ממש ככהאמנם דאק הוא לא רק ציפ אבל בכל זאת ....
בד"כ ההבדל מתחיל ב power supply, ללא השקעה משמעותית שם שגם תתבטא במחיר, כאשר עושים השוואה בין דאקים ההד רום "וחוסר המאמץ" יש שקוראים לזה flow הם אלה שמיד קופצים לאוזן, ואחרי זה ההשקעה באנאלוג שזה כבר עיצוב הצליל, אין מתנות חינם. הסיפא של מה שכתבת בכל מקרה במקומו.הכל טוב ויפה, אבל אם בנית דאק סביב צי'פ מסויים, בזול או ביוקר, והוא לא מוציא סיגנל אנלוגי לפי הספקס(או שונה ממדאקים אחרים עד כדי שניתן להבחין בו בקלות בשמיעה), אז או שנכשלת הנדסית במימוש, או שבהכנסת מניפוליציה בצליל כדי ליצור בידול (ולבנות על כך שאודיופילים מסורים יעשו עבורך את העבודה, קרי יגדירו את הכשל\מניפוליציה כמשהו מיוחד)
בד"כ ההבדל מתחיל ב power supply, ללא השקעה משמעותית שם שגם תתבטא במחיר, כאשר עושים השוואה בין דאקים ההד רום "וחוסר המאמץ" יש שקוראים לזה flow הם אלה שמיד קופצים לאוזן, ואחרי זה ההשקעה באנאלוג שזה כבר עיצוב הצליל, אין מתנות חינם. הסיפא של מה שכתבת בכל מקרה במקומו.
הקרדיט על החיפוש לשי, אני מביא את זה שוב כי אולי פיספסתדווקא מכל מה שאני מבין, ספק הכוח הוא אולי החלק הכי פחות מעניין (או הכי פתוח להנדסה יצירתית אך לא תמיד מנומקת).
ל-DAC יש בד"כ פלט אנלוגי (זרם או מתח) עם נתונים "שאפתניים" מאוד על הנייר: טווח דינמי של ~140dB, יחס אות לרעש מעל 120dB וכו'. כל עוד השבב עובד במסגרת המפרט, הפלט שלו אחיד למדי. את סינון תדרי העל (הנוצרים כחלק מתהליך הדגימה-שחזור) לא ממציאים מחדש, לרוב היצרן מספק המלצות ברורות לגבי החומרה המשלימה הנדרשת. בשלב הזה, קשה מאוד "לייחד" את הצליל אלא אם מישהו ממש מתאמץ לסטות מהתכנון הסטנדרטי. החגיגה האמיתית מתחילה אחרי הפילטור:
- שלב הבאפר (התאמת ערך עכבה מגבוה לנמוך).
- שלב הגיין (הבאת המתח לרמת Line-Level מתאימה לקדם-מגבר).
שני השלבים האלה יכולים להיבנות בצורה פשוטה, נקייה וללא התחכמויות, או באמצעות 50 קילו של חומרה שרק הכומר של המהנדס יידע בבוא העת למה היה צריך את זה..
אני מעריך שהמשפט האחרון אינו פופולרי בקהילה, כיוון שיש נטייה בפורומי אודיו למדוד את הציוד כמו שבודי בילדרים מודדים את ההתדקמות שלהם : כמה שיותר כבד, יותר טוב.
הקרדיט על החיפוש לשי, אני מביא את זה שוב כי אולי פיספסת
"1. אספקת מתח (Power Supply)
רגישות גבוהה: שבבי DAC מודרניים מסוג ESS, AKM או TI נראים דומים על הנייר, אך בפועל רגישים בצורה קיצונית לאיכות אספקת המתח. רעש ספק (ripple), אינדוקציות ממעגלי מיתוג או השפעות של EMI משפיעים ישירות על רצפת הרעש (noise floor) ועל עיוותים תלוים־תדר.
הבדלים נמדדים: בדיקות של Audio Science Review ושל מגזינים הנדסיים מראות ש־DACים זולים עם אותו שבב כמו בדגמים יקרים נכשלים ב־SINAD וב־THD+N פשוט כי ה־power supply לא מבודד מספיק."
יש דקים שעובדים על שנאי ממותג חיצוני שהחלפתו בכזה עם זרם יותר גדול עושה הבדל גדול, ראיתי גם דאקים שהפעילו אותם עם מצבר, לא של מכונית קטן יותר (-: בעלי פריקה חזקה ומהירה וגם שם השינוי גדול.
באנלוג אדם שלמד אלקטרוניקה ויודע להחזיק מלחם יכול להחליף רכיבים אבל בסך הכל ישנה את אופי הצליל, לשנות טופולוגיה זה גם ניחוש עם חיווטים חלופיים.
אז אנחנו מסכימים שכל הדאקים היקרים מאוד שמגיעים עם ספק בקופסה נפרדת זה סתם חרטא להתעשר על חשבוננו?הגם שתחת לחץ בחקירה אני מכיר בכך שספק כוח כן חשוב.. אין אין סיבה לתת לו משקל מיסטי.
הצ'יפים מהתגובה* שלך, בטח שבגירסאות עדכניות, כוללים רגולציה פנימית אפקטיבית, וכמובן הנחיות יצרן להרכבה על המעגל, עם bypass ו decouplig. כמובן שליישם את זה עם הקבלים המתאימים ובאיכות רכיבים טובה זה משהו שיצרני עלי אקספרסס עשויים לא לעשות כי בא להם לחסוך, אבל בישום נכון (לא משהו "מיוחד", לא גאונות ההדסית צרופה, רק לעשות מה שיצרן הצ'יפ מנחה) הספק החיצוני מצוי בחציצה אפקטיבית ביותר מהשלב האנלוגי. יצרני הצ'יפים לא מוצאים מוצר שאם משתמשים בו לפי הנחיות יצרן, יש פער של 15 DB ברצפת הרעש בין מימוש למימוש. מי שחושב ככה, נו, שיהיה לו לבריאות.
* כאילו מה המטרה של מי שמביא מצ'טבוט בוכטה של טקסט לפורום? מה אננו לא יודעים לחפש לבד..
אקיצר עד לשם הגיע ה AI: אנשים עושים למוח שלהם מיקור חוץ אפילו של המשימה המעיקה של לכתוב בפורום
אז אנחנו מ
אז אנחנו מסכימים שכל הדאקים היקרים מאוד שמגיעים עם ספק בקופסה נפרדת זה סתם חרטא להתעשר על חשבוננו?
כי אז אני גם אתייחס בזלזול ליצרן המגבר שלי עם שנאי טורואידי לא הכי גדול שבספר המכשיר כתוב שיש למקם כל מקור דיגיטלי או כבילה של מכשירים אחרים במרחק של לפחות עשרים ס"מ ממנו, הוא לא מרוויח מהעצה הזו אפילו אירו אחד.
אז אנחנו מ
אז אנחנו מסכימים שכל הדאקים היקרים מאוד שמגיעים עם ספק בקופסה נפרדת זה סתם חרטא להתעשר על חשבוננו?
כי אז אני גם אתייחס בזלזול ליצרן המגבר שלי עם שנאי טורואידי לא הכי גדול שבספר המכשיר כתוב שיש למקם כל מקור דיגיטלי או כבילה של מכשירים אחרים במרחק של לפחות עשרים ס"מ ממנו, הוא לא מרוויח מהעצה הזו אפילו אירו אחד.
אני יודע שיש לך פאוארים קלאס D שמאוד אהבת, למה לא המשכת עם סוג זה של הגברה? הספק הממותג בממיר שלך גם מספק מתח לצד האנאלוגי, אם אתה מבסוט לבריאות.אז ממיר עם ספק כח ממותג לא טוב ? אם אני מבין נכון ?
הemm שלי ממותג בהספקו , אין צ׳יפ בכלל , הכל דיסקרטי , אני חושב אולי מיטנר לא יודע