גם אני נגד צנזור הודעות ושרשורים , יש כבר 2000 ומשהו צפיות בשרשור הזה , וגם אם ניקח בחשבון שאחוז מסויים מהן הם אותם אנשים זה עדיין משאיר אותנו עם עשרות (לפחות) צופים שונים , אם כל העשרות האלה היו גם נכנסים לפה ורושמים שנמאס להם אז מילא , אך זה לא המצב , ומשניים-שלושה שזה מעקם להם את העין לא צריך להשליך על כל השאר , אותי למשל הנושא מעניין ואני עוקב אחרי ההתפתחות .
אם הצדדים המתדיינים פה היו עושים את זה באופן יותר מיושב ופחות אמוציונלי כולנו היינו יוצאים נשכרים . מדובר סך הכל במתן מענה ענייני לטיעונים תוך ליבון חילוקי דיעות בצורה ספציפית , לי ברור גם בתור מישהו שאינו מתמצא , שאם אחד מאמין בהיפך הגמור ממה שהצד השני חושב , והצד השני חושב שהראשון טועה , אז : או שרק אחד צודק , או ששתי האסכולות שגויות , אבל אין מצב שגם זה וגם השני צודקים.
אני אישית באמת הייתי רוצה לדעת , אם אכן דרוש רק ואט בודד לסחוט בין 86 עד 95 DB (נצילות ממוצעת לרמקולים שונים) ממרחק מטר אחד , ובהנחה שאני שומע ממרחק 3 מטר , אז במקרה והרמקול שלי לדוגמה בעל נצילות של 91 דיבי , אני אמור לקבל 81.5 דיבי לפי המחשבון באתר
http://www.crownaudio.com/inverse-square-law.htm , שגם זו עוצמה נחמדה - אך אם ארצה לשמור על ה-91 דיבי המקוריים במרחק זה , אצטרך להכפיל את עוצמת המגבר פי 4 לפי מה שעמיר כתב לפני כמה הודעות :
1 ואט במקור כפול 2 , כפול 2 , כפול 2 = 8 ואט . וזאת כדי להוסיף 3 פעמים 3 דיבי בערך , מ-81.5 ל-91 , שזו נצילות הרמקול.
אז אם כל זה נכון , ואני צריך מגבר של 8 ואט , אז למה מגברים נמדדים בעשרות ומאות ואטים ? הרי אני צריך רק כמה בודדים?
או שאני לא מבין משהו , מה שסביר מאוד להניח שזה המצב - . בפועל עלי לקחת אולי מספר פרמטרים בחשבון :
(אגב החישובים שלי תיאורטיים ומתייחסים לעוצמה המתקבלת מכלל האלמנטים ברמקול מן הסתם , ולא למקור צליל נקודתי . אני מניח שגם היצרן מפרסם נתון נצילות שמתייחס לרמקול בכללותו)
1 - היענות החדר . יש מצב שהחדר מגביר או מנחית את העוצמה הנשמעת בנקודת הישיבה , עניין של אקוסטיקה , אולי יש רעשי רקע שגורמים למיסוך - לא יודע .
2- נצילות המגבר . כמו מנוע בעירה פנימית , אני מניח שגם פה אחוז מסויים מהוואטים שנמצצים מהתקע בקיר מתבזבזים על חום וגם בעת מעבר הזרם בכל האלקטרוניקה הפנימית , או באופן אחר שאיני מודע לו .
3 - - ופה אני ממש מנחש - יש הבדל בין מתח חשמלי למידע מוזיקלי . אותו ואט בודד יכול להכיל כלי בודד שמנגן חלש או תזמורת שלמה בכל הכוח , כך שיש מצב שישמעו חלש ואז יש צורך להגביר , למרות שמדובר באותו מתח שגורם לרמקול להשמיע רעש של 90 דיבי ממטר.
אני לא יודע אם רוברט אכן טוען שצריך מגבר של אלפי ועשרות אלפי ואטים , עמיר טוען שזה מה
שמשתמע מדבריו (רוברט לא כתב ספציפית 6400 ואט למשל) , לי נראה שרוברט יוצא מנקודת הנחה שמחשבים לפי הספק המגבר (200/250 ואט) , עמיר מחשב מאותו ואט בודד שנותן 90 דיבי וממשיך משם . אולי יש אי הבנה ? רוברט מתכוון לואטים שהמגבר צורך מהקיר , ועמיר מדבר על הואטים שהוא מוציא לרמקול?
על פניו יש כאן בעייתיות , אם רוברט אומר שיש למגבר רזרבה של 20 ומעלה דיבי לפיקים , ובהנחה שצריך להכפיל הספק כל 3 דיבי (מקווה שעל זה אין מחלוקת) , אז עמיר צודק . בפועל אם היו מגיעים עשרות אלפי ואטים למגבר , ואולי אפילו רק אלפי ואטים לרמקול , הייתי מתחשמל . כשקניתי בזמנו את הציוד שלי נגעתי כמה פעמים בחיבורי הרמקול בעת פעולתו ולא הרגשתי כלום , אז משהו כאן לא מסתדר. גם לא ניסיתי מעולם לחבר מתח חשמלי ישירות לרמקול ולבדוק , אם באמת אני שומע את נצילותו הנקובה (95 דיבי במקרה הפרטי שלי)
אגב אחרי כל זה נראה לי שלכל מה שכתבתי בסעיפים 1-3 יש תקפות מועטה , ובאמת לרמקול מגיעים רק מספר ואטים בודד .
זה כל העניין כנראה? אחרי כל הפיקים והדיבים והריבים , מדובר על צריכת זרם*מתח של מגבר , לעומת זו של רמקול.
ועוד אגב , ניתן לבדוק את זה בפועל כשהמערכת מנגנת , יוצאים לחדר מדרגות ובודקים את מד החשמל , אם אכן יש פיקים שמגדילים את הצריכה
הכוללת של המגבר אנו נראה גם פיקים במהירות הסיבוב , שיתבטאו גם במד הואטים בתחתית , כי חברת החשמל לא פראיירית של האודיופילים , מה שמחזק אצלי את האמונה שהפיקים של רוברט נשארים
במסגרת הצריכה
הכוללת .