כמה מילים על CD וכמה מילים על תקליטים


DigiSUN

מושעה
הודעות
443
מעורבות
2
נקודות
18
דיגיסאן לא הכניס רציונל ולא נעליים.
הבחור נשאל פעמים רבות אם הוא יכול לבסס את דעותיו על נסיונו ואם בכלל יש לו דבר כזה שנקרא נסיון שמיעתי בכל הנוגע לתחום שאנו מתעסקים בו.

התשובה שלו הייתה שלילית.
התשובה שלי הייתה שלילית?
זה אתה אמרת, נמר.

כשאתה מתייחס ל"תחום שאנו מתעסקים בו", השתדל להמנע מערבוב בין פטיפונים (שאיש אינו חולק על היותם נשמעים שונה) לאביזרי שמן-נחשים ו"וודו" (שאותם אתה מחבב גם-כן).

כרגיל, אתה מעוות ומסלף את הדברים תוך הטייתם לדעתך הדוֹגמטית ולמשאלת לבך. בניגוד אליך, כל טענה שאני מביא ניתנת לסתירה ולהפרכה באופן ענייני. מה-חבל שאתה בוחר תמיד בטיעונים לגופו של אדם ומציג טענות חסינות הפרכה כאילו אתה בר-סמכא ("בעל ניסיון שמיעתי").

הנה רק שלוש דוגמאות מני-רבות לטענות 'רציונליות' שאתה כל-כך אוהב לבטל בהשמצות אישיות ובטיעונים לגופו של אדם:
(לינק 1)
(לינק 2)
(לינק 3)

מעבר לכך אין לי שום כוונה להתנצח איתך. על הניסיון השמיעתי והמקצועי שלי איני חייב הוכחות כאן לאיש, מה גם שהוא אינו רלבנטי לאף טענה שהבאתי בעבר וכל-כך קוממה אותך.

ואם כבר נגררתי לפה:

שי,
באשר לפוסט הראשון שלך, "איקוולייזינג" של פטיפון אינו הפרמטר היחיד שיש לחקותו על-מנת לדמות פטיפון בדיגיטל, כי מערכת פטיפון בפועל אינה ליניארית.
 
נערך לאחרונה ב:

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,208
מעורבות
2,733
נקודות
113
על איזה דיכוי אתה מדבר?

דיגיסאן לא הכניס רציונל ולא נעליים.
הבחור נשאל פעמים רבות אם הוא יכול לבסס את דעותיו על נסיונו ואם בכלל יש לו דבר כזה שנקרא נסיון שמיעתי בכל הנוגע לתחום שאנו מתעסקים בו.

התשובה שלו הייתה שלילית.

משמע, סתם בא לזרוק תיאוריות באוויר שאף אחת מהן לא אושרה מעשית אצל בעלי הנסיון השמיעתי המוכח.

עמיר קסנר היקר.
אל תעוות את המציאות בבקשה ואל תציג את האתר הזה באופן שאתה מנסה להציג אותו.:כועס:
בעניין הוכחות, יש תמיד השאלה מה קביל על כל אחד מהצדדים כהוכחה.

דיגיסאן תמיד נימק את דבריו בטיעונים מוצקים, שברוב המקרים הם תאמו את תאמו את ניסיוני השמיעתי (המוכח? :)) ובוודאי את ההיגיון והשכל הישר, בעוד שרוב התגובות אליו לא הייו ענייניות, בעיקר ההתקפות על ניסיונו בשמיעה ועליו אישית.

מה זה רלוואנטי אם הוא אמר מה שאמר לפני או אחרי ששמע את כל מערכות ה-היי אנד שבעולם? הרי הרבה מהדיווחים הסובייקטיביים של אנשים ששמעו משהו אינם תואמים את הניסיון של אחרים ששמעו את אותו משהו, כך שתוצאות השמיעה באזני אדם נתון הן מראש לא מאוד קבילות כטיעון מוצק, אלא אם אתה מכיר אותו אישית ובדקת את המתאם בין טעמיכם -- כך שגם ה"אמינות" של כל מי שמדווח משהו היא פונקצייה של טעם. מה שדיגיסאן דיבר עליו והנימוקים שהשתמש בהם לא הייו תלויי טעם.

אבל מעניין שהתייחסת רק לשתי השורות האלה ולא לתוכן הפוסט.

עמיר
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,086
מעורבות
4,236
נקודות
113
בעניין הוכחות, יש תמיד השאלה מה קביל על כל אחד מהצדדים כהוכחה.

דיגיסאן תמיד נימק את דבריו בטיעונים מוצקים, שברוב המקרים הם תאמו את תאמו את ניסיוני השמיעתי (המוכח? :)) ובוודאי את ההיגיון והשכל הישר, בעוד שרוב התגובות אליו לא הייו ענייניות, בעיקר ההתקפות על ניסיונו בשמיעה ועליו אישית.

מה זה רלוואנטי אם הוא אמר מה שאמר לפני או אחרי ששמע את כל מערכות ה-היי אנד שבעולם? הרי הרבה מהדיווחים הסובייקטיביים של אנשים ששמעו משהו אינם תואמים את הניסיון של אחרים ששמעו את אותו משהו, כך שתוצאות השמיעה באזני אדם נתון הן מראש לא מאוד קבילות כטיעון מוצק, אלא אם אתה מכיר אותו אישית ובדקת את המתאם בין טעמיכם -- כך שגם ה"אמינות" של כל מי שמדווח משהו היא פונקצייה של טעם. מה שדיגיסאן דיבר עליו והנימוקים שהשתמש בהם לא הייו תלויי טעם.

אבל מעניין שהתייחסת רק לשתי השורות האלה ולא לתוכן הפוסט.

עמיר

הדבר המוצק היחיד שדיגיסאן יכול להתפאר בו זה המחשב שהוא כותב ממנו. חוץ מזה הכל השערות שחלקן קלעו בול {שמשערים הרבה יש סיכוי להגיד משהו אחד נכון}.

אם אתה שואל לגבי הרלוונטיות של האזנה כנראה שאינך מבין מהו התחום עליו אנחנו מדברים כל היום והלילה. אנחנו מדברים על התנסות, שיתוף חוויות, עזרה לחברים שמחפשים מערכת חדשה.

מה יש לדיגי להוסיף. נראה לו שהרמקול ההוא יתאים? אמרו לא? כתוב בספר הוא?
לא הכל תיאוריות, לא הכל נוסחאות ובוודאי שאי אפשר להתווכח על ההבדל בין טעמו של מרק בצל למרק עגבניות כאשר לא טעם אף אחד מהם.

הסיבה היחידה שהתייחסתי רק למשפט האחרון שלך זה בגלל הבעייתיות שלו. אתה מציג אותנו באופן שלילי. וזה בזמן שגם אחרי שקראת לי קוף ועדיין לא הותקפת אישית ממני ברמה הזו.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,086
מעורבות
4,236
נקודות
113
דיגי.

הדיונים כאן סוערים לפעמים, אף אחד כאן לא יקלל אותך, לא ירביץ לך ובטח שלא ישלח לך קטיושה לחלון.
אם אתה עדין מידי בשביל זה אז אל תכתוב בפורומים.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,208
מעורבות
2,733
נקודות
113
...
אם אתה שואל לגבי הרלוונטיות של האזנה כנראה שאינך מבין מהו התחום עליו אנחנו מדברים כל היום והלילה. אנחנו מדברים על התנסות, שיתוף חוויות, עזרה לחברים שמחפשים מערכת חדשה.
...
הסיבה היחידה שהתייחסתי רק למשפט האחרון שלך זה בגלל הבעייתיות שלו. אתה מציג אותנו באופן שלילי. וזה בזמן שגם אחרי שקראת לי קוף ועדיין לא הותקפת אישית ממני ברמה הזו.
העניין הוא שאנחנו לא דנים פה רק על התנסויות חוויות וכיו"ב -- דברים תלויי טעם -- אלא גם על דברים שייש להם הקשר לטכנולוגייה שמאפשרת את החוויות וההתנסויות הנ"ל.

אם אלה הייו רק עניינים ברמה של מרק א' או מרק ב', אז רק טעם הייה משחק כאן, ואולי נושאים כמו האם תרנגולות חופש טעימות יותר מתרנגולות מפוטמות, כולל האספקטים המוסריים והטבעוניים של העניין.

בנושאים שלנו נכנסים גם עניינים טכנולוגיים, פסיכולוגיים וכו' בנוסף לטעמים.
למשל במכוניות, יש כאלה שמה שחשוב להם זה רק חוויית הנהיגה ו/או האם הם ראשונים ברמזור ו/או איך עוקפים את מלכודות המהירות, יש כאלה שמתעסקים בכל מיני נתונים טכניים ברמת תאוצה 0 ל-100 והספק ומומנט, וייש כאלה שמתעסקים בזה ברמה יותר טכנית, שקשורה למבנה המנוע, שיקולים אווירודינאמיים, וכו'. בפורום מכוניות (לא ביקרתי בכזה) יש אולי מקום לכל הגישות.

למה שבפורום הזה לא יהייה מקום לכל הגישות? למה צריך לנטרל את אלה שבאים מהגישה הטכנולוגית? יש משהו ללמוד מהם.

וכוונתי הייתה שלסוג הטיעונים שהביא דיגיסאן, מהגישה הטכנולוגית, לא הייה כל כך רלוואנטי אם ומה הוא שמע קודם -- הטיעונים שלו הם לא יותר ולא פחות רלוואנטיים אם הוא כן שמע X ו/או Y קודם או לא. אם ניקח למשל את עניין כבלי החשמל הידוע לשימצה, הרי אם הוא שמע 10 סוגי כבלים קודם בסופר מערכת ולא מצא הבדל, הוא ייפסל על זה שהשמיעה/הבחנה שלו דפוקים, ואם הוא לא שמע השוואה כזו בכלל, הוא ייפסל על זה שאין לו ניסיון, אז בכלל לא כדאי לו להגיד אם הוא שמע או לא, וברמת הטיעונים שלו, זה באמת לא רלוואנטי.

ההצגה ה"שלילית" ספציפית כאן נובעת מאי-אהדה לחוסר הפתיחות לגישה הטכנולוגית-נטו, שאני חושב שייש לה מקום, ואינה צריכה להגיע לכדי ירידות אישיות ופסילה א-פריורית עד שהבנאדם לא ישמע את הדברים.

אני שוב מצטער על עניין הקוף, שכשהזכרת אותו נזכרתי בחברה הראשונה שלי, שכינוי החיבה שלה הייה "שימפאנזה" (היא לא דמתה לשום קוף אלא יפה מאוד לטעמי), או בקיצור, "צ'ימפי" :)

אני מניח שזה לא מנחם אותך ולא מוחק את העלבון -- הלוואי והייתי יודע איך לעשות את זה.

עמיר
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,086
מעורבות
4,236
נקודות
113
כל מה שכתבת מיותר משום שאנחנו כן דנים כאן על התנסות ואם אדם מגיע עם תיאוריות נטולות התנסות בפועל ועוד מתווכח עם המנוסים שביננו - זו בעיה.

אנשים שמגיעים לפורום "כבד" כזה שהנשק היחיד שלהם זה מה שלמדו באוניברסיטה, וחושבים שכולנו נקבל את הטענות שלהם בגלל שהם יודעים 1 ועוד 1, טועים.

יש פורומים שה"ידע האודיופילי" של דיגיסאן מאוד ירשים. אפילו יהפוך להיות בשניה אחראי קטגוריה "נושאים טכנים".
אצלנו מוקיעים דברים בעלמא.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,208
מעורבות
2,733
נקודות
113
כל מה שכתבת מיותר משום שאנחנו כן דנים כאן על התנסות ואם אדם מגיע עם תיאוריות נטולות התנסות בפועל ועוד מתווכח עם המנוסים שביננו - זו בעיה.

אנשים שמגיעים לפורום "כבד" כזה שהנשק היחיד שלהם זה מה שלמדו באוניברסיטה, וחושבים שכולנו נקבל את הטענות שלהם בגלל שהם יודעים 1 ועוד 1, טועים.

יש פורומים שה"ידע האודיופילי" של דיגיסאן מאוד ירשים. אפילו יהפוך להיות בשניה אחראי קטגוריה "נושאים טכנים".
אצלנו מוקיעים דברים בעלמא.
א-פריורית, זו ממש לא חייבת להיות בעייה.

הבעייה מתחילה כש"המנוסים בינינו" מתייחסים כ"תיאוריות" כל מה שאינו נובע מאותו מקור שממנו הם באים -- "התנסות בפועל", וכשאינם נותנים מקום לטיעונים אחרים, תוך התייחסות לטיעונים האחרים כ"נשק" (!) -- כאן נולדת מלחמת אחים מיותרת, וזו אכן בעייה.

אותן "תיאוריות" בדיוק ואותם אנשים של "1+1" שרק למדו באוניברסיטה הם אלה שבסופו של דבר בונים את המכשירים שמאפשרים לך את ה"התנסות בפועל".

זה מזכיר לי חוג האזנה למוסיקה קלאסית, שבו רוב האנשים אינם בעלי השכלה "טכנית" של מקצועות המוסיקה, אם כי חלקם (הקטן) מכירים יותר יצירות ורגישים יותר לביצועים מאשר הרבה מוסיקאים מקצועיים.
עם זאת, דווקא ה"מנוסים" האלה היו אלה שנזעקו יותר מכולם כאשר הועלו טיעונים מהסוג של "אבל כתוב בפארטיטורה ש-", או כל טיעון שלא הייה מבוסס על משהו שהם יותר טובים בו.

חבל, כך גם ה"מנוסים שבינינו" יכולים לראות זוויות אחרות וללמוד דברים חדשים שלא ידעו קודם, ללא "סתימת פיות" והתנפלות קולקטיבית, לפעמים אישית, על דיגיסאן ודומיו.

אני מעריך שהייה הרבה יותר טוב/נעים/מועיל לכולם אם זה לא הייה קרב על מי ראוי להתווכח עם מי ועל מי יהייו בעלי השילטון והגורו-ס "שכולנו נקבל את הטענות שלהם".

מה רע בזה שייש ריבוי דיעות / זוויות / כיוונים / אהבות / העדפות / טעמים,
בלי לרדת על אלה שייש להם דיעות / זוויות / כיוונים / אהבות / העדפות / טעמים אחרים משלנו?

עמיר
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,086
מעורבות
4,236
נקודות
113
א-פריורית, זו ממש לא חייבת להיות בעייה.

1-הבעייה מתחילה כש"המנוסים בינינו" מתייחסים כ"תיאוריות" כל מה שאינו נובע מאותו מקור שממנו הם באים -- "התנסות בפועל", וכשאינם נותנים מקום לטיעונים אחרים, תוך התייחסות לטיעונים האחרים כ"נשק" (!) -- כאן נולדת מלחמת אחים מיותרת, וזו אכן בעייה.

2-אותן "תיאוריות" בדיוק ואותם אנשים של "1+1" שרק למדו באוניברסיטה הם אלה שבסופו של דבר בונים את המכשירים שמאפשרים לך את ה"התנסות בפועל".

3-זה מזכיר לי חוג האזנה למוסיקה קלאסית, שבו רוב האנשים אינם בעלי השכלה "טכנית" של מקצועות המוסיקה, אם כי חלקם (הקטן) מכירים יותר יצירות ורגישים יותר לביצועים מאשר הרבה מוסיקאים מקצועיים.
עם זאת, דווקא ה"מנוסים" האלה היו אלה שנזעקו יותר מכולם כאשר הועלו טיעונים מהסוג של "אבל כתוב בפארטיטורה ש-", או כל טיעון שלא הייה מבוסס על משהו שהם יותר טובים בו.

4-חבל, כך גם ה"מנוסים שבינינו" יכולים לראות זוויות אחרות וללמוד דברים חדשים שלא ידעו קודם, ללא "סתימת פיות" והתנפלות קולקטיבית, לפעמים אישית, על דיגיסאן ודומיו.

5-אני מעריך שהייה הרבה יותר טוב/נעים/מועיל לכולם אם זה לא הייה קרב על מי ראוי להתווכח עם מי ועל מי יהייו בעלי השילטון והגורו-ס "שכולנו נקבל את הטענות שלהם".

6-מה רע בזה שייש ריבוי דיעות / זוויות / כיוונים / אהבות / העדפות / טעמים,
בלי לרדת על אלה שייש להם דיעות / זוויות / כיוונים / אהבות / העדפות / טעמים אחרים משלנו?

עמיר

זה מדהים אותי איך אדם חכם כמוך אינו מצליח להבין את הנקודה.

1- מתייחסים לתיאוריות כאשר יש מאחוריהן הוכחות שקשורות לאודיו. על מנת שתבין למה אני מתכוון בוא ניקח את נושא הכבלים.

אחד אומר - אין הבדל בין כבלים.
שואלים אותו - בדקת?
עונה הבחור - לא, אבל על פי הידיעות שלי אין הבדל.
שואלים אותו - איזה ידיעות אם לא בדקת?
עונה - לא צריך לבדוק, יש פיסיקה, תיאוריה ואין שום סיבה להתאמץ ולחבר.

אתה מבחינתך בהחלט מעודד את הגולשים הללו לדבר מתיאוריות. אני לא.

2- לא נכון. הם גם אלקטרוניאים אבל לא רק. הם קודם כל מנוסים מאוד, בוחנים את התחום בהחלפות, האזנה מרובה ורק אז ניגשים לשולחן ובונים. אבל לפני האלקטרוניקה יש אודיופיליה ונסיון.

3- לא קשור.

4- המנוסים רוצים לשמוע מנסיונם של אחרים. יש פורומים שנוגעים רק בתחום האלקטרוניקה. קח את יהושוע, אבנר 126 ורונן פרץ לדוגמא. מדברים על אלקטרוניקה בתוך האודיופיליה ומשלבים נסיון באודיו עם מידע טכני - פשוט כייף.

אבל רק מידע טכני? וואלה, מה יהיה? למה פתחנו את הפורום הזה אם לא קודם כל לאודיופיליה? ועוד לקבל תגובות של "אתה הוזה", "חולם", "אספניה", "תעתועי מוח" וכאלה ואתה מצפה שאני אגיד תודה - למדתי!?.

5- לשמוע את זה מהווכחן הראשי זה קצת מוזר. ויכוחים תמיד יהיה, זה חלק מהעניין. יש פורומים שכולם מסכימים עם כולם, מפרגנים אחד לשני גם אם השני עושה שטיות. אפשר גם להגיד שם דברים רעים, על מי שמחוץ לפורום.

6- אתה מתכוון ללקרוא לאנשים קופים, הוזים, טיפשים, רפי שכל וכ"ו או שאתה מתכוון ללהגיד את אותו הדבר אבל בצורה "מתורבתת"? יעני לשחק אותה לא מעליב אבל לדחוף עקיצות "אינטלגנטיות" בין המילים.

עמיר - עצם העובדה שעד עכשיו אתה לא מבין מדוע אני מתנגד לדיעות שנובעות מחוסר נסיון ובאות מתיאוריות גרידא

1- ממש מוזרה לי.

2- או שאתה מבין טוב מאוד אבל לא מסוגל להודות בכך שהצד האחר אולי קצת צודק.

אני מהמר על 2.
 

itz56

אוהב את התחום
הודעות
466
מעורבות
30
נקודות
28
מי שאומר שאין הבדל בכבלים לא מבין בכבלים
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,208
מעורבות
2,733
נקודות
113
זה מדהים אותי איך אדם חכם כמוך אינו מצליח להבין את הנקודה.

1- מתייחסים לתיאוריות כאשר יש מאחוריהן הוכחות שקשורות לאודיו. על מנת שתבין למה אני מתכוון בוא ניקח את נושא הכבלים.

אחד אומר - אין הבדל בין כבלים.
שואלים אותו - בדקת?
עונה הבחור - לא, אבל על פי הידיעות שלי אין הבדל.
שואלים אותו - איזה ידיעות אם לא בדקת?
עונה - לא צריך לבדוק, יש פיסיקה, תיאוריה ואין שום סיבה להתאמץ ולחבר.

אתה מבחינתך בהחלט מעודד את הגולשים הללו לדבר מתיאוריות. אני לא.

2- לא נכון. הם גם אלקטרוניאים אבל לא רק. הם קודם כל מנוסים מאוד, בוחנים את התחום בהחלפות, האזנה מרובה ורק אז ניגשים לשולחן ובונים. אבל לפני האלקטרוניקה יש אודיופיליה ונסיון.

3- לא קשור.

4- המנוסים רוצים לשמוע מנסיונם של אחרים. יש פורומים שנוגעים רק בתחום האלקטרוניקה. קח את יהושוע, אבנר 126 ורונן פרץ לדוגמא. מדברים על אלקטרוניקה בתוך האודיופיליה ומשלבים נסיון באודיו עם מידע טכני - פשוט כייף.

אבל רק מידע טכני? וואלה, מה יהיה? למה פתחנו את הפורום הזה אם לא קודם כל לאודיופיליה? ועוד לקבל תגובות של "אתה הוזה", "חולם", "אספניה", "תעתועי מוח" וכאלה ואתה מצפה שאני אגיד תודה - למדתי!?.

5- לשמוע את זה מהווכחן הראשי זה קצת מוזר. ויכוחים תמיד יהיה, זה חלק מהעניין. יש פורומים שכולם מסכימים עם כולם, מפרגנים אחד לשני גם אם השני עושה שטיות. אפשר גם להגיד שם דברים רעים, על מי שמחוץ לפורום.

6- אתה מתכוון ללקרוא לאנשים קופים, הוזים, טיפשים, רפי שכל וכ"ו או שאתה מתכוון ללהגיד את אותו הדבר אבל בצורה "מתורבתת"? יעני לשחק אותה לא מעליב אבל לדחוף עקיצות "אינטלגנטיות" בין המילים.

עמיר - עצם העובדה שעד עכשיו אתה לא מבין מדוע אני מתנגד לדיעות שנובעות מחוסר נסיון ובאות מתיאוריות גרידא

1- ממש מוזרה לי.

2- או שאתה מבין טוב מאוד אבל לא מסוגל להודות בכך שהצד האחר אולי קצת צודק.

אני מהמר על 2.
#1. אני לא בעניין של "לעודד" ולא בעניין של "סתימת פיות". אני חושב שכל זמן שכל צד מתבצר בעמדתו ורק מתקיף את הצד השני, לא נוצרת שיחה מפרה.

#2. אתה כותב כאילו אתה מכיר את כל ה"הם" שבונים מכשירים, ויודע איך כל ה"הם" עובדים, מה הניסיון שלהם, כמה הם מאזינים קודם ומתי הם ניגשים לשולחן. מעניין מאוד.
ככל הידוע לי, מה שמנחה מתכננים הוא שיקולים אלקטרוניים ופיסיקאליים נטו, עם כל מיני דיעות כמה פידבק צריך להיות, איך ספק-הכוח צריך להיות, איך ה-layout של הרכיבים, מה ייתן מינימום עיוותים, וכו'. במגבלות הידוע לי, השיקולים והתיכנון אינם מתחילים בספציפיקאציות של עומק הבמה, אימאג'ינג (מעבר לסימטרייה בין הערוצים ויציבות), אימפאקט (מעבר למהירות התגובה וההספק) שקיפות (מעבר למינימום רעשים והפרעות הדדיות וכאלה), וכו', אלא לפי אוסף מדדים טכניים (לא רק כמה הקלאסיים, THD, תחום, הספק וכד'). רק אחרי שמגיעים למכשיר שעובד היטב -- מה שרק ה"תיאוריות" מאפשרות, אפשר להתחיל ב-fine-tuning שייכול ומומלץ שייעזר ב-golden ears, שאינן בהכרח של המתכנן עצמו.

#3. אוהו -- כמה קשור! זה מה שנמצא מצידך ברקע כל הדיון! אבל לא מוזר שאתה לא רואה את זה.

#4. ב"המנוסים רוצים לשמוע מנסיונם של אחרים" לא בהכרח כללת את כל ה"מנוסים". יש אולי "מנוסים" (ו/או קוראים אחרים) שאומרים "מכל מלמדי השכלתי", אבל בטוח שייש כאלה שמסתפקים בסוג היידע שהם כבר מכירים (ושהם, לדעתם, טובים בו).

ואני לא מצפה לשום דבר, אתה לא מחוייב ללמוד מאף אחד ו/או להגיד תודה לאף אחד.
לכל היותר אני מקווה לאי-סתימת-פיות.

#5. ממש לא כתבתי על זה שכולם צריכים להסכים עם כולם -- אני ממש לא חושב שכך "צריך" להיות, אם בכלל "צריך" להיות משהו. כתבתי "קרב על מי ראוי להתווכח עם מי" בהקשר של מי ש"עוד מתווכח עם המנוסים שביננו" -- כאילו שהוא ממש לא ראוי להגיע למעמד שהחל ממנו אפשר להתחיל להתווכח עם הנעלים-מעם, ועל הקרב על "מי יהייו בעלי השילטון והגורו-ס 'שכולנו נקבל את הטענות שלהם'"...

#6. אין קשר למה שכתבת -- אם כבר אז להיפך, לקבל שייש גם כיוונים שונים.

אין לי שום בעייה להודות כשאתה או מישהו אחר צודק, אלא שאני לא רואה כצדק גדול לא את ההתייחסות לשיקולים ולטיעונים המבוססים טכנולוגית כאל "הפרכת תיאוריות באוויר", ולא את סתימת הפיות של מי שמשתמש בטיעונים כאלה.

לדעתי/הרגשתי, להגיב לטיעון מבוסס-טכנולוגית לא בצורה עניינית אלא בסיגנון של לפני-ששמעת-במו-אוזניך-אין-לך-מה-לדבר-איתי, זו בריחה מהדיון ומההתמודדות, וניסיון להסבת הפוקוס לתחום שאתה כן מרגיש בו נוח ובטוח -- מה שכבייכול שמעת במו אוזניך. כמוכן, מסיבות מובנות, אתה לא מוכן לקבל או להתמודד עם טיעונים ששמים סימן שאלה על מה שכבייכול שמעת במו אוזניך.

אז זה לא מוזר לי שאתה לא מבין את הכיוון שאני מדבר עליו ושזה נראה לך מוזר.
הרבה יותר נוח להקטין אחרים, שכבייכול לא מוכנים להודות בטעות.

עמיר
 
נערך לאחרונה ב:

katzofe

מושעה
הודעות
1,392
מעורבות
73
נקודות
48
מערכת פטיפון בפועל אינה ליניארית.

למה הכוונה? , על איזה ליניאריות מדובר??
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,208
מעורבות
2,733
נקודות
113
למה הכוונה? , על איזה ליניאריות מדובר??
למשל עניין ה-compression -- יחסי העוצמות המתקבלים מתקליט אינם ליניארית יחסית להקלטה (לא משנה אם אנאלוגית או דיגיטאלית). בתקליט הצלילים החלשים מוגברים והחזקים מונחתים.

עמיר
 

שי קציר

חבר משקיען
הודעות
624
מעורבות
2
נקודות
16
שי,
באשר לפוסט הראשון שלך, "איקוולייזינג" של פטיפון אינו הפרמטר היחיד שיש לחקותו על-מנת לדמות פטיפון בדיגיטל, כי מערכת פטיפון בפועל אינה ליניארית.

אתה צודק- השתמשתי במושג מטעה כיוון שהוא מתייחס לתחומי התדרים השונים ולא לכל מאפייני הצליל אליהם בעצם התכוונתי. עכ"פ, הנקודה היתה שאין שום פרמטר במאפייני הצליל שדגימה הגונה ו D2A לא יצליחו לדמות, כולל כל מאפייניו של צליל הפטיפון.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,086
מעורבות
4,236
נקודות
113
עמיר.

ניכנעתי. תמשיך להבין מה שאתה רוצה.
 

Joshua_G

חבר משקיען
הודעות
3,721
מעורבות
4
נקודות
0
למשל עניין ה-compression -- יחסי העוצמות המתקבלים מתקליט אינם ליניארית יחסית להקלטה (לא משנה אם אנאלוגית או דיגיטאלית). בתקליט הצלילים החלשים מוגברים והחזקים מונחתים.

עמיר

זה נעשה בשלב המאסטרינג – וכאן אין הבדל בין תקליט ויניל לבין תקליטור CD .
 

Joshua_G

חבר משקיען
הודעות
3,721
מעורבות
4
נקודות
0
אתה צודק- השתמשתי במושג מטעה כיוון שהוא מתייחס לתחומי התדרים השונים ולא לכל מאפייני הצליל אליהם בעצם התכוונתי. עכ"פ, הנקודה היתה שאין שום פרמטר במאפייני הצליל שדגימה הגונה ו D2A לא יצליחו לדמות, כולל כל מאפייניו של צליל הפטיפון.

מהם מאפייניו של צליל הפטפון?
איזה עומק דגימה נחוץ כדי לשחזר צלילי שמע כך שלא ניתן יהיה להבדיל בין המקור (ההקלטה) לבין הצליל המשוחזר?
 

Joshua_G

חבר משקיען
הודעות
3,721
מעורבות
4
נקודות
0
עמיר.

ניכנעתי. תמשיך להבין מה שאתה רוצה.

מזה זמן נוכחתי לדעת באיזה מקרים אין מקום לדיון – משום שלא מתקיים דיון של ממש, אלא ווכחנות לשמה.
 

Joshua_G

חבר משקיען
הודעות
3,721
מעורבות
4
נקודות
0
"איקוולייזינג" של פטיפון אינו הפרמטר היחיד שיש לחקותו על-מנת לדמות פטיפון בדיגיטל, כי מערכת פטיפון בפועל אינה ליניארית.

מאיזו בחינה, באיזו מידה ובאיזה פרמטרים מערכת פטפון אינה ליניארית?
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,208
מעורבות
2,733
נקודות
113
זה נעשה בשלב המאסטרינג – וכאן אין הבדל בין תקליט ויניל לבין תקליטור CD .
יש חברות, כמו DG בתחילת ימי ה-CD, שהשתמשו באות מאסטרינג ל-CD, ל-LP ול-MC (קאסטות !)

כיום רוב החברות לא עושות compression, לפחות בקלאסי ובג'אז אקוסטי, בוודאי לא האודיופיליות, שנשבעות בזקנו של הנביא מוחמד שאין שום compression בדרך.

אולי יש דיסקים / תקליטים באיכות נמוכה מראש, שמיועדים להישמע טוב במכשירים זולים, ששם אין בעייה לעוות בכל צורה שהיא, כולל תוספת באס ושאר ירקות.

עמיר
 

DigiSUN

מושעה
הודעות
443
מעורבות
2
נקודות
18
זה נעשה בשלב המאסטרינג – וכאן אין הבדל בין תקליט ויניל לבין תקליטור CD .

מדובר על חוסר לינאריות (למשל קומפרסיה) שהיא תוצר לוואי של המדיה (עיוות הרמוני הוא ביטוי אחד לכך). לא מדובר על קומפרסיה מכוונת שמופעלת בתהליך ההקלטה/מיקס/מאסטרינג.

ובפעם המליון - על כך שחוסר הלינאריות הזה עושה צליל יפה או מיוחד - אין ויכוח.
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור