שאלה כללית לגבי זום בעדשות

  • פותח הנושא פותח הנושא ITAMAR651
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

ITAMAR651

חבר אתר
הודעות
42
מעורבות
0
נקודות
6
היי
אני לא מצליח להבין את ההבדל בין התקרבות לאובייקט בזום למשל כמו 7X
לבין התקרבות לאובייקט עם תקריב העדשה למשל כמו 150 MM??

תודה לעוזרים
 

לא הצלחתי להבין...
אם הזום ב-x זה רק מכפלה של הטווח
איך בעדשת Sony 18-105 הזום הוא 1x
ובעדשת Fuji 16-55 הזום הוא 3.4x?
 
חישוב X הוא מאד פשוט.
לוקחים את המספר הגדול נגיד 105 מחלקים במספר הקטן נגיד 18. קיבלנו 5.83 כלומר עדשת 18-105 היא כפול 5.83.
החישוב ל 55/16 מספק כפול 3.4.
 

זה לא שונה ממה שאתה קורא טווח - זה דרך למדוד אותו.
כעת אתה לומד לקח חושב - האתר שם טועה
לא כל מה שרשום ברשת זה נכון :)
 
תודה רבה
 


Back
למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור