אני לא מלכת יופי- אבל אני אביא שלום עולמי (...לפחות בסוגיית ה- CD Vs. Vinyl)


roberts

מושעה
הודעות
2,825
מעורבות
647
נקודות
113
נמר - אני חושב שצריך להקליט את יציאת ה-PRE או להבדיל Tape Out (במידה ויש) ,

ה-DAT והפטפון יחוברן לאותו PRE (כמובן לאחר איזון עוצמות) והמיתוג יעשה באמצעות ה-SELECTOR של ה-PRE
 

נערך לאחרונה ב:

menahem

כתב האתר
הודעות
1,536
מעורבות
360
נקודות
83
נמר: אהבתי את ההשואה לעשיית ילדים וירטואלית. אנסה עוד הלילה...:)

ה Dat נעלם מהעולם בין השאר בגלל שהוא צריך תחזוקה ברמה מאוד גבוהה אחרת הוא אסון אודיופילי אחד גדול. סוני עדיין מוכרים כאלה מחיר התחלתי כ 5000 דולר. משומש (ואפילו מטופל) כבר פוגם באמינות הנסוי.

אם כבר עושים נסוי - נמר: תקליטו שלוש פעמים פעם אחת בזרוע עם ראש MM שאצלך פעם אחת עם זרוע MC שאצלך ופעם שלישית ה CD.... להמשיך...?

פטיפון,CD ומחשב וגם DAT הם עגבניה מלפון דלעת ולפלפל חריף בהתאמה. אפשר לעשות מהם סלט ואפילו טעים ואפילו ליהנות ממנו אבל זה סלט לא השוואה אמפירית

וסתם עוד הערה קטנונית: ב DAT משכבד את עצמו לא צריך לעשות איזון עוצמות אפשר לבקש ממנו לעשות את זה לבד ואני לא יודע אם יש עוד מכשירים כאלה שגם פועלים....

כבר אמרתי את ובכל זאת: הדבר היחידי שאפשר לחשוב עליו זה להזרים,מאותו הציוד, לכרטיס קול,לאותו כרטיס קול ולאותו מחשב, ולעשות השוואה עם קבצי ה wav בלי לגעת בהם. אם בודקים עם מכשור בכל אחד מהקבצים יהיו רעשים ותופעות פיסיקאליות אחרות שציוד הבדיקה יצביע עליהם. לא רק שזה לא אומר שום דבר אלא שדווקא לפטיפון בתחום הזה יש יתרון.

בהצלחה ודווחו...

מנחם.
 

roberts

מושעה
הודעות
2,825
מעורבות
647
נקודות
113
וסתם עוד הערה קטנונית: ב DAT משכבד את עצמו לא צריך לעשות איזון עוצמות אפשר לבקש ממנו לעשות את זה לבד ואני לא יודע אם יש עוד מכשירים כאלה שגם פועלים....

מנחם.

מנחם -את זה ניתן לעשות כאשר מקליטים מהכניסה הדיגיטאלית - ואז להקלטה " יש אינטיליגנציה" כי יש המון אינפורמציה מלבד המוסיקה.

הקלטה אנלוגית היא "הקלטה טיפשה " וה-DAT לא יכול "לנחש " את העוצמות שהתקליט יפיק - ולכו צריכים לכוון את עוצמת ה-VU ב-PEAK ל- 1-2 dB מתחת ל- O VU.

ההקלטה ב-DAT שקולה (מבחינה תפעולית) להקלטות בטייפ קסטות "של פעם" .
 
נערך לאחרונה ב:

menahem

כתב האתר
הודעות
1,536
מעורבות
360
נקודות
83
roberts ונמר:

אני עדיין חושב שהנסוי הזה הוא ניסיון להשוות עגבניה עם מלפפון אבל... העניין מסקרן גם אותי ואני חושב שהגיע העת לעשות משהו.

אני מציע את המתווה הבא:

אקח,מהאוסף הפרטי שלי, תקליט וניל ואת גרסת ה CD שלו.

שלב א:

אנגן את הוניל במחרטה שיש לי בבית (זה לא פטיפון ממש אודיופילי...) למגבר שיציאת ה Record Out שלו מחוברת לכרטיס קול (לא של 16 שקל) בתורו למחשב. בזמן שהתקליט ינגן במחשב על יציאת האנלוג של כרטיס הקול תשב תוכנת בקרה שנותנת כל הזמן את עוצמת האות הנכנס למחשב mV. בעזרת התוכנה נקבע מהי העוצמה הגבוהה ביותר ב mV שנכנסה למחשב.

הערה ראשונה: בכרטיס הקול שלי אני יכול,בתוך הכרטיס, לבצע השוואת עוצמות בין מה שנכנס לערוץ ה IN לבין מה שנשלח לערוץ ה OUT לכיוון תוכנת העריכה. זה כיול בעזרת תוכנה וחומרה לא באוזן ובלי להתערב באות עצמו. תוכנת העריכה תקבל מכרטיס הקול את הביטים ופשוט תשמור אותם על הדיסק הקשיח בלי להתערב. היא יודעת לעשות את זה.

הערה שנייה: בכוונה אני לא מפרסם נתונים על הציוד וזה כדי לשמר את המבחן עיוור עד כמה שרק ניתן. מאחר ולמערכת ההפעלה של המחשב השפעה אקוטית על התוצאות אז כן אציין: מכונת ההקלטה מריצה חלונות XP כשמעערכת ההפעלה הוסרו כל השירותים שאינם נדרשים לצורך הפעלתה כתחנת הקלטה ממוחשבת. והארה נוספת: גם האות מהוניל וגם האות מה CD יעשו את אותו נתיב ע"ג אותה תשתית עיוורת מבחינתכם.

והערה שלישית: למה mV ולא פרמטר אחר? כי כל הפרמטרים האחרים מושפעים מציוד איחזור המידע העוצה מ mV היא נתון קשיח של הראש של הפטיפון ובלעדיו אין מוסיקה ואין ניסוי.

הסבר מספרי: נניח שנראה שהתקליט הגיע למקסימום של 470mV. כאשר ינגן ה CD מבעד לכרטיס הקול,בעזרת בקרי העוצמה של כרטיס הקול אנמיך את הערוץ ששולח למחשב את העוצמה למקסימום של 470mV הערכים המספריים האלה (פחות או יותר) תוראמים את נתוני ראש ה MC שעל הפטיפון/מחרטה.

שלב ב:

אנגן את גרסת ה CD ובאמצעות הבקרים של כרטיס הקול (כרטיס הקול לא תוכנת הקלטה) אוריד את עוצמת הכניסה למחשב (שוב ב mV) כך שתהייה זהה לעוצמה המירבית שנמדדה כשניגן התקליטץ

בשלב הזה מה שמכנס למחשב מבחינת עוצמה יהיה זהה.

שלב ג:

לאחר הכיול שתארתי אנגן את התקליט למחשב שישמור אותו כקובץ Wav.
אותו דבר לגבי ה CD.
אצרוב את שני ההקלטות בקבצי Wav והעביר אליכם תבדקו בשמיעה באמצעות תוכנות איך שתרצו ונראה מה תהייה המסקנה.
לא אהפוך את הקבצים ל cd ב Red book משום שיש למדיית הצריבה השפעה לרעה.

אם וכאשר הנסוי יכול להערך רק בסופ"ש אולי,אפילו, זה הקרוב.

הארות והערות יתקבלו בברכה.

מנחם.
 

נערך לאחרונה ב:

menahem

כתב האתר
הודעות
1,536
מעורבות
360
נקודות
83
roberts,
כנראה שיחררו תגובה באותו זמן... :)

מקבל את דבריך חוץ מזה:
ההקלטה ב-DAT שקולה (מבחינה תפעולית) להקלטות בטייפ קסטות "של פעם" .

Dat שבאמת רוצים שיעבוד ויקליט כמו שצריך צריך המון כיולים, החל מכיול של המנגנון המכאני ועד לכיול של הראש הכותב. Datים שהיו באולפני ההקלטות הסבו צרות צרורות למפעילים וכולם שמחו להפטר מהם לטובת DAW הממוחשבים.

מנחם.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,243
מעורבות
2,746
נקודות
113
אם אני מבין נכון, לא מדובר בהשוואה של "אותה הקלטה" בין גירסת ה-CD שלה לגירסת הוויניל שלה, אלא בין:
  • השמעה של הקלטה דיגיטאלית ב-16/44.1 (באמצעות DAT, כרטיס קול, whatever) של יציאת ה-phono stage כשנוגן LP מסויים
לבין
  • השמעה של אותו LP מסויים שהוקלט כשהוא מנוגן בעזרת אותו ציוד בדיוק
לאחר התאמת volumes.

ההשוואה היא בשמיעה, כדי לבדוק אם מורגש ההבדל בין סאונד נתון להקלטתו ב-16/44.1.
אם ההבדל קטן מאוד עד כדי בלתי-מורגש, ניסוי זה מדגים שאין בעייה בהקלטה דיגיטאלית אפילו ברזולוצייה נמוכה זו.

אם ההבדל בשמיעה הוא גדול, לא הוכחנו הרבה, כי ייתכן שאיכות ה-A/D אינה מספקת, אבל יש לנו רמז לבעייתיות אפשרית.

רוברט, האם הבנתי אותך נכון?

עמיר
 
נערך לאחרונה ב:

roberts

מושעה
הודעות
2,825
מעורבות
647
נקודות
113
.

רוברט, האם הבנתי אותך נכון?

עמיר

עמיר- לא יכולת לנסח זאת טוב יותר.
ובצניעות אומר : "אחרים (כלומר אני) , מלאכתם נעשת ע"י צדיקים" ;)
 

נערך לאחרונה ב:

מיכאל לנג

מושעה
הודעות
681
מעורבות
4
נקודות
18
עמיר- לא יכולת לנסח זאת טוב יותר.
ובצניעות אומר : "אחרים (כלומר אני) , מלאכתם נעשת ע"י צדיקים" ;)

שלום
האם תוכל בבקשה להעלות קישור או מידע על הדגם DAT שברשותך, או זה שאתה מתכוון לבצע בעזרתו את הניסוי?
תודה
 

roberts

מושעה
הודעות
2,825
מעורבות
647
נקודות
113
שלום
האם תוכל בבקשה להעלות קישור או מידע על הדגם DAT שברשותך, או זה שאתה מתכוון לבצע בעזרתו את הניסוי?
תודה

ה-DAT שברשותי הוא DCT-60ES ויש לו "פיטשר" בשם SBM (שאמור לשפר את את תכונות דוגם הA to D - יתכן וזה סתם "חרטה" ) .

בכל מקרה אני ונמר ננסה לארגן DAT בעל 3 ראשים לטובת היכולת לבצע MONITORING בזמן אמת .

במידה וה-DAT יהיה בעל 3 ראשים אנו יכולים לחסוך את הצורך של סינכרון ב"זמן" (בזמן ההשוואה ) בין הפטפון ל-DAT .
הבדיקה כאמור תהיה הרבה יותר נעימה "ופחות מתישה "





(
 

מיכאל לנג

מושעה
הודעות
681
מעורבות
4
נקודות
18
ה-DAT שברשותי הוא DCT-60ES ויש לו "פיטשר" בשם SBM (שאמור לשפר את את תכונות דוגם הA to D - יתכן וזה סתם "חרטה" ) .

בכל מקרה אני ונמר ננסה לארגן DAT בעל 3 ראשים לטובת היכולת לבצע MONITORING בזמן אמת .

במידה וה-DAT יהיה בעל 3 ראשים אנו יכולים לחסוך את הצורך של סינכרון ב"זמן" (בזמן ההשוואה ) בין הפטפון ל-DAT .
הבדיקה כאמור תהיה הרבה יותר נעימה "ופחות מתישה "





(

שלום
תודה.
האם תבצע את הניסוי בתדר דגימה של 44.1K או 48K?
האם יש ל-DAT אפשרות כיול לעצמת היציאה?
ואם לא, כיצד תבצע כיול עצמות?

מאיזו נקודה תתבצע ההקלטה (מניח שהשאלה יותר לנמר)?
ומה יהיה מסלול ה-MONITORING לקביעת ההבדל בין A (המקור) ל-B (ההקלטה מה-DAT)?
 

roberts

מושעה
הודעות
2,825
מעורבות
647
נקודות
113
שלום
תודה.
האם תבצע את הניסוי בתדר דגימה של 44.1K או 48K?
האם יש ל-DAT אפשרות כיול לעצמת היציאה?
ואם לא, כיצד תבצע כיול עצמות?

מאיזו נקודה תתבצע ההקלטה (מניח שהשאלה יותר לנמר)?
ומה יהיה מסלול ה-MONITORING לקביעת ההבדל בין A (המקור) ל-B (ההקלטה מה-DAT)?

שלום- אני מעדיף ב-44.1/16 כדי לבצע את ההשוואה בפורמט "בפועל " של ה-CD , ושהבדיקה תתבצע ב- "הכי גרוע שאפשר "

אין לי אפשרות לכייל עוצמת היציאה ב-DAT אבל יש לי מגבר LINE מתוצרת APHEX 124A שאחבר אותו ביציאת ה-DAT
ויאפשר איזון עוצמות .

אנו נשווה בן A ל- B בסלקטור של ה-PRE .

מעבר לכל זה - במידה ויתאפשר DAT בעל 3 ראשיים , כל האמור לעיל אינו רלוונטי מאחר והמיתוג בין הכניסה ל-DAT , לבין היציאה לאחר ההקלטה תעשה מתוך ה-DAT עצמו.
 
נערך לאחרונה ב:

ספי

אוהב את התחום
הודעות
312
מעורבות
0
נקודות
0
Good by, Mr. Roberts

:) (היה פעם כזה סרט)

חבר ישן של מיכאל לנג ושלי - פיני שפטר - כבר טיפל בנושא לפני יותר מ- 8 שנים
http://www.tapuz.co.il/Forums2008/ViewMsg.aspx?ForumId=124&MessageId=9856040

בקצרה הוא מצא טיפול מחריד בהרבה העברות של הקלטה אנלוגית לדיגיטלית. הוא מעביר ל- CD (ושמעתי אצלו) תקליטים, ומבחינת איכות השמע קשה מאוד לשמוע הבדל, פרט לכך שפיני מצליח לנקות רעשים.

דוגמא בוטה ביותר למה שעושים בהדפסות של דיסקים (ובהחלט לא עושים בהדפסות של תקליטים)

היא הגברה מזויפת של העוצמה כמו בהדפסה של דיסק של מטאליקה עם הסימפונית של סן פרנציסקו, עד לקטימה של שיאי האודיו

M8_wave.jpg
 

תמונות מצורפות

  • M8_wave.jpg
    M8_wave.jpg
    KB 11.9 · צפיות: 373

roberts

מושעה
הודעות
2,825
מעורבות
647
נקודות
113
:) (היה פעם כזה סרט)

חבר ישן של מיכאל לנג ושלי - פיני שפטר - כבר טיפל בנושא לפני יותר מ- 8 שנים
http://www.tapuz.co.il/Forums2008/ViewMsg.aspx?ForumId=124&MessageId=9856040

בקצרה הוא מצא טיפול מחריד בהרבה העברות של הקלטה אנלוגית לדיגיטלית. הוא מעביר ל- CD (ושמעתי אצלו) תקליטים, ומבחינת איכות השמע קשה מאוד לשמוע הבדל, פרט לכך שפיני מצליח לנקות רעשים.

דוגמא בוטה ביותר למה שעושים בהדפסות של דיסקים (ובהחלט לא עושים בהדפסות של תקליטים)

היא הגברה מזויפת של העוצמה כמו בהדפסה של דיסק של מטאליקה עם הסימפונית של סן פרנציסקו, עד לקטימה של שיאי האודיו

[]

ספי - דבריך נכונים ותודה עבור הלינק (אעיין בו מאוחר יותר).

אבל אני ונמר ילדים "גדולים וחכמים " ......ונעשה זאת נכון.;)
 

נערך לאחרונה ב:

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,243
מעורבות
2,746
נקודות
113
ה-DAT שברשותי הוא DCT-60ES ויש לו "פיטשר" בשם SBM (שאמור לשפר את את תכונות דוגם הA to D - יתכן וזה סתם "חרטה" ) .
ככל הזכור לי (לא בדקתי מעבר למה שייש לי כבר בראש כרגע), SBM זה לא חרטא בכלל, אבל שימושי רק בהורדת רזולוצייה, לא כשההקלטה וההשמעה הן באותה רזולוצייה.

עמיר
 

roberts

מושעה
הודעות
2,825
מעורבות
647
נקודות
113
ככל הזכור לי (לא בדקתי מעבר למה שייש לי כבר בראש כרגע), SBM זה לא חרטא בכלל, אבל שימושי רק בהורדת רזולוצייה, לא כשההקלטה וההשמעה הן באותה רזולוצייה.

עמיר

ה-DAT שלי "לא ראה אור יום" מאז שנקנה - לדעתי באיזור ה-1995 .....ואף פעם לא באמת התעניינתי ב-SBM או ב-DAT עצמו.

אני אנסה להבין את ה-SBM - ואעדכן בהמשך.
 

מיכאל לנג

מושעה
הודעות
681
מעורבות
4
נקודות
18
שלום- אני מעדיף ב-44.1/16 כדי לבצע את ההשוואה בפורמט "בפועל " של ה-CD , ושהבדיקה תתבצע ב- "הכי גרוע שאפשר "

אין לי אפשרות לכייל עוצמת היציאה ב-DAT אבל יש לי מגבר LINE מתוצרת APHEX 124A שאחבר אותו ביציאת ה-DAT
ויאפשר איזון עוצמות .

אנו נשווה בן A ל- B בסלקטור של ה-PRE .

מעבר לכל זה - במידה ויתאפשר DAT בעל 3 ראשיים , כל האמור לעיל אינו רלוונטי מאחר והמיתוג בין הכניסה ל-DAT , לבין היציאה לאחר ההקלטה תעשה מתוך ה-DAT עצמו.

שלום
הוספת רכיב במוצא ה-DAT...בהחלט עוד נקודה שיכולה להשפיע על תוצאת הניסוי.
הדרך הטובה ביותר לכוון את העוצמה תהיה ע"י עצמת ההקלטה. במכשיר 3 ראשים זה יכול להיות פשוט.
במכשיר המיועד (ה-60ES) זה יכול לקחת כמה איטרציות. אפילו שאם הוא בנוי מבחינת מעגלי הכניסה/יציאה כמו אחיו
ה-TC, יש בוחר בין כניסה ליציאה, שבעיקרון חייב להיות מכוייל ב-DAT לספק את אותה עצמה (DAT לא אמור לאבד עצמה
כמו טייפ קסטות אנלוגי כתלות בקלטת...).

אמירתך לגבי הרלוונטיות של המיתוג ב-PRE אם יהיה לכם DAT עם 3 ראשים, בספק.
נראה לי שדוגלי הוויניל (נמר?) יעדיפו את החיבור הקיים במסלול ההשמעה, ולא בטוח שדרך ה-DAT הוא ישמע זהה.
לכן אם יהיה הבדל, נמר יעדיף את האיכות הישירה ולא זו, דרך ה-DAT.
בכלל, יהיה עדיף אם תגיעו לניסוי עם תרשים חיבורים מוחלט מראש (מוסכם מראש?) ויהיה נחמד אם הוא יפורסם.

אגב, איך תבדוק הבדלי עצמות בין ה-DAT והוויניל? בהאזנה או ע"י מיכשור מדידה?
 

מיכאל לנג

מושעה
הודעות
681
מעורבות
4
נקודות
18
ה-DAT שלי "לא ראה אור יום" מאז שנקנה - לדעתי באיזור ה-1995 .....ואף פעם לא באמת התעניינתי ב-SBM או ב-DAT עצמו.

אני אנסה להבין את ה-SBM - ואעדכן בהמשך.

שלום
טוב תעשה אם תבדוק שהוא עובד! יתכן וכמה גומיות שם התיבשו והמכניקה (יש הרבה) לא תעבוד...
ציוד שלי מאותה תקופה (אותו גיל) וגם צעיר ממנו, מצא דרכו לפח האשפה.
אפילו יתכן שהראש לא נקי! (או תקין).
לאור אמירתך שלא ראה אור מ-1995 (16 שנים), הייתי מוודא כמה דברים לגברי בבית לפני צאתך לדרך.
כולל כמה מיומנויות הקלטה (אנלוגי) מכל מקור אחר.
 

roberts

מושעה
הודעות
2,825
מעורבות
647
נקודות
113
שלום
טוב תעשה אם תבדוק שהוא עובד! יתכן וכמה גומיות שם התיבשו והמכניקה (יש הרבה) לא תעבוד...
ציוד שלי מאותה תקופה (אותו גיל) וגם צעיר ממנו, מצא דרכו לפח האשפה.
אפילו יתכן שהראש לא נקי! (או תקין).
לאור אמירתך שלא ראה אור מ-1995 (16 שנים), הייתי מוודא כמה דברים לגברי בבית לפני צאתך לדרך.
כולל כמה מיומנויות הקלטה (אנלוגי) מכל מקור אחר.

אתמול פתחתי אותו (לפני ההפעלה ) וראיתי שהגומיות לא יבשות וגם בצעתי הקלטה של רעש מה-FM רדיו - ואכן עובד :)(בלי להתעמק עדיין באיכות הצליל).

אין כמוני , יש לי SONY
 
נערך לאחרונה ב:

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור