בני שלום וברכה ידידי
כולנו הרי מסכימים שחברת MISTRAL בחרה להעתיק חיצונית את הרמקולים הבכירים שלהם(לצערי) כ-סדרת 800 של B&W, על זה אין עוררין ואין ספק.!!!
לצורך הדיון ה-SAG500 אינו זהה ל-801 NA, הם כמובן דומים באופן כלליאך שונים מהותית במיוחד בתחום הסוני המתקבל.
1. התיבה שונה לחלוטין - הכימורים שונים לחלוטין, השכבתיות שונה לחלוטין, גם השיפוע המדובר שונה.
נכון הם מאוד מאוד מאוד דומים, אבל זה בהחלט לא CLONE ולא ז-י-ו-ף או כמו שאנשים אוהבים לקרא להם כך.
2. הבסיס שונה לחלוטין, הבסיס הוא בעצם קריטי לאלמנט הבאס כדי שישמע כפי שהיצרן תיכנן, במיסטראל יש פלטה מנותקת לחלוטין, שאת הרמקול פשוט מעמידים עליו, פלטת הבסיס שלהם הוא סוג של פטנט, בעזרתו רמקול ששוקל 80 ק"ג ניתן לשנע אותו (להחליק אותו בקרקע) כאילו היה שוקל 5 ק"ג!!! ולשנות את זווית הרמקול כאשר הוא מסתובב (כאילו על חוגה בבסיס) יחד עם זאת לפלטה יש השפעה סונית אדירה על תוצאת הבאס, והגדולה במיסטראל במיוחד ובמיוחד ה-500 זה התחום התחתון שנשמע כמו סאב וופר עצמאי !!!!! באס עמוק ורזולציוני, מפוקס והכי חשוב מוזיקלי כזה לא שמעתי בשום רמקול קיים!!!!! בטח ובטח במחירים הנ"ל.
3. צורת הטוויטר רחוקה שנות אור אחת מהשנייה, כלל אינו דומה ואפילו לא מתקרב!!
...
בני, שכחת שגם אתה מעתיק ומוריד סרטים ומוזיקה מהרשת....חחחחחח
חבר itarc,
אני חייב לציין שהתנהלותך בהקשר להעתקה הבוטה הזו מאוד מקוממת אותי.
זה מאוד דומה בעיני להתנהלות של עו"ד של עבריין שהואשם בדברים חמורים, ואז עוה"ד רץ להתראיין בכל מקום ולשטוף את דעת הקהל בזה ש"כולם עושים ככה", וזה "לא בדיוק איך שאומרים", וזה בעצם נורמאטיבי, ולא צריך לעשות מזה עניין גדול.
ולצורך כך יש כאן שימוש טקסטואלי וויזואלי בכל הטכניקות האפשריות של החלקת הדמיון, הדגשת ההבדלים והטלת רפש בכל מה שזז, מיצרני רמקולים ועד גולש בפורום, במגמה ברורה של לעגל פינות ו"לסגור את
הנישה הזו".
למשל, מעבר לדברים ש
הודגשו באדום, אף אחד לא טען שהכל זהה, אבל
כמה מקום ופוקוס הוקדש להבדל בבסיס, כולל כמה זה של מיסטראל טוב ומצויין? מישהו שם לב איך מכניסים כאן שטיפת מוח? מדהים!
לך תוכיח שאין ל-X אחות כשעוה"ד מאשים את אביו של X שהתהולל עם כל נשות השכונה וחצי מילדות השכונה הם אחיותיו של X.
אלה טכניקות חזקות ויעילות, אבל מקוממות לכשעצמן, לא הרבה פחות מעצם ההעתקה המקורית, שמשום מה אינה מטרידה אותך במיוחד. כל אחד והמצפון שלו, אבל בכל זאת.
חבר נמר,
אתה אומר, בצדק
רב אך
חלקי:
לא אכפת לי מי העתיק ומי חושב שזה לא ראוי. הצרכן הסופי, זה שרוצה לשמוע מוסיקה באיכות גבוהה מבלי לקרוע את הכיס הוא החשוב ביותר עבורי. אם המסטרל נותנים פתרון כזה מבחינתי זה רק ברכה.
...
כל אלה לא קשורים כלל וכלל לנושא החשוב מכל. סאונד ותמורה למחיר. וזה בדיוק מה שעליו צריך להיות הדיון. כל השאר הוא קשור לקשר שבין המקור לחיקוי ולא בין הצרכן הסופי שרוצה להינות מצליל טוב.
אני מציע שלא
רק הסאונד והכיס -- חשובים ככל שייהייו -- צריכים להיות בדיון, אלא גם הענף שעליו הסאונד יושב.
ענף המוסיקה כבר הגיע למקום מאוד רע בגלל המעתיקנים והמפיצים למיניהם.
אם נותנים לזייפנים ומעתיקנים, במיוחד כאלה שיושבים במקומות שאינם מגינים על זכויות יוצרים, להתחרות בחברות שמייצרות לנו את הסאונד, ועוד במחירי היצף ובאיכויות שמתאפשרים במידה רבה ע"י
עצם הגניבה וההעתקה, אנחנו יורים לעצמנו ברגל.
בואו לא נסתכל רק על רדיוס הראייה הצר ביותר, אלא נראה מה המשמעות של לתמוך ולעודד גנבים ורמאים!
נמר -- אנא, אל תיתן ידך לדבר הזה!
בברכה!
עמיר
נ.ב., אמנם הטלת הרפש גם ב-B&W סתמה לי את הפה, עד שראיתי עוד דברים שמראים שאולי זה לא כך, ושלמרות הרושם הראשוני המשכנע, B&W לא בהכרח העתיקו מ-KEF. אולי אתייחס בהמשך.
בכל מקרה, B&W לא הסתמכו על המוניטין של KEF עבור עצמם ולא יצאו לשוק במחירי היצף!