מה דעתכם- יש דבר כזה עודף כח במגבר


מצב
הנושא נעול.
R

Roberts1

אורח
אפשרות אחת שדיברת עליה היא הצורך להוסיף לפחות 20dB מעל לעוצמת ההאזנה:


כשאת המספר 20 לא ידעת לבסס על שום דבר, סתם "הנחת עבודה" שרירותית, שברור שאינה "מחזיקה מיים" -- מספיק למשל שנגן התוף הגורם לפיקים של 20dB "בדרך כלל" ייתן מכה קצת יותר חזקה, כולה ב-4 או 6 דיבי, ו-אופס, כבר יש לנו 26 דיבי, ואת ההספק צריך להכפיל ב-4 (ולשלם על זה!), ואם הוא נתן מכה הרבה יותר חזקה, לך תדע לאן נגיע :(

אבל, אם זו האפשרות שאליה התכוונת, שבכל מקרה עוצמת המגבר צריכה להיות מחושבת כעוצמת ההאזנה + 20dB, אזי החישוב של 8,000 ואט להאזנה ב-100dB עם רמקול סופר נציל, ו/או 256,000 ואט להאזנה ב-110dB עם רמקול פחות נציל, עדיין תופסים.

ואם זה המצב, ברור שכל התפיסה עקומה לחלוטין ואתה מוכר כאן שטויות.

אפשרות אחרת שדיברת עליה היא הצורך במגבר שנותן 110dB, ללא קשר לעוצמת ההאזנה:

אולי סתם שכחת את ה-הידיעה -- "לדעתי המערכת נדרשת", אבל אם כך, זה מוזר, כי הגעת ל-105dB כבר אחרי הוספת 20dB לפיקים מעל 85dB, אז מאיפה הופיעו עוד 5dB לפיקים?

בכל מקרה, אם זו האפשרות שאליה התכוונת, שבכל מקרה עוצמת המגבר צריכה להיות מחושבת לפי 105dB בתוספת 5dB לפיקים, זה לא לוקח בחשבון את צרכי המשתמש, בוודאי לא כזה שרוצה להאזין ב-110dB, ובוודאי לא כזה שרוצה להאזין ב-85dB או פחות -- וייש כאלה, אפילו כאן בפורום.

ואם זה המצב, ברור שכל התפיסה עקומה לחלוטין ואתה מוכר כאן שטויות.

אז גם אם אתה יודע לחשב כמו תוכי את כמות הוואטים עד X ספרות לא-משמעותיות אחרי הנקודה, עדיין זה מראה שאתה לא מבין את מהות הבעייתיות ועל איזה צרכים "באמת" המגבר צריך לענות, וכל החישובים חסרי משמעות לחלוטין, למרות שהכל בסלע.

עמיר

אתה עושה "סלט גדול " מכל הנחות היסוד (ששניצל הגדיר ) והחישובים , ודבריך אינם נכונים !!! ........כתבתי לך , ואני כותב לך שוב , תתקשר אלי ואסביר לך בטלפון את הטעויות שלך .

בו נעזוב את הפורום במנוחה !!!

 
נערך לאחרונה ע"י מנהל:

ronnyb

עוסק בתחום
הודעות
571
מעורבות
0
נקודות
0
ברקצ....בדרךכלל יצרנים נוהגים לציין,ואם לא פורט,אפשר לקבל מהם את הנתון,באיזה מתח כניסה(מופיע בוולטים) נותן המגבר את העוצמה המקסימלית המומלצת,והרציניים יותר גם יפרטו נניח כך:
סיגנל של 1Khz, ב 2 וולט בכניסה,יתן 28 וולט ביציאה על פני עומס של 8 אום, harmonic distortion0.3%(before clipping)
שזה בהערכה גסה שלי כ100 ואט ביציאה של המגבר(28*28/8).
בדרך כלל היצרן מאפיין את מקסימום ההספק ביציאה על סף יציאת המגבר משליטה(clipping שזה אומר שההרמוניות יתחלו לעלות בצורה קיצונית באופן שהסאונד ישמע צרחני ורע ,ובהמשך אם אין למגבר מעגל הגנה,דרגת היציאה עלולה לצאת לשבתון...
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,273
מעורבות
2,760
נקודות
113
אתה עושה "סלט גדול " מכל הנחות היסוד (ששניצל הגדיר ) והחישובים , ודבריך אינם נכונים !!! ........כתבתי לך , ואני כותב לך שוב , תתקשר אלי ואסביר לך בטלפון את הטעויות שלך .
כשזה לא נוח לך אתה מעדיף להצניע את העניין בפרטי, ופתאום כל כך מתחשב בפורום??? :בהלם:(lol)

עמיר
 

R

Roberts1

אורח
כשזה לא נוח לך אתה מעדיף להצניע את העניין בפרטי, ופתאום כל כך מתחשב בפורום??? :בהלם:(lol)

עמיר

אתה רוצה ללבן את הסוגיה או לטחון ולטחון שוב ושוב בפורום ??? אתה באמת כל כך חסר רגישות כדי להבין שהפורום לא מעוניין לשמוע את הויכוחים ביננו ?

לא אכפת לי שאחרי שיחת ההבהרה ביננו כל אחד יכתוב פוסט סיכום בודד - מקובל עליך ???

 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,063
מעורבות
1,508
נקודות
113
למה לא נגמר העניין הזה?
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,273
מעורבות
2,760
נקודות
113
אתה רוצה ללבן את הסוגיה או לטחון ולטחון שוב ושוב בפורום ??? אתה באמת כל כך חסר רגישות כדי להבין שהפורום לא מעוניין לשמוע את הויכוחים ביננו ?

לא אכפת לי שאחרי שיחת ההבהרה ביננו כל אחד יכתוב פוסט סיכום בודד - מקובל עליך ???

ן
מצטער, לא קונה את זה שפתאום אתה כל כך מתחשב בפורום, ו/או שפתאום אתה לא יודע להסביר בכתב.
אני כותב כרגע מהסלולארי, אבל אני מציע שתפתח שירשור חדש, רק למי שמעוניין לקרוא "ויכוח טכני בין רוברט לעמיר, למעוניינים בלבד",, ותכתוב שם את ההסבר שלך.

עמיר
 

R

Roberts1

אורח
ן
מצטער, לא קונה את זה שפתאום אתה כל כך מתחשב בפורום, ו/או שפתאום אתה לא יודע להסביר בכתב.
אני כותב כרגע מהסלולארי, אבל אני מציע שתפתח שירשור חדש, רק למי שמעוניין לקרוא "ויכוח טכני בין רוברט לעמיר, למעוניינים בלבד",, ותכתוב שם את ההסבר שלך.

עמיר

אני לא חושב שאוכל לשכנע אותך בכתב , אין לי את היכולת ה"כתיבתית " לכך , בטלפון - Welcome , אתה מוזמן לדבר איתי או אני יכול להתקשר אליך , אם תרצה , .......במידה ותחליט שלא , לדעתי הדיון מוצה .
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,273
מעורבות
2,760
נקודות
113
אני לא חושב שאוכל לשכנע אותך בכתב , אין לי את היכולת ה"כתיבתית " לכך , בטלפון - Welcome , אתה מוזמן לדבר איתי או אני יכול להתקשר אליך , אם תרצה , .......במידה ותחליט שלא , לדעתי הדיון מוצה .


גם מבחינתי הדיון מוצה -- בזה שבתבת שטויות.

חובת ההוכחה שלא היא עליך, ואתה מתחמק מזה בתירוצים פאתטיים.

מה זה שאין לך יכולת.כתיבה? מה זה, ספרות?
תגיד איפה טעיתי, למה התכוונת, ונגמר הסיפור.

אין לי שום עניין בשיחה ו/או בהצנעת העניין בדרך אחרת.

עמיר
 

ברקצ

חבר משקיען
הודעות
1,804
מעורבות
269
נקודות
83
נו די עם הוויכוחים האלה... נמאס.

מישהו יכו ללהסביר לי אם באמת המגבר שלי מוציא 130W לתוך 8אום ( ויותר מ200W לתוך 4אום) - האם כשיפעל בשיא כוחו תהיה פה עוצמת קול של 110DB או יותר, כלומר משהו כמו בואינג ממריא לך מתחת לאף ? או שלא הבנתי כלום ?
 

R

Roberts1

אורח
מישהו יכו ללהסביר לי אם באמת המגבר שלי מוציא 130W לתוך 8אום ( ויותר מ200W לתוך 4אום) - האם כשיפעל בשיא כוחו תהיה פה עוצמת קול של 110DB ?


נדרשת נצילות והתנגדות הרמקול + מרחק ישיבה , רצוי גם הדינאמיות של המגבר (אם אתה מוצא Spec זה בספר המכשיר ) .,,,,,,,,ואני מציע שמנהלי הפורום יאסרו לבצע את החישובים שביקשת , כי מלחמת עולם נוספת בפתח :)
 
נערך לאחרונה ע"י מנהל:

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,273
מעורבות
2,760
נקודות
113
למה לא נגמר העניין הזה?
נו די עם הוויכוחים האלה... נמאס.
די כבר עם הצנזורה על מה שמעניין אחרים (לפחות שניים :)) ואתכם לא -- נמאס.

לאף אחד כאן אין את הסטאטיסטיקות מבין כלל הגולשים, כולל הפאסיביים, כמה מתעניינים וכמה לא, ואף אחד מכם לא קיבל מנוי לייצג את כלל הגולשים.

הבנתי שייש כמה שלא מתעניינים ומביעים את זה בקולניות. אוקיי, בסדר. הבנתי.

אבל לדעתי, סך הכל אלה דיונים טכניים על אודיו נטו, וייש להם משמעות מעשית -- אנשים עלולים להיגרר להשקיע כסף במגברים הרבה מעבר לצרכיהם.

הנה, אפילו אתה עצמך, ברקצ, קיבלת את ההתרשמות המוטעית שההגברה שלך לא מספיקה לכלום, וההיפך הוא הנכון.

וזה ממש לא בגלל טיפשות שלך -- ברור שזה קורה, אם מוכרים כאן שבשביל לשמוע בעוצמה בינונית של 85dB, ברמקול סופר-נציל של 94dB, צריך מגבר של 250W, הגיוני מאוד להסיק שמגבר של 130W לרמקול לא נציל של 86dB ייתן עוצמה עלובה.

נראה לי שהגיע הזמן להדביר את השרלטנות הזו.

מישהו יכו ללהסביר לי אם באמת המגבר שלי מוציא 130W לתוך 8אום ( ויותר מ200W לתוך 4אום) - האם כשיפעל בשיא כוחו תהיה פה עוצמת קול של 110DB או יותר, כלומר משהו כמו בואינג ממריא לך מתחת לאף ? או שלא הבנתי כלום ?

עניתי לך קודם שתקבל 106dB או 103dB עם 130W בתלות בצורה שבה נתונה הרגישות של הרמקול שלך.

אם המגבר נותן 200W לתוך 4 אוהם, התוספת מעל ל-130W תיתן לך תוספת של קצת פחות מ-2dB בעוצמה (כדי לקבל תוספת של 3dB לעוצמה, נדרש הספק כפול -- 260W).

עמיר
 

Toblerone

אוהב את התחום
הודעות
128
מעורבות
0
נקודות
0
אני מכיר אלקטרוסטטיים ...את ה Quality Unit Amplifier Domestic Esl57 שמעתי לאחרונה לפני 20 שנה בערך(אני קצת יותר צעיר בגיל מהרמקולים הללו,אבל לא בהרבה),הוא רמקול שתכונותיו בהתאם לגנום ה E.S. שלו: מיד צלול, מפורט ,נותן פרטים עדינים ולכן במת צליל מפורטת/מדוייקת.....אבל כמו שלא הייתי רוכש אותו לפני 25 שנה,על אחת כמה וכמה שלא הייתי רוכש אותו היום ,כי חסרה לו דינמיות ,עוצמות בהרכבים מוסיקלים גדולים ,ואין לו בסים נמוכים(בקושי מיד בס)...
הרבה רמקולים מודרניים שעשויים בטכנולוגיות החדשות וחמרים חדשים,מכסים טוב את יתרונותיו שמניתי למעלה,וגם נותנים את הדינמיות ,העוצמות,והבסים שנעדרים מתמונת הצליל של האלקטרוסטטי....לכן הוא לדעתי רמקול מאד נוסטלגי,ויתכן ש יהיה לו גם ערך אספני או מוזיאוני .

אשר לטענתך בדבר התקדמות בתת תחום ,אני לא הייתי מכנה את הרכיב הממיר אנרגיה חשמלית לאנרגיה מכנית/אקוסטית, כתת-תחום בעולם האודיו....יש גם התקדמות רבה בעשור האחרון בתחום הדיגיטלי של שחזור מוסיקה,וגם תחום הויניל לא שקט על שמריו....יש כיום זרועות וראשים טובים משהיו אי פעם,כי חובבי המוסיקה שהיו להם פטיפונים עם אוספים גדולים של ויניל,הבינו שהדיגיטל בתחילת דרכו היה רפליקה עלובה מאד של ארוע מוסיקלי וגם הפטיפונים הטובים שהיו בזמנו,היו טובים בהרבה מדיגיטל...לטעמי,אף שהפער הצטמצם בחלוף השנים,עדיין טופ-נוץ מערכות מבוססות ויניל עושות את זה טוב יותר,ממערכת דיגיטלית.

נראה שלא שמעת את ה57 עם הגברה מתאימה, יש בס ויש הרבה בס
יש תדרים (לא רלוונטים) שהוא לא מסוגל להשמיע
אני לא שמעתי רמקול שמתקרב למיד של ה57
לא קונה אותי כל הטכנולוגיה החדשה של הרמקולים, אני עדיין בוחן רמקולים מודרנים עם אותה אוזן שאיתה בחנתי את ה57 לפני 50 שנה, אין טיפת השתאות, מתקרב אבל זה לא כמו הדבר האמיתי
עם הטכנולוגיה באים גם אסונות, לעיתים
הפטיפון (עם הזרוע הפונו-סטייג' והראשים) שברשותי מבייש כל חלופה דיגיטלית ובפרט נגני דיסקים
אכן מדובר ברמקול נוסטלגי שעשוי לייפות כל מוזיאון אך מעבר לערך שלו ככזה הערך המשמעותי ביותר שלו הוא האופן בו הוא משחזר מוסיקה, חבל שלא שמעת אותו בשיאו וכעת אתה כותב דברים לא מדויקים
רמקול הוא מוצר מורכב
הוא בנוי ממספר פריטים שכל אחד מהווה תת תחום
הכינוי תת תחום לא הופך את התחום בפני עצמו למשהו פחות מבחינה ערכית

אסיים בסיפור קצרצר בנוגע לרלוונטיות של מוצרים ישנים
לא מכבר התקשר חבר שהוא מרצה במספר אונ' בארץ ובחו"ל בנושאי הנדסת חשמל ואלקטרוניקה וביקש להיוועץ איתי בדבר נושא להרצאת העשרה
המלצתי לו לשקול את נושא הרמקולים האלקטרוסטטים בדגש על ה57
אני מניח שהוא ריתק את כולם
יש כאן מוסר השכל כולי תקווה שהוא נקלט
 

איתי ו.

חבר משקיען
הודעות
2,018
מעורבות
299
נקודות
83
7
לא קונה אותי כל הטכנולוגיה החדשה של הרמקולים, אני עדיין בוחן רמקולים מודרנים עם אותה אוזן שאיתה בחנתי את ה57 לפני 50 שנה, אין טיפת השתאות, מתקרב אבל זה לא כמו הדבר האמיתי

אני מניח שתסכים איתי שלא מדובר באותה אוזן מלפני 50 שנה, אפילו שסביר להניח שהיא ממוקמת באותו מקום ומחוברת לאיבר שהיה גם לפני 50 שנה (lol)
 

Toblerone

אוהב את התחום
הודעות
128
מעורבות
0
נקודות
0
אני מניח שתסכים איתי שלא מדובר באותה אוזן מלפני 50 שנה, אפילו שסביר להניח שהיא ממוקמת באותו מקום ומחוברת לאיבר שהיה גם לפני 50 שנה (lol)
יפה לך
 

clip99

חבר משקיען
הודעות
933
מעורבות
119
נקודות
43
גם אני נגד צנזור הודעות ושרשורים , יש כבר 2000 ומשהו צפיות בשרשור הזה , וגם אם ניקח בחשבון שאחוז מסויים מהן הם אותם אנשים זה עדיין משאיר אותנו עם עשרות (לפחות) צופים שונים , אם כל העשרות האלה היו גם נכנסים לפה ורושמים שנמאס להם אז מילא , אך זה לא המצב , ומשניים-שלושה שזה מעקם להם את העין לא צריך להשליך על כל השאר , אותי למשל הנושא מעניין ואני עוקב אחרי ההתפתחות .

אם הצדדים המתדיינים פה היו עושים את זה באופן יותר מיושב ופחות אמוציונלי כולנו היינו יוצאים נשכרים . מדובר סך הכל במתן מענה ענייני לטיעונים תוך ליבון חילוקי דיעות בצורה ספציפית , לי ברור גם בתור מישהו שאינו מתמצא , שאם אחד מאמין בהיפך הגמור ממה שהצד השני חושב , והצד השני חושב שהראשון טועה , אז : או שרק אחד צודק , או ששתי האסכולות שגויות , אבל אין מצב שגם זה וגם השני צודקים.

אני אישית באמת הייתי רוצה לדעת , אם אכן דרוש רק ואט בודד לסחוט בין 86 עד 95 DB (נצילות ממוצעת לרמקולים שונים) ממרחק מטר אחד , ובהנחה שאני שומע ממרחק 3 מטר , אז במקרה והרמקול שלי לדוגמה בעל נצילות של 91 דיבי , אני אמור לקבל 81.5 דיבי לפי המחשבון באתר http://www.crownaudio.com/inverse-square-law.htm , שגם זו עוצמה נחמדה - אך אם ארצה לשמור על ה-91 דיבי המקוריים במרחק זה , אצטרך להכפיל את עוצמת המגבר פי 4 לפי מה שעמיר כתב לפני כמה הודעות :

1 ואט במקור כפול 2 , כפול 2 , כפול 2 = 8 ואט . וזאת כדי להוסיף 3 פעמים 3 דיבי בערך , מ-81.5 ל-91 , שזו נצילות הרמקול.

אז אם כל זה נכון , ואני צריך מגבר של 8 ואט , אז למה מגברים נמדדים בעשרות ומאות ואטים ? הרי אני צריך רק כמה בודדים?

או שאני לא מבין משהו , מה שסביר מאוד להניח שזה המצב - . בפועל עלי לקחת אולי מספר פרמטרים בחשבון :
(אגב החישובים שלי תיאורטיים ומתייחסים לעוצמה המתקבלת מכלל האלמנטים ברמקול מן הסתם , ולא למקור צליל נקודתי . אני מניח שגם היצרן מפרסם נתון נצילות שמתייחס לרמקול בכללותו)

1 - היענות החדר . יש מצב שהחדר מגביר או מנחית את העוצמה הנשמעת בנקודת הישיבה , עניין של אקוסטיקה , אולי יש רעשי רקע שגורמים למיסוך - לא יודע .

2- נצילות המגבר . כמו מנוע בעירה פנימית , אני מניח שגם פה אחוז מסויים מהוואטים שנמצצים מהתקע בקיר מתבזבזים על חום וגם בעת מעבר הזרם בכל האלקטרוניקה הפנימית , או באופן אחר שאיני מודע לו .

3 - - ופה אני ממש מנחש - יש הבדל בין מתח חשמלי למידע מוזיקלי . אותו ואט בודד יכול להכיל כלי בודד שמנגן חלש או תזמורת שלמה בכל הכוח , כך שיש מצב שישמעו חלש ואז יש צורך להגביר , למרות שמדובר באותו מתח שגורם לרמקול להשמיע רעש של 90 דיבי ממטר.


אני לא יודע אם רוברט אכן טוען שצריך מגבר של אלפי ועשרות אלפי ואטים , עמיר טוען שזה מה שמשתמע מדבריו (רוברט לא כתב ספציפית 6400 ואט למשל) , לי נראה שרוברט יוצא מנקודת הנחה שמחשבים לפי הספק המגבר (200/250 ואט) , עמיר מחשב מאותו ואט בודד שנותן 90 דיבי וממשיך משם . אולי יש אי הבנה ? רוברט מתכוון לואטים שהמגבר צורך מהקיר , ועמיר מדבר על הואטים שהוא מוציא לרמקול?




על פניו יש כאן בעייתיות , אם רוברט אומר שיש למגבר רזרבה של 20 ומעלה דיבי לפיקים , ובהנחה שצריך להכפיל הספק כל 3 דיבי (מקווה שעל זה אין מחלוקת) , אז עמיר צודק . בפועל אם היו מגיעים עשרות אלפי ואטים למגבר , ואולי אפילו רק אלפי ואטים לרמקול , הייתי מתחשמל . כשקניתי בזמנו את הציוד שלי נגעתי כמה פעמים בחיבורי הרמקול בעת פעולתו ולא הרגשתי כלום , אז משהו כאן לא מסתדר. גם לא ניסיתי מעולם לחבר מתח חשמלי ישירות לרמקול ולבדוק , אם באמת אני שומע את נצילותו הנקובה (95 דיבי במקרה הפרטי שלי)

אגב אחרי כל זה נראה לי שלכל מה שכתבתי בסעיפים 1-3 יש תקפות מועטה , ובאמת לרמקול מגיעים רק מספר ואטים בודד .
זה כל העניין כנראה? אחרי כל הפיקים והדיבים והריבים , מדובר על צריכת זרם*מתח של מגבר , לעומת זו של רמקול.

ועוד אגב , ניתן לבדוק את זה בפועל כשהמערכת מנגנת , יוצאים לחדר מדרגות ובודקים את מד החשמל , אם אכן יש פיקים שמגדילים את הצריכה הכוללת של המגבר אנו נראה גם פיקים במהירות הסיבוב , שיתבטאו גם במד הואטים בתחתית , כי חברת החשמל לא פראיירית של האודיופילים , מה שמחזק אצלי את האמונה שהפיקים של רוברט נשארים במסגרת הצריכה הכוללת .
 
נערך לאחרונה ב:

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,273
מעורבות
2,760
נקודות
113
גם אני נגד צנזור הודעות ושרשורים , יש כבר 2000 ומשהו צפיות בשרשור הזה , וגם אם ניקח בחשבון שאחוז מסויים מהן הם אותם אנשים זה עדיין משאיר אותנו עם עשרות (לפחות) צופים שונים , אם כל העשרות האלה היו גם נכנסים לפה ורושמים שנמאס להם אז מילא , אך זה לא המצב , ומשניים-שלושה שזה מעקם להם את העין לא צריך להשליך על כל השאר , אותי למשל הנושא מעניין ואני עוקב אחרי ההתפתחות .

אם הצדדים המתדיינים פה היו עושים את זה באופן יותר מיושב ופחות אמוציונלי כולנו היינו יוצאים נשכרים . מדובר סך הכל במתן מענה ענייני לטיעונים תוך ליבון חילוקי דיעות בצורה ספציפית , לי ברור גם בתור מישהו שאינו מתמצא , שאם אחד מאמין בהיפך הגמור ממה שהצד השני חושב , והצד השני חושב שהראשון טועה , אז : או שרק אחד צודק , או ששתי האסכולות שגויות , אבל אין מצב שגם זה וגם השני צודקים.
יפה כתבת!

ונכון בהחלט שהתנהלות נטולת-אמוציות הייתה נעימה ואפקטיבית יותר, אבל הנושאים האלה יקרים לליבי, וזה מבחינתי קרוב לבלתי-נסבל שאנשים מחלקים "ידע" בעייתי-עד-שגוי ומטעה.

אתן לרוברט הזדמנות ראשונה לענות לדבריך, כדי שיוכל אולי להסביר את עמדותיו התמוהות בעיני.

אבל למען הסר ספק, בכל מקרה:
  • מדובר בוואטים שיוצאים אל הרמקול, לא כאלה שנשאבים מהקיר
  • מדובר בפיקים קצרי-מועד, של פחות משנייה, שלא תבחין בהם בעזרת מד החשמל
  • לא מדובר על מתחים וזרמים בנפרד מהתוכן המוסיקאלי, אלא בכאלה שהם עצמם מייצגים ומעבירים את התוכן המוסיקאלי
  • גם אם מדובר בהספקים גבוהים, לא כל כך מהר תתחשמל, במיוחד כשמדובר בפיקים קצרי-מועד

עמיר
 
R

Roberts1

אורח
אתן לרוברט הזדמנות ראשונה לענות לדבריך, כדי שיוכל אולי להסביר את עמדותיו התמוהות בעיני.

עמיר

אתה מוזמן לענות ראשון , אני אתפנה רק מאוחר בלילה .
 

clip99

חבר משקיען
הודעות
933
מעורבות
119
נקודות
43
עוד משהו שיכול להיות רלוונטי , גם מגבר המוגדר כבעל הספק "שפוי" של 100-200 ואט נניח , אכן מסוגל לתת , או לפחות מתיימר במקרה הפחות טוב , מענה לכל הפיקים האלה שהקפיצו גם את הפורום - זה מפני שהוא בעל קבלים האוגרים רזרבת מתח או זרם , ואולי מכאן יגיעו כל הדציבלים הנוספים , ולא מהשנאי הראשי במגבר ומרשת החשמל . אחרי הכל גם מצלמה מסוגלת הודות לקבלים האלה לתת מתח שיא (פיק..) למבזק לשבריר שניה , למרות שיש לה 2 סוללות 1.5 ואט חלשות.

אם יכולת המגבר לספק רזרבות הספק במצבים מסויימים היא עובדה מוגמרת , הרזרבות צריכות להגיע מאיזה מקום שהוא , כל מה שנשאר זה להגיע להסכמה מאיפה .
 
נערך לאחרונה ב:

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,273
מעורבות
2,760
נקודות
113
אתה מוזמן לענות ראשון , אני אתפנה רק מאוחר בלילה .
מצויין, לא בוער לי כלום, אחכה בסבלנות לראות אם אתה יכול לעשות כמעשה הברון מינכהאוזן, שמשך את עצמו החוצה מביצה טובענית ע"י שמשך את עצמו בשערות ראשו (ואחר כך עוד התלונן שאנשים לא מאמינים לו :()

אני לא מסוגל לתעלול הזה מסיבות קרחתיות.

אני יכול רק להוסיף שבמהלך תהיותי על מה יכול להיות המקור למספר 20dB לפיקים -- אולי זה לא לגמרי שרירותי כפי שנראה לי בהתחלה -- דווקא הצלחתי לחשוב על דוגמה לפיק בסדר-גודל של כ-40dB -- פי 100 בהספק הנדרש -- כך שאם החישובים שבסלע מבוססים על הצורך להגן בפני פיקים כאלה, אז בכלל נגיע רחוק, במיוחד עם הדוגמה של ה-256,000 ואט המבוססת על ההיגיון המופלא הזה.

אבל אולי התכוונת להיגיון השני, שצריך 105dB (למה דווקא?) ורק 5dB לפיקים (למה דווקא?), או להגיון אחר בכלל, אבל כזה שאינו סותר את אלה שכבר שכתבת -- מה שייהייה מוזר, כי שני ההגיונות הקיימים סותרים זה את זה.

אז תסביר בעצמך, בלי שאפריע לך.

עמיר

נ.ב., אל תנסה לעכב את ההסבר עד שאביא לך את הדוגמה של הכ-40dB -- ההסבר שלך צריך להיות מבוסס בזכות עצמו, ולא על מספרים שרירותיים, אלא מנומקים, ולהביא למסקנות סבירות בזכות עצמו, בלי לטעות בפאקטור של פי 100 בגלל איזו "הנחת עבודה" שלך.

אני מתחייב לפרט את הדוגמה הנ"ל בכל מקרה, לאחר שנסיים עם הסבריך המלומדים, ולאכול את הכובע הווירטואלי אם היא טיפשית. ברור לי שאני לא מחוסן בפני טעויות ושטויות.
 
מצב
הנושא נעול.

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור