מה מגדיר רמקול היי אנד?

  • פותח הנושא פותח הנושא Audio100
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

Audio100

אוהב את התחום
הודעות
52
מעורבות
11
נקודות
8
חוץ מהמחיר כמובן
מה עוד מגדיר רמקול שאפשר לקרוא לו היי אנד?
 

רמקולים היי אנד הם רמקולים שאנשים שחוזרים שוב ושוב בשמות משתמשים שונים שואלים עליהם.
 
רמקולים הייאנד אלו שבנויים למשעי כלומר: באיכות בניה גבוה מאוד עם חומרים באיכות גבוה מאוד, הקפדה על פרטים, שהכל בהם טיפ טופ ברמה מסויימת, בדומה לתקן צבאי שמוצרים שהם בתקן צבאי אמורים להחזיק יותר זמן ואמורים להיות בנויים לפי תקנים מסויימים מחמירים, כך גם רמקולים הייאנד. לדאבוני, ולצערם של לקוחות בתחום(כלומר אנחנו), יצרנים מסויימים, רוכבים על העניין הזה ועוקפים אותו כיוויכול ע"י ריטייל תג מחיר גבוה שכוויכול מבריג אותם לתחום ההיאנד למרות שאם נפרק לגורמים נמצא שם רכיבים זולים, איכות בניה פשוטה וזולה, ובכלל חוץ ממחיר גבוה אין שם כלום, למרות שייתכן והם מבחינת צליל נשמעים פנטסטי ואפילו מדהים, אבל הם לא הייאנד אמיתי, חבל שאין תקן נניח כמו THX שהוא תקן מחמיר שבשביל לקבל אותו צריך באמת להשקיע ולעבור סידרת בדיקות שתעניק לך את הסמל המוזהב, כך יהיה תקן מסויים שיתייג רמקול מסויים כהיי-אנד, מנגד כל יצרן יכול לייצר כל רמקול ופשוט לומר שהוא הייאנד, כמו בן שהתמחור שלו יהיה בהתאם, בדומה לתיקים יקרים. כמו כן יש יצרנים שמתייגים גם מעל כלומר אולטרא היי-אנד, כנראה שזה סוג של תקן מחמיר יותר באיכות הבניה שהרי הם לרוב מתומחרים במאות אלפי דולארים (הייתכן?!).
בפאן האישי אני יכול לומר לך שנניח בתחום התחתון של התמחורים (אנשים לא מסתדר להם מחיר נמוך עם ההגדרה) נניח פוקל 906 הם רמקולי הייאנד, מורל אוקטאב סיגנאצר גם לגמרי הייאנד ויש עוד הרבה, מצד שני לדוגמא מיסטראל זאג כמה שהם נשמעים טוב הם ממש לא הייאנד ויש עוד המון שהם ממש לא למרות ועל-אף מחירם אשר מתייג אותם כך.
עכשיו היית מוכן לשלם 30 אלף על רמקול שהוא לא היי-אנד ? אגב, יצא לי\עברו אצלי גם כאלו ב 80 אלף שהם לא הייאנד.
ברגע שאתה מנתק את עניין המחירים זה הרבה יותר קל, אם אתה מחפש צליל אז אני חושב שדווקא היצרנים החדשים או אלו המיוצרים במזרח, נשמעים פגז, למרות שאתה משלם כמו הייאנד אבל זה לא, העניין איך זה מתיישב לך בראש כי זה מציק, מנגד יש נקרא לזה את הזולים נניח מוניטור אודיו סדרה סילבר הקודם ומעלה, שהם הייאנד במחיר נמוך יחסית, ואנשים לא אוהבים הייאנד נקרא לזה "זול" כי: זה לא מתיישב טוב (בנוי טוב מרכיבים יקרים ובמחיר עממי), נשמעים פגז וזה גם אחרי הכל סוג של מציק בגלל הסיבה הזאת, שאתה סוגר רמקול סביב 10K, מציק..ויש עוד המון התחום ענק וההיצע היום ענק מתמיד (מאות\אלפי יצרנים מנסים להתברג ע"י תג מחיר, הרווח עצום כבר למדו את זה מה שאודיופילים מחפשים והם נוגעים לנו בדיוק שם בנקודה) יש גם חברות שמקוטלגות הייאד והם באמת כאלה נניח מגיקו או ווילסון ..לוקח המון זמן ללמוד ולהבין ולהתנסות מכאן ומכאן בשביל לגבש דעה מוצקת.
צריך לזכור העיקר זה מוזיקה טובה ואנחנו לא נהיים צעירים יותר ... בהצלחה.
 
נערך לאחרונה ב:
רמקולים הייאנד אלו שבנויים למשעי כלומר: באיכות בניה גבוה מאוד עם חומרים באיכות גבוה מאוד, הקפדה על פרטים, שהכל בהם טיפ טופ ברמה מסויימת, בדומה לתקן צבאי שמוצרים שהם בתקן צבאי אמורים להחזיק יותר זמן ואמורים להיות בנויים לפי תקנים מסויימים מחמירים, כך גם רמקולים הייאנד. לדאבוני, ולצערם של לקוחות בתחום(כלומר אנחנו), יצרנים מסויימים, רוכבים על העניין הזה ועוקפים אותו כיוויכול ע"י ריטייל תג מחיר גבוה שכוויכול מבריג אותם לתחום ההיאנד למרות שאם נפרק לגורמים נמצא שם רכיבים זולים, איכות בניה פשוטה וזולה, ובכלל חוץ ממחיר גבוה אין שם כלום, למרות שייתכן והם מבחינת צליל נשמעים פנטסטי ואפילו מדהים, אבל הם לא הייאנד אמיתי, חבל שאין תקן נניח כמו THX שהוא תקן מחמיר שבשביל לקבל אותו צריך באמת להשקיע ולעבור סידרת בדיקות שתעניק לך את הסמל המוזהב, כך יהיה תקן מסויים שיתייג רמקול מסויים כהיי-אנד, מנגד כל יצרן יכול לייצר כל רמקול ופשוט לומר שהוא הייאנד, כמו בן שהתמחור שלו יהיה בהתאם, בדומה לתיקים יקרים. כמו כן יש יצרנים שמתייגים גם מעל כלומר אולטרא היי-אנד, כנראה שזה סוג של תקן מחמיר יותר באיכות הבניה שהרי הם לרוב מתומחרים במאות אלפי דולארים (הייתכן?!).
בפאן האישי אני יכול לומר לך שנניח בתחום התחתון של התמחורים (אנשים לא מסתדר להם מחיר נמוך עם ההגדרה) נניח פוקל 906 הם רמקולי הייאנד, מורל אוקטאב סיגנאצר גם לגמרי הייאנד ויש עוד הרבה, מצד שני לדוגמא מיסטראל זאג כמה שהם נשמעים טוב הם ממש לא הייאנד ויש עוד המון שהם ממש לא למרות ועל-אף מחירם אשר מתייג אותם כך.
עכשיו היית מוכן לשלם 30 אלף על רמקול שהוא לא היי-אנד ? אגב, יצא לי\עברו אצלי גם כאלו ב 80 אלף שהם לא הייאנד.
ברגע שאתה מנתק את עניין המחירים זה הרבה יותר קל, אם אתה מחפש צליל אז אני חושב שדווקא היצרנים החדשים או אלו המיוצרים במזרח, נשמעים פגז, למרות שאתה משלם כמו הייאנד אבל זה לא, העניין איך זה מתיישב לך בראש כי זה מציק, מנגד יש נקרא לזה את הזולים נניח מוניטור אודיו סדרה סילבר הקודם ומעלה, שהם הייאנד במחיר נמוך יחסית, ואנשים לא אוהבים הייאנד נקרא לזה "זול" כי: זה לא מתיישב טוב (בנוי טוב מרכיבים יקרים ובמחיר עממי), נשמעים פגז וזה גם אחרי הכל סוג של מציק בגלל הסיבה הזאת, שאתה סוגר רמקול סביב 10K, מציק..ויש עוד המון התחום ענק וההיצע היום ענק מתמיד (מאות\אלפי יצרנים מנסים להתברג ע"י תג מחיר, הרווח עצום כבר למדו את זה מה שאודיופילים מחפשים והם נוגעים לנו בדיוק שם בנקודה) יש גם חברות שמקוטלגות הייאד והם באמת כאלה נניח מגיקו או ווילסון ..לוקח המון זמן ללמוד ולהבין ולהתנסות מכאן ומכאן בשביל לגבש דעה מוצקת.
צריך לזכור העיקר זה מוזיקה טובה ואנחנו לא נהיים צעירים יותר ... בהצלחה.
תודה רבה
 

לגבי המחיר אפשר להתווכח בלי סוף אבל בדרך כלל AI מבסס את התשובה לפי כמות אדירה של מאמרים והשוואות:

כשמדברים על רמקולים היי-אנד, מתייחסים למאפיינים ספציפיים שמעלים אותם מעל לרמקולים "רגילים" או "היי-פיי" (Hi-Fi):
  1. דיוק וליניאריות בתגובת התדר (Frequency Response):
    • רמקולי היי-אנד שואפים לתגובת תדר שטוחה ומאוזנת ככל האפשר על פני כל טווח השמיעה האנושי (מ-20Hz עד 20kHz, ולעיתים אף מעבר לכך). המשמעות היא שכל הצלילים – בס, מיד וטרבל – משוחזרים בעוצמה יחסית נכונה, ללא הגברות או הנחתות משמעותיות בתדרים מסוימים.
    • זה מאפשר "שקיפות" – לשמוע את המוזיקה כפי שהוקלטה, ללא "צבע" או הטיה קולית שהרמקול מוסיף.
  2. עיוותים מינימליים (Minimal Distortion):
    • אחד המדדים הקריטיים לרמקול היי-אנד הוא רמת העיוותים ההרמוניים (THD - Total Harmonic Distortion) והעיוותים הבין-מודולריים (Intermodulation Distortion). רמקולים אלו בנויים כך שיפחיתו למינימום עיוותים, גם בעוצמות גבוהות, מה שמאפשר צליל נקי, צלול וחסר מאמץ.
    • העיוותים הנמוכים תורמים גם להארכת זמן ההאזנה ללא עייפות.
  3. פיזור צליל (Dispersion / Directivity):
    • רמקולי היי-אנד מתוכננים כך שהצליל יתפזר באופן אחיד ומבוקר בחלל. פיזור טוב מאפשר "נקודת האזנה מתוקה" (Sweet Spot) רחבה יותר, ויוצר במה צלילית (Soundstage) עקבית ויציבה גם כשזזים מעט.
    • חלק מהרמקולים היי-אנד (כמו רמקולים דיפוליים או כלל-כיווניים) אף מתוכננים לפזר צליל גם לחלקו האחורי של הרמקול כדי ליצור תחושת מרחב גדולה וריאליסטית יותר.
  4. במה צלילית ומיקוד (Soundstage and Imaging):
    • רמקול היי-אנד מצטיין ביכולתו לייצר "במה צלילית" רחבה, עמוקה וגבוהה, שבה הכלים והזמרים ממוקמים בצורה מדויקת ומופרדת בתוך חלל תלת-ממדי, כאילו הם נמצאים פיזית בחדר ההאזנה.
    • "מיקוד" (Imaging) מתייחס ליכולת למקם כל כלי נגינה או קול בדיוק בנקודה מסוימת בבמה, עם גבולות ברורים ואמינים.
  5. דינמיקה (Dynamics):
    • היכולת להבדיל בין צלילים חלשים לחזקים באופן דרמטי וללא מאמץ. רמקולי היי-אנד מסוגלים להעביר את ההבדלים העדינים ביותר בווליום (מיקרו-דינמיקה) ואת קטעי השיא העוצמתיים ביותר (מאקרו-דינמיקה) בצורה אמינה ומרשימה.
  6. רכיבים איכותיים ומתקדמים (High-Quality Components):
    • דרייברים (Drivers): יחידות הבאס (וופרים), המיד (מיד-ריינג') והטרבל (טוויטרים) מיוצרות מחומרים מתקדמים ויוקרתיים כמו בריליום, יהלום, קרבון פייבר, קרמיקה, מגנזיום, סוגי משי מיוחדים ועוד. חומרים אלו נבחרים בשל קשיחותם, משקלם הנמוך ויכולתם למנוע עיוותים.
    • קרוסאובר (Crossover Network): מעגל אלקטרוני שמפריד את טווח התדרים בין הדרייברים השונים. בקרוסאוברים של רמקולי היי-אנד נעשה שימוש ברכיבים איכותיים במיוחד (קבלים, סלילים, נגדים) ובתכנון מורכב, שמטרתו להבטיח מעבר חלק ושקוף בין הדרייברים, ללא פגיעה בפאזה או בתגובת התדר.
    • טרמינלים (Binding Posts): חיבורים איכותיים וכבדים, לעיתים מצופים זהב, המבטיחים מגע חשמלי אופטימלי עם כבלי הרמקולים.
  7. תיבת תהודה (Cabinet/Enclosure):
    • תיבת הרמקול היא קריטית לביצועים. רמקולי היי-אנד משתמשים בתיבות כבדות, קשיחות ומבודדות במיוחד, עשויות מחומרים בעלי צפיפות גבוהה (MDF עבה, עץ מלא, אלומיניום, אקריליק, קומפוזיטים).
    • המטרה היא למנוע רעידות לא רצויות של התיבה עצמה, שיכולות "לצבוע" את הצליל או להחדיר רעש. לעיתים קרובות התיבות מתוכננות בצורות לא מקבילות כדי למנוע גלים עומדים בתוך התיבה.
    • גימור התיבה הוא לרוב אמנותי, וכולל לכות מבריקות, ציפויים מיוחדים או עץ יוקרתי.
  8. בידוד ואופטימיזציה לסביבה:
    • רמקולי היי-אנד כוללים לעיתים קרובות רגליים מיוחדות (Spikes, Cones, Feet) או בסיסים ייעודיים לבידוד הרמקול מרעידות הרצפה.
    • בחלק מהדגמים קיימות אפשרויות כיוונון אקוסטי, המאפשרות להתאים את תגובת הרמקול במקצת לאקוסטיקת החדר הספציפי.
  9. התאמה למגבר (Impedance and Sensitivity):
    • למרות שלרמקולי היי-אנד יש לרוב מפרטים טכניים מרשימים, חשוב לזכור שהם דורשים לעיתים קרובות הגברה איכותית וחזקה כדי למצות את מלוא הפוטנציאל שלהם. יצרני היי-אנד מתכננים את הרמקולים בשיתוף עם סוגי מגברים מסוימים.
לסיכום, רמקולי היי-אנד אינם רק "חזקים יותר" או "גדולים יותר". הם תוצאה של הנדסה קפדנית, בחירת חומרים בלתי מתפשרת וחתירה לאיכות צליל אבסולוטית. המטרה היא לגרום לרמקולים "להיעלם" מהחדר, ולאפשר למאזין לשקוע לחלוטין במוזיקה, כאילו האמנים מנגנים לפניו בזמ
יצור המוקפד ובביצועים האקוסטיים.

שום דבר ממה שרשום אינו מחייב כמובן אבל זה הרעיון באופן כללי.
 
עם הזמן נוצר פה במיוחד בארץ שלנו סוג של מעמדות בתחום, כל אחד מנסה להראות כמה גדול יש לו או, כמה יקר יותר הריטייל של המוצרים שהוא מחזיק. וכן, בשביל להיכנס למועדון היוקרה, צריך לשלם לא יעזור, יש את זה בהרבה תחומים, גם בחלק מהמקרים הכסף לא משקר, וגם אם רכשת רמקול היי אנד אמיתי בלא מעט, תצטרך ציוד בהתאם שהוא גם היי אנד אמיתי (וגם פה צריך לדעת מה באמת ומה ב כאילו), בשביל להפיק ממנו את מה שהוא יכול לתת, צריך יידע נסיון והתאמה נכונה.
 

אנשים תמיד יעדיפו מרצדס על רכב עממי ;)
עם הזמן נוצר פה במיוחד בארץ שלנו סוג של מעמדות בתחום, כל אחד מנסה להראות כמה גדול יש לו או, כמה יקר יותר הריטייל של המוצרים שהוא מחזיק. וכן, בשביל להיכנס למועדון היוקרה, צריך לשלם לא יעזור, יש את זה בהרבה תחומים, גם בחלק מהמקרים הכסף לא משקר, וגם אם רכשת רמקול היי אנד אמיתי בלא מעט, תצטרך ציוד בהתאם שהוא גם היי אנד אמיתי (וגם פה צריך לדעת מה באמת ומה ב כאילו), בשביל להפיק ממנו את מה שהוא יכול לתת, צריך יידע נסיון והתאמה נכונה.
 
רמקולים הייאנד אלו שבנויים למשעי כלומר: באיכות בניה גבוה מאוד עם חומרים באיכות גבוה מאוד, הקפדה על פרטים, שהכל בהם טיפ טופ ברמה מסויימת, בדומה לתקן צבאי שמוצרים שהם בתקן צבאי אמורים להחזיק יותר זמן ואמורים להיות בנויים לפי תקנים מסויימים מחמירים, כך גם רמקולים הייאנד. לדאבוני, ולצערם של לקוחות בתחום(כלומר אנחנו), יצרנים מסויימים, רוכבים על העניין הזה ועוקפים אותו כיוויכול ע"י ריטייל תג מחיר גבוה שכוויכול מבריג אותם לתחום ההיאנד למרות שאם נפרק לגורמים נמצא שם רכיבים זולים, איכות בניה פשוטה וזולה, ובכלל חוץ ממחיר גבוה אין שם כלום, למרות שייתכן והם מבחינת צליל נשמעים פנטסטי ואפילו מדהים, אבל הם לא הייאנד אמיתי, חבל שאין תקן נניח כמו THX שהוא תקן מחמיר שבשביל לקבל אותו צריך באמת להשקיע ולעבור סידרת בדיקות שתעניק לך את הסמל המוזהב, כך יהיה תקן מסויים שיתייג רמקול מסויים כהיי-אנד, מנגד כל יצרן יכול לייצר כל רמקול ופשוט לומר שהוא הייאנד, כמו בן שהתמחור שלו יהיה בהתאם, בדומה לתיקים יקרים. כמו כן יש יצרנים שמתייגים גם מעל כלומר אולטרא היי-אנד, כנראה שזה סוג של תקן מחמיר יותר באיכות הבניה שהרי הם לרוב מתומחרים במאות אלפי דולארים (הייתכן?!).
בפאן האישי אני יכול לומר לך שנניח בתחום התחתון של התמחורים (אנשים לא מסתדר להם מחיר נמוך עם ההגדרה) נניח פוקל 906 הם רמקולי הייאנד, מורל אוקטאב סיגנאצר גם לגמרי הייאנד ויש עוד הרבה, מצד שני לדוגמא מיסטראל זאג כמה שהם נשמעים טוב הם ממש לא הייאנד ויש עוד המון שהם ממש לא למרות ועל-אף מחירם אשר מתייג אותם כך.
עכשיו היית מוכן לשלם 30 אלף על רמקול שהוא לא היי-אנד ? אגב, יצא לי\עברו אצלי גם כאלו ב 80 אלף שהם לא הייאנד.
ברגע שאתה מנתק את עניין המחירים זה הרבה יותר קל, אם אתה מחפש צליל אז אני חושב שדווקא היצרנים החדשים או אלו המיוצרים במזרח, נשמעים פגז, למרות שאתה משלם כמו הייאנד אבל זה לא, העניין איך זה מתיישב לך בראש כי זה מציק, מנגד יש נקרא לזה את הזולים נניח מוניטור אודיו סדרה סילבר הקודם ומעלה, שהם הייאנד במחיר נמוך יחסית, ואנשים לא אוהבים הייאנד נקרא לזה "זול" כי: זה לא מתיישב טוב (בנוי טוב מרכיבים יקרים ובמחיר עממי), נשמעים פגז וזה גם אחרי הכל סוג של מציק בגלל הסיבה הזאת, שאתה סוגר רמקול סביב 10K, מציק..ויש עוד המון התחום ענק וההיצע היום ענק מתמיד (מאות\אלפי יצרנים מנסים להתברג ע"י תג מחיר, הרווח עצום כבר למדו את זה מה שאודיופילים מחפשים והם נוגעים לנו בדיוק שם בנקודה) יש גם חברות שמקוטלגות הייאד והם באמת כאלה נניח מגיקו או ווילסון ..לוקח המון זמן ללמוד ולהבין ולהתנסות מכאן ומכאן בשביל לגבש דעה מוצקת.
צריך לזכור העיקר זה מוזיקה טובה ואנחנו לא נהיים צעירים יותר ... בהצלחה.
אני מתרשם שאתה מנצל כל הזדמנות להתקרבן עד כמה היצרנים, היבואנים וכל מה שזז דופקים אותך ואת האודיופילים בעולם, וכמה הכל לפי מעמדות ושוויץ, ושל מי יותר גדול, וכו'

בכל מקרה:
  1. היי‑אנד לא מוגדר לפי איכות בנייה.
  2. עקרונית, רכיב מוגדר כהיי‑אנד אם הוא שייך לקצה העליון של רכיבים מסוגו שכסף יכול לקנות — כלומר נמצא בקטגוריית האיכות הגבוהה ביותר, גם בלי להגדיר במדויק אם זו עשירון, מאיון או אחוז אחר.
  3. לרוב מגדירים "צליל טוב" כקרוב ביותר לצליל של כלים וקולות לא מוגברים. אפשר להיכנס לפירוט נוסף, כמו במה ודינמיקה וכיו"ב, אבל לא נראה לי שהפרטים נכללים בהגדרה המקובלת.
  4. בפועל, יוצא שרכיבים כאלה הם גם יקרים, אבל כמובן שלא כל מה שיקר הוא היי‑אנד.
  5. החלוקה שלך להיי‑אנד "אמיתי" ו"לא אמיתי" היא שלך עם עצמך. אין לזה הגדרה שמקובלת על כולם.
 
למשל האם ניתן להגדיר את הפוקל האלה כהיי אנד? או שזה מתחיל מ100K ומעלה?
1000107174.jpg
 

למשל האם ניתן להגדיר את הפוקל האלה כהיי אנד? או שזה מתחיל מ100K ומעלה?
צפה בקובץ המצורף 69103
כיוון שההגדרה עצמה די מעורפלת, אפשר לטעון לכאן או לכאן ואין דרך לקבוע באופן חד‑משמעי.

למשל, אפשר לטעון ש:
  1. אם הרמקולים האלה נמנים עם הטובים ביותר מסוגם (מדפיים) שכסף יכול לקנות —אין לי מושג אם זה נכון -- הם ראויים להיחשב היי‑אנד.
  2. רמקולי מדף לא מסוגלים באמת להפיק צליל שקרוב מספיק למה ששומעים מכלים וקולות לא מוגברים, כי כנראה יחסר להם לא מעט בבאס.
  3. ייתכן שבחדרים מסוימים, או שבשילוב עם סאבוופר היי‑אנד, מתקבל צליל קרוב מספיק.
בשורה התחתונה, נראה לי שהם יותר כן מאשר לא היי‑אנד, אבל כמובן שזה לא בהכרח מוסכם על כולם.

חוצמזה, למה שזה בכלל יהיה חשוב אם הם כן או לא עונים להגדרה שרירותית ומעורפלת כלשהי?
נראה לי שמה שחשוב זה רק עד כמה אתה אוהב אותם.


 
כיוון שההגדרה עצמה די מעורפלת, אפשר לטעון לכאן או לכאן ואין דרך לקבוע באופן חד‑משמעי.

למשל, אפשר לטעון ש:
  1. אם הרמקולים האלה נמנים עם הטובים ביותר מסוגם (מדפיים) שכסף יכול לקנות —אין לי מושג אם זה נכון -- הם ראויים להיחשב היי‑אנד.
  2. רמקולי מדף לא מסוגלים באמת להפיק צליל שקרוב מספיק למה ששומעים מכלים וקולות לא מוגברים, כי כנראה יחסר להם לא מעט בבאס.
  3. ייתכן שבחדרים מסוימים, או שבשילוב עם סאבוופר היי‑אנד, מתקבל צליל קרוב מספיק.
בשורה התחתונה, נראה לי שהם יותר כן מאשר לא היי‑אנד, אבל כמובן שזה לא בהכרח מוסכם על כולם.

חוצמזה, למה שזה בכלל יהיה חשוב אם הם כן או לא עונים להגדרה שרירותית ומעורפלת כלשהי?
נראה לי שמה שחשוב זה רק עד כמה אתה אוהב אותם.


יש את ה Utopia שהם יותר טובים
ופה העלילה אפילו מסתבכת
כי אפשר למשל לטעון שהסופרה הם היי אנד
והUtopia הם *אולטרה* היי אנד
שזה רמה מעל
הרמה הכי גבוהה שיש כמובן
 
יש את ה Utopia שהם יותר טובים
ופה העלילה אפילו מסתבכת
כי אפשר למשל לטעון שהסופרה הם היי אנד
והUtopia הם *אולטרה* היי אנד
שזה רמה מעל
הרמה הכי גבוהה שיש כמובן
כמו שאמרתי, אפשר לטעון כמעט כל דבר ואין דרך לקבוע חד‑משמעית, וכל אחד בסוף יחשוב מה שמתאים לו.


אפשר להתווכח עד כמה המוצר טוב לעומת התחרות, כולל גם השוואה למחיר ותוך התחשבות בכמה קל יהיה למכור אותו בעתיד – אם כי זה לרוב נשען יותר על דעות של מבקרים וגורואים מאשר על מה שכותבים כאן. אבל מעבר לזה, כל הדיון בשאלה האם זה "היי‑אנד" או לא נראה לי מיותר וחסר תוחלת.

בסוף, מה שבאמת משנה זה עד כמה הציוד עושה לך כיף, ואם ההנאה מצדיקה את המחיר מבחינתך, בהתאם ליכולתך וביחס לתחרות -- האלטרנטיבות הנגישות שיש בשוק ומחיריהן.

מישהו אחד יחשוב שמאה אלף זה מחיר מטורף, ולאחר זה בכלל לא יזיז, כך שאין מספרים מוחלטים – הכל יחסי לרוכש הספציפי ולתחרות.
 

להיי אנד אין מחיר התחלה. התחום פרוץ קח הכל בערבון מוגבל, הפוקל ששלחת זה היי אנד, גם זה שמעליו וגם הדגם שמתחתיו וגם עוד רבים וטובים של החברה הזאת.
 
היי אנד זה מונח שיווקי.
הוא מבוסס על ההנחה, השגויה באודיו, שככל שהמחיר גבוה יותר התוצאה המתקבלת תהיה נעימה יותר לשמיעה.
 
היי-אנד זה לא מונח שיווקי זה מונח שמתאר איכות בניה של מוצר מסויים (בשאיפה לצליל). התחום פרוץ וכל אחד עושה ומצהיר מה שבא לו זה כבר עניין אחר. כיף\הנאה\אולטרא, אפשר לתאר ולהמציא מלא דברים, תמיד נרצה את מה שלא נוכל להשיג (כסף) והנה לך נוסחה מנצחת: לייצר מוצר זול מאוד, ולמכור אותו במחיר גבוה מאוד והינה לך מוצר היי-אנד.
 

היי-אנד זה לא מונח שיווקי זה מונח שמתאר איכות בניה של מוצר מסויים (בשאיפה לצליל). התחום פרוץ וכל אחד עושה ומצהיר מה שבא לו זה כבר עניין אחר. כיף\הנאה\אולטרא, אפשר לתאר ולהמציא מלא דברים, תמיד נרצה את מה שלא נוכל להשיג (כסף) והנה לך נוסחה מנצחת: לייצר מוצר זול מאוד, ולמכור אותו במחיר גבוה מאוד והינה לך מוצר היי-אנד.
להיפך, איכות בנייה אינה נכללת בהגדרה המקובלת, וגם לא ספציפית מחיר, אלא רק איכות סאונד, שבדרך כלל קשורה בפועל למחיר גבוה, אבל לא כל מחיר גבוה קשור לאיכות.

וזה בהחלט מונח שיווקי, לא טכני, והוא לא מוגדר בצורה חד משמעית, וה"נוסחה המנצחת" שלך היא עוד התקרבנות.
 
איכות בניה זה מוצר היי-אנד, לרוב הנגזרת של איכות המוצר זה הצליל, מנגד, צליל היי-אנד אפשר לקבל גם מרמקול שהוא לא היי-אנד, והנוסחה המנצחת שלי היא שיווק גלובאלי, כך שאני חושב שאתה טועה, אבל ...
 
איכות בניה זה מוצר היי-אנד, לרוב הנגזרת של איכות המוצר זה הצליל, מנגד, צליל היי-אנד אפשר לקבל גם מרמקול שהוא לא היי-אנד, והנוסחה המנצחת שלי היא שיווק גלובאלי, כך שאני חושב שאתה טועה, אבל ...
אני מבין את כוונתך, אבל אתה מגדיר את המונח "היי-אנד" באופן אישי ולא לפי המקובל. אם מקבלים צליל ברמה הגבוהה ביותר האפשרית ממוצר כזה, הוא נחשב להיי‑אנד לפי ההגדרה המקובלת, בלי קשר לאיכות הבנייה שלו.

לכן הטענה ש"צליל היי‑אנד אפשר לקבל גם מרמקול שהוא לא היי‑אנד" סותרת את עצמה, וה"נוסחה המנצחת" שלך אינה רלוונטית בהקשר זה עבור אף אחד חוץ ממך.
 

כל עוד אין תקן מוסכם בעניין או חותמת שמאשרת מוצר היי-אנד, הכל סובייקטיבי וכל עוד אין חוקיות, לדעתי האישית זה מאפשר שיווק ומכירות גם לאלו שהם מרחק אור מכך, ורוב היצרנים במיוחד הקטנים שצצים מידיי פעם רוכבים כל זה, ואתה יכול לקרא למה שתרצה איך שתרצה.
 

Back
למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור