תשמע.
מכיוון שאני מתחיל לזהות אצלך בעיה בהבנת הנקרא בקנה מידה מביך אני אסביר לך לאט ואולי תבין מהר. {רק אולי}.
[עמיר] כשמסבירים לי לאט אני מבין לאט -- עקב הגבלת קצב ההסבר
ותראו מי מדבר על הבנת הניקרא
1- אולפנים רבים משתמשים ברמקולים כרפרנס, בהרבה מהמקרים הרפרנס לא קשור לאיכות הרמקול אלה לעצם העובדה שמדובר ברמקול נפוץ ולכן לעשות עליו מאסטר יהיה צעד שיקלע {ברוב הסיכויים} לרמקול שימצא בביתם של המון חובבים.
[עמיר] הבנתי, B&W 800D ודגמים אחרים מסידרה 800 הם רמקולים נפוצים, שיימצאו בביתם של הרבה חובבים. וחוצמזה, אתה כנראה מדבר בעיקר על מוסיקה פופולארית, שחורה או אחרת, לא על חברות אודיופיליות של מוסיקה קלאסית, כמו BIS, PentaTone, Channel Classics, Telarc ואחרות שהתייחסתי אליהן
2- יש סיכוי יותר מסביר שהחברה שילמה כסף או נתנה רמקולים בחינם {אותו הדבר מבחינתי} על מנת שישתמשו בהם.
[עמיר] כן, אתה יודע בדיוק מה הסיכוי , ומעבר לזה, סיכוי לא אומר שזה המצב, אבל אתה מתייחס לסיכוי כאל עובדה
3- יש סיכוי יותר מסביר שאותו טכנאי התבקש להצהיר שהוא משתמש ברמקול הזה וגם על זה הוא קיבל כסף ויכול בהחלט להיות שהוא אכן השתמש בהם לכמה מאסטרים או הקלטות.
[עמיר] כנ"ל -- מעבר להבנת הנקרא יש לך כנראה בעייה קשה להבחין בין סיכוי לבין מציאות ובין המחשבות/פאנטאסיות/הערכות האישיות שלך לבין המציאות
4- זה ממש לא משנה על איזה רמקול תבצע הקלטה, יותר מעניין על איזה רמקול תבצע את המיקס. זה חשוב יותר מהמסטרינג {חשוב בעשרות מונים} ואני ממש לא מאמין שטכנאים יסכימו לבצע מיקס על רמקול שהוא אינו שטוח ויבש ככל שניתן.
[עמיר] אני לא בטוח שלא חשוב הרמקול של ההקלטה, ביחוד כשייש מעט מיקרופונים, אבל גם מיקסים עושים עם B&W, למרות שהם נראים לך אישית (ולא ברור על סמך מה בכלל) לא שטוחים. בעצם אתה רק מחזק את הטענה ש-B&W כן שטוחים לדעת הטכנאים והמפיקים
5- מכיוון שאולפנים זקוקים לרמקולים שקופים, ניטרלים וכ"ו ואתה זה שהצהיר להם בחרו בחברה הזו מסתבר שהצהרת על כך שהם עומדים בקריטריונים הנ"ל. לא אני ההוזה והמפנטז, זה אתה שפשוט לא שם לב מה הוא כותב ובאיזה הקשר.
[עמיר] לדעתי אין ספק שהרמקולים שטוחים/טבעיים/מדוייקים/מפורטים במידה שמצדיקה את הבחירה הדי-גורפת שלהם ע"י הרבה חברות, כולל אודיופיליות. אם אתה חושב שהם לא, אולי מישהו צריך "להודיע לך" שאתה טועה...
אז איך מנהלים ויכוח.
- לא מתווכחים על אולפנים ואופן השימוש ברמקולים להקלטה, מאסטר, מיקס עם אדם שזה המקצוע שלו ואת רוב חייו מבלה סביב התחום הזה.
[עמיר] הנה עוד דוגמה לזה שסיכוי לא מבטיח שזה עובדה. הסיכוי האפריורי שתדע מה אתה מדבר היה גבוה. העובדות שונות.
- לא מספרים לאודיופילים שמכירים את כל הפולישטיקים על הרמקולים ה"נבחרים" על ידי הטובים בתחום.
[עמיר] לא הייתי "מספר לך" אם היית מתעדכן בעצמך לפני שאתה כותב דברים שחלקם מוכחים כלא נכונים בעליל, וחלקם "רק" מאוד מפוקפקים, על סמך "סיכוי" שאתה מעריך בעזרת האצבע והרוח.
- לא כותבים הרבה מלל בויכוח. ככל שתכתוב יותר כך נבין שאתה נמצא יותר בפינה
[עמיר] ברור שעדיף מעט מלל, אם כי המסקנה הפינתית נובעת מהסקת מסקנות לא-לוגית. אני כותב מה שבא לי לראש ברגע שזה מופיע ולא טורח להשקיע עבודה בלקצר. אין שום קשר להימצאות בפינה חוץ מהאסוציאציות הפרטיות שלך.
הגיע הזמן להפסיק עם השטויות וללכת לישון...
עמיר