AK1
חבר משקיען
- הודעות
- 12,442
- מעורבות
- 3,108
- נקודות
- 113
עוד משהו שהופך את הדיון בשאלה לחסר תוחלת הוא שכדי לענות לשאלה האם רכיב נתון נמצא בקטגוריית האיכות הגבוהה ביותר מסוגו, צריך להכיר את התחרות בתחום המוצר הזה, וזה משהו ש[כמעט?]אף אחד כאן לא באמת מכיר, שמע והשווה. אמנם יש כאן הרבה בעלי דעות מוצקות, גם בלי להכיר את התחרות, אבל זה לא אומר שהם מקור מהימן למידע הזה. בזה יש יתרון לכתבים עם הרבה ניסיון, אבל להם יש חסרון בגלל היותם מוטים מסיבות כלכליות ואחרות, ולא כל אחד שש לסמוך על שמיעתם, טעמם והעדפותיהם.עקרונית, רכיב מוגדר כהיי‑אנד אם הוא שייך לקצה העליון של רכיבים מסוגו שכסף יכול לקנות — כלומר נמצא בקטגוריית האיכות הגבוהה ביותר, גם בלי להגדיר במדויק אם זו עשירון, מאיון או אחוז אחר.
חוץ מזה, יש את השאלה מה זה הצליל האיכותי ביותר בקטגוריה, ואפילו זה נתון לוויכוחים אינסופיים.
אפילו אם מסכימים שהקריטריון הוא דמיון לצליל החי ‑ כלים וקולות לא מוגברים ‑ עדיין קשה מאוד לקבוע את מידת הדמיון.
למשל מערכת שבה "פסנתר נשמע כמו פסנתר" יכולה עדיין לעוות את צליל הפסנתר כך שישמע כמו פסנתר אחר בתנאים אחרים, לא כמו צליל הפסנתר הספציפי שהוקלט, באקוסטיקה ובמרחק שממנו הוא הוקלט.
ובכל מקרה, מדובר בהשוואות תיאורטיות לצליל של פסנתרים מוכרים כפי שהם בזיכרון של המאזין. אבל ידוע שהשוואות לזיכרון לא שוות הרבה, אלא רק כשהן מיידיות, תוך שניות, double‑blind, ובאותו ווליום בדיוק, מה שלא ישים בכלל.
וחוץ מזה, גם אם יוצא סטטיסטית שאנשים בד"כ אוהבים את הצליל החי, לא מדובר בכולם, ומי שבכלל מאזין רק/בעיקר למוזיקה מוגברת, לאו דווקא מתעניין בצליל ללא הגברה.