וסתם עוד הערה קטנונית: ב DAT משכבד את עצמו לא צריך לעשות איזון עוצמות אפשר לבקש ממנו לעשות את זה לבד ואני לא יודע אם יש עוד מכשירים כאלה שגם פועלים....
מנחם.
ההקלטה ב-DAT שקולה (מבחינה תפעולית) להקלטות בטייפ קסטות "של פעם" .
.
רוברט, האם הבנתי אותך נכון?
עמיר
עמיר- לא יכולת לנסח זאת טוב יותר.
ובצניעות אומר : "אחרים (כלומר אני) , מלאכתם נעשת ע"י צדיקים"
שלום
האם תוכל בבקשה להעלות קישור או מידע על הדגם DAT שברשותך, או זה שאתה מתכוון לבצע בעזרתו את הניסוי?
תודה
ה-DAT שברשותי הוא DCT-60ES ויש לו "פיטשר" בשם SBM (שאמור לשפר את את תכונות דוגם הA to D - יתכן וזה סתם "חרטה" ) .
בכל מקרה אני ונמר ננסה לארגן DAT בעל 3 ראשים לטובת היכולת לבצע MONITORING בזמן אמת .
במידה וה-DAT יהיה בעל 3 ראשים אנו יכולים לחסוך את הצורך של סינכרון ב"זמן" (בזמן ההשוואה ) בין הפטפון ל-DAT .
הבדיקה כאמור תהיה הרבה יותר נעימה "ופחות מתישה "
(
שלום
תודה.
האם תבצע את הניסוי בתדר דגימה של 44.1K או 48K?
האם יש ל-DAT אפשרות כיול לעצמת היציאה?
ואם לא, כיצד תבצע כיול עצמות?
מאיזו נקודה תתבצע ההקלטה (מניח שהשאלה יותר לנמר)?
ומה יהיה מסלול ה-MONITORING לקביעת ההבדל בין A (המקור) ל-B (ההקלטה מה-DAT)?
(היה פעם כזה סרט)
חבר ישן של מיכאל לנג ושלי - פיני שפטר - כבר טיפל בנושא לפני יותר מ- 8 שנים
http://www.tapuz.co.il/Forums2008/ViewMsg.aspx?ForumId=124&MessageId=9856040
בקצרה הוא מצא טיפול מחריד בהרבה העברות של הקלטה אנלוגית לדיגיטלית. הוא מעביר ל- CD (ושמעתי אצלו) תקליטים, ומבחינת איכות השמע קשה מאוד לשמוע הבדל, פרט לכך שפיני מצליח לנקות רעשים.
דוגמא בוטה ביותר למה שעושים בהדפסות של דיסקים (ובהחלט לא עושים בהדפסות של תקליטים)
היא הגברה מזויפת של העוצמה כמו בהדפסה של דיסק של מטאליקה עם הסימפונית של סן פרנציסקו, עד לקטימה של שיאי האודיו
[]
ככל הזכור לי (לא בדקתי מעבר למה שייש לי כבר בראש כרגע), SBM זה לא חרטא בכלל, אבל שימושי רק בהורדת רזולוצייה, לא כשההקלטה וההשמעה הן באותה רזולוצייה.ה-DAT שברשותי הוא DCT-60ES ויש לו "פיטשר" בשם SBM (שאמור לשפר את את תכונות דוגם הA to D - יתכן וזה סתם "חרטה" ) .
ככל הזכור לי (לא בדקתי מעבר למה שייש לי כבר בראש כרגע), SBM זה לא חרטא בכלל, אבל שימושי רק בהורדת רזולוצייה, לא כשההקלטה וההשמעה הן באותה רזולוצייה.
עמיר
שלום- אני מעדיף ב-44.1/16 כדי לבצע את ההשוואה בפורמט "בפועל " של ה-CD , ושהבדיקה תתבצע ב- "הכי גרוע שאפשר "
אין לי אפשרות לכייל עוצמת היציאה ב-DAT אבל יש לי מגבר LINE מתוצרת APHEX 124A שאחבר אותו ביציאת ה-DAT
ויאפשר איזון עוצמות .
אנו נשווה בן A ל- B בסלקטור של ה-PRE .
מעבר לכל זה - במידה ויתאפשר DAT בעל 3 ראשיים , כל האמור לעיל אינו רלוונטי מאחר והמיתוג בין הכניסה ל-DAT , לבין היציאה לאחר ההקלטה תעשה מתוך ה-DAT עצמו.
ה-DAT שלי "לא ראה אור יום" מאז שנקנה - לדעתי באיזור ה-1995 .....ואף פעם לא באמת התעניינתי ב-SBM או ב-DAT עצמו.
אני אנסה להבין את ה-SBM - ואעדכן בהמשך.
שלום
טוב תעשה אם תבדוק שהוא עובד! יתכן וכמה גומיות שם התיבשו והמכניקה (יש הרבה) לא תעבוד...
ציוד שלי מאותה תקופה (אותו גיל) וגם צעיר ממנו, מצא דרכו לפח האשפה.
אפילו יתכן שהראש לא נקי! (או תקין).
לאור אמירתך שלא ראה אור מ-1995 (16 שנים), הייתי מוודא כמה דברים לגברי בבית לפני צאתך לדרך.
כולל כמה מיומנויות הקלטה (אנלוגי) מכל מקור אחר.