דיכויבתדרי תהודה (ROOM MODES) בעזרת RC האם יש בזה עניין לחברים?


efi1965

כתב האתר בצפון
צוות האתר
הודעות
1,485
מעורבות
395
נקודות
83
בוקר טוב אפי,
השיטה גם בטרינוב היא מדידה במקומות שונים ויצירת פילטרים על פי הממוצע. הוספת סאבים בשיטה של דן ממתנת את ההבדלים בן המיקומים בחדר זה דורש זמן, ניסיון , וניסוי ותהייה. אין לי ניסיון בזה כי אני מתמקד במאזין יחיד בנקודת ההאזנה האופטימלית.
גם באולם קונצרטים מקומות שונים נישמעים שונה וכל מאזין יבחר את המיקום על פי ההעדפה האישית שלו, וכמובן מחיר הכרטיס. אני בהכל התרבות בקונצרטים של הפילהרמונית כמה שיראה מוזר אוהב את השורה האחרונה ביציע כי בו הסולן לא מכסה על התיזמורת
. ביום חמישי שעבר היה הקונצרט פתיחה של העונה עם המנצח המעולה להב שני. הקונצרט שודר בשידור חי באתר MEDICI.TV והוקלט ונימצא באתר, האזנתי בבית ונישמע נכון וזהה. ממליץ לחובבי מוזיקה קלסית, גאז' אופרה ובלט לעשות מנוי באתר, גם הסאונד וגם הווידאו באכות מצויינת חוץ מהקלטות ישנות והמיבחר בארכיב נהדר.
תודה רבה אבל לא לגמרי הבנתי. במידה ואתה מתמקד במאזין הבודד כל השאר זניח ? יתכן ומסביב למאזין יש בעיות שפשוט לא מפריעות במידה והוא נשאר במקום ?
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,429
מעורבות
1,030
נקודות
113
תודה רבה אבל לא לגמרי הבנתי. במידה ואתה מתמקד במאזין הבודד כל השאר זניח ? יתכן ומסביב למאזין יש בעיות שפשוט לא מפריעות במידה והוא נשאר במקום ?
ראשית,
שאפו לאיסי - הקדיש שעות מזמנו ונתן הסברים מפורטים ממש .כיף לראות מבחינתי .
כמה אינפוטים שלי לעניין זה ולשאר הדברים שנידנו פה:

1.אני כן ממליץ למדוד בכמה נקודות ולא באחת מיכוון שהמיקרופון נמצא בדיוק במקום בו אין אזניים . לכן כאשר ניגשים ל RC כל שהוא אני מעדיף למדוד באוזן שמאל וימין ולמצע את המדידות או בספירה של אזור המאזין - גם למאזין אחד .יש עוד שיטות לאותו דבר -קצת מורכבות יותר.

2.שליטה בזמני הדהוד אשר מתבצעת בשיטה זו - היא למעשה תוצאה עקיפה של שיטוח עקומת התדרים ולא תוצאה של טיפול ישיר בזמני הדהדוד.לכן יש פה הגבלה לאן באמת אפשר להגיע. כדי באמת לטפל בזה - נדרשת אקוסטיקה פאסיבית שהופכת את האנרגיה לחום או אנרגיה זהה בפאזה הפוכה - יש מלכודות אקטביות כאלה -שאותן לא מצאתי יעילות במיוחד והעתיד של RC מדבר על פתרונות יעילים מאוד לתופעה זו שכרגע היא נחלתה הבלעדית של אקוסטיקה פאסבית/מזל.

3.סאב/סאבים הם כלי אדיר - לשיטוח העקומה ועל ידי כך שליטה בעקומת התדרים ובדרך עקיפה - מזהור /ישור זמני הדהוד.

4.אפי - מבחינת גרף התדרים - כן .מעניין הספירה של המאזין עצמו ולא מה קורה בפינת החדר.שם לרוב יש הדגשים של עשרות דציבלים בבאס וגם ביטולים בסדר גודל דומה. מבחינת זמני הדהוד גם פה - על מנת לקבל תמונה מלאה של החדר נדרשות מספר מדידות כי אם אתה זז נניח 20 ס"מ ימינה או שמאלה לרוב הגרף יהיה שונה מאוד וכן זמני הדהוד שיוצגו.(בתדרים נמוכים - מכווןן שאלו ארוכים מצלעות החדר)

5.הרובסטיות של כל הסיפור - תלויה כמובן גם ברמקול עצמו אבל זה בשרשור אחר.

איסי - שוב מוריד את הכובע.המשך בדרכיך הנהדרת.
 
נערך לאחרונה ב:

שלומי.ש

חבר אתר
הודעות
39
מעורבות
8
נקודות
8
ניתן לעשות סימולציה של גלים עומדים ב REW. ממליץ להתקין את התוכנה שהיא חינמית לפתוח אותה, לפתוח הצד ימין למעלה את לחצן ROOM SIMULATION ולהכניס את מידות החדר. ניתן גם להגדיר את כמות הטיפול הפסיבי בחדר, להגדיר את נקודת ההאזנה ומיקום הרמקולים והסאב עם קיים. הסימולציה תראה בגרף את תדרי הגלים העומדים והעוצמה שלהם. ככל שתגדילו את אחוז הטיפול האקוסטי עוצמת הגלים העומדים תקטן.
היי ISSI
תודה על ההשקעה.

עד כמה אפשר לסמוך על ה ROOM SIMULATION בחלל כמו סלון שפתוח למטבח או בכלליות לחלל שהוא לא תיבה ?
 

issi

אוהב את התחום
הודעות
205
מעורבות
184
נקודות
43
היי ISSI
תודה על ההשקעה.

עד כמה אפשר לסמוך על ה ROOM SIMULATION בחלל כמו סלון שפתוח למטבח או בכלליות לחלל שהוא לא תיבה ?
שלום שלומי,
לא היתי מסתמך על ROOM SIMULATION בחדר שאינו מרובע או מלבן. השימוש שלי בסימילציה היא רק לבדוק בערך התאמה בין המדידה ב REW שהיא המציאות לתאוריה בסימולציה, אם לא קיימת התאמה האם עשיתי את המדידה נכון?
 

zariel

חבר משקיען
הודעות
2,189
מעורבות
718
נקודות
113
מקווה שהפוסט והשירשור עזר לחברי האתר להבין נושא גלים עומדים וארגז הכלים שיש כדי לדכא אותם.
אין ספק הפוסט בפני עצמו נוגע בנקודה "כואבת"
נישה שלא זכתה לתשומת לב מירבית לחברי הפורום,
לא משום שלא רצו,אלא מפני שהנושא (טיפול אקוסטי)
אמור להיות מבוצע ע"י בעל מקצוע בתחום,על מנת לקבל
תוצאות משביעות רצון,
אני תקווה שעם הזמן הנושא יקבל יתר תשומת לב .
 

issi

אוהב את התחום
הודעות
205
מעורבות
184
נקודות
43
1.אני כן ממליץ למדוד בכמה נקודות ולא באחת מיכוון שהמיקרופון נמצא בדיוק במקום בו אין אזניים . לכן כאשר ניגשים ל RC כל שהוא אני מעדיף למדוד באוזן שמאל וימין ולמצע את המדידות או בספירה של אזור המאזין - גם למאזין אחד .יש עוד שיטות לאותו דבר -קצת מורכבות יותר.

2.שליטה בזמני הדהוד אשר מתבצעת בשיטה זו - היא למעשה תוצאה עקיפה של שיטוח עקומת התדרים ולא תוצאה של טיפול ישיר בזמני הדהדוד.לכן יש פה הגבלה לאן באמת אפשר להגיע. כדי באמת לטפל בזה - נדרשת אקוסטיקה פאסיבית שהופכת את האנרגיה לחום או אנרגיה זהה בפאזה הפוכה - יש מלכודות אקטביות כאלה -שאותן לא מצאתי יעילות במיוחד והעתיד של RC מדבר על פתרונות יעילים מאוד לתופעה זו שכרגע היא נחלתה הבלעדית של אקוסטיקה פאסבית/מזל.

3.סאב/סאבים הם כלי אדיר - לשיטוח העקומה ועל ידי כך שליטה בעקומת התדרים ובדרך עקיפה - מזהור /ישור זמני הדהוד.

4.אפי - מבחינת גרף התדרים - כן .מעניין הספירה של המאזין עצמו ולא מה קורה בפינת החדר.שם לרוב יש הדגשים של עשרות דציבלים בבאס וגם ביטולים בסדר גודל דומה. מבחינת זמני הדהוד גם פה - על מנת לקבל תמונה מלאה של החדר נדרשות מספר מדידות כי אם אתה זז נניח 20 ס"מ ימינה או שמאלה לרוב הגרף יהיה שונה מאוד וכן זמני הדהוד שיוצגו.(בתדרים נמוכים - מכווןן שאלו ארוכים מצלעות החדר)

5.הרובסטיות של כל הסיפור - תלויה כמובן גם ברמקול עצמו אבל זה בשרשור אחר.

איסי - שוב מוריד את הכובע.המשך בדרכיך הנהדרת.
דן וחברים,
תודה על הפירגון והמחמאות, זה מחמם את הלב.
ההערה של דן לגבי מדידה בכמה נקודות הסביבת הראש, אוזן ימין אוזן שמאל , מעל הראש ומתחת לסנטר בנקודת ההאזנה ומיצוע של המדידות היא בהחלט טובה. REW יודע למצע מיספר מדידות בעקומת SPLALL. . כפי שדן ואני כתבתי גלים עומדים מתאפינים גם באמפליטודה גבוהה מעל התדרים השכנים והטיפול בהם הוא פועל יוצא מהחלקת SPL .
ניתן גם למדוד בעזרת PINK NOISE ו RTA (real time analyzer ) במיצוע לאורך זמן. גם גנרטור ל PINK NOISE וגם RTA הם חלק מהכלים ב REW.
יש לי חבר שמבצע כך מדידות ותוך זמן המדידה מסובב את המיקרופון מסביב לפנים,
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור