מהו מקור המוסיקה העדיף באוזניכם והאם האוזן היא המחליטה הבלעדית או שמצב הרוח מתערב וקובע.


אפי ווגדן

אוהב את התחום
הודעות
204
מעורבות
72
נקודות
28
חבר נשבע בכל הדברים היקרים לו עלי אדמות ( טייפ אקאי סלילים, מגבר מקינטוש ישן ורמקולים 4355 של JBL) שאין מקור טוב יותר מסלילים ונוחר בבוז כשרק מזכירים לו אות אפס אחד.
אין ספק שהוא לא לבד ויש עוד כמה שנשבעים גם במקורות אחרים.
הפוסט הזה לא מבקש לספר על מקור ספציפי אלא על העדפת צליל בין טייפ, פטיפון, נגני CD, סטרימרים ונגני רשת... וכל מקור מבורך אחר.
והאם לטרדות היום ולתעצומות הנפש יש השפעה על בחירה במקור שונה באותו היום או בכלל?
ונשמח אם מישהו יפרט מדוע הוא מעדיף קרן אדומה של 650 ננומטר ויותר על כונני קרן כחולה עם 405 נ"מ.
ואולי בעזרתכם אצליח להבין סוף סוף מדוע בימים אהובים - קודרים וגשומים - אני מוריד מחט על תקליט ויניל.
 

ברור שסלילים, זה לא כוחות בכלל אבל הכי לא נוח ואין כותרים זמינים…
אבל אם אין אז טרנספורט טוב מחובר לדאק טוב.
סטרימינג יכול להיות מושלם (הכוונה לסטרימינג של קווצים איכותיים שנמצאים ברשת הביתית) אבל רק אם הוא בנוי נכון שזה אומר ספקים לינארים לכל המעורבים (סוויטצ׳, מחשב/שרת) וסטרימר איכותי.
 
נערך לאחרונה ב:
לאוזני עדיף קובץ דיגיטלי ב HI RES שיושב אצלי בתוך הדיסק בסטרימר, הבעייה שאין לי את כל מה שהייתי רוצה שיהיה לי....
לפעמים סתם בא לי לקחת תקליט איכותי ולנגן בפטיפון...
אבל רוב הזמן מנגן מ דיזר HIFI ,נוח מאוד, מבחר כמעט אינסופי ואיכות מצויינת...
 
Tidal via MusicCast - הכי פרקטי, הכי נוח.
 

קבצים. הי רז, dsd
אגב יש אפשרות להוריד ריפים של סלילים ובאופן מפתיע זה נשמע מעולה מה שלא כל כך מסתדר עם המגבלות הטכניות
אחרי בחינה מעמיקה יותר מתברר שמעבר לציוד הטוב שעשו איתו את הריפים העוצמה חזקה יותר וזה קצת נותן אשלייה של איכות
למי שרוצה לשמוע תחפשו באתרים האלו r2r
 
לאוזני עדיף קובץ דיגיטלי ב HI RES שיושב אצלי בתוך הדיסק בסטרימר, הבעייה שאין לי את כל מה שהייתי רוצה שיהיה לי....
לפעמים סתם בא לי לקחת תקליט איכותי ולנגן בפטיפון...
אבל רוב הזמן מנגן מ דיזר HIFI ,נוח מאוד, מבחר כמעט אינסופי ואיכות מצויינת...
דיזר עדיף על טידל?
 
קבצים. הי רז, dsd
אגב יש אפשרות להוריד ריפים של סלילים ובאופן מפתיע זה נשמע מעולה מה שלא כל כך מסתדר עם המגבלות הטכניות
אחרי בחינה מעמיקה יותר מתברר שמעבר לציוד הטוב שעשו איתו את הריפים העוצמה חזקה יותר וזה קצת נותן אשלייה של איכות
למי שרוצה לשמוע תחפשו באתרים האלו r2r
תן קצת הסבר התחום הזה זר לי לחלוטין
 

תן קצת הסבר התחום הזה זר לי לחלוטין
מקווה שלא יהרגו אותי פה
יש אתרים כמו https://rutracker.net
אתה יכול להוריד שם הכל.
אם תיכנס עם דפדפן כרום הוא מציע לתרגם את האתר לאנגלית ואז קל לעבוד איתו
יש שם סימון עם טאגים שמקל על החיפוש למשל dsd , 192 וכד
יש המון הורדות שעשו המרות מתקליטים או מטייפ סלילים באמצעות ציוד מאד מתקדם ולכן נשמע מדהים.
אם תרצה עוד עזרה פנה בפרטי בכל זאת לא לעניין למלא את הפורום במדריכים איך להוריד תוכן לא חוקי :)
 
בשנות ה 70 התחלתי עם פטיפון
של bic שנרכש מיבואן בשם טלמוסיקה ת"א,
לאחר מכן הגיע טייפ סלילים akai
עד שיום אחד ביקרתי אצל חבר
שהיתה לו מערכת של פישר פטייפון של טורנס ורמקולים של altec,
ואז "נפל לי האסימון",
היום את רוב המוסיקה שומע עם סטרימר +tidal.
שמספק את רוב צרכי,
ולפעמים עובר לטרנספורט ,
בשביל לקום מהכורסה.
 

מבחינתי פטיפון תמיד לוקח בגדול, אבל מעדיף להשקיע בשנים האחרונות בדיגיטל בגלל הנוחות והעושר והזמינות של הסטרימינג. אז הרכישה האחרונה שלי הייתה dcs bridge שעשה חתיכת וואוו. המטרה בסוף להגיע הכי טוב שמתאפשר עם dac. אני מחובר לטידאל ולדיזר ואיך אומרים אצל החברה הדיזר לא רואה אותו ממטר ומשאיר לו אבק, בכל טראק שעושים השוואה הטידל נשמע נחות יותר.
 
כמובן שפטיפון. אבל זה בתנאי שהוא איכותי ומכוייל היטב. קשה מאוד להתחרות בכזה.
 
כל "פורמט" מצריך תשתית.
השאלה עד כמה רוצים להגיע רחוק ולמצות את הפורמט.
(מעבר לתשתית החשמל של המערכת)

דיגיטל איכותי מצריך מניסיוני:

מקור (איכותי ככל הניתן) ורצוי מופרד לחלוטין מהממיר.
בין עם זה סרבר/סטרימר או טרנספורט.

אם עובדים עם רשת
*תשתית איכותית של כבל LAN ו סוויטש' מותאם.
*כבל דיגיטלי איכותי (ל ממיר).
*כבל חשמל איכותי.
*שיכוך איכותי

ממיר - הכי איכותי שניתן
*כבלי אנאלוג איכותיים
*כבל חשמל איכותי
*שיכוך איכותי

סטאפים דיגיטליים מושקעים
יכולים להגיע לסכומים לא נתפסים (תלוי מי שואלים ועל איזו מערכת)
תלוי בהשקעה ולקיחת הפורמט ברצינות.

כנל פטיפון.

אם מכניסים גם את פקטור הנוחות והזמינות !
ללא ספק עבורי
סאטאפ דיגיטלי (איכותו תלויה כאמור במידת הרצינות בבניית המערכת).
 

דיזר עדיף על טידל?
היה לי טידל עד לפני שנתיים בעיקר בגלל ב MQA (יש לי מערכת שתומכת) , לפני כשנתיים אמרתי לעצמי לנסות את דיזר HIFI,
הופתעתי מהאיכות המצויינת ומהמבחר הגדול של מוסיקה ישראלית לעומת טידל (יש בדיזר כמעט הכל במוסיקה הישראלית) , מכיוון ש 50 אחוז אני מאזין למוסיקה ישראלית החלטה הייתה קלה..
 
היה לי טידל עד לפני שנתיים בעיקר בגלל ב MQA (יש לי מערכת שתומכת) , לפני כשנתיים אמרתי לעצמי לנסות את דיזר HIFI,
הופתעתי מהאיכות המצויינת ומהמבחר הגדול של מוסיקה ישראלית לעומת טידל (יש בדיזר כמעט הכל במוסיקה הישראלית) , מכיוון ש 50 אחוז אני מאזין למוסיקה ישראלית החלטה הייתה קלה..
גם אני בגלל שיקול של המבחר הישראלי עברתי לדיזר אבל לפני עמה חודשים טידל חתמו עם nmc ויש שם הכל. בהתחשב בזה שטידל נתמך ב roon חזרתי
 
סדר איכות המקורות אצלי, פטיפון, cd, סטרימר.
 

אחרי כל שידרוג המטוטלת עוברת בין פטיפון לדיגיטל, כרגע פטיפון. מעבר לכך, ההבדל העיקרי הוא מהות ההאזנה, תקליט מאד מחייב לשמוע את כולו ודיגיטל מגרה מאד לשיטוט לכן זה קשור גם למצב הרוח.
 
מקווה שלא יהרגו אותי פה
יש אתרים כמו https://rutracker.net
אתה יכול להוריד שם הכל.
אם תיכנס עם דפדפן כרום הוא מציע לתרגם את האתר לאנגלית ואז קל לעבוד איתו
יש שם סימון עם טאגים שמקל על החיפוש למשל dsd , 192 וכד
יש המון הורדות שעשו המרות מתקליטים או מטייפ סלילים באמצעות ציוד מאד מתקדם ולכן נשמע מדהים.
אם תרצה עוד עזרה פנה בפרטי בכל זאת לא לעניין למלא את הפורום במדריכים איך להוריד תוכן לא חוקי :)
האמת היא שאין לי עניין בהורדות לא חוקיות אלא אם תאמר שהן הרבה יותר איכותיות ואז אחפש דרך חוקית להורדה...
 
בשנות ה 70 התחלתי עם פטיפון
של bic שנרכש מיבואן בשם טלמוסיקה ת"א,
לאחר מכן הגיע טייפ סלילים akai
עד שיום אחד ביקרתי אצל חבר
שהיתה לו מערכת של פישר פטייפון של טורנס ורמקולים של altec,
ואז "נפל לי האסימון",
היום את רוב המוסיקה שומע עם סטרימר +tidal.
שמספק את רוב צרכי,
ולפעמים עובר לטרנספורט ,
בשביל לקום מהכורסה.
נראה לי שרובנו עשו מסלול דומה
התקליטים היו מקור בלעדי
הטייפ היה בשוליים
ובדרך לטידל היה cd
 


Back
למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור