מגבר איך אתם אוהבים את ההגברה שלכם


ronengolanpt

אוהב את התחום
הודעות
267
מעורבות
333
נקודות
63
בזמן האחרון חיפשתי לשדרג את ההגברה של האופרה קאלאס שברשותי , להחליף את הXINDAK הסיני , בשידוך שיעשה טוב לגברת האיטלקייה שלי.

אז שמעתי מבחר מגוון של הגברות שנבחנו כל פעם על אותו סטאפ , ורציתי לגלות האם להגברה יש אפקט משמעותי על הסאונד , הופתעתי לגלות שמדובר בעולם ומלואו , אבל הופתעתי לגלות שאני לא יודע לענות על שאלה פשוטה , איזה חתימת סאונד אני אוהב ..

אז הגברות מסוימות ייצרו במה אחורית , הזמרת שרה אליי מסוף הבמה מבוישת מאחורי הלהקה שלה , בעוד שאותו שיר עם הגברה אחרת הזמרת שרה בקדמת הבמה והרגשתי שהיא במרחק נגיעה שרה רק לי .. , מה יותר מרגש? ומה יותר קרוב למקור ?

בחלק מההגברות הVOCALS היו מאד מודגשים , יכולתי ממש לשמוע את מיתרי הקול של הזמרת ואת הרעידות בקול שלה , הרגשתי את הסיגריה שהיא עישנה לפני .. , מצד אחד זה מייצר אפקט וואו , ומצד שני זה נשמע מלאכותי , ומצד שלישי אינני יודע , לא הייתי בזמן ההקלטה , משום מה זה קרה עם הגברה איטלקית (יוניסון) , שייצרה איזה קסם , כנראה שהגברה ורמקול איטלקיים מייצרים VOCALS על אנושי ממש , וזה נשמע וואו , רק שלא שמתי לב שהזמרת לא שרה סולו והלהקה "נעלמה" לה ..

מצד שני , עם אותו הסטאפ בדיוק , עברתי להגברה אחרת (PSAUDIOׁׁׂׂ) , ופתאום הVOCALS כבר פחות דומיננטיים , ואני פתאום שם לב שיש להקה , כינור ופסנתר ומצילתיים , הגבר האיטלקי נתן דגש כל כך חזק לVOCALS הנשי וממש החביא את כל הפירוט והעושר שיש בצלילים של הלהקה שמאחוריה , הייתי מהופנט כאילו שמעתי שני שירים שונים , מה יותר מרשים זמרת עם גרון על ופירוט במיד , או זמרת עם VOCALS שהוא פחות וואו , אבל עם איזון והרמוניה שצובעים את השיר אחרת לגמרי , הייתי בשוק שמדובר באותו שיר ..

אלמנט נוסף , ישנם הגברות שנתנו הרבה יותר משקל לקצוות , בין אם זה לקצה התחתון (באס מודגש) ובין אם זה לקצה העליון , האפקט שהתקבל הוא של חמימות , בגדול אני חובב באסים , ואוהב לשמוע אותם עוברים "דרך הבטן" , זה קרה בייחוד בהגברה אמריקאית (מקינטוש וPASSLABS) שצבעה הכול בצבע "גדול מהחיים" וחשבתי שזה מה שאני אוהב , אבל אז שמעתי הגברה גרמנית (MBC) ויפנית ׁ(לקסמן) , בשמיעה ראשונית זה נשמע יותר עדין ונשמע פחות אודיופילי, אבל אז חשבתי לעצמי שיכול להיות שאודיופילי זה מעייף , ועדיף עדין ומוזיקלי ?

אז שמעתי הרבה סגנונות , ואני מבולבל כי אני כבר לא יודע ממש יודע מה אני אוהב , וזה שאלה שרק אני והאוזן שלי נצטרך להחליט ביחד , אבל עניין אותי לשאול איך אתם אוהבים את ההגברה שלכם , במה קדמית שהזמר שר רק לכם או אחורית שהזמר שר מבויש מירכתי הבמה , VOCALS אודיופילי או VOCALS קטן ומוזיקלי , הגברה חמה , חמימה , קרה או ניטרלית , יש העדפות אחרות , איך אתם אוהבים את ההגברה שלכם ?

כמה הערות נוספות
1. לא הייתי נוכח בהקלטות , אינני יודע היכן הזמרת עמדה ומה היא עישנה , ולכן אני לא יודע לענות מה הסאונד שנאמן יותר לVOCALS המקורי , ולאיזון ביו הלהקה לזמרת.
2. לגבי כלים , אפשר לזהות עד כמה כל צליל זהה למקור , הכי קל לזהות צליל מזויף של פסנתר , ההרמוניות החסרות לא נשמעות כמו פסנתר אמיתי , מה שעוד עוזר לי זה לעצום את העיניים ולנסות לדמיין את הכלים בחלל עם הפרדה טובה , אבל זה מצליח לי רק לעתים רחוקות
3. כל ההגברות ששמעתי היו איכותיות , שעלו לא מעט ואפילו הרבה , זה לא ששמעתי הגברה בשקל וחצי ..

אז איך אתם אוהבים את ההגברה שלכם ?
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,086
מעורבות
4,236
נקודות
113
פוסט יפה. אבל הגברה היא כלום בלי היתר. הרי כל אחד מהרכיבים באודיו הוא דומם ללא זה שמשלים אותו. ולככן אני תמיד נוהג לבחור ציוד נטרלי ככל הניתן. לא משנה לי אם הוא הגיע מסין, איטליה או גרמניה. הסט שלי בנוי מרמקול גרמני, הגברה אמריקאית, אנלוג שוויצרי, מפצלי חשמל ושקעים יפנים וכבלים מאמריקה. כל הסט שלי הוא על טהרת השקיפות והנטרליות.

אודיופילי זה לא צליל. אודיופילי לצורך העניין זה יכולת. מוצר שיכול להתאים לאודיופילים מוכרח להיות שקוף, דינמי, מאוזן, רזולטיבי ומפורט. הוא יכול להיות מאחת משלושת המשפחות - אנליטי, נטרלי או חם. בשלושת המשפחות ישנן יכולות (ביצועים) שאודיופיל מנוסה ומיומן יעריך או אי יכולות שאודיופיל מנוסה ומיומן לא יעריך. את היכולות הללו קל לבחון, הן אינן קשורות לאהבה, תחושה, רומנטיקה או רגשות. הן קשורות ליכולות וביצועים שניתן להסביר אותן בקלות.
 

ארמה אודיו

עוסק בתחום
הודעות
1,320
מעורבות
963
נקודות
113
במערכת איכותית חייב להיות 2 דברים עיקריים , איזון טונאלי + מוסיקליות .
כל השאר, בגדול זה בבלת אחד גדול .
 

genvirt

חבר משקיען
הודעות
2,295
מעורבות
770
נקודות
113
מבין אותך מאוד:)
וזה מה שקרה לי כשהתחלתי לחפש כבלים (וזה טרם נגמר) - בסים יותר, במה אחורה -קדימה, צליל רזה - מלא וכו׳ וזה באמת לפעמים קשה להחליט מה אוהבים יותר כי אהבתי גם ככה וגם ככה:)
לא יודע עם יצאה לך לשמוע הגברות שונות ויחד עם זה להחליף. כבלים - כי גם כאן נכולות להיות הפתעות לא קטנות, אותו מגבר שאהבתה פחות עם שינוי כבילה ישמע ״שמאים וארץ״.
ולגבי ההגברה - אני לא מזמן היתי בסבב חיפוש מגבר וכפי שכמה פעמים כתבתי לא ממש יצאה לי לשמוע מה שרציתי כי פשוט אין את הדגמים או לא ניתן בבית.
מאוד רציתי את passlab לשמוע אך נפסל בלי ש״יבלבל את המוח״ ליגאל כי אין bypass לק״ב, אך עד היום יש לי הרגשה שעשיתי טעות ובכול זאת היתי צריך לשמוע כי בסים בסים אני אוהב:)
בקיצור הבחירתי נפלה על perreaux 255i שברוך (bg-sound) מביא. מגבר מאוד מוסיקאלי לטעמי, חזק, יפה (לטעמי) ודי קומפקטי במימד, לא מתחמם, בעל ביי פס לק״ב וגם במחיר די סביר (הכול יחסי כמובן).
מגבר אגב הצליח ״להרגיע מעט את הטוויטר של פוקאל סופרה שלי שלפעמים יכול ״לעצבן״:)
אבל מה... לפעמים נראה לי שמגבר אחר היה יכול להביא תוצאה שונה :)
 

נערך לאחרונה ב:

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
4,889
מעורבות
3,005
נקודות
113
הי רונן,
השאלה שלך די דומה לשאלה איך אתה אוהב את התבשיל/אישה/רכב/בית.... - מדובר בטעם אינדבידואלי לחלוטין ואף תלוי בסגנון המוזיקה והווליום אליו אתה מאזין.

מכיוון שהיה לי בעבר את הטוב שיש לשינדק להציע (פרה ופוואר) ביחד עם רמקולים של אופרה (קווינטה) ועם השנים הגברה זו הוחלפה ליוניקו SE ואח"כ ליוניקו 90 ובסוף ליוניקו 150 (כשבמקביל הרמקולים שודרגו לקווינטה SE ואח"כ לגראנד קאלאס), כאני יכול לומר שלפחות ע"פ הטעם שלי המגבר שברשותך לא מתקרב להוציא את המיטב מהרמקולים של אופרה ולא משנה אילו סופרלטיבים יקשרו לו (אגב, האופרות בכל הדורות חוברו למגברים נוספים במקביל היות ותמיד היה לי סטאפ פרה/פרו ק"ב שחובר בנפרד ולא דרך ביי פאס).

לעניין הטעם האישי שלי, אני אוהב מגבר מוזיקלי, לא אוהב אנליטיות ייתר ופירוט מלאכותי המביאה לצליל חד ואף צורמני.
רוצה לומר, מגבר שלא יחסיר דבר אבל לא יהיה חד לאוזן, מגבר מאוזן טונאלית ולא כזה המדגיש תחום מסויים על חשבון תחום אחר.

המגברים של יוניסון והרמקולים של אופרה מוזיקלים וע"פ הניסיון שלי משתלבים טוב ביחד.
אצלי השילוב בינהם נותן במה רחבה, דינמיות, דגש מסויים על המיד והמיד באס חלקים כמו משי, עידון (פירוט לא חסר אבל לעולם לא צורמני).
החיסרון של ה 150, המגבר חסר קצת דיוק המאפיין מגברים גרמנים או מגברים אולטרה יקרים.
 

arye.gur

חבר משקיען
הודעות
2,592
מעורבות
882
נקודות
113
קרה לך פעם (אחת לפחות...) שהופתעת מבת זוג ששואלת אותך ״למה אתה אוהב אותי?״. אני אף פעם לא הצלחתי לתרגם רגשות לתשובה אנליטית. לדעתי את אותה הטעות מבצעים הרבה אודיופילים. איכות הסאונד הנשמעת מהמערכת משולה לאותה אישה ששואלת למה אתה אוהב אותי. הניתוח שאתה מביא טוב כדי לנסות להביא אנשים אחרים לאיזו רמה של שותפות לאיכות שממנה אתה מתרשם אבל זה לא שונה מלתאר את בת הזוג שלך באוזני אחרים כאינטלגנטית, בלונדינית עם עיניים כחולות ושיודעת לבשל (וגם לאפות). אז מה? אני, למזלי, כבר לפני עשרות שנים, התאהבתי פשוטו כשמשמעו בצליל של ניים. וכמו באהבה, מאותו השלב הפסיק לעניין אותי צליל של מערכות אחרות. מערכת טובה היא זו שגורמת לך הנאה, מערכת טובה היא זו שגורמת לך לשבת ולשמוע אותה עוד ועוד ואלמנטים נוספים שגורמים להנאה ואינם קשורים לניתוח אופי הצליל, הבמה מיקומים וכו׳. מדובר במה שאתה מרגיש. הניתוחים, לדעתי, הם יותר מפריעים מאשר מסייעים.
קבע לעצמך מדרג הנאה. תחליט בכל האזנה אם אתה נהנה יותר או פחות מבלי לנתח למה. זה לדעתי סוד הבחירה הנכונה.
אני מקווה שהרוח הפילוסופית שנחה עלי הבוקר לא מטרידה אתכם... בהצלחה בבחירה.

אריה
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
4,889
מעורבות
3,005
נקודות
113
@arye.gur בראבו, היטבת לתאר את עמדתי בנושא, ההנאה במקום הראשון, השאר ויסלחו לי כל המומחים - בולשיט.
 

zs

חבר משקיען
הודעות
4,907
מעורבות
1,588
נקודות
113
קרה לך פעם (אחת לפחות...) שהופתעת מבת זוג ששואלת אותך ״למה אתה אוהב אותי?״. אני אף פעם לא הצלחתי לתרגם רגשות לתשובה אנליטית. לדעתי את אותה הטעות מבצעים הרבה אודיופילים. איכות הסאונד הנשמעת מהמערכת משולה לאותה אישה ששואלת למה אתה אוהב אותי. הניתוח שאתה מביא טוב כדי לנסות להביא אנשים אחרים לאיזו רמה של שותפות לאיכות שממנה אתה מתרשם אבל זה לא שונה מלתאר את בת הזוג שלך באוזני אחרים כאינטלגנטית, בלונדינית עם עיניים כחולות ושיודעת לבשל (וגם לאפות). אז מה? אני, למזלי, כבר לפני עשרות שנים, התאהבתי פשוטו כשמשמעו בצליל של ניים. וכמו באהבה, מאותו השלב הפסיק לעניין אותי צליל של מערכות אחרות. מערכת טובה היא זו שגורמת לך הנאה, מערכת טובה היא זו שגורמת לך לשבת ולשמוע אותה עוד ועוד ואלמנטים נוספים שגורמים להנאה ואינם קשורים לניתוח אופי הצליל, הבמה מיקומים וכו׳. מדובר במה שאתה מרגיש. הניתוחים, לדעתי, הם יותר מפריעים מאשר מסייעים.
קבע לעצמך מדרג הנאה. תחליט בכל האזנה אם אתה נהנה יותר או פחות מבלי לנתח למה. זה לדעתי סוד הבחירה הנכונה.
אני מקווה שהרוח הפילוסופית שנחה עלי הבוקר לא מטרידה אתכם... בהצלחה בבחירה.

אריה
אריה אני אמנם מאוהב בבחורה שלי ריח אופי משקל יכולות...אבל לומר שאין עוד בחורות שאפשר להתאהב בהם...?
אבל אם אתה אומר זו ואחרת לא מעניינת
מי אני שאתערב....:)
 

arye.gur

חבר משקיען
הודעות
2,592
מעורבות
882
נקודות
113
אריה אני אמנם מאוהב בבחורה שלי ריח אופי משקל יכולות...אבל לומר שאין עוד בחורות שאפשר להתאהב בהם...?
אבל אם אתה אומר זו ואחרת לא מעניינת
מי אני שאתערב....:)
הקשבתי להרבה מאוד מערכות אחרות, חלקן הגדול ללא ספק מעולות, חלקן גם מרגשות, אבל NAIM נשארה האחת והיחידה!

אריה
 

arye.gur

חבר משקיען
הודעות
2,592
מעורבות
882
נקודות
113
חשוב גם להדגיש שהרבה אנשים מתרגשים מהצליל של מערכות בעלות אופי שונה - למשל מי שאוהבים הגברת שפופרות בהשוואה למי שאוהבים הגברה טרנזיסטורים. הניסיון מלמד שמדובר במשהו שקשור ברגש ולא בניתוח אנליטי.

תוסיף לזה שרוב אם לא כל היצרנים הבכירים, שמתכננים ציוד על פי חוקי הפיזיקה ותורת החשמל, אחרי כל זה מה שקובע גם מבחינתם זה מבחן האזנה...

אריה
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
4,889
מעורבות
3,005
נקודות
113
אריה אני אמנם מאוהב בבחורה שלי ריח אופי משקל יכולות...אבל לומר שאין עוד בחורות שאפשר להתאהב בהם...?
אבל אם אתה אומר זו ואחרת לא מעניינת
מי אני שאתערב....:)

שלמה, ברור שאפשר להתאהב ביותר מאחת וגם ביותר משניים באותה העת.
ועדיין מה שיקבע זה במה אתה מתאהב ולא במה מבקר, חבר או משפחה יורו לך להשתדך אליו.
 

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,346
מעורבות
882
נקודות
113
במערכת איכותית חייב להיות 2 דברים עיקריים , איזון טונאלי + מוסיקליות .
כל השאר, בגדול זה בבלת אחד גדול .
אולי תסביר מה זה "מוסיקליות".
זאת המילה עם השימוש הכי רב, ועם המשמעות הכי לא ברורה
 

gds

מושעה
הודעות
2,098
מעורבות
756
נקודות
113
עוד פעםםם!? לא נגמור עם זה, ערב לאוזן וחאלס.
אימאג'ינג, יש סידורים די קבועים לתזמורות קלאסיות. ללכת להופעות ולשמוע אם יש דומה בבית.
ופרטים או שהם שם או שלא.
 

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,346
מעורבות
882
נקודות
113
עוד פעםםם!? לא נגמור עם זה, ערב לאוזן וחאלס.
אימאג'ינג, יש סידורים די קבועים לתזמורות קלאסיות. ללכת להופעות ולשמוע אם יש דומה בבית.
ופרטים או שהם שם או שלא.
ערב לאוזן של מי?
לפי המגבר עם הזמרת או לפי המגבר של הלהקה?
הבטחון בסגנון הכתיבה שלך, לא ממש מקביל לתוכנה.
 

gds

מושעה
הודעות
2,098
מעורבות
756
נקודות
113
ערב זה ההיפך מעורב, חריקת גיר על לוח ובכי של תינוק, אני מניח שיש מוסכמה כללית שכזו.
סליחה לא התכוונתי לערער על ההגמוניה של הוד מלכותו, הרי אלו 3275 פוסטים מול 608
 

atmos

אוהב את התחום
הודעות
410
מעורבות
122
נקודות
43
אולי תסביר מה זה "מוסיקליות".
זאת המילה עם השימוש הכי רב, ועם המשמעות הכי לא ברורה
אלוני מהפורום השני הגדיר את זה יפה - מוזיקליות של סטאפ היא עומק החוויה הריגשית שהוא מעביר בהאזנה למוזיקה.
(ואגב, זה משהו שמכשירים של simaudio לדוגמה ממש לא עושים, הם ניטרלים ואני לא כותב שזה לא טוב, יש כאלה שמאוד אוהבים סוג כזה של סאונד. אותי זה משעמם)
 

ארמה אודיו

עוסק בתחום
הודעות
1,320
מעורבות
963
נקודות
113
אולי תסביר מה זה "מוסיקליות".
זאת המילה עם השימוש הכי רב, ועם המשמעות הכי לא ברורה

אנסה להסביר במילים :

מוסיקליות זה כמו מכונה שבא כל הרכיבים עובדים ביחד כהלכה במקשה אחת.
ואם אנחנו מדברים על צליל זה כמו שכל הכלים והואקליות נשמעים בקו אחד , כאשר אף אחד לא בולט יותר מידי
והסאונד נעים להאזנה , נקי, לא מציק , עגול וזורם , כאשר אתה מבחין בפרטים ובשכבות בסאונד
ויכול לשמוע לאורך זמן מבלי שהאוזן מתעייפת ובא לך להנמיך .

כשבן אדם אומר : הצליל מעייף אותי , צועק, או הבאס מהדהד , וכו , זה אומר שהסאונד לא מוסיקלי .

או אתה יודע מה , אסביר את זה במשפט אחד בצורה אחרת :
אם אתה שומע מוסיקה ובא לך להנמיך , זה אומר שיש לך בעייה במערכת = הסאונד לא מוסיקלי .

מקווה שאיכשהו הצלחתי להסביר

אגב, אחת הסיבות העיקריות לכך שהסאונד לא מוסקלי היא האקוסטיקה , שאנשים שיש להם בעייה כזו ובכלל אינם מודעים אליה , מחליפים מכשירים כמו גרביים , ומה שהם לא יודעים זה שאם האקוסטיקה לא תטופל הבעייה לא תיפתר לעולם .

ועוד דבר , מגברי מנורות תמיד יהיו יותר מוסיקליים ונעימים לאוזן מהסיבה שהם טיפה יותר איטיים בקצב
מה שנותן לאוזן האנושית לאבחן - לעקוב יותר טוב אחר הפרטים.
 
נערך לאחרונה ב:

TakeOne

חבר משקיען
הודעות
2,915
מעורבות
865
נקודות
113
נתחיל מהנחת יסוד עקרונית: אין אמת אחת, יש הרבה ענייני טעם אישי.
א-ב-ל, וזה אבל גדול, גם בתוך הטווח הרחב מאוד של "טעם אישי" צריכים לדעתי להתקיים כמה "כללי יסוד".
כלל יסוד גדול (לטעמי, וגם זה כנראה תלוי בטעם אישי) - המערכת חייבת להיות מאוזנת.
משמע, דבר אחד אסור שיבוא על חשבון דבר אחר, מאפיין אחד לא יכול לבוא במודגש ממאפיין אחר.
וגם על "אפיון המאפיינים" אפשר להתווכח :)

לוקח שנים להבין את העיקרון החשוב הזה, רובינו משלמים שכ"ל יקר בדרך להבנתו.
מערכת, או כל רכיב בנפרד - רמקולים, הגברה, או מקור - שלמשל "מדגישים" תחום תחתון, אוו עליון גם אם זה עושה למישהו טוב בלב או נעים בגב, היא מערכת לא מאוזנת, לכן היא לא תחזיק לאורך זמן ודינה יהיה החלפה ו"שידרוג", תחת כל מיני נימוקים והצדקות - השתנה לי הטעם, היום אני מחפש דברים אחרים, נמאס לי וכיוצא באלה.
מערכת מאוזנת, כנראה תהייה פחות WOW בהתחלה, אבל לאורך זמן תייצר הרבה יותר הנאה, וסביר שתשאר יותר זמן אצל המאזין. אפשר לפעמים לראות את זה בתגובות ובהתרשמות ראשונית ממערכת כלשהי, של מי שקצת ותיק בתחום לעומת מי שפחות: הותיק לא יתלהב ממערכות לא מאוזנות שמדגישות (למשל) במה אחורית או קדמית, או את צלילי המיד האנושיים, על חשבון דברים אחרים, ולהפך - הפחות ותיק לא יבין מה הסיפור של מערכת שאינה מדגישה דבר, ויתרגש לשמוע את "החום" או "העומק", או הבמה האחורית שמדגישה מערכת אחרת.

האיזון הזה, שהוא טריקי, וגם הוא תלוי טעם אישי והעדפות, נרכש רק מנסיון. לא לומדים אותו בשיחה עם מישהו, לא מקבלים אותו מהיבואן, או איש המכירות או המומחה שמייעץ. צריך לשמוע המון סוגים של מערכות ומכשירים, ולאורך זמן, על מנת לגבש את התובנות שלך לגבי מערכת מאוזנת.

מנסיוני, איזון שכזה לא חייב להיות נחלתם של מכשירים סופר יקרים בהכרח, יש גם מערכות צנועות יותר שמספקות אותו בצורה יפה, אם כי לעיתים פחות משכנעת. נכון שקל יותר למצוא אותו במערכות יקרות, ובמיוחד באלקטרוניקה יקרה.

יש מי שקוראים למערכות מאוזנות גם מערכות שקופות, או ניטראליות, לטעמי אלה המערכות הטובות. כשחיפשתי את הרמקולים הנוכחיים שלי, זה היה מה שחיפשתי, ולמדתי כבר אז עד כמה קשה למצוא אותו. לא רוצה יותר מידי נמוכים, לא גבוהים שמשתלטים ולא מיד חלומי שבא על חשבון פירוט, או דינמיות. רוצה את הכל, ובמידה. כל החבילה צריכה להיות מאוזנת ולבוא ממקום אחד- מה שעופר שחורי פעם קרא לו "קיר מנגן" (אתגר בפני עצמו ברמקולים מרובי אלמנטים, אבל זה כבר סיפור אחר).
היום אני מחפש את זה בכל מכשיר ובכל מערכת שאני מקשיב להם, וזה מה שהייתי ממליץ גם לפותח השרשור.
בהצלחה.
 

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,346
מעורבות
882
נקודות
113
ערב זה ההיפך מעורב, חריקת גיר על לוח ובכי של תינוק, אני מניח שיש מוסכמה כללית שכזו.
סליחה לא התכוונתי לערער על ההגמוניה של הוד מלכותו, הרי אלו 3275 פוסטים מול 608
אם תענה להודעה זאת יהיו לך 69.
לא צריך להיות כ"כ פורמאלי איתי.
מצד שני עם 69 הודעות לא צריך להיות עם אובר ביטחון, ועם קביעות כאילו נחרצות כמו שלך.
 

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,346
מעורבות
882
נקודות
113
אנסה להסביר במילים :

מוסיקליות זה כמו מכונה שבא כל הרכיבים עובדים ביחד כהלכה במקשה אחת.
ואם אנחנו מדברים על צליל זה כמו שכל הכלים והואקליות נשמעים בקו אחד , כאשר אף אחד לא בולט יותר מידי
והסאונד נעים להאזנה , נקי, לא מציק , עגול וזורם , כאשר אתה מבחין בפרטים ובשכבות בסאונד
ויכול לשמוע לאורך זמן מבלי שהאוזן מתעייפת ובא לך להנמיך .

כשבן אדם אומר : הצליל מעייף אותי , צועק, או הבאס מהדהד , וכו , זה אומר שהסאונד לא מוסיקלי .

או אתה יודע מה , אסביר את זה במשפט אחד בצורה אחרת :
אם אתה שומע מוסיקה ובא לך להנמיך , זה אומר שיש לך בעייה במערכת = הסאונד לא מוסיקלי .

מקווה שאיכשהו הצלחתי להסביר

אגב, אחת הסיבות העיקריות לכך שהסאונד לא מוסקלי היא האקוסטיקה , שאנשים שיש להם בעייה כזו ובכלל אינם מודעים אליה , מחליפים מכשירים כמו גרביים , ומה שהם לא יודעים זה שאם האקוסטיקה לא תטופל הבעייה לא תיפתר לעולם .

ועוד דבר , מגברי מנורות תמיד יהיו יותר מוסיקליים ונעימים לאוזן מהסיבה שהם טיפה יותר איטיים בקצב
מה שנותן לאוזן האנושית לאבחן - לעקוב יותר טוב אחר הפרטים.
די מסכים איתך לגבי התיאור שלך, שבעצם מתארת מערכת טובה.
מצד שני הבקשה להגדיר הגדרה מהי מוסיקליות מאנשים שונים - מקבלת הסברים ותאורים שונים אחד מהשני.
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור