ANA[DIA]LOG -- קשקשן צמרת

  • פותח הנושא פותח הנושא AK1
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

אין פה מי צודק...
אמרתי שלטעמי אני אדאג שהזמרת לא תשמע שרה מתחת לספסל.
זה מעולה ונחוץ.

...אבל נשאלו כאן 3 שאלות:

1. האם הגובה של אותה זמרת, האינפורמציה על אותו גובה, נמצא בכלל בהקלטה? והתשובה לכך היא לא. זה פשוט לא קיים בהקלטה.

2. האם אפשר לשלוט בגובה, באופן בו אודיופיל נכנס לחדר ואומר לבעל המערכת תעשה XYZ ותקבל את הזמרת חצי מטר גבוה יותר..?

התשובה גם לזה היא שלילית לטעמי. ..
יש כאן הרבה ניסוי וטעייה..תלוי מערכת/חלל/הצבה.

3. האם אותו גובה הוא פרמטר אבסולוטי? גם כאן התשובה היא שלילית היות ומדובר באספקט קצת מעורפל וקשור קשר ישיר לאיך המאזין *הספציפי* חווה את אותו גובה..

כל זאת בשונה מאספקטים הרבה יותר קלים לאיבחון/תיקון/דיון/הסכמה..

כדוגמת באס.

רן
 

זה מעולה ונחוץ.

...אבל נשאלו כאן 3 שאלות:

1. האם הגובה של אותה זמרת, האינפורמציה על אותו גובה, נמצא בכלל בהקלטה? והתשובה לכך היא לא. זה פשוט לא קיים בהקלטה.

2. האם אפשר לשלוט בגובה, באופן בו אודיופיל נכנס לחדר ואומר לבעל המערכת תעשה XYZ ותקבל את הזמרת חצי מטר גבוה יותר..?

התשובה גם לזה היא שלילית לטעמי. ..
יש כאן הרבה ניסוי וטעייה..תלוי מערכת/חלל/הצבה.

3. האם אותו גובה הוא פרמטר אבסולוטי? גם כאן התשובה היא שלילית היות ומדובר באספקט קצת מעורפל וקשור קשר ישיר לאיך המאזין *הספציפי* חווה את אותו גובה..

כל זאת בשונה מאספקטים הרבה יותר קלים לאיבחון/תיקון/דיון/הסכמה..

כדוגמת באס.

רן
לגבי סעיף 2.
אז כבר כתבתי שזה אפשרי לשחק עם הבמה לרוחב ולגובה.
רמז:
המשחק בבמה בין 16:9 ל 4/3 יתן יותר גובה או פחות.
ככל שתצמצם את הבמה הגובה יעלה והפוקוס.
איך עושים זאת זה כבר סיפור אחר.
 
לגבי סעיף 2.
אז כבר כתבתי שזה אפשרי לשחק עם הבמה לרוחב ולגובה.
רמז:
המשחק בבמה בין 16:9 ל 4/3 יתן יותר גובה או פחות.
ככל שתצמצם את הבמה הגובה יעלה והפוקוס.
איך עושים זאת זה כבר סיפור אחר.
מה שאתה מתאר נשמע כמו "Crosstalk Cancellation",
זה קיים אצלי ב DAC כ DSP ועושה משהו דומה.
ברגע שכל המשתנים מכוונים נכון, הסאונד יוצא מגבולות הרמקולים והפוקוס עולה.
בעיקרון, זה אותה הטכנולוגיה שאוזניות "מבטלות רעש" משתמשות.

יותר מידע פה ופה


Screenshot 2024-06-08 102636.png


אבל אם לתאר את זה כחוויה סובייקטבית, בביקורות של enjoythemusic.com זה מתואר כ "Soundscape Extension Into Room"

Screenshot 2024-06-08 103628.png
 
מישהו מחובבי הגובה יכול להגיד מה הגובה ה"נכון" עבורו ?

1 מטר
2 מטר ?
 

מישהו מחובבי הגובה יכול להגיד מה הגובה ה"נכון" עבורו ?

1 מטר
2 מטר ?
באותה אנלוגיה, מהו רוחב במה נכון?

עם כל הכבוד לרוחב סלון ישראלי ממוצע או גדול מהממוצע, הוא אינו ברוחב במת מופע רוק או תזמורת פילהרמונית, תכלס, רוב הבמות במופעי גאזה אינטימי גדולים ממנו.

אשליית גובה ורוחב במה הן נגזרות של מיקום הרמקולים, מקום הישיבה, מיקום המיקרופונים בהקלטה, המיקס, מיקום המרכז הוירטואלי בין הטוויטר למיד, ובטח יש דברים נוספים שאין לי מושג לגביהם.
 
נערך לאחרונה ב:
ניר פילד בלי יותר מדי עיניינים כשכולך בתוך המוזיקה וכל ההגדרות של גובה ורוחב נעלמות בגלל שכולך בתוך המוזיקה כמעט כמו אוזניות אבל כל הגוף בתוך האוזניות
 
באותה אנלוגיה, מהו רוחב במה נכון?

עם כל הכבוד לרוחב סלון ישראלי ממוצע או גדול מהממוצע, הוא אינו ברוחב במת מופע רוק או תזמורת פילהרמונית, תכלס, רוב הבמות במופעי גאזה אינטימי גדולים ממנו.

אשליית גובה ורוחב במה הן נגזרות של מיקום הרמקולים, מקום הישיבה, מיקום המיקרופוני בהקלטה, המיקס, מיקום המרכז הוירטואלי בין הטוויטר למיד ובטח יש דברים נוספים שאין לי מושג לגביהם.
מאה אחוז ..מסכים
 

נראה לי בגלל השטויות שכול אחד כותב פה ליאור עזב את האתר הזה
 
אישית אני אומר לך שמחליפים כבלים רואים את ההבדלים בגרף - בדקתי את זה מספר פעמים.המדידה מראה את זה .
היי דן,
באיזה גרפים אתה רואה את ההבל בעיקר האם בSPL, WATERFALL, THD, I, IMPULSE?
האם רואים שיפור כמו %THD קטן יותר, זמן דעיכה?
אשמח אם תפרט ואולי תראה גם גרפים.
בפוסט שכתבתי בעבר שראיתי הבדלים בין כבלי רמקולים משום מה הרבה כתבו שזה לא אפשרי ולא מדיד ???
בברכה,
איסי
 

באיזה גרפים אתה רואה את ההבל בעיקר האם בSPL, WATERFALL, THD, I, IMPULSE?
האם רואים שיפור כמו %THD קטן יותר, זמן דעיכה?
אשמח אם תפרט ואולי תראה גם גרפים.
בפוסט שכתבתי בעבר שראיתי הבדלים בין כבלי רמקולים משום מה הרבה כתבו שזה לא אפשרי ולא מדיד ???
בברכה,
איסי
אני לא הראשון.
בחיבור למערכת - התגובה בחדר - רואים שינויים בגרף ה SPL.(לא חפרתי על האחרים - זה הספיק לי)
בזמנו בדקתי על CLARUS CABLE - שם ראיתי שינוי וראיתי גם ברשת שמבקר צירף גרפים וזה סיקרן אותי .

אבל , המשקל שאני נותן לכבל - הוא אחרי שהכל פיקס . לא הפוך.
הוא לא יציל לי מערכת לא מאוזנת.
 
מה דעתו של AK1 בנושא הכבלים?
אשמח לשמוע *עובדות* בלתי ניתנות לערעור בנושא
 
אודיופיל !, הבחור קנה כבלים וחיבר וזהו , למה שלא תשאל את גיא , חננאל , או שי (ובמקרה כותב לך כאן אלוף הארץ בעניין ) :),
שמעת מייך כבלי אלומיניום , גרפיט , פחם , כסף טהור , נחושת טהורה ? כשתשמע את כולם תחזור ותשאל , החומר קובע יותר מהחברה , כמובן גם איך עשויים .
אבל צודק דן (תמיד כמעט ) , זה לא יציל מערכת גרועה .
אין עובדות לא ניתנות לערעור .
תלוי אים הצליל אצלך , דקיק וחריף - לא מתאים כסף וא כבלים מקרוסקופים בכדי להמנע מסקין אפקט (יש לי כאלו צצרים מקרוסקופ להלחים , כבלים טובים הם אלו שיש להם סיכון לכל גיד אפילו הקטן ביותר בכדי שהאלקטרונים לא יננקו מגיד אחד לאחר , ויש מעט חברות שיוצרות כאלו אפילו המפורסמות שבהם , בנוסף , צריך שיהיו עוביים שונים של הגידים ולכל עובי הצליל שלו , לכן הכדי לקבל צליל מאוזן יש לערב מספר עוביים מבודדים אחדר מהשני , גרפיט ופחם הם נטולי מתכת , ולכל מתכת צליל אופייני וזה רק על קצה המזלג , אז מה אכפת לך אם יש לעמיר טרספרנט למשל כשהוא לא יודע אפילו מה מתחולל בפנים , ועוד לא התחלנו לדבר על בידוד ומניעת ויברציות , השאלה היא איך בנויה המערכת שלך ,ולזה אתה לא מוכן לענות ממילא !
ך
 

נערך לאחרונה ב:
מצרף קישור לשני קבצים שהם מושמעים יחד שני מקורות קול. הקבצים שונים במיקום המרחבי של שני מקורות הקול. מהו השינוי? בדיקה ראשונית שנעשתה עם עמיר מראה שאכן הוא שם לב. כמובן שזה קשור לוויכוח שעלה כאן קודם.

 
נערך לאחרונה ב:
באיזה גרפים אתה רואה את ההבל בעיקר האם בSPL, WATERFALL, THD, I, IMPULSE?
האם רואים שיפור כמו %THD קטן יותר, זמן דעיכה?
אשמח אם תפרט ואולי תראה גם גרפים.
בפוסט שכתבתי בעבר שראיתי הבדלים בין כבלי רמקולים משום מה הרבה כתבו שזה לא אפשרי ולא מדיד ???
בברכה,
איסי
בכבלים גרפים לא יעזרו , זה לא החדר , הפעם צריך אוזניים
 
מה דעתו של AK1 בנושא הכבלים?
אשמח לשמוע *עובדות* בלתי ניתנות לערעור בנושא
עמיר @AK1 , בבקשה, אל תיכנס עם הבנאדם הזה למקומות שהוא מנסה למשוך אותך, אין לו שום עניין באודיו העניין שלו זה איך לעצבן וזה תחום שאתה פחות מבין בו ממנו…
 

מצרף קישור לשני קבצים שהם מושמעים יחד שני מקורות קול. הקבצים שונים במיקום המרחבי של שני מקורות הקול. מהו השינוי? בדיקה ראשונית שנעשתה עם עמיר מראה שאכן הוא שם לב. כמובן שזה קשור לוויכוח שעלה כאן קודם.

אתה צריך לאשר גישה

תעלה לפה, יותר פשוט

*עריכה - לא משנה, הדרייב עובד
 
עוד נסיון לחזור לנושא המקורי. אחד הגדולים בהסטוריה ולבטח אחד האודיופילים הגדולים ברוק. מר ניל יאנג. דיון מרתק. מתחיל ב-5:30 ונמשך כשש דקות. רצוי להקשיב עד הסוף כי יש הרבה ניואנסים.

 
עמיר @AK1 , בבקשה, אל תיכנס עם הבנאדם הזה למקומות שהוא מנסה למשוך אותך, אין לו שום עניין באודיו העניין שלו זה איך לעצבן וזה תחום שאתה פחות מבין בו ממנו…
אישית הייתי נעלב אם היו אומרים לי שיש תחום שאני פחות מבין בו;)
 


Back
למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור