המלצות ל-DAC מתאים? (עריכה: התחדשתי)

  • פותח הנושא פותח הנושא kyroz
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

אפי נתתי דוגמא של דאק ספציפי שבמקרה יש לי אותו, זה לא הנקודה, אני לא בתהליך שכנוע עצמי כלשהו.
אני טוען פשט שהשיפור בדאקים יקרים, אומנם אי אפשר להתעלם ממנו, אבל הוא לטעמי הרבה פחות משמעותי מרכיבים אחרים בסטאפ. וממשיך לטעון שקיימים דאקים זולים שיכולים לשבת במערכות אודיופיליות בכיף.
 

אתה מבקש השוואה של דאק ב 6000 שח ל msb זה אומר
i rest my case
א. גם אחרי הבחינה עצמה נאמר לך שה-DAC הזול מתקרב, אבל ה-DAC היקר עדיין טוב יותר. הדוגמה שניתנה הייתה עידון, אבל יש עוד פרמטרים במשחק. השאלה אם ההפרש בביצועים מצדיק את המחיר היא כבר עניין אישי של הרוכש, ולא אמת מוחלטת.

ב. נראה לי שפספסת את כוונתי לגבי ה-MSB. תהיתי מדוע יש צורך ב-DAC נוסף כשכבר יש ברשותו DAC יקר ומוערך. זה לא ביקורת, אלא סקרנות נטו.

ג. כל השיח סביב “giant killer” יצא מפרופורציה. כדאי לקחת אותו עם קורטוב של מציאות. בתחום שלנו, על איכות בד״כ משלמים, ומהניסיון שלי אין ארוחות חינם. לא סתם הבאתי את הדירוג של Stereophile, שהוא לא פחות ממגוחך, שמשווה לא פעם תפוחים לתפוזים בתוך אותה קטגוריה.
 
אפי נתתי דוגמא של דאק ספציפי שבמקרה יש לי אותו, זה לא הנקודה, אני לא בתהליך שכנוע עצמי כלשהו.
אני טוען פשט שהשיפור בדאקים יקרים, אומנם אי אפשר להתעלם ממנו, אבל הוא לטעמי הרבה פחות משמעותי מרכיבים אחרים בסטאפ. וממשיך לטעון שקיימים דאקים זולים שיכולים לשבת במערכות אודיופיליות בכיף.
יש גם מגברים זולים וטובים, יש רמקולים זולים וטובים, ויש פטיפונים זולים וטובים. כולם יכולים לשבת בתוך מערכות ותהנה מהסאונד. זה לא מצביע על כך שמיקסמת את המערכת או הרכיבים האחרים בשרשרת. בסוף, כול מערכת, חזקה כמו החוליה הכי חלשה שלה. בכלל, ההתחלה זה החדר, אח״כ השאר :)
 
אפי נתתי דוגמא של דאק ספציפי שבמקרה יש לי אותו, זה לא הנקודה, אני לא בתהליך שכנוע עצמי כלשהו.
אני טוען פשט שהשיפור בדאקים יקרים, אומנם אי אפשר להתעלם ממנו, אבל הוא לטעמי הרבה פחות משמעותי מרכיבים אחרים בסטאפ. וממשיך לטעון שקיימים דאקים זולים שיכולים לשבת במערכות אודיופיליות בכיף
דווקא הדאק הספציפי שלך ישב בתערוכה עם מערכת יקרה מאוד של טאד בתור סטרימר בלבד לכן אני לא מזלזל ביכולות שלו. אני רק מנסה להדגיש בפעם המי יודע כמה שההבדלים בהשמעה ישירה בבית דרמטים בצורה משמעותית ואתה מבין את זה רק עם נסיון מול מספר דאקים טובים.
 

דווקא הדאק הספציפי שלך ישב בתערוכה עם מערכת יקרה מאוד של טאד בתור סטרימר בלבד לכן אני לא מזלזל ביכולות שלו. אני רק מנסה להדגיש בפעם המי יודע כמה שההבדלים בהשמעה ישירה בבית דרמטים בצורה משמעותית ואתה מבין את זה רק עם נסיון מול מספר דאקים טובים.
זה בדיוק העניין
לא מכיר מגבר ב 1000 דולר שמגרד מגבר טוב ב 35 אלף דולר
 
דאקים רמת קצה
מגיעים אני מניח עם חדר מטופל קצה.
ההמשך פונה לחובבים ללא חדר מטופל כמוני שפספסו משום מה פתרון כמעט חינם(אפרופו עלות תועלת) שמקפיץ את חווית האזנה רמות קדימה.
הגירוד הכי טוב שקיבלתי בתקופה האחרונה היה באוזניים.
בעזרת כמה עשרות שקלים בודדים שעלו השקעים חכמים,
הורדתי את מפלס הרעש בסלון בלילה בזמן האזנה קריטית ב4דיבי .
לחיצת כפתור, המקררים,תמי 4, אקווריום ועוד מזמזמים מתכבים.

את ההבדל בין חדר *33 דיבי לחדר 29 דיבי
לא צריך להסביר.
מה גם שה4 דיבי פחות עוזרים פלאים בכיוון עדין של כל העסק.

*נמדד בסמארטפון לא מכוייל, זה רק ליחס.
 
זה בדיוק העניין
לא מכיר מגבר ב 1000 דולר שמגרד מגבר טוב ב 35 אלף דולר
אמרתי בתור סטרימר לא בתור דאק יש הבדל עצום :D
 

אני חושב שהכי נכון זה לשמוע אחד ליד השני ולבצע השוואה. כשיש הבדל לא צריך זכוכית מגדלת.

מחיר כחדש זה קריאת כיוון , מחיר יד שנייה נותן פרופורציה.

יש לי ממיר בן 13 שנה , שעלה כ 2800 לישט בשעתו, נמכר בבודדים והחברה פשטה את הרגל. קיבל ביקורות פושרות כמו הקפה שחור חינם אחרי בשיפודיות, וגם ריג'קטים מעורפלים. ב"ה על הביקורות הללו שהשאירו את המוצר לא נחשק בעליל, הא, וגם התכנון הספרטני שלו נטול הפיצ'רים ( מפרט של נעלי קיפי..).

השוויתי אותו לממירים עדכניים יקרים בהרבה והעדפתי אותו בגלל החותם סאונד. ובגלל עוד כמה דברים. מה לעשות התכנון הבסיסי נכון וההשקעה כנראה הייתה במקומות הקריטיים ולא ב cnc.

מצד שני שמעתי ממירים יקרים שפשוט היו נהדרים ונדמה לי שעדיפים על שלי , אבל לא מתחשק לי כרגע לשלם על הפער הזה. אבל הוא בטוח קיים. Aeris cerat helena דאק זה הממיר הראשון שעשה לי חשק לבחון...וגרם למתיחות מסויימת ביני לבין שלי.
( התפייסנו על הקלטה טובה של ceccarelli trio)

נתונים טכניים לא מדברים אליי. הם העטיפה.
עדיין מאמין ב 44.1/16bit . איך שהעץ נשתל ככה הוא גודל.

ממיר זה השני בחשיבות אחרי הרמקולים לטעמי.

אני לא בעד להחליף ממיר כל שני וחמישי, ממיר ששמעת ואהבת על פני אחרים תחשוב כמה וכמה פעמים לפני שאתה מוותר עליו -
זה כמובן אם הטעם שלך מגובש ואתה יודע מה אתה מחפש ומודע גם ל" חסרונות" של המוצר עבור מישהו עם טעם אחר.
כלומר, אני יודע שמי שמחפש קרנבל של צלילים ודרייב מטורף ותחושה של חתונה צוענית...שיתרחק מהממיר שלי. לא שאין לו, אבל בדרכו הנינוחה הוא מביא אותך ליעד דרך הנוף ולאו דווקא בדרך הכי מהירה. והמבין יבין. .
בקיצור, כנראה נכון לכל חלק אודיו ובפרט בממיר:
ויגעת וכבר מצאת, האזן!
 
תבדוק hegel D50 ממיר חדש יש יבואן
 
תבדוק hegel D50 ממיר חדש יש יבואן
תודה. כבר התחדשתי ב Weiss dac501mk2
 

רוב ה DACים היקרים, "סובלים" מתופעה ממנה רוב האודיופילים אוהבים לספר שהם סולדים ממנה: הם לא נאמנים למקור - ככול שהמקור הוא קובץ מקומי "אורגינל", או מגיע משירות סטרימינג שלא מתערב במאסטר (טידל, קובוז וכו...).
הDACים היוקרתיים ביותר, עושים ריסמפלינג, למעשה אוברסמפלינג במסלול הפנימי מה שבפירוש מייצר PCM שונה מהמאסטר (ביי ביי ביט פרפקט), וכולם כמובן מפעילים שלל פילטרים בבניה מחדש של הסיגנל הדיגיטלי (שיהיה ברור, מוסיפים מידע שאינו קיים במאסטר על ה PCM). זה כולל את רוב ה DACים בשוק היוקרתי (ולא רק כמובן). ישנם בשוק גם כמה DACים שמתוכננים בפילוסיפיה של נאמנות לאולפן\לקובץ וכביכול הריקונסטרקשן במסלול הפנימי שלהם כולל פילטרים שנמנעים מקולירציה ותוספת הרמוניות שעושות נעים (אגב ה Weiss dac501 שייך לקטגוריה הזו), אבל יש כמובן את הקבוצה היותר "אודיופייל פרנדלי".
בכל מקרה כמעט כולם לא מספקים ביט פרפקט ולא שולחים את ה PCM המקורי לשלב האנלוגי. בעיני זה מצויין כמובן, כי עובדתית הצלילי יותר מהנה.
דווקא אלה שמתוכננים לשלוח את ה PCM המקורי, ביט פרפקט במסלול הפנימי, בלי אוברסמפלים ופילטרים, "מצ'פרים" את האודיופיל עם ערכי THD פחות טובים..
 
אמרתי בתור סטרימר לא בתור דאק יש הבדל עצום :D
זו הייתה תוצאת הסקירה בוידאו ששלחתי, ציטטתי בטעות את התגובה שלך במקום את זו של חורש
 
יש גם מגברים זולים וטובים, יש רמקולים זולים וטובים, ויש פטיפונים זולים וטובים. כולם יכולים לשבת בתוך מערכות ותהנה מהסאונד. זה לא מצביע על כך שמיקסמת את המערכת או הרכיבים האחרים בשרשרת. בסוף, כול מערכת, חזקה כמו החוליה הכי חלשה שלה. בכלל, ההתחלה זה החדר, אח״כ השאר :)
זה בדיוק העניין
לא מכיר מגבר ב 1000 דולר שמגרד מגבר טוב ב 35 אלף דולר
 

זה בדיוק העניין
לא מכיר מגבר ב 1000 דולר שמגרד מגבר טוב ב 35 אלף דולר
האם יצא לך להכיר רמקול או פטיפון ברמה כזו? יש לא מעט סיפורים יפים, אבל חלקם נשארים בעולם האגדות. כך גם הטענה ש-DACים בטווח של 1000 או 2000 דולר מתקרבים באמת לדגמים עדכניים שעולים סביב 30 אלף. במקום להסתמך על עיתונות, שלצערנו איבדה לא פעם את האובייקטיביות והאמינות שלה, בעיניי הכי נכון להאזין בבית, במערכת שלך.

מותגים כמו Esoteric, MSB, Wadax, Lampizator או dCS ואחרים משקיעים הרבה רק במערך אספקת החשמל והשנאים והורדת רעש במסלול האות. מהניסיון שלי עם DACים, זה הלקח המרכזי: לפני הצ׳יפ, ולפני כל נתון שיווקי, אספקת חשמל וסיגנל שתוכננו ונבנו כמו שצריך. שם מתחיל ונגמר הסיפור.
 
בסדר כמו שאמרתי הסוקר הנ״ל חירש או בעל אינטרס...

תראה, הכי קל היה לו לקטול את המוצר, כי במצב כזה אף אחד לא היה מרים גבה, עוד מוצר זול שנשמע פח. מצד שני הוא כנראה היה מאבד את האמינות שלו, כי המוצר באמת טוב.

זה לא אומר שהוא יקלע לכל טעם וזה לא אומר שמוצרים יקרים לא יעקפו אותו. זה רק אומר שהוא מתקרב בביצועים למוצרים יקרים מאוד. לא מכיר מוצרים כאילו בגזרת ההגברה/הרמקולים. ולכן לטעמי הייתי משקיע ברמקולים/הגברה עם דאק בסגנון הזה שיחסית זול מאשר שופך כסף על דאק ומתפשר בהגברה/רמקולים.

זה כל מה שטוען. מי שעובד הפוך ומחפש את הכי טוב בכל נקודה בשרשרת ללא קשר לתקציב (למקסם למקסם למקסם) הדעה שלי לא רלוונטית עבורו.

(בעצם הדעה שלי לא רלוונטית עבור אף אחד היא סתם הדעה שלי)
 
נערך לאחרונה ב:
רמקולים/חדר/הגברה לרוב נותנים "וואו" גדול יותר על השקל.

בעניין ה-DAC בפועל ממה שראיתי, זה עובד הפוך אצל הרבה אנשים: ככל שהרמקולים/הגברה/חדר משתפרים, הם פשוט נהיים יותר "זכוכית מגדלת" ומראים לך מה המקור באמת נותן.
ואז ה־DAC ה"ג’יאנט קילר" נשמע באמת מעולה… עד שאתה שם לידו אחד ברמה גבוהה ומבין (אם יש אוזניים מיומנות שמקשיבות ולא פסיכולוגיה שקשורה לכיס) מה חסר: לא עוד "באס/טרבל", אלא יותר שקט, עומק, טבעיות וטיימינג.
דברים שמרגישים קטנים על דקה, אבל אחרי שעה אתה כבר לא רוצה לחזור אחורה, ואפילו להתרחק כמו מאש, מה-DAC ה"זול"...

אז כן, אפשר לבנות מערכת יקרה עם DAC זול ולהיות מבסוט, הכי מבסוט שיש...למה לא...
רק אין סיבה להטעות (למרות שמכיר כמה שממש רוצים להצדיק אולי חוסר השקעה ואולי גם הבנה) ורצון להציג זאת כ"אותו דבר" או כ"ההשקעה הכי קטנה" באופן גורף.
זה עניין של יעד, מי שמחפש תמורה, אחלה.
מי שמחפש תקרה, בסוף אולי יפגוש אותה במקור.

ולסיכום, כל אחד עושה מה שטוב לו, העיקר שיש מוזיקה.
 

יש הרבה אנשים שמפרשים רמקול/צליל כשקוף כאשר בפועל קיימת אצלהם תופעה של חוסר בס וחוסר איזון. תודה על ההסבר המפורט והמשכיל. אף אחד לא דיבר על חוסר השקעה אלא על איפה הכי הגיוני להשקיע כשאין תקציב בלתי מוגבל. לא הזכרתי אפקט וואו אלא איכות.
לטעמי מי שמטעה הוא מי שיש לו דעה על מערכות ומכשירים שלא שמע, וחוזר על מנטרות שהן תאווה לאוזניים של אנשי השיווק. נשאיר את זה ככה, עייפתי.
שתהיה שנה טובה לכולם, בריאות והרבה מוזיקה טובה.
 
נערך לאחרונה ב:
לא עניין של מנטרות או שיווק, אלא של ניסיון והאזנה (בבית.) לא סיפורים, אינטרסים ואנשי קש ברשת.
DAC נגיש יכול להיות טוב מאוד, ועדיין להגביל את המערכת בנקודות עדינות.
לכל אחד סדרי עדיפויות אחרים, וזה בסדר גמור. שנה טובה.
 
רוב ה DACים היקרים, "סובלים" מתופעה ממנה רוב האודיופילים אוהבים לספר שהם סולדים ממנה: הם לא נאמנים למקור - ככול שהמקור הוא קובץ מקומי "אורגינל", או מגיע משירות סטרימינג שלא מתערב במאסטר (טידל, קובוז וכו...).
הDACים היוקרתיים ביותר, עושים ריסמפלינג, למעשה אוברסמפלינג במסלול הפנימי מה שבפירוש מייצר PCM שונה מהמאסטר (ביי ביי ביט פרפקט), וכולם כמובן מפעילים שלל פילטרים בבניה מחדש של הסיגנל הדיגיטלי (שיהיה ברור, מוסיפים מידע שאינו קיים במאסטר על ה PCM). זה כולל את רוב ה DACים בשוק היוקרתי (ולא רק כמובן). ישנם בשוק גם כמה DACים שמתוכננים בפילוסיפיה של נאמנות לאולפן\לקובץ וכביכול הריקונסטרקשן במסלול הפנימי שלהם כולל פילטרים שנמנעים מקולירציה ותוספת הרמוניות שעושות נעים (אגב ה Weiss dac501 שייך לקטגוריה הזו), אבל יש כמובן את הקבוצה היותר "אודיופייל פרנדלי".
בכל מקרה כמעט כולם לא מספקים ביט פרפקט ולא שולחים את ה PCM המקורי לשלב האנלוגי. בעיני זה מצויין כמובן, כי עובדתית הצלילי יותר מהנה.
דווקא אלה שמתוכננים לשלוח את ה PCM המקורי, ביט פרפקט במסלול הפנימי, בלי אוברסמפלים ופילטרים, "מצ'פרים" את האודיופיל עם ערכי THD פחות טובים..
בנוסף, יש להטעים, שממירי R-2R "מאוזנים" מיועדים בעיקר לשוק האוזניות שהטובים שבהם נושקים את אזור ה 6K$ ועדיין- אינם BIT PERFECT.
לא בדקתי, ברם אולי יש יתרון לפורמט הזה, בשמיעה דרך אוזניות מאשר בחלל פתוח...
 

  • Like
Reactions: gtr
2 גרוש שלי בנושא

"ביט־פרפקט" זה נחמד על הנייר.
בפועל אנחנו לא שומעים ביטים, שומעים את האנלוג שיוצא מה-DAC.

בR2R ההמרה פשוטה וישירה יותר, עם פחות "התעסקות בדרך".
זה לרוב נותן צליל רגוע, טבעי וזורם יותר, פחות מתוח, יותר מוזיקלי.

זה לא אומר שהוא בהכרח טוב לכולם, אבל הרבה שומעים מזה צליל רגוע, טבעי וקל יותר להאזנה לאורך זמן.
 

Back
למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור