קדם מגבר NAD M66 במבחן

  • פותח הנושא dtown
  • פורסם בתאריך

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,234
מעורבות
1,694
נקודות
113
שרשור נחמד ביותר , מת על הקבוצה שלנו ,
 

issi

אוהב את התחום
הודעות
232
מעורבות
201
נקודות
43
גם צריך להבין איך מדדו זמן הדהוד מפני שבחדרים קטנים זה מאוד מסובך ו waterfall לא ממש מייצג .
דן,
תוכל בבקשה לפרט מדוע לדעתך WATERFALL לא מיצג בחדרים קטנים?
אני מזהה את תדרי התהודה ROOM MODES על סמך WATERFALL מתאים NOTCH FILTER פרמטרי להנחית אתם ובזאת להקטין את זמן ההדהוד.
ביצעתי זאת במספר חדרים כולל קטנים ללא בעיות. מדידה נוספת לאחר יישום הפילטרים מראה מיד את השיפור והאם קלעתי בתדר ההדהוד, רוחב הפילטר Q ועוצמת ההנחתה.
מצורף גרף WATERFALL של חדר 3X3 מטר לאחר יישום הפילטרים והנחתת גלים עומדים.
 

תמונות מצורפות

  • supra waterfall.png
    supra waterfall.png
    KB 348.4 · צפיות: 31

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,506
מעורבות
1,098
נקודות
113
דן,
תוכל בבקשה לפרט מדוע לדעתך WATERFALL לא מיצג בחדרים קטנים?
אני מזהה את תדרי התהודה ROOM MODES על סמך WATERFALL מתאים NOTCH FILTER פרמטרי להנחית אתם ובזאת להקטין את זמן ההדהוד.
ביצעתי זאת במספר חדרים כולל קטנים ללא בעיות. מדידה נוספת לאחר יישום הפילטרים מראה מיד את השיפור והאם קלעתי בתדר ההדהוד, רוחב הפילטר Q ועוצמת ההנחתה.
מצורף גרף WATERFALL של חדר 3X3 מטר לאחר יישום הפילטרים והנחתת גלים עומדים.
זה מורכב וגם אי אפשר להגיד הכל :)

1.אתה צריך להבין מה הרעש הקבוע בחדר בתדרים הנמוכים - מזגנים/מנועים בבניין.
2.אתה יכול להשתמש ב WATERFALL - לזיהוי רזוננס בלבד, בהנחה שמדדת בכמה מקומות בחדר . הדרך המקובת היא עם רמקול אומני יעודי.
3.מה אני מדבר הוא על RT60 או T60 -ויש מעט מאוד דרכים נכונות לעשות את זה בחדרים קטנים.
 

DavidGil

חבר משקיען
הודעות
1,878
מעורבות
1,871
נקודות
113
@shushu יש לך בלקסמן/אקיופייז כפתורי באס/טרבל?
זה גם יכול לעזור בקטע של הטונליות (בלי הבלינג של העקומה אמנם :D).
 

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,195
מעורבות
1,141
נקודות
113
@shushu יש לך בלקסמן/אקיופייז כפתורי באס/טרבל?
זה גם יכול לעזור בקטע של הטונליות (בלי הבלינג של העקומה אמנם :D).
התשובה היא לא, או ברוח התקופה Don't..

כפתורים של באס וטרבל לא יכולים אפילו לזכות לתיאור המחמיא של "אקולייזר טיפש" וזאת מהסיבה שכל כפתור כזה לוקח איתו ים תדרים ומבצע עליהם העלאה והורדה וזאת בניגוד ל-אקוולייזר טיפש , אשר למשתמש בו יש את היכולת לשלוט במספר תדרים באופן נפרד.

כל זאת מבלי שדיברנו על טעות בסיסית של משחק כזה , כי מה שנשמע טוב בשיר מסוים, ישמע פחות טוב בשיר אחר.

לגופה של ההערה:
כפתורי הבאס והטרבל ואפילו אקוולייזר סופר דופר, הם נחותים לגמרי מעקומת מטרה.

ברגע שמשנים את עקומת המטרה, המערכות הללו (לא כולן...) מבצעות Compute מחדש ומעדכנות את כל החישובים/אלגוריתמים בהתאם לאותה עקומה חדשה לרבות דברים בסיסיים כמו טיימינג.

אין קשר בין עקומת מטרה לאקוולייזר.

רן
 

DavidGil

חבר משקיען
הודעות
1,878
מעורבות
1,871
נקודות
113
ברגע שמשנים את עקומת המטרה, המערכות הללו (לא כולן...) מבצעות Compute מחדש ומעדכנות את כל החישובים/אלגוריתמים בהתאם לאותה עקומה חדשה לרבות דברים בסיסיים כמו טיימינג.
רן
בול (למי שמחפש קומפיוטר).
פחות (למי שמחפש אנלוגי).
 

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,195
מעורבות
1,141
נקודות
113
לא ממש מבין איך זה קשור.

הצעת להחליף את עקומות המטרה של דירק, בכפתורים של טרבל ובאס.

בעיניך כפתורים של טרבל ובאס הם יותר אודיופילים/נאמנים למקור/מוזיקלים/אנאלוגים/הולוגרפים מעקומות מטרה?..:)

כפתורים כאלה עושים מיש מש מהסאונד, הם לוקחים מנעד שלם של תדרים ומעלים או מורידים את כולו. זה מצחיק להשתמש בהם בכלל.

האקיופייז, עם כל הכבוד, לא יכול להתחרות ב-נאד, זה כמו להגיד בערך שתלת אופן נוסטלגי יכול להתחרות בטסלה על כביש 6.

רן
 

DavidGil

חבר משקיען
הודעות
1,878
מעורבות
1,871
נקודות
113
לא ממש מבין איך זה קשור.

הצעת להחליף את עקומות המטרה של דירק, בכפתורים של טרבל ובאס.

בעיניך כפתורים של טרבל ובאס הם יותר אודיופילים/נאמנים למקור/מוזיקלים/אנאלוגים/הולוגרפים מעקומות מטרה?..:)

כפתורים כאלה עושים מיש מש מהסאונד, הם לוקחים מנעד שלם של תדרים ומעלים או מורידים את כולו. זה מצחיק להשתמש בהם בכלל.

האקיופייז, עם כל הכבוד, לא יכול להתחרות ב-נאד, זה כמו להגיד בערך שתלת אופן נוסטלגי יכול להתחרות בטסלה על כביש 6.

רן
אני לא יודע רן.
הייתי שמח גם לשמוע את חוות דעתו של @Dan-Cinemart בנושא. אולי הוא סובר אחרת.
(טוב סתם היה לי משעמם אז הדלקתי אותך. לגופו של ענין, הכפתורים של אקיופייז הם טובים למטרות שלהם שזה לתקן טיפה הקלטות גרועות שיהיה יותר נעים לשמוע).
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,689
מעורבות
2,862
נקודות
113
יש כמה דברים שאני לא בטוח שהבנתי מהכתבה:
  1. "אצלי הוא חובר דרך כבל רשת הום סנטר (סליחה זה מה יש), משם ב-rca אנלוגי לקדם מגבר אקיופייז. רוב הסקירה היא במוד העבודה הזה, למרות ש-NAD ממליצים על יציאת ה-xlr דווקא"

    האם זה אומר שאת רוב הבדיקה של ה-preamp הזה:
    • עשית בלי לחבר אותו ישירות למגבר
    • לא דרך אינטרקונקטים סבירים, למשל אלה שבאמצעותם ה-Accuphase מחובר למגבר
    • ולא מהסוג שמומלץ ע"י היצרן?
  2. "כדי להבין מה יכולות הפונו, חיברתי את הסטפאפ שלי אל כניסת ה-MM של המכשיר, בשל S/N טוב יותר על הנייר. ניגנתי את BLOW UP של 3BM, תקליט שנשמע מדהים. איך הסאונד? סבבה אבל זה לא מה שרגיל אליו"

    האם זה אומר ש:
    • הבדיקה לגבי יכולותיו של הפונו בוצעה ללא הרצתו (break in) כמה וכמה -- רצוי הרבה -- שעות טובות
    • המשפט הזה מופיע די בתחילת הכתבה, אז האם הבדיקה נעשתה לפני שהושלם ה-break in של המכשיר כולו?
    • האם הבחירה ב-MM נעשתה בגלל S/N או בגלל שהראש של הפטיפון הוא MM?
 

נערך לאחרונה ב:

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,506
מעורבות
1,098
נקודות
113
אני לא יודע רן.
הייתי שמח גם לשמוע את חוות דעתו של @Dan-Cinemart בנושא. אולי הוא סובר אחרת.
(טוב סתם היה לי משעמם אז הדלקתי אותך. לגופו של ענין, הכפתורים של אקיופייז הם טובים למטרות שלהם שזה לתקן טיפה הקלטות גרועות שיהיה יותר נעים לשמוע).
אני מאוד פיוריסט.
לא בטוח שאני האדם הנכון לשאול אותו את זה .
 

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,195
מעורבות
1,141
נקודות
113
... לגופו של ענין, הכפתורים של אקיופייז הם טובים למטרות שלהם שזה לתקן טיפה הקלטות גרועות שיהיה יותר נעים לשמוע).
נשמע לי טכניקה שהיא מאוד נאמנה למקור...

רן
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,689
מעורבות
2,862
נקודות
113
נשמע לי טכניקה שהיא מאוד נאמנה למקור...
נראה לי שבהגדרה, השימוש בכפתורים כאלה -- ובעקומות מטרה -- הוא כשלא מסתפקים במצב הקרוב ביותר ל"קירבה למקור" (נניח לרגע בצד את הבעייתיות עם המונח הזה), ורוצים לבצע התאמות לפי הטעם האישי, לפעמים עבור הקלטות ספציפיות.

היתרונות של עקומת מטרה יחסית לכפתורים כאלה -- ולאיקוולייזרים אנלוגיים -- כוללים:
  1. אפשר לדייק יותר בתחומים (ברבים) שאותם רוצים לשנות
  2. ההתאמות נעשות בדומיין הדיגיטלי, ללא העיוותים ובעיות הפאזה שמכניסים מעגלים אנלוגיים
  3. אפשר לשמור את ההתאמות עבור סוגי מוזיקה או הקלטות ספציפיות, ולעבור ביניהן או בלעדיהן בלחיצת כפתור.

יש גם מכשירים עם כפתורי טונים, וכפתור tone bypass כדי לגמרי לדלג על המעגלים האנלוגיים האלה.

החיסרון של עקומת מטרה הוא בכך שאם רוצים איזה שינוי טריוויאלי, קל יותר לסובב כפתור, או ללחוץ על כפתור בשלט, מאשר להיכנס להגדרות, ולשנות/להוסיף עקומת מטרה.

והחיסרונות הגדולים יותר של עקומת מטרה הם שיש תמיכה בזה לרוב במכשירים יקרים יותר, וזה דורש ידע/ניסיון מעבר לכפתורי טונים/איקוולייזרים.
 

shushu

חבר משקיען
הודעות
1,306
מעורבות
827
נקודות
113
יש כמה דברים שאני לא בטוח שהבנתי מהכתבה:
  1. "אצלי הוא חובר דרך כבל רשת הום סנטר (סליחה זה מה יש), משם ב-rca אנלוגי לקדם מגבר אקיופייז. רוב הסקירה היא במוד העבודה הזה, למרות ש-NAD ממליצים על יציאת ה-xlr דווקא"

    האם זה אומר שאת רוב הבדיקה של ה-preamp הזה:
    • עשית בלי לחבר אותו ישירות למגבר
    • לא דרך אינטרקונקטים סבירים, למשל אלה שבאמצעותם ה-Accuphase מחובר למגבר
    • ולא מהסוג שמומלץ ע"י היצרן?
  2. "כדי להבין מה יכולות הפונו, חיברתי את הסטפאפ שלי אל כניסת ה-MM של המכשיר, בשל S/N טוב יותר על הנייר. ניגנתי את BLOW UP של 3BM, תקליט שנשמע מדהים. איך הסאונד? סבבה אבל זה לא מה שרגיל אליו"

    האם זה אומר ש:
    • הבדיקה לגבי יכולותיו של הפונו בוצעה ללא הרצתו (break in) כמה וכמה -- רצוי הרבה -- שעות טובות
    • המשפט הזה מופיע די בתחילת הכתבה, אז האם הבדיקה נעשתה לפני שהושלם ה-break in של המכשיר כולו?
    • האם הבחירה ב-MM נעשתה בגלל S/N או בגלל שהראש של הפטיפון הוא MM?
הבדיקה נעשתה עם אותם האינטרקונקטים שלי, ברשותי גם rca וגם xlr מאותו היצרן. כוונתי הייתה שהמכשיר הוא מאוזן, אבל אצלי רוב הזמן היה (ועדיין) מחובר ב rca דווקא. החיבור ישירות למגבר ההספק לעומת חיבור לקדם במצב של fixed volume (עוצמה מקסימלית ב NAD) נשמעו מאוד דומה ולכן העדפתי לעבוד דרך הקדם מגבר האנלוגי שלי מטעמי נוחות, כי במצב זה ניתן לעבור בקלות מניגון דיגיטל לאנלוג (הקדם שלי משולב עם פונו).

לגבי הפונו, שוב, הוא לא רע, אבל האקיופייז ברמה גבוהה יותר.
הבחירה ב mm נעשתה עקב השימוש שלי ב step up transformer ושיקולי S/N.
לגבי break in במסלול הדיגיטלי הוא לא שינה את אופיו לאחר 20-30 שעות. את האנלוג בדקתי לאחר הברייק של המכשיר שניגן כשבוע עם הגברה כבויה.

במסלול האנלוגי הפונו לא עבר ברייק של מאות שעות. לאחר מספר תקליטים בודדים חזרתי במהרה לפונו שלי. הרושם שקיבלתי היה סאונד מאוד דומה לדיגיטלי מה שלטעמי הוציא את העוקץ מהסטאפ האנלוגי שלי. אבל בהחלט יתכן שעם ברייק ארוך יותר לפונו הרושם שלי היה יכול להיות שונה.

לטעמי האסנס של המכשיר הוא במישור הדיגיטלי ויכולות rc. הווליום הדיגיטלי שלו מהטובים ששמעתי בתחום, כנראה גם הוא ממומש בעזרת סולם הנגדים, אבל לא בטוח בזה.
 

shushu

חבר משקיען
הודעות
1,306
מעורבות
827
נקודות
113
@shushu יש לך בלקסמן/אקיופייז כפתורי באס/טרבל?
זה גם יכול לעזור בקטע של הטונליות (בלי הבלינג של העקומה אמנם :D).
לצערי לא. הוא נחשב קדם קצה שלהם כשנבנה, לא הכניסו שם טון קונטרול מטעמים פיוריסטים כנראה. כן יש שני מצבי לאודנס.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,689
מעורבות
2,862
נקודות
113
הבדיקה נעשתה עם אותם האינטרקונקטים שלי, ברשותי גם rca וגם xlr מאותו היצרן. כוונתי הייתה שהמכשיר הוא מאוזן, אבל אצלי רוב הזמן היה (ועדיין) מחובר ב rca דווקא. החיבור ישירות למגבר ההספק לעומת חיבור לקדם במצב של fixed volume (עוצמה מקסימלית ב NAD) נשמעו מאוד דומה ולכן העדפתי לעבוד דרך הקדם מגבר האנלוגי שלי מטעמי נוחות, כי במצב זה ניתן לעבור בקלות מניגון דיגיטל לאנלוג (הקדם שלי משולב עם פונו).

לגבי הפונו, שוב, הוא לא רע, אבל האקיופייז ברמה גבוהה יותר.
הבחירה ב mm נעשתה עקב השימוש שלי ב step up transformer ושיקולי S/N.
לגבי break in במסלול הדיגיטלי הוא לא שינה את אופיו לאחר 20-30 שעות. את האנלוג בדקתי לאחר הברייק של המכשיר שניגן כשבוע עם הגברה כבויה.

במסלול האנלוגי הפונו לא עבר ברייק של מאות שעות. לאחר מספר תקליטים בודדים חזרתי במהרה לפונו שלי. הרושם שקיבלתי היה סאונד מאוד דומה לדיגיטלי מה שלטעמי הוציא את העוקץ מהסטאפ האנלוגי שלי. אבל בהחלט יתכן שעם ברייק ארוך יותר לפונו הרושם שלי היה יכול להיות שונה.

לטעמי האסנס של המכשיר הוא במישור הדיגיטלי ויכולות rc. הווליום הדיגיטלי שלו מהטובים ששמעתי בתחום, כנראה גם הוא ממומש בעזרת סולם הנגדים, אבל לא בטוח בזה.
איזה דגם מגבר ההספק?
אידה דגם הראש?
איזה step up transformer?

לדעתי, כיוון שאת השפעת הברייק-אין אי אפשר לבדוק מיידית, מצב מעודכן יחסית למצב קודם/התחלתי, קשה להבחין בהבדלים יחסית לזיכרון, כך שאני בכלל לא בטוח ש-30 שעות קרובות להספיק, ובטח לא הזמן המינימלי שהוקדש לכניסת הפונו. אני הייתי מריץ את המגבר ואת שתי האופציות של הפונו בנפרד לפחות 100 שעות כדי לוודא שאני מקבל את המקסימום שהמכשיר יכול לתת לפני שאני מתחיל בכלל לבחון אותו. מבחינתי, עדיף יותר מדי מאשר פחות מדי, מה שמעלה ספקות לגבי הבדיקה.

לא הייתי מסתפק בבדיקת הפונו במצב MM עם step up transformer,, אלא מחבר גם לכניסת MC אם זה ישים, אולי ללא ה-step up transformer, ובודק מה עדיף.

גם השוואת A/B קצרה בין המצב של חיבור ישיר של הפרה לפאוור ב-XLR לבין מעבר דרך האקופייז ב-RCA ועוד עם אינטרקונקט בעייתי עלולה שלא להבחין בהבדלים ברמה הנדרשת, אבל לפיה בחרת את צורת החיבור והסתפקת במה שנוח יותר, לאו דווקא מה שטוב יותר. כך שאני לא משוכנע שהבדיקה של המכשיר שלא כפי שהוא מתוכנן לעבוד -- ישירות מול המגבר עם אינטרקונקט XLR איכותי -- משקפת את מלוא יכולותיו.

צורת החיבור הזו בעצם מעמידה את ה-NAD בתחרות לא הוגנת מול האקופייז, כי אתה לא משווה NAD לאקופייז, אלא בין (NAD+אקופייז) לבין (אקופייז), וברור שתוספת מכשיר בדרך יכולה רק להגריע את המצב, לעולם לא לשפר.
 

shushu

חבר משקיען
הודעות
1,306
מעורבות
827
נקודות
113
את הפונו בדקתי בחיבור של ה NAD ישירות למגבר ההספק.
בכל מקרה אחלה פידבק, מתכוון לכתוב followup בעוד מספר חודשים.
המכשיר עמוס בפיצרים ויכולות באופן שקשה מאוד לבדוק את כולם באופן מעמיק בזמן סביר.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,689
מעורבות
2,862
נקודות
113
את הפונו בדקתי בחיבור של ה NAD ישירות למגבר ההספק.
בכל מקרה אחלה פידבק, מתכוון לכתוב followup בעוד מספר חודשים.
המכשיר עמוס בפיצרים ויכולות באופן שקשה מאוד לבדוק את כולם באופן מעמיק בזמן סביר.
בהצלחה + תיהנה!!! (ורד)
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,689
מעורבות
2,862
נקודות
113
איזה דגם מגבר ההספק?
אידה דגם הראש?
איזה step up transformer?
@shushu -- נראה לי שבכל מקרה כדאי להוסיף בסוף הכתבה רשימה מלאה של כל פריטי הציוד, החל באלקטרוניקה והחיווט וכלה בחשמל ושיכוך, כמקובל.
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,506
מעורבות
1,098
נקודות
113
רועי - אני באמת פיוריסט - אסביר אחר כך !

ועמיר - אני העדפתי וציינתי את זה בעשרות מונים את המרד מחובר ישירות. עשרות מונים .
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור