מתחיל להרכיב את מערכת החלומות שלי


stereophile

חבר משקיען
הודעות
997
מעורבות
63
נקודות
28
חבל על הכסף!!לא שמעת שה-CD מת?

לדעתי, בשיא הרצינות, בימינו להשקיע סכומים כאלו על נגן דיסקים נובע רק מהרגל ומאי נכונות להתקדם טכנולוגית. ה CD כבר מזמן פאסה.
במיוחד בתקציבים האלו אפשר לארגן media PC + DAC מהרמות הגבוהות שלא יפלו משום מקור אחר.
אם התקציב היה כמה אלפי שקלים בודדים אז אולי לא הייתי מגיב.
 

דיטון66

חבר משקיען
הודעות
784
מעורבות
89
נקודות
28
הייתי מטפלב"בעיה"בשלבים הבאים-
1.מקור תחילה-נגן CD+ממיר DAC
2.קדם מגבר
3.טיפול אקוסטי בחלל ההאזנה
4.רמקולים
5.הגברה
6.העמדה-מעמד למערכת
ואגב, תוכל לבנות מערכת קצה גם ב-200K את היתרה ,הייתי משקיע במדיה -מוזיקה:D

עליך גם להגדיר,מהו הסגנון המוסיקלי שלך,גודל חלל ההאזנה והכי חשוב-לשמוע את המערכת אצלך בבית! בהצלחה.
 

ארז_וחני

חבר משקיען
הודעות
3,765
מעורבות
932
נקודות
113
איך אפשר לטפל בחלל האזנה לפני ששומעים (ואפשר גם למדוד) את התוצאה המתקבלת?

ארז
 

טיגריס

חבר אתר
הודעות
5
מעורבות
0
נקודות
0
תודה רבה על ההענוטת הרבה והעזרה.
התקציב המיועד הוא סביב 250,000 , אבל הוא באמת גמיש למדי. ואם משהוא ילהיב אותי מאוד הוא יכול לעלות.
אני לא עד כדי כך עצלן, אבל יש מבחר עצום, ואני לא מתכוון לשמוע עשרות ציודים שרק יבלבלו אותי. אני כנראה אתחיל עם רמקולים .
עדיין ממתין לחוות דעת על ה-KEF 207/2 , בעבר שמעתי ואהבתי מאוד רמקולים שלהם, ג'ון אטקינסון שנחשב לכתב מאוד מוערך ואובייקטיבי נשפך מהם וגם באודיוגון חוות הדעת עליהן מאוד מאוד חיוביות. אם צריך אני אפילו אארגן לעצמי סוף שבוע בלונדון לשמוע אותם.
לגבי רמקולים קרמיים (בארץ הבנתי שישנם קונצנזוס, טידאל , וגם איזופון וויויד שנמצאים מעט מתחת לרדאר) הם נשמעו לי מאוד מרשימים בהאזנה קצרה אך אני מעט חושש האם לטווח הארוך הם יספקו לי הנאה ולא יעייפו.
לגבי המקור - ציינתי בפירוש שהכיוון שלי הוא בטווח הרחוק שימוש במחשב ייעודי כמקור ולכן אני מעוניין במכשיר היכול לשמש גם כ-CD וגם להתחבר למחשב . ממה שיש בארץ הבנתי שה-DCS PUCCINI + U-CLOCK או ה-PLAYBACK DESIGN עונים על ההגדרות. אם יש המלצות נוספות ברמה זו אשמח לשמוע.

טיגריס (shocked)
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
טיגריס.

תן לנו קצת יותר מידע.
מה גודל החלל?
מהם סגנונות המוסיקה המועדפים?
מהם הרגלי ההאזנה ?{שומע בווליום חזק, חלש, ממוצע}

מה שמעת עד היום ובאילו תנאים?

תשמע.
התקציב הזה הוא מכובד בכל קנה מידה. חשוב מאוד לעשות בדיקה יסודית.
יש גם רמקולים של רוקפורט, גריפון, מונטנה, דבור.

הקרמים לעומת זאת הם רמקולים שלוקח זמן להתרגל אליהם. כשמתרגלים ומבינים מה הם מסוגלים לעשות {לא משנה אם זה טידל, קונצנסוס, לומן וואיט או איזופון. לכולם יש גוון צליל מאוד דומה עם שינויים קלים לכאן ולכאן.

לקרמים יש יתרון בכל הנוגע לרזולוציה, מהירות {בזכות היחידה הקלה והקשיחה ביותר}, ומיקרו פרטים. הבעיה בקרמים היא שהם מאוד מפונקים לאלקטרוניקה וצריך נסיון על מנת להגביר אותם. ברוב המקרים זה גם יעלה יותר ממה שהקצבת.

יחד עם זאת, התקציב שלך, ביחס לחלוקה שלך, אינו משאיר מקום למעמד ראוי ולכבלים איכותיים. אתה תהיה מוכרח להשקיע בכך.

אני מציע לך להאזין למערכות שונות בטווח המחיר של 250-350 ויותר ש"ח על מנת שתוכל לקבל כיוון למה שאתה אוהב. אני סבור ובטוח שישמחו כאן לארח אותך.
 

tomertsin

מושעה
הודעות
12,603
מעורבות
2,203
נקודות
113
תודה רבה על ההענוטת הרבה והעזרה.
התקציב המיועד הוא סביב 250,000 , אבל הוא באמת גמיש למדי. ואם משהוא ילהיב אותי מאוד הוא יכול לעלות.
אני לא עד כדי כך עצלן, אבל יש מבחר עצום, ואני לא מתכוון לשמוע עשרות ציודים שרק יבלבלו אותי. אני כנראה אתחיל עם רמקולים .
עדיין ממתין לחוות דעת על ה-KEF 207/2 , בעבר שמעתי ואהבתי מאוד רמקולים שלהם, ג'ון אטקינסון שנחשב לכתב מאוד מוערך ואובייקטיבי נשפך מהם וגם באודיוגון חוות הדעת עליהן מאוד מאוד חיוביות. אם צריך אני אפילו אארגן לעצמי סוף שבוע בלונדון לשמוע אותם.
לגבי רמקולים קרמיים (בארץ הבנתי שישנם קונצנזוס, טידאל , וגם איזופון וויויד שנמצאים מעט מתחת לרדאר) הם נשמעו לי מאוד מרשימים בהאזנה קצרה אך אני מעט חושש האם לטווח הארוך הם יספקו לי הנאה ולא יעייפו.
לגבי המקור - ציינתי בפירוש שהכיוון שלי הוא בטווח הרחוק שימוש במחשב ייעודי כמקור ולכן אני מעוניין במכשיר היכול לשמש גם כ-CD וגם להתחבר למחשב . ממה שיש בארץ הבנתי שה-DCS PUCCINI + U-CLOCK או ה-PLAYBACK DESIGN עונים על ההגדרות. אם יש המלצות נוספות ברמה זו אשמח לשמוע.

טיגריס (shocked)

טיגריס,

מה גודל החדר שלך?
כמה רחוק אתה יכול למקם את הרמקולים מהקיר האחורי ומהקירות הצדדים?
לאיזה מוזיקה אתה מקשיב?
כמה חזק אתה אוהב לשמוע אותה?
יש משהוא בין הרמקולים (שידה וכד')?
סטריאו או קולנוע ביתי?

היתי מחלק כך:
רמקולים: 110,000 ש"ח.
הגברה: 80,000 ש"ח.
מקור: 70,000 ש"ח.
חשמל: 15,000 ש"ח.
כבלים: 25,000 ש"ח.

ה-207/2 קצת מראה את גילו (2006), כפי שאני מכיר את KEF, הוא אמור להתחלף מתי שהוא. מעבר לכך שחסרה לו האוקטבה הנמוכה ביותר, הוא רמקול מצוין, בהחלט שווה האזנה (אחד שהיה לו 205/2).

תומר
 
נערך לאחרונה ב:

stereophile

חבר משקיען
הודעות
997
מעורבות
63
נקודות
28
הייתי לוקח תקציב מהכבלים ומעבירו לטובת חשמל.

מה עם יד שניה? :)
 

panter

חבר משקיען
הודעות
1,317
מעורבות
38
נקודות
48
שלום לך בן למשפחת החתולים:)

התקציב שלך יפה מאד לבניית מערכת שתהיה ברמה גבוהה ומאוזנת עם יכולת לעשות מוזיקה טובה כמעט בכל סיגנון אשר תדרש.
זה שהתקציב גדול זה יפה וזה דבר מכובד, אבל גם עם תקציב כזה המקום לטעויות הוא גדול באותה המידה כמו בתקציב קטן, רק שבמקרה שלך כל טעות תהיה יקרה מפז, לכן דבר ראשון שאני רואה לנכון לטפל בו הוא:

א.חלל האזנה. אינני יודע מה גודל החלל שאתה מאזין בו אבל ככל שהחדר גדול יותר הוא ידרוש טיפול אקוסטי הולם יותר וגם לא זול, אשר יהיה נכון לקחת בחשבון שהוא חלק בלתי נפרד מהתקציב של המערכת.
חלל מטופל בצורה מקצועית יתן אינדיקציה טובה לגבי איכות המערכת ב 80% - + יותר מחלל שאיננו מטופל כלל.
כל רכיב אודיו אשר תכניס לחלל המטופל כהלכה, ישמע נכון יותר ובכך יחסוף בפניך אילו רכיבים מתאימים לסט שאתה בונה ואילו רכיבים מתאימים פחות, מבלי לשבור את הראש
אם הבעיות שאתה שומע נובעות מהחדר או לא.

ההמלצה שלי: http://www.joavshdema.com/

ב. רמקולים. הדבר הנכון ביותר לפחות בהתחלה יהיה לשמוע רמקול שמשאיר לך טעם של עוד, ומרגש אותך כבר מההתחלה בצורה המשכנעת ביותר. הדבר החשוב ביותר במערכת אודיו אחרי טיפול אקוסטי מקצועי הוא השילוב של רמקול+הגברה. זה הבסיס הנכון ביותר והראשון של כל סט, אם השידוך של רמקול +הגברה לא נכון כל דבר שתעשה בהמשך יהיה שגוי ויוביל לתחלופה של רכיבים בלתי פוסקת ויקרה מאד. אם מדובר במגבר משולב האידיקציה תהיה קלה יותר שכן הפרה הוא בלתי ניתן להחלפה. אם תחליט על קונפיגורציה של פרה+פאוור
לפרה תהיה חשיבות בלתי מבוטלת שגם אותה יש לקחת בחשבון בעת הרכישה.
החלקים לא חייבים להיות של אותה חברה והשילוב המנצח בדר"כ מגבר טרנזיסטורי עם פרה שפורפרתי.

ג.מקור. לאחר שמצאנו את השידוך האולטימטיבי בין הגברה והרמקול אנחנו יכולים להתחיל לחפש מקור איכותי אשר יתאים לנו בצורה שאנחנו יותר אוהבים. היום ישנם ממירים אשר תומכים בכווצים של הי רזולושן עם מחשב כתרנספורט. אם אני במקומך הייתי לוקח בחשבון גם את הכיוון הזה. ראה כתבה:

http://www.hifimusic.co.il/המדריך-לשילוב-מחשב-בסטאפ-High-End-פרק-א-i191.html

ד.כבלים וחשמל. לאחר שיש לנו חלל האזנה מטופל ומערכת עם כבלים סבירים אנחנו יכולים לעשות טסטים על חברות כבלים למיניהם לפי טעמנו האישי. כמובן כמו כל דבר במערכת גם לכבילה טובה יש השפעה בלתי מבוטלת על איכות הצליל. דבר נוסף שצריך לדעת: כבלי חשמל איכותיים מגיעים עם תקעים אמריקאים לכן ההמלצה שלי היא לקנות שקעים איכותיים שיתאימו להם.
ההמלצה שלי:

http://www.il-audio.com/index.asp?id=163

http://www.arama-audio.com/sg_product~22338~23~56.htm

ה. מעמד למערכת. בגלל שאתה בא עם תקציב יפה לא הייתי מקל ראש גם בעניין הזה של מעמד לרכיבים שנותן השפעה מאד טובה ונכונה על איכות הסאונד. מעמדים שמיועדים למערכות אודיו נותנים בידוד טוב מאד מוברציות וכל מה שמשתמע מכך. סטנד איכותי הוא גם לא זול וההמלצה שלי היא שקודם כל תראה איזה חלקים אתה רוכש ולפי זה תתאים את הסטנד.
ההמלצות שלי:

http://www.arama-audio.com/sg_product~00004~48~0.htm

http://www.finite-elemente.de/en/racks

http://www.il-audio.com/index.asp?id=175

כמעט שחכתי, אם אתה נוסע ללונדון סוף שבוע אתה יכול לשמוע עוד כל מיני רמקולים שאינם קימים בארץ ולקבל התרשמות.

בהצלחה.
 

panter

חבר משקיען
הודעות
1,317
מעורבות
38
נקודות
48
עוד דבר לא פחות חשוב לגבי חלוקת התקציב ברכיבים עצמם שאין להקל בו ראש!
רמקול יקר זה לא בעיה לקנות.
קח בחשבון שאת אותו הסכום אם לא יותר תצטרך להוציא על אלקטרוניקה (הגברה+פרה אם יש+מקור) אם האלקטרוניקה לא תמצא את הרמקול שאתה קונה עד תום, לא עשינו שום דבר וסתם זרקנו כסף על פסל סביבתי.
 

Audiofreak

עוסק בתחום
הודעות
2,001
מעורבות
1,059
נקודות
113
לדעתי, בשיא הרצינות, בימינו להשקיע סכומים כאלו על נגן דיסקים נובע רק מהרגל ומאי נכונות להתקדם טכנולוגית. ה CD כבר מזמן פאסה.
במיוחד בתקציבים האלו אפשר לארגן media PC + DAC מהרמות הגבוהות שלא יפלו משום מקור אחר.
אם התקציב היה כמה אלפי שקלים בודדים אז אולי לא הייתי מגיב.

תן דוגמא, אל תזרוק השערות לאויר....
 

oferT

חבר משקיען
הודעות
5,204
מעורבות
46
נקודות
48
משהו עקרוני בבניית מערכת

מאיזו מערכת אתה עולה מדרגה? מה יש לך בבית כיום? ומה היה לך בעבר?


אני חושב שקפיצה למערכות ברמות שהצגת צריכה/חייבת לבוא ממקום של
הכרות של מערכות בטווח הביניים. כל קפיצה למעלה בלי הבנה מה יש יותר למטה
לטעמי היא טעות.

בשביל לדעת איך צריכה להישמע מערכת ברמות הקצה? צריך הבנה שמיעתית
מה יש יותר למטה לצורך השוואת.זו דעתי.
 

oferT

חבר משקיען
הודעות
5,204
מעורבות
46
נקודות
48
בנוסף למה שאתה מעלה

תן דוגמא, אל תזרוק השערות לאויר....

כמה באמת ערכו השוואה של PC + DAC מול נגנים ברמות הגבוהות
בשביל לקבוע נחרצות -שהמדיה עברה מן העולם.

אני רק מקווה שזה לא מודה/אופנה להציג ככה את הדברים.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
המדיה הזו רחוקה מלעבור מן העולם. רחוקה מאוד.
גם עוד 10 שנים מהיום ימשיכו למכור ולהדפיס דיסקים חדשים. באחריות.
 

stereophile

חבר משקיען
הודעות
997
מעורבות
63
נקודות
28
גם וינילים חדשים ממשיכים להדפיס אבל הדיסקים יהפכו לנישה בדיוק כמו הוינילים.
דווקא לויניל יש קסם מיוחד, דיסק זו מדיה לאיכסון קבצים שאפשר 1:1 להעלות להרד דיסק (עם Album arts).
בימינו (להבדיל נניח מלפני 10 שנים) אפשר באמת להנות מיתרונות המדיה הדיגיטלית, בעיקר מהנוחות שבניגון הקבצים מבלי להתפשר על סאונד (להיפך, חוסכים את הטרנספורט האופטי).
 

Joshua_G

חבר משקיען
הודעות
3,721
מעורבות
4
נקודות
0
אני עדיין ממתין לשמוע מחשב אישי (בייצור מסחרי) או שרת מוסיקה בעל איכות צליל מקבילה לזאת של נגני CD מהשורה הראשונה.
 

TakeOne

חבר משקיען
הודעות
2,915
מעורבות
865
נקודות
113
כמה באמת ערכו השוואה של PC + DAC מול נגנים ברמות הגבוהות
בשביל לקבוע נחרצות -שהמדיה עברה מן העולם.

אני רק מקווה שזה לא מודה/אופנה להציג ככה את הדברים.

אני עשיתי בדיקה אחרת.
בהשוואה בין טרנספורט וממיר שנחשבים לטובים וזכו כאן לשבחים ולשירי הלל, לבין ה CDP שבסוף קניתי, לא היה ממש מה להשוות. זה לא היה בנקודות זה היה בנוק אאוט. מי שיכול להוציא היום 20 ומשהו אלף ש"ח על CDP חדש, (פחות מכך על יד שנייה/תצוגה) יקבל איכות מוזיקלית ללא תחרות מצד הממירים והמחשבים למינהם. ההבדל דרמטי. למקור יש חשיבות עצומה. המקור שלי מאוד קרוב לאיכויות הסוניות של פטיפון בלי הטרחה של התחזוקה וכד'.

ואני מציע גם לא להתבלבל בין תהליכי שוק שמבשרים על היחלשות שוק הדיסקים, לבין איכויות מוזיקליות. העובדה שטכנולוגיה אחת נמצאת בדעיכה יחסית, לא מלמדת שהטכנולוגיות החדשות איכותיות יותר. במקרה הזה זה להפך.
 

oferT

חבר משקיען
הודעות
5,204
מעורבות
46
נקודות
48
TakeOne

אני כל כך מבין מה שאתה אומר- שלא נותר אלא להתפעל כל יום מחדש
מה יכול לחולל נגן CD ברמות הגבוהות...;)
 

stereophile

חבר משקיען
הודעות
997
מעורבות
63
נקודות
28
אני עדיין ממתין לשמוע מחשב אישי (בייצור מסחרי) או שרת מוסיקה בעל איכות צליל מקבילה לזאת של נגני CD מהשורה הראשונה.

בתקציב הזה, בקלות...
לא צריך מחשב מיוחד, מחשב רגיל שיציאת ה USB שלו מחוברת לאחד מהממירים הטובים כמו dCS, MSB וכו'.. (בעיקרון כל DAC בעל כניסת USB אסינכרונית הוא פוטנציאל טוב).
או לחילופין להשתמש במודול כגון ה m2tech evo + ממיר מאוד איכותי.
 

oferT

חבר משקיען
הודעות
5,204
מעורבות
46
נקודות
48
כל/רוב השרשור הזה כמעט ללא פידבק של פותח הפוסט
מה שמעלה בי הרבה תהיות...:O
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
עופר, אני זורם.
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור