תודה רבהרמקולים הייאנד אלו שבנויים למשעי כלומר: באיכות בניה גבוה מאוד עם חומרים באיכות גבוה מאוד, הקפדה על פרטים, שהכל בהם טיפ טופ ברמה מסויימת, בדומה לתקן צבאי שמוצרים שהם בתקן צבאי אמורים להחזיק יותר זמן ואמורים להיות בנויים לפי תקנים מסויימים מחמירים, כך גם רמקולים הייאנד. לדאבוני, ולצערם של לקוחות בתחום(כלומר אנחנו), יצרנים מסויימים, רוכבים על העניין הזה ועוקפים אותו כיוויכול ע"י ריטייל תג מחיר גבוה שכוויכול מבריג אותם לתחום ההיאנד למרות שאם נפרק לגורמים נמצא שם רכיבים זולים, איכות בניה פשוטה וזולה, ובכלל חוץ ממחיר גבוה אין שם כלום, למרות שייתכן והם מבחינת צליל נשמעים פנטסטי ואפילו מדהים, אבל הם לא הייאנד אמיתי, חבל שאין תקן נניח כמו THX שהוא תקן מחמיר שבשביל לקבל אותו צריך באמת להשקיע ולעבור סידרת בדיקות שתעניק לך את הסמל המוזהב, כך יהיה תקן מסויים שיתייג רמקול מסויים כהיי-אנד, מנגד כל יצרן יכול לייצר כל רמקול ופשוט לומר שהוא הייאנד, כמו בן שהתמחור שלו יהיה בהתאם, בדומה לתיקים יקרים. כמו כן יש יצרנים שמתייגים גם מעל כלומר אולטרא היי-אנד, כנראה שזה סוג של תקן מחמיר יותר באיכות הבניה שהרי הם לרוב מתומחרים במאות אלפי דולארים (הייתכן?!).
בפאן האישי אני יכול לומר לך שנניח בתחום התחתון של התמחורים (אנשים לא מסתדר להם מחיר נמוך עם ההגדרה) נניח פוקל 906 הם רמקולי הייאנד, מורל אוקטאב סיגנאצר גם לגמרי הייאנד ויש עוד הרבה, מצד שני לדוגמא מיסטראל זאג כמה שהם נשמעים טוב הם ממש לא הייאנד ויש עוד המון שהם ממש לא למרות ועל-אף מחירם אשר מתייג אותם כך.
עכשיו היית מוכן לשלם 30 אלף על רמקול שהוא לא היי-אנד ? אגב, יצא לי\עברו אצלי גם כאלו ב 80 אלף שהם לא הייאנד.
ברגע שאתה מנתק את עניין המחירים זה הרבה יותר קל, אם אתה מחפש צליל אז אני חושב שדווקא היצרנים החדשים או אלו המיוצרים במזרח, נשמעים פגז, למרות שאתה משלם כמו הייאנד אבל זה לא, העניין איך זה מתיישב לך בראש כי זה מציק, מנגד יש נקרא לזה את הזולים נניח מוניטור אודיו סדרה סילבר הקודם ומעלה, שהם הייאנד במחיר נמוך יחסית, ואנשים לא אוהבים הייאנד נקרא לזה "זול" כי: זה לא מתיישב טוב (בנוי טוב מרכיבים יקרים ובמחיר עממי), נשמעים פגז וזה גם אחרי הכל סוג של מציק בגלל הסיבה הזאת, שאתה סוגר רמקול סביב 10K, מציק..ויש עוד המון התחום ענק וההיצע היום ענק מתמיד (מאות\אלפי יצרנים מנסים להתברג ע"י תג מחיר, הרווח עצום כבר למדו את זה מה שאודיופילים מחפשים והם נוגעים לנו בדיוק שם בנקודה) יש גם חברות שמקוטלגות הייאד והם באמת כאלה נניח מגיקו או ווילסון ..לוקח המון זמן ללמוד ולהבין ולהתנסות מכאן ומכאן בשביל לגבש דעה מוצקת.
צריך לזכור העיקר זה מוזיקה טובה ואנחנו לא נהיים צעירים יותר ... בהצלחה.
עם הזמן נוצר פה במיוחד בארץ שלנו סוג של מעמדות בתחום, כל אחד מנסה להראות כמה גדול יש לו או, כמה יקר יותר הריטייל של המוצרים שהוא מחזיק. וכן, בשביל להיכנס למועדון היוקרה, צריך לשלם לא יעזור, יש את זה בהרבה תחומים, גם בחלק מהמקרים הכסף לא משקר, וגם אם רכשת רמקול היי אנד אמיתי בלא מעט, תצטרך ציוד בהתאם שהוא גם היי אנד אמיתי (וגם פה צריך לדעת מה באמת ומה ב כאילו), בשביל להפיק ממנו את מה שהוא יכול לתת, צריך יידע נסיון והתאמה נכונה.
אני מתרשם שאתה מנצל כל הזדמנות להתקרבן עד כמה היצרנים, היבואנים וכל מה שזז דופקים אותך ואת האודיופילים בעולם, וכמה הכל לפי מעמדות ושוויץ, ושל מי יותר גדול, וכו'רמקולים הייאנד אלו שבנויים למשעי כלומר: באיכות בניה גבוה מאוד עם חומרים באיכות גבוה מאוד, הקפדה על פרטים, שהכל בהם טיפ טופ ברמה מסויימת, בדומה לתקן צבאי שמוצרים שהם בתקן צבאי אמורים להחזיק יותר זמן ואמורים להיות בנויים לפי תקנים מסויימים מחמירים, כך גם רמקולים הייאנד. לדאבוני, ולצערם של לקוחות בתחום(כלומר אנחנו), יצרנים מסויימים, רוכבים על העניין הזה ועוקפים אותו כיוויכול ע"י ריטייל תג מחיר גבוה שכוויכול מבריג אותם לתחום ההיאנד למרות שאם נפרק לגורמים נמצא שם רכיבים זולים, איכות בניה פשוטה וזולה, ובכלל חוץ ממחיר גבוה אין שם כלום, למרות שייתכן והם מבחינת צליל נשמעים פנטסטי ואפילו מדהים, אבל הם לא הייאנד אמיתי, חבל שאין תקן נניח כמו THX שהוא תקן מחמיר שבשביל לקבל אותו צריך באמת להשקיע ולעבור סידרת בדיקות שתעניק לך את הסמל המוזהב, כך יהיה תקן מסויים שיתייג רמקול מסויים כהיי-אנד, מנגד כל יצרן יכול לייצר כל רמקול ופשוט לומר שהוא הייאנד, כמו בן שהתמחור שלו יהיה בהתאם, בדומה לתיקים יקרים. כמו כן יש יצרנים שמתייגים גם מעל כלומר אולטרא היי-אנד, כנראה שזה סוג של תקן מחמיר יותר באיכות הבניה שהרי הם לרוב מתומחרים במאות אלפי דולארים (הייתכן?!).
בפאן האישי אני יכול לומר לך שנניח בתחום התחתון של התמחורים (אנשים לא מסתדר להם מחיר נמוך עם ההגדרה) נניח פוקל 906 הם רמקולי הייאנד, מורל אוקטאב סיגנאצר גם לגמרי הייאנד ויש עוד הרבה, מצד שני לדוגמא מיסטראל זאג כמה שהם נשמעים טוב הם ממש לא הייאנד ויש עוד המון שהם ממש לא למרות ועל-אף מחירם אשר מתייג אותם כך.
עכשיו היית מוכן לשלם 30 אלף על רמקול שהוא לא היי-אנד ? אגב, יצא לי\עברו אצלי גם כאלו ב 80 אלף שהם לא הייאנד.
ברגע שאתה מנתק את עניין המחירים זה הרבה יותר קל, אם אתה מחפש צליל אז אני חושב שדווקא היצרנים החדשים או אלו המיוצרים במזרח, נשמעים פגז, למרות שאתה משלם כמו הייאנד אבל זה לא, העניין איך זה מתיישב לך בראש כי זה מציק, מנגד יש נקרא לזה את הזולים נניח מוניטור אודיו סדרה סילבר הקודם ומעלה, שהם הייאנד במחיר נמוך יחסית, ואנשים לא אוהבים הייאנד נקרא לזה "זול" כי: זה לא מתיישב טוב (בנוי טוב מרכיבים יקרים ובמחיר עממי), נשמעים פגז וזה גם אחרי הכל סוג של מציק בגלל הסיבה הזאת, שאתה סוגר רמקול סביב 10K, מציק..ויש עוד המון התחום ענק וההיצע היום ענק מתמיד (מאות\אלפי יצרנים מנסים להתברג ע"י תג מחיר, הרווח עצום כבר למדו את זה מה שאודיופילים מחפשים והם נוגעים לנו בדיוק שם בנקודה) יש גם חברות שמקוטלגות הייאד והם באמת כאלה נניח מגיקו או ווילסון ..לוקח המון זמן ללמוד ולהבין ולהתנסות מכאן ומכאן בשביל לגבש דעה מוצקת.
צריך לזכור העיקר זה מוזיקה טובה ואנחנו לא נהיים צעירים יותר ... בהצלחה.
כיוון שההגדרה עצמה די מעורפלת, אפשר לטעון לכאן או לכאן ואין דרך לקבוע באופן חד‑משמעי.למשל האם ניתן להגדיר את הפוקל האלה כהיי אנד? או שזה מתחיל מ100K ומעלה?
צפה בקובץ המצורף 69103
יש את ה Utopia שהם יותר טוביםכיוון שההגדרה עצמה די מעורפלת, אפשר לטעון לכאן או לכאן ואין דרך לקבוע באופן חד‑משמעי.
למשל, אפשר לטעון ש:
בשורה התחתונה, נראה לי שהם יותר כן מאשר לא היי‑אנד, אבל כמובן שזה לא בהכרח מוסכם על כולם.
- אם הרמקולים האלה נמנים עם הטובים ביותר מסוגם (מדפיים) שכסף יכול לקנות —אין לי מושג אם זה נכון -- הם ראויים להיחשב היי‑אנד.
- רמקולי מדף לא מסוגלים באמת להפיק צליל שקרוב מספיק למה ששומעים מכלים וקולות לא מוגברים, כי כנראה יחסר להם לא מעט בבאס.
- ייתכן שבחדרים מסוימים, או שבשילוב עם סאבוופר היי‑אנד, מתקבל צליל קרוב מספיק.
חוצמזה, למה שזה בכלל יהיה חשוב אם הם כן או לא עונים להגדרה שרירותית ומעורפלת כלשהי?
נראה לי שמה שחשוב זה רק עד כמה אתה אוהב אותם.
כמו שאמרתי, אפשר לטעון כמעט כל דבר ואין דרך לקבוע חד‑משמעית, וכל אחד בסוף יחשוב מה שמתאים לו.יש את ה Utopia שהם יותר טובים
ופה העלילה אפילו מסתבכת
כי אפשר למשל לטעון שהסופרה הם היי אנד
והUtopia הם *אולטרה* היי אנד
שזה רמה מעל
הרמה הכי גבוהה שיש כמובן
להיפך, איכות בנייה אינה נכללת בהגדרה המקובלת, וגם לא ספציפית מחיר, אלא רק איכות סאונד, שבדרך כלל קשורה בפועל למחיר גבוה, אבל לא כל מחיר גבוה קשור לאיכות.היי-אנד זה לא מונח שיווקי זה מונח שמתאר איכות בניה של מוצר מסויים (בשאיפה לצליל). התחום פרוץ וכל אחד עושה ומצהיר מה שבא לו זה כבר עניין אחר. כיף\הנאה\אולטרא, אפשר לתאר ולהמציא מלא דברים, תמיד נרצה את מה שלא נוכל להשיג (כסף) והנה לך נוסחה מנצחת: לייצר מוצר זול מאוד, ולמכור אותו במחיר גבוה מאוד והינה לך מוצר היי-אנד.
אני מבין את כוונתך, אבל אתה מגדיר את המונח "היי-אנד" באופן אישי ולא לפי המקובל. אם מקבלים צליל ברמה הגבוהה ביותר האפשרית ממוצר כזה, הוא נחשב להיי‑אנד לפי ההגדרה המקובלת, בלי קשר לאיכות הבנייה שלו.איכות בניה זה מוצר היי-אנד, לרוב הנגזרת של איכות המוצר זה הצליל, מנגד, צליל היי-אנד אפשר לקבל גם מרמקול שהוא לא היי-אנד, והנוסחה המנצחת שלי היא שיווק גלובאלי, כך שאני חושב שאתה טועה, אבל ...