אנחנו לא מגדירים את עצמינו כ״היי אנד״ - ראיון עם HEGEL


roberts

מושעה
הודעות
2,825
מעורבות
647
נקודות
113
מסכים עם כל מילה שלך ! ..... אבל אני מגיב לבחור מHEGEL כאשר אין כל קשר בין דבריו לדבריך שכאמור צודקים המה.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,247
מעורבות
2,746
נקודות
113
אבל אני מגיב לבחור מHEGEL כאשר אין כל קשר בין דבריו לדבריך שכאמור צודקים המה.
יש קשר -- הפרשנות המילולית הצרה למילה "שלמות" לעומת הפרשנות במובן הרחב.

עמיר
 

roberts

מושעה
הודעות
2,825
מעורבות
647
נקודות
113
פרטן בבקשה, אני לא מבין
 

roberts

מושעה
הודעות
2,825
מעורבות
647
נקודות
113
אתה יודע שחוש השמיעה הוא היחיד שעובד גם כשאתה ישן.
.

לא מדוייק , אצלי פועל גם חוש הנחירה שקשור לאף
 

YB-7

חבר משקיען
הודעות
1,837
מעורבות
397
נקודות
83
"המדידות לא יכולות לחזות את הצליל. כלי המדידה הטוב ביותר הוא האוזן האנושית. כשהיא מיומנת, היא כלי מושלם. המדידות הן כלי טכני גרידא, האוזן הוא הכלי החשוב עבורינו."
משפט קצת מוזר.
אני לא מאמין שהאוזן עצמה יכולה להגיע לדיוק ולכושר ההפרדה של מכשירי מדידה ברמה סבירה.
לא חקרתי את התחום, אבל סביר להניח שאנחנו מדברים על יכולות עיבוד המידע מהסיגנלים כפי שהם מגיעים לאוזניים ובהבדלים בין שתי החישות ולהשפעה של מבנה האוזן וכו' ולא רק על הסיגנלים עצמם.
זאת אומרת שאנחנו מדברים על יכולות עיבוד מידע של המוח.

אנלוגיה טובה לזה היא מכשירי צילום שקולטים סיגנלים אופטיים ומסוגלים לעשות דיטקציה למבנים סאב-מיקרוניים ולצפות בכוכבי לכת במרחק אלפי שנות אור וכו וכו. העיניים, שהן מכשיר מדויק פי כמה מהאוזניים, ושהמוח מקדיש עבורן הרבה יותר משאבים מאשר האוזניים, לא מגיעים לקרסוליים של מכשירי מדידה מדוייקים.

ולהערכתי, גם בתחום עיבוד המידע הטכנולוגיה רצה קדימה ובקרוב ילך ויצטמצם הפער בין מכשירי מדידה נגישים + אמצעי ייצור המוני ולבין נסיינים מיומנים בתחום האודיו.

כלי מדידה הם דבר נפלא ואינם ניתנים להחלפה. הרגישות שלהם הרבה יותר גבוהה מאשר של האוזניים.
הבעיה היא מה מודדים, והאם סדרת המדידות שמדדת, שאתה כמובן יודע ומודע להן, מכסות את כל מה שהמוח יודע לאבחן מתוך שמיעה בלבד.
 

roberts

מושעה
הודעות
2,825
מעורבות
647
נקודות
113
אוי ואבוי אם כ-50 שנה אחרי שנחתנו על הירח אנו לא יודעים למדוד אודיו....למעט רמקולים שמדידתם מורכבת ביותר, מחייבת ציוד וחדרים במיליוני דולרים, ועדיין קשה מאוד לבצע קורלציה בין הנמדד והנשמע.
 

סחבק

חבר משקיען
הודעות
504
מעורבות
124
נקודות
43
אוי ואבוי אם כ-50 שנה אחרי שנחתנו על הירח אנו לא יודעים למדוד אודיו (למעט רמקולים )
מכירים את הירח ואת החלליות טוב יותר מאשר את המוח.
וכאמור אנחנו עוסקים בתוכן קוגניטיבי ובפיענוח סיגנלים לפי תבניות במוח. ובנוסף למורכבות הם גם משתנים בין אדם אחד לשני. קיצר זה באמת מסובך.
 

YB-7

חבר משקיען
הודעות
1,837
מעורבות
397
נקודות
83
אוי ואבוי אם כ-50 שנה אחרי שנחתנו על הירח אנו לא יודעים למדוד אודיו.... ועדיין קשה מאוד לבצע קורלציה בין הנמדד והנשמע.

זה לא לגמרי נכון, כשמדובר על דקויות, האוזן היא הכלי האולטימטיבי לאימות האיזון ולכיול סופי.
בדיוק כמו שחוש הטעם הוא המדד המוחלט של כל תבשיל, למרות ששקלת את כל הרכיבים במאזניים לפי המתכון....
 

נערך לאחרונה ב:

roberts

מושעה
הודעות
2,825
מעורבות
647
נקודות
113
מכירים את הירח ואת החלליות טוב יותר מאשר את המוח.
וכאמור אנחנו עוסקים בתוכן קוגניטיבי ובפיענוח סיגנלים לפי תבניות במוח. ובנוסף למורכבות הם גם משתנים בין אדם אחד לשני. קיצר זה באמת מסובך.

טוב וזה הויכוח המסורתי שלי עם הפורום, אני טוען שמה שלא נמדד לא נשמע...בניגוד לדעת האודיופילים החוויתיים שעושים מיסטיפיקציה של אינטרקונקטים לדוגמא...לא מבינים למה הם חושבים (מדמיינים?) שנשמע שונה ואז טוענים שעדיין לא הגענו ל"שורש המדידות" הדרושות.

אני חוזר, מה שלא נמדד (במדידות כבר של היום ) לא נשמע. נקודה וגם סימן קריאה אחד או שניים ! / !!....וכרגיל למעט רמקולים...
 
נערך לאחרונה ב:

YB-7

חבר משקיען
הודעות
1,837
מעורבות
397
נקודות
83
אני חוזר, מה שלא נמדד (במדידות כבר של היום ) לא נשמע. נקודה וגם סימן קריאה !!!

נכון מאד.
הנקודה שאתה מתעלם ממנה היא האיזון, והאם התוצאה נשמעת נכון או שלא.
ולזה אין מכשיר מדידה אחר מאשר האוזן.
וכאן, מהמקום הזה מתחיל ה- HIGH END.(ורד)
 

roberts

מושעה
הודעות
2,825
מעורבות
647
נקודות
113
נכון מאד.
הנקודה שאתה מתעלם ממנה היא האיזון, והאם התוצאה נשמעת נכון או שלא.
ולזה אין מכשיר מדידה אחר מאשר האוזן.
ופעם רביעית ....לאחד זה נשמע מעולה ולשני חרה- מי צודק ?
 

YB-7

חבר משקיען
הודעות
1,837
מעורבות
397
נקודות
83
ופעם רביעית ....לאחד זה נשמע מעולה ולשני חרה- מי צודק ?


זה אף פעם לא כל כך טוטאלי, בדרך כלל התוצאה די ברורה לכולם.
אחרי הכל מדובר בדקויות, מכשיר שעובר את כל המדידות לא נשמע חרא.
בתנאי כמובן שסף המדידות מתחת לאבחנה של האוזן...

קבוצה של מאזינים מנוסים...
מחליטים, ומקבלים את עריצות הרוב.
 
נערך לאחרונה ב:

roberts

מושעה
הודעות
2,825
מעורבות
647
נקודות
113
זה אף פעם לא כל כך טוטאלי, בדרך כלל התוצאה די ברורה לכולם.
.

לא, לא....ולא, וקח פרח לריכוך הלא (ורד)....בעניין "די ברור לכולם", קח לדוגמא קרמיקה מול הרבט - שני הפכים שכל מחנה חושב ש"שלו יותר טוב (גדול?)"
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
רוברט. אמנם מוזר לי לדבר איתך על סאונד אבל ננסה.

ישנם מספר פרמטרים שאנו מבקשים בשביל שהצליל יהיה מוגדר כמצוין.

אנחנו רוצים מקסימום פרטים במערכת. זה אומר שבשביל לקבל אותם אנחנו הולכים קצת אחורה למגבר ומבקשים שהוא יהיה בשקט (גם הכבלים - אבל זה יעורר ויכוח עקר איתך אז תחשוב שלא קראת).

אנחנו רוצים רזולוציה. וזו גם מדווחת לנו על פרטים ושכבות בתוך המוסיקה.

אנחנו רוצים דינמיקה. שהמערכת שלנו תצליח ליצר פער גדול ככל הניתן בין הצליל החלש לחזק ביותר. כשיש לנו שקט, יש לנו דינמיקה בתחום החלש.

אנחנו רוצים איזון טונאלי נכון בכל עוצמה שנבחר. אנחנו גם רוצים שהמערכת תגלה לנו על הפרופורציות שבין הכלים השונים.

אנחנו רוצים במה מסודרת ומוגדרת. אנחנו רוצים שהיא תהיה עמוקה, רחבה ושהמרווח בין הכלים יהיה משכנע כל כך שנחשוב שהם אצלינו בחלל.

אנחנו רוצים מהירות וטרנזיינטים. שסנר ישמע חד וחזק על פי עוצמת המכה שפגשה אותו.

אנחנו רוצים הבחנה. שהמערכת תדע להבחין בין מכה במרכז מצילה בגדת המצילה או קרוב לפעמון.

אבל מכיוון שאי אפשר לקבל את הכל בדיוק כפי שאנחנו רוצים בתקציבים שפויים, אנו מוכרחים להתפשר. כל יצרן בוחר את הדרך שלו להגיע לזה. אחד עם תיבות מנגנות מעץ, אחר עם אלומניום וקרבון, עוד אחד שלא מכיר את השניים האחרים בוחר בקרמיקה ותיבה אקרילים וההוא, שטוען שהריבון והאלקטרוסטטי הוא הדבר הנכון וחותם על זה בפס היצור וההאחרון, ממדינה אחרת, שומר על יחידות הקרטון ונשבע בהן שהן הנכונות ביותר.

אנחנו מצידינו מחפשים את כל אלה (במידה ואנו מבינים מה אנחנו מחפשים) ובתוך זה מחפשים את הרמקול שעושה את זה גם לטעמינו. יש פשרות, זה על חשבון ההוא ובסופו של דבר מתקבלת התוצאה הנדרשת. תמיד יהיה יותר טוב, השאלה היא אם זה יבוא על חשבון משהו שמעורר בנו רגש. ורגש (מונח לא מדיד אגב) הוא זה שיקבע.

עם זאת יש גם כאלה שרגילים לשמוע צליל לא נכון. והם פיתחו לעצמם מערכות הגנה אוטומטיות כמו ״זה לא מפורט אבל מוסיקלי מאוד״. זה בעצם תירוץ לזה שאותו אדם לא יודע איך להכניס את שניהם לאותו חדר.
 

TakeOne

חבר משקיען
הודעות
2,915
מעורבות
865
נקודות
113
ופעם רביעית ....לאחד זה נשמע מעולה ולשני חרה- מי צודק ?

ממתי יש "צודק" בתחום הזה??

כל חברה מתכננת ומיישמת את חתימת הצליל שלה. יש מי שמתחברים לציוד של חברה אחת ובשבילם הוא "הצודק" ויש מי שמתחברים לאחרת. הגל מתכננים אלקטרוניקה שנשמעת נכון לטעמם ואודיו ריסרץ עושים את זה לטעמם. מי צודק?

אם היה טעם וכיוון אחד "צודק" אז כל הרמקולים וכל האלקטרוניקה היו צריכים להשמע אותו הדבר.

החוכמה היא כמובן להקפיד על כל הפרמטרים החשובים בתחום, כמו דינמיקה, פירוט, הפרדת כלים, במה וכו, אבל לתכנן ולבנות את הציוד בהתאם לאני מאמין שלך ולחתימת הצליל שלך. לכך נדרשת בין היתר חווית האזנה ושיפוט של מי שקובעים את "חתימת הצליל" של החברה.
 

YB-7

חבר משקיען
הודעות
1,837
מעורבות
397
נקודות
83
ופעם רביעית ....לאחד זה נשמע מעולה ולשני חרה- מי צודק ?

אני.:בעד:
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור