The mcgurk effect


menahem

כתב האתר
הודעות
1,536
מעורבות
360
נקודות
83
האם אני צודק?
לא.

1. מה זה אוזני זהב?
2. אתה רוצה נסוי מדעי אז תשתמש במתודות מדעיות - ניסוי שלפחות בעוד מקום ולפחות עוד אדם יכול לעשות פעם נוספת ולהגיע לתוצאה זהה או שונה לזה שלך ולעשות ביקורת
3.
במידה ונבצע את המבחן הקודם אז ניתן להגיד בוודאות שאין הבדלים שמיעים
אז מה מדעי פה? שאלת ה"מחקר" היא האם בני אדם יכולים להבחין בהבדלים שנובעים מציוד שונה או לא.

רוברט:
אני עונה לך בצורה הזו לא בגלל התנגדות או הסכמה למה שאתה אומר אלא בגלל שיש פה שיח ויכוח רצון,כלשהו,להוציא איזו שהיא תובנה מהדיון פה שהיא לא -ואני מדגיש היא לא - שיש בעיה עם רוברט האיש והאגנדה שלו או שכן או שלא ומה שבטוח אולי יש משהו בטענה שאי אפשר לשמוע הבדלים בנובעים מציוד איחזור שונה (יצרנים כבלים מה שלא יהיה).

לא תשכנע אף אדם בשום מקום העולם לחשוב שאולי יש בדברים שלך משהו ששווה בדיקה ברגע שאתה מכניס משפט כמו זה:
במידה ונבצע את המבחן הקודם אז ניתן להגיד בוודאות שאין הבדלים שמיעים
כי לעולם,בויכוח צריך את מידת הזהירות הענווה והספק - אחרת לשם מה להווכח ולשם מה לבצע ניסויים גם כמו אלה שעשו אצל שי ושניצל וגם כאלה,שכן נעשו,באקדמיה - ושאגב הגיעו לתוצאה מאוד מובהקת: בני האדם מנטרלי כושר הראייה מ נ ח ש י ם!

מה שנמר מנסה לומר כאן (ולא שוחחתי איתו אבל קראתי) זה שאתה יורה חיצים אח"כ קונה את המטרה התפורה למידות ירי החיצים ואחר כך מסמן את נקודת האמצע הבול פגיעה. זו לא טענה אלא ניסיון להכריח משהו להסכים למשהו שאין לו דרך לבדוק אם הוא מוכן להסכים או לא.

אני לא פוסל ניסויים אני פוסל ירי חיצים ואחר כך סימון המטרה. כדי לעשות ניסוי כזה עיוור ובעל תוקף מדעי - כפי שאתה מנסה לרמז - צריך מערך מאוד רציני של מתווה ניסוי מלווה בכמה וכמה בעלי מקצוע מכמה וכמה דסיפלינות רובן ככולן בתחום מדעי ההתנהגות ומדעי החברה ולא קשורים לאודיו (וגם לא לעולם הצרכנות).

זה מביא אותנו לנקודת החלטה מאוד פשוטה: מצד אחד צריך מתווה ניסוי מאוד מורכב הן מבחינה הנדסית הן מבחינת מתווה הנסוי ומצד השני אנחנו חווים כל יום,לפעמים כמה פעמים ביום,ולפעמים משתפים אחרים (פה ולא רק פה) ושומעים היזון חוזר ביקורת ואפילו טענות כדי תהייה על שפיות הדעת או טווח הידע - כל זה מביא לידי מסקנה אחת: טוב לחיות עם מה שיש - מורכב מידי,מסובך מידי וככל הנראה ממש לא במפת הדרכים שלנו (ושלי לצורך הדיוק) על מנת לבדוק בכלים ובמתווה של ניסוי מדעי כשר למהדרין.

עכשיו הבמה שלך. אם תוכל להיות זהיר לא דטרמנטיבי או דטרמנטיבי מידי אז בבקשה. אם אתה חושב שאין מקום לא לזהירות לא לספקות ולא תהיות אז אני (וזה רק אני) לא רואה טעם בהמשך ה"דיון" הזה כי יש לו פגמים באופן ההתנהלות.

אני כן חושב שמותר לאתגר את החשיבה בחשיבה אחרת. בחשיבה יותר מדוקדקת יותר מוסברת על ידי נתונים מדעיים ולהיזהר לא כולם,פה ובכלל,אוחזים בידע ובמידע הנדרש וצריך להביא את הדברים לעוסים מפוררים וברורים לכל אדם ושהקורא הנבון (ויש פה קוראים נבונים ולא מעט - ואני לא אחד מהם) הקורא הנבון יעשה את החשבון שלו,יגיב את התגובה שלו ויאיר את ההערות וההארות שלו.

יש לי עוד הרבה מה לומר אבל לא בטוח שיש עוד הרבה שרוצים לקרוא. אתן רק רמז אחד: גם בעיסוק המקצועי שלי וגם בזה האקדמי התמחתי בקבלת החלטות בתנאים של אי ודאות ובגלל זה אני אומר לך רוברט ובאמצעותך לכל מי שיטרח ויקרא את הפוסט הזה בכלל ואת השירשור הזה בפרט: רק קופי אדם (בבונים שימפנזה ובונובו) מסוגלים לבצע מבחן עיוור ולתת תשובה של כן או לא שמעתי הבדל בני אדם לא! - אלא עם עושים את המבחן במקום שאיננו דמוקראטי או תחת תנאים של כפייה שכבר עמדתי עליהם במקום אחר - איפה שהוא במורד השרשור הזה.

עוד פעם וכבר כתבתי את זה: הדברים האלה הם לא הכרות של הקרואים פה איתי והם לא ניסיון למשוך את הפוסט הזה לדיון התחום שאיננו מעיסוקו של האתר - הם כן איזה שהוא ניסיון לשם את הדברים בפורפורציות הנכנות כי כבר הסבלנות שלי קצה ואת צמד האותיות ד . י ואחריהן ! אני כותב אחרי הרבה מחשבה.....:(

התחלפה יממה - זמן לישון.

לילה טוב והאזנה ערבה.

מנחם.
 

יואלפלרמן

חבר משקיען
הודעות
2,427
מעורבות
106
נקודות
63
עמיר
אם עסקינן בתיאוריה מדעית, ברור שהיא חייבת להיות ברת הפרכה; לא ברת הפרכה - לא תיאוריה מדעית.

אבל מי מדבר פה על תיאוריה מדעית?

שמעתי, שמעת, שמעו, שומעים, הבני אדם לפעמים שומעים.
אתה יודע מה? יש אפילו הסברים טכניים מבוססי מדע וביטויים גרפיים להם ועוד ועוד. זה שאיש המדע ונוטר הידע מטעם עצמו לא מכיר ו/או מתכחש, זה בגלל שוירוס ה-BT השתלט על מרכז ההויה שלו. למה זה הדבר שחשוב לו? עניינים שאין להם קשר לאודיו ולכל דבר הקשור אליו. האם פורום זה הוא קבוצת תמיכה? בסיס לסידור אישיותי? לפחות לפי אדם אחד, כן.

אז ברור שמהבחינה העקרונית ייתכן ויש בעיה וייתכן שאין, כי אם עסקינן בחושים אז הרי הם יכולים להטעות ויש פרספציות, וקונספציות והשאות, ויש להם מגבלות, ובכלל יש בעיות זיכרון, וריכוז, ודיסוננס קוגניטיבי וכו', וגומר, וכיו"ב ועוד ועוד וגם ETC

אז איך אני יודע?

אני יודע את זה מהגשר על נהר האו
 
נערך לאחרונה ב:

roberts

מושעה
הודעות
2,825
מעורבות
647
נקודות
113
AK1, אני מסכים לגבי ההערה השנייה,:)

roberts, יש לי סיפור היכול אולי לענות על חלק מספקותיך, קצת ארוך, אבל אני מקווה שהוא מספיק בהיר לקריאה.

לפני זמן מה , היו ברשותי בו זמנית 3 דאקים שחלק החליפו בזמנו מספר נגנים ונעשו והשוואות שונות,
ובנוסף היה לי נגן דיסקים סוני שמצאתי בדירה השכורה כשניכנסתי אליה לפני 8 שנים,
כשפתחתי את הנגן כדי לנקות אותו , ראיתי שבפנים יש פחות חומרי גלם מבתוך DISKMAN טיוואני עלוב,
בקיצור הנגן דיסקים הכי מושפל שכנראה אתקל בו בחיי.

אז מה יש לנו, 3 דאקים ונגן סוני מושפל.
אני וחבר שלי שגם חובב צליל, החלטנו לעשות בפעם הראשונה השוואה A\B תוך שמירה על ווליום זהה ככל הניתן על ידי מספר דרכים.

אני מכיר את הדאקיםו אין לי ספק בכלל בהבדלים המשמעותיים הרבים בינהם.

התחלנו עם ההשוואות וכל פעם מישהו אחר החליף ומישהו אחר ישב,
ההבדלים שמצאתי בין 3 הדאקים והנגן המושפל היו כלכך זניחים עד כדי טעות דגימה.
כנ"ל גם החבר שלי.
שנינו עם פרצוף מודאג התחלנו להסתובב בחדר, וכל פעם שוב מנסים A\B , ושוב פרצוף מודאג ומבולבל.
בסוף אמרתי בקול רם, הכל שטויות ועם כבר שטויות אני נשאר עם המקור הכי זול שזה כאמור היה הנגן המושפל והעלוב.

התיישבנו שנינו והתחלנו להתבדח על עצמינו, תוך כדי שהמושפל מנגן
ואז תוך כדי שיחה במפתיע שנינו עיקמנו פרצוף, שמעו ממש אבל ממש גרוע,
איך זה יתכן, הרי בדקנו ובקושי רב הצלחנן להבדיל בין הנגנים אם בכלל.
המשכנו עם ההשוואות, אבל הפעם בצורה יותר מושכלת ולא אינסטנט A\B
בסוף היום אני והחבר התחלפנו בדאקים לסוף שבוע,
שוב, המערכת שלי באותו סוף שבוע ניגנה שונה לגמרי והשאירה אותי עם המסקנה
שכנראה יש אוברטונים הרמוניות או השד יודע מה שפשוט מסתתרים כשהמוח עסוק בהשוואה מהירה סטייל A\B, ולא באים לשום ביטוי אלה רק אחרי האזנה עמוקה שכאמור לדעתי לא קיימת במיבחני אינסטנט A\B, אותם שדים כנראה משפיעים גם על התפיסה שלנו על איך שאנחנו תופסים את ספקטרום הצלילים.

אני גר באיזור המרכז, אם אתה מהאיזור ואתה מעוניין אני בשימחה אשאיל לך דאק למספר ימים שתבדוק אותו בלי A\B ובלי לחץ. אחרי שתחזיר לי אותו, מסקרן אותי מה תחשוב על השינוי אם בכלל קיים.

שלום שי , איך אומר יצפן – בדיוק על זה רציתי לדבר איתך

אוחז אני למול עיני מאמר של חבר מה-AES בשם Tom Nousaine שכתב מאמר שהופיע בחוברת Audio בחודש מרץ 1997 . שם המאמר הוא The Case Against Long-Term Listening

מצורף לינק ל-PDF של המאמר :

http://www.nousaine.com/pdfs/Flying Blind.pdf

המאמר מסביר שאנו בני האדם רגישים לשנויים מהירים , הרבה יותר משנויים לאורך זמן רב . הדבר נכון לחוש הראיה והשמיעה כאחד.

בחוש הראיה הנושא די ברור - כשהחתולה מתקרבת לציפור בזחילה איטית - הציפור עלולה שלא להבחין בסכנה. ולהבדיל ברגע שמתרחשת תנועה/תזוזה פתאומית אז אנו (והציפור ) מאוד רגישים אליה ומגיבים מיד.

אתן דוגמא ששמתי לב אליה בשנים האחרונות והיא קשורה לאוזן האנושית .

כולנו מכירים את ההבדלים ברעשי האספלט השונים לאורך אוטוסטרדות מהירות . מתי אנו שמים לב במיוחד לרעש האספלט – כמובן כשאנו עוברים מסוג אספלט אחד לשני. לאחר כמספר דקות אנו כבר לא שמים לב לרעש האספלט המונוטוני והוא כאילו מתמסך ע"י האוזן , אולם מיד במעבר לאספלט הבא אנו נחזור ונשים לב לשנוי.

האוזן האנושית רגישה במיוחד לשנויים פתאומיים ומהירים ומכאן ניתן להבין שמיתוג מהיר ע"י קופסת מיתוג A/B היא הדרך הקלה ביותר להבחין בהבדלים במוסיקה (או רעש לבן) בין ציודים שונים.

האזנה למוסיקה לאורך זמן "מרדימה את רגישות האוזן" בדיוק כמו שרעש האספלט נעלם מאוזננו לאחר זמן מה.

כותב המאמר נותן דוגמאות על אותות מוסיקה עם אחוזי עיוות שונים 4,2,0.4 % שאיתם ביצע את הניסויים כדלהלן: .

כאשר השוו מוסיקה מעווותת (ברמות עיוות שונות) למוסיקה נקייה- כשביצעו את המעברים עם קופסת מיתוג A/B כמעט כל הנבדקים הבחינו בהבדל , אולם כהנבדקים התבקשו לשמוע את ההבדלים כאשר המוסיקה מתנגנת לאורך זמן (הנבדקים לא יכולו לבצע מיתוג מהיר ) אחוז ההצלחה בזיהוי הקטעים היה נמוך משמעותית.

אני בניתי קופסת מיתוג המאפשרת מיתוג כל סוגי הציוד: רמקולים , פאור, פרה, נגן CD ,כבלים (אינטרקונקטים וכבלי רמקול ) ועוד.

אין מצב שניתן לשמוע הבדלים יותר בקלות מאשר מיתוג מהיר A/B זאת מנסיוני , וכאמור אני נסמך גם ע"י המאמר שביצע ניסוי מבוקר ורב משתתפים אשר הוכיח זאת .

לגבי הבדיקה האישית שאתה בצעת , כנראה הבדיקה הראשונה עם הממתג A/B היא הבדיקה הנכונה ולא ההאזנה לאורך זמן.

מצורף לינק לאתר של כותב המאמר : http://www.nousaine.com/index.html
 

נערך לאחרונה ב:

roberts

מושעה
הודעות
2,825
מעורבות
647
נקודות
113
לא בכיוון

שי, אני חושב שלאחר תשובה כל כך מושקעת מצידי כולל המאמר המדעי בנושא , מן הראוי והכבוד לזולת שתפרט ותסביר מה "לא בכוון " ואיפה הכשלים לדעתך , גם במה שנאמר על ידי וגם במה שנאמר במאמר המצורף.

יום טוב-רוברט
 
נערך לאחרונה ב:

shay7629

אוהב את התחום
הודעות
215
מעורבות
70
נקודות
28
אין מצב שניתן לשמוע הבדלים יותר בקלות מאשר מיתוג מהיר A/B זאת מנסיוני

מצד אחד אתה רושם "אין מצב שניתן לשמוע הבדלים יותר בקלות מאשר מיתוג מהיר A/B זאת מנסיוני , "
מצד שני אתה רושם שאתה וחבריך לא הבחנתם בשום שינו כשערכתם השוואה לפי הדרך ה"קלה" בין ציודים שונים.
אני אומר שהדרך שלך לא נכונה, אתה אומר שכן, כי הרי הכי קל להבחין בהבדלים בשיטה A\B למרות שאתה אישית לא מבחין בהם.

המסקנה שלי היא שהשיטה לא טובה והטיעון שלך שלא הובחנו הבדלים לפי הגיוני אף מחזקת את טיעוניי, והמסקנה שלך ולפי הגיונך היא ששיטתך היא הטובה שיש.
זה ממש לא הכיוון שלי ושל הסיפור שלי,

אם היתה אפשרות לבדוק המון מגברים בטווח מחירים של 1000 ש"ח עד 100K ש"ח,ונניח שכולם בעלי נתונים דומים של הספק, ו% העיוות הD\F וכדומה, בתאוריה זה אפשרי מאחר שיש גם מגברים יקרים מאוד המספקים וואטים לא רבים והם בעלי % עיוות לא מהנמוכים שיש, וD\F בריצפה.

,אבל כל פעם עושים A\B בקפיצות של 500ש"ח, זאת אומרת מתחילים עם 1000ש"ח מול 1500שח, 1500 מול 2000 ש"ח
וכך הלאה עד שמגיעים לסכום הדמיוני לפחות בשבילי של 100K ש"ח,
אני טוען שאנשים יתקשו מאוד להבדיל בין המגברים בבדיקה לפי שיטתך עד למעלה סקלת המחירים, והמסקנה העלולה להתבקש היא שמגבר של1000 ש"ח נשמע מאוד דומה למגבר של 100K ש"ח. כל עוד הנתונים הבסיסיים דומים.

אם בדיקה מסויימת עלולה להביא מאזין לחשוב שמגבר של 100K נשמע כמו מגבר של 1000 אז משהו באמת לא בסדר בתהליך.

*מחיר לא מדד לכלום, אבל תתייחס אליו כאילו כל המגברים שניבחנו נחשבים לVFM גבוה לקטגוריה שבה הם נימצאים.
* במיקרים שיש זמן מוגבל, לדוגמא בהתרשמות מציוד בחנות סטריאו, אני כמוך חושב שעדיף להחליט מה נשמע יותר טוב מבלי לדעת מה מנגן, אבל זאת המלצה לאילו הנותנים משקל רב לבדיקות הנעשות בחנויות\תערוכות וכדומה, אני אישית חושב שכל עוד הציוד לא ניבדק בבית בנחת עם שאר הסט של הרוכש, הוא לא שווה הרבה, ואישית ואולי אף לצערי כמעט שום רכישה שלי לא בוצעה בדרך שאני ממליץ :) , לי פשוט אין את הסבלנות והזמן לזה.
 

נערך לאחרונה ב:

יואלפלרמן

חבר משקיען
הודעות
2,427
מעורבות
106
נקודות
63
רוברט

"כולנו מכירים את ההבדלים ברעשי האספלט השונים לאורך אוטוסטרדות מהירות"
"האזנה למוסיקה לאורך זמן "מרדימה את רגישות האוזן" בדיוק כמו שרעש האספלט נעלם מאוזננו לאחר זמן מה"
"כאשר השוו מוסיקה מעווותת (ברמות עיוות שונות) למוסיקה נקייה"


Q.E.D
 

shay7629

אוהב את התחום
הודעות
215
מעורבות
70
נקודות
28
בחוש הראיה הנושא די ברור - כשהחתולה מתקרבת לציפור בזחילה איטית - הציפור עלולה שלא להבחין בסכנה. ולהבדיל ברגע שמתרחשת תנועה/תזוזה פתאומית אז אנו (והציפור ) מאוד רגישים אליה ומגיבים מיד.

: http://www.nousaine.com/index.html

ההיגיון שלנו מספק מסקנות שונות ב180 מעלות.
בדיוק בגלל הסיבה שקשה להבחין בזחילה איטית בA\B במיוחד כשלא רואים את כל הסירטון ככה קשה להבחין בשינויים באודיו במיוחד שלא שומעים את כל היצירה.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,258
מעורבות
2,750
נקודות
113
רק ריפרפתי במאמר ההוא -- זה יותר ארוך אפילו מפוסט שלי.

אכתוב קצת "עצבן", כי יש לי עוד דברים לעשות, אז אני מתנצל על הטון:

רוברט לא הייחיד שטועה טעויות מהותיות בלי לשים לב.
(אני בטוח שגם אני, אבל לי אין שום יומרות לייצג את ה"מדע" וה"אמת").

הבנאדם שם, להלן "החוקר" במרכאות, משווה את יכולת הזיהוי הנכון של דיסק שהוכנס לו 4% עיוות הארמוני (נקרא לו HD) לעומת דיסק "נקי" (שנקרא לו CL), כשמשתמשים ב:

  1. השוואת A/B ישירה בין השניים
  2. מקבלים דיסק אחד מתוך השניים למשך זמן ארוך וצריך לומר אם הוא HD או CL, אבל ללא השוואות!
היות והמאזינים לא הבכרח מכירים את המקור (CL) על המערכת שלהם, ב-#2 הם למעשה מתבקשים לחוות את דעתם אם הוספו 4% עיוות או לא, בלי שייש להם רפרנס לשום דבר.

רק כתזכורת:
  • אנשים רגישים לאחוזים נמוכים של עיוות רק בסינוסים טהורים, כנראה בצמידות לשמיעת סינוסים נקיים יותר/פחות
  • מגברי מנורות רבים מגיעים בלי חשבון ל-5% עיוות הארמוני ויותר, ואנשים מעדיפים את זה
  • לפני כמה שנים נמר עשה ניסוי בקומפרסייה "עדינה", שמהר מאוד הגיעה ל-12% עיוות, ואנשים מעדיפים את זה על צליל "נקי"
כך שבקלות רבה אפשר לחשוב ש-4% עיות הארמוני זה מצב תקין ושהדיסק "נקי", במיוחד כשאין למה להשוות בכלל, לא רק לא למה להשוות מיידית.

אז על סמך אי-זיהוי מובהק של עיוות הארמוני לא-גבוה במוסיקה לא-מוכרת-במערכת, ללא רפרנס וללא השוואות, הבנאדם קובע שבדיקות זמן-ארוך אינן טובות!!

מילא אם הוא הייה נותן לנבחנים את HD לשבוע ואת CL לשבוע, בסדר לא ידוע, כדי שזה יהייה השוואה מיידית מול השוואה ארוכת-טווח, אבל לא, יש כאן השוואה מיידית מול אי-השוואה, מול "חוות דעת אם זה טוב או לא".

כפי שאמר shay7629, "לא בכיוון".

או, בניסוח אחר, אם טיפשות הייתה כואבת, גם לא מעט "מדענים" הייו צורחים.

ואם נניח שרוברט עוד פחות מוסמך מהכותב שם, ובהינתן שרוברט עצמו לא זיהה כמה המאמר מטומטם, לא נראה לי שלרוברט יש מנדט כלשהו לדבר על "מדע" בכלל ואודיו בפרט.

שיילך "לסבן" את מי שלא מבחין בכמה שטויות שהוא כותב באיצטלת "מדע".

מצטער של הכעס הלא-מדעי. כבר די נמאס לי מהיומרות והשרלטנות וההתנשאות וההטרדות שחוגגים פה.

די כבר!

עמיר
 

roberts

מושעה
הודעות
2,825
מעורבות
647
נקודות
113
רק ריפרפתי במאמר ההוא -- זה יותר ארוך אפילו מפוסט שלי.

אכתוב קצת "עצבן", כי יש לי עוד דברים לעשות, אז אני מתנצל על הטון:

רוברט לא הייחיד שטועה טעויות מהותיות בלי לשים לב.
(אני בטוח שגם אני, אבל לי אין שום יומרות לייצג את ה"מדע" וה"אמת").

הבנאדם שם, להלן "החוקר" במרכאות, משווה את יכולת הזיהוי הנכון של דיסק שהוכנס לו 4% עיוות הארמוני (נקרא לו HD) לעומת דיסק "נקי" (שנקרא לו CL), כשמשתמשים ב:

  1. השוואת A/B ישירה בין השניים
  2. מקבלים דיסק אחד מתוך השניים למשך זמן ארוך וצריך לומר אם הוא HD או CL, אבל ללא השוואות!
היות והמאזינים לא הבכרח מכירים את המקור (CL) על המערכת שלהם, ב-#2 הם למעשה מתבקשים לחוות את דעתם אם הוספו 4% עיוות או לא, בלי שייש להם רפרנס לשום דבר.

רק כתזכורת:
  • אנשים רגישים לאחוזים נמוכים של עיוות רק בסינוסים טהורים, כנראה בצמידות לשמיעת סינוסים נקיים יותר/פחות
  • מגברי מנורות רבים מגיעים בלי חשבון ל-5% עיוות הארמוני ויותר, ואנשים מעדיפים את זה
  • לפני כמה שנים נמר עשה ניסוי בקומפרסייה "עדינה", שמהר מאוד הגיעה ל-12% עיוות, ואנשים מעדיפים את זה על צליל "נקי"
כך שבקלות רבה אפשר לחשוב ש-4% עיות הארמוני זה מצב תקין ושהדיסק "נקי", במיוחד כשאין למה להשוות בכלל, לא רק לא למה להשוות מיידית.

אז על סמך אי-זיהוי מובהק של עיוות הארמוני לא-גבוה במוסיקה לא-מוכרת-במערכת, ללא רפרנס וללא השוואות, הבנאדם קובע שבדיקות זמן-ארוך אינן טובות!!

מילא אם הוא הייה נותן לנבחנים את HD לשבוע ואת CL לשבוע, בסדר לא ידוע, כדי שזה יהייה השוואה מיידית מול השוואה ארוכת-טווח, אבל לא, יש כאן השוואה מיידית מול אי-השוואה, מול "חוות דעת אם זה טוב או לא".

כפי שאמר shay7629, "לא בכיוון".

או, בניסוח אחר, אם טיפשות הייתה כואבת, גם לא מעט "מדענים" הייו צורחים.

ואם נניח שרוברט עוד פחות מוסמך מהכותב שם, ובהינתן שרוברט עצמו לא זיהה כמה המאמר מטומטם, לא נראה לי שלרוברט יש מנדט כלשהו לדבר על "מדע" בכלל ואודיו בפרט.

שיילך "לסבן" את מי שלא מבחין בכמה שטויות שהוא כותב באיצטלת "מדע".

מצטער של הכעס הלא-מדעי. כבר די נמאס לי מהיומרות והשרלטנות וההתנשאות וההטרדות שחוגגים פה.

די כבר!

עמיר

גם לרוברט אין סמכות מדעית , וגם למדען מה-AES אין סמכות מדעית - למי יש סמכות מדעית לכל הרוחות לזוג חוקרי האודיו מהאקדמיה חני וארז ?

היכולות של עמיר ל"כופף מציאות" מהפחד שלו לעמוד ב-BT חזקה מיכולת הכתיבה הארוכה והמרשימה שלו , שבדרך כלל היא

Talking a lot and saying noting .

גם לי בא להגיד - די כבר עמיר!!! בחור חסר ב---ם שכמותך - נראה אותך ב-BT
 
נערך לאחרונה ב:

roberts

מושעה
הודעות
2,825
מעורבות
647
נקודות
113
ההיגיון שלנו מספק מסקנות שונות ב180 מעלות.
בדיוק בגלל הסיבה שקשה להבחין בזחילה איטית בA\B במיוחד כשלא רואים את כל הסירטון ככה קשה להבחין בשינויים באודיו במיוחד שלא שומעים את כל היצירה.

אתה לא חושב שכדאי שתקרא את המאמר שנכתב ע"י איש מדע , ותראה שהמסקנות שלו הפוכות לשלך ?
 
נערך לאחרונה ב:

roberts

מושעה
הודעות
2,825
מעורבות
647
נקודות
113
רוברט

"כולנו מכירים את ההבדלים ברעשי האספלט השונים לאורך אוטוסטרדות מהירות"
"האזנה למוסיקה לאורך זמן "מרדימה את רגישות האוזן" בדיוק כמו שרעש האספלט נעלם מאוזננו לאחר זמן מה"
"כאשר השוו מוסיקה מעווותת (ברמות עיוות שונות) למוסיקה נקייה"



Q.E.D

יואל , אני מציע שתקרא את המאמר ותנסה להגיב אליו עניינית , בכבוד וברצינות
 

roberts

מושעה
הודעות
2,825
מעורבות
647
נקודות
113
אכתוב קצת "עצבן", כי יש לי עוד דברים לעשות, אז אני מתנצל על הטון:

עמיר

האם כשיש לך דברים לעשות אתה עונה בעצבנות ? - עכשיו אני מבין את ההתנהלות שלך בפורום............לטובת החברים כדאי שתכתוב כשאין לך דברים לעשות .
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,258
מעורבות
2,750
נקודות
113
גם לרוברט אין סמכות מדעית , וגם למדען מה-AES אין סמכות מדעית - למי יש סמכות מדעית לכל הרוחות לזוג חוקרי האודיו מהאקדמיה חני וארז ?

היכולות של עמיר ל"כופף מציאות" מהפחד שלו לעמוד ב-BT חזקה מיכולת הכתיבה הארוכה והמרשימה שלו , שבדרך כלל היא

Talking a lot and saying noting .

גם לי בא להגיד - די כבר עמיר!!! בחור חסר ב---ם שכמותך - נראה אותך ב-BT
נו, יפה -- זו התנהלות של איש מדע:

מראים לו בצורה די ברורה שייש bug מהותי במאמר של "איש המדע".

הוא לא מגיב לתוכן, לא מראה שאין bug, לא מראה שטעיתי בניתוח. כלום.

הוא לא קולט שאם מדען כותב שטויות, זה מה שלוקח ממנו את הסמכות המקצועית שהייתה לו מעצם תפקידו, תוארו או תשלום דמי חבר לעמותת ה-AES. זה גם מה שלקח מרוברט את הסמכות המקצועית לקשקש על "מדע" -- כתיב שטויות.

ואז מנסה בפאתיטיות ללעוג לארז, שאין לו יומרות בענייני מדע, אלא תהיות וסקרנות בריאים.

ואם אין שום סמכות-מקצועית מאחרי רוברט, מי ייתן לו את המנדט של נציג ה"מדע" וה"אמת"?

והעלוב מכל (בעצם לא ברור מה יותר עלוב ממה), זה שאי-המדע רוברט מעביר את העניין לנושאי פחד מ-BT שאף אחד לא מעוניין לקיים אותו חוץ מרוברט. ממש התנהלות מדעית -- לרדת לרמת ביצים כמו "בשכונה"

זה לא נתון שכולם רוצים BT ושההסבר לא קיומו הוא שהם פוחדים.
הנתון הוא שכולם מסתפקים בשמיעתם ולא רואים צורך לא להוכיח שהם לא הוזים ולא שהם אכן שומעים, ובוודאי לא לתת לרוברט תחמושת להציג אותם בפתאים והוזים.

אבל ההבנה של רוברט לא מגיעה לידי הבנת נתונים עד-כדי-כך פשוטים והסקת המסקנות הנכונות מתוכם.

עמיר
 

יואלפלרמן

חבר משקיען
הודעות
2,427
מעורבות
106
נקודות
63
"כולנו מכירים את ההבדלים ברעשי האספלט השונים לאורך אוטוסטרדות מהירות"
"האזנה למוסיקה לאורך זמן "מרדימה את רגישות האוזן" בדיוק כמו שרעש האספלט נעלם מאוזננו לאחר זמן מה"
"כאשר השוו מוסיקה מעווותת (ברמות עיוות שונות) למוסיקה נקייה"

Q.E.D

יואל , אני מציע שתקרא את המאמר ותנסה להגיב אליו עניינית , בכבוד וברצינות

אין קשר למאמר, יש קשר למה שאתה כותב כאן לאורך הזמן: אתה פשוט לא מבין במה מדובר, אפילו לא הבנת מדוע הבאתי את הציטטות הנ"ל.

כלומר: כל העניין הבסיסי הזה, שמדובר בשחזור מוזיקה בבית, בדגש על מוזיקה, הוא פשוט ממך והלאה.

לכן כל עניין ה-BT, קוספת המיתוג, ההתנצחות הבלתי פוסקת לטובת קידום איזשהו מבחן שיוכיח משהו שאין לך מושג בו בתחום שאתה לא מכיר ומנוגד לניסיון, חוסר היכולת שלך להבחין בהבדלים בשחזור מוזיקלי, הדיבור כאן על רעש ועיוותים, התיאוריה המופרכת שמשהו שאינו מדיד אינו שמיע (מעבר לעובדה שהוא כן מדיד אבל אתה לא מודע לכך) - הכל עניינים שלך, פרטיים, אישיים, שלא שייכים לנושא, ואתה ממשיך לצעוק אותם בקול גדול.

וסתם תיקון, ביטוי קטן לחוסר הבנה תהומי שלך: חבר ב-AES אינו מעצם חברותו בארגון זה מדען. משפט כזה יכול לכתוב רק מי שאין לו מושג ירוק במה מדובר באמת. לגבי המאמר: מכיוון שלא טרחת לענות לעמיר ולו כזית לגבי הטענות הענייניות שלו, אני משער שאתה לא באמת יכול לעשות את זה.
ומן הסתם יש לכך סיבה.
 

נערך לאחרונה ב:

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,057
מעורבות
1,497
נקודות
113
אבל רוברט בכל זאת כמה שאלות ספציפיות מכיוון שאף אחד לא אוהב להכשל בבלינד טסט ,
נניח שאני מבחא אליך הביתה 2 זוגות כבלים ספציפי שאני מכיר,
1- נורדוסט ולהלה
2-מגיק וופר של הרמוניק טכנולוגי
ושניהם עוברים את מיבחן הבדיקה שלך בקשר לספקטרום של התדרים , הרי שניהם לא מהונדסים משהו מיוחד ,ובטח אין להם חורים כל שהם בספקטרום , אין להם פילטרים ,אין להם רכיבים אקטיבים כמו נגדים או קבלים ,אין להם סילסולים מיוחדים ,שום מתכת חריגה ,
אז למה אני צריך לשמוע איזה כבל תחנה מרכזית , בוא נבדוק בין שני הכבלים הללו !
הרי אני מכיר את תכונותיהם ואת הצליל שלהם ,
הנורדוסט מהיר כברק ,סופר רזולטיבי , קצת דקיק במיד שלו , קצת "מקולף" בצליל.
ההרמוניק שמנמן בצליל , צליל גדול וחלק , קצת סגור למעלה , בס מאוד מורחב ,
ועכשיו אחרי שבדקת שאין הנדוסים ושהמכשירים שלך לא מוצאים שום הבדלים חשמליים ביניהם , וחזרת כמובן לטענתך שאף אחד על פני הכדור לא ישמע ההבדלים באם הבדיקות שלך לא מוצאות שכאלה ,
ואז מכיוון שאתה רוצה להוכיח שאתה צודק , ומיכיוון שאני רוצה להוכיח שאני והחברים כן שומעים הבדלים ,
אני אזמין כמה מומחים ותיקים להאזנה ( לא נערים נירגשים מהמעמד) , נניח אזמין את פלרמן ,נמר, עמיר ,ויאיר תמם ,
אני לא מזמין אותך כמובן ,בכדי שלא יהיה לחץ כל שהוא או השפעה אחרת ,
אני אחבר את הכבלים לשתי כניסות שונות של הקדם שלי בכדי שנוכל לעבור בלחיצת כפתור מאחד לשני ואפילו אדאג להסתיר התצוגה של המגבר,
מה אתה אומר ? האם יש לנו אפשרות לעשות ככה בלינד טסט עם 2 כבלים מוכרים וכל כך שונים, אחרי שבדקת אותם כדבריך?
והרי אם החברה הללו שומעים את ההבדלים ,אז יש הבדלים בין כבלים,ואז תתבקש לידום לנצח בעניין ,
בקשר לעוצמות , שתי הכניסות תהיינה כמובן זהות לחלוטין ,
לא חושב שהממתג שלך עושה טוב לעניין , עדיף הקדם עם הכניסות שלו ,
רוצה לבדוק הכבלים ,אני מביא לך אותם בסוף שבוע , ורוצה לראות בעיניים מה אתה בודק , אביא איתי עוד כבלים שאני מכיר עד שתמצא זוג כבלים שנמדדים כך שניתן להשוות ביניהם ,
קח בחשבון שאני טוען "שאולי יש הבדל במדידות בין כבלים ,אך זה אינו אומר כלום על איך הם נשמעים
,כלומר אנחנו נצא מהמקום שאני מכיר את ההבדלים בצליל בין כבלים שונים ,אין לי מושג כיצד הם נימדדים ,ומה שתאשר נשווה !
רק שתדע שהכבלים שציינתי למעלה , אפילו השכנה שמטגנת בצל במטבח שלה שומעת את ההבדל .
 

יואלפלרמן

חבר משקיען
הודעות
2,427
מעורבות
106
נקודות
63
לשניצל
הטענה של רוברט היא שאין הבדלים בין כבלים. כלומר: לשיטתו, כבל בסיסי ביותר משקם אלקטריק ונורדוסט ולהלה נשמעים אותו הדבר.
נשמע מופרך לכל מי שהתנסה, אבל רוברט לא התנסה - אבל הוא צועק.
כלומר: אלה הכבלים שצריך להשוות.

והוא אומר את זה לא בגלל שהוא בדק, לא בגלל שהוא יודע. הוא אומר את זה מתוך טענה מופרכת, שמכיוון שאין הבדלים מדידים בין כבלים אין הבדלים שמיעים; היא מופרכת מכמה סיבות, אבל כבר דשנו בזה.

וכל זה אומר אדם שאין לו מושג בכלל במה מדובר: כלומר, שכאשר מדובר בהבדלים באיזה הבדלים בכלל מדובר. כל זה אומר אדם שלא טרח ולו פעם אחת להתנסות בעצמו ולברר במה עסקינן.

וכל זה אינו נעשה כדי לפתור קושיה המטרידה מי מהחברים כאן, כל זה נעשה מצרכים אישיים ולכן האובססיה של BT, וההתנצחות, והדחיפה לעשות מעשה שיוכיח כמה הוא צודק ויודע ומבין בהשוואה לכל האחרים שלא מבינים ועוד ועוד ועוד.
 
נערך לאחרונה ב:

TakeOne

חבר משקיען
הודעות
2,915
מעורבות
865
נקודות
113
אבל רוברט בכל זאת כמה שאלות ספציפיות מכיוון שאף אחד לא אוהב להכשל בבלינד טסט ,
נניח שאני מבחא אליך הביתה 2 זוגות כבלים ספציפי שאני מכיר,
1- נורדוסט ולהלה
2-מגיק וופר של הרמוניק טכנולוגי
ושניהם עוברים את מיבחן הבדיקה שלך בקשר לספקטרום של התדרים , הרי שניהם לא מהונדסים משהו מיוחד ,ובטח אין להם חורים כל שהם בספקטרום , אין להם פילטרים ,אין להם רכיבים אקטיבים כמו נגדים או קבלים ,אין להם סילסולים מיוחדים ,שום מתכת חריגה ,
אז למה אני צריך לשמוע איזה כבל תחנה מרכזית , בוא נבדוק בין שני הכבלים הללו !
הרי אני מכיר את תכונותיהם ואת הצליל שלהם ,
הנורדוסט מהיר כברק ,סופר רזולטיבי , קצת דקיק במיד שלו , קצת "מקולף" בצליל.
ההרמוניק שמנמן בצליל , צליל גדול וחלק , קצת סגור למעלה , בס מאוד מורחב ,
ועכשיו אחרי שבדקת שאין הנדוסים ושהמכשירים שלך לא מוצאים שום הבדלים חשמליים ביניהם , וחזרת כמובן לטענתך שאף אחד על פני הכדור לא ישמע ההבדלים באם הבדיקות שלך לא מוצאות שכאלה ,
ואז מכיוון שאתה רוצה להוכיח שאתה צודק , ומיכיוון שאני רוצה להוכיח שאני והחברים כן שומעים הבדלים ,
אני אזמין כמה מומחים ותיקים להאזנה ( לא נערים נירגשים מהמעמד) , נניח אזמין את פלרמן ,נמר, עמיר ,ויאיר תמם ,
אני לא מזמין אותך כמובן ,בכדי שלא יהיה לחץ כל שהוא או השפעה אחרת ,
אני אחבר את הכבלים לשתי כניסות שונות של הקדם שלי בכדי שנוכל לעבור בלחיצת כפתור מאחד לשני ואפילו אדאג להסתיר התצוגה של המגבר,
מה אתה אומר ? האם יש לנו אפשרות לעשות ככה בלינד טסט עם 2 כבלים מוכרים וכל כך שונים, אחרי שבדקת אותם כדבריך?
והרי אם החברה הללו שומעים את ההבדלים ,אז יש הבדלים בין כבלים,ואז תתבקש לידום לנצח בעניין ,
בקשר לעוצמות , שתי הכניסות תהיינה כמובן זהות לחלוטין ,
לא חושב שהממתג שלך עושה טוב לעניין , עדיף הקדם עם הכניסות שלו ,
רוצה לבדוק הכבלים ,אני מביא לך אותם בסוף שבוע , ורוצה לראות בעיניים מה אתה בודק , אביא איתי עוד כבלים שאני מכיר עד שתמצא זוג כבלים שנמדדים כך שניתן להשוות ביניהם ,
קח בחשבון שאני טוען "שאולי יש הבדל במדידות בין כבלים ,אך זה אינו אומר כלום על איך הם נשמעים
,כלומר אנחנו נצא מהמקום שאני מכיר את ההבדלים בצליל בין כבלים שונים ,אין לי מושג כיצד הם נימדדים ,ומה שתאשר נשווה !
רק שתדע שהכבלים שציינתי למעלה , אפילו השכנה שמטגנת בצל במטבח שלה שומעת את ההבדל .

נו, אולי עכשיו ייצא השרשור הזה מהשיממון שלו.
תהייה בדיקה, יהיו תמונות, חוויות, בורקסים, ועוד קצת שמח כמו שרק שניצל הפקות יודע לעשות.
מצד שני, אני לא רואה את רוברט מסכים להצעה הזאת של שניצל. זה יכול לדפוק לו באמצע את כל מסע ההופעות בפורום. מייד נשמע את התירוצים או התנאים הבלתי אפשריים להרוג את היוזמה.
 

ארז_וחני

חבר משקיען
הודעות
3,765
מעורבות
932
נקודות
113
גם לרוברט אין סמכות מדעית , וגם למדען מה-AES אין סמכות מדעית - למי יש סמכות מדעית לכל הרוחות לזוג חוקרי האודיו מהאקדמיה חני וארז ?

(lol)
רעיון לא רע בכלל.
אם אתה מחזיק מעצמך מדען אז יש מצב שאני יכול לפתוח אקדמיה...
מה דעתך שנחבור ביחד ונפתח אקדמיה למדעי הכלום? (lol)

אתה תעביר קורס ל BT לש-ון

ארז
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,258
מעורבות
2,750
נקודות
113
שניצל,

זו נפילה למלכודת ולידיים של רוברט.

טסטים מהסוג שאתה מציע כבר בוצעו בעבר, יש בהם בדיוק את סוג הבעיות שנדונו, ורוב הסיכויים זה רק שנעשה צחוק מעצמנו ומהמדע.
  • רק אתה מכיר את המערכת שלך במידה הנדרשת. כל שאר הנוכחים לא. כלומר המבחן נראה כלפי חוץ כאילו יש בו כמה מומחים, אבל עיקרו מצליח / ניכשל רק על האוזניים שלך
  • זו השוואת A/B ישירה, שכבר ראו בעבר בכמה וכמה הזדמנויות שאינה מפגינה את ההבדלים, מסיבות שאינן מוסברות
יש הגדרה לשיגעון -- לעשות את אותו הדבר ולצפות לתוצאות שונות.

יוצא שבפועל לא נשנה את הסטאטוס-קוו (לא נוסיף מידע למה שייש כבר), אבל הניסוי ישמש -- ביידיים הלא נכונות -- כ"הוכחה ניצחת", כשבעצם היא לא.

לא האמנת לי ה"מבחן הנגנים" וראית מה קיבלת -- הכל הייה צפוי מראש.
זה אותו סוג טעויות.

אל תחזור לשם.
אל תעשה את זה.

עמיר
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור