יבוא פטיפונים TECHNICS LIMITED EDITION


נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
משה ידידי.

הפלסטיק של גידי עשוי מיציקה של כמה מתכות, רק הצלחת העליונה שוקלת 70 קילו.
מעבר לכך הוא נחשב לאחד מהפטיפונים הטובים והאיכותיים שקיימים בעולם, הוא היחידי בארץ.

הזרוע שלו לעומת זאת היא נחשבת גם לאחת מהטובות והאיכותיות בעולם. בקיצור מדובר בפטיפון שממש אבל ממש לא היית מתנגד שיהיה אצלך בבית.

בכל מקרה רצוי ללמוד וללמד מאנשים ופחות לריב איתם וכאן אני מדבר באופן כללי ולא אישי עלייך.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
AMD 9850
gigabyte ds5 790 amd
Sound Blaster Audigy 2 ZS
ati 3870
DDR 1066 4GIGA
2*SEAGtE 500G 32M BUFFER
eizo s1932

NAD C162-C270+SL 1200+ REVOX PR99

DENON PMA 1500AE+ LSI9 POLK+TD320

מה מקצועי פה?:מבולבל:
זה אולי חצי מיקצועי נוטה לביתי החובבני.:)
 

diz1

חבר משקיען
הודעות
1,656
מעורבות
1
נקודות
0
מדובר בדגימות כרגע אם אין לך טכניקס או אם אתה מעונין לתרום ת'דגימה מהפטיפון פלסטיק שלך אתה מוזמן
להעלות את הדגימה ושם תספר לנו מה אהבת בה...
כך לא יהיה לאף אחד תלונות על חברו
אם אתה לא יכול לדגום לא נורא אולי פעם הבאה תדגום, בקיצור תשתדל להיות יצירתי.

אני לא מבין על מה אתה מתבכיין?

רוב האנשים שמשתמשים בפטפונים כאמצעי האזנה למוזיקה אינם דוגמים אותם. את התרשמותם מהצליל הם מתארים במילים. זה במקרה נכון גם לכל מוצר אודיו אחר .
בכדי שהשרשור לא יהפך לשרשור של חבורת "ללא קשר" ויתאים לתת פורום המטבחון העוסק בפיטפוטי פינת הקפה - שאלתי אותך\אתכם "אבירי" המחרשה הזו-לתאר מה שמעתם ואהבתם במחרשה הזו לעומת פטיפונים שנחשבים על ידכם כ"אודיופילים" כדבריכם וגם לציין מה היו אותם סטאפים אודיופילים.
לא קשה.
לא מסובך
יותר תקשורתי
זה מה שעושים בפורום אודיו.

(לגבי סרטונים הזוהיים כיצד לשמוע את חלקו האחורי של תקליט שמונח על קופסת דיסקים, ללא כיוון הראש והזרוע למעט הפיכת הראש בכדי שיגע בתקליט-זה ממש טוב ויעיל כמו התיחסות לצליל הפטיפון רק על פי הדגימות.)
 
נערך לאחרונה ב:

ramkol

אוהב את התחום
הודעות
477
מעורבות
0
נקודות
0
מה זה הדגימות??
 

stereophile

חבר משקיען
הודעות
997
מעורבות
63
נקודות
28
ramkol,
דגימה זוהי טעימה מהעולם האנלוגי ע"י דגימת האות מהפטיפון באמצעות מיכשור דיגיטלי (קרי מחשב וכו'...).
זה יכול לתת איזשהו קנה מידה לגבי איכות השמע אבל לא יותר מזה.
לא ניתן להסיק מזה שום דבר מאחר ש:
א. יש כאן התמרה מאנלוג לדיגיטל שהיא לא טריויאלית ומשפיעה על איכות הצליל.
ב. עניין הסט-אפ מנוטרל למעשה ואז לא ניתן להעביר את החוויה שמישהו חווה בביתו בעת שהוא שומע את הפטיפון על הסט-אפ שלו.
 

MASTERMIX

אוהב את התחום
הודעות
273
מעורבות
1
נקודות
0
רמקול - במילה אחת SAMPLE אתה דוגם קטע מסויים בין 20-30 שניות (במילים אחרות) - הקלטתו .
לאחר מכן אתה מעלה אותו לשרת שיוכלו לשמוע אותו כאן החבר'ה .
 
נערך לאחרונה ב:

ramkol

אוהב את התחום
הודעות
477
מעורבות
0
נקודות
0
כל אחד אוהב דברים אחרים בסאונד. כל אחד גם רגיש לדברים אחרים. גם הניסיון משחק תפקיד וגם הלימוד. להאזין למערכת סטראו כדי לקבוע את איכותה צריך ללמוד. זה לא דבר שיוצא מהשרוול. זה דורש זמן, הכוונה, ריכוז ויכולת מסוימת. בסוף זה הולך.
זה לא דבר שאפשר לעשות בחצי אוזן בפסז...

כמובן, שמעבר לכך יש משקל לטעם אישי. אבל לא נחליף הדיוטות בטעם. כלאמר אם משהו אוהב סאונד מסוים זה עדיין לא נותן לו לגיטימציה להכריז על הסאונד הזה כמשובח.
אבל מנגד, אנשים עם ניסיון והבנה בתחום בהחלט יכולים להעריך סאונד גם אם הוא לא לטעמם.

להשוות סאונד של פטפונים זה לא פשוט. יש צורך לדאוג לכיוון מדויק של הזרוע. להניח את הפטפון על משטח יציב וכו'. כל פספוס בכיוון ייתן את אותותיו בסאונד. צריכים גם לשלוט בניואנסים של כיוון כי אולי במקרה מסוים דווקא כיוון לא שיגרתי יהיה עדיף...
על כן חייבים לבוא מראש עם יכולת והבנה גבוהים של המדיה.

וגם אז להשוות או לחוות דעה זה ממש מסובך. מה משווים? למה מתייחסים כסאונד? פצפוצים ששומעים נחשבים להרעה בסאונד או שמתעלמים מהם?? וכו' וכו' וכו'... לא פשוט.


כמובן שיש הרבה גאוות יחידה בתחום, ואנשים ילחמו בחרוף נפש בעד הקבוצה שלהם וזה הגיוני, לגיטימי,וגם נחמד. אבל צריך לשים את הדברים בפרופורציות הראויות.

אין לי ספק שהאנשים שכתבו כאן שבחים על הטכניקס אכן מדברים מלבם ובאמת חושבים שהוא פטפון מעולה. אבל חייבים להעמיד את הדברים באור המתאים.
הירחון הגרמני סטראופיל הוא מהמובילים בתחומו. הירחון בוחן מוצרי אודיו כבר עשרות שנים. במשך הזמן הם פיתחו טכניקות בדיקה שונות ושיפרו אותם למצב די אופטימלי. הם גם הצליחו לפתח שיטת ניקוד למוצרים, והיא ניתנת עם קנה מידה זהה לכל תחום המוצרים. כלאמר ציון 40 של סאונד סטראו בנגן די וי די שווה לציון 40 של נגן יעודי ושל פטפון. כמובן שתמיד יש מקום לטעם אישי אבל סדר גודל, או כיוון, אפשר בהחלט לקבל ממערך הציונים.
הסקלה היא מאפס עד שיבעים. מוצרים בקצה העליון מקבלים סביב 60, והלוואי על כולנו מוצרים ב55.

לפני זמן מה הם בחנו את הטכניקס המכשיר המיקצועי 1210. SL 1210 M 3 D

רק שתבינו את הפרופורציות:

הוא קיבל 33 נקודות בתחום איכות הסאונד, כמובן מנקודת הראיה של מאזין "אודיופילי" ולא של מקצוען בהופעה.

במחיר שלו יש כבר רגה עם 41 נקודות שזה הבדל ממשי שלא קשור לטעם אישי.

בתחום הנגנים, הציון הכי נמוך שחילקו הוא 41 ואותו נתנו לנגן די וי די חסר שם...

נגן דיסקים יעודי במחיר הרבה הרבה הרבה יותר נמוך מהטכניקס, הטאק קיבל 47 נקודות והוא במקום האחרון בין הנגנים היעודיים.




עכשיו אל תבואו ותגידו שהעיתון משוחד וכל מיני דברים כאלו! את זה אני לא מקבל!


מה שכן, כדאי להסתכל על הפרופורציות. וכדאי לנסות ולהבין איך זה שיש כזה הבדל בתוצאות. או להבין את הפרופורציות שבנתונים האלו.

האנשים בירחון הנ"ל מחזיקים מהפטפון המסוים הזה- כתחתית הסאונד פחות או יותר. לעומתם, אנשים כאן מהללים אותו כפסגת הסאונד.
מוזר, לא?
איך זה אפשרי?

אולי פשוט אין התאמה בהבנה של מהו סאונד??

ניראה לי שיכול להיות שכאן בדיוק הנקודה. יש אולי צורך בלהבין מה זה סאונד טוב. מבחינה "אודיופילית" כמובן. אחרת אין בנינו קומוניקציה.

אני חושב שגם באתר כאן, יש הרבה שהתחילו עם הפטפונים מהסוגים שהוזכרו, וחשבו שהם מעולים, וגם המליצו עליהם עד אשר רכשו ניסיון בלהבין למה צריך במקרים מסוימים להאזין... ושינו כיוון... אני מכיר לפחות אחד כזה כאן...
:)
 

z.y

אוהב את התחום
הודעות
291
מעורבות
0
נקודות
0
הידד ל"רמקול" (Y)

מזדהה עם ה'פילוספיה' של הערכת הסאונד והצבת הדברים בהקשר הנכון.

אפילו נמר יכול להעיד (וגם אם לא יעיד הכל מתועד :)) איך למד/ התפתח וסיגל יכולת הערכת סאונד מאז ימי מלחמתו בציפורניים להגנת הפיור אקוסטיק.
 

Erez

אוהב את התחום
הודעות
431
מעורבות
2
נקודות
18
היה פעם סרט עם גים קארי,יצרו סביבו עולם קטן בתוך בועה.הבחור תחילה היה מאושר - שיא האידיליה.
בהמשך הסרט,הבחור נהיה מסכן,מוחו הפסיק לקבל גירויים חדשים עולמו היה קטן.
לבסוף,גים יצא לעולם הגדול,גילה דברים חדשים,הוא היה מאושר.
 

truejoker

חבר משקיען
הודעות
1,739
מעורבות
0
נקודות
0
יובל.

בנוסף בחנתי אותו על מחטים אודיופיליות לפני שפניתי לפטיפון ביתי - זה ממש אבל ממש לא זה.
ליובל
בזה גם מסתכם הנסיון האישי שלי על הטכניקס, אני אציע לך איך אתה יכול לבדוק , קח ראש טוב מאוד , שים אותו על פרוז'קט טוב או כול פטיפון אודיופילי , ושים את אותו ראש על טכניקס , ותבין לבד
כול ראש שיותר טוב מדנון DL 160 , וכול ראש אורטופון MC , ראשים של שלטר וכו'
מה שאני מנסה לומר ,שיש לו תקרת זכוכית לאיכות האודיופילית שהוא יכול לספק, ואח"כ אתה תצטרך להחליף אותו
 

stereophile

חבר משקיען
הודעות
997
מעורבות
63
נקודות
28
רמקול,
קראתי את מה שכתבת. אכן, התחלתי את ההתערבות שלי בנושא בכך שהודעתי שאני הולך "להפסיד", מאחר שזהו הפטיפון המושמץ ביותר עלי אדמות.
המגזינים אכן משוחדים וגם כאן אין עניין של טעם זו פשוט עובדה!

לא השוותי את רגה פלנר 3 לפטיפון שלי אבל גם לא אנסה מאחר שישנם עוד פרמטרים שחשובים לי בפטיפון.
הרגה ידוע כזייפן (מנגן בפיץ' גבוהה יותר) ואני מנחש שגם תואמי הרגה יגיעו לאותה תוצאה.
לא ביצעתי השוואה ישירה בניהם אבל גם זה לא ממש מטריד אותי מאחר שלא אוכל לחיות איתם, הם מרגישים זולים ופשוטים לפחות לטעמי (כאן נכנס עניין הטעם האישי).

רמת הפטיפונים בעלי הנעת הרצועה שאני תכלס מתלהב מהם היא רמת הנוטינגאם ומעלה.
הטכניקס נותן לי יופי של סאונד והאמת שממש לא מעניין אותי 31 הנקודות שקיבל בסטרואפייל.

לגבי מהו סאונד?? האמן לי ששמעתי מערכות יקרות ולא פעם אחת, המערכת שלי גם כן לא זולה אם כי לא מאוד יקרה.
עולה באזור ה 30K.

יש לי מושג בפטיפונים, הטכנולוגיה שלהם, שיפוצם פרוקם, תיקונם והבנה הנדסית שלהם.
אני יכול לומר לך בלב שלם שהטכניקס עושה מוזיקה. יכול להיות שיש פטיפון בשוק שלטעמו של פלוני יהיה יותר טוב אבל אני שמח בחלקי.

בנוסף, החולשה הברורה של הטכניקס היא הזרוע ותסכים איתי שאם אתה מפרק לפלנר 3 את הזרוע אז לא נשארה שם יותר מדי הנדסה. זו חתיכת MDF שמחובר אליה מנוע - הנדסה לא משהו... קח את הטכניקס, שים לו זרוע ברמה גבוהה (נתחיל ב RB250 ) והוא יטאטא את הרצפה עם הרגה ועל זה אני מוכן לחתום וגם כל מי שמבין בפטיפונים ואין לו אינטרס מסחרי היה מעדיף ציוד שבנוי כמו שצריך כמו Thorens td124 למשל...
הציוד החדש היום שהוא לא יקר פשוט לא בנוי טוב... יהיה סוחר שיחלוק עלי בנושא אבל זה בסדר וטבעי.

זו אפילו התנשאות לומר שמי שחושב שטכניקס עושה מוזיקה לא מבין מהו סאונד כי במקרה שלי זה ממש לא נכון.
זה פשוט מיתוס שאני הייתי מוכן לבדוק אותו ולא לקרוא את סטריאופייל (האם כך אתה בוחן ציוד? מעניין...)

לא סתם משייכים אודיופיליה לפלצנות...
יובל.
 
נערך לאחרונה ב:

MASTERMIX

אוהב את התחום
הודעות
273
מעורבות
1
נקודות
0
רמקול יפה רשמת נהנתי לקרוא את הרישום ועכשיו למה אני רושם את זה כי......
בקרתי אצל נמר אתמול והבנתי את הראש האודיופילי בציוד שלו, אכן התרשמתי מאוד לטובה מהפטיפון שלו היקר
כנ"ל גם ההגברה ושאר המרכיבים...
לצערי היה קטע מסויים שהתמקדתי בו ביחד עם נמר ובתקליט מסויים נעלמה הזמרת ליווי מעט ביחס לפטיפון אחר או ציוד אחר,
עכשיו אני לא יודע אם זה קשור לראש שלו או להגברה או למשהו אחר או פטיפון נגיד ואני אומר את זה בזהירות רבה אך פשוט נעלם שם משהו שהיה חסר לי מאוד , לא שחלילה אני בא בקטע של "לשרוף" לנמר את הפטיפון בכלל לא התרשמתי ממנו באמת לטובה אבל פה נעלם לי משהו..אין לי ספק שהציוד שלו מדרגה ראשונה באיכותו..גם הרגשתי הבדל בין האולפן לבין ציוד בייתי שהוא יותר מועשר בהרמוניות לעומת מוניטורים FLAT איכותיים
עכשיו מה אני בא לומר כאן זה פשוט מאוד , הווניל הוא אותו ווניל כן המערכת משתנה בין צרכן לצרכן כנ"ל גם הפטיפון והציוד עזר כמו ההגברה.
אחד אוהב את הסאונד הכללי שלו עשיר עם הרבה בלאק פיאנו אני אוהב אותו FLAT בחירה כמקצוע, עכשיו תגידו לי אתם כל המשתתפים פה...
כל האצבעות שלנו דומות ? , נכון שלא ? ככה זה גם בין אוזן לאוזן ובין ריגוש אחד למשנהו...ואם בא למשהו באמת להתרגש העלתי 2 דגימות אחת שונה מהשניה בלינק הבא תכנסו תאזינו ותנו את חוות דעתכם האם זה פטיפון תקליטנים או פטיפון ממועדון האודיופילי (האחת שונה מהשניה).

הלינק :


http://www.dtown.co.il/forum/showthread.php?t=2845
 
נערך לאחרונה ב:

MASTERMIX

אוהב את התחום
הודעות
273
מעורבות
1
נקודות
0
ביחד עם זאת אני נורא מסכים עם יובל , הבחור יודע ומודע לסובב אותו גם אני לא מסכים בכלל עם המשפט של רמקול :

שטכניקס לא עושה מוזיקה
ומי שמשתמש בו לא מבין מהו סאונד כי במקרה שלי זה ממש לא נכון.
זה פשוט מיתוס שאני הייתי מוכן לבדוק אותו ולא לקרוא את סטריאופייל (האם כך אתה בוחן ציוד? מעניין...).

וזהו גם ההסכמה שלי עם יובל והאמת שעם כמעט כל מה שהוא רשם מילה במילה אח תאום ממש..
 

יואלפלרמן

חבר משקיען
הודעות
2,427
מעורבות
106
נקודות
63
מה לעשות והטכנולוגיה הבסיסית של הטכניקס, הנעה ישירה, מסדרת דיוק עילאי במהירות אבל מהווה בסיס לפגימה בצליל. למה? בגלל שאותה הנעה ישירה מזמרת ישירות לתוך הראש, וגם בגלל בעיות מבנה נוספות הנפתרות באופן ייעודי (לא הדגם זה. ב-SP10, למשל, מוצע בסיס כבד לנטרול וויברציות).

המבנה של הטכניקס ואיכות הייצור שלו עושים אותו לכלי עבודה מומלץ ל-DJ ואנשי מקצוע אחרים - אבל לא יותר.
גם טנדר טויוטה הילקס עשוי מצוין, סוחב יופי, בחיים לא מתקלקל ועושה שטח. הוא כלי עבודה מצוין, אבל הוא לא מעודן, מתוכם, ננהג ומבצע כמו כלים משובחים בתחומם. בקיצור: מחרשה יעילה.

מי שלא עושה סדר בנושא הדיון, עושה ברדק. התנסות שיטתית בהחלט תעזור (אבל רק למי שרוצה לדעת).

אם פטיפון קיבל ציון כזה במגזין גרמני, המשמעות היא שלדעתם הוא מתחת לבינוני (הטובים עוברים את ה-60). הם, בניגוד לכמה אחרים כאן, שמעו יותר מפטיפון אחד, או שניים, או עשרה.

אופייני לדיון היא התגובה על "פטיפון הפלסטיק". למגיב אין מושג, אבל הוא מדבר בביטחון מוחלט. בהתחשב בעובדה כי דווקא במקרה הזה מדובר על כלי שהוא בצד העליון של הסחורה הזאת בעולם, התגובה מבליטה את הבעיה העיקרית: הרבה יותר מדי ביטחון ואגרסיביות, הרבה פחות מדי היכרות וידע.
 
נערך לאחרונה ב:

stereophile

חבר משקיען
הודעות
997
מעורבות
63
נקודות
28
יואל,
אל תשייך את תגובת "פטיפון הפלסטיק" אליי ישירות מאחר שלא אני כתבתי את זה אלא מסטרמיקס ופרט לכך ששנינו "מגנים" כאן על ה sl1200 התגובות שלנו הן לא אותן תגובות.
אני מכיר את ה"קהילה" האודיופילית ודי מודע לכך של diz1 יש platine verdier ובאמת הקטע של הדגימות והפטיפון מפלסטיק לא היו לגמרי במקומם.

ועכשיו לעניינינו, להנעה ישירה יש גם יתרונות שאם היית מתעמק בהם היית מבין שהוא עולה על הנעת רצועה:
1. מנוע DC שקט.
2. דיוק ושליטה על המהירות עם מנגנון servo איכותי ב sl1200 - דיוק בסיבוב שלא רואים בפטיפוני Mid Level.
3. אי הרגישות לשינויי מתח ה AC.
4. Bearing מאוד שקט מאחר שאין רצועה ש"לוחצת" את ה spindle לדופן, דבר שגורם בכל סיבוב שחיקה של ה bearing והוספת רעש.
5. עיקר ה"זרם" שדיברת עליו שנכנס "לתוך הראש" הוא בעיקר בהתחלה. מהרגע שהפטיפון התחיל להסתובב, צריכת הזרם שלו יורדת.

מקווה שזה עושה לך סדר.
חבל שהתגובה מתנסחת בצורה כזו מתנשאת, כמו שאתה רואה יש כאן אנשים טכניים לפחות ברמה שלך...

והאמת לא ראיתי הסברים טכניים מעמיקים שבאמת שיכנעו אותי שהטכנולוגיה הזו "גרועה" פרט למיתוסים שפזורים בכל רחבי האינטרנט כגון "הזרם בהנעה ישירה נכנס ממש אל תוך הראש" או "בפלזמה שלי ברח הגז"...
מאחל לך הרבה שעות מהנות של האזנה למוזיקה.
יובל.
 
נערך לאחרונה ב:

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
רמקול יפה רשמת נהנתי לקרוא את הרישום ועכשיו למה אני רושם את זה כי......
בקרתי אצל נמר אתמול והבנתי את הראש האודיופילי בציוד שלו, אכן התרשמתי מאוד לטובה מהפטיפון שלו היקר
כנ"ל גם ההגברה ושאר המרכיבים...
לצערי היה קטע מסויים שהתמקדתי בו ביחד עם נמר ובתקליט מסויים נעלמה הזמרת ליווי מעט ביחס לפטיפון אחר או ציוד אחר,
עכשיו אני לא יודע אם זה קשור לראש שלו או להגברה או למשהו אחר או פטיפון נגיד ואני אומר את זה בזהירות רבה אך פשוט נעלם שם משהו שהיה חסר לי מאוד , לא שחלילה אני בא בקטע של "לשרוף" לנמר את הפטיפון בכלל לא התרשמתי ממנו באמת לטובה אבל פה נעלם לי משהו..אין לי ספק שהציוד שלו מדרגה ראשונה באיכותו..גם הרגשתי הבדל בין האולפן לבין ציוד בייתי שהוא יותר מועשר בהרמוניות לעומת מוניטורים FLAT איכותיים
עכשיו מה אני בא לומר כאן זה פשוט מאוד , הווניל הוא אותו ווניל כן המערכת משתנה בין צרכן לצרכן כנ"ל גם הפטיפון והציוד עזר כמו ההגברה.
אחד אוהב את הסאונד הכללי שלו עשיר עם הרבה בלאק פיאנו אני אוהב אותו FLAT בחירה כמקצוע, עכשיו תגידו לי אתם כל המשתתפים פה...
כל האצבעות שלנו דומות ? , נכון שלא ? ככה זה גם בין אוזן לאוזן ובין ריגוש אחד למשנהו...ואם בא למשהו באמת להתרגש העלתי 2 דגימות אחת שונה מהשניה בלינק הבא תכנסו תאזינו ותנו את חוות דעתכם האם זה פטיפון תקליטנים או פטיפון ממועדון האודיופילי (האחת שונה מהשניה).

הלינק :


http://www.dtown.co.il/forum/showthread.php?t=2845

משה.
כיוון שהיה לי מאוד מוזר כל הקטע הזה בתקליט של אתניקס ניגשתי לספריה והוצאתי את אתניקס בדיסק {מקורי כמובן}. מה שנעלם לנו שהקשבנו ביחד נעלם גם בדיסק, הלכתי יותר רחוק ולקחתי את התקליט והדיסק איתי לחבר קרוב {שכן יקר} ושמענו אותו שם, ידידי היקר הוא פשוט נשמע ככה. היא לא נעלמת אלא היא ברקע.

שמעתי אותו במוניטורים באולפן והיא באמת הייתה שם, בולטת יותר ומורגשת יותר. חשבתי מה זה יכול להיות ואז ירד לי האסימון.

כאשר האזנתי לו שוב במוניטור האולפני דרך המחשב הרבה פרטים היו חסרים. הרבה הרמוניות והרבה שכבות מוסיקה. זאת אומרת שהליווי לא יצא באמת החוצה. אלא המצב היה שלא כל הפרטים והשכבות הורגשו לכן הדגש היה על המעט שקיים והלווי בלט. בפטיפון ובקומפקט הלווי באמת בא מבעד לשכבות ולא היתבלט כסולו.

אגב.
נהנתי מחברתך ואתה מוזמן תמיד.:)(Y)
 

נערך לאחרונה ב:

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
יובל.

האם אתה מבחין בזיופים של הפלנר 3? אני שואל ממש ברצינות.
 
נערך לאחרונה ב:

ramkol

אוהב את התחום
הודעות
477
מעורבות
0
נקודות
0
אהלן,

קודם כל נראה לי שיובל צודק ברמיזתו- שעמדתו שונה במהותה מעמדת מסטרמיקס.
יש כאן שתי גישות.

יובל,
אין לי בעיה עם זה שאתה מעריך את הטכניקס. אם מה שכתבתי נראה כהתנשאות הרי ממש לא הסברתי את עצמי נכון. כי לא לכך התכוונתי וממש אין לי שום סיבה להתנשאות... (תאמין לי). אין לי ספק שאתה מתכוון למה שאתה כותב וזאת אחרי הרבה ניסיונות. וכמובן אני מעריך מאוד את היושר שלך לעמוד על דעתך ולא להיכנע לאופנה או לדעת ההמונים.
נראה לי שהנושא שמדובר עליו כאן אינו מסוג הנושאים בשרשור כבלים. ולכן העליתי את מה שהעליתי.
נראה לי מוזר, ועניין ששווה לנסות להבין, מדוע יש כזה הבדל, שלא בטוח שהוא במישור של טעם שונה, בין ממצאי הירחון, לבין דעתך שללא שום סייג אני מעריך ומכבד. האפשרות שהעליתי היא שכל צד מדבר על דברים אחרים בסאונד... לא יודע... יכול להיות... גם אם מדברים על דברים אחרים בסאונד זה לא עניין שיפוטי, ואין שום זלזול בצד זה או אחר. לשני הכיוונים. כך שמצד אחד אין יוהרה ומצד שני אין "פלצנות".
אתה גם לכל אורך הדרך הגבלת את דבריך למודלים "עד סכום מסוים". מה שכמובן מעמיד את העניין בפרופורציות נכונות. בתוך גבולות מסוימים יש המון משחק לטעם אישי. השאלה היא כאן היכן הגבולות. אתה הרחבת אותם מאוד ואפשר להתווכח על זה... אבל זו דעתך ואין בעיה עם זה.

מסטרמיקס בא מכיוון אחר. הוא גרופי של הטכניקס. וזה גם ממש ממש סבבה. כיף לראות, וכיף לקרוא. וכשכך אין עם זה שום בעיה. אבל התייחסות כזו היא במישורים אמוציונליים, וברגע שהם הופכים לאבסולוטיים- יש את הבעיה.

הבעיה לדעתי היא שמסטרמיקס מקצין את האהדה לטכניקס, ומתחיל לסגוד למותג. הרמיזה שטכניקס היא החברה הטובה בעולם לפטפונים היא לא ממש מרוכזת.

אוהבים להשוות למכוניות, אז בתור אחד שלא מבין כלום במכוניות, הנה הדוגמה שלי שאולי מתאימה למצב.

יש באזור שאני גר בו אנשים שמחזיקים טרבנים. המכונית המזרח גרמנית הידועה. רוב האנשים האלו מחזיקים במכונית מתוך תחביב. הם גרופים של המכונית. מטפלים בה, נפגשים במפגשים פומביים ומשתתפים במצעדים. כל זה סבבה.
אבל אף אחד מהם, למרות אהבתו הגדולה לטרבן, שהיא לעתים עזה מאהבתו לאשת חיקו, לא יטען שהטרבן הוא רכב טוב יותר ממרצדס.
יש כאלה שיטענו שהפילוסופיה של הטרבן היא אולי נכונה יותר, ושאין סיבה להחזיק רכב שהוא "יותר" מהטרבן (הגישה של יובל?) אבל איש לא יטען שמרצדס זה "פלצנות"...

.
 
נערך לאחרונה ב:

יואלפלרמן

חבר משקיען
הודעות
2,427
מעורבות
106
נקודות
63
בעיה מובנית

לסטריאופייל: אם היה צליל התנשאות, צר לי.(ורד). לגבי ההפרדה בינך לבין מסטרמיקס: לא התכוונתי להתיייחס אישית, אבל כן חיברתי דברים.

לגבי היתרונות הטכניים, הרי זה ממין המפורסמות שאינן צריכות ראיה. לגבי החסרונות: הנעה ישירה להאזנה ביתית - מעבר ליתרונות המבנה - זה דבר שפרש מהעולם לפני דור. רוב הקלוריות שרצות היום בעסק הפטיפונים מיועדות לנטרל ככל שניתן קשר בין המנוע לפלטה, כאשר יש כבר כמה המציעים ציפה מגנטית.
וכאן בדיוק הבעיה של של פטיפון כזה: הוא מתחיל ומבוסס על מה שעושה רע (לפחות מעשית): חיבור ישיר של המנוע לצלחת התקליט. מנגד, את היתרונות שלו אפשר לקבל במקומות אחרים.
ממש ייתכן ומישהו ימצא סידור להנעה ישירה שאינה גורמת לבעיות האלו - דרך תכנון ו/או מבנה ו/או חומרים - אבל בשלב זה אין. הפתרונות שעזרו, כמו מסה וחומר של פלטה או ארגז ייעודי, לא פתרו את כל הבעיות ויצרו אחרות.
דרך אגב, פתרון ביניים - ועתיק מאוד - הוא הנעת תמסורת כמו בת'ורנס 124, גארארד למיניהם ולנקו 75/78. כאן יש יתרונות מוסיקליים (דינמיקה), אבל יש גם חסרונות והרבה אנרגיה מוקדשת לנטרולן.
 

stereophile

חבר משקיען
הודעות
997
מעורבות
63
נקודות
28
יואל, רמקול, קבלו את מה שאמרתי ואומר בידידות :)
סה"כ זהו דיון פורה ושני ה"צדדים" יכולים ללמוד ממנו.

להנעה הישירה אכן יש "חסרונות" אבל שוב צריך לראות ולשמוע כדי להבין.
את עיקר הרעש מה spindle דווקא מקבלים מכך שה spindle נמשך לכיוון המנוע (כלומר בכיוון הגומיה).
בפטיפונים שהפלטה שוקלת 20 ק"ג אז יכולת הגומיה ליצור כזו סטייה היא מאוד מוגבלת ולכן יש פחות רעש.
בנוסף התנע של הפלטה של 20 ק"ג עוזר בשמירה על מהירות הסיבוב וגם במניעת ויברציות שמושגת בעזרת מסה כבדה.

הטכניקס אכן פועל בהנעה ישירה, ואכן המנוע מסובב ישירות את הפלטה, אך בשונה ממנועי AC, מדובר במנוע DC שקט. יש כאן אמנם חיסרון בצימוד ה"ישיר" לפלטה אך מצד שני ה design הזה הוא זה שגורם לחוסר שחיקה של המייסב (וכמובן לחוסר חיכוך של ה spindle עם המיסב) מה שעוזר לשקט בניגון יחסית לפטיפונים אחרים במחירו.
בנוסף, עצם החיבור של הפלטה למנוע עוזר בשמירה על מהירות הסיבוב ע"י מנגנון servo מדוייק.

יבואו כאלו ויאמרו כי לא משתמשים בהנעה ישירה בפטיפונים אודיופילים וזה נכון כי קשה ועולה יקר לתכנן ולייצר פטיפון הנעה ישירה ברמה גבוהה עם משאבים דלים (קחו את VPI למשל שהם בית מלאכה קטן שדי מוגבל במשאביו).

טכניקס בזמנו השקיעו סכומים ב design ובפיתוח וההשקעה אכן מצדיקה את עצמה, שוב, צריך לראות ולשמוע כדי להבין.

נמר, לגבי מהירות הסיבוב של פלנר 3, לא מדדתי אותה, אבל להבדיל אלפי הבדלות מהטכניקס זה שהרגה זייפן זו עובדה שמצוייה בכל רחבי האינטנט ומוצעים כל מני שדרוגי מנוע לרגה שיקטינו את הבעיה.
הדבר הטוב ביותר בפלנר 3 הוא הזרוע, לא יותר מזה.

אני מראש חיפשתי פלטפורמה הכוונה לפטיפון (בהתעלמות מוחלטת מהזרוע) שיהיה טוב במחיר עממי.
מאחר שאינני שללתי את שוק היד השניה אז לא יכולתי להתעלם מהטכניקס כפטיפון משומש - מאחר שיש לו בנוסף את יתרון העמידות.
פטיפון כזה בן 15 שנה מנגן לא פחות טוב מפטיפון בן שנה בעיקר בגלל תכונת העמידות הזו שאין שחיקה של ה bearing שהוא בעצם bearing צף כמו למשל ב platine verdier :)))

הקיצר, לדעתי ה design הזה הוא טוב ברמת הפטיפונים שהם mid price. לא בדקתי אותו לעומת פטיפונים מאוד יקרים אבל לא אתנגד לעשות בדיקה כדי לדעת היכן הוא ממוקם. בכל מקרה מבחינת בידוד מויברציות חיצוניות הוא מהטובים שראיתי. אני מוצא את עצמי בועט בסטנד ושום דבר לא מגיע אל הזרוע.

למעשה, הזרוע שלו התגלתה גם כן כלא רעה בכלל...
הופתעתי בעיקר מהעובדה שאפשר לבצע כיוונון ל VTA on the fly שזה יתרון עצום על פני זרועות אחרות, אך לדעתי יכול להיות מאוד מעניין לקחת זרוע ברמה גבוהה ולשים אותה על הטכניקס - הקושי כאן הוא בהכנת המתאם מאחר שיש שם לא מעט חישובים לעשות וזה לא כזה פשוט (overhang וכו'...).

הייתי מאוד מעוניין לשוחח עם מישהו שיש לו נסיון ביצירת מתאמים DIY וליצור כזה מתאם לכל זרוע שרק אעלה על הדעת.

שמח שהגבתם,
יובל.
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור