוואה שבין ה CD למחשב היו הבדלים ברורים מאד לטעמי - המנצח היה חד משמעית הטרספורט של CEC בהשוואה למחשב ההבדלים באו לידי ביטוי באופנים הבאים:

-    המוסיקה זרמה בקלילות וללא כל הפרעה או מכשול דרך ה- CEC.
-    הבאס היה הרבה יותר מורגש, ברור ומוגדר ב- CEC.

משהו מאד הפריע לי כאשר המוסיקה התנגנה דרך המחשב - הכל היה מרוח ונדמה היה שאין הפרדה טובה בין הפרטים והכלים והביצוע לא היה מהמם כפי שב- CEC.

------------------

זהו, תם הדיון (או רק החל...), אנו מקווים שטעמתם וחוויתם במעט מהחוויה שעברה על החבורה שהתנסתה בהשוואה בין מחשב כמקור מול טרנספורט CD וחשיפה לממיר (DAC) חדש ויוצרו - תדי פרדו.

TeddyPardo DAC
מעבר לתגובות בפורום