אלדר, הידוע בשם המשתמש שלו כאן "שניצל", ביקש שמשתתפים בפורום יסקרו את המערכת שלו.
לצורך זה הוקם פנל חד-פעמי הכולל את ניתאי (nitayn) , יובל (stereophile) ואני. בפגישה נכח גם גיא (hornless) .
פירוט המערכת של אלדר וכן צילומים של המערכת יובאו בהודעה הבאה.
הצילומים הם של ניתאי.
נתחיל עם התרשמותם של המשתתפים מהמערכת של אלדר.
ניתאי
ערב קריר בתל אביב (הכול יחסי), אני על הקטנוע שלי, בתא המטען כמה דיסקים (מוזרים), ועל כתפי חברתי המצלמה.
נרגש.
בדרך אל אלדר הידוע בכינויו שניצל עצבני שם קבעתי עם יהושע גומא וסטריאופיל במטרה לבחון את המערכת המפורסמת של אלדר.
כניסה
דירה יפה או מה שנקראת זאב בעור כבש.
אלדר או שניצל מה שתבחרו פותח את הדלת.
איש נחמד אלדר ממש לא עצבני.
הקלה
כולם כמעט מעשנים.
נכנסים לחדר ההאזנה.
איזה כייף לראות השקעה שכזו, הכול מושקע לפרטי פרטים, מארון החשמל עד לאחרון האינטרקונקטים והגביעים שבקירות.
יהושע יפרט את הפרטים הטכניים לגבי כל חלקיה של המערכת המופלאה הזו
והרשימה היא ארוכה.
אני מציץ, בוחן. מקנא ומתחיל לצלם.
יאללה הגיע הזמן להאזין.
צליל ענק גדול מהחיים, מדויק, נכון ,חי, וואו.
המערכת דינאמית ומפורטת ברמות הגבוהות ביותר, מוזיקאלית מאוד ובעיקר מהנה ולא מעייפת.
לא אנאליזה של סכין אלא אנאליזה שבאה מהנשמה של המוזיקה.
איזה כייף.
יהושע שם את החמישית של מאהלר.
איזה באסה.
לא סובל את הבומבסטיות של הנאצי הזה.
אני שם את המוזיקה שהבאתי.
כולם מפוחדים ממה יבוא על אוזניהם (הצלחתי ליצור פה בפורום שם של מישהו שמאזין למוזיקות מוזרות)?
הם נרגעים ואלדר אפילו נהנה ומבקש פירוט של מה שאנו שומעים:
http://www.kammerflimmer.com/
אני מקשיב
וההרגשה מוזרה לגמרי
הפרזנטציה שונה לחלוטין מאצלי
ולמען האמת פחות מרגשת
ממה שאני רגיל אצלי בביתי
לא עניין של טוב ורע, בסוגי המוזיקה שאני מקשיב להם המערכת של אלדר פחות עושה לי את זה
בג'אז ובקלאסי היא אחת הטובות ששמעתי בחיי.
הגיע הפרק הטכנוקראטי
יהושע הביא שני שנאים מבדלים
אחד מהם מחובר ברוב כבוד לסידי
הסכמה כוללת מצד הנוכחים שהשנאי רק פגע בצליל.
פתאום בא לי לשמוע את המערכת של אלדר ב- by pass של הרום קורקשיין
מתחילים להקשיב מפעילים ומכבים
לטעמי האישי בלבד במערכת הספציפית הזו הרום קורקשיין מקלקל
הנוכחים בחדר לא מסכימים איתי
על טעם ועל ריח לא מתווכחים.
אלדר משנה מפת סאונד ברום קורקשיין( בתוך המכשיר יש כמה סוגי מפות סאונד)
התוצאה טובה יותר אך שוב לטעמי האישי בלבד הרום קורקשיין פוגע
מעגל פינות זו המילה הנכונה
סוג של eq שאני לא יודע אם המוזיקאי והמקליט המקוריים התכוונו אליו
עניין של טעם וריח.
בגדול לא אכביר מילים
מערכת נפלאה עם פרזנטציה גדולה מהחיים
יש שיאהבו ויש שפחות אבל אין ספק שזו מערכת מדהימה
אישית חסרה לי טיפה אינטימיות בפרזנטציה, הסאונד היה גדול מהחיים מה שהפריע לי במעט.
שאפו אלדר.
נהניתי מאוד.
יובל
רבות שמעתי על הסט-אפ של אלדר, אחרי שסוף כל סוף האזנתי לו כמספר שעות אני יכול לומר שמדובר באחת החוויות היותר מעניינות שהיו לי עד כה בתחביב האודיו.
נכנסים לחלל גדול ופוגשים סט-אפ מרשים ביותר, כזה שגורם לך לרצות לשמוע אותו קודם ולא לדבר על הציוד.
ניכר, כי כל הבית מוכוון אודיו ומושקע ביותר, החל מארון החשמל ועד הפרטים הקטנים כמו שולחן סלון שלא קיים אצל אלדר מטעמים אודיופיליים
אלדר השמיע לנו כמה דברים שהחבר'ה הביאו, המערכת הקיאה כמה קטעים איזוטריים של יהושוע, ניתאי הביא מוזיקה אלקטרונית מעניינת מאוד ולאחר מכן המשכנו קצת עם מוזיקה "מקומית" וקטעים מוכרים מהאוסף של אלדר.
הציפיות היו גדולות, אך בהתחלה, ממש לא התחברתי, היה נשמע לי לא טוב, היו הדהודים של החדר, הבאס השתלט, במיוחד בצד שמאל, החבר'ה גם התעקשו לשמוע בווליום מטורף שהשאיר כנראה את חותמו בעור התוף שלי.
לא יכולתי להצטרף לקריאות ההשתאות והתשבוחות של החבר'ה ואמרתי את דעתי (מי שמכיר אותי יודע שבדר"כ אני לא מהסס לומר את מה שאני חושב, לטוב ולרע, משתדל כמובן לעשות זאת בצורה מכובדת). אלדר שמע את דבריי, מזג לנו עוד קצת ויסקי, לחץ על כמה כפתורים בלינדורף, הוריד קצת מהבאס ואז מבחינתי התחיל הערב
מה אפשר להגיד, המוזיקה זורמת, שקופה, מפורטת, הפרזנטציה גדולה, עמוקה, תלת מימדית, ה extension בבאס מדהים (לאחר התיקון גם לא השתלט), ניתן ממש לחוש את הרזוננס של כלים במרחב. שום דבר לא בא על חשבון משהו אחר, אתה מקבל את כל החבילה ובגדול.
אתה שומע ביג בנד כאילו אתה בהופעה, בקלאסי אתה מקבל נוכחות של orchestra.
פנטסטי! או בקיצור - רפרנס! ללא ספק סט-אפ אולטרא-איכותי. מושלם? כמעט... אבל לא.
בדרכי הביתה, ניסיתי "לנתח" את הערב, והגעתי למסקנה שלאורך כל הערב לא ממש התרגשתי מהסאונד.
אולי זה המרחב האקוסטי הגדול יחסית, אולי זה גורם אחר במערכת, או אפילו מצב רוח שלי, אבל מבחינתי הפרזנטציה היתה לי קצת רחוקה, לא מספיק עוטפת ולא אינטימית דיה.
פתאום נזכרתי שהיו סט-אפים שריגשו אותי כמעט עד דמעות, אך הרגע יצא לי לשמוע את אחד הסט-אפים המשובחים והמושקעים ביותר בחיי ומשהו אמוציונלית בסופו של דבר היה לי חסר שם, לא אינטימי מספיק, הנגנים אמנם בסלון, אך כאילו לא מנגנים בשבילי (קצת קשה להסביר זאת), הפרזנטציה לא ממש עוטפת ומחבקת אותך באהבה.
make no mistake, הסט-אפ הזה הוא ברמת רפרנס ורחוק מאוד מכל מה ששמעתי ועניין ההגשה יכול להיות גם עניין של טעם אישי.
מעל הכל, ארצה לציין בזאת, ששמחתי יותר מכל, להכיר דמות מעניינת מאוד, אלדר, אדם סימפטי מאוד, בעל נוכחות, קלילות, שעושה צחוקים, פתוח בדעותיו, מה שגם מעיד על צניעות רבה.
אלדר הוא אודיופיל, בכל רמ"ח איבריו, כל פרט במערכת מושקע עד הסוף, אין קיצורי דרך, עדות לפתיחות היא העובדה שיש רזונטורים על הקירות (שהטכנוקרטיים יגידו שזה וודו). אלדר לא נעול על שום דבר, מתייחס לכל דעה ברצינות ועם מלוא תשומת הלב.
בכלל במפגשים כאלו כיף להכיר את האנשים מאחורי הניקים ומניסיון עם מפגשים בעבר, בדרך כלל ההפתעה היא לרוב נעימה. התחביב זורם ללא ספק בדמינו ואפילו נשארנו בסוף להשוות בין שנאים, just for fun.
השעה היתה מאוחרת, נפרדנו כל אחד לדרכו, עייפים אך מרוצים .
(great)
יהושע
עבורי, מפגשים כאלה, מעבר להאזנה למערכת, הם גם מפגשים אנושיים וחברתיים. את ניתאי, יובל וגיא פגשתי הפעם הראשונה ושמחתי מאד להכיר אותם. מעניין איך בפגישה פנים אל פנים, כל אחד מהאנשים שונה לחלוטין מהתמיד שלו כפי שהיא הצטיירה לי מקריאת הודעותיו בפורום.
את אלדר פגשתי שלוש פעמים לפני כן, הפעם הראשונה הייתה בתערוכה, לפני כחצי שנה. אחרי זה ביקרתי אצלו פעמיים ושמעתי את המערכת שלו. למדתי להוקיר ולכבד את אלדר, הן כאדם והן כאודיופיל. בניגוד לתדמיתו שהצטיירה לי מהודעותיו בפורום, אלדר הוא אדם צנוע וחביב. אלדר הוא אודיופיל אמיתי בעייני – זה גם בשל ההשקעה מעוררת ההתפעלות שלו במערכת וגם משום שהוא בודק ומנסה כל דבר והוא לא מהסס לבנות דברים בעצמו ולנסות אותם – ובסוף לבחור במה שאכן מתאים ביותר.
התרשמותי מהמערכת
ראשית, חשוב לי לציין שכל מה שאני כותב, גם על המערכת הזאת וגם על כל מערכת אחרת, נכון אך ורק בהתאם לטעמי ולהעדפותיי האישיות.
המערכת של אלדר היא המערכת המרשימה ביותר ששמעתי, בעלת צליל שאינו דומה לאף מערכת אחרת שייצא לי לשמוע. צליל מפורט ודינאמי במידה לא רגילה, צליל גדול מאד, חי מאד ובעל במה ענקית. לתחושתי, יש הדגשת-מה של הצלילים הבינוניים-גבוהים, עם נטייה קלה מאד לחריפות מסוימת.
שמענו בעיקר ג'אז. עם זה שהצליל של המערכת מרשים באופן יוצא מהכלל, בעת ההאזנה שאלתי שוב ושוב את עצמי אם אני אוהב את איך שהמערכת נשמעת, או לא. אם כי אני לא סגור עם עצמי עד הסוף, נראה לי שלא.
בקטע קצר של מוסיקה קלאסית ששמענו, המערכת הייתה בפירוש לא לטעמי ולהעדפותיי, נראה לי שכלי נגינה מסוימים נשמעים לא טבעיים, או לא "נכונים".
בכל מקרה, ללא כל ספק, כל חוט וכל רגלית במערכת, כמו גם כוונוני המעבד, מותאמים באופן מלא לטעמו ולהעדפותיו של בעליה ולאקוסטיקה של החדר.
בשורה תחתונה, נהניתי מאד מהפגישה, מהמארח, מהמשתתפים ומההזדמנות לשמוע פעם נוספת את המערכת המיוחדת במינה הזאת. זאת המערכת המושקעת ביותר שיצא לי לראות ולשמוע.
לצורך זה הוקם פנל חד-פעמי הכולל את ניתאי (nitayn) , יובל (stereophile) ואני. בפגישה נכח גם גיא (hornless) .
פירוט המערכת של אלדר וכן צילומים של המערכת יובאו בהודעה הבאה.
הצילומים הם של ניתאי.
נתחיל עם התרשמותם של המשתתפים מהמערכת של אלדר.
ניתאי
ערב קריר בתל אביב (הכול יחסי), אני על הקטנוע שלי, בתא המטען כמה דיסקים (מוזרים), ועל כתפי חברתי המצלמה.
נרגש.
בדרך אל אלדר הידוע בכינויו שניצל עצבני שם קבעתי עם יהושע גומא וסטריאופיל במטרה לבחון את המערכת המפורסמת של אלדר.
כניסה
דירה יפה או מה שנקראת זאב בעור כבש.
אלדר או שניצל מה שתבחרו פותח את הדלת.
איש נחמד אלדר ממש לא עצבני.
הקלה
כולם כמעט מעשנים.
נכנסים לחדר ההאזנה.
איזה כייף לראות השקעה שכזו, הכול מושקע לפרטי פרטים, מארון החשמל עד לאחרון האינטרקונקטים והגביעים שבקירות.
יהושע יפרט את הפרטים הטכניים לגבי כל חלקיה של המערכת המופלאה הזו
והרשימה היא ארוכה.
אני מציץ, בוחן. מקנא ומתחיל לצלם.
יאללה הגיע הזמן להאזין.
צליל ענק גדול מהחיים, מדויק, נכון ,חי, וואו.
המערכת דינאמית ומפורטת ברמות הגבוהות ביותר, מוזיקאלית מאוד ובעיקר מהנה ולא מעייפת.
לא אנאליזה של סכין אלא אנאליזה שבאה מהנשמה של המוזיקה.
איזה כייף.
יהושע שם את החמישית של מאהלר.
איזה באסה.
לא סובל את הבומבסטיות של הנאצי הזה.
אני שם את המוזיקה שהבאתי.
כולם מפוחדים ממה יבוא על אוזניהם (הצלחתי ליצור פה בפורום שם של מישהו שמאזין למוזיקות מוזרות)?
הם נרגעים ואלדר אפילו נהנה ומבקש פירוט של מה שאנו שומעים:
http://www.kammerflimmer.com/
אני מקשיב
וההרגשה מוזרה לגמרי
הפרזנטציה שונה לחלוטין מאצלי
ולמען האמת פחות מרגשת
ממה שאני רגיל אצלי בביתי
לא עניין של טוב ורע, בסוגי המוזיקה שאני מקשיב להם המערכת של אלדר פחות עושה לי את זה
בג'אז ובקלאסי היא אחת הטובות ששמעתי בחיי.
הגיע הפרק הטכנוקראטי
יהושע הביא שני שנאים מבדלים
אחד מהם מחובר ברוב כבוד לסידי
הסכמה כוללת מצד הנוכחים שהשנאי רק פגע בצליל.
פתאום בא לי לשמוע את המערכת של אלדר ב- by pass של הרום קורקשיין
מתחילים להקשיב מפעילים ומכבים
לטעמי האישי בלבד במערכת הספציפית הזו הרום קורקשיין מקלקל
הנוכחים בחדר לא מסכימים איתי
על טעם ועל ריח לא מתווכחים.
אלדר משנה מפת סאונד ברום קורקשיין( בתוך המכשיר יש כמה סוגי מפות סאונד)
התוצאה טובה יותר אך שוב לטעמי האישי בלבד הרום קורקשיין פוגע
מעגל פינות זו המילה הנכונה
סוג של eq שאני לא יודע אם המוזיקאי והמקליט המקוריים התכוונו אליו
עניין של טעם וריח.
בגדול לא אכביר מילים
מערכת נפלאה עם פרזנטציה גדולה מהחיים
יש שיאהבו ויש שפחות אבל אין ספק שזו מערכת מדהימה
אישית חסרה לי טיפה אינטימיות בפרזנטציה, הסאונד היה גדול מהחיים מה שהפריע לי במעט.
שאפו אלדר.
נהניתי מאוד.
יובל
רבות שמעתי על הסט-אפ של אלדר, אחרי שסוף כל סוף האזנתי לו כמספר שעות אני יכול לומר שמדובר באחת החוויות היותר מעניינות שהיו לי עד כה בתחביב האודיו.
נכנסים לחלל גדול ופוגשים סט-אפ מרשים ביותר, כזה שגורם לך לרצות לשמוע אותו קודם ולא לדבר על הציוד.
ניכר, כי כל הבית מוכוון אודיו ומושקע ביותר, החל מארון החשמל ועד הפרטים הקטנים כמו שולחן סלון שלא קיים אצל אלדר מטעמים אודיופיליים
אלדר השמיע לנו כמה דברים שהחבר'ה הביאו, המערכת הקיאה כמה קטעים איזוטריים של יהושוע, ניתאי הביא מוזיקה אלקטרונית מעניינת מאוד ולאחר מכן המשכנו קצת עם מוזיקה "מקומית" וקטעים מוכרים מהאוסף של אלדר.
הציפיות היו גדולות, אך בהתחלה, ממש לא התחברתי, היה נשמע לי לא טוב, היו הדהודים של החדר, הבאס השתלט, במיוחד בצד שמאל, החבר'ה גם התעקשו לשמוע בווליום מטורף שהשאיר כנראה את חותמו בעור התוף שלי.
לא יכולתי להצטרף לקריאות ההשתאות והתשבוחות של החבר'ה ואמרתי את דעתי (מי שמכיר אותי יודע שבדר"כ אני לא מהסס לומר את מה שאני חושב, לטוב ולרע, משתדל כמובן לעשות זאת בצורה מכובדת). אלדר שמע את דבריי, מזג לנו עוד קצת ויסקי, לחץ על כמה כפתורים בלינדורף, הוריד קצת מהבאס ואז מבחינתי התחיל הערב
מה אפשר להגיד, המוזיקה זורמת, שקופה, מפורטת, הפרזנטציה גדולה, עמוקה, תלת מימדית, ה extension בבאס מדהים (לאחר התיקון גם לא השתלט), ניתן ממש לחוש את הרזוננס של כלים במרחב. שום דבר לא בא על חשבון משהו אחר, אתה מקבל את כל החבילה ובגדול.
אתה שומע ביג בנד כאילו אתה בהופעה, בקלאסי אתה מקבל נוכחות של orchestra.
פנטסטי! או בקיצור - רפרנס! ללא ספק סט-אפ אולטרא-איכותי. מושלם? כמעט... אבל לא.
בדרכי הביתה, ניסיתי "לנתח" את הערב, והגעתי למסקנה שלאורך כל הערב לא ממש התרגשתי מהסאונד.
אולי זה המרחב האקוסטי הגדול יחסית, אולי זה גורם אחר במערכת, או אפילו מצב רוח שלי, אבל מבחינתי הפרזנטציה היתה לי קצת רחוקה, לא מספיק עוטפת ולא אינטימית דיה.
פתאום נזכרתי שהיו סט-אפים שריגשו אותי כמעט עד דמעות, אך הרגע יצא לי לשמוע את אחד הסט-אפים המשובחים והמושקעים ביותר בחיי ומשהו אמוציונלית בסופו של דבר היה לי חסר שם, לא אינטימי מספיק, הנגנים אמנם בסלון, אך כאילו לא מנגנים בשבילי (קצת קשה להסביר זאת), הפרזנטציה לא ממש עוטפת ומחבקת אותך באהבה.
make no mistake, הסט-אפ הזה הוא ברמת רפרנס ורחוק מאוד מכל מה ששמעתי ועניין ההגשה יכול להיות גם עניין של טעם אישי.
מעל הכל, ארצה לציין בזאת, ששמחתי יותר מכל, להכיר דמות מעניינת מאוד, אלדר, אדם סימפטי מאוד, בעל נוכחות, קלילות, שעושה צחוקים, פתוח בדעותיו, מה שגם מעיד על צניעות רבה.
אלדר הוא אודיופיל, בכל רמ"ח איבריו, כל פרט במערכת מושקע עד הסוף, אין קיצורי דרך, עדות לפתיחות היא העובדה שיש רזונטורים על הקירות (שהטכנוקרטיים יגידו שזה וודו). אלדר לא נעול על שום דבר, מתייחס לכל דעה ברצינות ועם מלוא תשומת הלב.
בכלל במפגשים כאלו כיף להכיר את האנשים מאחורי הניקים ומניסיון עם מפגשים בעבר, בדרך כלל ההפתעה היא לרוב נעימה. התחביב זורם ללא ספק בדמינו ואפילו נשארנו בסוף להשוות בין שנאים, just for fun.
השעה היתה מאוחרת, נפרדנו כל אחד לדרכו, עייפים אך מרוצים .
(great)
יהושע
עבורי, מפגשים כאלה, מעבר להאזנה למערכת, הם גם מפגשים אנושיים וחברתיים. את ניתאי, יובל וגיא פגשתי הפעם הראשונה ושמחתי מאד להכיר אותם. מעניין איך בפגישה פנים אל פנים, כל אחד מהאנשים שונה לחלוטין מהתמיד שלו כפי שהיא הצטיירה לי מקריאת הודעותיו בפורום.
את אלדר פגשתי שלוש פעמים לפני כן, הפעם הראשונה הייתה בתערוכה, לפני כחצי שנה. אחרי זה ביקרתי אצלו פעמיים ושמעתי את המערכת שלו. למדתי להוקיר ולכבד את אלדר, הן כאדם והן כאודיופיל. בניגוד לתדמיתו שהצטיירה לי מהודעותיו בפורום, אלדר הוא אדם צנוע וחביב. אלדר הוא אודיופיל אמיתי בעייני – זה גם בשל ההשקעה מעוררת ההתפעלות שלו במערכת וגם משום שהוא בודק ומנסה כל דבר והוא לא מהסס לבנות דברים בעצמו ולנסות אותם – ובסוף לבחור במה שאכן מתאים ביותר.
התרשמותי מהמערכת
ראשית, חשוב לי לציין שכל מה שאני כותב, גם על המערכת הזאת וגם על כל מערכת אחרת, נכון אך ורק בהתאם לטעמי ולהעדפותיי האישיות.
המערכת של אלדר היא המערכת המרשימה ביותר ששמעתי, בעלת צליל שאינו דומה לאף מערכת אחרת שייצא לי לשמוע. צליל מפורט ודינאמי במידה לא רגילה, צליל גדול מאד, חי מאד ובעל במה ענקית. לתחושתי, יש הדגשת-מה של הצלילים הבינוניים-גבוהים, עם נטייה קלה מאד לחריפות מסוימת.
שמענו בעיקר ג'אז. עם זה שהצליל של המערכת מרשים באופן יוצא מהכלל, בעת ההאזנה שאלתי שוב ושוב את עצמי אם אני אוהב את איך שהמערכת נשמעת, או לא. אם כי אני לא סגור עם עצמי עד הסוף, נראה לי שלא.
בקטע קצר של מוסיקה קלאסית ששמענו, המערכת הייתה בפירוש לא לטעמי ולהעדפותיי, נראה לי שכלי נגינה מסוימים נשמעים לא טבעיים, או לא "נכונים".
בכל מקרה, ללא כל ספק, כל חוט וכל רגלית במערכת, כמו גם כוונוני המעבד, מותאמים באופן מלא לטעמו ולהעדפותיו של בעליה ולאקוסטיקה של החדר.
בשורה תחתונה, נהניתי מאד מהפגישה, מהמארח, מהמשתתפים ומההזדמנות לשמוע פעם נוספת את המערכת המיוחדת במינה הזאת. זאת המערכת המושקעת ביותר שיצא לי לראות ולשמוע.