פנל שניצל – ביקור אצל אלדר


Audiofreak

עוסק בתחום
הודעות
2,001
מעורבות
1,059
נקודות
113
אלדר,
קראתי את שכתבת, בכל מקרה "קטונתי" :), אולי נוצר הרושם שלא אהבתי, זו הגזמה פרועה, להיפך אהבתי בטירוף ומבחינתי היה רק פרמטר אחד קטן שהפריד בין החוויה הזו לחוויה מושלמת מבחינת סאונד (החבר'ה אומרים כאן שזה אקוסטיקה/גודל החדר שלו כמובן יש הרבה יתרונות אחרים) אני פחות ידעתי לשים את האצבע וקראתי לזה בגלובליות "אינטימיות בסאונד" (בלי להסתנכן עם ניתאי, הוא גם השתמש במקרה באותו מונח, למרות שלא דיברנו על כך או ידענו מה כל אחד כותב).

נמר,
היה נדמה לי שקראתי דברים אחרים, יכול להיות שזה היה תוך כדי עריכה שלך...
לא משנה, הכל בסדר :)

ערן,
אין עוררין שהמערכת משובחת, לא יודע למה הבנת שמישהו מאיתנו טען שהמערכת לא משובחת, כולם נהנו ואף אחד מהמבקרים לא כתב אחרת בנוגע ליכולת שחזור.
אם אתה גם מכיר את החדר אז כנראה הבנת על מה אנחנו מדברים.
מסכים לגבי כל המוסיף גורע, אך אני סומך על אלדר שמה שיוסיף לא ייגרע.

לא פניתי דווקא למי שהיה שם ... אולי ההפך...
 

panter

חבר משקיען
הודעות
1,317
מעורבות
38
נקודות
48
והנה פתאום מגיעים העורבים שיורדים על כל חתול שנדרס , כמו שי קציר ,פנתר ועוד,ומעודדים את החוסר הבנה במין ציניות יהירה " הרסת את הצליל מרוב טוויקים" וכדומה , והנה שוב חזרנו לביצה המעופשת והרדודה המטובלת ברוע לב , מי צריך את זה , למה? כדי שתדביק לעצמך כמה נוצות ותנסה לעופף, כל מה שנותר לי להגיד לך הוא "עוף גוזל" ,כי גישתך גוזלית בעיני.

האם אתה סבור שמה שכתבתי איננו נכון או חלילה בא להעליב או לפגוע?

אם אתה חושב כך אני מתנצל ודברי לא נכתבו כדי ללעוג או לפגוע חליליה לא בך ולא במערכת שלך.(ורד)

אם דברי הובנו שלא כהלכה אז אחדד שלוש נקודות שהעלתי רק כדי שלא יהיה ספק בדברי:

א. כתבתי שלטעמי מערכת טובה נמדדת בעיקר בקטעי מוזיקה קשים על שלל נגנים וכליהם ואפילו מוזיקה אלקטרונית מהירה שדורשת מהמגבר להזיז את הביצים. זו כמובן דעתי ואף אחד לא חייב להסכים כולל אותך.

ב. כתבתי שדעתו של ניתאי על איך ששמע את סיגנונות המוזיקה שלו על המערכת שלך כלל לא הפתיע אותי. ולא נראה לי שבנית אותה מלכתחילה להצטיין בסגנונות מוזיקה מעין אלו ואפילו קרוב לכך. תקן אותי אם אני טועה:מבולבל:

ג. יצאתי כנגד הטענה שהסט שלך אינו נשמע אינטימי דיו בעיני אחד המאזינים וכתבתי כך:
"הביקורת על חוסר האינטימיות לדעתי יכולה להיות לגיטימית ונכונה ואני די נוטה להאמין ליובל שזה מה ששמע, אבל... חוסר האינטמיות אינו נובע מחסרונה של המערכת בתחום הנ"ל כשם שהישיבה בחלל ביחס להיכן שנמצאים הרמקולים הוא קריטי, ולא פחות קריטי זה גודל החלל והטיפול האקוסטי שהוא עבר או לא עבר". ועם זאת הוספתי שחלל המטופל בצורה מקצועית יעביר למאזין תחושה אינטימית באלפי מונים מחלל שאיננו מטופל. ואני לא חושב שדברי הוצאו מהקשרם ודבריו של ערן פוגל יעידו על כך.

אני חושב שדברי נאמרו לטובת הסט שלך ופחות לרעתו אם לא הבנת. אני גם חושב שהדבר החשוב ביותר זה שאתה מרוצה מהמערכת שלך ולא חשוב מה אנשים אחרים חושבים, אבל צריך לקחת בחשבון שאם יש ביקורת פומבית בפורום אז יש אפשרות שגם אנשים אחרים יביעו דעתם לטוב ולרע.
 

שי קציר

חבר משקיען
הודעות
624
מעורבות
2
נקודות
16
שי.
אני אענה במקום השניצל.

יש כאלה שמתרגשים מרמקול קופסאתי ובומי.
יש כאלה שמתרגשים מרמקול קטן וחיוור.
יש כאלה שמתרגשים מרמקול רך כמו מרשמלו.
יש כאלה שמתרגשים מרמקול רזה וצרחני ומספרים שהוא מפורט וטבעי מאוד.

קח את כל הסוגים האלה ותביא אותם למשהו שהוא לא בומי, לא קטן וחיוור, לא רך ומרוח כמו מרשמלו, לא רזה וצרחני וקיבלת אנשים שלא מתרגשים ממשהו שהוא לא כמו שלהם.

בקיצור.
כמו שאני תמיד אומר. הרבה אודיופילים חיים בפשרה של כסף, של חדר, של אישה שיושבת על העורק או עוד כמה כאלה {גם אני חי בפשרה} וכשהם מתרגלים לפשרה הזו היא הופכת לרפרנס הנכון למרות שזו הטעות הכי גדולה.

אני סקפטי לגבי טיזת ה"הרגל" אותה שמעתי לראשונה מעל דפי השירשור הזה משמשת כרציונליזציה לביקורת שהועלתה לגבי סטריאו-שניצל. אקסטזה כמעט ברמה פיזיולוגית, נוצרת בתגובה לבימת ענק: אפילו דנה אינטרנשיונל על בימת יום העצמאות מצליחה לגרום לי לשניה אקסטטית לפני שאני קולט מה עומד מולי.

האמן לי שאם הייתי שומע הייתי מבין תוך שניה מה התרחש שם.

ועתה הגיע ה Right time להתחנן: אם שניצל יאות לפזר כמה פירורי לחם (על הספה מול ה - VR) לעורבי הפורום אשמח לעוט עליהם :)
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,088
מעורבות
4,236
נקודות
113
יהושוע.

המערכת של אלדר טובה הרבה יותר מהמערכת של שמעון {עם כל הכבוד ויש כבוד}.
העניין הוא שהמערכת של שמעון בנויה מאותו רמקול כמו שלך רק עם יותר בשר וכמובן איכות סונית כללית. {יחידות טובות יותר, רמקול מושקע יותר}. לכן, קיבלת את חותמת הצליל המוכרת לך רק ביותר טוב {כמה יותר? לא יודע}.

המערכת של אלדר היא ליגה אחרת לגמרי. מערכת שעושה את מה שהמערכות שלנו יכולות רק לחלום עליו. אני שמעתי את המערכת של אלדר בקלאסי. זו היתה הפעם היחידה שחשתי בתוך אולם קונצרטים ולא בתוך קופסאת שימורים לחוצה כשהכינור שאמור לבוא משמאל מגיע קצת משמאל ומהאמצע.

מפתח הרמקולים ששם, הגודל הכללי ואיכות הרמקול, בשילוב עם נגן ה-cd שנחשב לבין הטובים ביותר בעולם, עם מונובלוקים שגם הם כמו הנגן נחשבים לטובים ביותר שיש, עם טיפול חשמל מטורף, נקיון יוצא דופן עד כדי מבהיל לא מאפשרים לי, לך, ליובל או לכולנו ביחד לספר סיפורים על "שלי יותר מרגש".

כמו שאתה מביע את האמת שלך אני מביע את האמת שלי ואני, כאחד שמכיר את המערכת של אלדר עם בוריה, שמעתי אותה בכל השלבים, עם כל המגברים שהביא, בכל השעות, עם כל סגנונות המוסיקה {גם אלקטרוני} לא מסכים עם מילה אחת על החסרונות הללו שאתם מתארים ואני אסביר למה.

כשאתם בוחנים מערכת הרגשות שלכם לא מעניינים אף אחד. מה שמעניין הוא דבר אחד פשוט. מערכת טובה או לא טובה. אתם תיארתם מערכת טובה מאוד, מאוזנת, חזקה, רזולוציות, חלליות, חייזרים, אורות צבעוניים אבל וואלה, לא חיים איתה דקה כי היא לא הטעם שלכם. נו... אז מה זה אומר עליכם ועל מה שאתם מחפשים?

אני חושב שהדרך שאתם בוחנים מערכת היא לא נכונה. אני חושב שאתם צריכים לבוא במבט קר, נטול רגשות ולהעביר לאנשים את החוויה מהצליל שניכנס לכם למוח ולא מכמה דפיקות לב אתם מקבלים. רגש הוא לא רפרנס ואין לו מקום באודיו. מה שמרגש אותך משאיר מישהו אחר אדיש. התיאורים שלכם הביאו אותי לחשוב שהנה, מערכת מדהימה שחברי הפאנל היו מוכנים לאמץ בלי למצמץ פעם אחת. והצחיק אותי שאחרי כל הסופירלטיבים שחילקתם לצליל פתאום כולם מסיימים עם המשפט "לא הייתי חי איתה".

גיא הוא היחיד שנתן את דעתו בצורה מקצועית, עם הבנה אודיופילית ורפרנס נכון, עם התייחסות חד משמעית למה שהוא שומע ולאיכויות של המערכת הזו. מבחינתי אתם פשוט פיספסתם את המערכת הזו.
לכו לביקור חוזר, שכחו ממה שאתם רגילים לשמוע ותקשיבו שוב למערכת מטורפת ומושקעת. מותר לאדם להגיד גדול עלי ומותר להגיד שמערכות כאלה הם לא בליגה שאני יכול לנתח. אפשר להגיד שעוד כמה שנים וכמה שידרוגים תבינו שבסופו של יום המערכת שלכם תתקרב לאט לאט למה ששמעתם אצלו. אין מה לעשות - זה נקרא צליל היקר!!!
 
נערך לאחרונה ב:

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,234
מעורבות
2,746
נקודות
113
אלדר,

מכיר את המשל של איזופוס על השועל שניסה לקפוץ ולהגיע לענבים, וכשלא הצליח, אמר "בטח הענבים האלה חמוצים!"?

איך אתה מצפה שאנשים יגיבו כשאתה מעמיד אותם במצב שהם לא יכולים להתמודד איתו מעבר ללומר משהו כמו "כן, כן, יפה מאוד, אבל זה לא מה שאני רוצה!" (מה שנקרא yeah, right).

בקיצור, אל תיתן ל"שלושה אודיופילים שונים" ו/או לכל המלעיזים שלא שמעו במה מדובר אבל רצים וששים להביע את דעתם המנומקת, להוציא לך את הרוח מהמפרשים, או, לייתר דיוק, מהאונייה סופר טורבו, שלך.

עמיר
 

zs

חבר משקיען
הודעות
4,908
מעורבות
1,590
נקודות
113
אינטימיות היא חיבור רגשי בין בני אדם.
אולי גם חיבור ריגשי בין אדם למע' שלו...
קשה לפתח אינטימיות בהאזנה למע' של משהוא אחר,
כאשר זה ביקור של שלוש שע' לכל היותר.
אדם יכול לפתח אינטימיות עם המע' שלו במשך הזמן.
בבקור כמו אצל שניצל יש בעיה והיא ,שלא כל כך מבינים
בפעם הראשונה מה בדיוק קורה שם.
צריך לבקר פעם שניה ואז הכל נישמע אחרת,הכל מובן יותר.
במע' של שניצל יש טרוף ,ההפך מאנטימיות .כאשר מיתחברים
לדבר הזה ,זה מדליק.
המע' של אלדר היא משהוא אחר היא פשוט חייתית ומדהימה.
 
נערך לאחרונה ב:

Joshua_G

חבר משקיען
הודעות
3,721
מעורבות
4
נקודות
0
המערכת של אלדר טובה הרבה יותר מהמערכת של שמעון {עם כל הכבוד ויש כבוד}.

לדעתך ולטעמך.

כשאתם בוחנים מערכת הרגשות שלכם לא מעניינים אף אחד. מה שמעניין הוא דבר אחד פשוט. מערכת טובה או לא טובה.

אני לא בוחן מערכות ולא סוקר מערכות, אין לי יומרה להיות כזה ואין לי רצון להיות כזה.
כל מה שאני יכול לעשות הוא להביע את התרשמותי בכנות – וזה מה שעשיתי.

את התרשמותי אני יכול להביע רק מתוך מה שיש לי, כולל הרקע שלי וטעמי האישי.
אם אלדר צודק ונחלתי היא בינוניות – הבינוניות זה מה שיש לי ורק מתוכה אני יכול להביע את התרשמותי.

רגש הוא לא רפרנס ואין לו מקום באודיו.

יש שתי גישות באודיופיליה.
הגישה האחת מפרקת את הצליל למרכיביו, מנתחת את המרכיבים – ומתוך זה בונה תמונה והערכה.
הגישה השנייה מתייחסת בראש ובראשונה לתחושה – ורק בדיעבד מנתחת את המרכיבים המביאים לאותה תחושה.
גישתי היא השנייה.

מה שמרגש אותך משאיר מישהו אחר אדיש.

זה בהחלט נכון.
לכן, לגישתי, לא ניתן לכתוב על מערכת שהיא "טובה", או "לא טובה" באופן גורף וכולל.
לכן, לדעתי, אין אמת מוחלטת בכל הקשור למערכות שמע.
לכן אין לי שום בעיה עם זה שלאנשים שונים יש דעות שונות על אותה מערכת.
לכן גם אני כמעט לא קורא ביקורות.

התיאורים שלכם הביאו אותי לחשוב שהנה, מערכת מדהימה שחברי הפאנל היו מוכנים לאמץ בלי למצמץ פעם אחת.

מעניין מהיכן אתה יודע מה הייתי מוכן ומה לא?
במקרה שלי אתה טועה.

לכו לביקור חוזר, שכחו ממה שאתם רגילים לשמוע ותקשיבו שוב למערכת מטורפת ומושקעת. מותר לאדם להגיד גדול עלי ומותר להגיד שמערכות כאלה הם לא בליגה שאני יכול לנתח. אפשר להגיד שעוד כמה שנים וכמה שידרוגים תבינו שבסופו של יום המערכת שלכם תתקרב לאט לאט למה ששמעתם אצלו. אין מה לעשות - זה נקרא צליל היקר!!!

היום אני יכול לדווח רק על התרשמותי נכון להיום. אינני יכול לדווח על התרשמות עתידית אפשרית.

בוא נסכים שלך ולי יש דעות שונות וטעם שונה במערכות שמע.
בוא לא ננסה למשוך אחד את השני לכיוון הטעם האישי וההעדפות האישיות של כל אחד מאתנו.
אני הבעתי את התרשמותי מהמערכת של אלדר. אתה הבעת את דעתך. אותי זה מספק, אני מוצא כל צורך להזיז מישהו מעמדתו ומטעמו.

במילים אחרות – בוא נסכים לא להסכים.
לא נראה לי שאחד מאתנו "צודק" בעוד האחר "טועה".
נראה לי שלך ולי אמות מידה שונות להערכת מערכות שמע.
איני מוצא בזה כל פסול ואיני רואה מקום שהאחד ינסה למשוך את השני לכיוונו.
 

yo-ss

אוהב את התחום
הודעות
280
מעורבות
0
נקודות
0
זה מזכיר לי ביקור בתולי בתערוכות בחו"ל.
בחדרים עם מערכות גדולות ומאוד יקרות, מקבלים ישר לאטמה של דינאמיות, שלא מורגלים אליה מהבית. אז צריך לעכל את זה, לחשוב איך הסאונד אמור להשמע לייב.
בהמשך שמים לב לאכויות: מי נשמעת דינאמית וכוחנית יחסית, מי נשמעת מהירה במידה מדהימה וזורקת את הדינאמיות בקלילות לחדר.
יש כאן פרמטר של נסיון ולמידה. בכל זאת לא נעים לחזור הביתה למערכת של עשרות אלפי ש"ח, שפתאום נשמעת עם דינאמיות של רסיבר קולנוע ביתי...
 

נערך לאחרונה ב:

hornless

חבר משקיען
הודעות
1,927
מעורבות
365
נקודות
83
מסכים עם שלמה וגם עם יוסס
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,088
מעורבות
4,236
נקודות
113
יהושוע.

כתבת שבמוסיקה קלאסית המערכת של אלדר "לא עושה לך את זה".
ספר לי, מעבר לרגשות ודפיקות לב, מה ברמה הטכנית גרידא הפריע לך.
 

Joshua_G

חבר משקיען
הודעות
3,721
מעורבות
4
נקודות
0
יהושוע.

כתבת שבמוסיקה קלאסית המערכת של אלדר "לא עושה לך את זה".
ספר לי, מעבר לרגשות ודפיקות לב, מה ברמה הטכנית גרידא הפריע לך.

כלי נגינה מסוימים, או קבוצות כלי נגינה מסוימות, נשמעו לי "לא טבעיים", או "לא נכונים".
אמנם הבמה נשמעה קרובה הרבה יותר לבמה של תזמורת ממשית מאשר במערכת שלי – וגם מאשר במערכת של שמעון – אבל צליל התזמורת לא נשמע לי נכון.

למען הסר ספק: "לא נשמע לי נכון" – אך ורק לטעמי ולזיכרון השמיעתי שלי. זאת בשום אופן לא קביעה גורפת, אלא התייחסות אישית שלי.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,234
מעורבות
2,746
נקודות
113
כלי נגינה מסוימים, או קבוצות כלי נגינה מסוימות, נשמעו לי "לא טבעיים", או "לא נכונים".
אמנם הבמה נשמעה קרובה הרבה יותר לבמה של תזמורת ממשית מאשר במערכת שלי – וגם מאשר במערכת של שמעון – אבל צליל התזמורת לא נשמע לי נכון.

למען הסר ספק: "לא נשמע לי נכון" – אך ורק לטעמי ולזיכרון השמיעתי שלי. זאת בשום אופן לא קביעה גורפת, אלא התייחסות אישית שלי.
כדי שמשהו יישמע "לא טבעיי", או "לא נכון" בגלל המערכת (בניגוד לבגלל ההקלטה/העברה), המערכת צריכה לעוות במידה משמעותית וניכרת. האם זה הייה עם דיסקים שמוכרים לך ונשמעים "נכון"/"טבעי" יותר במערכת אחרת? והאם לסמוך על המערכת האחרת ו/או הזיכרון השמיעתי שלך יותר מעל המערכת של אלדר?

ע
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,088
מעורבות
4,236
נקודות
113
מה זאת אומרת "לא נכון".

אני מכיר את האמרה הזו "לא נכון" אך היא מגיעה לאחר התייחסות ממוקדת לספקטרום מסויים.

לדוגמא.
אם יחידת הטויטר חריפה, סתומה, לא מפורטת יש סיכוי שזה מגיע משם.
במקרה של אלדר אין את הבעיה הזו גם אם במקרה הטויטר הקדמי נסתם {מפרפר שנחת בפיתאומיות על המערכת} יש אחד נוסף מאחורה.

במקרה הזה גם המיד מדהים, הבס מדהים והסאב לא פחות מהם.

לכן, אצפה לניתוח יותר מעמיק מאשר צמד המילים הלא מחייבות "לא נשמע לי נכון" שהרי כינור נשמע שונה מאולם לאולם, מהקלטה להקלטה, ממערכת למערכת.
 

hornless

חבר משקיען
הודעות
1,927
מעורבות
365
נקודות
83
מבקש לא להתרגש.

זהו בסך הכל סינדרום "שלי הכי נכון":) (וגם של שמעון...)
 

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,673
מעורבות
1,415
נקודות
113
כינור נשמע שונה מכינור לכינור
כמו גם פסנתר
 

nizans

חבר משקיען
הודעות
616
מעורבות
10
נקודות
18
הצלחתם להרגיז אותי . הקנאים שלא מפסיקים לקשקש

אפילו אחד מהם ,בכלל נראה לי טרול בתוך השירשור ( סתם הסגיר את עצמו רוצה לבנות מערכת ומתלבט בין VR5 ל VR11 כאילו דה , ההבדילם בינהם כמו פיקולו לעוגב כנסיה ).

כתבו שלושת הסוקרים שמעולם לא פגשו מערכת ששיחזרה אולם הופעות כמו המערכת הזו. אז זה אומר שזאת החוויה המוצלחת ביותר.פוינט . נקודה. סוף.
מה יכולה להיות מחמאה גדולה יותר מזאת . כל מה שהמשכתם לקשקש ולפלצף כבר לא קשור למוזיקה בכלל אלא לנבירה , חיפוש, שיטוט ללמה להם אין כזאת גדולה.

אינטמיות , באיזה אולם בדיוק קיימת אינטמיות . אולי בבר קטן עם שלושה שולחנות כשאתם עם נערת חייכם ובמקום להתייחס אליה אתם מתייחסים לזבל המוזיקלי שמתנגן ברקע. מה הוא בכלל חשוב כשנערת החלומות איתך.

בהיכל התרבות לא חשוב איזה בארץ אין שום אינטימיות אוי ואווי אם הייתה. ברויאל אלברט הול אין שום אינטימיות בקיסריה שיא האינטמיות.

מה קרה ? לרובנו אין את האפשרויות להרכיב מערכת כזו ואנו שמחים בחלקנו עם מה שיש לנו.
אבל הופעה אם סאונד איכותי היא הדבר הכי נכון ואמיתי וזה מה שתארתם כל אחד מכם . כל מה שהיה אחר כך מראה שאתם בכלל לא נהנים מהמוזיקה אלא מלחפש כל הזמן את הגביע הקודש, שכלכלית כנראה לא תוכלו להגיע למה ששניצל הגיע.

ואני מרשה לעצמי לומר מבלי ששמעתי את המערכת של אלדר שאין צל צילו של ספק שזאת בין המערכות החוויתיות והטובות לא בארץ אלא בעולם . גם משום שיצא לי לפני מספר שבועות לשמוע מערכת מושקעת ( פחות מהמערכת של אלדר ) בחלל אפילו גדול יותר , אבל המערכת בנוייה ככה שהיא ממלא את החדר הענק שבו היא חיה וזאת חווית הופעה באולם אדירה. אז מה יש עוד לחפש ולנבור למה לא לחיות איתה. סתם שטויות כי אם היה תקציב לחדר בגודל כזה ולמערכת בגודל כזה ,אז כל חובב מוזיקה היה מפנק את עצמו אם החבילה הזו.

ושימשיכו לקשקש הקנאים. שלהם קטן יותר .
 
נערך לאחרונה ב:

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,234
מעורבות
2,746
נקודות
113
כינור נשמע שונה מכינור לכינור
כמו גם פסנתר
אותו כינור עצמו יישמע שונה כשמנגנים עם קשת אחרת (שלא לדבר על מעבר מקשת מודרנית לקשת "תקופתית"), כשהנגן שונה, כשמצב הרוח של הנגן שונה, כשמחליפים מיתרים (שלא לדבר על מעבר ממיתרי מתכת למיתרי גיד), כשמשנים את גובה הכיוונון (לא תמיד לה=440 הרץ), כשהכיוון יותר/פחות מדוייק, וייש גם תלויות בטמפרטורה ובלחות, וכד'.

כנ"ל בפסנתר, כשמכוון/"מטפל" יכול לעשות נפלאות/שמות לצליל, ושם לכל תו יש מיתר אחד, שניים או שלושה, שעבור יותר מאחד הם אמורים להיות מכוונים ביניהם, ויש גם פדאלים, גם "מחזיק" וגם "מחליש", שהבדל קטן בשימוש בהם, כמו גם כל הבדלון בייחס בין בעוצמות שמופעלות על כל קליד באקורד, יכולים להשפיע השפעה גדולה לא פחות מהבדלים בין מערכות מסויימות.

אבל יש כאלה שלא יודעים להבחין בין סטיינווי לבכשטיין שאומרים שהפסנתר לא נשמע להם "נכון". לך תדע.

עמיר
 

Joshua_G

חבר משקיען
הודעות
3,721
מעורבות
4
נקודות
0
עמיר, נמר:
איני מוצא כל צורך להצטדק.
בואו נסתפק בזה שדעתכם או טעמכם שונה מדעתי, או מטעמי.

מה מפריע לכם בזה שדעתי שונה מדעתכם?

לכל האחרים, איני מוצא לנכון להגיב לפסיכולוגיה בגרוש.
 

ytzhaky-i

אוהב את התחום
הודעות
104
מעורבות
0
נקודות
0
יהושוע.

המערכת של אלדר טובה הרבה יותר מהמערכת של שמעון {עם כל הכבוד ויש כבוד}.
העניין הוא שהמערכת של שמעון בנויה מאותו רמקול כמו שלך רק עם יותר בשר וכמובן איכות סונית כללית. {יחידות טובות יותר, רמקול מושקע יותר}. לכן, קיבלת את חותמת הצליל המוכרת לך רק ביותר טוב {כמה יותר? לא יודע}.

המערכת של אלדר היא ליגה אחרת לגמרי. מערכת שעושה את מה שהמערכות שלנו יכולות רק לחלום עליו. אני שמעתי את המערכת של אלדר בקלאסי. זו היתה הפעם היחידה שחשתי בתוך אולם קונצרטים ולא בתוך קופסאת שימורים לחוצה כשהכינור שאמור לבוא משמאל מגיע קצת משמאל ומהאמצע.

מפתח הרמקולים ששם, הגודל הכללי ואיכות הרמקול, בשילוב עם נגן ה-cd שנחשב לבין הטובים ביותר בעולם, עם מונובלוקים שגם הם כמו הנגן נחשבים לטובים ביותר שיש, עם טיפול חשמל מטורף, נקיון יוצא דופן עד כדי מבהיל לא מאפשרים לי, לך, ליובל או לכולנו ביחד לספר סיפורים על "שלי יותר מרגש".

כמו שאתה מביע את האמת שלך אני מביע את האמת שלי ואני, כאחד שמכיר את המערכת של אלדר עם בוריה, שמעתי אותה בכל השלבים, עם כל המגברים שהביא, בכל השעות, עם כל סגנונות המוסיקה {גם אלקטרוני} לא מסכים עם מילה אחת על החסרונות הללו שאתם מתארים ואני אסביר למה.

כשאתם בוחנים מערכת הרגשות שלכם לא מעניינים אף אחד. מה שמעניין הוא דבר אחד פשוט. מערכת טובה או לא טובה. אתם תיארתם מערכת טובה מאוד, מאוזנת, חזקה, רזולוציות, חלליות, חייזרים, אורות צבעוניים אבל וואלה, לא חיים איתה דקה כי היא לא הטעם שלכם. נו... אז מה זה אומר עליכם ועל מה שאתם מחפשים?

אני חושב שהדרך שאתם בוחנים מערכת היא לא נכונה. אני חושב שאתם צריכים לבוא במבט קר, נטול רגשות ולהעביר לאנשים את החוויה מהצליל שניכנס לכם למוח ולא מכמה דפיקות לב אתם מקבלים. רגש הוא לא רפרנס ואין לו מקום באודיו. מה שמרגש אותך משאיר מישהו אחר אדיש. התיאורים שלכם הביאו אותי לחשוב שהנה, מערכת מדהימה שחברי הפאנל היו מוכנים לאמץ בלי למצמץ פעם אחת. והצחיק אותי שאחרי כל הסופירלטיבים שחילקתם לצליל פתאום כולם מסיימים עם המשפט "לא הייתי חי איתה".

גיא הוא היחיד שנתן את דעתו בצורה מקצועית, עם הבנה אודיופילית ורפרנס נכון, עם התייחסות חד משמעית למה שהוא שומע ולאיכויות של המערכת הזו. מבחינתי אתם פשוט פיספסתם את המערכת הזו.
לכו לביקור חוזר, שכחו ממה שאתם רגילים לשמוע ותקשיבו שוב למערכת מטורפת ומושקעת. מותר לאדם להגיד גדול עלי ומותר להגיד שמערכות כאלה הם לא בליגה שאני יכול לנתח. אפשר להגיד שעוד כמה שנים וכמה שידרוגים תבינו שבסופו של יום המערכת שלכם תתקרב לאט לאט למה ששמעתם אצלו. אין מה לעשות - זה נקרא צליל היקר!!!
היי נמר. תרשה לי קצת לחלוק עליך-"רגש הוא לא רפרנס" נכון הוא סובייקטיבי לחלוטין,אבל לכלאחד מאיתנו תפיסה מעט שונה, מה יותר נכון בשבילו, והנכון הזה הוא המושא הנשגב למערכת חלומותיו שאלמלא כן היתה אחדות דעים לגבי כל המערכות היקרות שמוצגות בתערוכות הי אנד,ועובדה שזה לא ככה,מי כמוך יודע.וכשאני נכנס לעשרות חדרי סטריאו בתערוכה,הרגש מכוון אותי לחדרים ספציפיים,בסופו של דבר ולמשהוא שמתקרב לפנטזיה שלי,ולמה שעושה לי דפיקות לב.אני הולך המון לעופעות חיות[בעיקר ג"ז]אבל גם קונצרטים ורוק,ומה שאני מפנטז לשחזר אצלי אח"כ במערכת לא בהכרח יהיה הפנטזיה שלך,בסופו של עניין מה שרציתי להגיד שעם כל הניסיון שלך וכל הציוד הרחב ששמעת לא נותן לך בלעדיות או גושפנקא מהו הסאונד החלומי,ולכן על תבטל כלכך בקלות דעתם של חברים שמתבטאים פה,רק בגלל שאתה מכיר אותם או את הציוד שלהם,הטון הנובע מהדברים שלך קרוב לסתימת פיות ומעליב,ומרתיע אחרים מלהתבטא,הרושם שמתקבל לפחות בעיני הוא-בוא הנה מי אתה פלוני או אלמוני שתגיב עם המערכת קקמייקה שלך,החדר שלך או הכבל חשמל שלך?. כל הנאמר לעיל לא קשור בכלום למערכת של אלדר שאותה אני מת לשמוע ואני מאמין שהיא מדהימה. פשוט תבין אין לך "בלעדיות" על הסאונד ה"נכון" כי אין חיה כזאת,וההתנסות שלך היא סובייקטיבית שלך ורק שלך.
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור