מגבר איך אתם אוהבים את ההגברה שלכם


גיא

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
3,122
מעורבות
1,124
נקודות
113
ב 80% מהמקרים , מי שחי כמה שנים עם מגבר מנורות איכותי לא חוזר לטרנזיסטור.

אני חושב בדיוק הפוך. אני מצאתי שלאורך זמן הגברת מנורות שוחקת את בעליה. טובה ככל שתהיה. התחזוקה היא קבועה ולא לכל אחד זה מתאים בהרבה מקרים מתישהו מחליטים להיפרד. וזה עוד לפני שדיברנו על הבדלי הסאונד והיכולות בין מנורות לטרנזיסטורי.
 
נערך לאחרונה ב:

moshe625

חבר משקיען
הודעות
1,053
מעורבות
313
נקודות
83
כל כך שוחקת העבודה עם מגברי מנורות
שאין לי זמן לשמוע. כל בוקר אני מתעורר בשעה 6 לערך, שותה כוס קפה, לובש את סרבל העבודה שלי ומיד ניגש ליום עבודה מפרך ומתיש עם המגבר שלי. דבר ראשון לוקח את הקירבי שלי ומתחיל לשאוב את המנורות מלמעלה ומהצדדים. לאחר מכן מתחיל העסק הקשה באמת וזה ההדלקה של המגבר. אתם יודעים מה זה להדליק את המנורות של המגבר? מי שימני יותר קל לו אבל מי ששמאלי… אלוהים ישמור שלא נדע. בקיצור שלא יבלבלו אותכם.
מגבר מנורות איכותי לא מתיש ולא נעליים. אפשר לחשוב שכל יום מחליפים מנורות.מה שנכון צריך לקנות הגברה טובה ואז אין תירוצים .
 

ארמה אודיו

עוסק בתחום
הודעות
1,320
מעורבות
963
נקודות
113
אני חושב בדיוק הפוך. אני מצאתי שלאורך זמן הגברת מנורות שוחקת את בעליה. טובה ככל שתהיה. התחזוקה היא קבועה ולא לכל אחד זה מתאים בהרבה מקרים מתישהו מחליטים להיפרד. וזה עוד לפני שדיברנו על הבדלי הסאונד והיכולות בין מנורות לטרנזיסטורי.

גיא ידידי ,לדעתי אתה קצת מטעה בכיוון הרחב של המילה .

אין שום תחזוקה למגבר מנורות מחברה איכותית ואמינה זולת החלפת מנורות אחת לכמה שנים .
בדיוק כמו שבעל פטיפון מחליף ראש שחוק אחרי מס שנים של שימוש.

אבל מה כן , מגבר מנורות עתיק , שהקבלים בו התנפחו , והרכיבים אחרי 20 שנה כבר עייפים יכול לגלות תקלה פעם ב בדיוק כמו מגבר טרנזיסטורי ישן , ולכן אני מודיע לך שזה לא יותר ממיתוס.

ההבדלי בסאונד בצלילים הגבוהים והפירוט של מגבר מנורות איכותי עוקפים כל מגבר טרנזיסטורי באשר הוא.
מה שכן, הבאס תמיד יהיה יותר פאנצי והדוק במגבר טרנזיסטורי .
אבל זה קישקוש בלבוש , כי מי ששמע באותו המקום והשנייה על אותה מערכת מנורות מול טרנזיסטור,
יבין מיידית שמגבר מנורות זה הדבר האמיתי , ובתנאי שיש לו רמקול נציל יחסית , שכן אם לא , מגברי מנורות
שרובם נמוכי הספק , לא יעבדו עם רמקול שדורש כח , ויש כאלה רבים.
 

itzik2305

אוהב את התחום
הודעות
482
מעורבות
149
נקודות
43
כל כך שוחקת העבודה עם מגברי מנורות
שאין לי זמן לשמוע. כל בוקר אני מתעורר בשעה 6 לערך, שותה כוס קפה, לובש את סרבל העבודה שלי ומיד ניגש ליום עבודה מפרך ומתיש עם המגבר שלי. דבר ראשון לוקח את הקירבי שלי ומתחיל לשאוב את המנורות מלמעלה ומהצדדים. לאחר מכן מתחיל העסק הקשה באמת וזה ההדלקה של המגבר. אתם יודעים מה זה להדליק את המנורות של המגבר? מי שימני יותר קל לו אבל מי ששמאלי… אלוהים ישמור שלא נדע. בקיצור שלא יבלבלו אותכם.
מגבר מנורות איכותי לא מתיש ולא נעליים. אפשר לחשוב שכל יום מחליפים מנורות.מה שנכון צריך לקנות הגברה טובה ואז אין תירוצים .
:):)
 

גיא

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
3,122
מעורבות
1,124
נקודות
113
חברים יקרים בוקר טוב,
לא הייתה כאן כוונת נגד טופולוגיה כזו או אחרת הרי אני עצמי חייתי שנים ציוד מנורות איכותי. היום זה המקום שאני נמצא בו וציינתי כי אני מכיר עוד לא מעט שעברו את אותו התהליך שאני עברתי אז אין צורך להיות ציני ועוקצני ואין צורך לצאת להגנת מגברי המנורות באשר הם. האמת של כל אחד בסוף נמצאת אצלו בסלון או בחדר. הדיון בין מנורות לטרנזיסטורי עתיק ולעוס כמעט כמו זה של עולם הכבלים. ושוב, עתיק ולעוס כמוהו ולא מקביל אליו (אז כל אנשים האנטי כבלים נא לא לקפוץ עכשיו).
כל אחד אוהב את מה שנכון עבורו.
 

Orac Hi-End

עוסק בתחום
הודעות
599
מעורבות
87
נקודות
28
ש הגברות מצויינות לכיוון הטרנזיסטוריים ולכיוון השפורפרותיים אבל מה...
לדעתי עדיף שיהיה רכיב שפורפרתי איכותי במערכת.
זה יכול להיות הגברה או קדם איכותיים.
במעבר הסיגנל דרך 1 מרכיבים אלו, יש תרומה רבה לסאונד.
 

TakeOne

חבר משקיען
הודעות
2,915
מעורבות
865
נקודות
113
שנים הייתי עם הגברת שפופרות, אפס תחזוקה. א פ ס.
מדליקים, שומעים, וזהו. הסידי שלי עם שפופרות, כנ"ל.
צריך להקפיד לקנות ציוד טוב, מחברה רצינית, וזהו.

אני מציע לכולם, לא לרכוש הגברה על פי הטופולוגיה שלה ובטח לא לפסול כלום. רוכשים הגברה על פי הצליל והתכונות הסוניות שלה, בלבד (זה כולל שליטה ברמקולים וכו' וכו'). . יש מגברים מעולים ועלובים, בשתי הטופולוגיות. בזמנו כל מה שבדקתי והשוותי באותו טווח מחירים וגם מעט מעל, נשמע לטעמי פחות טוב, לכן בחרתי במה שבחרתי, במקרה זה היה שפופרות, והסאונד, ח ל ו ם. עכשיו עברתי לטרנזס' והסאונד כנ"ל, רק שהריטייל פי כמה יקר יותר.

תבחרו הגברה לפי התקציב, והאוזן. בלבד.
 

itzik2305

אוהב את התחום
הודעות
482
מעורבות
149
נקודות
43
שנים הייתי עם הגברת שפופרות, אפס תחזוקה. א פ ס.
מדליקים, שומעים, וזהו. הסידי שלי עם שפופרות, כנ"ל.
צריך להקפיד לקנות ציוד טוב, מחברה רצינית, וזהו.

אני מציע לכולם, לא לרכוש הגברה על פי הטופולוגיה שלה ובטח לא לפסול כלום. רוכשים הגברה על פי הצליל והתכונות הסוניות שלה, בלבד (זה כולל שליטה ברמקולים וכו' וכו'). . יש מגברים מעולים ועלובים, בשתי הטופולוגיות. בזמנו כל מה שבדקתי והשוותי באותו טווח מחירים וגם מעט מעל, נשמע לטעמי פחות טוב, לכן בחרתי במה שבחרתי, במקרה זה היה שפופרות, והסאונד, ח ל ו ם. עכשיו עברתי לטרנזס' והסאונד כנ"ל, רק שהריטייל פי כמה יקר יותר.

תבחרו הגברה לפי התקציב, והאוזן. בלבד.
גם אני עם הגברת מנורות צנועה מאוד יש לומר, שניצחה (לאו דווקא במובן של רשימת מכולת אודיופילית) לאוזניי כמה סוליד סטייטס מכובדים ותודה לאל אין בעיות.
מה שיפה גם במנורות שהחלפת מנורות מסוגים שונים כמוה כהחלפת מגבר מבחינת קבלת תוצאות סוניות שונות
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
העניין עם מנורות הוא שונה. ראשית אציין שאדם צריך לרכוש את ההגברה שנשמעת לו הכי טוב ביחס לתקציב שלו ולרמקול שלו. אבל מכאן צריך לשים לב לכמה עניינים חשובים שהופכים את המנורה לכזו שיש להתייחס אליה אחרת מאשר טרנזיסטור.

נתחיל בימין ושמאל (לא פוליטי - אודיופילי) דהיינו הערוצים.
מגברים מרובי מנורות, מנסיוני לפחות, דורשים שההתאמה בין המנורות תהיינה מושלמת. אחרת, תמיד תהיה איזו מנורה סוררת שתמשוך לנו את הבמה לצד אחד יותר מאשר השני. וכל כך למה? משום שאין מצב שכל המנורות יהיו במצב זהה לאלה שמנגנות עימן. נכון, יש את הבייאס, אבל יש גבול לתיקון שלו.

נמשיך בכל הנוגע לטיפול ברמקולים בעלי אימפדנס מאתגר.
מגברי מנורות אינם יודעים להתחשב באופן ״אוטומטי״ לאימפדנס. לכן, רמקול שיורד מתחת לתחום מסויים בעכבה שלו, יאתגר את מגבר המנורות באופן משמעותי. לכן, יש להצטייד ברמקול בעל נצילות גבוהה ויציבה וחשוב לא פחות, בעל עכבה בעלת מנעד תנועה קטן ככל הניתן.

טיפול בבס
למגברי מנורות, מפאת הטופולוגיה שלהם, מתקשים בכל הנוגע לטיפול בתחום הנמוך במידה והרמקול לא נציל מספיק. מה שקורה בפועל הוא שהאנרגיה מתבזבזת על התחום הנמוך ומשם נפגעת הדינמיקה והרזולוציה.

זמינות להאזנה
להבדיל ממגבר טרנזיסטורי שיכול להישאר דלוק וזמין להאזנה 24/7, מגברי מנורות לא בנויים להישאר דלוקים תמיד. עם זאת, מהרגע שהדלקתם קחו לכם חצי שעה שבו הוא מתחמם ולאט לאט מתייצב ונשמע במיטבו.

דעיכת המנורות
להבדיל ממגבר טרנזיסטור שישמע היום באותה רמה כפי שישמע בעוד 4 שנים ו-חמישה חודשים או 8 שנים ו-שמונה חודשים, מגברי מנורות, מעצם המנורה שאחראית על ההגבר, והיא, כידוע לנו בעלת ״תאריך תפוגה״ שאינו במובן עובד/לא עובד אם כי במובן של דועך לאט לאט, עשוי להשמע פחות טוב מבלי שהמאזין (שלא יכול להבחין בדעיכה כזו איטית) מבחין בכך. ולכן, כשהחובב מאזין שעות רבות ביום, יש לבחון היטב את שעות העבודה של המנורות ולהחליפן טרם הדעיכה המשמעותית מתחילה.

אחת הדוגמאות שאני נוהג להביא בעניין הזה, היא חבר יקר חובב מנורות עם מערכת משובחת שנשמעת מעולה. נהגתי לבקר אותו לעיתים קרובות עד שתקופה מצאתי את עצמי עסוק מידי ותקופה ארוכה שלא ביקרתי אותו. לאחר שנה (כמעט) הלכתי שוב להאזין למערכת שלו והיא נשמעה הרבה פחות טוב. שאלתי ״מה שינית - לא שינה. אז מה הבעיה? בדוק את המנורות!״
הוא בדק, היו גמורות. הוא לא היה יכול להבחין בזה לאור העובדה שהוא מאזין לא מעט למערכת. האמת היא שהוא מאזין כל יום לכמה שעות טובות.

מגמה
היום אנו נחשפים ליותר ויותר חובבי מנורות שעוברים לטרנזיסטור. עם זאת, זה לא בגלל שזה טוב מההוא. פשוט היום, ב-2019ֿ ועוד לפני כמובן, הגיעו ליכולות אדירות עם מגברים טרנזיסטורים שמייתרים את השימוש במנורות. למשל מעגלי se במגברים טרנזיסטורים ועוד טכניקות כמו מעגלים סופר סימטרים ושליטה בפידבק שמאפשרות לו להגיע ליכולות פנומינליות שבהרבה מובנים עולים על המנורות.

המוצרים הטובים ביותר
המגמה הזו ממשיכה לבחירות העורכים בכל הנוגע להגברה במיוחד (לא פונו, לא קדמגברים). הנבחרים הם ברוב המוחלט מגברים מבוססי טרנזיסטור. עם זאת, יש לציין שמגברי מנורות לא חסרים בשוק.

דוגמאות

https://www.whathifi.com/best-buys/hi-fi/best-stereo-amplifiers
https://www.themasterswitch.com/best-stereo-amplifiers

וגם אם נקרא את הביקורות הרבות בסטריאופייל נגלה שאת מירב ״הנקודות״ מקבלים דווקא הטרנזיסטורים שבניהם.
https://www.stereophile.com/category/integrated-amp-reviews

אז למה בכל זאת מנורות ומדוע אני לא שולל אותם לחלוטין. ראשית בכל כלל יש יוצא מהכלל ונתקלתי במגברי מנורות אדירים עם יכולות מהממות גם שמדובר ברמקולים לא נצילים. ה-nat למשל הוא אחד מהם.

אבל אם מדברים על הכלל, כשמדובר על רמקול נציל - יציב בעכבה שלו ושאינו מאתגר את המגבר, למגברי מנורות ישנם יתרונות רבים. האם בכל זאת הוא עדיף על טרנזיסטור? מנסיוני ולעניות דעתי לא, אבל כל אחד יודע לעשות את הבחירה שלו, על פי האוזן שלו וטעמו.
 

DavidGil

חבר משקיען
הודעות
1,877
מעורבות
1,870
נקודות
113
העניין עם מנורות הוא שונה. ראשית אציין שאדם צריך לרכוש את ההגברה שנשמעת לו הכי טוב ביחס לתקציב שלו ולרמקול שלו. אבל מכאן צריך לשים לב לכמה עניינים חשובים שהופכים את המנורה לכזו שיש להתייחס אליה אחרת מאשר טרנזיסטור.

נתחיל בימין ושמאל (לא פוליטי - אודיופילי) דהיינו הערוצים.
מגברים מרובי מנורות, מנסיוני לפחות, דורשים שההתאמה בין המנורות תהיינה מושלמת. אחרת, תמיד תהיה איזו מנורה סוררת שתמשוך לנו את הבמה לצד אחד יותר מאשר השני. וכל כך למה? משום שאין מצב שכל המנורות יהיו במצב זהה לאלה שמנגנות עימן. נכון, יש את הבייאס, אבל יש גבול לתיקון שלו.

נמשיך בכל הנוגע לטיפול ברמקולים בעלי אימפדנס מאתגר.
מגברי מנורות אינם יודעים להתחשב באופן ״אוטומטי״ לאימפדנס. לכן, רמקול שיורד מתחת לתחום מסויים בעכבה שלו, יאתגר את מגבר המנורות באופן משמעותי. לכן, יש להצטייד ברמקול בעל נצילות גבוהה ויציבה וחשוב לא פחות, בעל עכבה בעלת מנעד תנועה קטן ככל הניתן.

טיפול בבס
למגברי מנורות, מפאת הטופולוגיה שלהם, מתקשים בכל הנוגע לטיפול בתחום הנמוך במידה והרמקול לא נציל מספיק. מה שקורה בפועל הוא שהאנרגיה מתבזבזת על התחום הנמוך ומשם נפגעת הדינמיקה והרזולוציה.

זמינות להאזנה
להבדיל ממגבר טרנזיסטורי שיכול להישאר דלוק וזמין להאזנה 24/7, מגברי מנורות לא בנויים להישאר דלוקים תמיד. עם זאת, מהרגע שהדלקתם קחו לכם חצי שעה שבו הוא מתחמם ולאט לאט מתייצב ונשמע במיטבו.

דעיכת המנורות
להבדיל ממגבר טרנזיסטור שישמע היום באותה רמה כפי שישמע בעוד 4 שנים ו-חמישה חודשים או 8 שנים ו-שמונה חודשים, מגברי מנורות, מעצם המנורה שאחראית על ההגבר, והיא, כידוע לנו בעלת ״תאריך תפוגה״ שאינו במובן עובד/לא עובד אם כי במובן של דועך לאט לאט, עשוי להשמע פחות טוב מבלי שהמאזין (שלא יכול להבחין בדעיכה כזו איטית) מבחין בכך. ולכן, כשהחובב מאזין שעות רבות ביום, יש לבחון היטב את שעות העבודה של המנורות ולהחליפן טרם הדעיכה המשמעותית מתחילה.

אחת הדוגמאות שאני נוהג להביא בעניין הזה, היא חבר יקר חובב מנורות עם מערכת משובחת שנשמעת מעולה. נהגתי לבקר אותו לעיתים קרובות עד שתקופה מצאתי את עצמי עסוק מידי ותקופה ארוכה שלא ביקרתי אותו. לאחר שנה (כמעט) הלכתי שוב להאזין למערכת שלו והיא נשמעה הרבה פחות טוב. שאלתי ״מה שינית - לא שינה. אז מה הבעיה? בדוק את המנורות!״
הוא בדק, היו גמורות. הוא לא היה יכול להבחין בזה לאור העובדה שהוא מאזין לא מעט למערכת. האמת היא שהוא מאזין כל יום לכמה שעות טובות.

מגמה
היום אנו נחשפים ליותר ויותר חובבי מנורות שעוברים לטרנזיסטור. עם זאת, זה לא בגלל שזה טוב מההוא. פשוט היום, ב-2019ֿ ועוד לפני כמובן, הגיעו ליכולות אדירות עם מגברים טרנזיסטורים שמייתרים את השימוש במנורות. למשל מעגלי se במגברים טרנזיסטורים ועוד טכניקות כמו מעגלים סופר סימטרים ושליטה בפידבק שמאפשרות לו להגיע ליכולות פנומינליות שבהרבה מובנים עולים על המנורות.

המוצרים הטובים ביותר
המגמה הזו ממשיכה לבחירות העורכים בכל הנוגע להגברה במיוחד (לא פונו, לא קדמגברים). הנבחרים הם ברוב המוחלט מגברים מבוססי טרנזיסטור. עם זאת, יש לציין שמגברי מנורות לא חסרים בשוק.

דוגמאות

https://www.whathifi.com/best-buys/hi-fi/best-stereo-amplifiers
https://www.themasterswitch.com/best-stereo-amplifiers

וגם אם נקרא את הביקורות הרבות בסטריאופייל נגלה שאת מירב ״הנקודות״ מקבלים דווקא הטרנזיסטורים שבניהם.
https://www.stereophile.com/category/integrated-amp-reviews

אז למה בכל זאת מנורות ומדוע אני לא שולל אותם לחלוטין. ראשית בכל כלל יש יוצא מהכלל ונתקלתי במגברי מנורות אדירים עם יכולות מהממות גם שמדובר ברמקולים לא נצילים. ה-nat למשל הוא אחד מהם.

אבל אם מדברים על הכלל, כשמדובר על רמקול נציל - יציב בעכבה שלו ושאינו מאתגר את המגבר, למגברי מנורות ישנם יתרונות רבים. האם בכל זאת הוא עדיף על טרנזיסטור? מנסיוני ולעניות דעתי לא, אבל כל אחד יודע לעשות את הבחירה שלו, על פי האוזן שלו וטעמו.
כל השיקולים האלה הם מצויינים כשאנו עוסקים בבחירת מדיח כלים של מילה על פני בוש.
ומה עם הקסם? האהבה? הדברים שאין להם מקום בדפי הנתונים?
מי שבוחר במנורות לא מעניין אותו שום דבר. לא התחזוקה ולא הבאסים. הוא אוהב את הדבר הזה בין אם הוא אמיתי ובין אם הוא רק מה שהוא מדמיין שהוא. וזהו זהו.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
ומה עם הקסם? האהבה? הדברים שאין להם מקום בדפי הנתונים?

לא מכיר את הקסם הזה. שמעתי כמה מגברי מנורות בחיי. חלק היו מעולים, חלק טובים, חלק מעאפנים. שמעתי את זה גם בטרנזיסטורים.

מי שאוהב מנורות כי זה מנורות וכייף לו להביט בהם זה אחלה.

בדפי הנתונים יש הרבה נתונים. מעולם לא התעניינתי בהם. גם בביקורות אני מעלה את הנתונים בנימת זילזול (למי שממש חשוב לו להביט בהם). לעומת זאת, אני למשל, ממש לא מתייחס לנתונים מעבר ליכולות סוניות. שמעתי נגרה, סובריין, קונסטליישן, דרטזיל, asr, אייר. שמעתי גם אודיו ריסרצ׳, ear, אנטיק סאונד לאב, מנלי, cat, איון, קונראד ג׳ונסון, מקינטוש, קארי ומה לא. את כולם בחנתי בצורה מסודרת באתר או עבורי עצמי.

יש לי המון נסיון עם שתי הטופולוגיות. אף אחת מהם לא טובה מהשניה, לאף אחת מהן אין ״קסם״. יש מוצרים טובים ויש כאלה שפחות.

מה שהסבתי את תשומת לב הגולשים לגביו הם עניינים שאין חולק עליהם. הבטים טכנים לכיצד מתאימים את המגבר לרמקול. וכמו שכתבתי, בכל כלל יש יוצא מהכלל.

אני טוען שאחרי יותר מ-300 מגברים משולבים, מגברי הספק ומגברי אוזניות ששמעתי בצורה מסודרת, קשה למכור לי ״קסמים״.

כשאני מחפש צליל של כינור או ויולה, אני רוצה שהוא ישמע כמה שיותר קרוב למה שאני מכיר. ואם זה קרוב או רחוק, לא ממש מעניינת אותי הטופולוגיה. ואת הקרוב והרחוק הזה קיבלתי גם ממנורות, גם מטריזיסטור וגם, תתפלא, ממגבר דיגיטלי.
 

DavidGil

חבר משקיען
הודעות
1,877
מעורבות
1,870
נקודות
113
לא מכיר את הקסם הזה. שמעתי כמה מגברי מנורות בחיי. חלק היו מעולים, חלק טובים, חלק מעאפנים. שמעתי את זה גם בטרנזיסטורים.

מי שאוהב מנורות כי זה מנורות וכייף לו להביט בהם זה אחלה.

בדפי הנתונים יש הרבה נתונים. מעולם לא התעניינתי בהם. גם בביקורות אני מעלה את הנתונים בנימת זילזול (למי שממש חשוב לו להביט בהם). לעומת זאת, אני למשל, ממש לא מתייחס לנתונים מעבר ליכולות סוניות. שמעתי נגרה, סובריין, קונסטליישן, דרטזיל, asr, אייר. שמעתי גם אודיו ריסרצ׳, ear, אנטיק סאונד לאב, מנלי, cat, איון, קונראד ג׳ונסון, מקינטוש, קארי ומה לא. את כולם בחנתי בצורה מסודרת באתר או עבורי עצמי.

יש לי המון נסיון עם שתי הטופולוגיות. אף אחת מהם לא טובה מהשניה, לאף אחת מהן אין ״קסם״. יש מוצרים טובים ויש כאלה שפחות.

מה שהסבתי את תשומת לב הגולשים לגביו הם עניינים שאין חולק עליהם. הבטים טכנים לכיצד מתאימים את המגבר לרמקול. וכמו שכתבתי, בכל כלל יש יוצא מהכלל.

אני טוען שאחרי יותר מ-300 מגברים משולבים, מגברי הספק ומגברי אוזניות ששמעתי בצורה מסודרת, קשה למכור לי ״קסמים״.

כשאני מחפש צליל של כינור או ויולה, אני רוצה שהוא ישמע כמה שיותר קרוב למה שאני מכיר. ואם זה קרוב או רחוק, לא ממש מעניינת אותי הטופולוגיה. ואת הקרוב והרחוק הזה קיבלתי גם ממנורות, גם מטריזיסטור וגם, תתפלא, ממגבר דיגיטלי.
מסכים לגמרי. אבל אתה זה אתה ויש כאלה שכל הדיבורים המושכלים האלה זה כמו לדבר ללאמפה וזה בסדר גמור כי זה תחביב אמוציונלי וזה מה שמדבר ללב ועושה טוב אז אין טעם בכלל להכנס להבטים טכניים.
ולגבי הדגיטלי, אני בכלל לא מתפלא. אני חיי עם אחד כזה (MBL) באהבה ובכיף וחושב שזה יכול להיות מגבר אדיר, regardless הטופולוגיה.
 

DavidGil

חבר משקיען
הודעות
1,877
מעורבות
1,870
נקודות
113
דרך אגב נמר, זה קצת מזכיר לי פוסט שלך מהעבר איך בחרת את אישתך. לא כל כך קשור לדפי נתונים והתאמות אצטרה אצטרה.
כימיה. אין לזה הסבר. אותו דבר עם מנורות וסליחה מראש מדנה על ההשוואה למנורה :שתוי:
קאפיש?
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
דרך אגב נמר, זה קצת מזכיר לי פוסט שלך מהעבר איך בחרת את אישתך. לא כל כך קשור לדפי נתונים והתאמות אצטרה אצטרה.
כימיה. אין לזה הסבר. אותו דבר עם מנורות וסליחה מראש מדנה על ההשוואה למנורה :שתוי:
קאפיש?

אם היית יודע איך בחרתי את אישתי היית מבין למה גם בחרתי מגברים טרנזיסטורים.
 

DavidGil

חבר משקיען
הודעות
1,877
מעורבות
1,870
נקודות
113
אם היית יודע איך בחרתי את אישתי היית מבין למה גם בחרתי מגברים טרנזיסטורים.
:):) הרגת אותי...
 

ארמה אודיו

עוסק בתחום
הודעות
1,320
מעורבות
963
נקודות
113
כל אחד שיש לו הגברה מנורתית יעיד לטובתה ועדיפותה ,ומי שיש לו טרנזיסטורית יעיד שזה ההיפך.
זה טבע האדם .

מגברי מנורות מרובים מנורות אכן יכולים להיות במקרים קיצוניים מעט יותר בעייתיים כאשר מנורה אחת תהיה בעייתית,
אבל אם מדובר במגבר איכותי שישי לו שעון Bias שמאפשר בדיקת כל מנורה בשנייה עיי לחיצת כפתור העניין בטל בשישים
מאחר והתוצאה במגבר כזה תהיה לדעתי יותר טובה ממגבר טרנזיסטורי שלא יכול להפיק את הצליל החיי והמעודן שמגיע
ממגבר מנורות.

נכון הוא הדבר שמגבר מנורות להבדיל מטרנזיסטור לא יכול להשאר דלוק 24/7 אלא להידלק , להתחמם 15 דקות
ואחרי האזנה של כמה שעות צריכים לכבותו על מנת למנוע בלאי מיותר של המנורות.

בד״כ מגברי מנורות חזקים הם מגברים מרובי מנורות 4 - 10 מנורות לצד שעובדים בטופולוגית Push - Pull שהיא איכותית אבל לא איכותית כמו מגבר שעובד בטופולוגית Single Ended Class A שזה הדבר האמיתי בסטריאו הי אנד.

ברוב המקרים למי שיש רמקול לא נציל ויציב בעכבתו , תהיה בעייה מאחר ומגבר Class A הוא לא אופציה עבורו
ולא מתאים לו איזה מונו בלוקים מנורות עם 10 מנורות לצד שעלות החלפתם נאמדת ב כמה אלפי שח מידי 3 שנים .
ולכן האופציה הנוחה יותר למי שיש לו רמקולים גדולים כמו דינאודיו , טידל , B&W , וילסון , גאודר אקוסטיק, וכו , לשים מגבר טרנזיסטורי עתיר זרם איכותי ולגמור עם הסיפור.

אבל , אנחנו מתעסקים בלהביא את התוצאה האיכותית ביותר , וזו מהות העניין.

כאשר אנחנו מדברים על רמקולים יחסית נצילים עם עכבה יציבה , ולא חסר כאלה רבים , יש אפשרות להתאים לכאלה מגבר מנורות Class A בהספקים של 10-40 ואט , וכאן , שום מגבר טרנזיסטורי בעולם לא עומד מול מגבר מנורות
Single Ended שעובד עם מנורות EL34 או KT 88 ובטח לא מול המשובחים שבהם שמבוססים על מנורות 845/300B , כאשר מגברים אלו מבוססים בד״כ על 1-2 מנורות לערוץ, ואלה , מאד אמינים והחלפת המנורות אחת ל 3 שנים מתבטאת
בכמה מאות שח .

במגברים חדישים, לא רק שה Bias (כיוון אוטומטי של המנורות ) הוא אוטומטי שזה אומר שאין דעיכה של הסאונד עד שהמנורות נגמרות , אלא גם יש שעון Bias שמראה את מצב המנורה בלחיצה פשוטה על כפתור בחזית המגבר.

כעת, כאודיופילים אנחנו מחפשים תוצאה , ולתוצאה יש מחיר !

ולכן , כמו שתקליט Vinyl הוא גולת הכותרת מבחינת המקור כתוצאה , וההתעסקות עם פטיפון מתבטאת בהחלפת ראשים שנשחקים / נדפקים מידי תקופה , שלא לדבר על ההוצאה בקנית הפטיפון , פונו סטייג, כבל פונו, זרוע, וראש , וההתעסקות עם זה שצריך לקום כל רבע שעה להפוך את התקליט ולנקות את המחט ואת התקליטים עם חומרים כימיים ומברשות , ולזה תוסיפו קניית תקליטי איכות במינימום 150 שח לתקליט , וכו.... ככה יש גם התעסקות קלה במגבר מנורות שמתבטאת בהחלפת מנורות מידי כמה שנים או בעובדה שצריכים לקום ולכבות אותו .

אני מוכן להוכיח לכל מי שרוצה , איך מגבר מנורות ב 15,000 שח , ישמע ברמה אחרת לגמרי ממגבר טרנזיסטורי שמחירו כפול ממנו ויותר, ולא משנה איך קוראים לו ,ובתנאי שיש לו רמקול יחסית נציל. ואני מבטיח לו שהוא יהיה המום מההבדל ולא ישאר אדיש.

אולם מי שרוצה את החיים הקלים , ירכוש מגבר טרנסטורי אכותי ישאיר אותו דלוק קבוע , ויהנה מסאונד איכותי ומצויין
ואולי יתחבר לטידל במקום האנלוג , ואז בכלל החיים מאד קלים , אבל זה לא מנורות ,ולא מתקרב לזה.


אמיר ארמה
 
נערך לאחרונה ב:

TakeOne

חבר משקיען
הודעות
2,915
מעורבות
865
נקודות
113
יש כאן חבר פורום ותיק ומאוד מנוסה, שהחליף לא מעט מערכות משובחות ויקרות. הידע וההבנה שלו במוזיקה קלאסית, ובדרך שצריך להגיש אותה, מרשימה.
במשך שנים החבר המאוד מכובד התנצח כאן והתווכח לפעמים עד כדי מריבות לא נעימות, כשעיקר טענתו הייתה שמגברי שפופרות, כמו גם פטיפונים, מעוותים את המוסיקה ולכן היא לא נאמנה למקור. אני סבור שהוא חושב כך גם היום, אלא שהיום המערכת שלו מורכבת כולה מהגברת שפופרות משובחת, וכמובן פטיפון סוף הדרך.
אחת המערכות הכי מרשימות ששמעתי וכמות השפופרות שם יכולה לחמם דירת 3 חדרים ברמת גן.

ולכן, נמר, תאוריות זה יופי, גם אם לא נכונות וגם אם כן. בסוף היום, אם מגבר שפופרות נשמע פצצה, לעומת מגבר טרנזסטורי באותו המחיר, אני לא מהסס ולא חושב פעמיים.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
כל אחד שיש לו הגברה מנורתית יעיד לטובתה ועדיפותה ,ומי שיש לו טרנזיסטורית יעיד שזה ההיפך.
זה טבע האדם .

מגברי מנורות מרובים מנורות אכן יכולים להיות במקרים קיצוניים מעט יותר בעייתיים כאשר מנורה אחת תהיה בעייתית,
אבל אם מדובר במגבר איכותי שישי לו שעון Bias שמאפשר בדיקת כל מנורה בשנייה עיי לחיצת כפתור העניין בטל בשישים
מאחר והתוצאה במגבר כזה תהיה לדעתי יותר טובה ממגבר טרנזיסטורי שלא יכול להפיק את הצליל החיי והמעודן שמגיע
ממגבר מנורות.

נכון הוא הדבר שמגבר מנורות להבדיל מטרנזיסטור לא יכול להשאר דלוק 24/7 אלא להידלק , להתחמם 15 דקות
ואחרי האזנה של כמה שעות צריכים לכבותו על מנת למנוע בלאי מיותר של המנורות.

בד״כ מגברי מנורות חזקים הם מגברים מרובי מנורות 4 - 10 מנורות לצד שעובדים בטופולוגית Push - Pull שהיא איכותית אבל לא איכותית כמו מגבר שעובד בטופולוגית Single Ended Class A שזה הדבר האמיתי בסטריאו הי אנד.

ברוב המקרים למי שיש רמקול לא נציל ויציב בעכבתו , תהיה בעייה מאחר ומגבר Class A הוא לא אופציה עבורו
ולא מתאים לו איזה מונו בלוקים מנורות עם 10 מנורות לצד שעלות החלפתם נאמדת ב כמה אלפי שח מידי 3 שנים .
ולכן האופציה הנוחה יותר למי שיש לו רמקולים גדולים כמו דינאודיו , טידל , B&W , וילסון , גאודר אקוסטיק, וכו , לשים מגבר טרנזיסטורי עתיר זרם איכותי ולגמור עם הסיפור.

אבל , אנחנו מתעסקים בלהביא את התוצאה האיכותית ביותר , וזו מהות העניין.

כאשר אנחנו מדברים על רמקולים יחסית נצילים עם עכבה יציבה , ולא חסר כאלה רבים , יש אפשרות להתאים לכאלה מגבר מנורות Class A בהספקים של 10-40 ואט , וכאן , שום מגבר טרנזיסטורי בעולם לא עומד מול מגבר מנורות
Single Ended שעובד עם מנורות EL34 או KT 88 ובטח לא מול המשובחים שבהם שמבוססים על מנורות 845/300B , כאשר מגברים אלו מבוססים בד״כ על 1-2 מנורות לערוץ, ואלה , מאד אמינים והחלפת המנורות אחת ל 3 שנים מתבטאת
בכמה מאות שח .

במגברים חדישים, לא רק שה Bias (כיוון אוטומטי של המנורות ) הוא אוטומטי שזה אומר שאין דעיכה של הסאונד עד שהמנורות נגמרות , אלא גם יש שעון Bias שמראה את מצב המנורה בלחיצה פשוטה על כפתור בחזית המגבר.

כעת, כאודיופילים אנחנו מחפשים תוצאה , ולתוצאה יש מחיר !

ולכן , כמו שתקליט Vinyl הוא גולת הכותרת מבחינת המקור כתוצאה , וההתעסקות עם פטיפון מתבטאת בהחלפת ראשים שנשחקים / נדפקים מידי תקופה , שלא לדבר על ההוצאה בקנית הפטיפון , פונו סטייג, כבל פונו, זרוע, וראש , וההתעסקות עם זה שצריך לקום כל רבע שעה להפוך את התקליט ולנקות את המחט ואת התקליטים עם חומרים כימיים ומברשות , ולזה תוסיפו קניית תקליטי איכות במינימום 150 שח לתקליט , וכו.... ככה יש גם התעסקות קלה במגבר מנורות שמתבטאת בהחלפת מנורות מידי כמה שנים או בעובדה שצריכים לקום ולכבות אותו .

אני מוכן להוכיח לכל מי שרוצה , איך מגבר מנורות ב 15,000 שח , ישמע ברמה אחרת לגמרי ממגבר טרנזיסטורי שמחירו כפול ממנו ויותר, ולא משנה איך קוראים לו ,ובתנאי שיש לו רמקול יחסית נציל. ואני מבטיח לו שהוא יהיה המום מההבדל ולא ישאר אדיש.

אולם מי שרוצה את החיים הקלים , ירכוש מגבר טרנסטורי אכותי ישאיר אותו דלוק קבוע , ויהנה מסאונד איכותי ומצויין
ואולי יתחבר לטידל במקום האנלוג , ואז בכלל החיים מאד קלים , אבל זה לא מנורות ,ולא מתקרב לזה.


אמיר ארמה

נכון. כשמדובר ברמקול נציל למרונות se יש יתרון. זה משום שמגבר טרנזיסטור חזק עלול לכניס את הרמקול לרוויה מהר מידי. משם העיוות יוולד והופה - סאונד בינוני. עם זאת, השאלה היא מזה מגבר מנורות טוב? האם קונראד או אודיו ריסרצ׳? שניהם שונים זה מזה לחלוטין למרות שבשני המקרים הם יכולים לעבוד עם אותה מנורה בדיוק.

ואם נלך על se אז האם יממוטו או קארי? הרי גם בשני המקרים האלה הסאונד שונה לגמרי.

מה שאני בא להגיד הוא שאין דבר כזה צליל מנורתי משום שגם במנורות, כל מגבר נשמע שונה לחלוטין ולא משנה באיזו טכניקה (פוש פול, סינגל אנדד).

אני תמיד אעדיף מגבר טוב יותר מאשר פחות טוב ממנו. מנורות או טרנזיסטור? לא ממש אכפת לי. העיקר שיהיה יותר טוב.
ואם נסתכל על בעלי המערכות הטובות והיקרות ביותר, נמצא אצלהם ברוב המוחלט של הפעמים, אבל ממש ברוב המוחלט, מגברים טרנזיסטורים חזקים משודכים לרמקולי על. האם הבחירה בטרנזיסטור היא הנוחות שלו? לא נראה לי. התחושה שלי שהם בחרו בסאונד ולא בטופולוגיה.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
יש כאן חבר פורום ותיק ומאוד מנוסה, שהחליף לא מעט מערכות משובחות ויקרות. הידע וההבנה שלו במוזיקה קלאסית, ובדרך שצריך להגיש אותה, מרשימה.
במשך שנים החבר המאוד מכובד התנצח כאן והתווכח לפעמים עד כדי מריבות לא נעימות, כשעיקר טענתו הייתה שמגברי שפופרות, כמו גם פטיפונים, מעוותים את המוסיקה ולכן היא לא נאמנה למקור. אני סבור שהוא חושב כך גם היום, אלא שהיום המערכת שלו מורכבת כולה מהגברת שפופרות משובח, וכמובן פטיפון סוף הדרך.
אחת המערכות הכי מרשימות ששמעתי וכמות השפופרות שם יכולה לחמם דירת 3 חדרים ברמת גן.

ולכן, נמר, תאוריות זה יופי. בסוף היום, אם מגבר שפופרות נשמע פצצה, לעומת מגבר טרנזסטורי באותו המחיר, אני לא מהסס ולא חושב פעמיים.

נכון. אבל שים לב לאיזה מגבר הוא פנה. הוא לא הלך על המנורות הקלאסי עם הצליל החמים. שנית, הרמקול שלו נציל בטירוף, הוא יכול להגביר אותו עם איזה מגבר שרק ירצה.
 

TakeOne

חבר משקיען
הודעות
2,915
מעורבות
865
נקודות
113
לא חושב שזה רלבנטי. גם אני לא סובל מגברי שפופרות "חמים", "עגולים" ומרוחים. מגבר השפופרות שלי די דומה בחתימת הצליל לשלו ולכן, כפי שכבר כתבתי קודם - הטופולוגיה לא חשובה!! רק איך המגבר נשמע, ושולט ברמקולים.
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור