טראקים לבדיקת רזולוציה של מערכת


AK1

חבר משקיען
הודעות
12,110
מעורבות
2,994
נקודות
113
היי!!

הנקודה היא, לא לבחון קטע מוזיקלי עם הקלטה ספציפית /מנצח מסויים/לייבל מסויים, מפני שאני לא מנתח את היצירה, אלא רק רוצה לשמוע אותה במערכת שלא מתאמצת לגלות את כל התמונה המוזיקלית, שהמלחין פרש לפני..
חשבתי שמה שכתבת היה בחזקת תשובה לשאלה "מישהו יכול לתת כמה רפרנסים מטידל לבדיקת רמת micro detailing של מערכת?"
בהקשר זה, בכל הקלטה יש רמה אחרת של פירוט, ולכן יש משמעות רק להצבעה על הקלטה/קטע ספציפיים שלפיהם אפשר לבחון רמת פירוט.


(שומע עם ליאונרד ברנשטיין והניו יורק פילהרמונית/קאראיין והברלינר)
קאראיאן לא הקליט את השנייה של מאהלר.
לא חשבתי שההקלטת ניו-יורק של ברנשטיין מפורטת במיוחד.


אני שומע תמיד את הפרק השלישי ואם אני "שורד" אותו אז המערכת שהעבירה אותו,(הושיבה אותי מרותק ו"בתוך" המוזיקה) צלחה את המבחן.
אתה מדבר על בדיקת אספקט אחר -- המידה בה המוזיקה מרתקת אותך. זה לדעתי אמנם חשוב בהרבה יותר מרמת הפירוט, אבל לא זו הייתה השאלה.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
12,110
מעורבות
2,994
נקודות
113
בגלל כל הכתוב למעלה אני חושב שיותר חשוב מלחפש טרקים, זה לעבוד עם טרקים מוכרים.
בטוח שכדאי לעבוד עם טרקים מוכרים, אבל גם בטוח שלא כדאי לעבוד עם קטעים מוכרים שאינם מתאימים למטרת הבדיקה.

השאלה היא לגבי קטעים שכדאי שיהיו מוכרים, ואחרי שהפכו להיות מוכרים, וגם שומעים אותם במערכת טובה ומאוזנת כדי לדעת איך הם אמורים להישמע, לעבוד *איתם* במקום עם הקטעים שכבר מוכרים אבל לא מתאימים למה שהשואל מתעניין בו.


מעבר לזה, לא להקשיב לפרטים אלא לנסות להרגיש את החוויה כולה, האם יותר "כיף" לך לשמוע את המוסיקה במערכת החדשה, ורצוי גם לאורך זמן (כי בד"כ החיובי מושך את תשומת הלב יותר בהתחלה. את המציק שומעים יותר אחרי שמתרגלים). גם קל מאוד לבלבל הדגשה בגבוהים כ-פירוט, ואחרי זה נשארים עם מערכת לא מאוזנת.
אז במקום להפעיל את המוח האנליטי ולשקוע באנליזות, לנסות להקשיב למוסיקה.
זה כמו ההבדל בין לנתח משפט תחבירית (נושא, נשוא) לבין לקרוא את המלים ולחשוב על התוכן והמשמעות. המוח שלנו לא יודע לעשות את שניהם בו"ז. האם יש קשר בין איכות הסאונד (תחביר) להנאה ממוסיקה (תוכן)?
יש.
אבל המטרה היא להנות ממוסיקה, לא למקסס סאונד, אז עדיף לבדוק את התוצאה ולשקוע במרכיבים רק ששומעים בעיה (ולמה לקנות מראש חדש עם בעיה ששומעים?).
אין סתירה מהותית בין בדיקת אספקט ספציפי זה או אחר במערכת לבין פוקוס על החווייה הכללית, אלא אם מנסים לעשות זאת בו זמנית, מה שבטוח שלא כדאי.

אפשר וכדאי לעשות בדיקות ומדידות וכל מה שצריך כדי להביא את המערכת למצב הבסיסי המיטבי, חלק מזה אפילו עם test sounds ולא מוזיקה. אחרי שמסתיים שלב הכיוונונים הקונפיגורציות, מקשיבים למוזיקה עצמה ולחווייה הכוללת, ואם יש בעייה בזה, עושים fine tuning מתאים.

הדוגמה של ניתוח תחבירי אינה דומה למה שקורה כשמאזינים לפרטים, כי לא מנתחים אותם, אלא שמים לב אליהם. זה משהו שונה מהותית, ואפשר לגמרי ובהחלט גם להאזין לחוייה הכוללת וגם לשים לב לפרטים ולצבעים ולטונליות ולרובאטי, ולבניית משפטים, ובנייה של פרקים, וכו' לגמרי במקביל להאזנה לחווייה הכוללת.


מניסיוני, עם השנים פחות מחפש הקלטות עם פרוט ויותר מחפש הקלטות עמוסות עם הרבה רבדים, אבל טווח דינמי רחב (יש אתרים שמדרגים טווח דינמי של הקלטות), ומקשיב: האם מתקבלת קקפוניה שבא לך להחליש (אחד מסימני סאונד לא טוב, זה שבא להחליש...) או שאפשר לשמוע היטב כל "שכבה" בנפרד ולעקוב אחר הנגן?
אתה מדבר על חיפוש הקלטות להאזנה, והשאלה הייתה לגבי חיפוש הקלטות לבדיקה.

לגבי טווח דינמי רחב:

א. האתרים לא מדווחים על טווח דינמי במשמעות של היחס בין הצליל הזחק ביותר לבין החלש ביותר, אלא בין החזק ביותר לממוצע, שזה לא כל כך משמעותי. עם אותן עוצמות מינימליות ומקסימליות, הדיווח שלהם יהיה נמוך יותר ככל שהקטעים החלשים נמשכים פחות זמן (כי אז הממוצע נשאר גבוה, וקרוב למקסימום).

ב. יש אגדה אורבנית שככל שהטווח הדינמי גדול יותר, כן ייטב. זה לא נכון. טווח דינמי גדול לאו דווקא מתאים להאזנה ביתית, כי אם הוא גדול מדי, אי אפשר למצוא ווליום יחיד שבו הקטעים החלשים יהיו מעל הרעש הסביבתי והחזקים לא יקרעו את האוזניים. במקרה כזה המאזין צריך לעשות gain riding -- להחליש את החזק ולהגביר את החלש -- מה שאכן לא סימן טוב, מפריע להאזנה בנחת, וגם בדרך כלל החיזוק/החלשה מופרזים, כך שבפועל שומעים עם טווח דינמי קטן יותר מאשר אם המוזיקה היתה מקומפרסת לטווח דינמי נוח.

ג. קומפרסיה של הטווח הדינמי קיבלה שם רע בגלל ה-loudness war, כי מדובר בקומפרסיה מופרזת ומזיקה. קומפרסיה לא מופרזת אפילו משפרת את הצליל ונותנת לו חיים ו-presence, וכנראה שזה אחד הדברים שאוהבים בוויניל, אבל משתמשים בזה גם בהקלטות דיגיטליות גם כשאין אילוצים טכניים שמחייבים אותה, כמו בוויניל.


זה בניגוד גמור לנטיה האודיופילית לשים הקלטה של זמרת + כלי ולהתפעל מזה ששומעים שפתיים ממצמצות ואת הבד של השימלה מחליק על הכסא... (פטרישיה בארבר ושות').
אני לא מוצא שום רע בהתפעל מזה ששומעים שפתיים ממצמצות ואת הבד של השימלה מחליק על הכסא... זו אולי הצורה האופטימלית ליהנות ממוזיקה/הקלטות מסוג זה, אבל לא לכל ההקלטות ולכל מוזיקה מתאים וכדאי להאזין באותה צורה ולאותם דברים.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
12,110
מעורבות
2,994
נקודות
113
ככל שלא הסכמתי עם @falou -- כולל לא על "לא להקשיב לפרטים אלא לנסות להרגיש את החוויה כולה", אני בפירוש חושב שלמעט עבור ציודופילים, שהפוקוס שלהם הוא בעיקר האיכויות והיכולות של המערכת שלהם:
  1. ממש לא כדאי להתעסק -- בכלל -- בבדיקות והשוואות של "רמת micro detailing של מערכת". קשה מאוד לעשות השוואות כאלה בצורה נכונה, וקל מאוד להיכנס למפחי נפש -- עמוקים ומיותרים לגמרי -- בגלל המסקנות הלא נכונות שאליהן כן אפשר להגיע -- יותר מדי בקלות. @rainbird -- נקודה למחשבה.

  2. כן אפשר ואולי כדאי -- למי שיש לו נטייה טבעית ועניין לעסוק בזה -- לשים לב לפרטים למיניהם, בסאונד ו/או במוזיקה עצמה, לפחות כחלק מהחווייה הכוללת.

  3. למי שמתקשה או לא מעוניין להתעסק בכמה אספקטים בו זמנית, אין שום מניעה או פגם בהאזנה לאותה מוזיקה בצורות שונות ולהתמקדות באספקטים שונים בהזדמנויות שונות.
 

matanoosh

חבר משקיען
הודעות
4,195
מעורבות
1,656
נקודות
113
נכון לחלוטין שממש כדאי שהמוזיקה תהיה מוכרת, אבל אם המטרה היא לבדוק איכות, כדאי להכיר קטעים שיש בהם את האספקטים שמתכוונים לבדוק, ואחרי שמכירים, לשמוע אותם כמה פעמים על מערכת טובה ומאוזנת, כדי להתאפס עמ איך זה "אמור" להישמע.

אני לא חושב שיש בהכרח צורך בהקלטות "אודיופיליות", אבל נראה לי ממש חיוני שההקלטות שאיתן בודקים יהיו ממש טובות ומאוזנות, אחרת מחפשים מערכות וקינפוגים שיפצו על חסרונות ההקלטה. למשל אם בהקלטה שאיתה בודקים הגבוהים מודגשים, היא לא תישמע טוב במערכת מאוזנת, ואז מחפשים מערכת/קינפוג שבהם הגבוהים מונחתים, מה שיגרום לכך שהמערכת תישמע סתומה וחסרת חיים עם הקלטות טובות ובאופן כללי, וגם הקלטות אודיופיליות יאבדו מאיכותן. אין הקלטות שנשמעות טוב בכל מערכת.

אז סתם לקחת קטע כי מכירים אותו היטב זה לדעתי לא רעיון טוב.


יש מיליון הקלטות של זה. עם איזו הקלטה ספציפית אתה בודק, ועם איזה קטע מתוך הסימפוניה הענקית הזו?
נכנסים כאן לדיון מעניין (לשם שינוי). ואני חולק עלייך.
אני לא יודע איך אודיופיל יכול להחליט אם הקלטה היא מאוזנת או לא. לגבי פיצוי על חסרונות שעלול להוביל להתרשמות שגויה מהמערכת... תראה, אני מסכים איתך עקרונית, אבל מאזין מנוסה יכול לפצות על זה די בקלות, לדעתי. כלומר, אין מנוס - צריך ניסיון.
דוגמא: זכורות לי שתיים שלוש הקלטות רוק (https://gotsonus.bandcamp.com/album/snapshots-from-limbo) שנשמעו מאד גדולות ועוצמתיות כשהייתי בחדר 4X3. הגל העומד נתן אפקט מעניין של עומק ועוצמה.
כשעברתי למערכת בסלון, וטובה בהרבה, העוצמתיות נעלמה לגמרי והתוצאה הייתה די מאכזבת. אבל קל להבין כאן שמדובר בחוסר איזון שנובע מאקוסטיקה ולא מההקלטה או מאיכות המערכת. אז מקשיבים לדברים אחרים. פירוט, למשל.
רוצה לאמר, מאזין מנוסה באופן סביר (הרבה פחות ממך) יכול להבחין בין תופעות פסאודו חיוביות שנובעות מחוסר איזון לבין איכות אמיתית.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
12,110
מעורבות
2,994
נקודות
113
נכנסים כאן לדיון מעניין (לשם שינוי). ואני חולק עלייך.
אני לא יודע איך אודיופיל יכול להחליט אם הקלטה היא מאוזנת או לא. לגבי פיצוי על חסרונות שעלול להוביל להתרשמות שגויה מהמערכת... תראה, אני מסכים איתך עקרונית, אבל מאזין מנוסה יכול לפצות על זה די בקלות, לדעתי. כלומר, אין מנוס - צריך ניסיון.
דוגמא: זכורות לי שתיים שלוש הקלטות רוק (https://gotsonus.bandcamp.com/album/snapshots-from-limbo) שנשמעו מאד גדולות ועוצמתיות כשהייתי בחדר 4X3. הגל העומד נתן אפקט מעניין של עומק ועוצמה.
כשעברתי למערכת בסלון, וטובה בהרבה, העוצמתיות נעלמה לגמרי והתוצאה הייתה די מאכזבת. אבל קל להבין כאן שמדובר בחוסר איזון שנובע מאקוסטיקה ולא מההקלטה או מאיכות המערכת. אז מקשיבים לדברים אחרים. פירוט, למשל.
רוצה לאמר, מאזין מנוסה באופן סביר (הרבה פחות ממך) יכול להבחין בין תופעות פסאודו חיוביות שנובעות מחוסר איזון לבין איכות אמיתית.
לא טענתי ולא העליתי בדעתי שאין צורך בניסיון. ברור שצריך.

ברור גם שהאקוסטיקה מתעללת במה שהמערכת מוציאה, ואם החדר לא נמדד, אנשים אפילו לא יודעים – ולרוב לא מודעים – עד כמה זה בעייתי וכמה זה שווה טיפול, בין אם פסיבי ובין אם אקטיבי. זה כולל גם אודיופילים עם הרבה ניסיון, שלא מעלים בדעתם שצריך לפצות על משהו. עובדה שאפילו אתה לא העלית בדעתך שיש בעיה (או יתרון) בחדר הקודם, ולא ידעת לפני המעבר שצריך לפצות על משהו. אפילו חשבת שבהקלטה יש באס עוצמתי ומעניין, שאולי אין בה – אבל ייתכן שהחדר החדש מחליש את הבאס בלי קשר לחיזוקו בחדר הקודם. צריך למדוד את החדר החדש כדי לברר מה המצב, ולא להסתפק בפסאודו־הסבר על גל עומד, שהוא אמנם הגיוני, אך לא בהכרח הסיבה לבאס העדיף – ייתכן שהחדר הקודם פשוט השמיע אותו היטב, ורק החדר החדש בעייתי.

נראה לי קצת מוזר שאתה אומר שאם משהו לא נשמע לך טוב במערכת השנייה, פשוט משאירים את זה כך ועוברים להאזין לאספקט אחר. בעיניי זה בדיוק המקום שבו מתבקש בירור מעמיק.

אבל מה שאתה עושה כאן זה ערבוב משתנים, במקום בידוד משתנים. בוא נבודד את המשתנה היחיד: באיזה הקלטות כדאי להשתמש לצורכי בדיקת אספקטים כלשהם של מערכת נתונה, בחדר נתון, בתקווה שהוא כבר מטופל.

כפי שאמרתי, נראה לי ששימוש בהקלטות לא טובות עלול להוביל להעדפת מערכות שמפצות על הפגמים שבהן. וגם אם השומע מנוסה, לא בטוח שהוא יידע, או יוכל, או בכלל יעלה בדעתו, לפצות על אי־הדיוק כשהוא שומע את ההקלטה הפגומה במערכת טובה משלו. למשל, אם ההקלטה מדגישה את הגבוהים, הוא עלול להעדיף מערכת שמנחיתה גבוהים. ואם כבר יש לו מערכת כזו (שאולי נבחרה ב"זכות" ההקלטה הזו), מערכת מאוזנת תישמע לו צרחנית עם ההקלטה הזו.
 

genvirt

חבר משקיען
הודעות
2,387
מעורבות
833
נקודות
113
| Anette Askvik | Liberty (original edition) | Liberty |
| London Grammar | If You Wait | Hey Now |
| James Blake | James Blake | Limit To Your Love |
| Sivert Høyem | Long Slow Distance | Blown Away |
| Fink | Wheels Turn Beneath My Feet | Trouble's What You're In (Live from Union Chapel, London – Oct 5 2011) |
| Matt Berninger | Serpentine Prison (Deluxe Edition) | Silver Springs |
| John Campbell | Howlin Mercy | Way Down in the Hole |
| Sara K. | Water Falls | All Your Love (Turned to Passion) |
| Baba Blues | Glimmer of Gold | St. James Infirmary |
| Christel Alsos | At That Time Of The Night | If You Knew Me Now |
| Joe Bonamassa | Joe Bonamassa Live from the Royal Albert Hall | High Water Everywhere (Live) |
| Big Daddy Wilson | Love Is the Key | Walk a Mile in My Shoes |
| Peter Gabriel | So (Remastered) | Don't Give Up |
| Chris Jones & Steve Baker | Smoke and Noise | Long After You're Gone |
| Karen Souza | Karen Souza Essentials | Tainted Love |
| Karen Souza | Karen Souza Essentials | Billie Jean |
| Karen Souza | Karen Souza Essentials | Personal Jesus |
| Acoustic Alchemy | The Very Best Of Acoustic Alchemy | Jamaica Heartbeat (Original Version) |
| Tiësto | DRIVE | The Business |
| Boz Scaggs | Dig | Thanks To You |
| Hans Theessink | Lifeline | Six Strings Down |
| Sophie Zelmani | Soul | All About You |
| Dire Straits | Love Over Gold | Private Investigations |
| Fleetwood Mac | Tango in the Night | Little Lies |
| Bob Dylan | Oh Mercy | Man in the Long Black Coat |
| Dire Straits | On Every Street | You And Your Friend |
| Dire Straits | On Every Street | Fade To Black |
| Nils Lofgren | Acoustic Live | Keith Don't Go (Live) |
| Dire Straits | On Every Street | Iron Hand |
| Freya Ridings | Freya Ridings | Lost Without You |
| Nils Lofgren | Acoustic Live | Man In The Moon (Live) |
| Ray LaMontagne & The Pariah Dogs | God Willin' & The Creek Don't Rise (with The Pariah Dogs) | This Love Is Over (with The Pariah Dogs) |
| Max Jury | Modern World | Fading Out Of You |
| Ane Brun | It All Starts With One | These Days |
| Dido | Still on My Mind | Give You Up |
| SOHN | Tremors | Veto |
| Herb Alpert | Rise | Rotation |
| Fink | Sort of Revolution | Maker |
| Fink | Sort of Revolution | Q & A |
| Alison Krauss & Union Station | So Long So Wrong | It Doesn't Matter |
| Carolin No | Backstage | Crystal Ball |
| Dominique Fils-Aimé | Nameless | Birds |
| Nils Lofgren | Nils Lofgren Band Live | First Time Ever I Saw Your Face (Live) |
| Fourplay | Heartfelt | Galaxia |
| Chris Stapleton | From A Room: Volume 1 | Death Row |
| Fink | Perfect Darkness | Perfect Darkness |
| Allan Taylor | Colour to the Moon | Wheel of Fortune |
| Stevie Ray Vaughan and Double Trouble | Couldn't Stand The Weather | Tin Pan Alley (AKA Roughest Place in Town) |
| The Cooltrane Quartet | Cocktails & Dreams | Back to Life |
| Chantal Chamberland | Temptation | I Put a Spell On You |
| Chris Stapleton | Traveller | Tennessee Whiskey |
| Jeff Beck | Who Else! | Brush with the Blues |
| Jeff Beck | Emotion & Commotion | I Put a Spell on You (feat. Joss Stone) |
| Ryan Adams | Big Colors | Fuck The Rain |
| Orinoco Haven | Acoustic Guitar Pearls Vol. 1 | Careless whisper |
| Chris Jones | Roadhouses & Automobiles | No Sanctuary Here |
| Beth Hart | Fire on the Floor (Deluxe Edition) | Fire On The Floor |
| Adele | Easy On Me | Easy On Me |
| Steve Smith | The Best of Steve Smith | Drums Stop, No Good |
| Antonio Forcione | Tears of Joy | Landmark |
| Chris Jones & Steve Baker | Smoke and Noise | Roadhouses & Automobiles |
| Dire Straits | Dire Straits | Sultans Of Swing |
| Jesse Cook | Free Fall | Querido Amigo |
| Marian Herzog | Rebell | No Sanctuary Here feat. Chris Jones |
| Dominique Fils-Aimé | Nameless | Home |
| Boy & Bear | Moonfire | Lordy May |
| Agnes Obel | Citizen of Glass | Familiar |
| Natalie Merchant | Natalie Merchant | Maggie Said |
| Benjamin Clementine | At Least For Now | Nemesis |
| Jennifer Warnes | The Well | The Well |
| Till Brönner & Dieter Ilg | Nightfall | A Thousand Kisses Deep |
| Natalie Merchant | Live in Concert | Space Oddity (Live) |
| Antonio Forcione | Tears of Joy | Tears of Joy |
| SOHN | Tremors | The Wheel |
| Hans Theessink | Songs from the Southland | St. James Infirmery |
| Various Artists | Buy This Fracking Album | Smallest Trees |
| Larry Carlton | Session Masters | The Little Sneak |
| deadmau5 feat. Colleen D’Agostino | Seeya | Seeya |
| Leigh Blond | See Me Thru | You Can't Always Keep the Ones You Love |
| Nancy Vieira | Manhã Florida | Les lendemains de Carnaval |
| Billy Raffoul | 1975 | Acoustic |
| Jeremy Olivier / Mike del Ferro | Message in a Bottle | Message in a Bottle |
| Hanne Boel | Outtakes | After Midnight |
| The O-Zone Percussion Group | O-Zone Percussion Group: Bamba (La) | Jazz Variants |
| Dominic Miller | Fourth Wall | London Paris Cardiff |
| Brian Bromberg | Brian Bromberg (Re-mastered) | My Bass |
| Larry Carlton | Sapphire Blue | Take Me Down |
| Lee Ritenour | 6 String Theory | Shape of My Heart |
| Keb’ Mo’ | Good To Be... | Lean On Me |
| NO blues | Ya Dunya | Kim's Dream II (Instrumental) |
| Vital Tech Tones | Vtt2 | Drums Stop, No Good |
| Luka Salam | Hashrab Hashish | Hashrab Hashish |​
אם יש לך קישור לפלייליסט מוכן בטידאל - יעזור להרבה:)
 

atmos

אוהב את התחום
הודעות
439
מעורבות
139
נקודות
43
| Anette Askvik | Liberty (original edition) | Liberty |
| London Grammar | If You Wait | Hey Now |
| James Blake | James Blake | Limit To Your Love |
| Sivert Høyem | Long Slow Distance | Blown Away |
| Fink | Wheels Turn Beneath My Feet | Trouble's What You're In (Live from Union Chapel, London – Oct 5 2011) |
| Matt Berninger | Serpentine Prison (Deluxe Edition) | Silver Springs |
| John Campbell | Howlin Mercy | Way Down in the Hole |
| Sara K. | Water Falls | All Your Love (Turned to Passion) |
| Baba Blues | Glimmer of Gold | St. James Infirmary |
| Christel Alsos | At That Time Of The Night | If You Knew Me Now |
| Joe Bonamassa | Joe Bonamassa Live from the Royal Albert Hall | High Water Everywhere (Live) |
| Big Daddy Wilson | Love Is the Key | Walk a Mile in My Shoes |
| Peter Gabriel | So (Remastered) | Don't Give Up |
| Chris Jones & Steve Baker | Smoke and Noise | Long After You're Gone |
| Karen Souza | Karen Souza Essentials | Tainted Love |
| Karen Souza | Karen Souza Essentials | Billie Jean |
| Karen Souza | Karen Souza Essentials | Personal Jesus |
| Acoustic Alchemy | The Very Best Of Acoustic Alchemy | Jamaica Heartbeat (Original Version) |
| Tiësto | DRIVE | The Business |
| Boz Scaggs | Dig | Thanks To You |
| Hans Theessink | Lifeline | Six Strings Down |
| Sophie Zelmani | Soul | All About You |
| Dire Straits | Love Over Gold | Private Investigations |
| Fleetwood Mac | Tango in the Night | Little Lies |
| Bob Dylan | Oh Mercy | Man in the Long Black Coat |
| Dire Straits | On Every Street | You And Your Friend |
| Dire Straits | On Every Street | Fade To Black |
| Nils Lofgren | Acoustic Live | Keith Don't Go (Live) |
| Dire Straits | On Every Street | Iron Hand |
| Freya Ridings | Freya Ridings | Lost Without You |
| Nils Lofgren | Acoustic Live | Man In The Moon (Live) |
| Ray LaMontagne & The Pariah Dogs | God Willin' & The Creek Don't Rise (with The Pariah Dogs) | This Love Is Over (with The Pariah Dogs) |
| Max Jury | Modern World | Fading Out Of You |
| Ane Brun | It All Starts With One | These Days |
| Dido | Still on My Mind | Give You Up |
| SOHN | Tremors | Veto |
| Herb Alpert | Rise | Rotation |
| Fink | Sort of Revolution | Maker |
| Fink | Sort of Revolution | Q & A |
| Alison Krauss & Union Station | So Long So Wrong | It Doesn't Matter |
| Carolin No | Backstage | Crystal Ball |
| Dominique Fils-Aimé | Nameless | Birds |
| Nils Lofgren | Nils Lofgren Band Live | First Time Ever I Saw Your Face (Live) |
| Fourplay | Heartfelt | Galaxia |
| Chris Stapleton | From A Room: Volume 1 | Death Row |
| Fink | Perfect Darkness | Perfect Darkness |
| Allan Taylor | Colour to the Moon | Wheel of Fortune |
| Stevie Ray Vaughan and Double Trouble | Couldn't Stand The Weather | Tin Pan Alley (AKA Roughest Place in Town) |
| The Cooltrane Quartet | Cocktails & Dreams | Back to Life |
| Chantal Chamberland | Temptation | I Put a Spell On You |
| Chris Stapleton | Traveller | Tennessee Whiskey |
| Jeff Beck | Who Else! | Brush with the Blues |
| Jeff Beck | Emotion & Commotion | I Put a Spell on You (feat. Joss Stone) |
| Ryan Adams | Big Colors | Fuck The Rain |
| Orinoco Haven | Acoustic Guitar Pearls Vol. 1 | Careless whisper |
| Chris Jones | Roadhouses & Automobiles | No Sanctuary Here |
| Beth Hart | Fire on the Floor (Deluxe Edition) | Fire On The Floor |
| Adele | Easy On Me | Easy On Me |
| Steve Smith | The Best of Steve Smith | Drums Stop, No Good |
| Antonio Forcione | Tears of Joy | Landmark |
| Chris Jones & Steve Baker | Smoke and Noise | Roadhouses & Automobiles |
| Dire Straits | Dire Straits | Sultans Of Swing |
| Jesse Cook | Free Fall | Querido Amigo |
| Marian Herzog | Rebell | No Sanctuary Here feat. Chris Jones |
| Dominique Fils-Aimé | Nameless | Home |
| Boy & Bear | Moonfire | Lordy May |
| Agnes Obel | Citizen of Glass | Familiar |
| Natalie Merchant | Natalie Merchant | Maggie Said |
| Benjamin Clementine | At Least For Now | Nemesis |
| Jennifer Warnes | The Well | The Well |
| Till Brönner & Dieter Ilg | Nightfall | A Thousand Kisses Deep |
| Natalie Merchant | Live in Concert | Space Oddity (Live) |
| Antonio Forcione | Tears of Joy | Tears of Joy |
| SOHN | Tremors | The Wheel |
| Hans Theessink | Songs from the Southland | St. James Infirmery |
| Various Artists | Buy This Fracking Album | Smallest Trees |
| Larry Carlton | Session Masters | The Little Sneak |
| deadmau5 feat. Colleen D’Agostino | Seeya | Seeya |
| Leigh Blond | See Me Thru | You Can't Always Keep the Ones You Love |
| Nancy Vieira | Manhã Florida | Les lendemains de Carnaval |
| Billy Raffoul | 1975 | Acoustic |
| Jeremy Olivier / Mike del Ferro | Message in a Bottle | Message in a Bottle |
| Hanne Boel | Outtakes | After Midnight |
| The O-Zone Percussion Group | O-Zone Percussion Group: Bamba (La) | Jazz Variants |
| Dominic Miller | Fourth Wall | London Paris Cardiff |
| Brian Bromberg | Brian Bromberg (Re-mastered) | My Bass |
| Larry Carlton | Sapphire Blue | Take Me Down |
| Lee Ritenour | 6 String Theory | Shape of My Heart |
| Keb’ Mo’ | Good To Be... | Lean On Me |
| NO blues | Ya Dunya | Kim's Dream II (Instrumental) |
| Vital Tech Tones | Vtt2 | Drums Stop, No Good |
| Luka Salam | Hashrab Hashish | Hashrab Hashish |​
נחמד. יש שם כמה יציאות...
בסגנונות כאלה, נסה גם את טרייסי צ׳פמן (הראשון שלה) הקלטה אחת הטובות לטעמי - דיינמיק ריינג׳ גבוה מאוד
ואיך אפשר בלי סטילי דן/ דונאלד פייגן?
או רוקסי מיוזיק Avalon
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
5,277
מעורבות
3,203
נקודות
113
נחמד. יש שם כמה יציאות...
בסגנונות כאלה, נסה גם את טרייסי צ׳פמן (הראשון שלה) הקלטה אחת הטובות לטעמי - דיינמיק ריינג׳ גבוה מאוד
ואיך אפשר בלי סטילי דן/ דונאלד פייגן?
או רוקסי מיוזיק Avalon


הפורמט מאפשר הכנסה של עד 10,000 תווים, הרשימה ארוכה פי כמה ממה שניתן להכניס כאן.
בגדול, אף אחד לא צריך יותר מ 5 - 10 טראקים המכסים סגנונות שונים כדי לבחון מערכת.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
12,110
מעורבות
2,994
נקודות
113
הפורמט מאפשר הכנסה של עד 10,000 תווים, הרשימה ארוכה פי כמה ממה שניתן להכניס כאן.
בגדול, אף אחד לא צריך יותר מ 5 - 10 טראקים המכסים סגנונות שונים כדי לבחון מערכת.
אני מניח שזו "רשימה של הקלטות טובות", בניגוד ל"רשימת הקלטות לבדיקת מערכת", וספציפית יותר, "בדיקת רמת micro detailing של מערכת" כמבוקש.

מה שנראה לי יותר מעניין/רלוונטי זה באיזה 5-10 טראקים ספציפיים מתוך רשימת הענק הזו *אתה* משתמש לבדיקת מערכת, ולבדיקת איזה אספקט(ים) משמש כל אחת מהם.
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
5,277
מעורבות
3,203
נקודות
113
אני מניח שזו "רשימה של הקלטות טובות", בניגוד ל"רשימת הקלטות לבדיקת מערכת", וספציפית יותר, "בדיקת רמת micro detailing של מערכת" כמבוקש.

מה שנראה לי יותר מעניין/רלוונטי זה באיזה 5-10 טראקים ספציפיים מתוך רשימת הענק הזו *אתה* משתמש לבדיקת מערכת, ולבדיקת איזה אספקט(ים) משמש כל אחת מהם.

משתנה מזמן לזמן, (יש בלי סוף) להלן כמה שמתאימים:

באסAngel – Massive Attack, Limit To Your Love – James Blake, Queen Mary – Francine Thirteen

מידYou Gonna Need My Help – Muddy waters, It Was A Very Good Year – Frank Sinatra

גבוהיםDo it Again – Steely Dan, Concierto de Aranjuez: Adagio – Miles Davis

ביג באנד (מיקום כלים וסדר)Take Five - KENICHI TSUNODA BIG BAND BIG BAND

תזמורת קלאסית (טווח דינמי)Overture 1812 – Tchaikovsky, Symphony No. 8 - Mahler
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
12,110
מעורבות
2,994
נקודות
113
משתנה מזמן לזמן, (יש בלי סוף)
ברור


תזמורת קלאסית (טווח דינמי)Overture 1812 – Tchaikovsky, Symphony No. 8 - Mahler
יש המון הקלטות לשתי היצירות האלה, והן ארוכות.

לאיזה ביצועים ספציפיים אתה מתייחס?

ולאיזה פרק/קטע בתוכם? (משהו כמו "קטע של 5 דקות מתחיל הפרק השני")
 

matanoosh

חבר משקיען
הודעות
4,195
מעורבות
1,656
נקודות
113
תראה, ברמה האישית, יש בך כרגע טון מתנשא שהוא מיותר לחלוטין ומעצבן. זה מוציא את החשק לנהל איתך דיון. ע"ע "פסאודו-הסבר", ועריכת אודיט פיננסי ממצה להודעות שלי, כאילו מדובר בתזה שצריך להגן עליה. לא חלקתי איתך את כל הפרטים, כי הם לא רלוונטים לדיון ולא רציתי להלאות - לא אותך, ולא את הקוראים.

בנוסף, אני שואל את עצמי אם אתה נהנה מהקטנה של אנשים ללא שום התגרות מצידם, ואם כן, על מה זה מפצה. ומיד אח"כ איבדתי עניין בתשובה כי אתה כאדם מעניין לי את הביצה.

ועכשיו לגופו של עניין:

לא טענתי ולא העליתי בדעתי שאין צורך בניסיון. ברור שצריך.
לא טענתי שאתה טענת שאני לא טענתי שההוא טען שסבתא טענה שאין צורך בניסיון.. פשוט טענתי שניסיון מקל מאד על הבחנה בחסרונות של מערכת שעלולים להתפרש כיתרונות. זה הכל.

ברור גם שהאקוסטיקה מתעללת במה שהמערכת מוציאה, ואם החדר לא נמדד, אנשים אפילו לא יודעים – ולרוב לא מודעים – עד כמה זה בעייתי וכמה זה שווה טיפול, בין אם פסיבי ובין אם אקטיבי. זה כולל גם אודיופילים עם הרבה ניסיון, שלא מעלים בדעתם שצריך לפצות על משהו. עובדה שאפילו אתה לא העלית בדעתך שיש בעיה (או יתרון) בחדר הקודם, ולא ידעת לפני המעבר שצריך לפצות על משהו. אפילו חשבת שבהקלטה יש באס עוצמתי ומעניין, שאולי אין בה – אבל ייתכן שהחדר החדש מחליש את הבאס בלי קשר לחיזוקו בחדר הקודם.
נכון. אתה צודק. ייתכן. אבל שמעתי את ההקלטה ההזאת בעוד מספר מקומות חוץ משני החללים האלה, והתמונה בסלון היא קרובה בהרבה למה שיש במקומות אחרים.

צריך למדוד את החדר החדש כדי לברר מה המצב, ולא להסתפק בפסאודו־הסבר על גל עומד, שהוא אמנם הגיוני, אך לא בהכרח הסיבה לבאס העדיף – ייתכן שהחדר הקודם פשוט השמיע אותו היטב, ורק החדר החדש בעייתי.
אבל רגע!!! ייתכן שהמקומות האחרים, גם הם, לוקים בחוסר בבס, וייתכן שבאותו תדר בסיס בדיוק! פאק. הכל ייתכן! גם ייתכן שאיבדתי את חוש השמיעה. וייתכן שאתה טרחן בלתי נלאה שלא יכול לסבול הסבר שלא מכיל את ככככככככככללל מקרי הקצה. הכל ייתכן. אז מה?

נראה לי קצת מוזר שאתה אומר שאם משהו לא נשמע לך טוב במערכת השנייה, פשוט משאירים את זה כך ועוברים להאזין לאספקט אחר. בעיניי זה בדיוק המקום שבו מתבקש בירור מעמיק.
אתה צודק. והבירור המעמיק הוא שהיה גל עומד בחדר הקטן, ובגדול הרבה פחות, ואם כן, בתדרים אחרים. פשוט חסכתי לך את זה כי זה לא רלוונטי לדיון, כי לא חשבתי שכבודו יעשה לי בדק בית להודעה. יא חפרן.

אבל מה שאתה עושה כאן זה ערבוב משתנים, במקום בידוד משתנים. בוא נבודד את המשתנה היחיד: באיזה הקלטות כדאי להשתמש לצורכי בדיקת אספקטים כלשהם של מערכת נתונה, בחדר נתון, בתקווה שהוא כבר מטופל.
נכון, תתייחס לזה כאל תרמודינמיקה, בבקשה. אני לא צריך לבודד כל דבר כדי לשתף את המקרה הספציפי שלי.
לגבי איזה הקלטות: הקלטות שמכירים טוב. אם הן נשמעות טוב יותר במקום אחר, או אז בודקים למה ומה יכול לגרום לזה. מין הסתם אם פתאם יש יותר מדי בס - חשוד. מאידך, אם יש הרבה יותר פירוט - ככל הנראה המערכת טובה יותר.

כפי שאמרתי, נראה לי ששימוש בהקלטות לא טובות עלול להוביל להעדפת מערכות שמפצות על הפגמים שבהן. וגם אם השומע מנוסה, לא בטוח שהוא יידע, או יוכל, או בכלל יעלה בדעתו, לפצות על אי־הדיוק כשהוא שומע את ההקלטה הפגומה במערכת טובה משלו. למשל, אם ההקלטה מדגישה את הגבוהים, הוא עלול להעדיף מערכת שמנחיתה גבוהים. ואם כבר יש לו מערכת כזו (שאולי נבחרה ב"זכות" ההקלטה הזו), מערכת מאוזנת תישמע לו צרחנית עם ההקלטה הזו.
ולכן לא שומעים עם הקלטה אחת בלבד, אלא עם כמה. ועושים מיצוע.

עמיר, אני מציע לך בחום לקחת קורס מבוא למכאניקת קוואנטים ותרמודינמיקה, על מנת שתוכל לשים מקרים שאתה מתאר על ציר הסתברות מחד (מכאניקת קוואנטים) ומאידך, כפרה, לעשות מיצוע של יותר מדי משתנים, כדי שלא ישרפו את מוחך הקודח.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
12,110
מעורבות
2,994
נקודות
113
תראה, ברמה האישית, יש בך כרגע טון מתנשא שהוא מיותר לחלוטין ומעצבן. זה מוציא את החשק לנהל איתך דיון. ע"ע "פסאודו-הסבר", ועריכת אודיט פיננסי ממצה להודעות שלי, כאילו מדובר בתזה שצריך להגן עליה. לא חלקתי איתך את כל הפרטים, כי הם לא רלוונטים לדיון ולא רציתי להלאות - לא אותך, ולא את הקוראים.

בנוסף, אני שואל את עצמי אם אתה נהנה מהקטנה של אנשים ללא שום התגרות מצידם, ואם כן, על מה זה מפצה. ומיד אח"כ איבדתי עניין בתשובה כי אתה כאדם מעניין לי את הביצה.
גם הנאום הזה מעניין את הביצה. יש אינספור פסיכולוגים אינטרנטים שששים לנתח את אישיותו של הכותב במקום את דבריו. חסוך ממני.


לא טענתי שאתה טענת שאני לא טענתי שההוא טען שסבתא טענה שאין צורך בניסיון.. פשוט טענתי שניסיון מקל מאד על הבחנה בחסרונות של מערכת שעלולים להתפרש כיתרונות. זה הכל.
זה נכתב בתגובה ל"לגבי פיצוי על חסרונות שעלול להוביל להתרשמות שגויה מהמערכת... תראה, אני מסכים איתך עקרונית, אבל מאזין מנוסה יכול לפצות על זה די בקלות, לדעתי. כלומר, אין מנוס - צריך ניסיון", וברור שצריך ניסיון עבור כל נושאי הדיון, לא רק בגלל זה.


נכון. אתה צודק. ייתכן. אבל שמעתי את ההקלטה ההזאת בעוד מספר מקומות חוץ משני החללים האלה, והתמונה בסלון היא קרובה בהרבה למה שיש במקומות אחרים.
מצוין.


אבל רגע!!! ייתכן שהמקומות האחרים, גם הם, לוקים בחוסר בבס, וייתכן שבאותו תדר בסיס בדיוק! פאק. הכל ייתכן! גם ייתכן שאיבדתי את חוש השמיעה. וייתכן שאתה טרחן בלתי נלאה שלא יכול לסבול הסבר שלא מכיל את ככככככככככללל מקרי הקצה. הכל ייתכן. אז מה?
לא, זה נכתב בתגובה ל"אבל קל להבין כאן שמדובר בחוסר איזון שנובע מאקוסטיקה ולא מההקלטה או מאיכות המערכת. אז מקשיבים לדברים אחרים. פירוט, למשל" -- וזה נראה לי מוזר ביותר -- מה פתאום מזניחים בעיה ו*במקום* לטפל בה מעבירים את הפוקוס למשהו פחות בעייתי?

פירוט האפשרויות נבע מהצורך להדגיש את הצורך בבדיקה מעמיקה, שלא היה לי מושג שביצעת, ולא ידעתי שההסבר של הגל העומד הוא תוצאה של בדיקה. חששתי מהמצב של התייחסות להסבר כשהוא רק בחזקת הגיוני כאילו ברור שהוא נכון.


אתה צודק. והבירור המעמיק הוא שהיה גל עומד בחדר הקטן, ובגדול הרבה פחות, ואם כן, בתדרים אחרים. פשוט חסכתי לך את זה כי זה לא רלוונטי לדיון, כי לא חשבתי שכבודו יעשה לי בדק בית להודעה. יא חפרן.
ידוע שאני חפרן ידוע, אין כאן חידוש, אבל השמטת פרטים שהם מה שעושה את ההבדל בין משהו שנראה כמו התעלמות מבעייה למשהו שהוא פשוט תיאור השתלשלות מקרים שנבדקה כראוי..


נכון, תתייחס לזה כאל תרמודינמיקה, בבקשה. אני לא צריך לבודד כל דבר כדי לשתף את המקרה הספציפי שלי.
לגבי איזה הקלטות: הקלטות שמכירים טוב. אם הן נשמעות טוב יותר במקום אחר, או אז בודקים למה ומה יכול לגרום לזה. מין הסתם אם פתאם יש יותר מדי בס - חשוד. מאידך, אם יש הרבה יותר פירוט - ככל הנראה המערכת טובה יותר.
לכל מה שכתבתי היה טריגר במה שאתה כתבת, והגבתי לבעייתיות שנרמזה בו, בלי שסיפקת נתונים לכך שזו לא בעייתיות. דווקא פירטתי מתוך דאגה ואיכפתיות, לא מתוך הקטנה או התנשאות, אבל תמיד יותר קל עם פרשנויות מקטינות ומזלזלות.


ולכן לא שומעים עם הקלטה אחת בלבד, אלא עם כמה. ועושים מיצוע.
נראה לי שזה הרבה יותר הגיוני לא להסתמך על הסברים, תירוצים, תיאוריות, או ממוצעים, שמנסים להסביר למה משהו לא נשמע טוב במערכת, גם כשהמערכת כשלעצמה תקינה.

לא ברור לי למה בכלל לבחור למדוד עם סרגל עקום ואז להתחיל לנחש כמה צריך לפצות על הסטייה – במיוחד כשגם בעלי ניסיון לא בהכרח יודעים להעריך את זה במדויק, אם בכלל יעלו בדעתם שנדרש פיצוי עבור מה שהם כל כך רגילים לשמוע.

מבחינתי, הרבה יותר פשוט והגיוני לוודא מראש שה"סרגל" ישר, ואז פשוט להאזין ולהתייחס למה ששומעים כפי שהוא.
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
5,277
מעורבות
3,203
נקודות
113
ברור



יש המון הקלטות לשתי היצירות האלה, והן ארוכות.

לאיזה ביצועים ספציפיים אתה מתייחס?

ולאיזה פרק/קטע בתוכם? (משהו כמו "קטע של 5 דקות מתחיל הפרק השני")
אלה התקליטים שברשותי

- פרק הסיום


- תקליט ראשון, צד ב׳, חלק 1
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
12,110
מעורבות
2,994
נקודות
113
אלה התקליטים שברשותי

- פרק הסיום


- תקליט ראשון, צד ב׳, חלק 1
אוקיי, תודה! :בעד:

נזכרתי שכתבתי פוסט מפורט על טווח דינמי בתקליטים.

לפי המתואר במאמר בסטריאופייל שהפוסט הנ"ל מתייחס אליו, כנראה שהטווח הדינמי של התקליט המקורי של ריינר היה בסביבות 30dB. ייתכן ש־Analogue Productions הצליחו להגדיל את הטווח, דבר שיכול להיות אפשרי כשמקטינים את רעשי הרקע, כפי שהם עשו — הרי הטווח הדינמי של תקליט הוא היחס בין הצליל החזק ביותר (ללא עיוות) לבין הצליל החלש ביותר שאינו נבלע ברעשי הרקע. עם זאת, יש לי את התקליט הספציפי הזה, וגם את התקליט של 1812 שמוזכר במאמר (Kunzel, 1978), וה-grooves אצל Kunzel אפילו נראים גדולים בהרבה, במידה שלא נתקלתי בה בתקליטים אחרים.


הברנשטיין הוקלט דיגיטלית הרבה אחרי שהמאמר נכתב, כך שהמאמר לא יכול להתייחס לטווח הדינמי שלו על גבי תקליט. אני לא יודע עד כמה Analogphonic הצליחו להעביר את הטווח הדינמי וכמה הם קימפרסו.


בעצם, למרות שהטווח הדינמי של תקליט עשוי להישמע עצום, בפועל הוא קטן יחסית, ועלולים להגיע למגבלות ההקלטה הרבה לפני שמגיעים למגבלות המערכת — כך שזו אינה בדיקה אמיתית של טווח דינמי של מערכת.

נ.ב., כנראה שטווח דינמי רצוי לבדוק עם דיגיטל, וגם אז לא מספיק שהטווח *נשמע* גדול – כבר ראינו שייתכן שהטווח יישמע ענק ובפועל הוא יכול להיות קטן יחסית – צריך קודם למדוד – במידת האפשר – את הטווח הדינמי. אם אני זוכר נכון, כמה הקלטות שניסיתי למדוד באמצעים פרימיטיביים ולא אמינים כמו מד SPL או אפליקציית סמארטפון לא הראו טווחים גדולים. בעיית האמינות כוללת את העובדה שלא בדיוק מוגדר מתי הצלילים החלשים עולים מעל הרעש הסביבתי, ומבחינת הטווח העליון, אני בספק שהאפליקציות/סמארטפונים תומכים במדידת SPL גבוה, מעל 90 או 100 דיבי.
 
נערך לאחרונה ב:

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור