מתחילים במסע לחיפוש אלקטרוניקה חדשה.


Audiofreak

עוסק בתחום
הודעות
2,001
מעורבות
1,060
נקודות
113
זה לא ממש רלוונטי איזה פאוור, מאחר שפאוור הוא רק פרמטר אחד במשוואה.
הניסיונות היו בכמה הזדמנויות, עם מגוון פאוורים/קדמים/מקורות רמקולים.
כמו שכתבתי, במקרים שזה לא עבד, זה פשוט היה נשמע חולה ובמקרים שזה עבד טוב, היה מאוד קשה להתחרות עם זה.
עשיתי ניסיונות, לא רק על המערכת שלי ולא רק עם רמקולים נצילים.

הנה מה שנלסון פאס חושב על זה:

http://www.firstwatt.com/b1.html

בכל מקרה,
מה שכתבתי, מתייחס לזה ששווה לבדוק הכל בלי דעות קדומות.
1.
קודם כל יש משמעות גדולה לשידוך מגבר -רמקול! רמקול לא נציל עם מגבר גבולי יכול לעבוד טוב יותר עם אקטיבי מאשר פאסיבי. במידה ומדובר ברמקול נציל מאוד/ מגבר חזק מאוד אז יש פחות בעיה של חוסר דינמיות עם הפרה הפסיבי.
2.
בלי התאמה חשמלית מושלמת הפסיבי יקטום תדרים/ לא ידחוף בווליום נמוך/ ישמע שונה מאוד בעוצמות שונות בגלל חוסר לינאריות ב ספקטרום העוצמה.
 

stereophile

חבר משקיען
הודעות
997
מעורבות
63
נקודות
28
1.
קודם כל יש משמעות גדולה לשידוך מגבר -רמקול! רמקול לא נציל עם מגבר גבולי יכול לעבוד טוב יותר עם אקטיבי מאשר פאסיבי. במידה ומדובר ברמקול נציל מאוד/ מגבר חזק מאוד אז יש פחות בעיה של חוסר דינמיות עם הפרה הפסיבי.
2.
בלי התאמה חשמלית מושלמת הפסיבי יקטום תדרים/ לא ידחוף בווליום נמוך/ ישמע שונה מאוד בעוצמות שונות בגלל חוסר לינאריות ב ספקטרום העוצמה.

1. המשמעות היא קריטית אבל לא רק עבור קדם פסיבי, בתצורה הפסיבית יש פחות גיין אבל מסכים שרמקול שמאוד מקשה על המגבר ייתן בתצורה הפסיבית תחושה של חוסר חיים.

2. התייחסתי להתאמה בין שני רכיבים (DAC עם קדם מובנה ופאוור) אם מדובר בשלושה (כלומר עם פוטנציומטר בדרך) זה מסבך עוד יותר - יש רכיבים שפותרים "בעיה" זו כמו buffer וכמו פסיבי מבוסס שנאים, אבל להם יש חתימת סאונד מסויימת שאין בפסיביים כמו ה lightspeed - פוטנציומטר מבוסס נגדי LDR שמשתמשים בו גם בהגברה של dartzeel (אבל איתם כאמור מלאכת ההתאמה קשה יותר).

אני רק טוען, שאולי שווה לנמר לבדוק, בתקציבים האלו (מעל 100 אלף שקל), איזה DAC עם פרה מטורף כמו MSB הגדולים או dcs בשידוך לפאוור שיכול לעבוד איתם - יכול להיות מעניין וגם יקלף לעצמו שכבה בסאונד שקדם מגבר מוסיף.
 

YB-7

חבר משקיען
הודעות
1,837
מעורבות
397
נקודות
83
1.
קודם כל יש משמעות גדולה לשידוך מגבר -רמקול! רמקול לא נציל עם מגבר גבולי יכול לעבוד טוב יותר עם אקטיבי מאשר פאסיבי. במידה ומדובר ברמקול נציל מאוד/ מגבר חזק מאוד אז יש פחות בעיה של חוסר דינמיות עם הפרה הפסיבי.
2.
בלי התאמה חשמלית מושלמת הפסיבי יקטום תדרים/ לא ידחוף בווליום נמוך/ ישמע שונה מאוד בעוצמות שונות בגלל חוסר לינאריות ב ספקטרום העוצמה.

המגבר המדובר של PASS סוגר את הסקאלה בפחות מ-1 וולט בכניסה, וכל נגן מהסוג האיכותי נותן מעל 2 וולט במוצא, כך שקדם פסיבי לא אמור ליצור מגבלה בהגעה להספק המקסימלי.
הבעייה בשימוש בקדם פסיבי היא במערכות שקיימת שם סטיריליות בסאונד. משתמשים בקדם פסיבי מתי שרוצים לדלל קצת מהתכולה ההרמונית של הצליל, היכן ומתי שיש עודף..
ולא נראה ונכתב שהמערכת המדוברת של נמר סובלת מעודף הרמוני שאותו יש צורך לדלל, אולי להפך....
 
נערך לאחרונה ב:

partner11

חבר משקיען
הודעות
1,717
מעורבות
121
נקודות
63
gayla
לא הבנתי מה זה "חברה שתבוא ותלך"
ו"מוצרים שיש להם עתיד"
בנאדם, מדברים פה על הגברה ולא על ילדים

ואם תשים יד על מגבר בנXXה שייתן לך תמורה מטריפה, אתה תוותר עליו בגלל שאין לו עתיד? (שעדיין לא ברור לי מזה )
 

shushu

חבר משקיען
הודעות
1,241
מעורבות
787
נקודות
113
מהם שאר רכיבי המערכת?

xa30.5
focal 1028be
יש גם קדם פסיבי של מיוזיק פירסט, אבל לא חיברנו אותו.
speakers cables - VDH revelation
power cables: wire-world
interconnects luxman
 

איל פור

עוסק בתחום
הודעות
2,590
מעורבות
2
נקודות
38
זה לא ממש רלוונטי איזה פאוור, מאחר שפאוור הוא רק פרמטר אחד במשוואה.
הניסיונות היו בכמה הזדמנויות, עם מגוון פאוורים/קדמים/מקורות רמקולים.
כמו שכתבתי, במקרים שזה לא עבד, זה פשוט היה נשמע חולה ובמקרים שזה עבד טוב, היה מאוד קשה להתחרות עם זה.
עשיתי ניסיונות, לא רק על המערכת שלי ולא רק עם רמקולים נצילים.

לא רק שזה רלוונטי , זה הדבר הרלוונטי ביותר בכל העניין.

היכולת של פרה לדחוף מגבר הספק כראוי תלויה מאוד, אבל מאוד, בראש ובראשונה ברגישות הכניסה של המגבר.

מניסיוני, תנאי ראשון והכרחי הוא שחייבים מגבר שיש לו מקסימום רגישות 0.7 וולט כדי לעבוד כראוי עם פרה פסיבי כמו זה שמותקן בדאקים שונים.

מגברים עם 1 וולט ומעלה - לטעמי ממש לא עובד, חבל על הזמן.

הניסיון הזה לא בא משמיעה של מכשיר אחד או שניים, אלא של בדיקות רבות מאוד במשך שנים.

עדיין, אני מציע שתחלוק איתנו את המערכות אותן בדקת, אני בטוח שניתן להסביר את התוצאות ששמעת.

הבעיה היא שכמעט אין מגברים כאלה
 

אורי_ו

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
12,760
מעורבות
315
נקודות
83
נמר, אני עדיין הייתי מחפש פרה של איזוטריק לשמיעה.
זה פשוט מוצרים וואוו.
 

stereophile

חבר משקיען
הודעות
997
מעורבות
63
נקודות
28
אייל,
מניסיוני, דווקא רגישות גבוהה בכניסה של הפאוור עלולה לייצר תוצאה רועשת במיוחד.

מבחינת המערכות, אני כבר לא זוכר במדוייק, אבל כמעט כל מערכת שהיתה אצל איתן לוין עשינו את הניסוי הזה (והיו כאלו לא מעט). פעם אחת אפילו עשינו ניסוי עם 5 קדמי-מגברים, כולל קונארד ג'ונסון Act2, אודיו ריסרץ' ועוד כמה.
הצלחת הניסוי היתה מאוד תלויית סט-אפ, כפי שכתבתי, זה לא עובד תמיד.

אני חושב שרגישות המגבר (קרי, המתח שיאפשר לממש את מקסימום ההספק שלו, צריך להיות תואם לרמת המתח שהרכיב אליו הוא מחובר/המקור מסוגל להוציא).

אילוצים נוספים הם איפדנס כניסה של המגבר (צריכה להיות גבוהה) ואימפדנס יציאה של המקור (צריכה להיות נמוכה).
 

נערך לאחרונה ב:

איל פור

עוסק בתחום
הודעות
2,590
מעורבות
2
נקודות
38
אייל,
מניסיוני, דווקא רגישות גבוהה בכניסה של הפאוור עלולה לייצר תוצאה רועשת במיוחד.

מה הניסיון הזה? אפשר לקבל דוגמאות? כי הניסיון שלי בכלל לא כך.

מבחינת המערכות, אני כבר לא זוכר במדוייק, אבל כמעט כל מערכת שהיתה אצל איתן לוין עשינו את הניסוי הזה (והיו כאלו לא מעט). פעם אחת אפילו עשינו ניסוי עם 5 קדמי-מגברים, כולל קונארד ג'ונסון Act2, אודיו ריסרץ' ועוד כמה.
הצלחת הניסוי היתה מאוד תלויית סט-אפ, כפי שכתבתי, זה לא עובד תמיד.

כלומר אתה אומר שעם מגבר בעל רגישות בינונית (נאמר 1 וולט) השוויתם פרה פסיבי לשורת פרה אקטיביים והפסיבי היה עדיף.
זה סותר לחלוטין את כל הניסיון שלי בנושא, והוא לא מועט, לכן יש פה משהוא לא ברור מבחינתי.
מה היה המגבר? מה היה הפרה הפסיבי? כמה מהנוכחים התחילו להשתמש בפרה פסיבי בעקבות ההשוואה?

אני חושב שרגישות המגבר (קרי, המתח שיאפשר לממש את מקסימום ההספק שלו, צריך להיות תואם לרמת המתח שהרכיב אליו הוא מחובר/המקור מסוגל להוציא).

מה זה תואם, מה המספרים שתואמים את הניסיון שלך?

אילוצים נוספים הם איפדנס כניסה של המגבר (צריכה להיות גבוהה) ואימפדנס יציאה של המקור (צריכה להיות נמוכה).

זה ברור, ולמיטב הבנתי נגזר מההכרח ברגישות גבוהה (אבל אני לא אלקטרונאי).
 

איל פור

עוסק בתחום
הודעות
2,590
מעורבות
2
נקודות
38
gayla
לא הבנתי מה זה "חברה שתבוא ותלך"
ו"מוצרים שיש להם עתיד"
בנאדם, מדברים פה על הגברה ולא על ילדים

ואם תשים יד על מגבר בנXXה שייתן לך תמורה מטריפה, אתה תוותר עליו בגלל שאין לו עתיד? (שעדיין לא ברור לי מזה )


חברת AVM קיימת כבר 18 שנים. זה שהיא עשתה קפיצת מדרגה בשלוש שנים האחרונות בזכות המנכ"ל החדש שלה ומתכווננת עכשיו לא רק לתחום המחיר הבינוני אלא גם לקצה העליון של ה - HIGH END אומר ש"זו חברה שתבוא ותלך"?

לא רציני.
 

itzik2305

אוהב את התחום
הודעות
483
מעורבות
149
נקודות
43
נמר
יש לי הרגשה שאת אופי ההגברה שאתה מחפש תמצא היום ב class D.
חזרתי אתמול מניו יורק וניצלתי אחה"צ אחד לשמוע הגברה בשם Merrill Audio Veritas רק כדי להבין על מה כל המהומה שהם מחוללים באודיוגון (אנשים קנו אותם ובעטו בהגברות הרבה יותר יקרות). ביקשתי מהדילר שיעשה A/B מול הגברה סופר יקרה של גולדמונד שהייתה לו בדמו והווריטס קרע את הגולדמונד בעיקר בפירוט וב clarity. הווריטס משתמש בטכנולוגיה ncore 1200 שבהם משתמשת גם mola mola שמופיעה הרבה בתערוכות אך טרם יצאו לייצור. הווריטס מוצעים עם 30 יום החזר ללא תמורה ואני שובר את הראש (יש למישהו רעיון ?) איך מגיעים להסכם עם המכס שאלה מוצרים בבדיקה ולא לשלם עליהם מכס אלא אם יירכשו (כדי לבדוק בנערכת שלי). דרך אגב גם הסדרות החדשות של Jeff Rowland שהם class D נראות מאוד מוצלחות.
איתי

ככלל, Class D זו לא מילה גסה. חברת Bel Canto היא חברה מעולה לדעתי.
 

itzik2305

אוהב את התחום
הודעות
483
מעורבות
149
נקודות
43
דיברתי עם מישל. הקדמגבר שהוא מביא לארץ יעלה קצת יותרמ-60,000 והמגבר בערך אותו מחיר.
התקציב שלי הוא עד 100,000 ש"ח לשניהם לפני מיקוח.

מה עם SOVEREIGN?
 

Audiofreak

עוסק בתחום
הודעות
2,001
מעורבות
1,060
נקודות
113
המגבר המדובר של PASS סוגר את הסקאלה בפחות מ-1 וולט בכניסה, וכל נגן מהסוג האיכותי נותן מעל 2 וולט במוצא, כך שקדם פסיבי לא אמור ליצור מגבלה בהגעה להספק המקסימלי.

תיאום העכבות יותר קשור להתנגדויות כניסה ויציאה ופחות לרגישות.
פוטנציומטר פאסיבי 50kohm לא יכול לדחוף מגבר עם כניסה של 20kohm. לכן תשובתך לוקה מאוד בחסר.
הבעייה בשימוש בקדם פסיבי היא במערכות שקיימת שם סטיריליות בסאונד. משתמשים בקדם פסיבי מתי שרוצים לדלל קצת מהתכולה ההרמונית של הצליל, היכן ומתי שיש עודף..
ולא נראה ונכתב שהמערכת המדוברת של נמר סובלת מעודף הרמוני שאותו יש צורך לדלל, אולי להפך....

תשובתי היתה לסטריאופייל באופן כללי, ולא קשורה למערכת של נמר. אך מה שאתה כתבת לגבי פאסיבי זה ממש לא נכון לדעתי, דווקא מערכות מבוססות פאסיבי יכולות להשמע אנליטיות יותר בגלל חוסר ב״תוספת״ שנותן פרה טוב.
ועל הפסקה הראשונה שכתבת עניתי לך למעלה.
 
נערך לאחרונה ב:

partner11

חבר משקיען
הודעות
1,717
מעורבות
121
נקודות
63
בכלל, בכל נושא הגברת class d יש היום שני יצרני OEM מרכזיים שמוכרים את המעגלים המוכללים שלהם לרוב יצרני האודיו.
האחד הוא ice power של bang-olufsen שלדעתי נמצא אצל בל קנטו ועוד רבים אחרים
ויש את http://www.hypex.nl/technology/ncore.html (כמו שציין אורי) שנמצאים אצל הרבה שחקני היי אנד משמעותיים
אגב, לחובבי ה DIY בנינו, יש קיטים לרכישה של hypex אצלם באתר, במחירים יקרים אומנם אך עדיין שפויים
 

YB-7

חבר משקיען
הודעות
1,837
מעורבות
397
נקודות
83
אך מה שאתה כתבת לגבי פאסיבי זה ממש לא נכון לדעתי, דווקא מערכות מבוססות פאסיבי יכולות להשמע אנליטיות יותר בגלל חוסר ב״תוספת״ שנותן פרה טוב.

תקרא שוב ותראה שזה מה שכתבתי.

שנית, ככל שאתה מסובב למעלה את פוטנציומטר ההתנגדות הטורית יורדת.
שלישית, אני כתבתי בהתיחסות ל PASS של נמר , ולמגבר הזה יש דרגה קדמית JFET כך שהיה מיותר עבורי לציין מגבלה של עכבת כניסה.
חוץ מזה,אין טעם להכנס עמוק לתוך פרטי הפרטים הטכניים.
 
נערך לאחרונה ב:

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
תודה לכולם על ההמלצות וההערות. אני לוקח את כולן לתשומת ליבי.

לגבי קדמגבר פסיבי. מכיוון שאני צריך לכתוב על מוצרים שונים, קדמגבר פסיבי לא יתאים לי.
לגבי מגבר דיגיטלי. אשמח לשמוע, אדבר עם יגאל סאבו מחר. יש לו כמה וכמה מוצרים מעניינים.
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור