קבוצת מקינטוש (McIntosh Group), סונוס פאבר ועוד חברות אודיו נרכשו על ידי Highlander Partners...

  • פותח הנושא פותח הנושא tomertsin
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

הטיונר שלי וספק הכח הצמוד שלו לא השתנו בשנתיים האחרונות, האנטנה של מאגנום דיינלאב ST2 והמיקום שנבחר לה בחדר לאחר ניסויים שנמשכו שעות גם הם לא השתנו. מה שהשתנה היא איכות הקליטה של קול המוסיקה ושאר תחנות תאגיד השידור הציבורי כאן (רשתות ב׳, ג׳ ו-88) שהתדרדרה, הפכה רועשת ומלאת רחשים בעוד תחנות גלי צה״ל וגלגל״צ ממשיכות להיקלט מצויין.
חושב שהאנטנה לא יכולה להישאר באותו מקום....הרבה פעמים הסביבה משתנה ומשפיעה על הקליטה. ועדיין, מזג האוויר הוא המשפיע האובייקטיבי הכי גדול. אגב, יש,לי אותה אנטנה.
 
כל ההסברים נאותים, אבל לא נשמעים לי. עובדה שהקליטה של תחנות גל״צ וגלגל״צ עדיין טובה מאוד, ללא שום הפרעות ורחשים ופיצפוצים.
כלומר משהו רע קרה לאיכות שידורי הרדיו של תאגיד כאן. אי אפשר להימלט מהעובדה הזו.
 

כל ההסברים נאותים, אבל לא נשמעים לי. עובדה שהקליטה של תחנות גל״צ וגלגל״צ עדיין טובה מאוד, ללא שום הפרעות ורחשים ופיצפוצים.
כלומר משהו רע קרה לאיכות שידורי הרדיו של תאגיד כאן. אי אפשר להימלט מהעובדה הזו.
אני אכן מרגיש שאיכות השידורים ירדה קצת, אין לי מספיק זמן השוואה לפרספקטיבה ומבחן. אבל רשת ג אצלי קולטים טוב מאוד ובאיכות טובה עפ"ר. גלגלצ אכן איכות קליטה טובה ויציבה. 88 סאונד חלבי קצת. 99 יום עסאל יום בסאל. קול המוסיקה האיכות והקליטה לא יציבה, רעשים , למרות שהאיכות הכללית של קול המוסיקה כשהתחנה נשמעת טוב היא טובה מאוד.

סך הכל לדעתי ( ולא צריך להיות גאון לדיעה הזאת) הטיונר נכשל בדבר מרכזי אחד- יציבות הקליטה ועקביות באיכות השמיעה. מעבר לזה לא הייתי מוותר על האפיק שמיעה הנהדר הזה.
 
כן, כן, מותג חזק ומוכר.
מישהו אי פעם הישווה את היכולות של מקינטוש לחברות אחרות ויכול לספר רשמים?

בעניין הסאונד המקינטושי

בעברי, לא מעט ציוד, השאלתי לבדיקה,
זו הייתה תקופה "עמוסה" שכל כמה ימים/שבועות, הייתי לוקח ציוד מחברים עוסקים בתחום (סוחרי אודיו)
מחבר ובודק אצלי
היו לא מעט תקופות כאילו, לא הייתי סגור על כלום, "חיפשתי" עצמי, בדקתי וניסיתי על בשרי.

בין היתר עבר אצלי ציוד של מקינטוש
2 מגברים שונים/פרה/יחידת eq/ נגן (לא טיונרים, פחות מדבר אלי)
משנתונים שונים.

מקינטוש
או שאתה מתחבר ל roll of בגבוהים, מיד מודגש, באס שמן, שמתפרש כ"צבע" שזה הקסם שלהם...
או שממש לא.

השוואתי לציוד ברמת הציוד שהיה לי לבדיקה
כגון
Audio Research
Gamut
Krell
Mark Levinson
Edge
Accuphase

ועוד...

מקינטוש מצאתי שאני פחות מתחבר.

יחד עם זאת מכבד החברה
ואת שנות הוותק שלה
ואני יכול להבין מי שמתחבר לשם.

פחות ה cup of tea שלי בכל אופן.
 
יש לי אנטנה FM ביתית ומקורה, מוגברת של Terk. חוץ מהאנטנה הזאת שיש ל"רצון":

41qWdd5EjYL._AC_SY580_.jpg


מישהו יכול להמליץ על אנטנה מחוץ לבית ויותר טובה?
 

אין, זאת הטובה ביותר כן כן גם אם היא עולה רק 70 שקלים,/ריטייל 20 דולאר יש לי 2 כאלה על הגג.
 
נערך לאחרונה ב:
יש לי אנטנה FM ביתית ומקורה, מוגברת של Terk. חוץ מהאנטנה הזאת שיש ל"רצון":

צפה בקובץ המצורף 59466

מישהו יכול להמליץ על אנטנה מחוץ לבית ויותר טובה?
איפה קונים כזאת?
 

יש לי אנטנה בסגנון "רצון" כעשרים שנה. מותקנת במרפסת.
בעבר היו לי בעיות של קצוות בחיבורים, שהיו תופסים קורוזיה, בגלל הגשם והייתי צריך "לחדש" את החיבור כל שנתיים שלוש.
פעם דחסתי לתוך הקופסה השחורה מסתם של אינסטלטורים והתופעה נעלמה.
אני גר בסביבה של התחדשות עירונית והמבנים עולים משלוש לשש קומות, אבל הקליטה די יציבה.
מדי פעם יש הפרעות, בעיקר בקול המוסיקה, במזג אויר קיצוני ואז אני עובר לאפליקציה, באופן זמני.
מה שהכי מפריע זה המתקנים להעלאת סחורות. מנופי המתכת האלו בהחלט מורגשים, אבל הם שוהים זמן קצר יחסית, כך שהתופעה נסבלת.
נהנה מאד משידורי FM.
 

תמונות מצורפות

  • אנטנה1.jpg
    אנטנה1.jpg
    KB 72.9 · צפיות: 96

מפנה אתכם לדיון בנושא באתר השכן.
 

לא כל כך נוראית אך לאחרונה יש הרעה.
 
הטיונרים מספקים חוויה האזנה ייחודית. לא אודיופילית פאראקסלנס, ולא עומדים מול המיטב של האנאלוג ואו הדיגיטל לסוגיו אבל מספקים חוויה סמי אנאלוגית בטעם מעניין ואף ממכר.
אין לי השוואה לעבר כי אני רק 5-6 שנים בערך בתחביב , אבל במרכז תל אביב הקליטה מדהימה ובגבעתיים סבבה..והכל תלוי במזג האוויר ובזוית של האנטנה...
סתם סיפור לשעת לילה, לפני חצי שנה הלכתי לביקור מוסיקלי אצל ידיד, חובב אודיו מוכר בתל אביב, להתרשם לראשונה מהמערכת הייחודית שלו. הגעתי עם עמדת השידור קליטה שלי , והוא ק"ג גבוהה, בלי מעלית בלי חנייה ....נראיתי כמו מחבל עם הטיונר טלפונקן 3137 הקדם מגבר- מפענח סטריאו התואם והאנטנה חכה של דיינלאב st-2 שביצבצו מתוך שקיות רמי לוי , מסתובב ככה בין הבארים של אבן גבירול. בקיצור, שמענו מוסיקה מוזרמת ואז תקליטים, ואמרתי לידידופיל שאירח, בוא נשמע רדיו, אמר לי " עזוב, לא בא לי.." אמרתי לו שזה עבורי לראות קליטה בתל אביב. בקיצור, חיברנו, תליתי אנטנה על המעקה, התבייטתי על קול המוסיקה, ובינתיים 2 דברים קורים, באים זוג חברים וברקע הרדיו עובד והפטיפון מסתובב על ריק זכר להשמעה הקודמת. הקליטה משגעת ושעת גאז בקול המוסיקה, ונהנים, ואז הידידופיל פונה לחברים שלו ואומר להם" איזה יופי נשמע הרדיו הא? " הם מסתכלים עליו ואומרים" אחלה בדיחה, אנחנו שומעים מהפטיפון לא ,הוא הרי מסתובב?" ואז אני בנונשלאנט ניגש ומשחק עם התחנה והם פשוט בהלם. המשכנו עם הרדיו עד שעזבתי, לא רצו לשמוע שום דבר אחר...והרדיו בן 30 יש לו חום גבוהה....
סיפור מיוחד עם מוסר השכל.

האוזניים שלנו מחפשות צליל טבעי כי מה לעשות גם אנחנו...טבעיים.
אנשים שומעים בריג אנלוגי יקר תקליטים שמוסטרו דיגיטלית ובמקרה של הסיפור הנ"ל FM ממקור דיגיטלי כשבעצם הם שומעים פילטרים שמבחינה מדידתית, כן, מדידתית, רק מחבלים בסיגנל המקורי.
מה מוסר ההשכל אם כן, לא אלעס עבורכם את הסטייק והמבין יבין.
 
לפני עשרים וחמש שנים או יותר לאחר שנואשתי מאיכות קליטת שידורי הטלוויזיה המקומיים (off air) וכן שידורי רדיו מתחנות מסוימות, החלפתי אנטנות, מגברים ופילטרים ואיכשהו הגעתי לאדם חביב ברשות השידור דוד גומבוש שמו.
הוא היה אחראי על נושא המשדרים של הטלוויזיה והרדיו. שיגעתי לו את השכל כי בד"כ התלוננתי על ניואנסים קטנים שרוב הציבור לא שם לב אליהם אך הוא אמר לי ששמח שיצרתי איתו קשר כי אני בין הבודדים ששם לב לירידות באיכות ובין כאלה שזה מפריע להם עד כדי כך שיחפשו ויטרידו את מי שצריך עד שהעניין יטופל ומינה אותי לטכנאי כבוד באזור תל אביב שממונה על דיווחי איכות הקליטה.
שיטת השידור האנלוגי באפנון תדר היא מיושנת וחשופה לכל מיני צרות אם זה חסימות תדרים, התאבכות, הנחתות, מזג אוויר ותופעות אחרות אך דווקא בעיות אלה יוצרות רומנטיזציה ונוסטלגיה של חווית ההאזנה אצל המבוגרים שביננו, מתקשר לפוסט הקודם שלי.
 

נערך לאחרונה ב:
...היום נזל לי הריר בראותי טיונר סטריאו חדש של מקינטוש MR89 שעולה 8,300 דולר.

המכירה של מקינטוש מתוך סטריאונט:
טיונר מרשים ואיכותי הכולל מבחר יציאות מרשים במיוחד.
מענין איך יתפקדו יציאות ה-XLR לעומת ה-RCA בשידוך למגבר מתאים.
הטיונר הזה גורם לי למחשבות לגביו.
 
לא מבין את הצורך להשקיע בטיונר כשאיכות שידורי הרדיו בארץ הם בין הגרועים אם לא הכי בעולם המערבי.
מוציא את החשק להאזין לרדיו.
 
לא מבין את הצורך להשקיע בטיונר כשאיכות שידורי הרדיו בארץ הם בין הגרועים אם לא הכי בעולם המערבי.
מוציא את החשק להאזין לרדיו.
האמת שאצלי בזמן האחרון באמת יותר קשה לקלוט ממש טוב. אבל זה גם מזג אוויר הפכפך, אנטנה שלא מקובעת וגם בונים כאן באיזור. אגב, מניין לך הידע על הקליטה בעולם? מסקרן.
 

אני לא מדבר על קליטה אלא על איכות הסאונד, איכות הסאונד ברדיו בארץ פשוט זוועה.
 
מהרדיו אתה מקבל איכות קליטה איכות סאונד אתה מקבל מרמת הציוד שברשותך
 
אני לא מדבר על קליטה אלא על איכות הסאונד, איכות הסאונד ברדיו בארץ פשוט זוועה.
דווקא מפורומים בחול, לא מזהה איזה נחיתות שלנו כאן בארץ.
 


Back
למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור