רמקול רצפה קלאסי - Vandersteen 2Ce Signature II במבחן

  • פותח הנושא פותח הנושא dtown
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

dtown

מנהל
צוות האתר
הודעות
2,890
מעורבות
816
נקודות
113
 

רמקול "בונבוניירה",
לפי הסקירה והתיאור,
נשמע פורץ דרך בתחום הסאונד,
ביחס עלות לתועלת,
המחיר אטרקטיבי מאוד,
ביקורת די מחמיאה ובצדק.
 
כייף לשמוע שישנן מציאות לאודיופיל מתחיל ולאדיופיל משנמך ולכל מי שאינו רוצה לשפוך ים של כסף ועדיין יכול וראוי להנות מסאונד טוב.
נהנתי לקרוא נמר.
 
כיף לקרוא על רמקולים טובים במחיר סביר
 

כיף לקרוא על רמקול שלא נס ליחו אחרי כל כך הרבה שנים מאז הושק, מחיר נגיש הוא בונוס.
 
מאוד נהנתי לקרוא ומסכים עם כל מילה.
מכיר את הרמקול הזה עוד משנות ה 90 המוקדמות, ומאז שמעתי אותו בכמה נסיבות לאורך השנים, אבל הייתי בטוח שהפסיקו את הייצור. שמחתי לשמוע שהוא ממשיך ואף עודכן. תמיד היה לו ערך מצוין לכסף, ביצועים מצוינים ולמרות שהוא לא הכי נציל בעולם, עם קארי מנורות שמספק ביום טוב 80 וואט, הוא נשמע בזמנו נהדר.
לדעתי אחד היתרונות הגדולים שלו הוא העדר תיבה סטנדרטית, בסוג של מבנה שמתקרב ל Open Buffel.
מסכים שהגברה מצוינת וחזקה תוציא לו את המיץ ותביא אותו למיטב
בשורה התחתונה, יופי של רמקול במחיר מצוין.
אחלה סקירה נמר (ורד)
 
כתבה טובה מאוד על אחד הרמקולים שנחשבים קלסיקה של שנות ה-70, במחיר שפויי וסביר.

נהנתי לקרוא, תומר
 

שמעתי את הדגם הקודם עם הגברות קנדיות והיה פתוח ומלטף כפי שתיארת קסם של שנות השמונים שאולי גם מזכיר את הפולקים מאז.
רצוי היה להדגיש בכתבה את חיבורי כבלי הרמקולים שלא מתאימים לכל סופית ואת המרחק הנדרש מהקיר של לפחות מטר וחצי.
 
... רצוי היה להדגיש בכתבה את חיבורי כבלי הרמקולים שלא מתאימים לכל סופית ואת המרחק הנדרש מהקיר של לפחות מטר וחצי.
חיבורי הרמקולים מחייבים שימוש במזלגות (spade) קטנים מהסטנדרט (7/16 אינטש), שהם פחות נפוצים אבל ניתן בהחלט למצוא בחברות שונות וברמות מחיר שונות. אפשרות נוספת היא כבלים לא יקרים (אך איכותיים) שאני מלחים להם מזלגות כאלה. אפשרות נוספת היא חוט חשוף (bare wire), אם כי אני לא ממליץ על זה.

לגבי מרחק מהקיר, אמנם לא מומלץ לקרב אותם לקיר האחורי יותר מדי, אבל ממש לא הייתי אומר שמטר וחצי הוא המינימום. כל נושא המיקום תלוי מאד בחדר, בגיאומטריה ובמבנה שלו. בכל מקרה, מיקום רמקולים הוא חלק מהשרות שאני מחויב אליו (באותו מחיר :)).
 
סקירה יפה,נמר!!! :אצבע מורמת מסכים עם כל מילה לגבי ההגברה,כי שמעתי בזמנו אצל חבר את הגרסה הישנה של הרמקול עם נגן תקליטורים של SF ומשולב מנורתי של JADIS ולא אהבתי את התוצאה במילים עדינות. :(:מבולבל:
 

יופי של סקירה נמר.

מכיר היטב את הרמקולים הנ"ל ("גרסה וותיקה יותר"), שמעתי אותם ועדיין שומע כאשר מסתדר, אצל חבר מאוד וותיק שלי.
לא זוכר מה רכיבי ה setup היום, אך שמעתי אותם עם סט וותיק של מארק לווינסון (קדם/מגבר/נגן) - אהבתי:אצבע מורמת

אני לא זוכר במדוייק מה המרחק, אבל הם בוודאי לא היו קרובים לקיר....אבל לדעתי עמדו פחות מ 1.00 מ'. חלל דיי פתוח לשאר הפונקציות בבית (לא סלון).

:שתוי:
 
יופי של סקירה נמר.
למוצר איכותי במחיר הקורץ לכל כיס.
 
וונדרסטין עצמו קרא את הביקורת והוא מתלהב בהיסטריה כמו שאפשר לראות ;);););)
I1MG_20180510_154204.jpg
 

תמונות מצורפות

  • I1MG_20180510_154204.jpg
    I1MG_20180510_154204.jpg
    KB 23 · צפיות: 1,067
"מדובר ברמקול נטול תיבה" ??
לא חושב שלהחביא קופסאות מאחורי בד נחשב ל"נטול תיבה".
 
"מדובר ברמקול נטול תיבה" ??
לא חושב שלהחביא קופסאות מאחורי בד נחשב ל"נטול תיבה".

בקיצור. לא קראת את הביקורת.

אבל תודה רבה על העקיצה. זה תמיד נעים לקבל אחת כזו.

״מה הקטע שלו

בניגוד לדיעה הרווחת לא מדובר ברמקול נטול תיבה. עם זאת, מדובר ברמקול מחוזק בעזרת שילדת (כלוב) מתכת עטוף בבד (גרב) שתפקידו הוא אסטטי בלבד. מאחורי המעטפת תמצאו את הרמקול בעצמו והוא בנוי בתצורת Four-way כאשר יחידת הטויטר היא העליונה והיא בקוטר 1 אינטש העשויה מחומרים קרמים ואלומניום, יחידת מיד בקוטר 4.5 אינטש עשויה פלסטיק כמו יחידת הבס בקוטר של 8 אינטש. אך מתחת לכל אלה יחידה אקטיבית נוספת האחראית על התחום הנמוך והיא בקוטר 10 אינטש. חיתוך הקרוס בין היחידות הוא שישה דציבל לאוקטבה מה שאומר בעצם שמדובר בקרוס מנימלי לחלוטין. הרמקול מציג נתוני הענות לתדר מרשימים מאוד שמסדרים לנו 29 הרץ בתחום הנמוך ועד ל-29 קילוהרץ בקצה העליון. הנתון הזה מלמד אותנו שמדובר על רמקול פול ריינג׳ אמיתי.״
 
במילים אחרות, מדובר בתיבות קטנות מינימליות, כפי שאפשר לראות בתמונות שבכתבה. זה מבנה שונה ממה שמקובל בתיבה סטנדרטית ברמקול, למרות השימוש בתיבות. הדבר מתואר באתר של ונדרסטין (https://www.vandersteen.com/products/model-2ce-signature-ii):

Vanersteen Audio has designed and built innovative loudspeakers using advanced concepts such as minimum-area baffles for driver mountings that virtually eliminate cabinet edge and grille diffraction anomalies and alignment of driver elements to insure proper time arrival
 

נערך לאחרונה ב:
בקיצור. לא קראת את הביקורת.

אבל תודה רבה על העקיצה. זה תמיד נעים לקבל אחת כזו.

לא עקיצה. זה מה שכתוב בסיכום בסוף הכתבה.
ציטוט:
"כלומר: מדובר ברמקול נטול תיבה, מה שהופך אותו לטבעי לחלוטין ללא ״סרחים״ של תיבה שאינה חזקה ונטרלית דיה שמציג צליל מאוד ״נכון״ ולא ״מתובל״ ומתייפיף ומצד שני, יש בו את החמימות הזו שמתאימה מאוד לתיכנון של פעם."
 
לא עקיצה. זה מה שכתוב בסיכום בסוף הכתבה.
ציטוט:
"כלומר: מדובר ברמקול נטול תיבה, מה שהופך אותו לטבעי לחלוטין ללא ״סרחים״ של תיבה שאינה חזקה ונטרלית דיה שמציג צליל מאוד ״נכון״ ולא ״מתובל״ ומתייפיף ומצד שני, יש בו את החמימות הזו שמתאימה מאוד לתיכנון של פעם."
הנה ציטוט מכתבה שהתפרסמה ב TAS ב- 2003:

The enclosure features Vandersteen's trademark "baffle-less" design, which is just wide enough to house each driver. Four dowels surround the head module that houses the woofer, midrange and tweeter, supporting a wood-veneered end cap. This significantly diminishes the colorations and time smear caused by the front-baffle relections of conventional enclosures and gives the 2CE a more open, transparent sound​

כלומר, הרמקול הינו נטול דופן קדמית (baffle) ולכן גם אפשר להגיד שאין לו תיבה במובן שאנחנו מכירים מרמקולים אחרים.
הויכוח כאן יכול להתייחס להגדרות ודקויות. אני מקווה שההסבר בכתבה שלהלן מניח את הדעת :)

לכתבה המלאה:
https://www.vandersteen.com/media/files/Reprints/2cesigreviewabsolutesound.pdf
 

ברמקול נטול תיבה ,בהגדרה, הצליל יוצא בצורה כמעט שווה מקדימה ומאחורה, כי כידוע דרייברים מנגנים מ 2 הצדדים (טוויטרים פחות ממידים ווופרים).

ברמקול זה החלק האחורי אטום לחלוטין ומתנהג כקופסא לכל דבר, הייחוד ברמקול זה היא שהקופסא של המיד והטוויטר היא כמעט בגודל האלמנט עצמו ומבחינה אקוסטית זה מתנהג שונה לעומת אם אותו מיד וטוויטר היו מותקנים על פנל גדול.
 

Back
למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור