איזה כייף להאזין לתקליט

  • פותח הנושא פותח הנושא arye.gur
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

arye.gur

חבר משקיען
הודעות
2,592
מעורבות
883
נקודות
113
מזה כמה חודשים, מסיבות שונות, לא האזנתי לפטיפון.
אחת מהסיבות היא הנגישות למוסיקה שמאפשר הסטרימר. אני רוצה להאזין לשיר או ליוצר, או מבצעים, מפעיל את הסטרימר באמצעות השלט, מחפש את מה שאני רוצה לשמוע בטלפון - ובלי לזוז מהמקום ובלי להשקיע שמץ מאמץ, שומע את הקטע המבוקש.
היום התגלגלתי לארי בפתח תקווה וקניתי אצלו מברשת לניקוי תקליטים, נוזל לניקוי מחט ולבד להחליף את המקורי של לין ששוכב על הצלחת מזה כמה עשרות שנים שהותירו בו את חותמם עד כדי כך שהוא קיבל צורה סגלגלה ואיבד את ה״עיגוליות״.
טוב, אז צריך לשמוע תקליט.
שלב ראשון מנקה את המחט עם הנוזל החדש, בשביל מה קניתי? מפעיל את הפטיפון - מקווה שהוא לא שכח להסתובב אחרי שעמד מוזנח תקופה ארוכה, מסתובב.
לוקח את התקליט Benny Goodman Today- למה התקליט הזה? כי הוא היה בגובה העיניים קל לשליפה מהתקליטיה.
מניח את התקליט על הצלחת, מנקה אותו עם המברשת החדשה, לזה קניתי אותה... מניח את המחט, לא שומע כלום. מה קורה? מסתכל סביב ואז נזכר שכשהתעסקתי עם הספקים, כיביתי כמובן את המערכת. כשהפעלתי אותה שוב, מאחר ואני לא משתמש בפטיפון, לא הפעלתי את הספק של מגבר הראש. אז ברור שאין צליל.
בטפשות ובניגוד לכל היגיון, למרות האזהרות שלא להפעיל ספקים לפני שמכבים את מגבר ההספק, שלחתי את היד והפעלתי את הספק. מייד נשמע רעש חד וחזק בתדר מאוד נמוך והכיסוי של הוופר השמאלי התנתק כמו טיל וטס לתוך החדר. מפחיד, מזל שלא נגרם נזק. הלקח נלמד.
אחרי שהלאיתי אתכם עד כאן - ההאזנה.
כל כל נהניתי, למעשה הופתעתי עד כמה נהניתי. ניסיתי לחשוב מה גורם לי להנאה כל כך גדולה ולא הצלחתי להגיע למסקנה. התחושה הייתה שאני מתחבר בקלות ובכיף לצלילים שבוקעים מהפטיפון. אלה צלילים שיותר ״מדברים״ אלי. תחושה שהכל זורם טוב יותר. הפטיפון מייצר חיבור טוב יותר עם המוזיקה והתחושה הייתה בולטת.
וכל זה עוד לפני שטיפלתי בספק של מגבר הראש כפי שטיפלתי בספקים של קדם המגבר. אני הולך עכשיו להזמין מאבונדייל את הרכיבים לספק השלישי, ואחרי התקנתם, אני חושב שהפטיפון יהייה פיצוץ.

אריה
 

מזה כמה חודשים, מסיבות שונות, לא האזנתי לפטיפון.
אחת מהסיבות היא הנגישות למוסיקה שמאפשר הסטרימר. אני רוצה להאזין לשיר או ליוצר, או מבצעים, מפעיל את הסטרימר באמצעות השלט, מחפש את מה שאני רוצה לשמוע בטלפון - ובלי לזוז מהמקום ובלי להשקיע שמץ מאמץ, שומע את הקטע המבוקש.
היום התגלגלתי לארי בפתח תקווה וקניתי אצלו מברשת לניקוי תקליטים, נוזל לניקוי מחט ולבד להחליף את המקורי של לין ששוכב על הצלחת מזה כמה עשרות שנים שהותירו בו את חותמם עד כדי כך שהוא קיבל צורה סגלגלה ואיבד את ה״עיגוליות״.
טוב, אז צריך לשמוע תקליט.
שלב ראשון מנקה את המחט עם הנוזל החדש, בשביל מה קניתי? מפעיל את הפטיפון - מקווה שהוא לא שכח להסתובב אחרי שעמד מוזנח תקופה ארוכה, מסתובב.
לוקח את התקליט Benny Goodman Today- למה התקליט הזה? כי הוא היה בגובה העיניים קל לשליפה מהתקליטיה.
מניח את התקליט על הצלחת, מנקה אותו עם המברשת החדשה, לזה קניתי אותה... מניח את המחט, לא שומע כלום. מה קורה? מסתכל סביב ואז נזכר שכשהתעסקתי עם הספקים, כיביתי כמובן את המערכת. כשהפעלתי אותה שוב, מאחר ואני לא משתמש בפטיפון, לא הפעלתי את הספק של מגבר הראש. אז ברור שאין צליל.
בטפשות ובניגוד לכל היגיון, למרות האזהרות שלא להפעיל ספקים לפני שמכבים את מגבר ההספק, שלחתי את היד והפעלתי את הספק. מייד נשמע רעש חד וחזק בתדר מאוד נמוך והכיסוי של הוופר השמאלי התנתק כמו טיל וטס לתוך החדר. מפחיד, מזל שלא נגרם נזק. הלקח נלמד.
אחרי שהלאיתי אתכם עד כאן - ההאזנה.
כל כל נהניתי, למעשה הופתעתי עד כמה נהניתי. ניסיתי לחשוב מה גורם לי להנאה כל כך גדולה ולא הצלחתי להגיע למסקנה. התחושה הייתה שאני מתחבר בקלות ובכיף לצלילים שבוקעים מהפטיפון. אלה צלילים שיותר ״מדברים״ אלי. תחושה שהכל זורם טוב יותר. הפטיפון מייצר חיבור טוב יותר עם המוזיקה והתחושה הייתה בולטת.
וכל זה עוד לפני שטיפלתי בספק של מגבר הראש כפי שטיפלתי בספקים של קדם המגבר. אני הולך עכשיו להזמין מאבונדייל את הרכיבים לספק השלישי, ואחרי התקנתם, אני חושב שהפטיפון יהייה פיצוץ.

אריה
תיכף יגיע איזה טכנוקרט ויסביר שלא נהנית מהחוויה משום ש CD או קובץ דיגיטאלי לא סובלים מה"בעיות" של תקליט.

שמח שחזרת להנות גם מהפורמט האנלוגי, כן סטרימר ממכר אבל יש משהו מהנה בהאזנה לאלבום (תקליט או ססטרימר) שלי באופן אישי קשה לשחזר בסטרימר מכיוון שהפיתוי "לדבר הבא" נמצא בלחיצה על כפתור, או מסך הטאבלט במקרה שלי.
 
ארייה,
היה מאוד מעניין לקרוא את מה שרשמת
גם אני בעד פטיפון בעבר הייה לי ומכרתי
היום זה מדגדג לי לקנות שוב אבל כל דבר
בזמנו וגם יש לי אוסף נחמד של תקליטים :בעד:
 
איך אפשר עדיין לשמוע תקליטים?
זה משהו שלא נתפס אצלי.
 

איך אפשר עדיין לשמוע תקליטים?
זה משהו שלא נתפס אצלי.
כתבתי: מפעילים את הפטיפון, מניחים תקליט על הצלחת, מניחים את המחט על התקליט ושומעים... :)

אריה
 
מאחל לך הרבה הנאה אריה
היה כיף לארח ולהכיר
 

תיכף יגיע איזה טכנוקרט ויסביר שלא נהנית מהחוויה משום ש CD או קובץ דיגיטאלי לא סובלים מה"בעיות" של תקליט.

שמח שחזרת להנות גם מהפורמט האנלוגי, כן סטרימר ממכר אבל יש משהו מהנה בהאזנה לאלבום (תקליט או ססטרימר) שלי באופן אישי קשה לשחזר בסטרימר מכיוון שהפיתוי "לדבר הבא" נמצא בלחיצה על כפתור, או מסך הטאבלט במקרה שלי.
אני טכנוקרט ונהנה להאזין לתקליטים, ספרתי בשרשור אחר שלפני כמה ימים
ניסיתי להשוות בין תקליט איכותי לאותה הקלטה שעשו לה remaster ב HI-RES
96 קילו 24 ביט , האזנתי מספר פעמים לקטעים מסויימים בין התקליט והדיגטלי, ואין לי תשובה חד משמעית מה נשמע יותר טוב, יש הרגשה שהתקליט יותר חמים והבמה מורגשת יותר לעומת ה HI RES שנדמה לי שהצלילים הגבוהים נשמעים טוב יותר
אגב , התקליט של steve miller band - Fly like an ange
חשוב לי להדגיש שיש לי מאות תקליטים מלפני 40 שנה (שרובם שמורים הייטב) ואז ההקלטה הייתה אנאלוגית לאורך כל הדרך, התקליטים החדשים של היום אני מניח שעברו עריכה דיגיטאלית , ואם כבר אז עדיף לשמוע את המקור הדיגיטלי :)
 
אני טכנוקרט ונהנה להאזין לתקליטים, ספרתי בשרשור אחר שלפני כמה ימים
ניסיתי להשוות בין תקליט איכותי לאותה הקלטה שעשו לה remaster ב HI-RES
96 קילו 24 ביט , האזנתי מספר פעמים לקטעים מסויימים בין התקליט והדיגטלי, ואין לי תשובה חד משמעית מה נשמע יותר טוב, יש הרגשה שהתקליט יותר חמים והבמה מורגשת יותר לעומת ה HI RES שנדמה לי שהצלילים הגבוהים נשמעים טוב יותר
אגב , התקליט של steve miller band - Fly like an ange
חשוב לי להדגיש שיש לי מאות תקליטים מלפני 40 שנה (שרובם שמורים הייטב) ואז ההקלטה הייתה אנאלוגית לאורך כל הדרך, התקליטים החדשים של היום אני מניח שעברו עריכה דיגיטאלית , ואם כבר אז עדיף לשמוע את המקור הדיגיטלי :)

כל הקלטה לגופה, אי אפשר לקבוע באופן גורף זה טוב והשני לא טוב.
 

אני באופן אישי משתמש בסטרימינג אבל תמיד שיוצא לי להאזין לפטיפון זה מרגיש הרבה יותר מהנה ונכון .
אז למה אין לי ? כי צריך לפחות 30 אלף פנויים לפני
תקליטים לא זולים ,אז אולי כבר עדיף דאק ברמה מאוד גבוהה? לא יודע להחליט.
 
כל הקלטה לגופה, אי אפשר לקבוע באופן גורף זה טוב והשני לא טוב.
ברור , בכוונה הידגשתי שמדובר באותה הקלטה !!! ואז ניתן להשוות...
 

איך אפשר עדיין לשמוע תקליטים?
זה משהו שלא נתפס אצלי.
אם הסטאפ האנלוגי טוב יותר מהדיגיטלי התקליט ישמע טוב יותר מהקובץ
אני שדרגתי סטאפ אנלוגי ומכרתי את הדאק בגלל זה
פשוט הבנתי שכדי להגיע לאותה איכות אני צריך דאק שעולה הרבה יותר
 
אריה, איך היה ההבדל, לאחר ניקוי המחט?
 
אריה, איך היה ההבדל, לאחר ניקוי המחט?
לא ערכתי השוואה, ניקיתי את המחט לאחר תקופה ארוכה שהפטיפון היה מושבת.
אני גם לא יכול לספר איך משפיע הלבד החדש אבל בעין נראה שהתקליט יושב הרבה יותר טוב על הצלחת.

אריה
 

הילד התחיל ללמוד נהיגה על אוטומט, מה זה הלפלפיה הזו? נראה לי אחליף את הרכב לגיר ידני, שיבקש את האוטו של אמא בשישי הערב...
 
הילד התחיל ללמוד נהיגה על אוטומט, מה זה הלפלפיה הזו? נראה לי אחליף את הרכב לגיר ידני, שיבקש את האוטו של אמא בשישי הערב...
במקרה שלי לאמא יש אוטו ידני והצעיר נוהג באוטו שלה...

ארינ
 

מזה כמה חודשים, מסיבות שונות, לא האזנתי לפטיפון.
אחת מהסיבות היא הנגישות למוסיקה שמאפשר הסטרימר. אני רוצה להאזין לשיר או ליוצר, או מבצעים, מפעיל את הסטרימר באמצעות השלט, מחפש את מה שאני רוצה לשמוע בטלפון - ובלי לזוז מהמקום ובלי להשקיע שמץ מאמץ, שומע את הקטע המבוקש.
היום התגלגלתי לארי בפתח תקווה וקניתי אצלו מברשת לניקוי תקליטים, נוזל לניקוי מחט ולבד להחליף את המקורי של לין ששוכב על הצלחת מזה כמה עשרות שנים שהותירו בו את חותמם עד כדי כך שהוא קיבל צורה סגלגלה ואיבד את ה״עיגוליות״.
טוב, אז צריך לשמוע תקליט.
שלב ראשון מנקה את המחט עם הנוזל החדש, בשביל מה קניתי? מפעיל את הפטיפון - מקווה שהוא לא שכח להסתובב אחרי שעמד מוזנח תקופה ארוכה, מסתובב.
לוקח את התקליט Benny Goodman Today- למה התקליט הזה? כי הוא היה בגובה העיניים קל לשליפה מהתקליטיה.
מניח את התקליט על הצלחת, מנקה אותו עם המברשת החדשה, לזה קניתי אותה... מניח את המחט, לא שומע כלום. מה קורה? מסתכל סביב ואז נזכר שכשהתעסקתי עם הספקים, כיביתי כמובן את המערכת. כשהפעלתי אותה שוב, מאחר ואני לא משתמש בפטיפון, לא הפעלתי את הספק של מגבר הראש. אז ברור שאין צליל.
בטפשות ובניגוד לכל היגיון, למרות האזהרות שלא להפעיל ספקים לפני שמכבים את מגבר ההספק, שלחתי את היד והפעלתי את הספק. מייד נשמע רעש חד וחזק בתדר מאוד נמוך והכיסוי של הוופר השמאלי התנתק כמו טיל וטס לתוך החדר. מפחיד, מזל שלא נגרם נזק. הלקח נלמד.
אחרי שהלאיתי אתכם עד כאן - ההאזנה.
כל כל נהניתי, למעשה הופתעתי עד כמה נהניתי. ניסיתי לחשוב מה גורם לי להנאה כל כך גדולה ולא הצלחתי להגיע למסקנה. התחושה הייתה שאני מתחבר בקלות ובכיף לצלילים שבוקעים מהפטיפון. אלה צלילים שיותר ״מדברים״ אלי. תחושה שהכל זורם טוב יותר. הפטיפון מייצר חיבור טוב יותר עם המוזיקה והתחושה הייתה בולטת.
וכל זה עוד לפני שטיפלתי בספק של מגבר הראש כפי שטיפלתי בספקים של קדם המגבר. אני הולך עכשיו להזמין מאבונדייל את הרכיבים לספק השלישי, ואחרי התקנתם, אני חושב שהפטיפון יהייה פיצוץ.

אריה

מחכה לרגע הזה להשים תקליט איזה כייף
זוכר את הסאונד עדיין בראש
 

Back
למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור