אודיופילים מול ציודופילים: מסע בין צליל לנוצץ

  • פותח הנושא פותח הנושא dtown
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

dtown

מנהל
צוות האתר
הודעות
2,893
מעורבות
816
נקודות
113
שרשור תגובות לכתבה: https://www.dtown.co.il/audiophiles
 

נראה לי שגם במאמר הזה אין בדיוק הפרדת משתנים: יש קצת עירוב בין אהבת צליל לאהבת מוזיקה, וזה מוצג, למרות ההכחשות, כדבר עדיף על פני ציודופיליה, לפחות בטון של הנאמר, ובטח בהצגת הציודופילים כשטחיים ושוויצרים, שאינם מתעסקים ב"מקום הפשוט והבריא יותר: המוסיקה עצמה" -- ובמשמע הם חולניים.

נראה לי שכדאי לעשות הפרדה מוחלטת לשלושה תחומים אורתוגונליים, כאשר ייתכן קיום אחד מהם בלי אף אחד מהאחרים, ויתכן כל שילוב שלהם ברמות שונות:

  1. מוזיקופיליה (או מלומניה) -- מי שאוהב מוזיקה. יש כאלה שרק המוזיקה חשובה להם, לאחרים חשוב גם הביצוע.

  2. ציודופיליה -- אהבת הציוד עצמו וההתעסקות בו. לא בהכרח מדובר בשטחיות של מראה חיצוני ולייקים, זה כולל גם אהבת הצד המדעי והטכני, איך הדברים עובדים, איזה שילובים וכיולים נותנים את הצליל המיטבי, וכו'. אני מכיר מישהו שלא אוהב מוזיקה ולא נהנה מלשבת ולהאזין לסאונד טוב, אבל ההתעסקות בציוד מלהיבה אותו, והוא בהחלט מועיל כשצריך עזרה או עצה.

  3. אודיופיליה -- אהבת צליל איכותי ממערכות אודיו. מה שנחשב "איכותי" זה עניין של טעם אישי, אבל מקובל להעריך איכות צליל לפי ריאליזם, נוכחות, דינמיקה ועוד רשימה שלמה של מאפיינים. זה לא סותר התייחסות למדידות כמדד לאיכות, ויש כאלה שמתייחסים למדידות בלי להיות ציודופילים. יש כאלה שנתונים טובים גורמים להם להרגיש שהצליל מדויק יותר, גם אם זה פלסבו, זה עושה להם את זה. אם מישהו מתעניין בצדדים הטכניים כדי לדעת איך לשפר את הצליל, זו עדיין אודיופיליה. אם הוא אוהב את הצדדים הטכניים לכשעצמם, זו ציודופיליה.
נראה לי שהתחומים האלה תומכים זה בזה, ושאין יתרון לאחד על רעהו — זה תחביב, ואוהבים מה שאוהבים. מי שאוהב X לא עדיף על מי שאוהב Y.

עוד נראה לי שההגדרות אינן כוללות צד כספי כלשהו. מישהו יכול לאהוב סאונד איכותי ו/או ציוד בלי שיש לו גרוש על הישבן, ולאהוב מוזיקה בלי שיש לו אוסף משלו. מי שיש לו ציוד בסיסי יכול לאהוב סאונד יותר ממי שהשקיע מיליון שקל במערכת.
 
נערך לאחרונה ב:
לא חושב שיש עדיפות של אחד על האחר, העניין הוא שיש ציודופילים המתחזים לאודיופילים או שהם איפשהו באמצע על הסקאלה, או שאין להם מושג מה הם, כי לא הגדירו את העניין לעצמם. מה שגורם להרבה דיונים בין מישורים שונים לחלוטין של העדפות.
ויש כמובן אודיופילים המתעניינים בצד הטכני.
בנוגע למה שכתבת על ציודופילים, לדעתי יש עוד סוגים למשל ציודופילים שלא מתעניינים בצד הטכני אלא בעיצוב/מחיר/פאסון של הציוד שקנו (לא כותב את זה לחיוב או לשלילה, רק מציין שיש כאילו אנשים)
 
לא חושב שיש עדיפות של אחד על האחר, העניין הוא שיש ציודופילים המתחזים לאודיופילים או שהם איפשהו באמצע על הסקאלה, או שאין להם מושג מה הם, כי לא הגדירו את העניין לעצמם. מה שגורם להרבה דיונים בין מישורים שונים לחלוטין של העדפות.
למה שמישהו ירצה "להתחזות" לאודיופיל? ולמה כל אחד צריך להגדיר את העניין לעצמו?
 

אני באמצע. מצד אחד היי אנד יש לו הגדרה ברורה עבורי , מצד שני אין לי בעיה שיהיה קיט diy , או שיראה ספרטני וגולמי. אבל חייב להיות אלמנט של מושלמות בצליל. אז אולי בעצם אני אודיופיל ולא ציודופיל...? חמקמק משהו.
אני כן חייב לומר, שחברה שדורשת סכומים גבוהים חייבת לנפק חווית מראה וסאונד משלימים. ולי אין בעיה להלל מוצר אולטרא היי אנד ובאותה נשימה להיות שליו עם העובדה שאני לא יכול לרכוש אותו.
 
למה שמישהו ירצה "להתחזות" לאודיופיל? ולמה כל אחד צריך להגדיר את העניין לעצמו?

לא התכוונתי שכל אחד צריך להגדיר את זה לעצמו, אלא שיש אנשים שלא חשבו על העניין על פי ההפרדה שהוגדרה בפוסט שכתבת.

לגבי עניין ההתחזות, יש מספר סיבות למשל שיכנוע עצמי בשיפורי סאונד של ציודופיל שלא יודה על היותו ציודופיל, ועדיין נמצא בתהליך שכנוע עצמי שהוא אודיופיל.
 
כמו שאני רוכש ספה, ומעבר לנוחות אני משלם גם על נראות.
כנל ,אם התקציב נכנס אני מוכן לשלם, או יותר נכון הגיוני עבורי לשלם גם כפול ויותר על
אותו מוצר בדיוק רק בעטיפה יפה/מתאימה עבור הריהוט שמסביבו.
זה עושה אותי ציודפיל?
 

לדעתי ממש לא, לאסתטיקה יש חשיבות להרבה אנשים ללא קשר לאודיופיל/ציודופיל. גם אני אוהב מכשירים שנראים ובנויים טוב, אולי אני ציודופיל, אין לי שמץ
 
לא התכוונתי שכל אחד צריך להגדיר את זה לעצמו, אלא שיש אנשים שלא חשבו על העניין על פי ההפרדה שהוגדרה בפוסט שכתבת.
אבל אני לא מבין למה צריך לחשוב כך או אחרת ולהגדיר את עצמו. בשביל מה?

לגבי עניין ההתחזות, יש מספר סיבות למשל שיכנוע עצמי בשיפורי סאונד של ציודופיל שלא יודה על היותו ציודופיל, ועדיין נמצא בתהליך שכנוע עצמי שהוא אודיופיל.
למה לא "להודות" בהיותו גם ציודופיל, בנוסף להיותו אוהב מוזיקה ו/או אודיופיל? זה לא משהו להתבייש בו, אלא אם הולכים לפי ההגדרות שבמאמר, שאז זה מביש להיראות שטחי ושוויצר כפי שזה מוצג.
 
אני משום מה בצילום במעיל יום משלב ידיים , מאיפה זה ?
 

אני מזדהה עם הנאמר,
לא מוצא טעם להגדרה עצמית בנושא עם איזה תוית מדף כלשהי ,וזה עבורי בכלל לא משנה על איזה תחום מדובר. מלבד במצבים בהם היא נדרשת לדוגמא רופא,מהנדס,שוטר...
 
אני מזדהה עם הנאמר,
נאמר ע"י מי? נאמרו דברים סותרים ע"י אנשים שונים.

לא מוצא טעם להגדרה עצמית בנושא עם איזה תוית מדף כלשהי ,וזה עבורי בכלל לא משנה על איזה תחום מדובר. מלבד במצבים בהם היא נדרשת לדוגמא רופא,מהנדס,שוטר...
:בעד:
 

למה שמישהו ירצה "להתחזות" לאודיופיל? ולמה כל אחד צריך להגדיר את העניין לעצמו?
אבל אני לא מבין למה צריך לחשוב כך או אחרת ולהגדיר את עצמו. בשביל מה?

עוד נראה לי שההגדרות אינן כוללות צד כספי כלשהו. מישהו יכול לאהוב סאונד איכותי ו/או ציוד בלי שיש לו גרוש על הישבן, ולאהוב מוזיקה בלי שיש לו אוסף משלו. מי שיש לו ציוד בסיסי יכול לאהוב סאונד יותר ממי שהשקיע מיליון שקל במערכת.

למה לא "להודות" בהיותו גם ציודופיל, בנוסף להיותו אוהב מוזיקה ו/או אודיופיל? זה לא משהו להתבייש בו, אלא אם הולכים לפי ההגדרות שבמאמר, שאז זה מביש להיראות שטחי ושוויצר כפי שזה מוצג.

מזדהה עם הכתוב.

ואוסיף שגם עם מתעקשים להגדיר ציודופיל, ההגדרה מיסודה בעייתית.
בסוף אנשים הם שונים, כשרונות,מזל הכנסות התחייביות והוצאות שונות,
בפורום הזה סביר להניח שיש
המרוויחים 10 אלף בחודש , ויש המרוויחים את זה ויותר ביום.
מבחינה אובייקטיבית
הקבוצה הראשונה גם תקנה מגבר ב10 אלף
תחשב יותר "משוגעת" וציודופילית מהקבוצה השנייה שרוכשת כבל או מרימי כבל במחיר הזה שישלים לה את האסטטיקה עם המגבר של ה200,000שח
 
נערך לאחרונה ב:
ואוסיף שגם עם מתעקשים להגדיר ציודופיל, ההגדרה מיסודה בעייתית.
אני לא מוצא בעיה בהגדרת ציודופיל כמישהו שאוהב את הציוד עצמו ואת ההתעסקות בו. לא בהכרח מדובר בשטחיות של מראה חיצוני ולייקים; זה כולל גם התעניינות בצד המדעי והטכני, איך הדברים עובדים, אילו שילובים וכיולים נותנים את הצליל המיטבי, וכו', וזה לא כולל עניינים כספיים.


בסוף אנשים הם שונים, כשרונות,מזל הכנסות התחייביות והוצאות שונות,
בפורום הזה סביר להניח שיש
המרוויחים 10 אלף בחודש , ויש המרוויחים את זה ויותר ביום.
מבחינה אובייקטיבית
הקבוצה הראשונה גם תקנה מגבר ב10 אלף
תחשב יותר "משוגעת" וציודופילית מהקבוצה השנייה שרוכשת כבל או מרימי כבל במחיר הזה.
אני לא חושב שהרכיבים שקונים ו/או מחיריהם ו/או היכולות הכלכליות של הרוכש ו/או האופן שבו אחרים תופסים אותו הם פקטורים בהגדרתו כאודיופיל לעומת ציודופיל, אלא הסיבה לקנייה.

אם מישהו קונה מרימי כבלים ב־10,000 -- לא משנה אם זו המשכורת החודשית או היומית שלו, ולא משנה מי חושב שהוא משוגע ולמה -- כי הוא אוהב אותם, זו ציודופיליה, ואם משום שנשמע לו שהם משפרים את הצליל, זו אודיופיליה.
 
נושא ההגדרות מרחף מעליי,
לא מעניין ולא ענייני.

מעט צורם שלעיתים עיניים נפתחות גבות מורמות וחצים נשלחים כאשר ישנם שלא השכילו להבין שלכל אחד ההשקפה לגבי עלות מול תועלת אישית ושונה.
 

לטעמי יש הבדל בין אהבה לציוד לבין הבנה בציוד. היות אדם ציודופיל לא מעיד שהאדם מבין בצדדים הטכניים של הציוד. בדומה להבדל בין אוהב מוזיקה למוזיקולוג.
 
לטעמי יש הבדל בין אהבה לציוד לבין הבנה בציוד. היות אדם ציודופיל לא מעיד שהאדם מבין בצדדים הטכניים של הציוד. בדומה להבדל בין אוהב מוזיקה למוזיקולוג.
אף אחד לא אמר שאין הבדל, ואף אחד לא אמר שהיות אדם ציודופיל מעיד שהאדם מבין בכל הצדדים הטכניים של הציוד. למעשה, זה הולך בכיוון ההפוך: אהבת הצדדים הטכניים היא חלק מהגדרת ציודופיל. לא מהיותו ציודופיל נובעת ההבנה, אלא מההבנה ואהבה נובע ציודופיל.
 
לטעמי יש הבדל בין אהבה לציוד לבין הבנה בציוד. היות אדם ציודופיל לא מעיד שהאדם מבין בצדדים הטכניים של הציוד. בדומה להבדל בין אוהב מוזיקה למוזיקולוג.
זה נכון
אך כמו שלא חייבים להיות מכונאי בשביל להנות ממכונית ספורט ככה.....
 

אף אחד לא אמר שאין הבדל, ואף אחד לא אמר שהיות אדם ציודופיל מעיד שהאדם מבין בכל הצדדים הטכניים של הציוד. למעשה, זה הולך בכיוון ההפוך: אהבת הצדדים הטכניים היא חלק מהגדרת ציודופיל. לא מהיותו ציודופיל נובעת ההבנה, אלא מההבנה ואהבה נובע ציודופיל.
אני טוען שהבנת הצד הטכני לא הכרחית להיות אדם ציודופיל.
 

Back
למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור