שאלה: מאיזה מחיר אתה קובע שהציוד הוא אולטרה הי-אנד?


האם יש דבר כזה אולטרה הי-אנד:


  • Total voters
    13

Vivaldi Audio

עוסק בתחום
הודעות
329
מעורבות
238
נקודות
43
נדמה לי שלדיון על "אולטרה היי אנד" יש כמה שכבות.

הראשונה היא סמנטית. מדובר במונח חדש יחסית. בעבר נהגו להשתמש בביטוי, המדויק יותר לטעמי, "היי-פיי" (High-fi). מה שמתחתיו כונה, בהתאם, מיד-פיי (Mid-fi) ולו-פיי (Low-fi). כשנכנס לאודיו הביטוי "היי אנד", זה היה כבר בשלב שבו העיתונות המקצועית נטתה להיות הרבה פחות נשכנית, השוואתית וברורה, וכמעט כל מוצר זוכה ממנה לשבחים. כלומר, כל מוצר הוא "היי אנד", לא "מיד אנד" או "לו אנד". אז איך מבדילים בין היי אנד מהסוג שראוי יותר לתואר, נאמר, מיד אנד, מהיי אנד באמת? ממציאים "אולטרה היי אנד".



השכבה השנייה, כמו שציינו כאן רבים, היא אכן שיווקית.



השכבה השלישית נוגעת באזור מסוים בשכבה השנייה, אבל צריך להיזהר לא להכין משתיהן סלט מבולבל ומבלבל.

למרות כל מיני אמירות כאן, תחום האודיו מתפתח כל הזמן. זה נובע משילוב בין כל מיני התפתחויות טכנולוגיות בתחומים אחרים לבין, בעיקר, משוגעים לדבר, שעד שהשחזור לא יישמע לאוזניהם אחד לאחד כמו המקור הם לא ינוחו ולא ישקטו. לבי מלא הערכה אינסופית אליהם. ואין דרך עוקפת, לפחות לא ברמת הטכנולוגיה הנוכחית: כדי שמכשיר יתקרב לאידיאל של החולמים האלה, צריך המון השקעה. וכמובן, רובה המכריע מבחינה מוניטרית איננו עלות הרכיבים, אלא עלות המחקר והפיתוח, או אם תרצו, עלות הניסוי והטעייה.

השלב הבא הוא, ששם בחוץ צריכים לדעת על המוצר הזה. וכאן מתחיל השיווק. לכן המילה שיווק רחוקה מלהיות מילה גסה. היא מתחילה להיות כזאת בשני תנאים: כשאיש המכירות מפריז, וכשהקונה פותה (סגול מתחת לאות ת'). בהינתן איש מכירות הוגן וקונה בודק, הכול נח על מקומו בשלום.



לסיכום, הביטוי "אולטרה היי אנד" הוא התחליף העכשווי, וברוח התקופה, לביטוי הקודם "היי פיי". וכמו הביטוי "היי פיי" הוא בא לציין מאמץ – נואש – להשעיית השיפוט.
 

yossie4

אוהב את התחום
הודעות
492
מעורבות
177
נקודות
43
היי אנד, אולטרא היי אנד, עייפתם...
שם תקליט ונהנה .....
ולענייננו, מיעוט האנשים שקונים ציוד "אולטרא היי אנד" מבינים ויודעים לשמוע וקנו רק משום שידעו להעריך את המוצר. רובם סביר להניח אפילו לא טרחו לשמוע את מה שידם משגת...... לא סתם ציוד האולטרא היי אנד מככב בקרב אוליגרכים, מתעשרים נובורישים מהמזרח הרחוק או משפחות המלוכה/השלטון במפרציות. כמובן נאמר בהכללה ויש תמיד יוצאים מן הכלל.

מיעוט המוצרים המוגדרים "כאולטרא היי אנד" מצדיקים את הערך הסוני/האיכותי שלהם. עיקר מטרתם הנו סמל סטאטוס, מיתוג החברה כמוצר "על" והרבה שיווק.
 

genvirt

חבר משקיען
הודעות
2,304
מעורבות
775
נקודות
113
אני רק שאלה שיוכל לבנות לעצמי ניקודת אחיזה והתחלה להבנת מיקום האולטרה היי אנד, (סתם לקחתי לדוגמא) - האם ד׳אגוסטינו נחשב לאולטרה?
 

רועי51

חבר משקיען
הודעות
880
מעורבות
204
נקודות
43
הלוואי ששוק ההייאנד בסטריאו היה נראה כמו שוק ההייאנד ברכבים.
עוד לא ראיתי יונדאי שמתעלה על מרצדס.
בהייאנד לעומת זאת....
דווקא מרצדס היא דוגמה לא רעה למותג שיצר לעצמו מוניטין מאוד מרשים שמצליח לא פעם להסוות מכוניות מאוד בינונית. די דומה למוצרי אודיו מהליגה המקבילה. ולענין " עוד לא ראיתי ..", קח סיבוב באיוניק 5.
 

tomertsin

מושעה
הודעות
12,603
מעורבות
2,203
נקודות
113
גנאדי,
הינה המחירון באירופה:

מה דעתך?

ד"א, הינה בדיחה / מתיחה של 1 באפריל: https://tmraudio.com/accessories/mi...silver-6-piece-audiophile-earwax-removal-kit/

תראה את המחיר :שתוי:.
 

moshem74

חבר משקיען
הודעות
1,377
מעורבות
463
נקודות
83
אני רק שאלה שיוכל לבנות לעצמי ניקודת אחיזה והתחלה להבנת מיקום האולטרה היי אנד, (סתם לקחתי לדוגמא) - האם ד׳אגוסטינו נחשב לאולטרה?
אם הריטייל מעל 20k $ אז כן.
 

genvirt

חבר משקיען
הודעות
2,304
מעורבות
775
נקודות
113
אם הריטייל מעל 20k $ אז כן.
אכן, תיארתי לעצמי מה שהוא בסגנון
 

ארז_וחני

חבר משקיען
הודעות
3,764
מעורבות
932
נקודות
113
כל כך הרבה מלל לתיאור מונחים שיווקיים.
הייתה לי מערכת סוני משולבת בשנות ה 70 שהיה רשום עליה ״ HiFi”.
שום Hi ושום FI….
סיסמאות שיווקיות חלולות שמטרתן לעשות בידול , שהלקוח ירגיש שזה לא עוד ״מערכת משולבת״, זאת מערכת HiFi….
מאז כל דבר הפך להיות הייפיי אז נולד הייאנד ותג מחיר בהתאם.
אבל כשרוצים תג מחיר גבוה יותר, הייאנד כבר לא מספיק והנה המונח אולטרה היי אנד נולד.
יש מצב שעוד כמה שנים ירצו לבדל מוצר יקר יותר מ״סתם״ אולטרה היי אנד ולעולם יוצג המונח השיווקי ״היי אנד סוף הדרך״ או ״The best ever”….

בסה״כ מדובר בצורך שיווקי לבידול לפי תג מחיר.
 

ארז_וחני

חבר משקיען
הודעות
3,764
מעורבות
932
נקודות
113
אני רק שאלה שיוכל לבנות לעצמי ניקודת אחיזה והתחלה להבנת מיקום האולטרה היי אנד, (סתם לקחתי לדוגמא) - האם ד׳אגוסטינו נחשב לאולטרה?
אם אתה שואל שייח סעודי אז לא כי את זה הוא שם בחדר אורחים, אם אורח מזדמן ירצה לשמוע משהו ברקע…
אם אתה שואל מישהו שעלות הסטאפ שלו מסתכמת נניח ב 100 אלף שח , אז זה בוודאי אולטרה היי אנד.
״אתה הבנת את זה ברוך ?״
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
בני אדם (גם אודיופילים) מושפעים משיווק במדיה, פרסומות, מובילי דעה, כתבות, חשיפה באתרים, דעות, אמונות, מוניטין, גאוות בעלות ועוד... שיווק אודיו אינו שונה משיווק מוצרים אחרים.

איזה פרסומות? חוץ ממג׳יקו ויולסון שעושים פרסום מתי בפעם האחרונה מישהו ראה פרסומת על רמקול/מגבר? ואם פרסומת אז איזו פרסומת? באנר קטן באחד מאתרי האודיו?

חשיפה באתרים זה מובילי דעת הקהל. אם ידברו עליו, הוא יצליח. לא ידברו ישאר עלום. ניקח חברה מעולה כמו אבלון. רמקולים מצוינים, מעולים, היי אנד במיטבו. אממה, משום מה לא הלכו פה.

מוניטין? ספר לי על זה. ישנן חברות חדשות, אפס מוניטין, מוכרות מדהים. למה? כי הן טובות מאוד. מג׳יקו פרצה לשוק עם אפס מוניטין, מוצר מעולה, נמכר מהר. אם לא היה טוב, פרסומות לא היו עוזרות לה. יש דוגמאות ליצרנים שפרסמו בטירוף ונכשלו.

שיווק אודיו היי אנד שונה לחלוטין מכל מוצר אחר. וזה משום שהוא נישה, מעט מאוד אנשים מבינים את ערכו. גאוות האחזקה בתחום האודיו מסדר לך מקסימום 60 איש שמבינים מה יש לך. אז זו גאווה מוגבלת מאוד.
 

Slim1900

אוהב את התחום
הודעות
234
מעורבות
97
נקודות
28
כל זה קורה רק במוצרי "אולטרה היי אנד" אבל זה לא קורה במוצרי היי אנד? אהה?

ולאחר קריאה של כל אילו שמסבירים למה אולטרה אנד זה שיווק ולמה אנשים מסכנים קנו בכסף שאין להם....
יש לי שאלה , האם מכל אילו ,"מנתחי השוק" יש להם מוצר אודיו במערכת שנקנה בכסף רב ולא שווה את המחיר ? שהתברר להם שהוא חארטה או שזה רק מוצרים שאחרים קונים ולא הם?
 
נערך לאחרונה ב:

ronensud

חבר משקיען
הודעות
1,194
מעורבות
733
נקודות
113
כל זה קורה רק במוצרי "אולטרה היי אנד" אבל זה לא קורה במוצרי היי אנד? אהה?

ולאחר קריאה של כל אילו שמסבירים למה אולטרה אנד זה שיווק ולמה אנשים מסכנים קנו בכסף שאין להם....
יש לי שאלה , האם מכל אילו ,"מנתחי השוק" יש להם מוצר אודיו במערכת שנקנה בכסף רב ולא שווה את המחיר ? שהתברר להם שהוא חארטה או שזה רק מוצרים שאחרים קונים ולא הם?
ברור, אתה פוגש אותם בלוחות.
מבין האנשים שאני מכיר יש מעט ''מנתחי שוק'' כמו שאתה קורא להם (אני מעדיף ''מעצבי דעת קהל''), שאתה רואה שיש להם קו מנחה ו ''עמוד שדרה אודיופילי'', שמבצעים רכישות שנשארות איתם לאורך שנים ויש לוגיקה לכל מהלך שהם עושים.
לאחד מהם קוראים נמר.
 

itay123

חבר משקיען
הודעות
3,718
מעורבות
2,432
נקודות
113
יש חברות בדרכ "בוטיק" שלא צריכות את כל ההייפ הפרסומי, השיווקי והמתרפס.
או יותר נכון "עזרה" בלמכור ולהתקיים.
בכדי שיהיו בתודעה ובנוף האידיופילי האיכותי כמו חברות "מיינסטרים" למינהן.

חובת ההוכחה עליהם
נטו ביצועים ואיכות בלי הייפ מיותר.

לגבי מחירים (למרות מחירן הגבוה מאוד!!) אני דווקה שמעתי אחרת, יש חברות בוטיק שקהל היעד שלה אף מגדיר אותן "VFM" (מטורף) בתחום הקצה כמובן.

זה לא לכל אחד
זה נכון
אבל מי שכבר משקיע והולך עם הלב והנשמה
שווה לו לבדוק גם אותם ולא להוות עיוור וחסר דעת או הבנה.
 

gds

מושעה
הודעות
2,098
מעורבות
756
נקודות
113
כל כך הרבה מלל לתיאור מונחים שיווקיים.
הייתה לי מערכת סוני משולבת בשנות ה 70 שהיה רשום עליה ״ HiFi”.
שום Hi ושום FI….
סיסמאות שיווקיות חלולות שמטרתן לעשות בידול , שהלקוח ירגיש שזה לא עוד ״מערכת משולבת״, זאת מערכת HiFi….
מאז כל דבר הפך להיות הייפיי אז נולד הייאנד ותג מחיר בהתאם.
אבל כשרוצים תג מחיר גבוה יותר, הייאנד כבר לא מספיק והנה המונח אולטרה היי אנד נולד.
יש מצב שעוד כמה שנים ירצו לבדל מוצר יקר יותר מ״סתם״ אולטרה היי אנד ולעולם יוצג המונח השיווקי ״היי אנד סוף הדרך״ או ״The best ever”….

בסה״כ מדובר בצורך שיווקי לבידול לפי תג מחיר.
היי-פיי (היי פידליטי) מתייחס לרכיבים טרנזיסטוריים שנאמנותם התפעולית היתה גבוהה בהרבה מהשפופרות שהם החליפו, אין קשר לאיכות הצליל מבחינה אודיופילית.
לפני שמישהו רץ לוויקיפדיה ששם הערך שגוי לחלוטין והוא מדבר על איכות הצליל, אבל מאז פריצת הטרנזיסטור למוצרי האודיו המונח תפס כמשהו שמעיד על איכות הצליל.
 
נערך לאחרונה ב:

genvirt

חבר משקיען
הודעות
2,304
מעורבות
775
נקודות
113
היי-פיי (היי פידליטי) מתייחס לרכיבים טרנזיסטוריים שנאמנותם התפעולית היתה גבוהה בהרבה מהשפופרות שהם החליפו, אין קשר לאיכות הצליל מבחינה אודיופילית.
לפני שמישהו רץ לוויקיפדיה ששם הערך שגוי לחלוטין והוא מדבר על איכות הצליל.
אכן, אתה צודק - מונחים "פיזיים" מזמן לא משמשים בהם כהגדרה ע"פ ספר, אלה כהגדרה המכוונת רמת המוצר אם אפשר לומר, כלומר אני מתכוון ש:
היי פידליתי - משמשים להגדרת מוצרים mass production
הי אנד - משומש להגדרת מוצרים רציניים יותר של חברות קטנות/מוצרי Luxury של חברות mass production באיכות וביצועים גבוהים וברף מחיר גבוה מול מוצרי "שגרה"
אולטרה היי אנד - זה כבר מוצרי בוטיק, בשימוש רכיבים אקזוטיים או סופר איכוטיים ויקרים, כול מיני קונצפטים, טופולוגיות לא שגרתיות, חומרים יקרים, צורות "מוזרות" וכו' וכמובן רף מחיר גבוהה מאוד עד ללא שפוי או נתפס ע"י אדם מין השורה (לא לוקח בחשבון שייחים כאן:))
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
4,890
מעורבות
3,005
נקודות
113
איזה פרסומות? חוץ ממג׳יקו ויולסון שעושים פרסום מתי בפעם האחרונה מישהו ראה פרסומת על רמקול/מגבר? ואם פרסומת אז איזו פרסומת? באנר קטן באחד מאתרי האודיו?
כמו בנושא חו"ל שמעולם לא ביקרת, גם כאן יש לי הרושם שלא ביקרת באתרים ברחבי הרשת - Sounstage, Stereophile, whatsbestforum, S' Steronet, Mono & Stereo, soundstagehifi, Darko Audio, Part Time Audiophile, Positive Feedback וכול האחרים מלאים בפרסומות גלויות (וסמויות) לעשרות אם לא מאות מוצרים מעשרות מותגים החל ממוצרים זולים ועד כאלה שרק יד אוליגרכים משגת.
חשיפה באתרים זה מובילי דעת הקהל. אם ידברו עליו, הוא יצליח. לא ידברו ישאר עלום. ניקח חברה מעולה כמו אבלון. רמקולים מצוינים, מעולים, היי אנד במיטבו. אממה, משום מה לא הלכו פה.
מבחני אודיו הם כבר מזמן לא עיתונות אובייקטיבית אלה שיר הלל ש"so called" כתבי אודיו רושמים.
מוניטין? ספר לי על זה. ישנן חברות חדשות, אפס מוניטין, מוכרות מדהים. למה? כי הן טובות מאוד. מג׳יקו פרצה לשוק עם אפס מוניטין, מוצר מעולה, נמכר מהר. אם לא היה טוב, פרסומות לא היו עוזרות לה. יש דוגמאות ליצרנים שפרסמו בטירוף ונכשלו.
מוניטין = תדמית, אין שום בעיה לבנות כזה מאפס במידה ואתה איש שיווק מבריק ע"ע אלון וולף/ווילסון.
שיווק אודיו היי אנד שונה לחלוטין מכל מוצר אחר. וזה משום שהוא נישה, מעט מאוד אנשים מבינים את ערכו. גאוות האחזקה בתחום האודיו מסדר לך מקסימום 60 איש שמבינים מה יש לך. אז זו גאווה מוגבלת מאוד.
שיווק היי אנד אינו שונה משיווק אחר, גם כאן השיווק נעשה בהתאם לפלח השוק - המוני, מצומצם, יוקרה או מוצר בוטיק....אף אחד בענף האודיו לא רשם את הספר מחדש.
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
4,890
מעורבות
3,005
נקודות
113
כל זה קורה רק במוצרי "אולטרה היי אנד" אבל זה לא קורה במוצרי היי אנד? אהה?

ולאחר קריאה של כל אילו שמסבירים למה אולטרה אנד זה שיווק ולמה אנשים מסכנים קנו בכסף שאין להם....
יש לי שאלה , האם מכל אילו ,"מנתחי השוק" יש להם מוצר אודיו במערכת שנקנה בכסף רב ולא שווה את המחיר ? שהתברר להם שהוא חארטה או שזה רק מוצרים שאחרים קונים ולא הם?
הלוחות ויבואנים שמבצעים טרייד הם המקום הטוב ביותר לפגוש מוצרים חדשים ש...אפס, לא סיפקו את הסחורה עבור הבעלים שרץ למכור.
 

genvirt

חבר משקיען
הודעות
2,304
מעורבות
775
נקודות
113
הלוחות ויבואנים שמבצעים טרייד הם המקום הטוב ביותר לפגוש מוצרים חדשים ש...אפס, לא סיפקו את הסחורה עבור הבעלים שרץ למכור.
גיא, האם אפשר להבין ממה שרשמתה שכול דבר ש"יוצא" ללוח - הינו "זבל" ורצון שדרוג דבר כזה או אחר במערכת בא מעובדה שמוצר לא טוב?
הרי גם אתה שדרגתה ובגדול, האם זה אומר שמה היה לך זבל ששמחתה "להוריד"? לא נראה לי...
 

shokroun

חבר משקיען
הודעות
1,340
מעורבות
653
נקודות
113
חוץ מהדיון הפורה, חייב להעיר שעדיף לנו ככותבים ומגיבים להגיב לגוף השאלה ופחות בניתוחי אופי של קולגות לתחביב... אני אישית סופר "לוגי" וראציונלי ברכישות שלי ( אותם רמקולים ומגברים וקדם למעלה מעשור וחצי+) ויודע היום גם להבין את הכיף והחן ותחושת החיות שאחרים עושים במסע של נסיונות החלפות וכולי...קרי, ת ח ב י ב.
אגב, אנחנו כמאזינים גם משנים העדפות בגלל תהליכים אישיים נפשיים פסיכולוגיים.
אולטרא היי אנד זה לא רק מוצר יקר, העלות היא כנראה תנאי הכרחי אך לא מספיק, האולטרא חייב לתת איזה ערך מוסף משמעותי ביכולות שחזור המוזיקה.
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור