מס קניה לטלויזיות - מתי יבוטל?

  • פותח הנושא פותח הנושא loadstone007
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

זה לא קשור לתמחור. אירופה היום זולה מאוד

המוצרים באירופה יקרים משמעותית מארה"ב. לדוגמה, נגן אופו UDP-205 מחיר בארה"ב 1300$ ובאנגליה מחיר 1400פאונד. מדובר במכשיר זהה בתכונותיו, ובאיכות הבניה שלו.
 
כן, ואני יכול להביא גם דוגמאות הפוכות כמו עם ה-eizo

קח בחשבון כי מחירים בארה"ב לא כוללים retail tax, ובאנגליה הוא 20% והוא כלול במחיר.

אם אתה מזמין מאירופה, חפש חנויות שיודעות לקזז vat (אמזון עושים את זה מצוין)
 

מסך eizo קניתי מגרמניה עכשיו, כ-30% היה זול יותר מניו יורק
יופי מיכאל, ככה אתה עושה סטטיסטיקה, לפי מקרה אחד?
מחיר מוצרים באירופה בהרבה מהמקרים הוא אותו מספר כמו בארה"ב, אבל באירו או פאונד במקום דולר (שזה כבר יותר יקר) ובהרבה מאוד מקרים יש מיסים מקומיים שמייקרים עוד יותר.
קיזוז מע"מ לא רלוונטי כי אנחנו מדברים על מחיר לתושב מקומי בארה"ב מול אירופה. אם היית רוכש מוצר באירופה כאזרח אירופי, המע"מ לא היה מתקזז, בדיוק כפי שישראלי רוכש בישראל.
 
אתה אומר כי רמת המחירים בארץ (אצל חלק מן היבואנים) היא קשורה למחירים (הגבוהים של) אירופאים?
 
http://www.saturn.de/de/product/_sony-kd-77a1-2326948.html
16,200 יורו לפני VAT

https://www.bestbuy.com/site/sony-7...th-high-dynamic-range/5770942.p?skuId=5770942
18,000 דולר

יש הפרש, אבל לא משמעותי, פחות מ-8%

כמה זה עולה בארץ?
 

המחיר בקישור שנתת הוא 20,000 אירו, לא 16,200. זה המחיר המקומי וזה הפרש מחיר גדול מול ארה"ב. אנחנו משווים כרגע מחיר קנייה לאזרח אמריקאי מול אזרח אירופאי, לא כמה עולה לייבא ממדינות אחרות.
וכן, רבים מהיבואנים מחויבים לרכוש דגמים אירופאים כי זה מה שהייצרן מחייב.
 
ואגב, החישוב שלך לגבי מע"מ לא נכון, לא מורידים 19% מהסכום הסופי. בחישוב הנכון זה יוצא 16,800 אירו לפני מע"מ.
 
ליאור, אז קח מחיר לפני הנחה בארה"ב שזה אותם 20,000$ ותוסיף 9%
ואגב, החישוב שלך לגבי מע"מ לא נכון, לא מורידים 19% מהסכום הסופי. בחישוב הנכון זה יוצא 16,800 אירו לפני מע"מ.

נכון, טעיתי, טיפשי מצדי (ולא אופייני) :בעד:
אבל באמריקה אתה משלם TAX, יש להוסיף בין %6 ל-9%. שעדיין אירופה מן הסתם יוצאת יקרה יותר.

אבל הנושא הוא מה קורה פה.
ואני יודע בוודאות כי המשלוחים מגיעים לפה מהמזרח הרחוק ישירות. אם כי ישראלי הוא כמו ישראלי, ואם אפשר במחיר מבצע להביא לישראל 40 חתיכות מסלובניה או סרביה אז מביאים. מדי פעם אתה נתקל בכל מיני חוברות הדרכה השפה הרוסית :)
דגמים שמגיעים לארץ הם לרוב multi-system, כאשר באירופה ישנם דגמים אחרים

אם אני מצליח לעשות יבוא אישי במחיר נמוך יותר (ואני קונה במחיר מלא!!), הבעיה היא לא "מס טלויזיות", אלא חמדנות או חוסר יעילות של יבואנים - של חלקם. כי יש יוצאי דופן.
 

עובדתית, יש יצרנים שאם אתה רוצה לייבא מוצרים שלהם, מכריחים אותך לעבור דרך אירופה. דוגמאות: סוני בישראל כפופה לסוני איטליה, אולימפוס כפופה לאירופה, גם ניקון ויש המון דוגמאות דומות.
 
אני אישית מאוד מתוסכל מהמצב הנוכחי במדינה בכל הנוגע למכס ומס קנייה למסכים הגדולים מ-50".
אני רוצה כבר שנתיים טלוויזית 4K אבל לא יכול להגיע למצב שאני ארגיש טוב עם להוציא 10,000 ש"ח ומעלה. ואני לא רוצה להתפשר על דגם בינוני מדי.

אני מעוניין בסוני 900E, בגודל 65". בחנויות עם יבואן רשמי הטלויזיה יקרה בטירוף (18K ש"ח ומעלה), והיבואן הלא רשמי היחיד שמצאתי הם DVD סנטר - 12,500 ש"ח. מדובר בטלויזיה שעולה 1,800 דולר, וזה ממש כואב איך המיסים כמעט משלשים את העלות.

אז האופציות שלי הן לחכות עד שנה שיצאו דגמים חדשים ואז אנסה לקנות את הדגם הזה, או להעלות קורבן לטובת ביטול המיסים המשוגעים האלה ע"י כחלון (לדעתי זה אפשרי, אבל לא סביר כי לדעתי כחלון יטפל בנושא באיחור גדול מאוד).
 
מדובר בטלויזיה שעולה 1,800 דולר, וזה ממש כואב איך המיסים כמעט משלשים את העלות..
אתמול התרסקו 2 מזלטים של רוכב שמיים, מזלט בערך של כמליון שקל האחד. מאיפה לדעתך זה ימומן אם לא מהמיסים המוטרפים שלנו?
 

חחח יש בזה משהו
אבל קראתי איפשהו שההכנסות מהמיסים הללו למדינה מאוד שוליים (כאחוז). אז שיחפשו מקור אחר
 
אם זה מצב המס כיום מה הבעיה להסתפק ב-65 אינץ'
הנושא הזה מאוד כאוב. מעל 50" זה כ-30% מס קניה וכתוצאה מכך לקנות טלוויזיה בארץ זה קשה בטירוף וצריך להיות עשיר.
מתסכל במיוחד שטלוויזיה שאני רוצה לקנות (65") עולה בחו"ל כ-6,500 ש"ח ובארץ כ-22,000 ש"ח!

קראתי לא מעט כתבות בנושא שרוצים לבטל את המס הזה, במיוחד גורמים רשמיים במכס.

מישהו יודע יותר בנושא ויכול לחדש? המצב הזוי ואני ממש מחכה כבר שמשהו ישתנה.
גם אם יבטלו את התוספת של המס קנייה עדיין הטלוויזיה תעלה לך בארץ לפחות פי 2 מהמחיר בחו"ל
פשוט תבחר דגם אחר
 
אם יבטלו מס קניה אני אזמין מארהב או אירופה.
זה מבאס להתפשר על טלויזיה זולה יותר עם ביצועים ירודים כשבאותו מחיר היית קונה משהו מטורף בחול.

טוב, צרות של עשירים אני מניח...
 

אם זה מצב המס כיום מה הבעיה להסתפק ב-65 אינץ'

גם אם יבטלו את התוספת של המס קנייה עדיין הטלוויזיה תעלה לך בארץ לפחות פי 2 מהמחיר בחו"ל
פשוט תבחר דגם אחר

בהשוואה לאירופה, המחירים בארץ יקרים יותר, אך רחוקים מלהכפיל את עצמם.
 
בגלל יאיר לפיד שהעלה מס מעל ל50" שילמתי ים של כסף על 75" שלי.
לא בוחר בו לא עכשו ולא לעולם
 
 

התכוונתי ספציפית במקרה שלו

בחישוב שלו הוא טועה, ומטעה.
לגבי מסך סוני דגם 9005 גדול 65, לפני שכותבים שהמחיר בארץ פי שלוש, יש לבדוק מה מחירו באנגליה, ולאחר מכן לבצע השוואה.

המסך המדובר מחירו באנגליה 1800 פאונד.
 

נערך לאחרונה ב:

Back
למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור