- הודעות
- 20,089
- מעורבות
- 4,236
- נקודות
- 113
הנוסחאות מדויקות.
הבעייה ביישום נוסחאות היא אחרת:
פתרון אנליטי לפי נוסחאות אפשרי בד"כ רק במצבים אידיאליים, למשל חלל חופשי או סימטריה מושלמת של החדר ומקור הצליל, כיווניות מוגדרת-היטב, גופים פרימיטיביים וכו'.
בעולם המעשי יש הרבה יותר מדי פרמטרים וגיאומטריה סבוכה על-מנת לאפשר חישוב אנליטי. לחלופין יש צורך בחישוב נומרי: יש להזין את כל הנתונים כולם לתוכנת מחשב שתבצע סימולציה נומרית (עתירת-חישובים, לכל נקודה ונקודה בחדר), ואז מתקבלות תוצאות מייצגות.
כלומר, בתנאים מעשיים, אדם אחד עם מחשבון שנוכח בחדר לא יוכל לקבל בעצמו את התוצאה המלאה, גם אם הוא יודע את הפיסיקה. מה כן? אפשר, בד"כ, לקבל מושג כללי - למשל למצוא תדרי תהודה בעייתיים או תדרי גלים עומדים בחדר (מוֹדים).
אתה מדבר על משהו אחר.
בכל הקשור לאקוסטיקה אני מסכים בהחלט. האוזן האנושית אינה יכולה לטפל באקוסטיקה, היא כן יכולה לגלות בעיה אקוסטית. מה הבעיה, היכן היא ובאיזה תדרים? רק מדידות בחדר, חישובים וכ"ו.
בכל הנוגע למיקום הרמקול בחדר יש בסיס שהוא נקודת המוצא.
1- אם ניתן למקם באופן אסימטרי אז בוודאי שתהיה לו עדיפות.
2- אם מדובר ברמקול ריבון או אלקטרוסטטי ברוב המקרים מרכז החדר או כמעט מרכז יהיה המיקום הנכון.
3- רמקולים מסויימים יעדיפו לעמוד מקביל לקיר, ללא הטייה פנימה כלל {קבאס, קארמה, חלק מהדגמים הגבוהים של טנוי}.
4- רמקולים מסויימים יעדיפו להיות צמודים לקיר {קליפטש הורן, טנוי וואסטמינטר והקרובים אליו בדרגה}.
5- רמקולים מסויימים בכלל אמורים להיות ממוקמים בהטייה חזקה פנימה כאילו הרמקול ממש מסתכל עלייך {דבור פידליטי, ASW ועוד כמה שלא עולים לי בראש}.
מה שאני מנסה להגיד הוא דבר פשוט.
על מנת למקם מוצר, לפני כל נוסחה וכל מחשבה למיקום התחלתי עלינו להכיר את המוצרים. לכל טופולוגיה ולכל יצרנית יש המלצות יצרן שרובן {כמעט כולן} מתאימות לכל החדרים. מיקום הרמקול צריך להתבצע תוך התחשבות בסוג הרמקול, טופולוגיה, גודל, המלצות יצרן ותנאי החדר. זהן הבסיס הראשוני. שום תוכנה בעולם, ביקום, בגלקסייה אינה מכירה את הרמקולים עצמם, את הטופולוגיה שלהם ואת המלצות היצרן על מנת לדעת לספר על מיקומים ראשונים בסיסיים מומלצים.
בכל הנוגע לאקוסטיקה? אני בהחלט מסכים שרק בעזרת תוכנה, מיקרופונים ומדידות ניתן להגיע לתוצאה.