טראקים לבדיקת רזולוציה של מערכת


rainbird

אוהב את התחום
הודעות
252
מעורבות
46
נקודות
28
מישהו יכול לתת כמה רפרנסים מטידל לבדיקת רמת micro detailing של מערכת?

תודה מראש
 

genvirt

חבר משקיען
הודעות
2,383
מעורבות
830
נקודות
113
תנסה של YELLO - מלא במיקרו פרטים כמעט בכול טראקים במיחד באלבומים : TOUCH, EYE,TOY
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
12,107
מעורבות
2,994
נקודות
113
זה קצת טריקי, עניין הטרקים של רפרנס -- צריך רפרנס בשבילם :)

כשאתה מקבל הפנייה לרפרנס כזה, אתה נכנס ושומע אוסף פרטים, אבל איך תדע אם שמעת את כל הפרטים שאתה אמור לשמוע?

ואולי יש סיכוי שאתה שומע יותר מדי פרטים? בהרבה מקרים שבהם הגבוהים מודגשים, זה מלווה בתוספת פרטים, אז אולי תוספת פרטים מצביעה על חוסר איזון?

גם הגברה מוסיפה פרטים.

בעצם, כדי לדעת מה קורה במערכת שלך עם כל רפרנס שקיבלת, אתה צריך להשוות אותו למערכת רפרנס -- ממש טובה ומאוזנת.

אבל גם בזה יש בעייתיות, כי כשלא משווים מיידית -- ואין בכלל אפשרות להשוות מיידית -- בעצם לא משווים סאונד לסאונד, אלא בין הסאונד שאתה שומע כרגע לבין לזיכרון שלך של הסאונד הקודם -- כלומר לחווייה שלך של הסאונד הקודם או למה שאמרת לעצמך עליו, שזה לא אותו דבר. ואם זה לא באותו ווליום בדיוק, מה שמושמע אפילו טיפה חזק יותר יישמע טוב ומפורט יותר.

חוץ מזה, בהאזנה למערכת אחרת, אין אפשרות לבודד את המשתנה היחיד של פרטים, כי ההשוואה כוללת המון אספקטים אחרים שמעיבים ומבלבלים את ההתרשמות מהבדלי רמת הפירוט.

וזה לא הכל, יש עוד גורמים.

ובסופו של דבר, איך תעזור לך הבדיקה הזו? מה תעשה אם תגלה שאתה שומע יותר מדי או פחות מדי פרטים? במיוחד בהשוואה למערכת שטובה ויקרה משלך, שאתה לא יכול/רוצה להרשות לעצמך לשדרג לרמתה?

האם אתה באמת רוצה לסבך את עצמך בזה?
מציע לחשוב פעמיים לפני שמתחילים להיכנס לכל העניין.
 

shushu

חבר משקיען
הודעות
1,382
מעורבות
902
נקודות
113
השוואה ״פשוטה יחסית״ היא לסטאפ אוזניות עם עקומה מאוזנת
עדיף רצועות מוזיקה שאתה מכיר
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
12,107
מעורבות
2,994
נקודות
113
השוואה ״פשוטה יחסית״ היא לסטאפ אוזניות עם עקומה מאוזנת
אבל באוזניות צריך עקומה לא מאוזנת כדי לשמוע בערך מאוזן, ואריאציה על עקומת הארמאן.

חוצמזה, כמעט תמיד שומעים באוזניות *הרבה* יותר פרטים אפילו ממערכת טובה, אז אם הוא ישווה לאוזניות, הוא מהר מאוד יגיע למסקנה שהמערכת שלו איומה ונוראה, גם כשזה *בכלל* לא נכון.

אז *ממש* לא כדאי להשוות לאוזניות.


עדיף רצועות מוזיקה שאתה מכיר
אבל הוא מבקש קטעים שהוא לא בהכרח מכיר


זה מעניין כקוריוז, וזה יכול לקרות, אבל:
  1. ברוב המוחלט של הרמקולים הסבירים אין בקיעים (crevasses) או דיפים אדירים כאלה. ה-FR האנאקואי שלהם הוא בד"כ בפלוס/מינוס 2-5 דיבי.
  2. יכול להיווצר בקיע כזה בגלל התגובה של הרמקול עם החדר, בלי שזה בכלל/בעיקר אשמת הרמקול
  3. ברמקול אחר שעומד לא רחוק באותו חדר יכול שלא להיווצר בקיע ענק כזה, או שאם כן, זה עלול להיות בתדר/רוחב אחרים.
  4. לכן, בניגוד למה שעוסק ספציפי בתחום כתב כאן פעם, ממש חשוב שאולם התצוגה יהיה מטופל אקוסטית, כך שאין בעיות כאלה בהיקף כזה.
  5. העובדה שלא שומעים את התופעה מדגימה את המצב שנראה על פניו לא הגיוני, שאנשים שומעים צליל "שבור" לגמרי ולא מבחינים בשום בעיה, גם כשהבעיה רצינית.
  6. כשהבעיה רצינית, יכול להיות שכשמנגנים סולם בפסנתר, לא רעש ורוד, אחד הצלילים יהיה חלש באון ניכר מאחרים, כך שהתעלמות מהבעיה אינה מה שכדאי לעשות, אלא למדוד את החדר ולבצע טיפול אקוסטי, פסיבי ו/או אקטיבי.
  7. לא ברור עד כמה הבעיה המתוארת בסרטון בכלל רלוונטית לשואל שלנו, כי הוא לא יעשה בהקשר זה השוואות מיידיות באותו חדר בין שתי מערכות.
 

ilam

אוהב את התחום
הודעות
342
מעורבות
133
נקודות
43
זה קצת טריקי, עניין הטרקים של רפרנס -- צריך רפרנס בשבילם :)

כשאתה מקבל הפנייה לרפרנס כזה, אתה נכנס ושומע אוסף פרטים, אבל איך תדע אם שמעת את כל הפרטים שאתה אמור לשמוע?

ואולי יש סיכוי שאתה שומע יותר מדי פרטים? בהרבה מקרים שבהם הגבוהים מודגשים, זה מלווה בתוספת פרטים, אז אולי תוספת פרטים מצביעה על חוסר איזון?

גם הגברה מוסיפה פרטים.

בעצם, כדי לדעת מה קורה במערכת שלך עם כל רפרנס שקיבלת, אתה צריך להשוות אותו למערכת רפרנס -- ממש טובה ומאוזנת.

אבל גם בזה יש בעייתיות, כי כשלא משווים מיידית -- ואין בכלל אפשרות להשוות מיידית -- בעצם לא משווים סאונד לסאונד, אלא בין הסאונד שאתה שומע כרגע לבין לזיכרון שלך של הסאונד הקודם -- כלומר לחווייה שלך של הסאונד הקודם או למה שאמרת לעצמך עליו, שזה לא אותו דבר. ואם זה לא באותו ווליום בדיוק, מה שמושמע אפילו טיפה חזק יותר יישמע טוב ומפורט יותר.

חוץ מזה, בהאזנה למערכת אחרת, אין אפשרות לבודד את המשתנה היחיד של פרטים, כי ההשוואה כוללת המון אספקטים אחרים שמעיבים ומבלבלים את ההתרשמות מהבדלי רמת הפירוט.

וזה לא הכל, יש עוד גורמים.

ובסופו של דבר, איך תעזור לך הבדיקה הזו? מה תעשה אם תגלה שאתה שומע יותר מדי או פחות מדי פרטים? במיוחד בהשוואה למערכת שטובה ויקרה משלך, שאתה לא יכול/רוצה להרשות לעצמך לשדרג לרמתה?

האם אתה באמת רוצה לסבך את עצמך בזה?
מציע לחשוב פעמיים לפני שמתחילים להיכנס לכל העניין.
לא מדוייק. בביקורות ציוד מסויימות נותנים אינפורמציה על מקטעים מסויימים, במיוחד במה שאמורים לשמוע שם. אם אתה צריך להתאמץ כדי לשמוע על מה הם כותבים אז חסרה רזולוציה במערת שלך. למשל, קולות רקע, דואטים, כלי מסויים וכדומה.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
12,107
מעורבות
2,994
נקודות
113
לא מדוייק. בביקורות ציוד מסויימות נותנים אינפורמציה על מקטעים מסויימים, במיוחד במה שאמורים לשמוע שם. אם אתה צריך להתאמץ כדי לשמוע על מה הם כותבים אז חסרה רזולוציה במערת שלך. למשל, קולות רקע, דואטים, כלי מסויים וכדומה.
מה בדיוק "לא מדויק" מתוך כל מה שכתבתי?

ומה זה בדיוק "להתאמץ"? ובאיזה ווליום? ואם לא שומעים זו יכולה גם להיות בעיית שמיעה של המאזין, לא בהכרח בעיית רזולוציה במערכת, או שנדרשת שטיפת אוזניים... וגם אם שומעים , לא בטוח שזה ביחס הנכון, אולי זה יותר מדי?

אבל אם יש לך דוגמאות ספציפיות לתת לשואל מתוך ביקורות הציוד שהזכרת, תן לו.

אולי תעלה אותו על דרך המלך, או על דרך חתחתים מיותרת שתביא לו רק עוגמת נפש וחור בכיס ללא הרבה תועלת, אבל זה לבחירתו.

ושכחתי להזכיר שלא מספיק להשוות למערכת טובה, אלא כדאי שהיא תהייה מאוזנת היטב עם RC, כי אחרת יכול להיות שהיא נשמעת טוב אבל לא שומעים את הדברים ביחס הנכון.

דרך אגב, כנראה שרוב ביקורות הציוד נעשות ללא הקפדה על פרטים כמו RC...
 
נערך לאחרונה ב:

shushu

חבר משקיען
הודעות
1,382
מעורבות
902
נקודות
113
אבל באוזניות צריך עקומה לא מאוזנת כדי לשמוע בערך מאוזן, ואריאציה על עקומת הארמאן.

חוצמזה, כמעט תמיד שומעים באוזניות *הרבה* יותר פרטים אפילו ממערכת טובה, אז אם הוא ישווה לאוזניות, הוא מהר מאוד יגיע למסקנה שהמערכת שלו איומה ונוראה, גם כשזה *בכלל* לא נכון.

אז *ממש* לא כדאי להשוות לאוזניות.



אבל הוא מבקש קטעים שהוא לא בהכרח מכיר



זה מעניין כקוריוז, וזה יכול לקרות, אבל:
  1. ברוב המוחלט של הרמקולים הסבירים אין בקיעים (crevasses) או דיפים אדירים כאלה. ה-FR האנאקואי שלהם הוא בד"כ בפלוס/מינוס 2-5 דיבי.
  2. יכול להיווצר בקיע כזה בגלל התגובה של הרמקול עם החדר, בלי שזה בכלל/בעיקר אשמת הרמקול
  3. ברמקול אחר שעומד לא רחוק באותו חדר יכול שלא להיווצר בקיע ענק כזה, או שאם כן, זה עלול להיות בתדר/רוחב אחרים.
  4. לכן, בניגוד למה שעוסק ספציפי בתחום כתב כאן פעם, ממש חשוב שאולם התצוגה יהיה מטופל אקוסטית, כך שאין בעיות כאלה בהיקף כזה.
  5. העובדה שלא שומעים את התופעה מדגימה את המצב שנראה על פניו לא הגיוני, שאנשים שומעים צליל "שבור" לגמרי ולא מבחינים בשום בעיה, גם כשהבעיה רצינית.
  6. כשהבעיה רצינית, יכול להיות שכשמנגנים סולם בפסנתר, לא רעש ורוד, אחד הצלילים יהיה חלש באון ניכר מאחרים, כך שהתעלמות מהבעיה אינה מה שכדאי לעשות, אלא למדוד את החדר ולבצע טיפול אקוסטי, פסיבי ו/או אקטיבי.
  7. לא ברור עד כמה הבעיה המתוארת בסרטון בכלל רלוונטית לשואל שלנו, כי הוא לא יעשה בהקשר זה השוואות מיידיות באותו חדר בין שתי מערכות.
לדעתי רלוונטי כי כשאתה בא לבחון רמקול צריך רפרנס להשוות איליו. לפחות ככה הבנתי אותו. זה מראה את הבעייתיות שכתבת למעלה, ניסיתי לחזק אותך

לגבי אזניות
1 צודק לא עקומה flat אלא עקומה עם בוסט בבס וירידה איטית של הגבוהים עד נניח -3 db בערך. ככה מתנהג רמקול שנשמע flat אנקואית בחלל בבית. כמובן שכל חלל הוא שונה, אבל מבחינה עקרונית ככה זה אמור להתנהג בחלל מטופל באופן טוב.
2. מבחינתי אם באוזניות יש יותר פרטים אז חסרה רזולוציה למערכת, לא?
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
12,107
מעורבות
2,994
נקודות
113
לדעתי רלוונטי כי כשאתה בא לבחון רמקול צריך רפרנס להשוות איליו. לפחות ככה הבנתי אותו. זה מראה את הבעייתיות שכתבת למעלה, ניסיתי לחזק אותך
אוקיי, אבל נראה לי שלא אוזניות הן הרפרנס המתאים לבדיקת הרפרנסים.


2. מבחינתי אם באוזניות יש יותר פרטים אז חסרה רזולוציה למערכת, לא?
תאורטית/לוגית, נכון. מעשית, נראה לי שלגמרי לא.

אם אני צריך לנחש למה — לא מתוך *ידיעה* — אני מניח שזה בגלל הגורמים הבאים:
  1. האוזניות מבודדות במידה כלשהי את הרעשים הסביבתיים שמכסים פרטים.

  2. כששומעים דרך רמקולים, גלי הקול ממשיכים להדהד בין הקירות, התקרה והרצפה גם אחרי שהקלט כבר במקום אחר, מה שלא קורה באוזניות, וגם זה מכסה פרטים.

  3. ברמקולים שומעים בכל אוזן גם את מה שמיועד לאוזן האחרת, מה שגם מכסה על פרטים.

  4. אולי הקִרבה הפיזית — משהו שממש יושב עליך — מעלה את המודעות למתרחש ברמה הישרדותית.

בנוסף:
  1. הרבה אנשים מתלוננים שלא עובד מבחינתם להאזין לוויניל דרך אוזניות, כי אז הם שומעים הרבה יותר חזק את רעשי הרקע של הוויניל יחסית למוזיקה עצמה.

  2. נדמה לי שבאוזניות גם אנשים הרבה יותר לכל רמז של hum ורעשים אחרים כשהם ברמה שברמקולים בכלל לא מרגישים בהם.

  3. ככל הידוע לי, בזמן הקלטה ועריכה של מוזיקה משתמשים *גם* באוזניות — לא רק כדי לבדוק שהתוצאה סבירה גם בצורה הזו, אלא גם כי באמת שומעים יותר את הפרטים הקטנים.
 

shushu

חבר משקיען
הודעות
1,382
מעורבות
902
נקודות
113
שמע, הריבונים של בנצי רזולטיבים כמו אוזניות, צריך לשמוע כדי להבין.
גם הרמקול שלי יחסית רזולטיבי, לא בדקתי מול אוזניות אבל שומע המון מיקרו פרטים
קשור גם העסק למרחק האזנה ועד כמה מיקרו פרט שיוצא מהרמקול מחזיק את אנרגיה עד למיקום המאזין.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
12,107
מעורבות
2,994
נקודות
113
שמע, הריבונים של בנצי רזולטיבים כמו אוזניות, צריך לשמוע כדי להבין.
השאלה היא האם השווית אחד לאחד מיידית, באותו ווליום שמגיע לאוזן.
זה אמנם קשה למדוד, אבל אחרת ההשוואה לא כל כך רלוונטית, ואם ההשוואה לא מיידית, בכלל אין על מה לדבר.

גם הרמקול שלי יחסית רזולטיבי, לא בדקתי מול אוזניות אבל שומע המון מיקרו פרטים
בעצם אתה מדבר ברמה של השוואת התרשמויות, לא על השוואות סאונד. לשמוע "הרבה פרטים" זה ברמת נפנופי ידיים.

קשור גם העסק למרחק האזנה ועד כמה מיקרו פרט שיוצא מהרמקול מחזיק את אנרגיה עד למיקום המאזין.
אני לא יודע באיזו מידה, אם בכלל, גל משנה את צורתו בגלל שהוא עובר שלושה־ארבעה מטרים מהרמקול לאוזן. הרי כל הפרטים מוכלים לגמרי בסיכום תדרים עד 20 קה"צ, אין איזה שפיצים חדים פתאום או הפתעות אחרות, וכל שינוי בצורת הגל משמעותו עיוות הסיגנל.

כנראה שלא עצם המרחק משנה את הצליל, אלא מה שמתווסף לצליל בדרך ומכסה על הפרטים. ראה ניחושים 1‑3 לעיל.

בתנאים נתונים זה אחד הגורמים המשמעותיים של הגבלת מידת הפירוט. גורמים נוספים הם רעשים שנכנסים לסיגנל החשמלי לפני התרגום לגלי קול, כמו ענייני חשמל, השראה אלקטרומגנטית, רעשים שנכנסים מהרשת, וכו' וכו'. וכאמור, מגבלות נוספות הן יכולת השמיעה הפיזיולוגית של המאזין ויכולת ההבחנה שלו בפרטים, וכמובן יש את המגבלה של מה שמגיע מהמקור—מגבלות של ההקלטה או של ההעברה למדיה, וכיו"ב.
 

ronenperetz

חבר משקיען
הודעות
1,618
מעורבות
239
נקודות
63
מצטרף להמלצה על YELLO
אבל גם על Dhafer Youssef https://www.discogs.com/release/2688984-Dhafer-Youssef-Abu-Nawas-Rhapsody
 

matanoosh

חבר משקיען
הודעות
4,194
מעורבות
1,656
נקודות
113
תמיד עדיף להאזין למערכת עם מוסיקה שמכירים טוב, גם כשהיא מוקלטת לא מדהים, מאשר קטע אוננות אודיופילית שנשמע טוב בכל מערכת.
וזה נכון גם להקלטות מדהימות של מוזיקה טובה: אם שומעים אותה פעם ראשונה אז אין בעצם רפרנס. לכן זה פחות טוב ממוסיקה מוכרת.
 

דיטון66

חבר משקיען
הודעות
908
מעורבות
188
נקודות
43
מצטרף למתנוש. מעבר לכך יש קטעים שמניסיוני האישי אני "בודק" איתם ,"תמונה" של מערכת-

JEFF BECK- SPACE FOR THE PAPA
BALLAD OF THE RUNAWAY HORSE -JENNIFER WARREN
MAHLER-SYMPHONY NO.2
ON THE RUN-PINK FLOYS -DSOTM
TIME-HANS ZIIMMER
THE SHAOWS - NIVRAM
PASTORALE IN C MINOR -JACQUES LOUSSIER TRIO
בהצלחה,
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
12,107
מעורבות
2,994
נקודות
113
תמיד עדיף להאזין למערכת עם מוסיקה שמכירים טוב, גם כשהיא מוקלטת לא מדהים, מאשר קטע אוננות אודיופילית שנשמע טוב בכל מערכת.
וזה נכון גם להקלטות מדהימות של מוזיקה טובה: אם שומעים אותה פעם ראשונה אז אין בעצם רפרנס. לכן זה פחות טוב ממוסיקה מוכרת.
נכון לחלוטין שממש כדאי שהמוזיקה תהיה מוכרת, אבל אם המטרה היא לבדוק איכות, כדאי להכיר קטעים שיש בהם את האספקטים שמתכוונים לבדוק, ואחרי שמכירים, לשמוע אותם כמה פעמים על מערכת טובה ומאוזנת, כדי להתאפס עמ איך זה "אמור" להישמע.

אני לא חושב שיש בהכרח צורך בהקלטות "אודיופיליות", אבל נראה לי ממש חיוני שההקלטות שאיתן בודקים יהיו ממש טובות ומאוזנות, אחרת מחפשים מערכות וקינפוגים שיפצו על חסרונות ההקלטה. למשל אם בהקלטה שאיתה בודקים הגבוהים מודגשים, היא לא תישמע טוב במערכת מאוזנת, ואז מחפשים מערכת/קינפוג שבהם הגבוהים מונחתים, מה שיגרום לכך שהמערכת תישמע סתומה וחסרת חיים עם הקלטות טובות ובאופן כללי, וגם הקלטות אודיופיליות יאבדו מאיכותן. אין הקלטות שנשמעות טוב בכל מערכת.

אז סתם לקחת קטע כי מכירים אותו היטב זה לדעתי לא רעיון טוב.

MAHLER-SYMPHONY NO.2
יש מיליון הקלטות של זה. עם איזו הקלטה ספציפית אתה בודק, ועם איזה קטע מתוך הסימפוניה הענקית הזו?
 

ilam

אוהב את התחום
הודעות
342
מעורבות
133
נקודות
43
תמיד עדיף להאזין למערכת עם מוסיקה שמכירים טוב, גם כשהיא מוקלטת לא מדהים, מאשר קטע אוננות אודיופילית שנשמע טוב בכל מערכת.
וזה נכון גם להקלטות מדהימות של מוזיקה טובה: אם שומעים אותה פעם ראשונה אז אין בעצם רפרנס. לכן זה פחות טוב ממוסיקה מוכרת.
מסכים לגמריי. אפילו כדאי קטעים עמוסים במיוחד שמאפשרים לבחון עד כמה המערכת נותנת בראש ומפרידה ומפרקת.
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
5,274
מעורבות
3,203
נקודות
113
| Anette Askvik | Liberty (original edition) | Liberty |
| London Grammar | If You Wait | Hey Now |
| James Blake | James Blake | Limit To Your Love |
| Sivert Høyem | Long Slow Distance | Blown Away |
| Fink | Wheels Turn Beneath My Feet | Trouble's What You're In (Live from Union Chapel, London – Oct 5 2011) |
| Matt Berninger | Serpentine Prison (Deluxe Edition) | Silver Springs |
| John Campbell | Howlin Mercy | Way Down in the Hole |
| Sara K. | Water Falls | All Your Love (Turned to Passion) |
| Baba Blues | Glimmer of Gold | St. James Infirmary |
| Christel Alsos | At That Time Of The Night | If You Knew Me Now |
| Joe Bonamassa | Joe Bonamassa Live from the Royal Albert Hall | High Water Everywhere (Live) |
| Big Daddy Wilson | Love Is the Key | Walk a Mile in My Shoes |
| Peter Gabriel | So (Remastered) | Don't Give Up |
| Chris Jones & Steve Baker | Smoke and Noise | Long After You're Gone |
| Karen Souza | Karen Souza Essentials | Tainted Love |
| Karen Souza | Karen Souza Essentials | Billie Jean |
| Karen Souza | Karen Souza Essentials | Personal Jesus |
| Acoustic Alchemy | The Very Best Of Acoustic Alchemy | Jamaica Heartbeat (Original Version) |
| Tiësto | DRIVE | The Business |
| Boz Scaggs | Dig | Thanks To You |
| Hans Theessink | Lifeline | Six Strings Down |
| Sophie Zelmani | Soul | All About You |
| Dire Straits | Love Over Gold | Private Investigations |
| Fleetwood Mac | Tango in the Night | Little Lies |
| Bob Dylan | Oh Mercy | Man in the Long Black Coat |
| Dire Straits | On Every Street | You And Your Friend |
| Dire Straits | On Every Street | Fade To Black |
| Nils Lofgren | Acoustic Live | Keith Don't Go (Live) |
| Dire Straits | On Every Street | Iron Hand |
| Freya Ridings | Freya Ridings | Lost Without You |
| Nils Lofgren | Acoustic Live | Man In The Moon (Live) |
| Ray LaMontagne & The Pariah Dogs | God Willin' & The Creek Don't Rise (with The Pariah Dogs) | This Love Is Over (with The Pariah Dogs) |
| Max Jury | Modern World | Fading Out Of You |
| Ane Brun | It All Starts With One | These Days |
| Dido | Still on My Mind | Give You Up |
| SOHN | Tremors | Veto |
| Herb Alpert | Rise | Rotation |
| Fink | Sort of Revolution | Maker |
| Fink | Sort of Revolution | Q & A |
| Alison Krauss & Union Station | So Long So Wrong | It Doesn't Matter |
| Carolin No | Backstage | Crystal Ball |
| Dominique Fils-Aimé | Nameless | Birds |
| Nils Lofgren | Nils Lofgren Band Live | First Time Ever I Saw Your Face (Live) |
| Fourplay | Heartfelt | Galaxia |
| Chris Stapleton | From A Room: Volume 1 | Death Row |
| Fink | Perfect Darkness | Perfect Darkness |
| Allan Taylor | Colour to the Moon | Wheel of Fortune |
| Stevie Ray Vaughan and Double Trouble | Couldn't Stand The Weather | Tin Pan Alley (AKA Roughest Place in Town) |
| The Cooltrane Quartet | Cocktails & Dreams | Back to Life |
| Chantal Chamberland | Temptation | I Put a Spell On You |
| Chris Stapleton | Traveller | Tennessee Whiskey |
| Jeff Beck | Who Else! | Brush with the Blues |
| Jeff Beck | Emotion & Commotion | I Put a Spell on You (feat. Joss Stone) |
| Ryan Adams | Big Colors | Fuck The Rain |
| Orinoco Haven | Acoustic Guitar Pearls Vol. 1 | Careless whisper |
| Chris Jones | Roadhouses & Automobiles | No Sanctuary Here |
| Beth Hart | Fire on the Floor (Deluxe Edition) | Fire On The Floor |
| Adele | Easy On Me | Easy On Me |
| Steve Smith | The Best of Steve Smith | Drums Stop, No Good |
| Antonio Forcione | Tears of Joy | Landmark |
| Chris Jones & Steve Baker | Smoke and Noise | Roadhouses & Automobiles |
| Dire Straits | Dire Straits | Sultans Of Swing |
| Jesse Cook | Free Fall | Querido Amigo |
| Marian Herzog | Rebell | No Sanctuary Here feat. Chris Jones |
| Dominique Fils-Aimé | Nameless | Home |
| Boy & Bear | Moonfire | Lordy May |
| Agnes Obel | Citizen of Glass | Familiar |
| Natalie Merchant | Natalie Merchant | Maggie Said |
| Benjamin Clementine | At Least For Now | Nemesis |
| Jennifer Warnes | The Well | The Well |
| Till Brönner & Dieter Ilg | Nightfall | A Thousand Kisses Deep |
| Natalie Merchant | Live in Concert | Space Oddity (Live) |
| Antonio Forcione | Tears of Joy | Tears of Joy |
| SOHN | Tremors | The Wheel |
| Hans Theessink | Songs from the Southland | St. James Infirmery |
| Various Artists | Buy This Fracking Album | Smallest Trees |
| Larry Carlton | Session Masters | The Little Sneak |
| deadmau5 feat. Colleen D’Agostino | Seeya | Seeya |
| Leigh Blond | See Me Thru | You Can't Always Keep the Ones You Love |
| Nancy Vieira | Manhã Florida | Les lendemains de Carnaval |
| Billy Raffoul | 1975 | Acoustic |
| Jeremy Olivier / Mike del Ferro | Message in a Bottle | Message in a Bottle |
| Hanne Boel | Outtakes | After Midnight |
| The O-Zone Percussion Group | O-Zone Percussion Group: Bamba (La) | Jazz Variants |
| Dominic Miller | Fourth Wall | London Paris Cardiff |
| Brian Bromberg | Brian Bromberg (Re-mastered) | My Bass |
| Larry Carlton | Sapphire Blue | Take Me Down |
| Lee Ritenour | 6 String Theory | Shape of My Heart |
| Keb’ Mo’ | Good To Be... | Lean On Me |
| NO blues | Ya Dunya | Kim's Dream II (Instrumental) |
| Vital Tech Tones | Vtt2 | Drums Stop, No Good |
| Luka Salam | Hashrab Hashish | Hashrab Hashish |​
 

falou

אוהב את התחום
הודעות
449
מעורבות
28
נקודות
28
בגלל כל הכתוב למעלה אני חושב שיותר חשוב מלחפש טרקים, זה לעבוד עם טרקים מוכרים.

מעבר לזה, לא להקשיב לפרטים אלא לנסות להרגיש את החוויה כולה, האם יותר "כיף" לך לשמוע את המוסיקה במערכת החדשה, ורצוי גם לאורך זמן (כי בד"כ החיובי מושך את תשומת הלב יותר בהתחלה. את המציק שומעים יותר אחרי שמתרגלים). גם קל מאוד לבלבל הדגשה בגבוהים כ-פירוט, ואחרי זה נשארים עם מערכת לא מאוזנת.
אז במקום להפעיל את המוח האנליטי ולשקוע באנליזות, לנסות להקשיב למוסיקה.
זה כמו ההבדל בין לנתח משפט תחבירית (נושא, נשוא) לבין לקרוא את המלים ולחשוב על התוכן והמשמעות. המוח שלנו לא יודע לעשות את שניהם בו"ז. האם יש קשר בין איכות הסאונד (תחביר) להנאה ממוסיקה (תוכן)?
יש.
אבל המטרה היא להנות ממוסיקה, לא למקסס סאונד, אז עדיף לבדוק את התוצאה ולשקוע במרכיבים רק ששומעים בעיה (ולמה לקנות מראש חדש עם בעיה ששומעים?).

מניסיוני, עם השנים פחות מחפש הקלטות עם פרוט ויותר מחפש הקלטות עמוסות עם הרבה רבדים, אבל טווח דינמי רחב (יש אתרים שמדרגים טווח דינמי של הקלטות), ומקשיב: האם מתקבלת קקפוניה שבא לך להחליש (אחד מסימני סאונד לא טוב, זה שבא להחליש...) או שאפשר לשמוע היטב כל "שכבה" בנפרד ולעקוב אחר הנגן?
זה בניגוד גמור לנטיה האודיופילית לשים הקלטה של זמרת + כלי ולהתפעל מזה ששומעים שפתיים ממצמצות ואת הבד של השימלה מחליק על הכסא... (פטרישיה בארבר ושות').

הדברים נכתבו לפני התגובה של ilam... מצחיק.
 

דיטון66

חבר משקיען
הודעות
908
מעורבות
188
נקודות
43
יש מיליון הקלטות של זה. עם איזו הקלטה ספציפית אתה בודק, ועם איזה קטע מתוך הסימפוניה הענקית הזו?
היי עמיר,
הנקודה היא, לא לבחון קטע מוזיקלי עם הקלטה ספציפית /מנצח מסויים/לייבל מסויים, מפני שאני לא מנתח את היצירה, אלא רק רוצה לשמוע אותה במערכת שלא מתאמצת לגלות את כל התמונה המוזיקלית, שהמלחין פרש לפני..
(שומע עם ליאונרד ברנשטיין והניו יורק פילהרמונית/קאראיין והברלינר)
היות וזו סימפוניה, המכילה יותר כלים מהמקובל, התמונה מורכבת יותר ומאתגרת יותר את השומע.
אני שומע תמיד את הפרק השלישי ואם אני "שורד" אותו אז המערכת שהעבירה אותו,(הושיבה אותי מרותק ו"בתוך" המוזיקה) צלחה את המבחן.
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור