פנל שניצל – ביקור אצל אלדר


שי קציר

חבר משקיען
הודעות
624
מעורבות
2
נקודות
16
או לחליפין שהטבע האנושי מוביל אותנו לומר "שאצלי בבית זה נפלא", גם אם זה לא מושקע כך , יש אצלי מן צרוף כל כך נכון "שאין עליו".
המערכת שלי "עושה מוזיקה" ,שמעת את הביטוי הזה , אז שתדע שאני שמעתי הרבה כאלו , בד"כ ללא כיסוי מינימלי בתוצאה.

זו הצהרה פארדוקסלית במקצת מכיוון שאם זה הטבע האנושי אז זה גם הטבע שלך ולכן אתה לא יכול להעיד שזה "ללא כיסוי מינימלי בתוצאה" מכיוון שההצהרה הזו מבוססת על השוואה שאתה עושה מתוך המחשבה ש"אצלך בבית זה נפלא" יחסית למערכת "ללא הכיסוי המינימלי" :)

בכל מקרה, אני משוכנע שלמערכת שלך יש פוטנציאל מדהים אבל התחושה שלי היא שהצלחת איכשהוא לאבד את התמונה במלואה ולשרוט אותה עם כל הטוויקיזציה.

ובאותו עניין- http://www.dtown.co.il/forum/20247-פלאסבו-החידוש.html
 

stereophile

חבר משקיען
הודעות
997
מעורבות
63
נקודות
28
אלדר,
קראתי את שכתבת, בכל מקרה "קטונתי" :), אולי נוצר הרושם שלא אהבתי, זו הגזמה פרועה, להיפך אהבתי בטירוף ומבחינתי היה רק פרמטר אחד קטן שהפריד בין החוויה הזו לחוויה מושלמת מבחינת סאונד (החבר'ה אומרים כאן שזה אקוסטיקה/גודל החדר שלו כמובן יש הרבה יתרונות אחרים) אני פחות ידעתי לשים את האצבע וקראתי לזה בגלובליות "אינטימיות בסאונד" (בלי להסתנכן עם ניתאי, הוא גם השתמש במקרה באותו מונח, למרות שלא דיברנו על כך או ידענו מה כל אחד כותב).

נמר,
היה נדמה לי שקראתי דברים אחרים, יכול להיות שזה היה תוך כדי עריכה שלך...
לא משנה, הכל בסדר :)

ערן,
אין עוררין שהמערכת משובחת, לא יודע למה הבנת שמישהו מאיתנו טען שהמערכת לא משובחת, כולם נהנו ואף אחד מהמבקרים לא כתב אחרת בנוגע ליכולת שחזור.
אם אתה גם מכיר את החדר אז כנראה הבנת על מה אנחנו מדברים.
מסכים לגבי כל המוסיף גורע, אך אני סומך על אלדר שמה שיוסיף לא ייגרע.
 
נערך לאחרונה ב:

שי קציר

חבר משקיען
הודעות
624
מעורבות
2
נקודות
16
לכל המתלהמים "הכיצד אנשים לא נשפכו על הרצפה?" או שמנסים פה להכניס כל מיני קטנות מתחת לחגורה...
תכניסו אתם את המערכת שלכם לחדרו של השניצל, ונראה איך היא נשמעת...
כל הנושא של אינטימיות, לדעתי, קשור מאוד לחדר, אני מאמין שאותה מערכת בדיוק יכולה להשמע אינטימי ובהחלט טוב יותר בחדר אקוסטי טוב.
המערכת עצמה היא משובחת ובעלת איכויות שחזור גבוהות ביותר
מה שכנראה פה לא כל אחד יכול להבין, זה כמה המערכת הזו טובה וכמה החדר מוסיף/גורע מהתוצאה
בתור מי שמכיר את השניצל וחדרו אולי קרוב לעשור ושמע בו כמה רמקולים ,כולל התנסויות רבות עם ציוד כזה או אחר... טביעת הצליל של החדר תמיד נשארה!
וזה לא משנה אם היתה שם מערכת רומנטית מבוססת סונוס פאבר מתקתק או זוג חתולים שדוחפים מפלצת נטראלית יותר... פטיפון או קומפקט דיסק...

וחס ושלום שאין כוונה להתלהם, להתגרות, למרפק, או להכות מתחת לחגורה את הוד שניצליותו: אין ספק שזבובי השוק יכולים ללמוד דבר או שניים מהתנהלותו של האריה ואולי אפילו האריה יכול להסיק דבר מה מזימזומם של זבובי השוק.
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,033
מעורבות
1,476
נקודות
113
וחס ושלום שאין כוונה להתלהם, להתגרות, למרפק, או להכות מתחת לחגורה את הוד שניצליותו: אין ספק שזבובי השוק יכולים ללמוד דבר או שניים מהתנהלותו של האריה ואולי אפילו האריה יכול להסיק דבר מה מזימזומם של זבובי השוק.

יש משהו נחמד בהגדרות שלך, האם לדעתך ניתן לקרוא להם "המזמזמים".
 

שי קציר

חבר משקיען
הודעות
624
מעורבות
2
נקודות
16
יש משהו נחמד בהגדרות שלך, האם לדעתך ניתן לקרוא להם "המזמזמים".

אפילו "הממזמזים" אם תרצה.. לא שאני רומז למשהו שהתרחש אצלך בבית מחוץ לעדשת המצלמה (שהלו הובהר כי אינטימיות לא היתה שם)!
 
נערך לאחרונה ב:

שי קציר

חבר משקיען
הודעות
624
מעורבות
2
נקודות
16
אפילו "הממזמזים" אם תרצה.. לא שאני רומז למשהו שהתרחש אצלך בבית מחוץ לעדשת המצלמה!

בכל מקרה, הייתי מעדיף את זימזומם של הזבובים, על ליקוקיהם של הצבועים והשועלים..
 

panter

חבר משקיען
הודעות
1,317
מעורבות
38
נקודות
48
בכל מקרה, הייתי מעדיף את זימזומם של הזבובים, על ליקוקיהם של הצבועים והשועלים..

אם אתה נמצא במצב שצבועים ושועלים מלקקים אותך ואתה מרגיש שאתה רועה בשדות זרים משמע אתה כבר מת! מכאן אפשר להבין למה אתה מעדיף את הזבובים:cool:


http://youtu.be/mJ7mwHwBOmk[YOUTUBE][/YOUTUBE]
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,033
מעורבות
1,476
נקודות
113
לא שאני רומז למשהו שהתרחש אצלך בבית מחוץ לעדשת המצלמה (שהלו הובהר כי אינטימיות לא היתה שם)!
אינטימיות קטנה ומלטפת אין. האם לדעתך אינטימיות זה טוב?
איזה אינטימיות מצפים ממערכת ששוקלת קרוב לטון.
איך נשמעת סימפוניה? יש בה משהו איטימי?
זה פשוט לא הכוון , בוודאי לא בחדר שלי ,אני מניח שיש כמה שמבינים מה שאני כותב ,זה לא הסטאפ ,זה לא מה שאני רוצה ,אין כאן מערכת מינורית שמיבבת בצליל נוגה החשכת הליל ,ואני מבין טוב מאוד את התגובות שנכתבו בגלל שהקנה מידה הוא פשוט אחר , יושב לו למשל יהושע עם רמקול מצוין ומגברים של טדי , במרחק של מטר וחצי מכל רמקול ,החדר פלוס מינוס 3 מטר לכל כוון מכוסה כולו וילונות,ועכשיו מגיע לשויצר הזה שקוראים לו שניצל עם שתי רמקולים עצומים שמחוברים לזוג מגברי שפורפרות אולי בין הטובים והחזקים שיש בעולם , ואם זה לא מספיק יש עוד זוג סאבוופרים חזקים ביותר , כל העסק נמצא בחלל שאם מחברים גם את הנספחים קרוב ל80 מטר,ועכשיו תגיד לי מה הקנה מידה להעריך באם לא הסתובב פה ושם ,פשוט לא?לא אותה דינמיקה ,לא אותה במה , כלום לא אותו דבר ,איך אפשר לקבל את זה שהקונטרבס מוחשי כל כך ובגודל טבעי, הוא לא בגודל של כינור לצערי והתדרים שהוא מוציא יורדים פחות מהחמישים הרץ הכל כך מוכרים,מהברודמן או מהטנוי , פשוט עניין של קנה מידה בין 22 קילו ל220 קילו(vc2\vr7 ).
 
נערך לאחרונה ב:

שמעון ב.

חבר משקיען
הודעות
1,305
מעורבות
0
נקודות
0
תהיתי אם להגיב כאן או לא, שכן אלדר, חנן ואני עסוקים עכשיו בשוטטויות מושתפות בין בתי האודיופילים.
החלטתי להגיב, כי כמאמר שורת השיר בסאטירה של יובנליס: "ומי ישפוט את השופטים?"

קראתי בעניין את דברי הפנל וכמה מן התגובות כאן.
חשבתי עליהם ונדמה לי שאני מזהה את "הבעיה".

להערכתי, המערכת של רבים מאיתנו הרגילה אותנו לקומפרסיה כללית בדינמיקה, בגודל הצליל, ובממדי הבמה.
כמעט כולנו התרגלנו לכנות את הפריזמה המעוותת של המערכת שלנו במילים כגון [מערכת] "חמה", מלטפת", "אינטימית", וכיו"ב, או "מערכת שמכניסה לביתך מועדון ג'ז אפלולי ומעושן בניו יורק" ועוד כל מיני הפלגות מילוליות כאלה. אבל האמת מאוד פשוטה: אם תכניסו לחדר ההאזנה שלכם (כמובן, בתנאי שהמקום שלכם יספיק לכך בכלל) מערכת תופים, פסנתר כנף, קונטרה בס וסקסופון טנור, אני חושש מאוד שכל התארים המלטפים והאינטימיים לעיל יתפוגגו באבחה חדה וחסרת רחמים.

הקומפרסיה וכל העיוותים הנלווים אליה מתחילים, כמובן, במיקרופון, באולפן ובמגבלות התוכנה: תקליט או תקליטור.
השאלה היא כמה המערכת שלנו מוסיפה לקומפרסיה ולעיוותים.
הטענה שלי היא שרובנו התרגלנו במערכת שלנו לרמת עיוותים כל כך גבוהה, עד שהדבר האמיתי עלול ממש להפחיד אותנו ו/או לצרום לנו ו/או להבריח אותנו ו/או לצרוח: "שקט! שקט, בבקשה!"
התרגלנו לרמת עיוותים כזאת, עד שמערכת עם סף עיוותים מתחת לבלטות עלולה, לפחות בהתחלה, לנכר אותנו -
זה פשוט כל כך שונה ממה שאנחנו מכירים, ממה שהתרגלנו אליו.

אם כן, אני סבור שהמערכת של אלדר די קרובה בדרך כלל ומרוב הבחינות לדבר האמיתי, ולרגעים, בהקלטות מסוימות, כמעט צמודה אליו.

נדמה לי, על רקע הטענה הזאת, שזו הבעיה של חלק מן המגיבים.
 

שי קציר

חבר משקיען
הודעות
624
מעורבות
2
נקודות
16
אינטימיות קטנה ומלטפת אין. האם לדעתך אינטימיות זה טוב?
איזה אינטימיות מצפים ממערכת ששוקלת קרוב לטון.
איך נשמעת סימפוניה? יש בה משהו איטימי?
זה פשוט לא הכוון , בוודאי לא בחדר שלי ,אני מניח שיש כמה שמבינים מה שאני כותב ,זה לא הסטאפ ,זה לא מה שאני רוצה ,אין כאן מערכת מינורית שמיבבת בצליל נוגה החשכת הליל ,ואני מבין טוב מאוד את התגובות שנכתבו בגלל שהקנה מידה הוא פשוט אחר , יושב לו למשל יהושע עם רמקול מצוין ומגברים של טדי , במרחק של מטר וחצי מכל רמקול ,החדר פלוס מינוס 3 מטר לכל כוון מכוסה כולו וילונות,ועכשיו מגיע לשויצר הזה שקוראים לו שניצל עם שתי רמקולים עצומים שמחוברים לזוג מגברי שפורפרות אולי בין הטובים והחזקים שיש בעולם , ואם זה לא מספיק יש עוד זוג סאבוופרים חזקים ביותר , כל העסק נמצא בחלל שאם מחברים גם את הנספחים קרוב ל80 מטר,ועכשיו תגיד לי מה הקנה מידה להעריך באם לא הסתובב פה ושם ,פשוט לא?לא אותה דינמיקה ,לא אותה במה , כלום לא אותו דבר ,איך אפשר לקבל את זה שהקונטרבס מוחשי כל כך ובגודל טבעי, הוא לא בגודל של כינור לצערי והתדרים שהוא מוציא יורדים פחות מהחמישים הרץ הכל כך מוכרים,מהברודמן או מהטנוי , פשוט עניין של קנה מידה בין 22 קילו ל220 קילו(vc2\vr7 ).

ואכן לגבי האינטימיות סתם התבדחתי. לא מטרידה אותי סוגיית האינטימיות מפני שלדעתי היא בכלל נוצרת במהלך הזמן וכתוצאה מהכרות ספציפית עם הצליל של המערכת הפרטית.

מערכת שמייצרת הופעה חיה אמורה לגרום להתרגשות על גבול האקסטזה ולכן מה שכן הטריד אותי זה עניין ההתרגשות שהם הזכירו שחסרה להם. זה הטריד אותי במיוחד לנוכח העובדה שאני שוקל לבנות את המ"ע הבאה סביב VR5 או VR9.
 

שי קציר

חבר משקיען
הודעות
624
מעורבות
2
נקודות
16
תהיתי אם להגיב כאן או לא, שכן אלדר, חנן ואני עסוקים עכשיו בשוטטויות מושתפות בין בתי האודיופילים.
החלטתי להגיב, כי כמאמר שורת השיר בסאטירה של יובנליס: "ומי ישפוט את השופטים?"

קראתי בעניין את דברי הפנל וכמה מן התגובות כאן.
חשבתי עליהם ונדמה לי שאני מזהה את "הבעיה".

להערכתי, המערכת של רבים מאיתנו הרגילה אותנו לקומפרסיה כללית בדינמיקה, בגודל הצליל, ובממדי הבמה.
כמעט כולנו התרגלנו לכנות את הפריזמה המעוותת של המערכת שלנו במילים כגון [מערכת] "חמה", מלטפת", "אינטימית", וכיו"ב, או "מערכת שמכניסה לביתך מועדון ג'ז אפלולי ומעושן בניו יורק" ועוד כל מיני הפלגות מילוליות כאלה. אבל האמת מאוד פשוטה: אם תכניסו לחדר ההאזנה שלכם (כמובן, בתנאי שהמקום שלכם יספיק לכך בכלל) מערכת תופים, פסנתר כנף, קונטרה בס וסקסופון טנור, אני חושש מאוד שכל התארים המלטפים והאינטימיים לעיל יתפוגגו באבחה חדה וחסרת רחמים.

הקומפרסיה וכל העיוותים הנלווים אליה מתחילים, כמובן, במיקרופון, באולפן ובמגבלות התוכנה: תקליט או תקליטור.
השאלה היא כמה המערכת שלנו מוסיפה לקומפרסיה ולעיוותים.
הטענה שלי היא שרובנו התרגלנו במערכת שלנו לרמת עיוותים כל כך גבוהה, עד שהדבר האמיתי עלול ממש להפחיד אותנו ו/או לצרום לנו ו/או להבריח אותנו ו/או לצרוח: "שקט! שקט, בבקשה!"
התרגלנו לרמת עיוותים כזאת, עד שמערכת עם סף עיוותים מתחת לבלטות עלולה, לפחות בהתחלה, לנכר אותנו -
זה פשוט כל כך שונה ממה שאנחנו מכירים, ממה שהתרגלנו אליו.

אם כן, אני סבור שהמערכת של אלדר די קרובה בדרך כלל ומרוב הבחינות לדבר האמיתי, ולרגעים, בהקלטות מסוימות, כמעט צמודה אליו.

נדמה לי, על רקע הטענה הזאת, שזו הבעיה של חלק מן המגיבים.

אני יכול להבין איך מאפייניה של המערכת של אלדד עלולים לפגוע באינטימיות, אבל קשה לי לראות איך הם פוגמים בהתרגשות: רק המחשבה על להיכנס לחדר בתוך בית ולשמוע בחללו קונצרט, מופע גז או בימת רוק, גורמת לי לרעד אקסטטתי.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,086
מעורבות
4,236
נקודות
113
בכל מקרה, הייתי מעדיף את זימזומם של הזבובים, על ליקוקיהם של הצבועים והשועלים..

כמו כל דבר בחיים אפר לפרש בהרבה דרכים.
אם אתה סבור שמי שמחמיא מלקק אז כנראה שאתה לא מכיר את המחמיא. זה בגלל שאם היית מכיר את המחמיא היית מבין שלהבדיל מהרבה זבובים המחמיא השועלי הזה לא מכיר את המושג "לקקנות".
 

TakeOne

חבר משקיען
הודעות
2,915
מעורבות
865
נקודות
113
ואכן לגבי האינטימיות סתם התבדחתי. לא מטרידה אותי סוגיית האינטימיות מפני שלדעתי היא בכלל נוצרת במהלך הזמן וכתוצאה מהכרות ספציפית עם הצליל של המערכת הפרטית.

מערכת שמייצרת הופעה חיה אמורה לגרום להתרגשות על גבול האקסטזה ולכן מה שכן הטריד אותי זה עניין ההתרגשות שהם הזכירו שחסרה להם. זה הטריד אותי במיוחד לנוכח העובדה שאני שוקל לבנות את המ"ע הבאה סביב VR5 או VR9.

נשמה, אני מקווה שאתה מבין את ההבדל בין שני הרמקולים האלה, כן?
בצורכי ההגברה, במשקל, במחיר, בגודל .....
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,086
מעורבות
4,236
נקודות
113
גם אני מתלבט בין פורשה קררה gt3 לבין פיאט פנדה.;)

אני חושב ששי התבלבל בין הדגמים. הוא בטוח יודע שההבדל בין ה-5 ל-9 זה כמו ההבדל בין הצריף של תמרי למגדלי עזריאלי.
 

TakeOne

חבר משקיען
הודעות
2,915
מעורבות
865
נקודות
113
האמת שקראתי פעם את דוד אלברט שכתב איפושהו שה - 5 הוא מיני 9 ושהם די דומים בסגנון או משהו כזה. טען שה - 5 נועד למי שאין לו חדר גדול מספיק ל - 9.
סוג של אמירה שיווקית מן הסתם.
אבל שמעתי את ה - 5 בארה"ב, מחובר למונובלוקים מלוכסני עיניים, והייתי שמח לשדרג את שלי לדגם הזה.
 

שי קציר

חבר משקיען
הודעות
624
מעורבות
2
נקודות
16
האמת שקראתי פעם את דוד אלברט שכתב איפושהו שה - 5 הוא מיני 9 ושהם די דומים בסגנון או משהו כזה. טען שה - 5 נועד למי שאין לו חדר גדול מספיק ל - 9.
סוג של אמירה שיווקית מן הסתם.
אבל שמעתי את ה - 5 בארה"ב, מחובר למונובלוקים מלוכסני עיניים, והייתי שמח לשדרג את שלי לדגם הזה.

הוא אמר את זה על היחס בין 9 ל 11 ולא על היחס בין 5 ל 9. הוא גם גיבה את האמירה הזו בהסברים טכניים על אופן הפיתוח שלהם.
 

nitayn

חבר משקיען
הודעות
1,281
מעורבות
8
נקודות
38
אלדר,
קראתי את שכתבת, בכל מקרה "קטונתי" :), אולי נוצר הרושם שלא אהבתי, זו הגזמה פרועה, להיפך אהבתי בטירוף ומבחינתי היה רק פרמטר אחד קטן שהפריד בין החוויה הזו לחוויה מושלמת מבחינת סאונד (החבר'ה אומרים כאן שזה אקוסטיקה/גודל החדר שלו כמובן יש הרבה יתרונות אחרים) אני פחות ידעתי לשים את האצבע וקראתי לזה בגלובליות "אינטימיות בסאונד" (בלי להסתנכן עם ניתאי, הוא גם השתמש במקרה באותו מונח, למרות שלא דיברנו על כך או ידענו מה כל אחד כותב).

נמר,
היה נדמה לי שקראתי דברים אחרים, יכול להיות שזה היה תוך כדי עריכה שלך...
לא משנה, הכל בסדר :)

ערן,
אין עוררין שהמערכת משובחת, לא יודע למה הבנת שמישהו מאיתנו טען שהמערכת לא משובחת, כולם נהנו ואף אחד מהמבקרים לא כתב אחרת בנוגע ליכולת שחזור.
אם אתה גם מכיר את החדר אז כנראה הבנת על מה אנחנו מדברים.
מסכים לגבי כל המוסיף גורע, אך אני סומך על אלדר שמה שיוסיף לא ייגרע.

(Y)(Y)(Y)
 

nitayn

חבר משקיען
הודעות
1,281
מעורבות
8
נקודות
38
אם אתה מתכוון לחברי הפנל, לפחות בקשר אלי זה בפירוש לא נכון.

גם לגביי לא נכון אלדר
(heart):)(heart)
 

TakeOne

חבר משקיען
הודעות
2,915
מעורבות
865
נקודות
113
הוא אמר את זה על היחס בין 9 ל 11 ולא על היחס בין 5 ל 9. הוא גם גיבה את האמירה הזו בהסברים טכניים על אופן הפיתוח שלהם.

אני זוכר אחרת, אבל יתכן שאתה צודק. לא משנה. קח רק בחשבון ששניהם צריכים הגברה בריאה. SET לא יעבוד כאן .....;)
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור